• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:51

HHF

tweazer schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:47:
Hier zie ik de homewizard p1 "teardown". IMHO een veel schoner ontwerp, dual core, energiezuiniger. Compliment aan de designer. Nu nog "even" anker zover krijgen dat ze die supporten..
Ja jammer dat zoveel producenten van stekkerbatterijen energie steken in het ontwikkelen van een eigen P1 meter terwijl er goede "off the shelf" opties zijn (Homewizard, Everhome).

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
HHF schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:44:
[...]

Ja jammer dat zoveel producenten van stekkerbatterijen energie steken in het ontwikkelen van een eigen P1 meter terwijl er goede "off the shelf" opties zijn (Homewizard, Evergreen).
EcoTracker van everHome is ook een goede, mogelijk bedoel je die?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Iemand een idee waarom ik deze melding krijg. De batterijen staan gewoon in een ruimte die iets van 16 graden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNupm2jV0qprWfO0tGayyW1Ysmk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ff9AbZlOgzXcOJIzy2gxQ66s.png?f=fotoalbum_large

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• HHF

HHF

Taro schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:44:
[...]

EcoTracker van everHome is ook een goede, mogelijk bedoel je die?
Klopt, ik zal het aanpassen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
mrme12345 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:08:
Iemand een idee waarom ik deze melding krijg. De batterijen staan gewoon in een ruimte die iets van 16 graden is.
[Afbeelding]
Kreeg vandaag en eerder deze week dezelfde melding bij +-14 graden. Vermoed dat het alleen bedoeld is voor als je zonnepanelen DC hebt aangesloten die veel opleveren. Een koudere accu moet je niet té snel laden en dus zal dan een deel richting het net ipv in de accu worden gestuurd.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:57:
[...]

Kreeg vandaag en eerder deze week dezelfde melding bij +-14 graden. Vermoed dat het alleen bedoeld is voor als je zonnepanelen DC hebt aangesloten die veel opleveren. Een koudere accu moet je niet té snel laden en dus zal dan een deel richting het net ipv in de accu worden gestuurd.
Maar er zitten geen zonnepanelen aan verbonden op dit moment, dus moet toch iets anders zijn. En vandaag kunnen zonnepanelen sowieso niet veel opleveren ;-) maar heb hem even bijgeladen via noodmodus en nu is melding gelukkig weer weg.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Vanochtend is de Anker P1-meter binnengekomen. Wel in de app kunnen koppelen, maar blijft daarna helaas op offline staan, dus nu weer de Shelly in gebruik. Zal het doorgeven aan Anker, hopelijk kunnen ze er iets mee.
mrme12345 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:34:
[...]

Maar er zitten geen zonnepanelen aan verbonden op dit moment, dus moet toch iets anders zijn. En vandaag kunnen zonnepanelen sowieso niet veel opleveren ;-) maar heb hem even bijgeladen via noodmodus en nu is melding gelukkig weer weg.
Is denk ik ook gewoon een algemene melding.

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:28:

Ja maar wel gek als dit al bij deze milde temperaturen optreedt. Maar hopelijk iets eenmaligs dan.

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08
tweazer schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:47:
De prijzen voor de 2 AC duiken onder de 500E. Met 2 stuks heb je evenveel mptt, alleens 3,2kWh capaciteit en 2400W vermogen....
Dat is volgens mij goedkoper dan de bp1600 losse batterij toch?

• tweazer
whazaaaa schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:00:
[...]
Dat is volgens mij goedkoper dan de bp1600 losse batterij toch?
Via geizhals.de.gaat die al voor E 399 . Toch is de bp2700 per kw goedkoper, ook wannneer je tot max 5 accus wordt beperkt.. ....
Met meerdere 2ac's kun je vooral pieken en dalen nemen bij een dynamisch kontrakt

• Brockhaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24
mrme12345 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:36:
[...]

Ja maar wel gek als dit al bij deze milde temperaturen optreedt. Maar hopelijk iets eenmaligs dan.
Vanuit ervaring kan ik je zeggen dat dit niet een malig is ;-) ik heb er geen moeite mee, accus hebben een bepaalde temperatuur nodig om goed te functioneren. De Anker Solix regelen dit door stroom weer terug te leveren om warm te worden. Dus ja, het heeft verlies, maar het is hoe de levensduur van de cellen wordt verlengd. Remember de eerste Nissan Leaf zonder batterij conditioning ... Niet al te best.

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:09
@mrme12345 ga je het in de review ook hebben over de rte? Ik ben ook heel benieuwd naar hoe Anker dit in hun app berekent. Naar mijn gevoel is hun charge/discharge getal als je naar het dagoverzicht kijkt veel te rooskleurig. Ik heb er een homewizard socket tussen hangen om de stroomlevering te meten en zo heb ik b.v. een paar dagen terug gezien dat anker 0.19kwh ontlading aangaf, terwijl de socket maar 0.10kwh ontlading aangaf. Dat is een behoorlijk verschil

• mrme12345
  • Niet online
ixrobin schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:50:
@mrme12345 ga je het in de review ook hebben over de rte? Ik ben ook heel benieuwd naar hoe Anker dit in hun app berekent. Naar mijn gevoel is hun charge/discharge getal als je naar het dagoverzicht kijkt veel te rooskleurig. Ik heb er een homewizard socket tussen hangen om de stroomlevering te meten en zo heb ik b.v. een paar dagen terug gezien dat anker 0.19kwh ontlading aangaf, terwijl de socket maar 0.10kwh ontlading aangaf. Dat is een behoorlijk verschil
De review staat al tijdje online inclusief de RTE van kleine 80% op 800W laden en ontladen. We gaan nog wel een aparte review plaatsen voor het parallelle systeem en dat testen met 3 x Anker Solix 3 E2700 Pro's.

• mrme12345
  • Niet online
Brockhaus schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:42:
[...]

Vanuit ervaring kan ik je zeggen dat dit niet een malig is ;-) ik heb er geen moeite mee, accus hebben een bepaalde temperatuur nodig om goed te functioneren. De Anker Solix regelen dit door stroom weer terug te leveren om warm te worden. Dus ja, het heeft verlies, maar het is hoe de levensduur van de cellen wordt verlengd. Remember de eerste Nissan Leaf zonder batterij conditioning ... Niet al te best.
Ok zou me wel verbazen, want bij mijn zendure devices heb ik dit nog nooit gehad. Ook niet bij degene die in dezelfde ruimte staat. En als het nu rond de nul graden zou zijn, zou ik het begrijpen. Maar in de ruimte waar die stond was het 15 a 16 graden vanmorgen.....

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:09
mrme12345 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:33:
[...]

De review staat al tijdje online inclusief de RTE van kleine 80% op 800W laden en ontladen. We gaan nog wel een aparte review plaatsen voor het parallelle systeem en dat testen met 3 x Anker Solix 3 E2700 Pro's.
Hoe ben je op de 80% gekomen? Heb je deze data uit hun app gehaald?
Als ik bijvoorbeeld naar de totale energy import/export van de bij mij ertussen gekoppelde HW socket kijk, kom ik uit op een RTE van 65%. Dit kun je niet letterlijk nemen (denk ik), omdat de SB2700 in idle tussen de 0-9w verbruikt.
In HomeAssistant heb ik meters gemaakt op basis van de HW socket die dit idle verbruik niet als import meerekent, maar zelfs dan kom ik maar op 69% RTE uit als ik puur kijk naar wat er door die socket in en uit gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door ixrobin op 02-11-2025 07:44 ]

• mrme12345
  • Niet online
ixrobin schreef op zondag 2 november 2025 @ 07:42:
[...]
Hoe ben je op de 80% gekomen? Heb je deze data uit hun app gehaald?
Als ik bijvoorbeeld naar de totale energy import/export van de bij mij ertussen gekoppelde HW socket kijk, kom ik uit op een RTE van 65%. Dit kun je niet letterlijk nemen (denk ik), omdat de SB2700 in idle tussen de 0-9w verbruikt.
In HomeAssistant heb ik meters gemaakt op basis van de HW socket die dit idle verbruik niet als import meerekent, maar zelfs dan kom ik maar op 69% RTE uit als ik puur kijk naar wat er door die socket in en uit gaat.
Staat in review onder hoofdstuk round trip efficiency. En met HW socket gemeten natuurlijk. Maar de 80% is bij 800W laden en ontladen en bij NOM met lagere wisselende load zal de RTE lager zijn, maar dat geldt voor elke batterij.

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 10:08
HHF schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:44:
[...]

Ja jammer dat zoveel producenten van stekkerbatterijen energie steken in het ontwikkelen van een eigen P1 meter terwijl er goede "off the shelf" opties zijn (Homewizard, Everhome).
Eens, EcoFlow heeft bijvoorbeeld ondersteuning voor de tibber pulse. Deze combo draait al 6 maanden stabiel bij mijn moeder.

is alleen jammer dat de tibber pulse p1 best wel aan de prijs is.

Oja ik heb een feedback verzoek ingediend om andere p1 meters te gaan onderzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Riddler85 op 02-11-2025 09:20 ]

• Astg
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:10
Taro schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:28:
Vanochtend is de Anker P1-meter binnengekomen. Wel in de app kunnen koppelen, maar blijft daarna helaas op offline staan, dus nu weer de Shelly in gebruik. Zal het doorgeven aan Anker, hopelijk kunnen ze er iets mee.

[...]

Staat de "unit timeout" setting van je batterij nog op 12u? Indien ja, kun je die best op "never" instellen.
Bij mij heeft dat alle problemen met de p1 meter opgelost. Hij ging ook offline en als hij dan terug online kwam, weken de waardes sterk af van mijn homewizard p1 meter.
Als ik ze nu naast elkaar open zet, lopen ze wel mooi gelijk.
Het is trouwens een zinloze setting volgens mij, want gisteren was er totaal geen zon en mijn batterijen blijven gewoon op 5% staan. Dus zie geen nadeel van het uitschakelen van de time-out.

• Astg
mrme12345 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:36:
[...]

Mss zit er minder intelligentie in en geven ze de melding gewoon vanaf een bepaalde datum.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Astg schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:54:
[...]

Staat de "unit timeout" setting van je batterij nog op 12u? Indien ja, kun je die best op "never" instellen.
Bij mij heeft dat alle problemen met de p1 meter opgelost. Hij ging ook offline en als hij dan terug online kwam, weken de waardes sterk af van mijn homewizard p1 meter.
Als ik ze nu naast elkaar open zet, lopen ze wel mooi gelijk.
Het is trouwens een zinloze setting volgens mij, want gisteren was er totaal geen zon en mijn batterijen blijven gewoon op 5% staan. Dus zie geen nadeel van het uitschakelen van de time-out.
Die had ik al aangepast inderdaad, maar, ik ga er vanuit dat die timeout het moment is waarop het mis gaat? Want hier komt ie zelfs niet meer online direct na het toevoegen.

• Astg
Taro schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:58:
[...]

Die had ik al aangepast inderdaad, maar, ik ga er vanuit dat die timeout het moment is waarop het mis gaat? Want hier komt ie zelfs niet meer online direct na het toevoegen.
Kun je in je router/access point ook zien dat hij effectief zijn verbinding verliest? Welke firmware versie heeft je p1 meter?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Astg schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:02:
[...]

Kun je in je router/access point ook zien dat hij effectief zijn verbinding verliest? Welke firmware versie heeft je p1 meter?
Ik kan de firmware niet eens zien, de productpagina is helemaal grijs en de variabelen zijn allemaal --.

Hierbij de Wifi log:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf5J14dtNEEpr6CHO3A294K--NU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dHvfiJGBqSBlraUv41v40ADB.png?f=fotoalbum_large

Uiteraard ook een aantal keren gebeurd doordat ik de P1-meter fysiek uit de HW Actieve splitter heb gehaald. Heb er overigens ook een USB-C voeding op gedaan voor de zekerheid.

• Astg
Taro schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:14:
[...]

Ik kan de firmware niet eens zien, de productpagina is helemaal grijs en de variabelen zijn allemaal --.

Hierbij de Wifi log:
[Afbeelding]

Uiteraard ook een aantal keren gebeurd doordat ik de P1-meter fysiek uit de HW Actieve splitter heb gehaald. Heb er overigens ook een USB-C voeding op gedaan voor de zekerheid.
Hij lijkt toch voldoende sterk signaal te hebben. Heb je een digitale meter van Landis+Gyr?
Indien ja, werkt het sowieso enkel met de laatste versie van de P1 meter (firmware versie 1.5.0.3)

Je kunt hem proberen te updaten door 5x op de knop van de P1 meter te drukken.

Wat je verder nog kunt testen is:
P1 meter resetten (als ik me niet vergis 10s de knop ingedrukt houden)
Vervolgens de P1 meter terug toevoegen, maar dan vanuit het bestaande systeem. Dit doe je via "manage devices" en dus niet met de "+" knop.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Astg schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:32:
[...]

Hij lijkt toch voldoende sterk signaal te hebben. Heb je een digitale meter van Landis+Gyr?
Indien ja, werkt het sowieso enkel met de laatste versie van de P1 meter (firmware versie 1.5.0.3)
Ja
Je kunt hem proberen te updaten door 5x op de knop van de P1 meter te drukken.
Al 25x gedaan, werkt niet.
Wat je verder nog kunt testen is:
P1 meter resetten (als ik me niet vergis 10s de knop ingedrukt houden)
Vervolgens de P1 meter terug toevoegen, maar dan vanuit het bestaande systeem. Dit doe je via "manage devices" en dus niet met de "+" knop.
Ook al tig keer gedaan. Ding blijft offline staan en snel blauw knipperen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6VSX1lCP1Gjn99axLnXRwPCanU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d8G5A69pqLfxJ502oAzLIL2p.png?f=fotoalbum_large

De E2700 staat overigens in een ruimte met een Ubiquiti AP, waar de Zendure omvormers 100% bereik hebben, doet de Anker nu ook ineens moeilijk over de Wifi zie ik :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2YBqalIhgD_nv08iM02gyzlRWc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cPcEviMhkvV2pHSkSK0xYHX9.png?f=fotoalbum_large

En heb je de antenne in de P1-meter zitten?

• Astg
Taro schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:00:
[...]

Ja

[...]

[...]

[Afbeelding]

De E2700 staat overigens in een ruimte met een Ubiquiti AP, waar de Zendure omvormers 100% bereik hebben, doet de Anker nu ook ineens moeilijk over de Wifi zie ik :)
[Afbeelding]

Ja ik gebruik de antenne ook.

Zie de lampjes ook af en toe groen knipperen voordat ze snel blauw gaan knipperen?

Indien ja, dan heb je identitiek hetzelfde probleem als ik had met de oude P1 meter. Best vragen aan Anker dat ze je een nieuwe P1 meter bezorgen die al op firmware versie 1.5.0.3 zit.
Vraag ook meteen dat ze hem niet via DPD opsturen, anders mag je 2 weken wachten...
Als je ze via DPD versturen gaat hij vlot naar Krostitz en blijft daar dan 7-10 dagen liggen en niemand weet waarom ☺️

Als je de lampjes niet groen ziet knipperen en de batterij ook van het netwerk valt, komt het mss omdat het netwerk waarmee je verbonden bent ook 5Ghz uitzendt en ubiquiti hem naar de 5Ghz probeert te duwen. Best 5Ghz even disablen dan als test. Als dat het issue oplost kun je best een dedicated 2.4ghz netwerk maken voor de IOT devices die geen 5Ghz ondersteunen

[ Voor 15% gewijzigd door Astg op 02-11-2025 11:12 ]

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Taro schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:00:
[...]

Ja

[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo ging het bij mij ook. Ik gebruik de HomeWizard-splitter. Rechtstreeks op de P1-poort werkte alles zonder problemen. Uiteindelijk weer aangesloten op de splitter, en toen kwamen de problemen terug. Vervolgens de volgorde aangepast: eerst de Anker-P1, en de HomeWizard-P1 als laatste. Sindsdien blijft het goed werken. Ook gebruik ik de USB-C voeding, zonder gaf ook problemen.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - Anker Solix Solarbank 3 Pro - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:21
Taro schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:14:
[...]

Hierbij de Wifi log:
[Afbeelding]

Heb je in de splitter ook een homewizzard p1 meter zitten. Die kan de boel ook soms dwars zitten. Mss installatie van de p1 meter van Anker zonder de p1 van homewizzard in je splitter. Bij mij hield hij de firmware update tegen. Na dat ik de homewizzard had verwijderd liep hij zo door in zijn installatie van de firmware.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik heb 2x HomeWizard actieve splitter en heb nu voor de Anker P1 een andere P1-meter moeten verwijderen. Heb dus eigenlijk al een 3e splitter nodig, of ik moet maar overstappen naar een 10x splitter. En ja, daar zit ook een HomeWizard P1-meter bij.

Als ik de Anker direct in de slimme meter plaats dan heb ik heel veel andere P1-meters die ineens niet meer werken. Maar goed, zal het even proberen. Als ik de firmware kan updaten is dat misschien al voldoende.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inmiddels een poging gedaan: Direct op de slimme meter aangesloten. Na een reset, tig keer 5x indrukken van de knop binnen 3 seconden, opnieuw toevoegen, etc. knippert het lampje nu al de hele avond enorm snel groen. Volgens de handleiding iets met de firmware, maar verder nog steeds hetzelfde resultaat: Offline in de app. Wel heb ik hem nu bij het huishouden als meter gekoppeld ipv de Shelly en ik zie bij het huis wel de waarde van het stroomnet terwijl de P1 als offline wordt getoond?

Afijn, een snel groen knipperend lampje ipv snel blauw knipperend lampje, maar nog steeds offline in de app. Zal Anker een berichtje sturen.

• Brockhaus
Taro schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:51:
Inmiddels een poging gedaan: Direct op de slimme meter aangesloten. Na een reset, tig keer 5x indrukken van de knop binnen 3 seconden, opnieuw toevoegen, etc. knippert het lampje nu al de hele avond enorm snel groen. Volgens de handleiding iets met de firmware, maar verder nog steeds hetzelfde resultaat: Offline in de app. Wel heb ik hem nu bij het huishouden als meter gekoppeld ipv de Shelly en ik zie bij het huis wel de waarde van het stroomnet terwijl de P1 als offline wordt getoond?

Afijn, een snel groen knipperend lampje ipv snel blauw knipperend lampje, maar nog steeds offline in de app. Zal Anker een berichtje sturen.
Groen snel knipperend lampje is goed. Dat betekent dat die data naar de Solarbank stuurt. Hier ook vaak dat die P1 meter zegt dat die offline is maar gewoon data deelt met de Solarbank. Want ik zie in de tibber app dat het NOM is. Dus ik let er niet eens meer op of die wel of niet online is. Zolang de tibber app NOM aangeeft geloof ik het wel! 😄

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Brockhaus schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:35:
[...]

Groen snel knipperend lampje is goed. Dat betekent dat die data naar de Solarbank stuurt. Hier ook vaak dat die P1 meter zegt dat die offline is maar gewoon data deelt met de Solarbank. Want ik zie in de tibber app dat het NOM is. Dus ik let er niet eens meer op of die wel of niet online is. Zolang de tibber app NOM aangeeft geloof ik het wel! 😄
Het vreemde is dat bij "Huis" ik wel de waardes zie, dus hij lijkt inderdaad wel iets te doen, ondanks op offline te staan.

Morgenochtend komt of de 2e E2700 Pro (=wat ik verwacht) binnen of 2e BP2700 (verwacht ik later, net als de vorige keer). Inmiddels 3 extra Ubiquiti Accesspoints besteld, ben helemaal klaar met dat suboptimale gedoe, of de oprit, of de achtertuin, of de garage werkt niet lekker, later deze week moet alles perfect zijn en dan mag geen enkel apparaat meer klagen :)

• mrme12345
  • Niet online
Wij hebben de review over het parallel systeem van Anker afgerond. We hebben dit met 3 x Anker Solix Solarbank 3 E2700 Pro's getest (gezamenlijk 16,2 kWh). En zoals al eerder aangegeven hier was het creeren van het systeem nog een uitdaging (niet erg intuitief, maar dat wordt door Anker in november opgepakt met app update). En verder werkte het eigenlijk foutloos (na de problemen met de P1 opgelost te hebben door time-out op 24 uur te zetten, die is nu heel stabiel). Mooie functionaliteit als je 2 of 3 devices hebt en die wil combineren.

• HHF

HHF

mrme12345 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:58:
Wij hebben de review over het parallel systeem van Anker afgerond. We hebben dit met 3 x Anker Solix Solarbank 3 E2700 Pro's getest (gezamenlijk 16,2 kWh). En zoals al eerder aangegeven hier was het creeren van het systeem nog een uitdaging (niet erg intuitief, maar dat wordt door Anker in november opgepakt met app update). En verder werkte het eigenlijk foutloos (na de problemen met de P1 opgelost te hebben door time-out op 24 uur te zetten, die is nu heel stabiel). Mooie functionaliteit als je 2 of 3 devices hebt en die wil combineren.
Een tip, in Duitsland wordt de Anker Solix E2700 met batterij op dit moment voor rond de 1470 aangeboden. Met BTW erbij is dat ~1780 euro. Scheelt nogal met de Nederlandse prijs van 2195. (> 400 euro verschil). Op Idealo.de kun je verschillende aanbieders vinden.

• whazaaaa
mrme12345 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:58:
Wat ik me nog wel steeds afvraag
Werkt de “ ‘Prijsstrategie’-modus“ ook als je zonnepalen koppel aan de ingebouwde omvormer?

• mrme12345
  • Niet online
whazaaaa schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:48:
[...]
Wat ik me nog wel steeds afvraag
Werkt de “ ‘Prijsstrategie’-modus“ ook als je zonnepalen koppel aan de ingebouwde omvormer?
We hebben dit met 1 x Anker Solix getest en toen werkten gewoon alle modi. Dat is gewoon standaard functionaliteit. Waarom denk je dat dit niet zou werken? De modus beslist gewoon op basis van prijs of er geladen of ontladen moet worden (afhankelijk van je instellingen). En houdt daarbij rekening met de actuele pv productie (want kan niet verder dan zijn max laden).

• whazaaaa
mrme12345 schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:50:
[...]

We hebben dit met 1 x Anker Solix getest en toen werkten gewoon alle modi. Dat is gewoon standaard functionaliteit. Waarom denk je dat dit niet zou werken? De modus beslist gewoon op basis van prijs of er geladen of ontladen moet worden (afhankelijk van je instellingen). En houdt daarbij rekening met de actuele pv productie (want kan niet verder dan zijn max laden).
Oh dat is mooi

Dan heb ik daar in die enkele test overheen gelezen denk ik
Aangezien het merendeel van de mensen hier er volgens mij ook geen panelen aan hebben hangen.
Twijfelde ik of dat überhaupt wel een beetje goed werkte.

Toch maar eens kijken of ik de 1600 pro kan inruilen voor een of twee 2700’s

• aGraPusher
  • Nu online
Mijn systeem laadt niet meer op. Iemand enig idee? Ook is mijn minimale output nog steeds 800watt. Anker lijkt geen oplossing te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tR8L4-0dXEEaW8r76T0HluJdPY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HSEnyfWv9tkmAdAkyXBjNlm8.png?f=fotoalbum_large

Als ik handmatige noodvoeding aanzet dan laadt hij ook niet op.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - Anker Solix Solarbank 3 Pro - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• mrme12345
  • Niet online
aGraPusher schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:49:
Mijn systeem laadt niet meer op. Iemand enig idee? Ook is mijn minimale output nog steeds 800watt. Anker lijkt geen oplossing te hebben.

[Afbeelding]

Als ik handmatige noodvoeding aanzet dan laadt hij ook niet op.
Wat is de soc en hangen er panelen aan? Ik had toen ik er geen panelen aan had hangen hetzelfde, maar kreeg de melding dat systeem in diepe slaap was. En toen aan panelen gehangen en daarna deed die het weer enkom ik de noodvoeding ook weer aan zetten. Waarom anker er niet voor gekozen heeft in zon situatie gewoon ac voeding toe te staan weet ik niet.

• aGraPusher
  • Nu online
mrme12345 schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:58:
[...]

Wat is de soc en hangen er panelen aan? Ik had toen ik er geen panelen aan had hangen hetzelfde, maar kreeg de melding dat systeem in diepe slaap was. En toen aan panelen gehangen en daarna deed die het weer enkom ik de noodvoeding ook weer aan zetten. Waarom anker er niet voor gekozen heeft in zon situatie gewoon ac voeding toe te staan weet ik niet.
Ik heb er geen panelen op aangesloten en ben dat ook niet van plan. Soc is 10%. Ik ga maar eens kijken of een reset helpt.

• mrme12345
  • Niet online
aGraPusher schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:12:
[...]

Ik heb er geen panelen op aangesloten en ben dat ook niet van plan. Soc is 10%. Ik ga maar eens kijken of een reset helpt.
En heb je geen melding gehad dat de batterij in diepe slaap is? In het hoofdscherm van de app.

• aGraPusher
  • Nu online
mrme12345 schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:27:
[...]

En heb je geen melding gehad dat de batterij in diepe slaap is? In het hoofdscherm van de app.
Die melding heb ik een paar dagen geleden wel gehad inderdaad. Is het rechtstreeks aansluiten van zonnepanelen verplicht? Het systeem heeft wel een tijdje goed gewerkt zonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhSgK8xMOQgT8W-docVB5v2Ghwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRh8CsKAC41povpE8ri3WJMK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door aGraPusher op 03-11-2025 20:39 ]

• mrme12345
  • Niet online
aGraPusher schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:37:
[...]
Die melding heb ik een paar dagen geleden wel gehad inderdaad. Is het rechtstreeks aansluiten van zonnepanelen verplicht? Het systeem heeft wel een tijdje goed gewerkt zonder.
Ik heb dat uiteindelijk wel gedaan, omdat ik er geen leven meer in kreeg (maar heb niet het systeem verwijderd en opnieuw toegevoegd, misschien helpt dat nog). En anders zou ik als ik jou was even bericht aan Anker sturen met vraag hoe dit op te lossen zonder zonnepanelen.

• Brockhaus
aGraPusher schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:37:
[...]

[Afbeelding]
Wat ik dan doen is hem op manual power zetten met een planning in de toekomst (bijv. als de stroom prijs laag is in de nacht) en dan komt die weer uit de deep sleep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw05oxq6Zi_xONKKGoulsNC7yjE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zTPxL39qakRVQJuUB43zgKFh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y69Dmy3Y4upmHv52RPqSmQlXrak=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/75utOQIaeZXrLKFltXLfVGvL.png?f=fotoalbum_tile

• aGraPusher
  • Nu online
Brockhaus schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:49:
[...]

Wat ik dan doen is hem op manual power zetten met een planning in de toekomst (bijv. als de stroom prijs laag is in de nacht) en dan komt die weer uit de deep sleep.
[Afbeelding][Afbeelding]
Manual power werkte net ook niet. Nu ik alles gereset heb wel. Ticket loopt nog bij Anker dus ik ben benieuwd wat eruit komt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Als ze hier in slaap vallen helpt het om even het knopje op het apparaat in te drukken, dan lichten de schema's/opties/modi heel even op in de app en kan je snel een keuze maken. Daarna start het AC-laden gewoon weer.

Pagina: 1 2 Laatste