Dat we polderen over zaken is juist een groot goed. De toeslagen-affaire is in beginsel echt zou fout als het maar zijn kan, maar de reden dat het een affaire geworden is, is nou juist omdat we checks-and-balances hebben. Zonder democratie was er uberhaupt geen instrument om in te grijpen.squashedraven schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:09:
[...]
Misschien willen ze inderdaad af van het democratisch stelsel zoals we deze momenteel hebben. Want laten we wel wezen het is al echt jaren 1 en al gekonkel, framing afspraken maken in de achterkamertjes. Lobbys van bedrijven etc. Niet voor niets daalt het vertrouwen in de politiek al jaren. En ja de PVV is hier ook een mede veroorzaker van maar die spreekt voor de gemiddelde stratenmaker wel duidelijke taal zonder wollige redeneringen.
Neem bijvoorbeeld de aardbevingsproblematiek of de toeslagen affaire en hoe dat is/wordt afgehandeld. Ik kan heel goed begrijpen dat je dan zoiets hebt van ze zoeken het maar mooi uit in den haag met al dat gepraat en geen actie ik wil iemand die gewoon het mandaat heeft om door te pakken zonder 2 jaar te overleggen en bij een regeringswissel het toch weer anders te doen.
En ik zeg absoluut niet dat ik anti democratisch ben of pro PVV maar ik kan het onderliggende sentiment zo onderhand wel begrijpen.
De aardbevingsproblematiek idem dito. Denk je dat ze in *insert tiranstaat* een fuck geven om een paar mensen met scheuren in het stucwerk?
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 12-11-2025 12:55 ]