In de Reddit AMA van vandaag begon hij ook al over dat ie prima met Ja21 over migratie en ondernemerschap kan praten....
De PVV wel uitsluiten, maar flirten met Ja21 vind ik zelf een bijzondere.
Niet dat dat overigens veel opschiet in coalitieland, want Dilans "centrumrechtse" regering met rechts tot extreemrechts erin heeft, zonder de PVV, ook iets van 50 zetels volgens de peilingen. Heb zo het idee dat geen enkele partij daar verder bij wil aanschuiven.
Aan de andere kant, misschien is het ook gewoon politiek, proberen het meer een links vs rechts vuur van te maken, zodat het CDA zwevende rechtse kiezers kan opzuigen. want kan kun je straks je huid duurder verkopen. Nu juist meer over links gaan zou aardig wat van die kiezers naar de VVD trekken denk ik, terwijl linksige kiezers waarschijnlijk al prima op hun plek zijn bij 1 van de vele linkse partijen.
En centrumstemmers? Die halen hun schouders op en kiezen denk ik alsnog wel CDA, omdat die anno nu het meest centrum zijn.
Prima strategie dus eigenlijk wel.
Dan moet de VVD alleen wel heel erg flink gaan inbinden, en dat doen ze nog altijd niet. Met hoe conservatief de VVD is geworden weet ik niet over "paars met groen" echt nog een werkende combinatie gaat worden. De VVD is tegen heel wat dingen die CDA, PvdA en D66 wél willen.
Niet dat het alternatief van CDA + PvdA + D66 + SP + PVDD + Volt + CU nou echt iets is wat realistisch en wenselijk is

Daar hoeft maar 1x iemand te niezen en het kabinet valt.
En waarom staat 50+ op maximaal 3 zetels in de peilingen?
People as things, that’s where it starts.