Ik begrijp een gedeelte van je redenatie, maar toch niet helemaal. En niet omdat jij een onduidelijk of iets zegt wat onwaar is, maar omdat ik niet begrijp waarom dit waar zou zijn. Ik realiseer me dat dit is omdat mijn brein dit niet wilt accepteren.Transportman schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:21:
[...]
Alleen zal "de media" dat niet doen, die willen geld verdienen. De leugens van Wilders verkoopt, dus dat is wat de media brengt. Kritisch zijn op Wilders verkoopt minder, dus dat brengt de media niet. Dus de enige media die kritisch zullen zijn op Wilders, zijn de media die voor de inkomsten niet direct afhankelijk zijn lezers/kijkers, en die media kan de Grote Leugenaar dan als "links" wegzetten waarop bezuinigd zou moeten worden.
Ik werd eigenlijk van alle talkshows gewoon misselijk. Het niet concreet doorvragen, veel dingen laten liggen, constant maar over peilingen en gevoel willen spreken, ipv concreet over de inhoud.
Een aantal podcasts waren interessant, omdat daar nog weleens de verdieping werd gezocht, Nieuwsuur was oke, maar ook daar zag ik trieste dingen langskomen, los van het formatie gebeuren op basis van peilingen, vond ik ook dat ze soms veel te vroeg loslieten, maar daar bleef het eigenlijk ook wel bij
De media heeft een super belangrijke rol, en natuurlijk is media soms wat linkser or rechtser, en zal je daar wel wat verschillen in merken, ook de onderwerpen waarover ze kritisch zijn, bedoel Stoffer had vast een heel ander gesprek gehad bij de EO over abortus, dan bij Eva Jinek, maar ik had nu echt het gevoel dat de inhoud irrelevant was, dat ze meer bezig waren met framen, peilingen, en vooral niet bezig waren met de inhoud, geen toetsing of iets wel werkelijk kan, en daar stevig op doorvragen. De gasten bij Pauw en de Wit bijvoorbeeld waren geregeld veel beter in het stellen van vragen, dan die mafklappers. Kockelman zat duidelijk in zijn cafe gevoel, en daar leek het ook allemaal niet boeiend te zijn enz.
Zeker ook in deze tijd met zoveel onwaarheden, had ik echt fact checking willen zien. Prima als je snoeihard wilt liegen, maar we pakken je er snoeihard op.
De media hoort niet te framen, die hoort kritische vragen te stellen. Iedere keer als een politicus wilt wegkomen met een one-liner, moet de druk omhoog, net zolang totdat ze antwoord geven.
Ik had de podcast gezien van Jetten bij Boos, en Tim Hofman bleef maar bij hem doorvragen over JA21, want de gedachte van Hofman was, en dat zei hij ook, je sluit de PVV en FvD uit, maar JA21 niet, hoe kan dat wanneer die partij rechtstreeks uit de FvD komen, en volop onrechtstatelijke voorstellen hebben enz. En vervolgens staan de comments vol dat mensen het zo vervelend vonden dat die bleef doorvragen... ja hallo mensen, dit is wat de media hoort te doen, niet loslaten, doorvragen totdat je een antwoord hebt, en anders zo scherpe conclusie neer te zetten, dat ze die over accepteren, of moeten weerleggen.
Ik begrijp niet hoe minder informatie beter is. En dan bedoel ik het niet zover in detail dat het bijna niet meer te begrijpen is. Maar boeiend Jetten met je positieve krachten. Ik wil weten wat je werkelijk wilt, ik wil weten waarom je in de aanval gaat tegen Timmermans waarom hij je terecht bevraagt over het basispakket, en ipv je een eerlijk antwoord geeft, waar hij zo voor pleit, hij gelijk een jij bak doet en hem vergelijk met Wilders. En waarom hem dan niet vervolgens flink onder druk zetten, dat wat hij zegt niet waar is, dat je niet even een medicijn kan verwijderen voor een nieuw medicijn, want zo'n supergoed kanker medicijn heel duur zal zijn, en je misschien wel 10 medicijnen moet verwijderen.
Je wilt toch als kiezer weten of hij liegt, zich veel beter voordoet, of dat hij bijv een miljarden gat heeft in de begroting, want hij heeft het anders laten doorberekenen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900