• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 15:21:
[...]

Klinkt als een solide plan, zal alvast weer een en ander klaarzetten:
[Afbeelding]
En je netbeheerder onder speeddial zetten... laatste keer dat de fase en nul (bij een klus) tegen elkaar kwamen (omdat ik de verkeerde groep had uitgezet) lag de hoofdzekering eruit :+

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49
White_Collar schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 14:39:
[...]

Heb je rechtstreeks gekoppeld met Tibber of via auto tarrief?

Wellicht dat daar nog ee nverschil in zit O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEDpIzPk9Cn8zTdQ5rs52Wmg3Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2W3mpBm8xHEcSQpvBRKDBxym.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet precies wat dat betekent maar vind dit in dr instellingen. Is er een andere manier dan?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:02

Masuchievo

Cpt. Average

Sinds kort hebben we een solix 3 2700 pro.

Maar welke modus is voor nu het gunstigste?

De ai modus is een beetje te gretig heb ik het gevoel.

Heb m voor nu op dynamisch staan

Te weinig geld voor alle gadgets.

• Brockhaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 16:17
Masuchievo schreef op zondag 24 mei 2026 @ 08:34:
Sinds kort hebben we een solix 3 2700 pro.

Maar welke modus is voor nu het gunstigste?

De ai modus is een beetje te gretig heb ik het gevoel.

Heb m voor nu op dynamisch staan
In de zomer heb ik het op self consumption staan en in de winter op AI omdat ik in de avond en ochtend de AC gebruik voor verwarmen en dan heb ik de accus opgeladen met goedkopere stroom.

Als extra in de voorjaar/zomer nu handel ik met de zonnestroom die ik overdag op sla en in de avond piek, tussen 20.00 en 22.00 weer terug lever, dit doe ik met de Dynamic Tariff Mode. Helaas heeft Anker hier geen plan voor. Dus heb ik handmatig een alarm staan om dat even handmatig tussen 20.00 en 22.00 aan te zetten en weer uit te zetten. Met 2x SB3 plus 1 uitbreiding elk, lever het toch een paar euro per dag op! 8-)

[ Voor 3% gewijzigd door Brockhaus op 24-05-2026 10:51 ]

• NiGeLaToR
@Masuchievo wat is je doel? Wat wil je bereiken?

Ik heb dynamisch en dump goedkope geladen stroom direct bij hoge tarieven. Maar wil je self consumptie of NOM dan neem je ander programma :)

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:06
@Masuchievo heb je ook zonnepanelen?

Ik heb de modus op eigen verbruik. Ik zie altijd op mijn overzicht van mijn energie leverancier dat ik redelijk rond de 0 euro schommel. Dat heeft bij mij ook wel te maken dat mijn zonnepanelen nog steeds rond de 8kw terug leveren.

Ik de winter ga ik weer over naar dynamish.

En het is precies wat @NiGeLaToR vraagt:

Wat is je doel?

Wij hebben nu in de avond nacht eigen verbruik en hou rond de 79% batterij over in de ochtend. Maar dat wordt minder als de kids ook hun fans op de kamer aanzetten.

Zelf hoop ik dat de sb 4 pro compatible is met de drie en dan komt deze erbij op de power dock

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Ik heb zonnepanelen, maar hij gaat laden bij de minste zonnestralen. Terwijl dan de prijs nog relatief hoog is, zeker nu in de zomer.

2.7kWh zit sws snel vol dus vandaar dat ik het zonde vond.

NOM is voor nu mijn inziens nog niet echt nodig.

• Brockhaus
  • Laatst online: 25-06 16:17
Masuchievo schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:14:
Ik heb zonnepanelen, maar hij gaat laden bij de minste zonnestralen. Terwijl dan de prijs nog relatief hoog is, zeker nu in de zomer. [...]
Als Anker een oplossing hiervoor hebben is dat wel lekker, dat je kan instellen dat die pas mag laden na een bepaalde tijd en verder op eigen gebruik (NOM) tenzij die leeg is of zo.

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 19:35
maniac_1979 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:49:
Ik zag dat de Anker Solix Max AC bij solarhandel24.de voor 700 euro goedkoper te krijgen is.
Iemand ervaring met SolarHandel24, het bestellen daar en in Dusseldorf(geloof ik) ophalen?
Ben benieuwd wat nu de uiteindelijke prijs wordt van zowel de basis als ook de uitbreiding en of daar dan nog de btw af gaat.

Verzending naar NL doen ze dus niet, maar verzending naar een adres in Duitsland wel? Lijkt behoorlijk interessant om een tripje Duitsland te organiseren als die verschillen zo groot zijn.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• feddesman
  • Laatst online: 13:50
KoningPaulus schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:46:
[...]

Ben benieuwd wat nu de uiteindelijke prijs wordt van zowel de basis als ook de uitbreiding en of daar dan nog de btw af gaat.

Verzending naar NL doen ze dus niet, maar verzending naar een adres in Duitsland wel? Lijkt behoorlijk interessant om een tripje Duitsland te organiseren als die verschillen zo groot zijn.
Volgens mij is de prijs incl korting exclusief btw 1899.

Je kan bestelling afhalen in Duitsland maar of ze dan de btw voor Nederlandse klanten ook op 0 zetten is de vraag.

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

feddesman schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:23:
[...]

Volgens mij is de prijs incl korting exclusief btw 1899.

Je kan bestelling afhalen in Duitsland maar of ze dan de btw voor Nederlandse klanten ook op 0 zetten is de vraag.
Je moet afhalen en aangeven dat het voor eigen gebruik is. Aldus de verkoper in Heinsberg waar die van mij gehaald heb.

Brockhaus schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:19:
[...]

Als Anker een oplossing hiervoor hebben is dat wel lekker, dat je kan instellen dat die pas mag laden na een bepaalde tijd en verder op eigen gebruik (NOM) tenzij die leeg is of zo.
Die is er (soort van).
Als je gebruik maakt van de dynamische tarief modus, met "overschot naar het net" aan en in de algemene settings "apparatuur feed netwerk" uit. En dan maak je een schema dat hij altijd mag ontladen m.u.v. de uren dat je wilt laden vanuit de zon.

Enige nadeel is dat hij in de "laad" uren dan niet gaat ontladen als er meer vraag dan opbrengst is, maar in de zomer is dat voor mijn geen probleem.

Dit is dan wat de batterij bij mij doet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQFOt-M14bM9hR_PsJ4wPRAmu_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iuuAhY9KcwbLhq6o2qXRCuJL.png?f=fotoalbum_large

Klimaatkarma letterbingo: PV, EV, WP, LFP, WPB

• NiGeLaToR
Brockhaus schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:19:
[...]

Dat is er. Dynamisch tarief programma met tijdvakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3enFyiTRFYJ01dQ7clmV3mkzBc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dd78CZL7TTGZPXMMntSkRPjh.jpg?f=fotoalbum_large

Zo werkt het bij mij nu.

[ Voor 35% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-05-2026 14:37 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik zit nog te twijfelen tussen Zendure Mix 4000 ac+ en de Anker SOLIX SolarBank Max AC. Ik heb zo'n 15kWh nodig en het meest ingewikkelde dat ik wil instellen is dat de prioriteit van de zonnestroom. Deze moet eerst naar mijn Alfen laadpaal (deze laadt nu ook enkel op zonnestroom en betaald mijn baas :)) en dan pas naar de accu. Kan de Anker dat aan in home assistant? Ik zou denk ik liever voor de Zendure gaan, maar voor 3800 euro is het wel een hele scherpe deal.

• sst_zero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 22:34
Is er al bekend wanneer de Max AC door Tweakers bij mensen thuis getest gaan worden? Heb van het weekend een losses groep geplaatst dus laat maar komen!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
dangerousp schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:06:
Ik zit nog te twijfelen tussen Zendure Mix 4000 ac+ en de Anker SOLIX SolarBank Max AC. Ik heb zo'n 15kWh nodig en het meest ingewikkelde dat ik wil instellen is dat de prioriteit van de zonnestroom. Deze moet eerst naar mijn Alfen laadpaal (deze laadt nu ook enkel op zonnestroom en betaald mijn baas :)) en dan pas naar de accu. Kan de Anker dat aan in home assistant? Ik zou denk ik liever voor de Zendure gaan, maar voor 3800 euro is het wel een hele scherpe deal.
Als je niks doet kan het zijn dat ze allebei naar de verbruiks data kijken en allebei dus load balancing gaan doen. Dat kun je zeker met home assistant voorkomen mits je laadpaal ook semi slim is. Ik heb een Shelly em3 op de laadpaal alamat zitten dus zodra die boven de 100w komt (gaat hij naar minimaal 4kw) en wil ik de accu gaan knijpen. Qua laden maar ook qua ontladen. Tegen die tijd maar even met ha-mcp tegenaan viben :)

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 16:47
Martijn schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:18:
[...]
Hoezo? Als ik Duitsland bij de mediamarkt een TV koop hoef ik toch ook niet het verschil in BTW tarief te betalen? :S
Eh... ja. Je koopt blijkbaar niet veel in Duitsland?

Grote toko's zoals Amazon.de en Mediamarkt doen bij het afrekenen die 2% BTW-verschil erbij. Kleine toko's zouden het officieel ook moeten doen, maar ik zie dat nogal eens niet gebeuren.
Ultimate-Dennus schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:58:
[...]
Mijn voorkeur zou eerder uitgaan naar een X1 die 3 fase volledig kan compenseren en niet dat ik losse MAX AC's heb die allemaal 1 fase zijn en dan een combinatie moet maken.
Amen. Ik hoop echt dat er meer 3-fasesystemen op de markt komen. Drie Victron Multiplussen aan de muur, of dat geknutsel met drie stapels stekkerbatterijen die je dan moet proberen te synchroniseren, wie heeft daar zin in? Die X1 ziet er prima uit, nu alleen de prijs nog ;)

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 18:45
Ik heb voor de solarbank 3 een firmware update!!! Geen update voor de p1 meter. Ben benieuwd wanneer we een update voor de app krijgen?

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:22
vincentkok schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:40:
Ik heb voor de solarbank 3 een firmware update!!! Geen update voor de p1 meter. Ben benieuwd wanneer we een update voor de app krijgen?
Oh, van welke versie naar welke versie ben je gegaan ? Ik zit te wachten op de tcp modbus local mogelijkheden (aansturen zonder cloud), gisteren vrijgegeven als home assistant hacs plugin voor de (nog uit te brengen) solarbank 4 & max.

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 18:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLX97a6JDDF4kjek2NVaEhWEpEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEswNktfRpo6xZmB9sNGiMwf.jpg?f=fotoalbum_large

• tweazer
Hier krijg ik een update aangeboden voor de powerdock Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmIXP15tWiX9IOCoUBB1mMZC1VM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwKFzgiYXV869jwrQkSSwjkL.jpg?f=fotoalbum_large

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:09
Ook ik heb een firmware update:
- Power Dock: v0.0.2.10
- Powerbank 3 pro: v1.0.5.14

Kunt nu ook de SoC instelling wijzigen en niet alleen 5 of 10%.

[ Voor 28% gewijzigd door Bammos op 25-05-2026 14:31 ]

• RicoF1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 20:58
Iemand een idee wanneer de solarbank 3 op de planning staat om toe te voegen voor tcp modbus (lokale aansturing)?

• NiGeLaToR
@RicoF1987 vraag Anker support zou ik zeggen? Snel en adequaat antwoord over het algemeen.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:29
Het lijkt vooral een update om de everHome ecotracker ondersteuning toe te voegen van wat ik kan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPcjt760scAgTZRIAZSpX4lzATY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MFUBBDAbupkYj86DBBWRXEt1.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door digital-IMEI op 25-05-2026 21:16 ]

• digital-IMEI
Ik zie alleen wijzigingen rondom het instellen van de SoC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMpZaTu5sa11ApuzosRS4zweMkg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4meDnukHLX9cFNzSLUfOh3x7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjK_7xIfjudSqiDrCf7RZPficfw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XBF6p1Spdyg1lA3s3KyYDUOS.jpg?f=user_large

Modbus instellingen of “third party access” zie ik nergens terug in het menu.

• Z-Marnix
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 29-06 23:01
Z-Marnix schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:46:
[...]

Potverdekke, echt? Is dat dan voor de Solarbank 4 e5000 Pro ook? Ik was net van plan om bij de lancering van de Solarbank 4 twee stuks te nemen zodat ik op twee fases kan terugleveren én tweemaal 2500W kan (ont)laden. Zeker met de early-bird korting zijn deze goed betaalbaar.

Ik twijfelde tussen tweemaal de Zendure 2400AC-PRO en de Anker Solarbank 4 maar dit doet mij wel weer naar Zendure neigen (de connector problemen zijn ook enkel bij hun vorige reeks modellen). Ik ga niet slechts één Solarbank 4 nu kopen en de tweede een heel stuk duurder moeten betalen binnen een paar maand.

Tenzij jullie een ander idee hebben? /edit : als ik gewoon een tweede P1 meter plaats, kunnen ze dan wel samenwerken? Ik wil natuurlijk niet dat de éne de andere gaat opladen en vice-versa. Sorry voor mijn beginnersvragen }:O
Ik heb gisteren (zondag) mijn vraag aan Anker support gesteld, of ik twee SB4 kan laten samenwerken, naar aanleiding van een opmerking van Taro dat in de Anker app nog geen mogelijkheid is om tweemaal de AC MAX te laten samenwerken. (én een bij-vraagje ivm de verschillende meters)

Ik heb vandaag (pinkstermaandag!) een antwoord van de support van Anker :

Allereerst kunt u twee losse Solarbank 4 apparaten probleemloos met één enkele P1-meter beheren binnen onze officiële app. Net zoals vergelijkbare producten op de markt is centrale besturing van meerdere batterijen via één meter volledig mogelijk.

Wanneer u beide Solarbank 4 systemen aansluit op twee verschillende stroomfasen, kunt u deze als twee onafhankelijke zonne-energiesystemen apart regelen. Op deze manier behaalt u maximaal 2500 watt vermogen per batterijunit.

Daarnaast is het ook toegestaan om een Solarbank 4 te combineren met een Solarbank 3. Voor deze kruiscombinatie van verschillende generaties batterijen is de Power Dock module verplicht om de apparaten stabiel met elkaar te verbinden en aan te sturen.

Tot slot lichten wij de voordelen en verschillen tussen de P1-meter, CT Smart meter en de vernieuwde Smart meter Gen2 helder toe:De Smart meter Gen2 biedt aanzienlijke verbeteringen ten opzichte van oudere modellen. Het apparaat is maar liefst 50% kleiner van formaat, uitgerust met dubbele meetpunten waarmee u zowel de zonnepaneelopbrengst als de stroomuitwisseling van de batterijopslag tegelijk kunt monitoren. Bovendien beschikt de meter over automatische aanpassing en correctie voor CT-signalen. Dankzij de SNAP-IN constructie monteert u de meter volledig zonder gereedschap. Daarnaast heeft de nieuwe meter ook volledige ondersteuning voor het HomeAssistant besturingssysteem.

Ik denk dat ik dus toch voor de Anker Solarbank 4 ga ipv de Zendure AC2400+ PRO. Ze zijn beide vergelijkbaar qua specs denk ik, met de early bird korting van Anker ligt de prijs ook zeer dicht bijéén, maar ik wil echt zo plug-and-play mogelijk en ik denk dat Anker (zeker met de vlotte support) daar toch een streepje voor heeft.

• BjornVH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 15:31
Ben ik de enige die interesse heeft in de AC Max maar bezorgd is om een continue vermogen van 3500W door een Shuko stopcontact te jagen?

• NiGeLaToR
BjornVH schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:22:
Ben ik de enige die interesse heeft in de AC Max maar bezorgd is om een continue vermogen van 3500W door een Shuko stopcontact te jagen?
Nee. Als je zoekt in dit topic ontdek je dat je dit niet moet doen, Anker het ook ontraadt, er een Wieland stekker optie is & je hem anders direct kan aansluiten. :)

• Loen
  • Nu online
Even een heel specifieke vraag voor @Taro of @mrme12345; ik wil de max ac vast gaan aan sluiten en dus de stekker er af knippen. Is de kabel stranded of solid? Indien stranded heb ik eindelijk een goede reden om een adereindhulstang te kopen ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 17:35
Kam iemand me vertellen hoe ver de Home Assistant integratie is met Anker? Bestaat er een Gielz voor Anker oid, of is het mogelijk om de programma's laden, NOM, standby in te stellen via de integratie?

• Loen
  • Nu online
Cardinal schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:55:
Kam iemand me vertellen hoe ver de Home Assistant integratie is met Anker? Bestaat er een Gielz voor Anker oid, of is het mogelijk om de programma's laden, NOM, standby in te stellen via de integratie?
Staat eea over in het topic, maar hier ook de reviews van 2 van de mensen hier in het topic

https://energienerds.nl/index.php/2026/05/16/anker-solix-solarbank-max-ac-review#ha
https://iotdomotica.nl/thuisaccu/anker-solix-solarbank-max-ac-review#Noodstroom_Home_Assistant_en_Anker_SOLIX_ecosysteem:~:text=Nu%20is%20je%20Anker%20SOLIX%20thuisaccu%20in%20Home%20Assistant%20gekoppeld%20en%20kan%20je%20deze%20bedienen%20en%20aansturen%3A
digital-IMEI schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:41:
Ik zie alleen wijzigingen rondom het instellen van de SoC

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Modbus instellingen of “third party access” zie ik nergens terug in het menu.
Dat is niet het enige, de dynamische tarief modus gebruiken voor NOM met uitgesteld PV-laden werkt niet meer :-(.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gaat iets niet goed bij Anker, ik heb nog geen kortingscode ontvangen en op de website nog steeds:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZjx40rzjBVieF9nRaq8VYgwqbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ndbkmivh53jpcoHQH6UDkFVR.png?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• KoningPaulus
Bij Solar handel in Duitsland €3398 voor de basis + 1 uitbreiding. Geen geld.

Je kunt hem gewoon ophalen daar lijkt het. Staat expliciet bij 0% btw voor particulieren. Er zit dan een smart meter bij en geen P1 meter schijnbaar.

Overigens lijkt die 2% korting bij vooraf betalen niet op te gaan, omdat je al een code van die presale gebruikt volgens het systeem (denk ik).

[ Voor 24% gewijzigd door KoningPaulus op 26-05-2026 09:19 ]

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:15:
Gaat iets niet goed bij Anker, ik heb nog geen kortingscode ontvangen en op de website nog steeds:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joWZLVUr8wE7BcyfoP1imC581QE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/krN7OvukQkP5zI6UuC0wEzmG.png?f=user_large Weird, de live chat zegt 11.00 dus. Thuisbatterij.nl heeft de presale al wel gestart FWIW.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:58
Cardinal schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:55:
Er bestaat nog geen Gielz voor Anker, maar je kunt wel in de officiele Anker Solix integratie voor HA alle app modi selecteren en activeren, heel handig!

energienerds.nl

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:58
Loen schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:44:
Even een heel specifieke vraag voor @Taro of @mrme12345; ik wil de max ac vast gaan aan sluiten en dus de stekker er af knippen. Is de kabel stranded of solid? Indien stranded heb ik eindelijk een goede reden om een adereindhulstang te kopen ;)
Geen idee de stekker zit er hier nog aan, maar ga er maar vanuit dat die flexibel is want de kabel is gewoon heel buigzaam.

energienerds.nl

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 21:14
KoningPaulus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:19:
Bij Solar handel in Duitsland €3398 voor de basis + 1 uitbreiding. Geen geld.

Je kunt hem gewoon ophalen daar lijkt het. Staat expliciet bij 0% btw voor particulieren. Er zit dan een smart meter bij en geen P1 meter schijnbaar.

Overigens lijkt die 2% korting bij vooraf betalen niet op te gaan, omdat je al een code van die presale gebruikt volgens het systeem (denk ik).
Weet niet of ik 400 euro (3798 (NL prijs) - 3398 (DE prijs) ) de moeite en vooral tijd waard vind (ondanks dat het rijden gratis is door leaseauto). Laat staan als er gedoe met garantie is, en je hem zelf retour moet brengen. Naast dat je dan in NL de P1 meter en een powerbank extra cadeau krijgt met levering voor de deur...

• Vaevictis_
  • Laatst online: 29-06 09:30
Ik heb ook interesse in de Anker SOLIX SolarBank Max AC (14kWh) met een powerdock. Weet iemand waar deze combinatie wordt aangeboden? Ik vind alleen de Max AC zonder powerdock. Daarnaast heb ik dan de smartmeter nodig.

Iemand een linkje voor de complete set?

• KoningPaulus
lubbertkramer schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:26:
[...]

Weet niet of ik 400 euro (3798 (NL prijs) - 3398 (DE prijs) ) de moeite en vooral tijd waard vind (ondanks dat het rijden gratis is door leaseauto). Laat staan als er gedoe met garantie is, en je hem zelf retour moet brengen. Naast dat je dan in NL de P1 meter en een powerbank extra cadeau krijgt met levering voor de deur...
€400 is toch snel verdiend zo.

Bovendien krijg je in Duitsland ook de powerbank cadeau en een Anker Solix Smart Meter adapter (tegenhanger van die p1 meter).

Kan alleen niet vinden of deze smart meter ook geschikt is voor 1 fase en wat verder concreet de verschillen of voordelen/nadelen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door KoningPaulus op 26-05-2026 09:47 ]

• Vaevictis_
KoningPaulus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:41:
[...]

Bovendien krijg je in Duitsland ook de powerbank cadeau en een Anker Solix Smart Meter adapter (tegenhanger van die p1 meter)
400 euro is mij de NL garantie, support en aanspreekpunt niet waard. Ieder zijn keuze natuurlijk.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 21:14
[...]

Bovendien krijg je in Duitsland ook de powerbank cadeau en een Anker Solix Smart Meter adapter (tegenhanger van die p1 meter)
Vind mijn (reis)tijd (5 uur heen en terug) alleen al meer waard dan 400 euro, maar ieder zijn ding :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:13
lubbertkramer schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:44:
[...]

Vind mijn (reis)tijd (5 uur heen en terug) alleen al meer waard dan 400 euro, maar ieder zijn ding :)
Als je vooruit betaald 2% extra korting, dus ook weer 70 euro. En vriend van me wil er ook een, dus dan rij je al voor ongeveer 1000 euro die kant op (met gratis lease auto).

Enige is dat ik nog geen 100% bevestiging heb dat je idd geen BTW betaald als Nederlander. Mocht je daar daarmee geconfronteerd worden, dan is het uiteraard niet meer interessant.
[...]

Bovendien krijg je in Duitsland ook de powerbank cadeau en een Anker Solix Smart Meter adapter (tegenhanger van die p1 meter).

Kan alleen niet vinden of deze smart meter ook geschikt is voor 1 fase en wat verder concreet de verschillen of voordelen/nadelen zijn.
Het grootste nadeel van de Smart meter is dat deze in de groepenkast gemonteerd moet worden, i.p.v. de P1 die je in de meter klikt.

• Martijn
HandyLumberjack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:51:
[...]

Het grootste nadeel van de Smart meter is dat deze in de groepenkast gemonteerd moet worden, i.p.v. de P1 die je in de meter klikt.
Voor 25 euro koop je zo'n P1 toch, dus dat is het probleem ook niet. Die smart meter is denk ik meer waard op marktplaats ;P.

• digital-IMEI
HandyLumberjack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:51:
[...]

Tja als je een groep moet aanleggen voor de AC, is het een kleine stap extra om de smart meter er naast te prikken

• Loen
  • Nu online
Zojuist besteld via de website van Anker zelf. Als je je aanmeld voor een account krijg je een eenmalige kortingscode van 10%. Ik ben nu 3500 kwijt voor de Max AC, een BP7000, de montagebasis voor 99 en de gratis P1 meter:
Totaal€ 3.507,30 EUR
Je bespaart € 1.159,60
Verzending is vanaf 6 juli, dus hebben andere shops hem echt al op voorraad? Mijn volledig salderen eindigt pas per september dus ik heb de tijd.

Ik zie alleen nergens de powerbank staan nu, maar ook niet nodig. Prijs lijkt gewoon sowieso de pre-order prijs te zijn?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Dennahz

Life feels like hell should.

Loen schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:06:
Zojuist besteld via de website van Anker zelf. Als je je aanmeld voor een account krijg je een eenmalige kortingscode van 10%. Ik ben nu 3500 kwijt voor de Max AC, een BP7000, de montagebasis voor 99 en de gratis P1 meter:
Totaal€ 3.507,30 EUR
Je bespaart € 1.159,60
Verzending is vanaf 6 juli, dus hebben andere shops hem echt al op voorraad? Mijn volledig salderen eindigt pas per september dus ik heb de tijd.

Ik zie alleen nergens de powerbank staan nu, maar ook niet nodig. Prijs lijkt gewoon sowieso de pre-order prijs te zijn?
Ja, zo te zien hebben andere webshops ze eerder op voorraad dan Anker zelf 8)7 Maar ik geef ook de voorkeur aan het bestellen via Anker. Dan zit je in ieder geval direct bij de bron als er wat fout gaat.

@Loen ik kom uit op een bedrag van € 3608,- voor alleen de Max AC en BP7000. Doe jij het via Duitsland of Nederland?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 26-05-2026 10:21 ]

Twitter

• Martijn
Loen schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:06:
Totaal€ 3.507,30 EUR
Je bespaart € 1.159,60

Die powerbank lijkt er daar idd niet bij te zitten, maar op zich wel een goede deal. Waar heb je die montage basis voor nodig, zie ik voor de eerste keer, kun je hem niet gewoon op de grond zetten?

• Loen
  • Nu online
Dennahz schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:18:
[...]

Ja, zo te zien hebben andere webshops ze eerder op voorraad dan Anker zelf 8)7 Maar ik geef ook de voorkeur aan het bestellen via Anker. Dan zit je in ieder geval direct bij de bron als er wat fout gaat.

@Loen ik kom uit op een bedrag van € 3608,- voor alleen de Max AC en BP7000. Doe jij het via Duitsland of Nederland?
Raar, misschien hadden ze een foutje? Voor de volledigheid maar de hele prijs dan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6dd129w0yP0KyEDnhMNLla7zek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FGz9xe9nTazl8t0he4RDfVEd.png?f=fotoalbum_large
Martijn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:18:
[...]

Die powerbank lijkt er daar idd niet bij te zitten, maar op zich wel een goede deal. Waar heb je die montage basis voor nodig, zie ik voor de eerste keer, kun je hem niet gewoon op de grond zetten?
De onderkant heeft de aansluitingen voor een extra batterij, dus leek me verstandig in een soms stoffige garage. Op de grond zetten of op een balkje of 2 zal ook vast kunnen, maar idk

• Dennahz

Dennahz

Loen schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:28:
[...]

Raar, misschien hadden ze een foutje? Voor de volledigheid maar de hele prijs dan...

[Afbeelding]

[...]

De onderkant heeft de aansluitingen voor een extra batterij, dus leek me verstandig in een soms stoffige garage. Op de grond zetten of op een balkje of 2 zal ook vast kunnen, maar idk
Bijzonder, ik krijg maar 5% korting met m'n 10% kortingscode. Zal de support wel mailen.

Twitter

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:48
Dennahz schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:32:
[...]

Bijzonder, ik krijg maar 5% korting met m'n 10% kortingscode. Zal de support wel mailen.
Hier idem....

• BjornVH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 15:31
Er komt 475 euro Bebat bij :+

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 14:51
Ik krijg bij Anker Solix überhaupt de nieuwkomer korting niet toegepast icm de early bird prijs; er staat dat de kortingscode niet compatibel is met die early bird prijs.

Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben?

• Loen
  • Nu online
emcore schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:48:
Ik krijg bij Anker Solix überhaupt de nieuwkomer korting niet toegepast icm de early bird prijs; er staat dat de kortingscode niet compatibel is met die early bird prijs.

Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben?
Misschien hebben ze dat net aangepast omdat het niet de bedoeling was... Ben benieuwd wat ze doen

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:45
Ik kreeg net de early bird e-mail binnen en heb meteen de bestelling geplaatst. Hier werkte het 10%-voucher (met werkelijk 10%) bovenop de early bird-kortingen, dus 3507 voor de hele 14kWh-set inclusief montagebasis en de P1-meter en extra gadgets. :)

[ Voor 4% gewijzigd door goudvisblub op 26-05-2026 10:51 ]

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

• Rene85
  • Niet online
Andere vraag: ik neem aan dat de Solix P1 meter via een draadloos signaal met de batterij communiceert. Wat is de maximale afstand dat dit goed gaat? Ik was van plan de batterij hemelsbreed zo'n 12m van de meterkast te plaatsen. Er zitten 2 muren tussen (onlangs opgeleverd nieuwbouw). Gaat dit problemen geven?

• rem_hopster
Heel blij dat anker ook heeft aangegeven dat de sb4 met de sb3 te combineren is over de power dock.

Eerst maar eens wachten op de reviews en dan een keuze maken.

• mgevart
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-06 08:54
Voor mij hetzelfe, zal een belgie ding zijn gok ik....
Als je via amazon.nl besteld komt deze er niet bij

• feddesman
  • Laatst online: 13:50
Die 10% extra korting werkt niet bij alleen de basisunit

• dangerousp
Via Scoupy/CashbackXL nog 5% extra cashback, maar ik krijg helaas geen mail met de nieuwsbriefkorting als ik me aanmeld.

[ Voor 47% gewijzigd door dangerousp op 26-05-2026 11:09 ]

• Dennahz

Dennahz

Bizarre belastingen bedenken ze soms. Wat gaan ze doen voor die € 475,- dan? Wat een bedrag ook.

Twitter

• Martijn
dangerousp schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:04:
Via Scoupy/CashbackXL nog 5% extra cashback, maar ik krijg helaas geen mail met de nieuwsbriefkorting als ik me aanmeld.
Via scoupy kan ik de actie icm powerbank enzo ook niet vinden, enkel met de P1 meter erbij...

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
dangerousp schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:04:
Kan zeker niet meer achteraf?

Heb nu net 3x base + uitbreiding besteld.

• NiGeLaToR
rem_hopster schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:51:
Heel blij dat anker ook heeft aangegeven dat de sb4 met de sb3 te combineren is over de power dock.

Eerst maar eens wachten op de reviews en dan een keuze maken.
Ja vind de SB4 interessanter voor mijn toepassing icm de PV ingangen. Ben alleen vergeten of de batterij blijft laden als de netstroom weg is, je de noodstroom uitgang gebruikt & PV hebt. Weet iemand dat al of moet ik Anker support weer m’n dagelijkse vraag gaan stellen :+

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-05-2026 11:17 ]

• dangerousp
Daros schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:10:
[...]

Kan zeker niet meer achteraf?

Heb nu net 3x base + uitbreiding besteld.
De nieuwsbriefkorting is meer en die doet het (in ieder geval bij mij) niet meer.

• Martijn
Loen schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:28:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb hem uiteindelijk maar voor 3608 besteld, geen gedoe, hoef ik niet naar Duitsland :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLVn0FFmZ9jiXxRBfDXZzXYWSBg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ef6gJ8mB1LqmlMqEPYcyX91O.png?f=user_large

• dangerousp
Martijn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:27:
[...]

Ik heb hem uiteindelijk maar voor 3608 besteld, geen gedoe, hoef ik niet naar Duitsland :P.

[Afbeelding]
Waar en hoe heb je dit gedaan? bij mij ziet de website van ankersolix.com er heel anders uit.

• tweazer
Pssstt: misschien meerdere batterijen toegevoegd en die toen weer weggehaald? niet doorvertellen....

[ Voor 4% gewijzigd door tweazer op 26-05-2026 11:30 ]

• Martijn
dangerousp schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:28:
[...]

Waar en hoe heb je dit gedaan? bij mij ziet de website van ankersolix.com er heel anders uit.
Via deze link, en met de nieuwsbrief kortingscode die eigenlijk 10% moest zijn maar het niet was...

Knip, referraldeel uit de link gehaald

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 27-05-2026 10:09 ]

• duderuud
  • Laatst online: 29-06 12:05

duderuud

Sliden is koel

Ik kan geen 2 codes toevoegen. De standaard code voor de €700 is met de bestellink al toegevoegd maar als ik de 10% code wil toevoegen dan mag dat niet.

Alleen de 10% code werkt wel...

Motor-Forum.nl

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 10:43
Stomme vraag. Prijs is zeer interessant, manier van opbouwen in de toekomst ook, maar deze heeft geen aparte PV input right? Maak je dan niet meer verlies als je hem koopt voor Zonneopslag? Ik vergelijk met de zendure mix AC+.

• dangerousp
Ch3ckmate schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:45:
Stomme vraag. Prijs is zeer interessant, manier van opbouwen in de toekomst ook, maar deze heeft geen aparte PV input right? Maak je dan niet meer verlies als je hem koopt voor Zonneopslag? Ik vergelijk met de zendure mix AC+.
Klopt, dan moet je de Zendure Mix Pro en de Solarbank 4 met elkaar vergelijken.

• KoningPaulus
Nieuwsbrief korting combineren lukt niet meer. Jammer. Net te laat. Je krijgt nu wel smart plugs er als extraatje bij.

• Martijn
Hmm, lijken toch wat mensen wakker geworden te zijn bij Anker...

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 10:43
dangerousp schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:47:
[...]

Klopt, dan moet je de Zendure Mix Pro en de Solarbank 4 met elkaar vergelijken.
Nee de ac+ want ik heb al een bestaand systeem+ omvormer. Maar dat had ik wel niet duidelijk vermeld natuurlijk :) Was aan het twijfelen tussen deze en de zendure mix en lees nu nergens dat je hier een bestaande omvormer op kon aansluiten. Was er van overtuigd van wel 🥲.

• Rene85
  • Niet online
Rene85 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:51:
Andere vraag: ik neem aan dat de Solix P1 meter via een draadloos signaal met de batterij communiceert. Wat is de maximale afstand dat dit goed gaat? Ik was van plan de batterij hemelsbreed zo'n 12m van de meterkast te plaatsen. Er zitten 2 muren tussen (onlangs opgeleverd nieuwbouw). Gaat dit problemen geven?
Iemand?

• duderuud
  • Laatst online: 29-06 12:05

duderuud

Sliden is koel

Maakt toch niet uit? De P1 hangt aan wifi en en de batterij ook...

Motor-Forum.nl

• NiGeLaToR
Heb je wifi met je telefoon op de beoogde plek (incl hoogte)?

Als dat zeuren is, wordt het ook zeuren met je Anker. Overigens is eea met extenders etc altijd wel op te lossen - gaat immers geen gb's aan data overheen.

• Rene85
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:00:
[...]

Heb je wifi met je telefoon op de beoogde plek (incl hoogte)?

Als dat zeuren is, wordt het ook zeuren met je Anker. Overigens is eea met extenders etc altijd wel op te lossen - gaat immers geen gb's aan data overheen.
Ah op die manier. De ontvangst op mijn telefoon is wel wat minder dan in woonkamer of keuken, zeg 2 streepjes ipv de maximale 4, maar echt helemaal wegvallend gebeurd niet. Dank, ik weet genoeg!

• NiGeLaToR
Rene85 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:02:
[...]

Ah op die manier. De ontvangst op mijn telefoon is wel wat minder dan in woonkamer of keuken, zeg 2 streepjes ipv de maximale 4, maar echt helemaal wegvallend gebeurd niet. Dank, ik weet genoeg!
Je P1 communiceert met wifi, je batterij communiceert met wifi, zo communiceren ze met elkaar. Beiden moeten op hetzelfde wifi netwerk en die mag uit verschillende AP's bestaan. Ik heb 5 AP's in huis dus ze verbinden met eentje, maar die delen allemaal zelfde SSID en functioneren als 1 netwerk. Ze moeten dus wel in zelfde netwerk bevinden.

Klinkt dus alsof dat gaat werken :)

• KoningPaulus
Toch maar besteld in NL nu. Niet met de nieuwsbrief korting gestapeld maar wel via cashbackxl besteld. Dat moet in theorie nog 8% opleveren. Ben benieuwd of ie geregistreerd wordt. Mochten anderen ook via cbxl hebben gedaan laat even weten of die doorkomt

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 14:51
KoningPaulus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:09:
Toch maar besteld in NL nu. Niet met de nieuwsbrief korting gestapeld maar wel via cashbackxl besteld. Dat moet in theorie nog 8% opleveren. Ben benieuwd of ie geregistreerd wordt. Mochten anderen ook via cbxl hebben gedaan laat even weten of die doorkomt
Ik ga het vanavond ook op die manier proberen. Er staat wel bij de voorwaarden dat het alleen werkt icm kortingscodes die ook op cbxl staan. Maar als het werkt is het 8% over de ex BTW waarde. Nog steeds niet gek.

• rem_hopster
@NiGeLaToR daar ben ik ook benieuwd naar. Zal ik de vraag stellen aan anker?

• NiGeLaToR
rem_hopster schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:14:
@NiGeLaToR daar ben ik ook benieuwd naar. Zal ik de vraag stellen aan anker?
Prima! d:)b

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-06 22:27
KoningPaulus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:49:
Nieuwsbrief korting combineren lukt niet meer. Jammer. Net te laat. Je krijgt nu wel smart plugs er als extraatje bij.
Dit ging al niet toen het online ging was er meteen bij. Uiteindelijk kunnen bestellen voor 2099 incl p1 meter, powerbank en smart plug. Via woolsocks nog 5% cashback.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
dangerousp schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:21:
[...]

De nieuwsbriefkorting is meer en die doet het (in ieder geval bij mij) niet meer.
Ah die heb ik wel kunnen gebruiken gelukkig.

• Phantasist
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:15
Ik heb mijn eerste bestelling bij anker zelf geannuleerd, vervolgens een nieuwe adhv onderstaande mail die ik later kreeg.

Verder via cashbackxl 8% cashback hierover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DmJO2fsp3JPFmUyWbd9qzG7Q1Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GOLyWfbRzeX90BChJqaRWg7P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ao4phlRQZ06c07nTeRcwsbE0II=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9r4Dk1o5IuY1Sy9MprsVY0v6.png?f=fotoalbum_large

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06 17:34
Hoe heb jij vanuit je mail via cashback gekocht?

Je moet dan toch doorlinken vanuit cashbackxl om korting te krijgen?

• Martijn
Phantasist schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:22:
Ik heb mijn eerste bestelling bij anker zelf geannuleerd, vervolgens een nieuwe adhv onderstaande mail die ik later kreeg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik via cashbackxl naar anker ga en ik klik op de Max AC, dan is de enige actie de gratis P1, al die andere goodies kon ik alleen maar via een andere directe link vinden die ik eerder gedeeld had. Maar dan ben je je referal denk ik kwijt vanuit cashbackxl…

• Vaevictis_
Ik heb gevraagd aan Anker of ik de Power Dock Pro kon meebestellen bij de Max AC, maar dat gaat niet Anker gaat deze combinatie niet aanbieden.

Er komt blijkbaar een "opvolger" in oktober voor de Power Dock Pro, een kleinere ATS die ook goedkoper is.

ATS=automatic transfer switch, een automatische schakelaar die tussen grid en TB schakelt en omgekeerd als het grid weer terug is.

[ Voor 81% gewijzigd door Vaevictis_ op 26-05-2026 14:35 ]

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-06 22:27
Martijn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Als ik via cashbackxl naar anker ga en ik klik op de Max AC, dan is de enige actie de gratis P1, al die andere goodies kon ik alleen maar via een andere directe link vinden die ik eerder gedeeld had. Maar dan ben je je referal denk ik kwijt vanuit cashbackxl…
Dit had ik ook met woolsocks maar als ik na paar keer die bestelling met al die extra's in winkelmand gooide en drna opnieuw openen via woolsocks kon het wel toen zat het in de mand.

• Martijn
Mastergo schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:33:
[...]

Dit had ik ook met woolsocks maar als ik na paar keer die bestelling met al die extra's in winkelmand gooide en drna opnieuw openen via woolsocks kon het wel toen zat het in de mand.
Ben benieuwd of hij dan geregistreerd wordt bij die referal sites aangezien ze daar standaard bij zeggen dat je met een lege winkelmand moet beginnen…

Ik heb nu een directe bestelling bij anker met 5% over het totaal. Weet niet of ik ga riskeren een nieuwe bestelling te plaatsen voor 8% over het ex BTW bedrag…

• pretmark
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:24
Vaevictis_ schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:30:
Ik heb gevraagd aan Anker of ik de Power Dock Pro kon meebestellen bij de Max AC.

" "A decision was made a few hours ago that we will not proceed with the rollout for Solarbank Max AC and the current Power Dock Pro.

The reason is that we are planning to launch a more compact ATS in October, which is about three months later than the originally planned launch date for the current Power Dock Pro. This new compact ATS will be about the size of a tissue paper box, priced at roughly half the cost of the current version, and much easier to install. It will also support both single-phase and three-phase solutions.

Shaun our CEO is concerned that customers who purchase the current version may feel that Anker has let them down if we release a newer and significantly cheaper product only three months later. For this reason, he has decided to discontinue the current Power Dock Pro and shift all available resources to bring forward the launch of the compact ATS to October, instead of the originally planned December timeline.”

ATS=automatic transfer switch, een automatische schakelaar die tussen grid en TB schakelt en omgekeerd als het grid weer terug is.
Dus de powerdock pro komt niet voor de MAX maar een kleiner product die hetzelfde kan?

Mine Engels is not so goed :|

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 23:48
Voor al degenen die nu al de Anker Max AC hebben besteld: hebben jullie allemaal zo een dure (>€600) differentieel type-B in jullie zekeringenkast zitten?

Zoals ik het heb begrepen op basis van @Taro's artikel kan zo een batterij dus je aardlekschakelaar buiten werking stellen. Dus kan eender welk toestel in je woning dat zijn omhulzing op de aarding heeft aangesloten levensgevaarlijk worden.

Zie deze discussie:

• mgevart
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-06 08:54
Belg hier, maar mij lukt het niet om de 10% of 5% procent welkomst korting te krijgen. Ik heb mijn anker account pas deze ochtend gemaakt, maar nooit deze code ontvangen.

Ook lijkt me de Bebat tax nogal aan de hoge kant...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSA61sJeExHY04AAj5CTtSr62Lw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rNOewG0yNG3C1dtOzdSVoym3.png?f=fotoalbum_large

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 23:48
mgevart schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:43:
Ook lijkt me de Bebat tax nogal aan de hoge kant...
[Afbeelding]
Mij ook! het zou ergens rond de €2.5 per kg moeten zijn zoals ik het begreep...Mogelijks een fout van Anker?

[ Voor 3% gewijzigd door quizzical op 26-05-2026 13:44 ]

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:21
Phantasist schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar ja, hoe snel krijg / kreeg je dan je geld terug bij annuleren op de Anker Solix site? Overigens als ik goed lees in de Scoupy-app staat er een aparte banner voor de Max AC (tot 5% cashback) en daarboven de reguliere knop. De tekst eronder zegt: profiteer van de aanbieding en ontvang daarbovenop cashback bij het winkelen. Zou je dan toch tot 10% terugkrijgen dan?

Vond het echt rommelig gaan de lancering via Anker zelf. Geen kortingscodes VOORAF aan de lancering zoals beloofd was, toen kwamen automagisch de kortingscodes online om 9u45 en pas om 10.30 kreeg ik de e-mail met de link voor de exta powerbank en 3 smart plugs. Maar ja, ik had voor de zekerheid al besteld...

Heb hiervan wel melding gedaan bij de klantenservice van Anker. Kijken wat ze nog kunnen doen voor die extra's ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BOEFJE_NL op 26-05-2026 13:59 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste