@
olympusdenk Waar de SP een poos goed in was, en dat lukt ze nu al heel lang niet meer, is precies de juiste toon aanslaan waardoor heel wat mensen in systeem 1 denken schoten, maar ze konden ook mensen met de
autoritaire persoonlijkheid triggeren, of juist "onschadelijk" maken door het wij-zij denken te triggeren, en dat in betere banen te leiden dan Geert doet.
Wij, het volk in de breedste zin van het woord, tegen Zij, de politici, de zuid-assers, Brussel etc.
Maar dan op zo'n manier dat het niet enkel en alleen maar giftigheid was.
Na het "verlies" van de verkiezingen in 2012, ze bleven gelijk maar ze stonden bijna een halfjaar op nummer 1 in de peilingen, is er echt wel iets geknakt daar.
Nu zeg ik niet dat ik echt heel blij wordt van partijen die dat soort knopjes, bewust of onbewust, indrukken, maar pragmatisch gezien heb ik liever een SP dan een PVV die dit soort mensen bent. Liever klassenstrijd dan rassenstrijd
En ja, dat ze op dit moment in de geschiedenis toch opeens pacifistischer dan PvdD willen zijn doet ze ook geen goed. Ik ken heel weinig linkse rakkers die niet een grafhekel hebben aan Rusland, het doet al een wedstrijdje "ultiem doemscenario voor iedere sociaal democraat-zijn" met de VS, en dan ook nog een compleet zinloze oorlog beginnen die zeker in het begin ook behoorlijk genocidaal leek

Daar win je echt geen punten mee.
Mijn grootste hoop op een persoon die links weer hot kan maken, is echt gevestigd op Ouwehand. Die vrouw is vlijmscherp en zegt zeker dingen die veel mensen denken, bijvoorbeeld wat ze tegen Koolmees zei.
@
roffeltjes
Wat je niet moet vergeten is dat veel dingen relatief gezien ook veel goedkoper zijn geworden. Reizen is door alle low-budget airliners veel goedkoper bijvoorbeeld. Alles met een stekker is relatief gezien ook veel goedkoper. 25 jaar geleden betaalde je je blauw aan een leuke TV, nu heb je al een prima kijkbuis aan de muur, die 4x zo groot is, voor omgerekend nog geen kwart van het geld.
Veel van de flashy kleding is goedkope meuk uit de Primark. Fast fashion was er niet. En in goedkope Zeeman en Wibra kleding wilde je niet dood gevonden worden. Dus ja, dan lap je je H&M, C&A en whatever kleding maar op, ook omdat het het waard was om op te lappen. Waarom zou ik een lapje stof in een spijkerbroek naaien als ik
voor een tientje een andere heb?
Nu wil ik niet zeggen dat dingen gelijk zijn gebleven, zeker niet, maar als echte milennial heb ik vooral het idee dat je verder komt met geld, dan dat mensen écht rijker zijn. Ik heb nog altijd het idee dat men meer met geld strooide voor de kredietcrisis dan erna, maar dat is ook alweer 20 jaar terug, en toen was ik een tiener, dus tja.
People as things, that’s where it starts.