• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 16:19
Masuchievo schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:25:
Van 1x9 naar 3x3 +1. Anders brand ik m meteen door. Oude panelen Mono solar panel 200w - V mp 36.9 - I mp 5.42A - VOC 46.13.

Via de mediamarkt duitsland (https://www.mediamarkt.de/de/product/_powerness-anker-solix-solarbank-3-e2700-pro-solarspeicher-153689299.html) ben ik terechtgekomen bij: Powerness Europe GmbH. https://www.mediamarkt.de/de/marketplace/seller/5323
Ik zou voor 2 keer een e1600ac gaan, rond de 400E in duitsland ? Meer ingangsvermogen en meer piekvermogen bij terugleveren ...

Net om de hoek is een solarbank 4 pro, deze is voor mid mei voorspeld ?

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:02

Masuchievo

Cpt. Average

Het zijn behoorlijk oude panelen - 14-16 jaar oud. En ik wil nog 1 paneel extra op de zijkant voor de winter.

Het is dat de omvormer die ik ga vervangen achter op het schuurtje staat nogal dom is (Omnik 2K-tl) en ik maar 1 aansluitpunt heb/wil gebruiken.

Te weinig geld voor alle gadgets.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 16:19
Masuchievo schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:02:
Het is dat de omvormer die ik ga vervangen achter op het schuurtje staat nogal dom is (Omnik 2K-tl) en ik maar 1 aansluitpunt heb/wil gebruiken.
Dan zou ik nog eerder voor een solarbank max gaan, mits budget, gewicht en ruimte passen. De kW/kWh prijs is daar een grote plus ...

[ Voor 20% gewijzigd door tweazer op 08-05-2026 16:19 ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 18:31
Masuchievo schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:25:
Ik ben er uit! (met de hulp van Claude)

De oude omvormer gaat er uit en in de plaats komt een Anker solix E2700 pro.

Van 1x9 naar 3x3 +1. Anders brand ik m meteen door. Oude panelen Mono solar panel 200w - V mp 36.9 - I mp 5.42A - VOC 46.13.

Gelukkig woon ik in de zuiderlijke grensregio, dus kan ik het relatief goedkoop ophalen in Duitsland.

Via de mediamarkt duitsland (https://www.mediamarkt.de/de/product/_powerness-anker-solix-solarbank-3-e2700-pro-solarspeicher-153689299.html) ben ik terechtgekomen bij: Powerness Europe GmbH. https://www.mediamarkt.de/de/marketplace/seller/5323

Duidelijke dozenschuiver, maar met betaling via Paypal ben ik niet al te bang. Of iemand moet nog een betere optie hebben
Uit nieuwsgierigheid, haal je hem dan bij de Mediamarkt of bij Powerness (Weinheim)?

edit: ik zie dat ze ook een locatie in Mönchengladbach hebben.

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:02

Masuchievo

Cpt. Average

digital-IMEI schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:22:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, haal je hem dan bij de Mediamarkt of bij Powerness (Weinheim)?

edit: ik zie dat ze ook een locatie in Mönchengladbach hebben.
Powerness, want MediaMarkt alleen verzenden. :(

Te weinig geld voor alle gadgets.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 18:31
Masuchievo schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:29:
[...]

Powerness, want MediaMarkt alleen verzenden. :(
Ligt natuurlijk eraan waar je exact woont maar dan is MySolarPlant wellicht ook nog interessant.

https://mysolarplant.de/zubehoer/batteriespeicher/anker-solix/anker-solix-pro3-batteriespeicher/

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:35
HandyLumberjack schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:40:
[...]

De draad wel, maar de automaat kan behoorlijk heet worden, een 16A automaat wil je eigenlijk niet langdurig met meer dan 3000W belasten.
Daarom ook een 20A aardlekautomaat zoals ik in m'n post stel 😎

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:19
caspervc schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:28:
[...]

Gaaf!

Ben benieuwd of je hem ook ipv op 3500 watt op 3000 watt kan instellen. Zodat de aansluiting minder zwaar wordt belast..? Ik ben van plan hem op een 20A aardlekautomaat te zetten, dikkere bedrading naar de plek toe te trekken. Twijfel alleen nog over de manier van aansluiten.
Zat me ook in aansluiten te verdiepen. Jammer dat hij niet als 3 fase batterij kan worden aangesloten!

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:38

CR1992

Thor

rasper schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:23:
[...]

Zat me ook in aansluiten te verdiepen. Jammer dat hij niet als 3 fase batterij kan worden aangesloten!
Stom vraagje misschien.

Is dit in België of Nederland of komt dit in de toekomst dat je per fase bekeken gaat worden ?

Dus als je op fase 1 een 15 kw batterij hebt maar dat je uw stroom betaalt omdat het via fase 2 verbruikt wordt ?

Ik ben van België maar hier is dit niet .en ik weet ook niet als dit mogelijk is met de digitale meter. Hopelijk komt dat nooit.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
CR1992 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:40:
[...]

Stom vraagje misschien.

Is dit in België of Nederland of komt dit in de toekomst dat je per fase bekeken gaat worden ?

Dus als je op fase 1 een 15 kw batterij hebt maar dat je uw stroom betaalt omdat het via fase 2 verbruikt wordt ?

Ik ben van België maar hier is dit niet .en ik weet ook niet als dit mogelijk is met de digitale meter. Hopelijk komt dat nooit.
Dit is voornamelijk een software iets. En kan dus via een nieuwe App en/of firmware worden geregeld. De officiële Zendure integratie krijgt bijv. binnenkort een uitbreiding om iedere afzonderlijke fase op 0 te kunnen houden. Anker kan dat ook wel implementeren via de Power Dock Pro als dat relevant wordt.

Nu is vaak de insteek: Load van het hele huishouden verdelen over alle aangesloten apparaten los van de fase waarop ze zijn aangesloten. Een P1-meter of CT-meter krijgt vaak het totaal door, maar ook de load per fase. Als die weet welke omvormer op welke fase zit aangesloten wordt compenseren per fase ook een optie. Nadeel: De accu voor Fase X kan leeg zijn, terwijl die voor Fase Y nog halfvol is. Daarom is een 3-fase omvormer dan vaak een betere keuze. Daar is de volledige capaciteit beschikbaar voor alle fases.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:38

CR1992

Thor

Taro schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:58:
[...]

Dit is voornamelijk een software iets. En kan dus via een nieuwe App en/of firmware worden geregeld. De officiële Zendure integratie krijgt bijv. binnenkort een uitbreiding om iedere afzonderlijke fase op 0 te kunnen houden. Anker kan dat ook wel implementeren via de Power Dock Pro als dat relevant wordt.

Nu is vaak de insteek: Load van het hele huishouden verdelen over alle aangesloten apparaten los van de fase waarop ze zijn aangesloten. Een P1-meter of CT-meter krijgt vaak het totaal door, maar ook de load per fase. Als die weet welke omvormer op welke fase zit aangesloten wordt compenseren per fase ook een optie. Nadeel: De accu voor Fase X kan leeg zijn, terwijl die voor Fase Y nog halfvol is. Daarom is een 3-fase omvormer dan vaak een betere keuze. Daar is de volledige capaciteit beschikbaar voor alle fases.
Dus met 1 anker omvormer en 1 power dock pro zou het in de toekomst misschien mogelijk zijn om de 3 fases te regelen?
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste