Je moet ook de beta installeren, die ondersteund hem welpeterpijpelink schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:08:
[...]
Even gekeken op de site en repo en of ik mis het, maar Anker devices zie ik niet als supported? Dit is de site waar ik op keek. Gaat vooral over Zendure.
Ik ga eens testen. Bedankt.PADIpro schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 19:14:
[...]
Je moet ook de beta installeren, die ondersteund hem wel
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].
Vandaag draaide Omnibattery in combinatie met de data van CEMM (https://cemm.nl) voor het eerst bijna een perfecte dag. De batterij ontlaadde netjes zolang de zon niet scheen en stond vanmorgen rond de 50%. Toen de zon eenmaal doorkwam, begon hij de batterij weer op te laden.
Ik had de maximale laadwaarde nog op 3500 W staan. Daardoor probeert hij, als de zonnepanelen dat vermogen niet leveren, het verschil alsnog uit het net te halen. Die instelling heb ik daarom snel teruggezet naar 1200 W.
Het resultaat tot ongeveer 19:30 is erg positief: vrijwel geen energie uit het net gebruikt. Dat ziet er een stuk beter uit.
Ik had de maximale laadwaarde nog op 3500 W staan. Daardoor probeert hij, als de zonnepanelen dat vermogen niet leveren, het verschil alsnog uit het net te halen. Die instelling heb ik daarom snel teruggezet naar 1200 W.
Het resultaat tot ongeveer 19:30 is erg positief: vrijwel geen energie uit het net gebruikt. Dat ziet er een stuk beter uit.
Mijn batterij is vandaag eindelijk geleverd (besteldatum: 30 mei via anker zelf, transport via hellman > rhenus)
nu even kijken hoe ik het volgende instel via de app: NOM primair, bij verwachte onvoldoende PV input dan extra van het net bijladen tegen gunstig tatief zodat accu rond een uur of 16-17:00 volledig opgeladen is om de avond/nacht te overbruggen ten tijde van duurder tarief.
Iemand die al zo’n soort gelijke setup draait?
nu even kijken hoe ik het volgende instel via de app: NOM primair, bij verwachte onvoldoende PV input dan extra van het net bijladen tegen gunstig tatief zodat accu rond een uur of 16-17:00 volledig opgeladen is om de avond/nacht te overbruggen ten tijde van duurder tarief.
Iemand die al zo’n soort gelijke setup draait?
[ Voor 8% gewijzigd door Lordopa op 24-07-2026 22:43 ]
Mag ik vragen hoe jij dit hebt gedaan? Welke producten heb je gebruikt? Ik ben dit ook van plan oor bij de batterij en toevallig ook voor bij wat sportkleding. Heb ook Home Assistant draaien.ctrl-tab schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:08:
[...]
Heb zelf 120mm ventilatoren geplaatst die aan gaan bij 36 graden. (3 en 4 fans)
Temperatuur komt nauwelijks not boven de 40 graden nu. Hiervoor rustig richting 45-50.
Heb een enkele unit en eentje met uitbreidingsbatterij. De enkel unit gecapped op 2000 watt. Daarboven inderdaad aanzienlijke toename temeratuur en geluid.
[Afbeelding]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85736452SaN schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 07:27:
[...]
Mag ik vragen hoe jij dit hebt gedaan? Welke producten heb je gebruikt? Ik ben dit ook van plan oor bij de batterij en toevallig ook voor bij wat sportkleding. Heb ook Home Assistant draaien.
Goedkope 12v voltage regulator, oude 12v adapter van een router oid en wat fans. Op een zigbee socket. Temp sensor van anker modbus gebruikt (even zoeken op temperatuur modbus in deze thread)
[ Voor 21% gewijzigd door ctrl-tab op 25-07-2026 07:33 ]
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Ha! Goed zeg. Wat voor controller heb je gebruikt? Ik neem aan dat de fans niet continu aan staan? Als ik naar je grafiekje kijk; staan on en off dan verkeerd om of lees ik het verkeerd?
Ik zie je edit al. Thanks! Ik ga ook knutselen.
[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 25-07-2026 07:35 ]