• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:52
maniac_1979 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:49:
Ik zag dat de Anker Solix Max AC bij solarhandel24.de voor 700 euro goedkoper te krijgen is.
Iemand ervaring met SolarHandel24, het bestellen daar en in Dusseldorf(geloof ik) ophalen?
Ik zag de prijs ook, maar denk dat ze prijs verkeerd hebben; ik meen 400E korting op de max en 300E op de batterijen bij introductie. Desalnietemin gewoon bestellen ?

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:18
tweazer schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:29:
[...]

Ik zag de prijs ook, maar denk dat ze prijs verkeerd hebben; ik meen 400E korting op de max en 300E op de batterijen bij introductie. Desalnietemin gewoon bestellen ?
En geen btw

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11
@Taro in je review zeg je dat de 1-uurs dynamische tarieven nog niet alignen met de 15 min interval van de Anker Solix Max AC. Wat is de consequentie hiervan? Pakt ie wel de uurstarieven van een zonneplan of kan je met niet op basis van dynamisch tarief laden / ontladen?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
maniac_1979 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:49:
Ik zag dat de Anker Solix Max AC bij solarhandel24.de voor 700 euro goedkoper te krijgen is.
Iemand ervaring met SolarHandel24, het bestellen daar en in Dusseldorf(geloof ik) ophalen?
De early bird korting is 400 op de hoofdunit en 300 op een extra batterij. Als je in NL nog de btw kan terugvragen gaat er nog 21% vanaf en kan je op 1660 komen voor de hoofdunit.

In DLD is dit direct al vrijgesteld van BTW. Wel handig als je later bijv een batterij toe wil voegen. In NL kan je maar 1 keer BTW terugvragen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:54
Spekkie99 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:47:
[...]

De early bird korting is 400 op de hoofdunit en 300 op een extra batterij. Als je in NL nog de btw kan terugvragen gaat er nog 21% vanaf en kan je op 1660 komen voor de hoofdunit.

In DLD is dit direct al vrijgesteld van BTW. Wel handig als je later bijv een batterij toe wil voegen. In NL kan je maar 1 keer BTW terugvragen.
De uitbreidingen zie ik op die site niet. Ik heb in NL al voor mijn zonnepanelen de BTW teruggekregen. Kun je dat voor accu weer doen of zijn de eisen anders?

EDIT
Hmm, ik lees net dat je echt een dynamisch contract moet hebben om BTW terug te kunnen krijgen, en dat heb ik nog niet tot midden 2027... Dan zou het in Duitsland ophalen wel flink schelen. Ik en een maat van me zijn allebei in de markt voor 14Kwh dus dat kan aardig schelen...

[ Voor 19% gewijzigd door Martijn op 20-05-2026 14:45 ]

Martijn schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:42:
[...]

De uitbreidingen zie ik op die site niet. Ik heb in NL al voor mijn zonnepanelen de BTW teruggekregen. Kun je dat voor accu weer doen of zijn de eisen anders?
Het ligt aan je situatie of je BTW terug kan vragen. Je mag o.a. niet in de KOR zitten en je moet een dynamisch contract hebben en de batterij gekocht hebben om mee te handelen.

Gasloos sinds 2015, 26,6 kWp PV / 10,8 kWh thuisbatterij

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:54
Maar als dat ding 1899 in Duitsland kost, en ik ga ervan uit de BP7000 ook goedkoper dan in NL, waarom zou iemand het dan in NL kopen en niet net over de grens gaan? Zit er een addertje onder het gras?

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:13
1899 incl btw of excl?
ik snap ook niet goed welke dock je nodig hebt om de volledige noodstroom te krijgen ik heb een SMA omvormer ( voor 5.6 KvA ).

Maar ik las nu ook net dat de Max AC niet compatibel is met 3 fase elek.. dus ben ik terug bij af?
Martijn schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:01:
Maar als dat ding 1899 in Duitsland kost, en ik ga ervan uit de BP7000 ook goedkoper dan in NL, waarom zou iemand het dan in NL kopen en niet net over de grens gaan? Zit er een addertje onder het gras?
Officieel moet je gewoon btw betalen als je een thuisaccu in Duitsland koopt en in een ander land installeert.

Maar een aantal verkopers doen daar niet zo moeilijk over, zolang je de batterij maar komt ophalen.

Daarnaast is het mogelijk wat lastiger als gebruik wilt maken van de garantie in de toekomst.

[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 20-05-2026 16:30 ]

Gasloos sinds 2015, 26,6 kWp PV / 10,8 kWh thuisbatterij

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste