• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01:56
MadDogMcCree schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:57:
[…] of JA21 moet een flinke zwaai naar links maken en D66 net zo flinks naar rechts.[…]
Ik zie echt geen van beide gebeuren, Jetten misschien met verhoogd risico om in ‘27 als een NSC gedecimeerd te worden, de enige die pijnlijk feest viert is VVD gewoon wéér succesvolle partij en campagne met gratis bier succesvol aan Henk en Ingrid verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnoTvwA927G_WjikiY7O22R9DaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxVk0gXQj0t8Gci4zqPWmY9x.jpg?f=fotoalbum_large
En onderschat maar niet de kansen worden luid en duidelijk alom gezien met rechts Wilders, en nog extremer rechts Eerdmans en nog verder Lidewij. De grootste potentiële verliezer zie ik Jetten in dit vossenhol.

[ Voor 3% gewijzigd door olympusdenk op 29-10-2025 23:12 ]

NL: Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:52
FunkyTrip schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:09:
[...]
Totaal kapotgemaakt tijdens de massale haatcampagne van alle radicaal rechtse partijen inclusief de VVD. Ik heb ook best medelijden met de volgende lijsttrekker, want dat gaat niet veel anders worden ben ik bang.
Hij spreekt gewoon niet de taal die de normale mensen aanspreekt en zegt vaak weliswaar de goede dingen maar wel op de verkeerde manier. Timmermans was gewoon niet de goede man op deze plek. Je ziet met Jetten dat die wel op de goede toon de goede dingen zegt terwijl de boodschap niet veel anders is.

[removed]

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12 19:26
Omdat de uitslag 'redelijker' valt het niet op, maar we schuiven weer een stukje op naar rechts.
Linkse partijen GL/PvdA, Volt, SP, PvdD, DENK gaan volgens de exit poll van 38 naar 30 zetels. Het extreem-rechtse blok krimpt wel ook iets, van 48 naar 44.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:44
Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:08:
Jetten zou eens het volgende dilemma moeten voorleggen bij Yesilgoz.

VVD gaat meeregeren met JA21 in de coalitie.
Of VVD gaat meeregeren met GL/PvdA maar moet het afschaffen van de HRA accepteren.

Benieuwd wel heilig huisje dan eerder valt.
Waarom is dit een dilemma voor Yesilgoz.
Of je gaat met een rechtsere versie van de vvd of je moet 2 concessies doen?

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-12 12:48
Fuujii schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:06:
Ik vind het een treurige uitslag.
  • GroenLinks-PvdA heeft een een zeer teleurstellend resultaat. Los van je mening over de partij en Timmermans: de man is helemaal kapot gemaakt door rechts en de (social) media.
Die man kwam als de messias uit Brussel en zou wel even premier van Nederland worden.
Hoogmoed komt voor de val, Kaag ging hem eerder voor. Die zou het ook wel "even doen".

Timmermans stond na al die jaren in Brussel veel te ver van de kiezers van de PvdA.

PVV gelukkig ook niet de grootse geworden.
Al met al een prima avondje.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:30
*knip*, de volgende keer graag via DM.

[ Voor 102% gewijzigd door NMH op 29-10-2025 23:59 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Fuujii schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:06:
Ik vind het een treurige uitslag.
  • GroenLinks-PvdA heeft een een zeer teleurstellend resultaat. Los van je mening over de partij en Timmermans: de man is helemaal kapot gemaakt door rechts en de (social) media.
  • VVD heeft voor een grote puinzooi gezorgd en doet het best goed. Mooie campagne gedraaid om links te framen als de vijand.
  • (Extreem)rechts blijft groot. Links verliest opnieuw.
  • D66 als winnaar is het enige lichtpuntje. Alleen: we blijven een coalitie land, dat betekent dat het hoogst waarschijnlijk een (centrum)rechts kabinet gaat worden zoals altijd, gezien de winst van VVD/CDA. Nederland verandert nooit. De kans is groot dat Rob premier gaat worden. Goed dat Nederland een keer geen witte hetero man als premier krijgt voor de acceptatie voor 'minderheden'.
Onze politiek stelsel is failliet en gaat nooit meer terug naar wat het was. Dat meen ik serieus.
De verschuiving zijn vooral binnen dezelfde ideologie, het is dit keer juist uitzonderlijk dat er PVVers zijn overgestapt zijn naar D66. Dus de verwachting dat Links groot zou worden is daarmee eigenlijk vrij naïef. Over het algemeen blijft links op links stemmen en rechts op rechts.
VVD'ers zijn super optimisten. Verlies wordt daar gezien als een investering.

En hoewel ik liever geen rechts kabinet zie, zo'n beetje alles is een verbetering met de vorige periode.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Totaal kapotgemaakt tijdens de massale haatcampagne van alle radicaal rechtse partijen inclusief de VVD. Ik heb ook best medelijden met de volgende lijsttrekker, want dat gaat niet veel anders worden ben ik bang.
Dat gebeurt met de meeste lijsttrekkers van GLPvdA wel inderdaad, maar ik heb de indruk dat het wat makkelijker van Klaver afglijdt dan van Timmermans. Maar wel tragisch want het was toch een heel intelligente en ervaren man. Eigenlijk wat we nodig hebben.

Al denk ik dat Jetten het ook wel goed zal gaan doen na verloop van tijd. We gaan het zien.

Ik ben wel een beetje schizofreen geworden van de uitslag van VVD. :+

It’s the economy, stupid!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:51
breew schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:10:
Klaver mag ook wel opbokken.

Fusie is mislukt, enkel (een deel van) de leden is er bij mee. De rest boeit het geen ene r**t, spreekt het niet aan, of is al weg. Nu zit je ermee, en mogen nieuwe mensen proberen er de komende jaren nog wat van te maken.
Politiek is ook opportunisme, als er een frisse charismatische leider opstaat die toko gaat runnen en hier en daar de scherpe randjes van de huidige partij eraf vijlt dan doe je zo weer mee. Sterker nog, als ze morgen openlijk buitenlanders zouden haten hier en daar wat complottheorieën zouden opnemen, wat gratis bier weggeven dan wordt je de grootste. Het kan gewoon in Nederland, dat is na vanavond wel duidelijk.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

MazeWing

The plot thickens...

D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:56:
[...]

Ik word een beetje moe van alle betweters die exact weten hoe links er weer bovenop te helpen. Je ziet het toch overal? Iedereen die echt een winnend recept zou hebben zou schatrijk moeten zijn
Feit is dat Nederland niet zozeer rechtser is geworden maar wel rechtser stemt. Kennelijk lukt het links niet of althans onvoldoende om dat te doorgronden en te voorkomen dat men rechtser blijft stemmen. De oplossing heb ik ook niet maar ik denk niet dat het helpend is dat je een deel van je trouwe achterban (lees: lager/midden opgeleide arbeider) grotendeels kwijt bent geraakt het laatste decennium….

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04:09
[...]

Geen idee waarom mensen zo zijn opgejut tegen Timmermans. Ja, het was een beetje een drammer af en toe en werd ook hier en daar op een leugentje of overdrijving betrapt, maar laten we vooral ook niet vergeten dat mevrouw Yesilgöz in haar emotie zanger Douwe Bob onterecht van jodenhaat beschuldigde en dit toen weigerde te corrigeren, totdat er door hem met een rechtszaak werd gedreigd.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 29-10-2025 23:16 ]

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 13:48
Helixes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:58:
[...]

Als je bedoelt te zeggen dat NSC niet in die coalitie had moeten stappen - dan heb je gelijk. Sowieso is zo een jonge partij uitnodigen voor een coalitie inderdaad vragen om problemen.

Als je daar op voortborduurt, dan denk ik dat JA21 mogelijk ook een slecht idee is. Ik zie daar nog wel een interne ideeënstrijd ontztaan, die de potentie heeft de partij omver te trekken.

... Maar Geert Wilders was de grootste stoorzender in dat Kabinet - al zat hij er zelf niet eens in. Sorry.
Eens over dat je JA21 liever (nu?) niet aan boord haalt. Maar ik twijfel oprecht of Geert wel de grootste stoorzender was: ik vind het een kwibus, maar hij had echt maar een agendapunt ( migratie)en gooide daarover voortdurend de knuppel in het hok, maar op andere dossiers leek er redelijk compromis te vormen ( huur bevriezing, eigen risico bijv heeft hij fors water bij de wijn gedaan) NSC botste op veel meer dossiers ( en stapte uit een al demissionair kabinet)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vrietje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:12:
[...]

Wil je naar de Mcdonalds en je mag kiezen wat je wil, papa betaalt en daarna naar Monkeytown en dan de hele avond tekenfilms kijken?

Of:

Wil je naar de tandarts, vroeg naar bed, extra huiswerk en laten we je hond in slapen?

Kies maar kinders.

VVD gaat natuurlijk direct voor Ja21. Die kunnen ook dan eigenlijk alleen maar winnen. Stappen ze in een
"links" kabinet [nee, is niet links] dan kan Ja21 alvast een grote zaal boeken voor de volgende verkiezingen.

People as things, that’s where it starts.

• phreako
Trichoglossus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:12:
[...]

Die man kwam als de messias uit Brussel en zou wel even premier van Nederland worden.
Hoogmoed komt voor de val, Kaag ging hem eerder voor. Die zou het ook wel "even doen".

Timmermans stond na al die jaren in Brussel veel te ver van de kiezers van de PvdA.

PVV gelukkig ook niet de grootse geworden.
Al met al een prima avondje.
Dit is meer jouw mening dan een feit.. Timmermans heeft het grosso modo gewoon goed gedaan deze campagne, maar Nederland zit (op dit moment) gewoon niet meer te wachten op de sociaal-democratie. Kan me ook voorstellen dat hij het op TikTok wel minder goed doet, dat is nu ook belangrijk.

• Robkazoe
  • Laatst online: 26-12 20:04
Vrietje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:12:
[...]

Excuus, het knippen plakken ging mis op mobiel. Dilemma had moeten zijn:

Of met vvd en ja21 in de coalitie maar hra afschaf accepteren.
Of met vvd en gl/pvda in de coalitie maar hra ongemoeid.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12 10:52
brothermaynard schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Eens over dat je JA21 liever (nu?) niet aan boord haalt. Maar ik twijfel oprecht of Geert wel de grootste stoorzender was: ik vind het een kwibus, maar hij had echt maar een agendapunt ( migratie)en gooide daarover voortdurend de knuppel in het hok, maar op andere dossiers leek er redelijk compromis te vormen ( huur bevriezing, eigen risico bijv heeft hij fors water bij de wijn gedaan) NSC botste op veel meer dossiers ( en stapte uit een al demissionair kabinet)
Toen Wilders naar de West Bank vertrok om zich daar te laten bejubelen door kolonisten, had het kabinet moeten vallen. De coalitieleden waren te zwak hem een ultimatum te stellen, of conclusies te verbinden aan zijn gedrag.

Uiteindelijk heeft Wilders zelf de stekker er uit getrokken.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Trichoglossus
phreako schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:15:
[...]

Dit is meer jouw mening dan een feit.. Timmermans heeft het grosso modo gewoon goed gedaan deze campagne, maar Nederland zit (op dit moment) gewoon niet meer te wachten op de sociaal-democratie. Kan me ook voorstellen dat hij het op TikTok wel minder goed doet, dat is nu ook belangrijk.
Hoe heeft hij het goed gedaan? Niet door zoals D66 zichzelf als partij te verkopen aan het publiek. Dat had wellicht meer opgeleverd.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
PWM schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:09:
[...]

Bij de NOS lieten ze zien dat onder de stemmers van GL-PVDA, Jetten populairder was dan Timmermans. Je kan niet rechts overal de schuld van geven.
Dat ontken ik zeker niet. Feit is wel dat Timmermans (net als bvb. Kaag toen) helemaal kapot is gemaakt door door de media, rechts politici en algoritmes.

Politiek is 95% vibes en 5% ratio helaas.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:17
brothermaynard schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Natuurlijk botste NSC, dat was de enige partij die nog vasthield aan die rechtstatelijke verklaring. De rest veegde er zijn kont mee af.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
P-Rock schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Geen idee waarom mensen zo werden opgejut tegen Timmermans. Ja, het was een beetje een drammer af en toe en werd ook op een leugentje of overdrijving gepakt, maar laten we niet vergeten dat mevrouw Yesilgöz in haar emotie een zanger onterecht van jodenhaat beschuldigde en dit toen weigerde te corrigeren, totdat er met een rechtszaak werd gedreigd.
Mij stoort aan Timmermans dat hij zo veel bezig was met anderen. Bij Wilders kan ik het nog enigszins begrijpen (maar ook vermoeiend), maar toen hij Jetten ging aanvallen en hem een leugenaar ging noemen, was het toch echt wel Frans zelf, die zijn eigen graf aan het graven was. Hij zag D66 stijgen in de peiling en vond het nodig om Jetten te gaan aanvallen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• brothermaynard
Miki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:57:
[...]

Maar Lidewij de Vos is toch geen stemmenkanon?
Meer als baudet, die toch een wat ‘doorgesnoven’ indruk op me maakt.
Lidewij is jong, energiek,vers ( geen negatieve zaken zoals Thierry, gideon van meieren etc) en staat met verve voor haar verhaal ( niet mijn verhaal).

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:01
Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:17:
[...]

Ik weet niet of ze bij D66 het afschaffen van de HRA nou zo heilig vinden dat ze ervoor in een coalitie met JA21 duiken.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-12 10:32
dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:13:
Maar wel tragisch want het was toch een heel intelligente en ervaren man. Eigenlijk wat we nodig hebben.
Voor de GL kiezers heb je dat nodig, de arbeiders bereik je niet.

• Robkazoe
Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:17:
[...]

En eigenlijk hoe langer ik op dit dilemma staar, hoe brutaler ik VVD eigenlijk vindt. HRA was een breekpunt, GL/PvdA was een breekpunt. Ze wilden alleen in een centrum rechtse coalitie. En nu moet Jetten hemel en aarde gaan bewegen om 1000 toegiften te gaan doen omdat Yesilgoz anders er niet instapt, note bene de derde partij van de verkiezingen. Ik vind het eigenlijk van de ratten. Als elke partij zo zou doen dan zou regeren onmogelijk worden.

• Trichoglossus
Fuujii schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:18:
[...]

Dat ontken ik zeker niet. Feit is wel dat Timmermans (net als bvb. Kaag toen) helemaal kapot is gemaakt door door de media, rechts politici en algoritmes.

Blijkbaar fungeer je meer als kop van jut als PvdA/GL of PVV dan als centrale partij.

En Timmermans zelf was ook niet vies van harde uitspraken naar anderen.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 23:42
brothermaynard schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:19:
[...]

Lidewij is jong, energiek,vers ( geen negatieve zaken zoals Thierry, gideon van meieren etc) en staat met verve voor haar verhaal ( niet mijn verhaal).
Ze heeft door dat ze de rare complottheorieën van Baudet terzijde moet schuiven en zich moet richten op het ouderwets immigranten de schuld geven en doen alsof moeilijke problemen met makkelijke oplossingen weggenomen kunnen worden. Enge club

Flickr PSN ID= cheironnl

• phreako
Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:21:
[...]

En eigenlijk hoe langer ik op dit dilemma staar, hoe brutaler ik VVD eigenlijk vindt. HRA was een breekpunt, GL/PvdA was een breekpunt. Ze wilden alleen in een centrum rechtse coalitie. En nu moet Jetten hemel en aarde gaan bewegen om 1000 toegiften te gaan doen omdat Yesilgoz anders er niet instapt, note bene de derde partij van de verkiezingen. Ik vind het eigenlijk van de ratten. Als elke partij zo zou doen dan zou regeren onmogelijk worden.
Zeker, Yesilgoz heeft goede kaarten voor de formatie. Voelt toch wel erg onverdiend..

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

brothermaynard schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:19:
[...]

Energiek, vers, maar ik vind haar erg kil overkomen. Haar uitstraling draagt daar ook aan bij.

• P-Rock
Fuujii schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:18:
[...]

Met name door tv-programma's als Nieuws van de Dag en vooral Vandaag Inside, waar volgevreten miljonairs hun (gebrek aan) kennis, en haat aan links en woke mogen verspreiden onder het voetbalkantinepubliek.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:27
P-Rock schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:23:
[...]

Met name door tv-programma's als Nieuws van de Dag en vooral Vandaag Inside, waar volgevreten miljonairs hun (gebrek aan) kennis, en haat aan links en woke mogen verspreiden onder het voetbalkantinepubliek.
vergeet sociale media niet...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• GAIAjohan
TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:20:
[...]

Maar voor GL was hij denk ik te oud.. Verder kan Klaver denk ik ook niet meer terugkeren. Ze zullen echt uit een ander vaatje moeten tappen.. twee partijen die in basis bij elkaar passen, maar toch veel te verschillend zijn

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:17
GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Maar voor GL was hij denk ik te oud.. Verder kan Klaver denk ik ook niet meer terugkeren. Ze zullen echt uit een ander vaatje moeten tappen.. twee partijen die in basis bij elkaar passen, maar toch veel te verschillend zijn
Ik hoop dat ze iemand vinden die niet specifiek aan GL of PvdA gelinkt wordt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• cheiron
Los van de uitslag, ik vind het stemmen toch altijd een mooie proces. Een bepaalde saamhorigheid in het stemlokaal. Vrijwilligers met een kopje koffie en een plakje cake. Iedereen die er staat met het gevoel z'n plicht uit te oefenen.

Het doet mij toch altijd wel wat.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nou, het “sneltellen” wat veel gemeenten zouden doen valt tot dusver wel erg tegen…
Met vorige verkiezingen kwamen er toch veel eerder uitslagen (even die eilanden uitgezonderd uiteraard)?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:24
Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:25:
[...]

Misschien is Dick Schoof wel beschikbaar :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
Met pas uitslagen in 4 steden mogelijk nog niet helemaal relevant, maar voor eerdere verkiezingen had dacht ik @Malarky de site https://wiekrijgtderestzetel.nl gecreëerd. Overigens geen garantie dat het wiskundig ook allemaal klopt :+

• GAIAjohan
Gitarist schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:26:
Nou, het “sneltellen” wat veel gemeenten zouden doen valt tot dusver wel erg tegen…
Met vorige verkiezingen kwamen er toch veel eerder uitslagen (even die eilanden uitgezonderd uiteraard)?
Bij de Europese verkiezingen is de opkomst ook veel lager

• brothermaynard
cheiron schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:22:
[...]
Ze heeft door dat ze de rare complottheorieën van Baudet terzijde moet schuiven en zich moet richten op het ouderwets immigranten de schuld geven en doen alsof moeilijke problemen met makkelijke oplossingen weggenomen kunnen worden. Enge club
Vind het ook een enge club, maar kan wel volgen dat zij beter in de markt ligt dan Baudet.

• cheiron
Gitarist schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:26:
Dit negatieve verhaal van de Consumentenbond bij de NOS duurt wel lang inderdaad.

Oeh Jeetje, Ombudsman inderdaad. :o

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 29-10-2025 23:35 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:21:
[...]

Uiteindelijk is ze behoorlijk all-in gegaan, en wat je er ook van vindt, het heeft duidelijk gewerkt.

Of mensen lopen massaal weg door je harde taal, dan doe je waarschijnlijk toch niet mee, of kun je het altijd spinnen als "tja, maar we zijn de kleinste partij, er moet water bij de wijn"

En als mensen niet massaal weglopen, krijg je dit: Groot genoeg voor een dikke vinger in de pap, en je zet de grootste partij, in dit geval D66, maar in een ander universum had PvdA ook een probleem gehad, in een patstelling.

High stakes, high rewards.

Ik heb een heel duidelijke mening over de koers van de VVD, maar ze hebben het blijkbaar gewoon goed gespeeld. En helaas is politiek een spel geworden.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Dick Schoof lijkt me wel een goede... :9B

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:20:
[...]

Mwa, weet ik niet. Denk dat het ook te maken heeft met hoe we ons tegenwoordig informeren, hoe informatie tot ons komt en de kwaliteit van reguliere media.

Kijk bijvoorbeeld maar eens wat fragmenten van voxpops uit de jaren 70/80/90 terug, mensen waren beter geïnformeerd, al klinkt dat wellicht paradoxaal.

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:51
cheiron schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:26:
Los van de uitslag, ik vind het stemmen toch altijd een mooie proces. Een bepaalde saamhorigheid in het stemlokaal. Vrijwilligers met een kopje koffie en een plakje cake. Iedereen die er staat met het gevoel z'n plicht uit te oefenen.

Helemaal mee eens! Helaas is het wel zo dat je, voornamelijk online, toch regelmatig op de man gespeeld wordt als je op een wat alternatievere partij stemt. Zoals eerder vanavond SGP maar ook bij FVD bijvoorbeeld. Dat vind ik dan wel weer jammer.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
P-Rock schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:23:
[...]

Het is de schuld van iedereen behalve van Links. Je had geen grotere puinhoop op rechts kunnen wensen: gefaald kabinet, alleen maar gekissebis tussen rechtse partijen die zelfs elkaar gaan uitsluiten en een VVD die Timmermans aanwees voor de tweestrijd.

Maar GLPvdA heeft het voor elkaar gekregen om 20% van hun zetels te verliezen.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Net als een paar andere posters hier zie ik ook geen stabiel kabinet met deze uitslag. Gaat weer een 4 partijen kabinet worden wat het heel lastig gaat krijgen.

Liever had ik een gigantisch cda en d66 gehad met 80 zetels o.i.d. maar ja, das een utopie.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
Lynix schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:27:
[...]

Helemaal mee eens! Helaas is het wel zo dat je, voornamelijk online, toch regelmatig op de man gespeeld wordt als je op een wat alternatievere partij stemt. Zoals eerder vanavond SGP maar ook bij FVD bijvoorbeeld. Dat vind ik dan wel weer jammer.
FvD weer 6 zetels. Wtf.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Lynix
Marrtijn schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:28:
[...]

Het is de schuld van iedereen behalve van Links. Je had geen grotere puinhoop op rechts kunnen wensen: gefaald kabinet, alleen maar gekissebis tussen rechtse partijen die zelfs elkaar gaan uitsluiten en een VVD die Timmermans aanwees voor de tweestrijd.

Maar GLPvdA heeft het voor elkaar gekregen om 20% van hun zetels te verliezen.
Precies wat diezelfde mensen Wilders kwalijk nemen :+

• Trichoglossus
[...]

Eem blok vormen tegen rechts is door deze fusievorm toch jammerlijk mislukt. Het levert niet de extra gewenste zetels op.

• P-Rock
Helixes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:17:
[...]

Toen Wilders naar de West Bank vertrok om zich daar te laten bejubelen door kolonisten, had het kabinet moeten vallen. De coalitieleden waren te zwak hem een ultimatum te stellen, of conclusies te verbinden aan zijn gedrag.

Uiteindelijk heeft Wilders zelf de stekker er uit getrokken.
Om nog maar te zwijgen over zijn tripjes naar Hongarije, gezeliig bij Poetin supporter Orban op de thee.

• Fiber

Fiber

xabre16v schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:28:
Net als een paar andere posters hier zie ik ook geen stabiel kabinet met deze uitslag. Gaat weer een 4 partijen kabinet worden wat het heel lastig gaat krijgen.

Liever had ik een gigantisch cda en d66 gehad met 80 zetels o.i.d. maar ja, das een utopie.
Lang geleden dat twee partijen genoeg waren voor een kabinet...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:37
cheiron schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:27:
[...]
Dit negatieve verhaal van de Consumentenbond bij de NOS duurt wel lang inderdaad.
:|

Ombudsman, toch wel even wat anders

• NiGeLaToR
P-Rock schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:29:
[...]

Om nog maar te zwijgen over zijn tripjes naar Hongarije, gezeliig bij Poetin supporter Orban op de thee.
Zijn vrouw is een Hongaarse politicus. Zelf heeft hij Indische roots.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Fiber

Fiber

Waar blijven die uitslagen?

En ik wil Herman terug!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:27:
[...]

Mwa, weet ik niet. Denk dat het ook te maken heeft met hoe we ons tegenwoordig informeren, hoe informatie tot ons komt en de kwaliteit van reguliere media.

Kijk bijvoorbeeld maar eens wat fragmenten van voxpops uit de jaren 70/80/90 terug, mensen waren beter geïnformeerd, al klinkt dat wellicht paradoxaal.
Nouja, je moest toen eigenlijk wel natuurlijk. Wil je weten wat je speelde in de wereld, kon je niet naar tiktok of feesboek, je moest een krant open slaan. En de gemiddelde krant heeft gewoon diepgang. Toen misschien ook wel meer dan nu.

En vast ook wel meer gesprekken, face to face, tussen mensen. Helpt ook. Toen konden we niet bekvechten op Tweakers.

• NiGeLaToR
RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:31:
[...]

Nouja, je moest toen eigenlijk wel natuurlijk. Wil je weten wat je speelde in de wereld, kon je niet naar tiktok of feesboek, je moest een krant open slaan. En de gemiddelde krant heeft gewoon diepgang. Toen misschien ook wel meer dan nu.

En vast ook wel meer gesprekken, face to face, tussen mensen. Helpt ook. Toen konden we niet bekvechten op Tweakers.
Deden mensen dat maar, hier op Tweakers.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:30:
[...]

Lang geleden dat twee partijen genoeg waren voor een kabinet...
Ja, Lubbers III was de laatste (cda/PvdA)

• GAIAjohan
[...]

Tsja.. lastig, behalve Schoof dan :+

Wat ik me wel afvraag: welke kiezers zijn weggelopen?
Ik denk zelf:
1. Diegenen die pro-Israel zijn, vnmlk oud-PvdA, maar ik ken ook iemand die jaren GL stemde tot de rode lijn.
2. Kiezers die meer zien in Jetten en de verbinding met Timmermans niet voelen (vnmlk ex-GL stemmers gok ik, maar er zullen vast ook genoeg arbeiders zijn die weinig voelen voor Frans)..

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:27
Rondje langs de media:
Verkiezingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3jMvb_154PSm2C6XyqtTAU8ffM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/aeLW3dBTzU9quf7KpVCuoFeJ.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dY8GhP9YjRXukvQpjDERfv0-Gc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/FgnBd6A1aeNd43Wzgdrry5kl.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0MCDXmTEAK1Cp_gfa-lme8RPwI=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ffgv3PErqOef2nGOCXY2QxKR.png?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbeItrdFLnPIFVBhVRpKM5Hqazo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/a7vzf6xohfIMLUi1DGMl5aU3.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6wEN1qvKIVe_P3oM9FDHEFMeiY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/LLHnVdrDuOXiWv8uvF7FMJZS.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNAhttUCe5KhD6F9MDsLgrQt7WU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/MZkj0i36ORB2BdWbxVt1MNdC.png?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uG9LuHywB9Dm77A_fu-VE27z2lc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ratEAp6Nk9WH1BsoymTdUUNX.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmGOCN1mIcviiqBcOxYQQ_2hNas=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/cVESlylyVF2loPoWhImfbeIR.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHo77o91Y8iuPWn_7sjy7_eR-SM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/YtCSV0UBbhN4sUS8iW9C5bV9.png?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSE-Y-Ge09XD-DJlTsSfGX1Fd7U=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/CiXfxteLhuTAhYjRCkqoojVi.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8Yi84N54CIa_K6a8LZl_PDeru0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/QRo13aC7gTYwiw4I1nPrXK08.png?f=fotoalbum_small

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• P-Rock
NiGeLaToR schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:30:
[...]

Zijn vrouw is een Hongaarse politicus. Zelf heeft hij Indische roots.
Wilders werd in zijn jonge jaren zelfs 'de neger van Venlo' genoemd.

Als je foto's van hem ziet van toen zou je denken dat t een boomknuffelaar was. :+

[ Voor 13% gewijzigd door P-Rock op 29-10-2025 23:36 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:32:
[...]

Ik denk zelf:
1. Diegenen die pro-Israel zijn, vnmlk oud-PvdA, maar ik ken ook iemand die jaren GL stemde tot de rode lijn.
2. Kiezers die meer zien in Jetten en de verbinding met Timmermans niet voelen (vnmlk ex-GL stemmers gok ik, maar er zullen vast ook genoeg arbeiders zijn die weinig voelen voor Frans)..
Ik ga voor gewoon meer thuisbljvers en inderdaad veel naar D66.

Net als wat jaren terug, toen stemden best wat GL'ers opeens Kaag.

Zijn ze heel blij van geworden, was echt een succes voor de linkse kiezer, R3 :X

• NiGeLaToR
@garathane sprak vandaag mensen die geen PvdA/GL stemden omdat rechts een hekel aan Timmermans heeft en er toch een premier moet komen. Ze stemden nu maar D66.

Zo geeft iedereen een eigen draai aan een strategie.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:01

Thompson

Beeromaniac

cheiron schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:26:

Voor het eerst gestemd in mijn nieuwe woonplaats, dorpje van 1600 inwoners met ook maar 1 stemlokaal. Ik woon dan ook nog eens op 50m van het stemlokaal dus je merkt al heel de dag meer bedrijvigheid in de straat.
Super gemoedelijk, maar toch serieus. Ouders die kleine kinderen meenemen om een beetje te proeven, oud en jong door elkaar wat naar elkaar knikt van "goededag / goed bezig". Ja het heeft wel wat.

Beeromaniac

• Fiber

Fiber

GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:32:
[...]

Ik denk zelf:
GL had beter met D66 kunnen fuseren, en de PvdA met de SP...

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12 16:28

Malarky

Wils voor wat ieder

skimine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:26:
Met pas uitslagen in 4 steden mogelijk nog niet helemaal relevant, maar voor eerdere verkiezingen had dacht ik @Malarky de site https://wiekrijgtderestzetel.nl gecreëerd. Overigens geen garantie dat het wiskundig ook allemaal klopt :+
Uiteraard in 2021 en 2023 mijn resultaten 1 op 1 gechecked met de Kiesraad inclusief de exacte (op de fractie/komma) van elke restzetel die de Kiesraad exact publiceert. En dat klopte tot op de komma dus ik verwacht nu weer dat het klopt.

https://wiekrijgtderestzetel.nl/

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Behalve de lijsttrekker die al uit zichzelf vertrokken is, wat zou GL/PvDA moeten inslikken om ze voor de VVD relevant te maken om samen met ze een coalitie te gaan zitten? Want ik kan mij in de verste verte niet voorstellen dat D66 in een coalitie met JA21 gaat zitten. JA21 is gewoon PVV light, nog een stuk conservatiever zelfs dan een PVV op sociaal vlak.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-12 12:25
MazeWing schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Feit is dat Nederland niet zozeer rechtser is geworden maar wel rechtser stemt. Kennelijk lukt het links niet of althans onvoldoende om dat te doorgronden en te voorkomen dat men rechtser blijft stemmen. De oplossing heb ik ook niet maar ik denk niet dat het helpend is dat je een deel van je trouwe achterban (lees: lager/midden opgeleide arbeider) grotendeels kwijt bent geraakt het laatste decennium….
De bevolking en zeker de jeugd is niet tevreden omdat ze achteruit gaan ipv vooruit wat zeker niet lauter in Nederland het geval is.

Je zit met vergrijzing, fiat geld dat onbeperkt kan devalueren, extreem dichte bevolkings dichtheid, verkeer dat vast loopt, huizen die onbetaalbaar worden, arbeid die onbetaalbaar word en een economie die klap na klap na klap krijgt.

Het liedje van we gaan vooruit als samenleving, hard werken word beloond, diploma en je bent binnen, zeker voor starters, dat verhaal is geschiedenis.

Dus mensen willen vooral verandering, iets anders, de boel is goed op stelten zetten zodat de politiekers er iets aan doen. En dan trekken populistische partijen die verkondigen dat ze het allemaal eens gaan oplossen aan het lange eind.

Tot ze het effectief moeten oplossen natuurlijk, dan blijkt dat achter hun populistische praat eigenlijk geen plan zit. Dat hoeft ook niet want meestal zitten die al jaar en dag niets te doen in de oppositie.

De huidige uitslag reflecteerd dat ook, men kiest terug voor het oude maar eigenlijk met enige tegenzin. Alles beter dan wat we nu gezien hebben maar dezelfde onvrede blijft standhouden.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29

Punkrocker

Mostly harmless

skimine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:26:
... . Overigens geen garantie dat het wiskundig ook allemaal klopt :+
Wat een berg cijfers.
Hier moet je voor gestudeerd hebben. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Ben ik de enige die hoopt op een lange formatie?
Ach laat maar..

[ Voor 15% gewijzigd door D-Ed op 30-10-2025 00:05 ]

• P-Rock
Thompson schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:35:
[...]

Voor het eerst gestemd in mijn nieuwe woonplaats, dorpje van 1600 inwoners met ook maar 1 stemlokaal. Ik woon dan ook nog eens op 50m van het stemlokaal dus je merkt al heel de dag meer bedrijvigheid in de straat.
Super gemoedelijk, maar toch serieus. Ouders die kleine kinderen meenemen om een beetje te proeven, oud en jong door elkaar wat naar elkaar knikt van "goededag / goed bezig". Ja het heeft wel wat.
Volgens mij hebben ze ooit uitgezocht waar al die PVV-stemmers vandaan komen en dat blijken toch veel mensen uit dorpen en gehuchten te zijn onder de rivieren.

• Trichoglossus
Fiber schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:35:
[...]

De SP is al jaren een zinkend schip

• Lynix
DutchOwnage schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:36:
Behalve de lijsttrekker die al uit zichzelf vertrokken is, wat zou GL/PvDA moeten inslikken om ze voor de VVD relevant te maken om samen met ze een coalitie te gaan zitten? Want ik kan mij in de verste verte niet voorstellen dat D66 in een coalitie met JA21 gaat zitten. JA21 is gewoon PVV light, nog een stuk conservatiever zelfs dan een PVV op sociaal vlak.
Ik denk wel dat Eerdmans best bereid is om wat water in de wijn te doen. Ik zie het nog wel gebeuren.

• Trichoglossus
P-Rock schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:39:
[...]

Volgens mij hebben ze ooit uitgezocht waar al die PVV-stemmers vandaan komen en dat blijken toch veel mensen uit dorpen en gehuchten te zijn onder de rivieren.
Ongeveer alles buiten de grote steden, op wat "rijke" gemeenten na, en de Bible-belt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2023/11/23/1028924/1440x1080a.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Trichoglossus op 29-10-2025 23:42 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:21

hamsteg

Species 5618

D66 - VVD - CDA - JA21 (78), daarnaast impliciet gesteund door SGG, VOLT dan zit je op 82 zetels

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:51
Ik blijf het fascinerend vinden wat Lidewij de Vos weet klaar te spelen in de beperkte uitslagen die zojuist voorbij kwamen. Volkomen op eigen kracht en geluid gewoon zetels pakken daar waar anderen letterlijk bloeden. Kijkend naar het programma kan ik er niets mee, als lijsttrekker komt ze ook niet bijster vlot over maar soit ze flikt het wel.

Ja21 vind ik persoonlijk minder bijzonder omdat daar wel vaststaat dat een gedeelte van de stemmers klaar was met Wilders en een rechts alternatief zocht met wat meer inhoud.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:58
Kan die fusie van GroenLinks-PvdA nog ongedaan gemaakt worden of is het al helemaal definitief?

• Punkrocker
  • Laatst online: 23:29

Punkrocker

Mostly harmless

Lynix schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:40:
[...]

Ik denk wel dat Eerdmans best bereid is om wat water in de wijn te doen. Ik zie het nog wel gebeuren.
Als opportunistische partij-hopper wil hij misschien wel overstappen naar D66. ;)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hamsteg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:40:
D66 - VVD - CDA - JA21 (78), daarnaast impliciet gesteund door SGG, VOLT dan zit je op 82 zetels
Denk niet dat D66 en JA21 heel erg lekker met elkaar samengaan. JA21 is gewoon PVV Light. Masr dan nog conservatiever.

Denk dat GL-PvdA ipv JA21 kansrijker zal zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• GAIAjohan
[...]

GL: eens
PvdA, denk t niet. Tussen de rode ster en de roos zit teveel verschil. PvdA had in de leer moeten gaan in Denemarken en zichzelf opnieuw oriënteren op een plaats iets meer rechts, waar ze nu niet meer naartoe kunnen ivm associaties en too little too late

• NiGeLaToR
@sprankel het is tevens voor de meeste mensen in NL totale aangeprate onzin. Als je in hét land woont waar het het allerbeste toeven is voor kinderen - in de hele wereld. Een pensioenstelsel hebben wat ongeevenaard is, zorg die betaalbaar genoeg is en functioneert en zo nog wat ranglijsten op een rij zet kan alleen een totaal gehersenspoeld iemand ‘iets anders’ willen.

Wat we nodig hebben is een regering die 4 jaar lang dagelijks in Den Haag die shit fixt die wél stuk is en met de poten af blijft wat werkt.

Huizenmarkt, stikstofcrisis, overheids falen met toeslagen en Groningen, dáár moet het over gaan. Niet over ‘mensen willen wat anders’. Je hoeft maar 3 uur te reizen en je kunt al zien waarom we het hier goed hebben, maar het enige wat blijft plakken is dat de benzine een paar duppies goedkoper is.

Excuus voor m’n felheid maar de zelfmutilatie van Nederlanders over ons eigen land irriteert. Trots & kritisch, hoop ik op.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:41:
Ja21 vind ik persoonlijk minder bijzonder omdat daar wel vaststaat dat een gedeelte van de stemmers klaar was met Wilders en een rechts alternatief zocht met wat meer inhoud.
Zou dat ook niet gewoon gelden voor de zetelwinst vsn Fvd?

• Helixes
Met de versplintering op rechts, met alle smaken en smaakjes die daar allemaal zijn, is er wel de illusion of choice en door die bril bezien is een fusie misschien minder handig geweest.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• renegrunn
  • Laatst online: 23:22
Ik blijf het fascinerend vinden wat Lidewij de Vos weet klaar te spelen in de beperkte uitslagen die zojuist voorbij kwamen. Volkomen op eigen kracht en geluid gewoon zetels pakken daar waar anderen letterlijk bloeden. Kijkend naar het programma kan ik er niets mee, als lijsttrekker komt ze ook niet bijster vlot over maar soit ze flikt het wel.

Heeft ze niet gewoon mazzel dat Wilders niets klaar heeft weten te spelen / weggelopen is?

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009

Thompson

Beeromaniac

P-Rock schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:39:
[...]

Ok, dank voor je toevoeging. Neemt niet weg dat ik de sfeer rondom het stemmen in dergelijk klein dorp heel erg prettig vond. Voorheen woonde ik in een dorp van ~18.000 inwoners, daar voelde het overigens grotendeels gelijk. Alleen had je hier nu nog net iets meer "gemeenschapsgevoel", iets wat heel wat vaak genoeg gemist wordt tegenwoordig in Nederland.

Extreem detail/kneuterig; gisteren was ik wat bouwmateriaal aan het uitladen, intussen waren lokale mannen van de gemeente (of vrijwilligers?) borden voor het stembureau aan het klaarzetten, we verontschuldigden ons beide 3x voor in de weg lopen voor iemand het initiatief nam om toch maar door te lopen. Heerlijk.

Beeromaniac

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:30:
Waar blijven die uitslagen?

En ik wil Herman terug!
Herman de schermman.
Maar vergeet ook niet Dionne 'wie heeft er gewonnen' Stax niet.

• phreako
hamsteg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:40:
Dit gaat de enige variant zijn die de VVD accepteert. En zeg maar eens nee als D66, als je voor het eerst in je geschiedenis de premier mag leveren.

• Lynix
wildhagen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:42:
[...]

Denk niet dat D66 en JA21 heel erg lekker met elkaar samengaan. JA21 is gewoon PVV Light. Masr dan nog conservatiever.

Denk dat GL-PvdA ipv JA21 kansrijker zal zijn.
Als het aan Jetten ligt denk ik dat je gelijk hebt. Vraag is of VVD dit ziet zitten.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
DevWouter schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:13:
[...]

Over het algemeen blijft links op links stemmen en rechts op rechts.
Links is acht zetels gekrompen. Wat dat betreft had Timmermans gelijk: als je links beleid in het kabinet wilt zien moest je op hem stemmen

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01:56
P-Rock schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Geen idee waarom mensen zo zijn opgejut tegen Timmermans. Ja, het was een beetje een drammer af en toe en werd ook hier en daar op een leugentje of overdrijving betrapt, maar laten we vooral ook niet vergeten dat mevrouw Yesilgöz in haar emotie zanger Douwe Bob onterecht van jodenhaat beschuldigde en dit toen weigerde te corrigeren, totdat er door hem met een rechtszaak werd gedreigd.
Oprechte mening als ik die mag geven: ik denk dat het helemaal niet gaat om wie Douwe Bob beschuldigde of standpunten over het Midden-Oosten. Als je naar de exitpolls kijkt, heeft de kiezer vandaag een duidelijke stem laten horen juist over binnenlands beleid.

Kijk naar de uitslag: GLPVDA verliest 5 zetels (van 25 naar 20), JA21 wint 8 zetels (van 1 naar 9). Partijen die bijvoorbeeld wél gaswinning in Groningen willen hervatten winnen stemmen, terwijl GLPVDA die daar juist tegen was verliest.

De kiezer spreekt zich uit over concrete binnenlandse kwesties - energievoorziening, economie, koopkracht - en keert zich juist af van partijen die te veel focus leggen op buitenlandse conflicten en geopolitiek. Wie dat begreep heeft daar vanavond slim op ingespeeld, wie dat miste incasseerde helaas een verpletterende nederlaag.

NL: Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, ik heb even een centrumlinks kabinet in elkaar geklikt:

D66, GL-PvdA, CDA, PvdD, Denk, SP en Volt

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:44
Malarky schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:35:
[...]

Uiteraard in 2021 en 2023 mijn resultaten 1 op 1 gechecked met de Kiesraad inclusief de exacte (op de fractie/komma) van elke restzetel die de Kiesraad exact publiceert. En dat klopte tot op de komma dus ik verwacht nu weer dat het klopt.

https://wiekrijgtderestzetel.nl/
Je site flipt hem nogal op mobiel trouwens. Tekst komt en gaat

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12

Ze is(zijn) echt enorm actief op de socials. . Ik kom haar aan de lopende band tegen op m'n Tiktok. Daar wint ze het, de veelal jonge achterban kijkt geen mainstream media of moet er niks van hebben.

• Robkazoe

Je kunt hier precies zien waar de zetels vandaan komen van FvD https://app.nos.nl/nieuws/tk2025/

Of De Vos doet het heel goed. Of PVV was de punching bag van de verkiezingen/werd door half de tweede kamer uitgesloten en mensen zagen er geen heil in.

Ik gok dat de waarheid meer leunt naar het tweede punt.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:22
Richh schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:26:
[...]

Misschien is Dick Schoof wel beschikbaar :+
Omtzicht al hersteld van de burn-out? :+

• NiGeLaToR
eamelink schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:45:

Kan niet mis gaan met 7 partijen :)
Maargoed het kan dus wel.

• Trichoglossus
D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:44:
[...]

Links is acht zetels gekrompen. Wat dat betreft had Timmermans gelijk: als je links beleid in het kabinet wilt zien moest je op hem stemmen
Helaas was Timmermans niet de juiste man voor die plek. Dat heeft de partij niet geholpen schat ik zo.
Teveel ego ook.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik DENK het niet, samenwerken met Denk is echt onmogelijk.

Gooi er dan CU in.

Ah kijk, "motorblok" is ook al gevallen.

Dit gaat zo kut worden :X

[ Voor 11% gewijzigd door RobinHood op 29-10-2025 23:47 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12 13:24
NiGeLaToR schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:46:
[...]

Kan niet mis gaan met 7 partijen :)
Maargoed het kan dus wel.
Het mooie van sociale partijen is dat ze graag samen willen werken, verbinden, en dat ze een tegengeluid voor rechts willen laten zien. Plus dat hun waarden nog best dicht bij elkaar liggen. Volt is wat D66 vroeger was. PvdD wordt de nieuwe GL zonder PvdA. SP en Denk willen best gedogen.

[ Voor 19% gewijzigd door pirke op 29-10-2025 23:50 ]

• Lynix

Dit zou wel een vliegticket waard zijn om 4 jaar even ergens anders te wonen :+

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:42:
[...]

GL: eens
PvdA, denk t niet. Tussen de rode ster en de roos zit teveel verschil. PvdA had in de leer moeten gaan in Denemarken en zichzelf opnieuw oriënteren op een plaats iets meer rechts, waar ze nu niet meer naartoe kunnen ivm associaties en too little too late
Definieer "rechts"? Vergeet niet: de PvdA van Samsom en Asscher is destijds afgestraft omdat hun beleid te rechts was.

• Helixes
Okee, maar...

Onze Koning heeft dus een Argentijn aan de haak geslagen. En, onze premier dus straks ook?

Ik geloof niet in toeval :+

Pagina: 1 ... 31 ... 84 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• Wat is (uiterst / radicaal / extreem) links en rechts? Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid