• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:33
Ik twijfel zelf nog wel erg, deze of een Jackery (en dan beginnen met 5kwh en evt uitbreiden)

wat is jullie reden om voor deze te gaan?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:18
Dirk0s schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:06:
Ik twijfel zelf nog wel erg, deze of een Jackery (en dan beginnen met 5kwh en evt uitbreiden)

wat is jullie reden om voor deze te gaan?
Dit is puur persoonlijk, maar over het algemeen komt mij Anker professioneler over, groter merk, meer bereik, lange ervaring in accu land, etc.

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:23
Zit nog te twijfelen. Heb nu een bp2700 met 2 uitbreiding accu's en de Anker Solix V1 laadpaal/wallbox wat wordt aangestuurd/gemonitord door Shelly 3EM want de Wallbox werkt niet samen met de P1 meter van Anker.

Wil de AC max erbij hebben in de huidige setting maar werkt dat wel samen met elkaar? Desnoods koop ik de nieuwe smart meter erbij.

• pretmark
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:37
Kan iemand een link delen van een B20, bv op https://www.elektrototaalmarkt.nl/ > :-)

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:17
Ik ben geen Electricien, maar een B20 is volgens mij gewoon een B16, maar dan op max 20A ipv 16A. De bekabeling is dan volgens mij standaard 4mm2 ipv 2,5mm2. Vooral gedoe omdat de kabels behoorlijk stug zijn (vaste kern). Ik vraag me wel af, bij Anker hebben ze zelf een 'verlengsnoer' van 15m. Dit zal nooit 4mm2 zijn en dan is de toegevoegde waarde (vanuit de bril van Anker) van B20 ook niet groot. B16 gaat tot max 3,7kW, dus dan is 3,5kW niet ruim bemeten als je een B16 neemt. Als je hem terug schroeft naar max 3kW of als je zonnepanelen niet zoveel op kunnen wekken en je gebruikt het alleen voor de overschotten, dan is een 16A denk ik wel prima.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pretmark schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:42:
[...]

Dus de powerdock pro komt niet voor de MAX maar een kleiner product die hetzelfde kan?

Mine Engels is not so goed :|
Klopt, kleiner en goedkoper en dat ze het niet kunnen verantwoorden om nu eerst de duurdere versie te verkopen en dan enkele maanden later met een product te komen die hetzelfde kan maar de helft goedkoper is.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Wat ik me af vraag is of de Solarbank Max AC op dezelfde groep als mijn omvormer kan worden aangesloten? De Solar Bank wil ik onder. Mijn ID was om de omvormer op de Solarbank aan te sluiten en daarna de Solarbank op de bestaande Omvormer groep.

Kan dat voor de Solarbank? Kan nergens de aansluit schema's vinden die dit bevestigen.

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 26-05-2026 16:28 ]

• dodgefreak5
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:46
hier een Solarbank Max AC gekocht in de Hubo (België) deze week, waren er 200 en zijn allemaal in 2 uur verkocht. Levering 11/07 :)

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:12
BasvanS schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:24:
Wat ik me af vraag is of de Solarbank Max AC op dezelfde groep als mijn omvormer kan worden aangesloten? De Solar Bank wil ik onder. Mijn ID was om de omvormer op de Solarbank aan te sluiten en daarna de Solarbank op de bestaande Omvormer groep.

Kan dat voor de Solarbank? Kan nergens de aansluit schema's vinden die dit bevestigen.
Als ik het goed begrepen heb heeft de Powerdock een PV ingang. Die zul je er dan dus tussen moeten zetten.

je PV direct op de Solarbank gaat om verschillende redenen niet werken, tenzij je een Solarbank 3/4 hebt en de panelen direct op de MPPT ingangen prikt.

De Solarbank 3/4/Max heeft maar 1 aansluiting wat wordt gebruikt als in- en uitgang.

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:24
dodgefreak5 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:38:
hier een Solarbank Max AC gekocht in de Hubo (België) deze week, waren er 200 en zijn allemaal in 2 uur verkocht. Levering 11/07 :)
Ja het verbaasd me dat ze die verkopen zonder Bebat aan te rekenen terwijl dat op de website van Anker zelf wel het geval is.

[ Voor 13% gewijzigd door quizzical op 26-05-2026 16:43 ]

• Brockhaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:07
Martijn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:48:
[...]

Als je vooruit betaald 2% extra korting, dus ook weer 70 euro. En vriend van me wil er ook een, dus dan rij je al voor ongeveer 1000 euro die kant op (met gratis lease auto).

Enige is dat ik nog geen 100% bevestiging heb dat je idd geen BTW betaald als Nederlander. Mocht je daar daarmee geconfronteerd worden, dan is het uiteraard niet meer interessant.
Kan helaas niet, je kan geen korting op korting stapelen bij solarhandel24

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:06
Ik twijfel erg tussen de:

Anker SOLIX Solarbank Max AC,
Zendure SF 2400+
Jackery SolarVault 3 Pro Max AC

Neig naar Anker, maar 7 kWh, maar daar heb ik niet voldoende aan. Dan direct weer uitbreidingsaccu met 7kWh is weer teveel:).

Zendure en Jackery zijn makkelijker stapelbaar en met kleinere stapjes uit te breiden.

Meer mensen deze twijfel gehad?

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:48

CR1992

Thor

Martijnvdb schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:06:

Zendure SF 2400+

Neig naar Anker, maar 7 kWh, maar daar heb ik niet voldoende aan. Dan direct weer uitbreidingsaccu met 7kWh is weer teveel:).

Zendure en Jackery zijn makkelijker stapelbaar en met kleinere stapjes uit te breiden.

Simpel, anker solix 4.

Dat wordt mijn aankoop in ieder geval :)

• BasvanS
  • Nu online
digital-IMEI schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:39:
[...]

Als ik het goed begrepen heb heeft de Powerdock een PV ingang. Die zul je er dan dus tussen moeten zetten.

je PV direct op de Solarbank gaat om verschillende redenen niet werken, tenzij je een Solarbank 3/4 hebt en de panelen direct op de MPPT ingangen prikt.

De Solarbank 3/4/Max heeft maar 1 aansluiting wat wordt gebruikt als in- en uitgang.
Ik hoop de omvormer op de AC zijde van de Max AC te gooien? Er zijn wel meerdere aansluitingen beschikbaar. Er werd ook aangegeven dat hij met 3500 kon laden en daarnaast nog 1500 watt kon doorgeven aan verbruik. je kan dus tot 5000 watt PV aansluiten?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:12
BasvanS schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:21:
[...]

Ik hoop de omvormer op de AC zijde van de Max AC te gooien? Er zijn wel meerdere aansluitingen beschikbaar. Er werd ook aangegeven dat hij met 3500 kon laden en daarnaast nog 1500 watt kon doorgeven aan verbruik. je kan dus tot 5000 watt PV aansluiten?
Dan zou je een eiland maken?

Ook daar heb je de Powerdock (pro?) voor nodig. Ik weet er het fijne niet van maar er moet een pulse worden afgegeven om je PV actief te houden. Dit doet de Max niet voor zover ik weet.

Het gebruik van de backup poort is hier recent uitgebreid besproken en ook afgeraden om structureel te doen.

tenzij ik iets over het hoofd zie?

Edit, een paar dingen die verder in me op komen; wat als de accu vol is maar je PV stroom blijft leveren? Geen idee wat dan gebeurd?

En wat ga je op de backup poort aansluiten wat 7kWh per dag gebruikt maar zonder problemen mag uitvallen als de accu leeg is? Of ga je die naar je meterkast toe brengen?!

[ Voor 16% gewijzigd door digital-IMEI op 26-05-2026 17:32 ]

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:38
Martijnvdb schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:06:

Zendure SF 2400+

Anker heeft wel het voordeel dat deze tot 0% kan ontladen, dan heb je alweer iets capaciteit gewonnen

• martinenjohn
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18:42
Is er iemand die deze aanbieding vergelijkt met bijvoorbeeld de Marstek Venus 5,12? Als je er daar drie van koopt heb je 3x 5,12 is 15 kWh en nog goedkoper ook?

En is die early bird korting geen wassen neus? Misschien is dat ding over 3 maanden nóg goedkoper?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:27
@martinenjohn dát is een gegeven: er komt binnenkort altijd een betere/goedkopere/mooiere.

heb 2 SB 3 pro’s sinds januari en wil eigenlijk ook wel nieuwere, ook al is er geen ratio voor :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:31

Dennahz

Life feels like hell should.

martinenjohn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:40:
Is er iemand die deze aanbieding vergelijkt met bijvoorbeeld de Marstek Venus 5,12? Als je er daar drie van koopt heb je 3x 5,12 is 15 kWh en nog goedkoper ook?

En is die early bird korting geen wassen neus? Misschien is dat ding over 3 maanden nóg goedkoper?
Die Marsteks zijn wel van een heel ander kaliber dan de Antek batterijen hoor. Ze werken ook niet echt lekker samen als één geheel (volgens mij).

Twitter

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:38
quizzical schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:43:
Voor al degenen die nu al de Anker Max AC hebben besteld: hebben jullie allemaal zo een dure (>€600) differentieel type-B in jullie zekeringenkast zitten?

Zoals ik het heb begrepen op basis van @Taro's artikel kan zo een batterij dus je aardlekschakelaar buiten werking stellen. Dus kan eender welk toestel in je woning dat zijn omhulzing op de aarding heeft aangesloten levensgevaarlijk worden.

Zie deze discussie:
Ik heb de support maar gemaild of ze die bescherming ingebouwd hebben.

Wel zuur dat ik dit nu pas zie, anders had ik de elektricien bij het aanleggen van de dedicated groep meteen gevraagd dit toe te voegen. Nu gaat ie potentieel weer terug moeten komen.

• martinenjohn
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18:42
was van plan die Marsteks te kopen maar lees veel over vebrindingsproblemen etc. Zou dan liever voor de Anker gaan met de early bird prijs maar mijn electricien zegt dat hij nooit 3500 watt op een stekker zou willen terugleveren vanwege het feit dat je dan je hele installatie op max gebruikt via een stekker. Ook heb ik net 3x een aparte groep op elk een eigen fase laten aanleggen. (was niet heel duur, maar toch...). Ik heb alleen geen zin in gezeik vandaar dat ik dan liever voor Anker zou gaan. Ik heb thuis wel 5 airco's en soms dan een stroomvraag van 2 kWh per uur in de lente en herfst als het gaat om wat de batterijen dan soms zouden moeten teruggeven...

[ Voor 7% gewijzigd door martinenjohn op 26-05-2026 18:41 ]

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
pretmark schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:42:
[...]

Dus de powerdock pro komt niet voor de MAX maar een kleiner product die hetzelfde kan?

Mine Engels is not so goed :|
Als ik het goed lees is het antwoord op je vraag: nee
Er was al een kleinere powerdock versie in de maak en die is eenvoudiger te installeren en goedkoper. Ze willen op deze manier voorkomen dat mensen die nu de powerdock erbij kopen zich ‘bescheten’ voelen als over 3 maanden die nieuwe uitkomt

• BasvanS
  • Nu online
digital-IMEI schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:29:
[...]

Dan zou je een eiland maken?

Ook daar heb je de Powerdock (pro?) voor nodig. Ik weet er het fijne niet van maar er moet een pulse worden afgegeven om je PV actief te houden. Dit doet de Max niet voor zover ik weet.

Het gebruik van de backup poort is hier recent uitgebreid besproken en ook afgeraden om structureel te doen.

tenzij ik iets over het hoofd zie?

Edit, een paar dingen die verder in me op komen; wat als de accu vol is maar je PV stroom blijft leveren? Geen idee wat dan gebeurd?

En wat ga je op de backup poort aansluiten wat 7kWh per dag gebruikt maar zonder problemen mag uitvallen als de accu leeg is? Of ga je die naar je meterkast toe brengen?!
Allemaal valide punten, maar ze adverteren ook met 5000 watt AC vermogen als output. Daarvan zou 1500 watt worden doorgegeven vanuit de PV en dus 3500 vanuit de cellen van je Solarbank komen dan toch? Hoe komen ze anders op 5000 watt AC?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l2Rz_R9KcqzJM7UiJr6xRPv6Ds=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cx034tDr7ivbdjhHrGteMIFJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door BasvanS op 26-05-2026 19:02 ]

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
martinenjohn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:40:

Je komt sowieso al op 13.8 omdat je ze niet 100% mag ontladen. Daarnaast is de RTE een stukje slechter en hou je dus nog minder over van wat je er in stopt. En kom je duurder uit bij 3 units. En is de overall kwaliteit schijnbaar een stukje slechter op alle fronten. Hij viel bij mij al snel af in elk geval.

Enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je er 1 op elke fase aan zou kunnen sluiten en dus potentieel wat minder fase onbalans zou kunnen creëren bij een 3 fase woning. Maar de vraag is of dat echt een issue op levert en zo ja hoe groot dat is. Voor mij niet zo groot in elk geval.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste