• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:47
Advizor schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:17:
[...]

Vind het ook prima. Jetten heeft het goed gedaan, laat hem dan ook maar premier worden. Liefst in de centrum rechtse coalitie.
JA21 zal best veel water bij de wijn willen doen om mee te regeren verwacht ik.
Jetten heeft een goede campagne gedaan, de thema’s die D’66 heeft belicht waren goed. Ook geen uitglijders a la bontebal.
Kan op zich goed uit de voeten met hen, ondanks mijn rechtse voorkeur.ben als christen alleen uitermate ongemakkelijk met (eerdere) medisch-ethische standpunten. Maar CDA erbij lijkt een no-brainer, dus ga er vanuit dat die dat afdoende temperen.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:38

Thompson

Beeromaniac

Veel mensen vragen zich hier af wat voor probleem mensen hadden met Timmermans. My 2 cents dan maar;

1. Hij komt uit de Europese politiek. Ik vind de EU zeker belangrijk maar ben wel ook EU kritisch. Vooral ook omdat het ook wel een log apparaat is wat ongelooflijk veel geld kost. Dat schrikt af voor een "simpel/direct" land als Nederland.
2. Zijn uitspraak dat hij premier wou worden kwam m.i. véél te vroeg.
3. Ik vond de GL-PvdA samenvoeging al niet echt super, voelde te geforceerd
4. Hij had echt teveel een obsessie met Wilders. Ja, Wilders is kut, maar focus eens op wat je zelf goed wil doen in plaats van zeiken op wat hij fout deed/doet. Met name in het slotdebat toen het over leiderschap ging, zat hij alleen maar te zeiken op Wilders. Bontenbal gaf daar zó veel beter antwoord op die vraag.

/live: Jetten die net expliciet Bontenbal, Eerdmans en Yesilgöz feliciteert, netjes. Timmermans kreeg het niet uit z'n strot op Eerdmans of Yesilgöz te feliciteren. Al kun je je bij Yesilgöz afvragen of felicitaties gezien het verlies op z'n plaats zijn, maar gezien de peilingen van de afgelopen weken wel.

Beeromaniac

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:23

Amphiebietje

In de blubber

RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Westerveld was ook mijn keuze.

Framing van de NOS over de radicale GL is ook weer typisch
Blijkbaar is het nog niet rechts genoeg... :X

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Timmermans heeft aangekondigd op te stappen, jammer, het was wel een man met een enorme hoeveelheid aan ervaring. Ben benieuwd wie het gaat overnemen. Dat zal ergens komende tijd wel bekend worden.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21
Rob Jetten heeft het gewoon het beste gedaan en is verdiend de grootste geworden (en D66 is zeker niet mijn partij). Hoe bijzonder is het dat hij juist door Wilders in het zadel geholpen is, toen hij Wilders verving in het eerste RTL debat. Dat was het begin van zijn opmars.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
CarpeVentum schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:20:
Waarom die enorme afkeer altijd maar tegen Timmermans?
Hij is niet authentiek. Geen gunfactor.

En de verkeerde partij. ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Oh help, Jetten is nu al bezig met verantwoordelijkheid en leiderschap.

@Virtuozzo heeft weer eens gelijk.

People as things, that’s where it starts.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:39
BBC meld het ook zojuist ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ljQqacXwrkLAfMqOUJzjxZafVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TsJkmyq31G7r1sIWpsOQ8Ams.png?f=fotoalbum_large
https://www.bbc.com/news/articles/cpwvy4w875vo

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 19:46
Ik vind al die Nederlandse vlaggetjes bij D66 ook maar bijzonder..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Morrar
  • Laatst online: 01-11 07:22
Richh schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:25:
[...]

Ik kijk toch echt anders naar deze uitslag. De kiezer wou de vorige verkiezing rechts. Er is toch serieus wat verschoven.
Nu is het veel meer gecentreerd, democratisch en bovendien meer progressief.
Mensen wilden niet (economisch) rechts, mensen waren bang (gemaakt) voor die enge Moslim immigranten... En ze dachten dat die hierheen komen omdat Timmermans / links ze persoonlijk opbelde om ze uit te nodigen.

Economie snappen de meesten toch geen reet van en ze komen weinig te kort.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 29-10-2025 22:29 ]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:46

HollovVpo1nt

I like gadgets

Iedere partij die Annabel Nanninga in haar lijst heeft staan is extreem rechts ja.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:26:
Rob Jetten heeft het gewoon het beste gedaan en is verdiend de grootste geworden (en D66 is zeker niet mijn partij). Hoe bijzonder is het dat hij juist door Wilders in het zadel geholpen is, toen hij Wilders verving in het eerste RTL debat. Dat was het begin van zijn opmars.
Vergeet niet dat Wilders al 25 jaar in de politiek zit. Pechtold wist succesvol een comeback te maken met D66 door zijn pijlen te richten op Wilders.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Richh schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:07:
[...]

Nouja, er zijn in feite nu twee opties:

D66 - CDA - VVD - GLPVDA
D66 - CDA - VVD - JA21

De voorkeur van D66 zal zeker de eerste zijn en ik denk dat dat voor GLPVDA ook beter is dan vanuit de oppositie. Los van dat regeren met de VVD historisch gezien al decennia slecht uitpakt voor de volgende peilingen natuurlijk :P
Ik ga er nog steeds van uit dat de VVD mogelijk toch gaat draaien en de PVV wel als mogelijkheid gaat zien. PVV-VVD-D66 is 75 zetels, hebben ze alleen nog wat kleins nodig.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:27:
Het idee is blijkbaar dat ze de vlag als symbool willen terugpakken van extreem-rechts.

Vind het ook maar vreemd, weet teveel van geschiedenis om blij te worden van nationalisme :X

• jdh009
Hoezo is dat raar? Als je niet wil dat andere het kapen moet je het symbool blijven gebruiken.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:40
PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:22:
[...]
Maar het gaat sowieso wel weer een lange formatie worden vrees ik.
Ben ik de enige die hoopt op een lange formatie?

• Advizor
  • Nu online
In welk land zijn we dan?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat een teleurstellende uitslag tot nu toe, nog verder richting rechts -O-

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Ik ga er nog steeds van uit dat de VVD mogelijk toch gaat draaien en de PVV wel als mogelijkheid gaat zien. PVV-VVD-D66 is 75 zetels, hebben ze alleen nog wat kleins nodig.
D66 met PVV? Forget it

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:28
[...]

Dat VVD draait zie ik ook wel gebeuren. Maar d66 en cda zie ik dat niet gebeuren. Die zijn te principieel.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 19:40
D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Misschien. Waarom zou je dat willen :? Klinkt als een slechte verliezer?

• GAIAjohan
Het geeft het gevoel dat ik bij een fvd of pvv bijeenkomst ben. Of bij die boer langsrijdt op de A7 bij Marum

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Liever Palestijnse vlaggen gezien? :+

• Joosie200
  • Niet online
Caayn schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:29:
Voor de volgende keer is het fusie SP met PvdA/GL. Zo niet kunnen ze allebei het licht uitdoen :/

• Robkazoe
Jetten over met wie samen te werken: gl/pvda, vvd, cda. Ik hoorde geen ja21.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Daar zit een verhaal achter; dat ze de Nederlandse vlag niet gekaapt willen zien worden door extreemrechts.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]
Nee hoor, dat hopen alle PVV en BBB stemmers

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:01
RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Het idee is blijkbaar dat ze de vlag als symbool willen terugpakken van extreem-rechts.

Vind het ook maar vreemd, weet teveel van geschiedenis om blij te worden van nationalisme :X
Heel bijzonder als dit de reden is.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-11 19:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het lijkt mij eigenlijk vrij duidelijk dat we gewoon een centraal kabinet nodig hebben. Als we de linkse en rechtse partijen tegen elkaar wegstrepen houdt je CDA en D66 over, laat die gewoon alles bepalen en doeltreffend beleid maken.

De enige reden om links (of rechts) te stemmen is om tegen rechts (of links) te stemmen. Het is duidelijk dat de ene helft meer gratis geld wil en de andere helft minder belasting wil betalen. De een wil meer natuur en de ander minder buitenlanders.

Maar iedereen is gebaat bij goed/duidelijk/sterk beleid op gebied van natuur, huisvesting en migratie; zonder dat het belachelijk veel geld kost. De gouden middenweg, nu is het maar aanmodderen

Maar men durft d'r niet op te stemmen omdat je het risico loopt dat de centrale partij dan met 'de tegenpartij' gaat regeren.

En je hebt ook veel partijen die gewoon alles blokkeren of dwarsbomen...

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Je bedoelt dat je hoopt dat D66 zo gek is in dat te doen? Ik geloof er namelijk geen zak van dat ze dat ooit zouden doen.

• jdh009
[...]

Je hoopt op een lange formatie? Waarom? Ik hoop eigenlijk weer eens op stabiliteit, wat het ook wordt, zodat er stappen gezet kunnen worden, zowel in Nederland als in Europa.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:50
[...]

Het is echt uitgesloten dat D66 en PVV samen gaan, dat zijn letterlijk tegenpolen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:41

Shadow_Agent

GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:30:
[...]

Het geeft het gevoel dat ik bij een fvd of pvv bijeenkomst ben. Of bij die boer langsrijdt op de A7 bij Marum
Die idioot hangt ze nog steeds op de kop op.... 7(8)7

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Jetten zinspeelt al op samenwerking met VVD, CDA en GLPvdA.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[...]

Denk als D66 daar mee akkoord zou gaan dat ze de volgende verkiezingen NSC achterna gaan, dus ik acht de kans nihil.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Advizor
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Iedere partij die Annabel Nanninga in haar lijst heeft staan is extreem rechts ja.
Gelukkig maakt 1 persoon niet de hele partij.

Behalve bij de PVV dan.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:24
[...]

Slechte verliezer ;w

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• PatrickC
[...]

Jij wilt juist een lange formatie? Met dus ook nog langer het huidige gemankeerde demissionaire kabinet? En in maart volgend jaar al weer gemeenteraadsverkiezingen… dan wil je toch niet nog middenin een formatie zitten?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51
Caayn schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:29:
een breed kabinet D66-GLPVDA-CDA-VVD is toch niet nog verder richting rechts vergeleken met PVV-VVD-BBB-NSC?

PH-MRK request startup

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

[...]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Zo. Die had ik even nodig zeg. Dank! O+

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Nu hebben we pure stilstand, wat kut is.

Maarja, of de vooruitgang wel de juiste kant op gaat, is ook nogal ongewis.

Ik had echt de hoop dat we nu eindelijk wat konden doen aan alle dossiers, maar ik zie het niet gebeuren.

Aan de andere kant: vergeleken met alle andere drama overal in Europa doen we het nog netjes. Hoera?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:30:
Lijkt me ook logisch. Je zou met ja21 ipv gl/pvda op 78 zetels ofzo komen? 1x gezeik bij ja21 en je hebt geen meerderheid meer.

• Richh
[...]

Wat eigenlijk heel jammer is toch? Een beetje trots op de Nederlandse vlag zou niet afhankelijk moeten zijn van je politieke voorkeur. Vind het juist wel goed dat D66 dat doelbewust poogt los te trekken van (extreem)rechts.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Trichoglossus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:08:
[...]

Kaag, Timmermans. De volgende die terug komt uit het buitenland voor een dergelijke baan zal zich nu wel 2x achter de oren gaan krabben lijkt mij.
Het probleem is, i.i.g. bij de PvdA, hoe ga je Jan met de pet bij de populistische partijen wegtrekken, met iemand die tot de belichaming van het kwaad wordt gemaakt door populistische “bronnen”?

De green deal, Europa, genuanceerde retoriek qua migratie, alles rode lappen op een stier. Neem daar de sociale “liberale” media nog even bij en het was evident dat Timmermans hooguit voor (een deel van) de eigen parochie kon preken, maar zeker geen verloren zonen thuis zou kunnen brengen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

De kans dat Pasen en Kerstmis in 2026 op dezelfde dag gaan vallen acht ik groter dan de kans dat D66 en PVV in een kabinet gaan zitten.

Als D66 dat doet houden ze bij de verkiezingen eind volgend jaar misschien 5 zetels over. Of nog minder.

Virussen? Scan ze hier!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

D66, VVD, GL/PvdA en CDA!

Let’s go!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:07
Joosie200 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:30:
[...]

Voor de volgende keer is het fusie SP met PvdA/GL. Zo niet kunnen ze allebei het licht uitdoen :/
Als PvdA nog wat leven wil moeten ze zo snel mogelijk uit die fusie met GL stappen. Brengt ze niets.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Juist mooi! Terugclaimen die vlag.

• D-e-n
JeroenNietDoen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:29:
[...]

Misschien. Waarom zou je dat willen :? Klinkt als een slechte verliezer?
Je zou ook "bezorgde burger" kunnen zeggen. Maar gefrustreerde, niet gehoorde kiezers worden anno 2025 kennelijk alleen zo gezien als ze op xenofobische clubs stemmen.

Ik vind dat het land vooral verliest met deze verhoudingen. Extreemrechts is nog steeds groot en partijen die er openlijk mee flirten en de retoriek overnemen worden niet afgestraft. Dat mag natuurlijk, iedereen mag stemmen wat hij of zij wilt, maar dan zal ik enig leedvermaak toch echt niet kunnen onderdrukken. Ik kom braaf opdraven als ik moet stemmen maar ik heb echt niet het idee dat er iets gaat veranderen wat dat betreft

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:08
Helixes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:19:
[...]

De meest stabiele coalitie is denk ik met D66 en CDA aan de redelijke kant; en VVD en JA21 aan de radicalere kant. Het is feitelijk herhalen van zetten van Rutte-4, met inwisseling van JA21 voor CU. En dat was in Rutte-4, en daarvoor Rutte-3, ook al niet stabiel. En ik geloof niet dat JA21 tot meer stabiliteit leidt dan CU.

Bovendien zijn sinds Rutte-4 VVD en in mindere mate JA21 nog verder naar rechts afgedreven.

En dat is dan nog de meest stabiele combine.
Hoezo denk je dat JA21 met partij hopper Eerdmans ooit stabieler dan CU kan zijn?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• GAIAjohan
Richh schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:32:
[...]

Wat eigenlijk heel jammer is toch? Een beetje trots op de Nederlandse vlag zou niet afhankelijk moeten zijn van je politieke voorkeur. Vind het juist wel goed dat D66 dat doelbewust poogt los te trekken van (extreem)rechts.
Klopt, maar dat is wel wat de idioterie van de laatste paar jaar doet. De figuren die er vooral mee zwaaiden zijn niet de personen waar ik trots op zou zijn..
net als die idioten op het viaduct bij Tijnje nog steeds elke zaterdag.. heb je nou niks beters te doen dan met je tractor en een stel vlaggen daar te staan?!

En dan vooral die boer bij Marum.. als Westerkwartierder word je daar gewoon verdrietig van

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 29-10-2025 22:35 ]

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:29

• jdh009
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_TFGqGopdyyQrYf09Igjvn0KF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6c8cZJNPy1Z1bwmD0L2Vs8E.png?f=fotoalbum_large
D66 afgelopen jaren

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Okee, even voortbordurend. Misschien is remigratie en dobbern**** iets te bont voor D66.

Er is nog een mogelijkheid op een coalitie D66 - CDA - VVD met gedoogsteun van JA21.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

toolkist schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:32:
[...]

Lijkt me ook logisch. Je zou met ja21 ipv gl/pvda op 78 zetels ofzo komen? 1x gezeik bij ja21 en je hebt geen meerderheid meer.
Gewoon 50+ erin.

En de kiezers van D66 gaan teleurgesteld worden joh :X De meesten willen al niet met de VVD in zee, en Ja21 kwam niet eens voor.

Succes Jetten, je gaat het nodig hebben d:)b

• Morrar
Mog schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:33:

Let’s go!
Dat zou het mooiste zijn, maar ik verwacht niet dat de VVD dat gaat doen. Te groen, te weinig mogelijkheden om bedrijven belastingvoordeel te geven.

• Joosie200
  • Niet online

Let’s go!
Is het meest centrum midden kabinet die je kan krijgen. En ik zie Yesilgoz nu wel draaien. Timmermans pakt de achterdeur en hop terug naar de Europese commissie. En dan zegt Yesilgoz: ja ik zei nooit met Timmermans te gaan regeren. Ik heb nooit de partij uitgesloten, iets met landsbelang jadieja.

• D-e-n
Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:30:
Ja, die snapt ook wel dat de VVD daar op gaat aansturen en dat hij dat dus overduidelijk niet moet voeden

• PatrickC

Let’s go!
Nu GL/PvdA zo verloren heeft en eerst op zoek moet naar een nieuwe leider, gaat de VVD al helemaal niet regeren met die partij, zeker nu de VVD zal denken dat Centrum Rechts wel een mogelijkheid is.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08
[...]
Tja, dat is hetzelfde als het afgelopen PVV-kabinet, hard klagen, maar vooral niets doen.

Maar ik vraag me wel af waarom je daar op zou hopen, want dan hoop je dus op een land dat niet bestuurd wordt en waar niets gebeurd. Dus dan ben je voorstander voor het niet aanpakken van de woningbouw, dan wil je dus geen migratie-aanpak en dan wil je dus eigenlijk dat er niets gebeurd. Oftewel erg apart om dat te willen, tenzij je vind dat het land al perfect is en er vooral niets moet veranderen.

[removed]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
De vvd zie ik ook wel bewegen naar de pvv, als ze dat aan de macht zou kunnen helpen. CDA en D66 zijn te fatsoenlijk, die doen dat niet. Het zijn gewoon 2 opties, D66, CDA, VVD en JA21, of die 3 met GL/PvdA. Wordt hoe dan ook een lastige formatie, ik ben benieuwd wat de eerste opmars wordt. Vanuit het progressieve van D66 verwacht ik langs GL, maar die hebben eigenlijk politiek gezien niets te winnen om mee te doen.

Daarnaast is de kans veel te groot dat VVD de stekker er direct weer uittrekt als denken dat dat weer extra zetels oplevert.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
[...]

Ik hoop juist op een vlotte formatie en een adequate regering.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Robkazoe
Heb je toevallig ook de screenshot van de d66 stemmers en hun voorkeur van een links centrum of rechts kabinet.

Voor elke VVD’er die roept dat ja21 erbij moet…

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:29:
[...]

Dat VVD draait zie ik ook wel gebeuren. Maar d66 en cda zie ik dat niet gebeuren. Die zijn te principieel.
Ja, dat leek bij het NSC ook zo.

Maar afwachten wat de lust naar het pluche gaat brengen.

• Aggressor
  • Laatst online: 09:37

Let’s go!
Vvd gaat niet samen met GL/PvdA ... gelukkig.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 12:16
FrambozenTaart schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:35:
[...]

Ik hoop juist op een vlotte formatie en een adequate regering.
Ik hoop vooral op een stabiele regering eerlijk gezegd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Morrar schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:35:
[...]

Dat zou het mooiste zijn, maar ik verwacht niet dat de VVD dat gaat doen. Te groen, te weinig mogelijkheden om bedrijven belastingvoordeel te geven.
Ik denk dat dat we er dus wel voor open staan, maar zodra het kan de boel direct weer laten klappen.

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11 19:51
Het lijkt mij dat, als de uitslag zo blijft, de VVD in een hele mooie positie zit. Ze zullen GL/PvdA blijven uitsluiten en aansturen op een D66/VVD/CDA/JA21 coalitie. Jetten mag dan premier worden, maar D66 zal daar de volgende verkiezingen een hoge prijs voor betalen.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aggressor schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:36:
[...]

Vvd gaat niet samen met GL/PvdA ... gelukkig.
Yesilgoz gaat niet met Timmermans.

• Trichoglossus
GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:34:
[...]

Klopt, maar dat is wel wat de idioterie van de laatste paar jaar doet. De figuren die er vooral mee zwaaiden zijn niet de personen waar ik trots op zou zijn..
net als die idioten op het viaduct bij Tijnje nog steeds elke zaterdag.. heb je nou niks beters te doen dan met je tractor en een stel vlaggen daar te staan?!

En dan vooral die boer bij Marum.. als Westerkwartierder word je daar gewoon verdrietig van
Je kan inderdaad beter de Palestijnse vlag aan je balkon hangen en zo hangen er honderden vlaggen in bepaalde wijken in Nederland.
En dan moeilijk doen als er iemand met een Nederlandse vlag wappert?

• Joosie200
  • Niet online
Trichoglossus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:34:
[...]
Als PvdA nog wat leven wil moeten ze zo snel mogelijk uit die fusie met GL stappen. Brengt ze niets.
Mee eens. GL moet met PvdD samen en PvdA hoort oudsher meer bij SP. 1 duurzame dierenpartij, 1 voor de arbeider partij. Maarja nu gooien ze allebei bij elkaar en is het vlees noch vis.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:28
PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:35:
[...]

Nu GL/PvdA zo verloren heeft en eerst op zoek moet naar een nieuwe leider, gaat de VVD al helemaal niet regeren met die partij, zeker nu de VVD zal denken dat Centrum Rechts wel een mogelijkheid is.
Ik denk dat het terugtreden van Timmermans juist positief werkt in de coalitievorming. De nieuwe persoon is 'kneedbaar', Timmermans was toch wel de grootste negatieve aandachtstrekker. Een makkelijk slachtoffer voor Yesilguz, door het opstappen vallen de helft van haar argumenten die op de persoon gericht waren weg, en geen rechts sociale media meer die haar helpen.

• D-e-n
jdh009 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:30:
[...]

Je hoopt op een lange formatie? Waarom? Ik hoop eigenlijk weer eens op stabiliteit, wat het ook wordt, zodat er stappen gezet kunnen worden, zowel in Nederland als in Europa.
Ik ben vrij cynisch en verwacht echt geen opleving van Nederland de komende jaren. We gaan gewoon donkere tijden te gemoed in Europa. Het zal eerst erger moeten worden alvorens het beter wordt.

• jdh009
Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:35:
[...]

Heb je toevallig ook de screenshot van de d66 stemmers en hun voorkeur van een links centrum of rechts kabinet.

Voor elke VVD’er die roept dat ja21 erbij moet…
Deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwlc9PjHN_Q2vRdpE-ebeWPyNys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gj2qAj563d2mIdabLf9NF3lQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qqi4MdeR4c97ZWJXCB-c0niRfRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQ141YZDNpdlmuo1Llrgg3My.png?f=fotoalbum_large

• Robkazoe
phreako schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
Het lijkt mij dat, als de uitslag zo blijft, de VVD in een hele mooie positie zit. Ze zullen GL/PvdA blijven uitsluiten en aansturen op een D66/VVD/CDA/JA21 coalitie. Jetten mag dan premier worden, maar D66 zal daar de volgende verkiezingen een hoge prijs voor betalen.
d66 stemmers zien een rechts kabinet niet zitten. Met stipt op 1: een centrum kabinet.

• GAIAjohan
Trichoglossus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
[...]

Je kan inderdaad beter de Palestijnse vlag aan je balkon hangen en zo hangen er honderden vlaggen in bepaalde wijken in Nederland.
En dan moeilijk doen als er iemand met een Nederlandse vlag wappert?
Ik vraag me vooral af waarom je zo reageert, en het meteen over Palestijnse vlaggen hebt

• Richh
Joosie200 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:35:
[...]

Is het meest centrum midden kabinet die je kan krijgen. En ik zie Yesilgoz nu wel draaien. Timmermans pakt de achterdeur en hop terug naar de Europese commissie. En dan zegt Yesilgoz: ja ik zei nooit met Timmermans te gaan regeren. Ik heb nooit de partij uitgesloten, iets met landsbelang jadieja.
Exact dit dus, waar kan ik een wedje plaatsen?

• Aggressor
  • Laatst online: 09:37
Mog schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
[...]

De hele achterban wil dat gelukkig ook niet.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48

ST10©DE

Dus.............

[...]

Juist daarom moeten we de vlag weer meer gaan gebruiken! Om dat gevoel weg te nemen!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Helixes
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
Nou dan heb ik goed nieuws. Timmermans is weg. Als dát het probleem is, zie ik nog mogelijkheden voor een coalitie met GL/PvdA

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Robkazoe
Bookmarked. Gaan we nodig hebben de komende tijd.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-11 19:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Joosie200 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
[...]
Mee eens. GL moet met PvdD samen en PvdA hoort oudsher meer bij SP. 1 duurzame dierenpartij, 1 voor de arbeider partij. Maarja nu gooien ze allebei bij elkaar en is het vlees noch vis.
Vega neem ik aan dan? :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-11 18:49
Ik volg het via RTL, de lichaamshouding is best wel leuk om te zien :D
Die VVD'er die er zit (ken haar zo niet?) is beetje pissig op de rest!

• jdh009
Deze hoort daar ook nog bij. Die van de premier is niet zo belangrijk in mijn ogen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jS9Oqn01uuWoKtNkSJKM_F_x1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hxq2NHDD5LXsvmOWGeCKwIS6.png?f=fotoalbum_large

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aggressor schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:38:
[...]

De hele achterban wil dat gelukkig ook niet.
De halve. De andere helft wel.

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09
phreako schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
PVV/VVD/CDA/JA21 kan ook nog...

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
[...]

Ik ben vrij cynisch en verwacht echt geen opleving van Nederland de komende jaren. We gaan gewoon donkere tijden te gemoed in Europa. Het zal eerst erger moeten worden alvorens het beter wordt.
Al met al had het veel erger kunnen zijn. D66 als grootste is echt wel een verbetering op de vorige uitslag.

• Morrar
Koenoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:39:
[...]

CDA heeft PVV uitgesloten

• jdh009
[...]

CDA nog een keer met de PVV? Ik zie Christus nog eerder opstaan dan dat die zomaar weer samen gaan in een kabinet.

• Robkazoe
[...]

Ja want cda is geen christelijke partij en principes kennen ze niet. /s

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:29
[...]

Ben benieuwd of D66 daaraan zou beginnen. PVV-VVD-CDA-JA21 zou ook kunnen? Nou wordt dat vast ook internet chaos, maar dat is wel inherent aan een coalitie met de PVV.

• Joosie200
  • Niet online
Haha, mooie woordspeling.
Maar ja: het is nu een mengelmoes geworden.
En in die zin zie je wel dat GroenLinks meer de overhand heeft dan het oude PvdA bolwerk.

Maar ook SP levert in. Het wordt tijd dat Jan de arbeider afstapt van PVV en de sociale partij groot maakt. Dat lukt Jimmy en Frans allebei niet om ze terug te halen.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 18:55
ErikT738 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:40:
[...]

Al met al had het veel erger kunnen zijn. D66 als grootste is echt wel een verbetering op de vorige uitslag.
En toch is het al meerdere verkiezingen op rij steeds een stapje naar rechts.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:38

Thompson

Beeromaniac

Ryur schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:38:
Ik volg het via RTL, de lichaamshouding is best wel leuk om te zien :D
Die VVD'er die er zit (ken haar zo niet?) is beetje pissig op de rest!
Heh wat, hebben we daar een leuke dame om naar te kijken? Ik heb geen TV abonnement dus kijk gratis via npostart.

Beeromaniac

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
toolkist schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:32:
[...]

Bovendien is Ja21 zo conservatief als D66 progressief is. Je hebt dan effectief één progressief georiënteerde centrumrechtse partij samen met drie keer conservatief rechts waarvan eentje met twee kopstukken/naamgevers waarvan de ene tot de grootste opportunisten* in de kamer behoort en de ander op z’n zachts gezegd er redelijk radicaal gedachtegoed op nahoudt. Ja21 staat haaks op waar de D66 voor staat.

*kan Yesilgöz de hand schudden

Het CDA heeft zich redelijk gepresenteerd, maar is verder natuurlijk wel een stuk conservatiever en sluit daarmee juist een stuk beter aan bij VVD en JA21 dan bij D66.

Jetten zou kapitein worden van een schip waar muiterij geen vraag is, maar een kwestie van tijd.

• Trichoglossus
GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:38:
[...]

Ik vraag me vooral af waarom je zo reageert, en het meteen over Palestijnse vlaggen hebt
Omdat die overal hangen in bepaalde wijken in steden. Af en toe een Oekrainse vlag of een Turkse vlag.
Maar de meerderheid, zijn Palestijnse vlaggen.

Maar als mensen een NL vlag hebben dan is er meteen gedoe? Beetje hypocriet?

• PatrickC
Ypuh schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:37:
[...]

Ik denk dat het terugtreden van Timmermans juist positief werkt in de coalitievorming. De nieuwe persoon is 'kneedbaar', Timmermans was toch wel de grootste negatieve aandachtstrekker. Een makkelijk slachtoffer voor Yesilguz, door het opstappen vallen de helft van haar argumenten die op de persoon gericht waren weg, en geen rechts sociale media meer die haar helpen.
Misschien… maar volgens mij waren de partijstandpunten van GL/PvdA het grootste probleem voor Yeşilgöz. Ze hebben met name een probleem om met GL samen te gaan regeren.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-11 18:49
Thompson schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:41:
[...]

Heh wat, hebben we daar een leuke dame om naar te kijken? Ik heb geen TV abonnement dus kijk gratis via npostart.
YouTube: RTL De Uitslagenavond | RTL Nieuws
Gewoon op YouTube.

En ik vind het geen leuke dame, maar een PvdA/GL, VVD & Jort Kelder naast elkaar! Hoezo botsen? :D
Ze zeggen genoeg met hun lichaamshouding

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 29-10-2025 22:42 ]

• GAIAjohan
ST10©DE schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:38:
[...]

Juist daarom moeten we de vlag weer meer gaan gebruiken! Om dat gevoel weg te nemen!
Ik zie op deze manier ook wel dat juist zij de vlag enorm gekaapt hebben. Ik bedoel in Frankrijk kijkt niemand er vreemd van op, maar hier in NL krijg je zeker door de laatste jaren wel het gevoel van fvd/pvv..

• Helixes
  • Nu online
Ja kan dat?

In die combine gaat Wilders eisen premier te worden. CDA gaat daar nóóít mee akkoord, hoeveel Rijnhallen je ook vult met Maxime Verhagens. CDA heeft zijn lesje wel geleerd denk ik.

Pagina: 1 ... 29 ... 53 Laatste