Er is gewoon een aantoonbaar biologisch verschil, daar op selecteren heb ik geen moeite mee eigenlijk.GerGio schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:45:
[...]
Ik kan het artikel niet lezen.
Ik val bijna zelf nog onder deze leeftijd, maar ik zit ook in het jeugdwerk van de kerk. Het is een trend die wij ook zien, maar die ik ook hoor onder de jongeren. Er was een generatie waarin echt een deel mensen niks met de kerk hadden of er een afkeer tegen hadden. Nu is er een nieuwe generatie die deze verbinding niet heeft en nieuwgierig zijn. Daarnaast is er meer aandacht voor de keuzes die je maakt als individu en zaken die jou uniek maken. Daarom wordt het geloof iets meer geaccepteerd.
Wat ik zie onder de jeugd is dat ze misschien over het gehele politieke spectrum wat conservatiever zijn.
Sport is denk ik een van de beste voorbeelden. Als je als man geboren bent, mag je nooit meedoen aan vrouwen wedstrijden. Zelf ben ik sinds iets meer dan een jaar triatleet en zelfs als fanatieke amateur ben ik echt sneller dan de vrouwen die de wedstrijden winnen, terwijl ik dan als 40ste eindig. Ik vind het jammer voor de transgender maar ik denk niet dat we hele groepen vrouwen moeten benadelen door een van origine man toegang te geven tot deze wedstrijden. Iedereen die een beetje verstand heeft van sport zou dat moeten kunnen zien. In essentie betekend dat ik dus bepaalde rechten van LGBT beperk, maar kijkende naar het totale plaatje denk ik dat dat het de beste keuze is.
Maar het "probleem" wordt ook enorm opgepompt.
In de VS zijn ruim 150.000 semi-professionele sporters die mee doen aan tournooien ed.
Hoeveel zijn daar van trans? 10.
Helaas kan ik die cijfers niet meer terugvinden, maar wel bijvoorbeeld dit artikel, waarin vergelijkbare nihiliteit aangetoond wordt: https://www.newsweek.com/...lay-womens-sports-1796006
Mag je strenger wijzen naar de regels en het oneerlijke voordeel? Ik vind van wel.
Is dat het schenden van iemands rechten? Ik vind van niet.
Ben ik daarmee een conservatieve anti-lhbti+'er? Ik vind van niet.
Als dat het enige is waarin je bang bent dat trans-rechten boven die van vrouwen/anderen zijn, dan valt het enorm mee.
Een X in iemands paspoort? Zal mij m'n anus oxideren eerlijk gezegd. Het is ook aan die persoon zelf om die afweging te maken. Dat er veel landen op de wereld zijn die daar moeilijk over gaan doen, dat vind ik het gevolg van iemands eigen keuze.
[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 21-09-2025 22:15 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,