Dat kan, maar als je b.v. in de Brainport kijkt zijn er al wijken waar 50% van de woningen naar de expats gaat :
https://www.omroepbrabant...hier-woont-de-hele-wereld
En zo zijn er genoeg voorbeelden te vinden in zowel de Brainport als de Randstad voor zowel de koop als de vrije sector.
Daarbij zijn er nu zo'n 1 miljoen arbeidsmigranten in Nederland. En als je naar de expat regeling (de 30% regeling) kijkt zijn dat er intussen ook al ruim meer dan het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt.
Even nog een linkje, waarin aangegeven staat dat er jaarlijks ruim 800k arbeidsmigranten naar Nederland komen :
https://www.flexnieuws.nl...gratie-beperken-maar-hoe/
Dat is trouwens sowieso een leuk artikel omdat het aangeeft wat de partijen die aan de macht zijn gekomen voor plannen hadden. Als je dat vergelijkt met stemgedrag en de daadwerkelijke plannen die zijn doorgevoerd is daar echt helemaal niets van te zien. En blijkt de praktijk dat zowel de VVD als de PVV juist meer migranten willen.
[mbr]*knip*, te generaliserend en suggestief.[/mbr]
Ik was al wat tegenvoorbeelden aan het opzoeken maar gezien de modbreak zal ik die achterwege laten. Punt is natuurlijk wel dat het om incidenten gaat en er net zoveel zaken te vinden zijn met arbeidsmigranten en ook met geboren Nederlanders. Bedenk b.v. de Russische spion bij ASML.
Nog even van de
site van de PvdA:
[...]
Het eerste stuk is natuurlijk prima en ik ben ook voorstander om mensen die hier mogen blijven sneller mee te laten doen. En voordat dat weer genoemd gaat worden: ja, het huidige kabinet heeft niet bepaald de hoogste prioriteit gegeven om de wachtlijsten op te lossen en daarmee te zorgen dat blijvers sneller een nieuw bestaan kunnen opbouwen. Maar sneller terug naar het land van herkomst is een utopie gebleken en het overtuigen van mensen om niet hierheen te komen vind ik geen serieus beleid, want daarvan kun je denk ik wel op voorhand al zeggen dat het weinig succesvol zal zijn.
Sneller terug naar het land van herkomst is natuurlijk iets dat iig voor een deel samenhangt met de wachtlijsten. Iemand die binnen een paar maanden te horen krijgt dat ie terug moet zal eerder terug gaan dan iemand die na 3 jaar hier al een heel leven heeft opgebouwd. Maar dat zal inderdaad lastig blijven, maar een echte oplossing is er niet en heeft ook de PVV niet. Die roepen wel van alles maar echt iets dat werkt en kan hebben ze ook niet.
Punt blijft echter dat de PVV/VVD voorstander zijn van juist meer migranten b.v.
https://nos.nl/artikel/25...oen-tegen-arbeidsmigratie (en ja, ze stellen dat ze er minder willen, maar promoten tegelijkertijd wel de expat-regeling, oftewel de expats die de koophuizen en de vrije huursector innemen willen ze juist meer.).
Tegelijkertijd behouden ze wel de huidige regeling voor huisvestingkosten waarbij de arbeidsmigrant 25% van zijn salaris moet inleveren voor huisvesting.
https://www.rijksoverheid...smigranten-blijft-bestaan
En al staan er leuke (en ook goede) redenen bij, is het wel duidelijk dat er heel vaak misbruik van wordt gemaakt en daarvoor is helemaal geen plan gemaakt. Als ze dit echt aan zouden willen pakken zou je verwachten dat ze daar wel iets mee gedaan hadden. Maar het lijkt er op dat ze liever de huidige situatie behouden.
Daarmee snap ik de zorgen trouwens best, maar bijna alle zorgen die mensen hebben, hebben veel meer te maken met de arbeidsmigranten dan met asielzoekers. En dan zijn veel problemen met asielzoekers weer toe te kennen aan de bezuinigingen in de opvang en afhandeling. Een veelgehoord argument is hier al eerder genoemd, nl. dat de centra steeds meer buitenlands aanvoelen en zelfs de winkels naar het Engels overgaan. Bedenk dan dat de asielzoekers zelden mogen werken en al helemaal geen geld hebben om veel in de winkelcentra te komen. Dat gaat dus grotendeels om de arbeidsmigranten.
En dan komen we weer terug bij het stuk wat je quote :
En dat is nu net het aparte wat er nu dus gebeurt. Waarom groeit rechts vanwege migratie-issues, als links de problemen eigenlijk veel harder aan wil pakken?
En dan komt het er dus op neer dat one-liners en onderbuikgevoel proberen aan te tonen dat rechts het aan wil pakken, terwijl de partijprogramma's duidelijk laten zien dat links veel meer plannen heeft om die migratie echt aan te pakken.