• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:44
Mediacj schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Ja de aarde wordt doorverbonden.

Als de micro-omvormer inderdaad blijft doorproduceren terwijl het huisnet fysiek is losgekoppeld, dan is de Max AC de netbeheerder en heeft hij die 50Hz frequentie op die poort gezet, zoals we in de praktijk ook getest hebben.
En dat de off-grid poort enkel stroomverbruikers toestaat is wat de intentie was van Anker maar in de praktijk kun je er dus ook mee opladen, wat ze nu dus ook verder gaan doorvoeren in firmware en de app.
Wat gebeurde er toen jullie dit deden en de accu vol was ? Alles viel uit omdat het voltage steeg of was die freq schifting al actief ( lijkt me niet )

• Maxwp
Mistraller schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:53:
Vriend van mij heeft ook de max besteld, bij techpunt. Hij kreeg nog een 10% kortingscode en een 20.000mAh Anker powerbank gratis zei hij.

Mbt opladen via Offgrid, Is dat niet problematisch als de grid uitvalt en vervolgens weer terugkomt?
Want bij de Zendure is dat volgens mij de reden dat je via AC niet kunt laden op de offgrid port in eilandbedrijf. (Wat ik overigens wel jammer vond)
Is techpunt een officiele dealer of ?

• 3ym
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 20:51

3ym

MaXeRs schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:59:
[...]

Je.zou hem kunnen ophalen in Dusseldorf DE voor 1839,- incl. 2% kortingcode en daar krijg je dan nog een Anker SOLIX Smart Meter Gen 2 bij t.w.v 119,-
Naar toe rijden voor wat korting zie ik zo niet zitten... ) Als ik in Enschede woonde had ik dit misschien wel gedaan.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:28
3ym schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:12:
[...]

Naar toe rijden voor wat korting zie ik zo niet zitten... ) Als ik in Enschede woonde had ik dit misschien wel gedaan.
Het is voor mij persoonlijk een overweging waard heen en weer 3 uurtjes.

Ben wel benieuwd of je dan nog.gebruik mag maken van de renteloze warmtefonds lening van de overheid. Met een factuur van een duits bedrijf

[ Voor 28% gewijzigd door MaXeRs op 10-06-2026 11:18 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:25
Maxwp schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Dus he wilt zeggen dat de micro omvormers via de backup poort aansluiten beter is. Want dan heb je de beste nom .

Als hij pas begint terug te leveren via de backup pooort aan de ac kant als de accu vol is in gegenstelinv tot normaal waarbij er aliijd nog en vertraging is en er alsnog wat stroom naar het net gaat

Geloof hier eerljjk gezegd niet zoveel van
Op basis van wat zou dat beter zijn?

Ik heb de eilandmodus zojuist getest met een micro-omvormer op de off-grid poort en een accu die al bijna vol was. Wat blijkt? De micro-omvormer laadt de batterij keurig op tot 100%, waarna de productie van de omvormer volledig stopt. Dus ja, het systeem heeft dit via frequency shifting inderdaad onder controle.

En zodra je de batterij weer op het net aansluit gaat de micro-omvormer productie weer aan en via de bypass naar het net.

[ Voor 6% gewijzigd door Mediacj op 10-06-2026 11:34 ]

energienerds.nl

• Bluecross
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:38
3ym schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:58:
Ik betwijfel dat je max ac ergens goedkoper dan 2100 kan krijgen aangezien officieel verkoop is niet gestart en er is enorm veel vraag naar het product.
Op Techhpunt.nl gebruik de code ANKEREARLY voor nog eens 50€ korting

Anker SOLIX Solarbank Max AC - TechPunt

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bluecross schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:46:
[...]

Op Techhpunt.nl gebruik de code ANKEREARLY voor nog eens 50€ korting

Anker SOLIX Solarbank Max AC - TechPunt
Gekke is dat je lijkt te kunnen kiezen voor 10% korting maar verplicht nu 200 aanbetalen of 50 euro korting met de optie om het hele bedrag later te betalen (?) 10% korting is erg aantrekkelijk, maar komt icm met die verplichte aanbetaling wat apart over.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:28
Rene85 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:25:
[...]

Gekke is dat je lijkt te kunnen kiezen voor 10% korting maar verplicht nu 200 aanbetalen of 50 euro korting met de optie om het hele bedrag later te betalen (?) 10% korting is erg aantrekkelijk, maar komt icm met die verplichte aanbetaling wat apart over.
Sja als je op trustpilot kijkt wordt je ook niet echt vrolijk.

Dat is iets wat al die bedrijven met elkaar gemeen hebben vreemd genoeg. Als of het hele thuisbatterij verhaal erbij is genomen in de handel

• Brockhaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 14:22
Masuchievo schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:44:
[Afbeelding] even een sanity check.

Ik ben van plan de 9 oude zonnepanelen aan te sluiten op de anker 2700 pro.

Als ik het goed heb kan ik deze per 3 parallel schakelen met 1 PVT poort.

Ook gezien deze 15-ish jaar oud zijn ;)
Nice! Alleen een Y-kabel vinden die dat kan verbinden, ik vond alleen maar een 2 naar 1 voor Anker.

• Maxwp
Mediacj schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:33:
[...]

Op basis van wat zou dat beter zijn?

Ik heb de eilandmodus zojuist getest met een micro-omvormer op de off-grid poort en een accu die al bijna vol was. Wat blijkt? De micro-omvormer laadt de batterij keurig op tot 100%, waarna de productie van de omvormer volledig stopt. Dus ja, het systeem heeft dit via frequency shifting inderdaad onder controle.

En zodra je de batterij weer op het net aansluit gaat de micro-omvormer productie weer aan en via de bypass naar het net.
Dat de accu tot 100% laad is duidelijk en logisch nu blijkt dat hij vua de backup poort bidirectional is.

Maar wat gebeurde er nadat de accu 100% is opgeladen

Steeg het voltage en daardoor schakelde de micro omvormer uit of zag je echt dat de freq veranderde ?

Want gezien anker zelf niet wist dat dit kon is die freq shifting dan neem ik aan ook niet vooraf aanwezig.

• Mediacj
Maxwp schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:17:
[...]

Dat de accu tot 100% laad is duidelijk en logisch nu blijkt dat hij vua de backup poort bidirectional is.

Maar wat gebeurde er nadat de accu 100% is opgeladen

Steeg het voltage en daardoor schakelde de micro omvormer uit of zag je echt dat de freq veranderde ?

Want gezien anker zelf niet wist dat dit kon is die freq shifting dan neem ik aan ook niet vooraf aanwezig.
De precieze frequentie heb ik niet in de gaten gehouden, maar het resultaat spreekt voor zich. Dat die micro-omvormer überhaupt blijft produceren, geeft al aan dat het systeem de exacte frequentie genereert die nodig is om de boel online te houden. En dat als hij 100% is de micro-omvormer laat stoppen met produceren.

>>>>Dat de accu tot 100% laad is duidelijk en logisch nu blijkt dat hij vua de backup poort >>>>bidirectional is.
Dit hadden we in onze review al getest en aangetoond; ik heb het nu enkel uitgebreid met wat hij doet als hij op 100% uitkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mediacj op 10-06-2026 13:32 ]

energienerds.nl

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:51

Masuchievo

Cpt. Average

Brockhaus schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:16:
[...]

Nice! Alleen een Y-kabel vinden die dat kan verbinden, ik vond alleen maar een 2 naar 1 voor Anker.
(helaas/gelukkig) op Amazon te vinden.

Te weinig geld voor alle gadgets.

• benolski
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:06
Taro schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:03:
[...]

Een werkschakelaar is een werkschakelaar, geen dagelijkse beveiliging. Dus ik neem aan dat je nog iets meer informatie moet geven?
Ik dacht dat je de werkschakelaar wel mag gebruiken voor dagelijkse beveiliging. Wat zou de beste manier zijn voor een vaste verbinding?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:21
MaXeRs schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:33:
[...]

Sja als je op trustpilot kijkt wordt je ook niet echt vrolijk.

Dat is iets wat al die bedrijven met elkaar gemeen hebben vreemd genoeg. Als of het hele thuisbatterij verhaal erbij is genomen in de handel
N=1 natuurlijk, maar mijn ervaring met Techpunt was bijzonder positief, ik heb er zelf mijn Zendures besteld, snel en goed geleverd;pas een tijdje later adverteerden ze met een gratis P1. Even een mailtje en een dag later stond DHL al met een gratis P1 voor de deur. Op mijn Zendures ook 10% korting gehad.
Technische support zal niet veel zijn, wat dat betreft is het een dozenschuiver.
Ik ga er vanuit dat het met de Anker ook wel goed zal lopen. Ik moet nu vooral regelmatig even extra adviezen geven zodat hij de boel wel netjes geïnstalleerd krijgt. Op basis van de ketelklets video had hij aangenomen dat er UTP op zat, maar helaas had ketelklets het mis, dus ik moet er sowieso nog een keer een extra AP bij zetten, hij wil de Anker in de kelder zetten en daar is geen bereik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:28
benolski schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:26:
[...]

Ik dacht dat je de werkschakelaar wel mag gebruiken voor dagelijkse beveiliging. Wat zou de beste manier zijn voor een vaste verbinding?
Werkschakelaar is enkel om handmatig af te sluiten van het net / groepenkast voor bijvoorbeeld onderhoud. Het is geen beveiliging omdat het geen enkele vorm van detectie of automatisering heeft. Kortgezegd kan je accu affikken door kortsluiting en de werkschakelaar blijft aan staan, terwijl een alamat er bijvoorbeeld uitklapt bij bepaalde belasting.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Mistraller
Mediacj schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:26:
[...]

De precieze frequentie heb ik niet in de gaten gehouden, maar het resultaat spreekt voor zich. Dat die micro-omvormer überhaupt blijft produceren, geeft al aan dat het systeem de exacte frequentie genereert die nodig is om de boel online te houden. En dat als hij 100% is de micro-omvormer laat stoppen met produceren.

>>>>Dat de accu tot 100% laad is duidelijk en logisch nu blijkt dat hij vua de backup poort >>>>bidirectional is.
Dit hadden we in onze review al getest en aangetoond; ik heb het nu enkel uitgebreid met wat hij doet als hij op 100% uitkomt.
Maar stuurt hij met frequency shifting of gooit ie de poort offline?

Ook ondersteunen niet alle omvormers dit zonder meer, dus ik weet niet of frequency shifting zomaar universeel inzetbaar is.
The SMA Sunny Boy SB2100TL does not support Frequency Shift Power Control (FSPC). Older transformerless models—including the SB2100TL and SB3300TL—lack the hardware and firmware capabilities to throttle power via grid frequency changes

---------------

• Mistraller
Maxwp schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:56:
[...]

Of systemen als victron installeren die dit wel kunnen
Ik heb zelf Zendures gekozen, en ik vind het niet nodig, maar als techie had ik het leuk gevonden.
De anker bij die vriend van mij komt op grote afstand van de PV dus ook daar is het geen reden om iets anders te nemen.

---------------

• Mediacj
Mistraller schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:00:
[...]

Maar stuurt hij met frequency shifting of gooit ie de poort offline?

Ook ondersteunen niet alle omvormers dit zonder meer, dus ik weet niet of frequency shifting zomaar universeel inzetbaar is.

[...]
Ik heb even gekeken naar de laatste 5 minuten van het vermogen wat de micro-omvormer gaf vlak voor het moment dat hij 100% bereikte, dat was tussen de 600W en 240W maar dat zegt niet zoveel aangezien het een wisselende bewolking is met sluiers op dat moment. Heb de vraag nu ook aan Anker Solix zelf voorgelegd of dat de omvormer met frequency shifting werkt in eilandmodus.

energienerds.nl

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:37
Rene85 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:25:
[...]

Je krijgt toch helemaal geen korting als je de batterij in je winkelkar plaatst? Je betaalt gewoon nu 200 en de rest later?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCfqCJeXdhglVxx-pVDCS63vpMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LRCS8EYglRu0ydXM4LNywTX.jpg?f=fotoalbum_large

• Mistraller
Cloclo100 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:10:
[...]

Je krijgt toch helemaal geen korting als je de batterij in je winkelkar plaatst? Je betaalt gewoon nu 200 en de rest later?

[Afbeelding]
Die vriend van mij kreeg de korting + powerbank nadat hij hem al had besteld. Bel ze gewoon even, dan weet je het.

---------------

• Maxwp
Mediacj schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:46:
[...]

Ik heb even gekeken naar de laatste 5 minuten van het vermogen wat de micro-omvormer gaf vlak voor het moment dat hij 100% bereikte, dat was tussen de 600W en 240W maar dat zegt niet zoveel aangezien het een wisselende bewolking is met sluiers op dat moment. Heb de vraag nu ook aan Anker Solix zelf voorgelegd of dat de omvormer met frequency shifting werkt in eilandmodus.
Ok ja dat mooi zijn

Dat je micro omvormer nog wat aan het leveren was op het laast was niet omdat je er ook nog verbruikers op had zitten .?

Welke micro omvormers heb je gebruikt ?

• Maxwp
Mediacj schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Ik mag hopen dat elke thuis accu met backup poort 50hz produceert🙂
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste