• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:48
Animal_X schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:35:
[...]

Je kan er alles van vinden afhankelijk van je politieke kleur maar deze combinatie is natuuurlijk toch het kabinet zijn dat het meeste eer doet aan uitslag op basis van de prognose. Ik heb er vrede mee.
Mja, iig op deze manier nog slechts 9 zetels in het kabinet bij uiterst rechts ipv 37. En tenminste ook geen BBB dat alleen maar stilstaat, of een NSC zonder ook maar enige input.

Hopelijk stapt de VVD een beetje af van hun idioterie de laatste tijd, en het kan wat worden

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Animal_X schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:35:
[...]

Je kan er alles van vinden afhankelijk van je politieke kleur maar deze combinatie is natuuurlijk toch het kabinet zijn dat het meeste eer doet aan uitslag op basis van de prognose. Ik heb er vrede mee.
D66 CDA VVD JA21 kun je best als eerste onderzoeken. Er zullen daar vrij snel harde noten gekraakt moeten worden mbt rechtsstaat. Beste om gelijk maar de deur met radicaal rechts hard dichtgooien, anders blijft deze optie boven de markt hangen.

Minderheidskabinet D66 CDA PVDA/GL is ook nog een optie. Zoveel zetels missen ze niet. En in de eerste kamer is al decennia zoeken naar wisselende meerderheden.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
Janpietertje89 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:31:
Nou hopen dat D66 voet bij stuk houdt en weigert met oerconservatief JA21 te gaan.

Brede coalitie D66, GL/PvdA, CDA en VVD wat mij betreft.
Lijkt me de enige hoop als je voor links gestemt hebt, maar ben er bang voor. Lijkt me eigenlijk onmogelijk.

Ik zie (helaas) eerder PVV nog een keer aanschuiven of JA21, boven GL/PVDA. Zo bijzonder dat zelfs de armste mensen een hekel hebben aan een sociale coalitie.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Helixes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:39:
D66, CDA, VVD, JA21 samen ook 78 he. Misschien gaat dat de enige werkbare coalitie zijn.
Op klimaat zal JA21 zich dan helemaal koest moeten houden.

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:05
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:23:
[...]

Nee ik doel op D66/VVD/CDA
Europees migratiepact gaat komend jaar voor minder instroom zorgen.
IND meer capaciteit om sneller uit te wijzen, doorpakken met uitzetten, overlastgevers vastzetten voordat ze worden uitgezet en AZCs spreiden over het land.. Dat laatste zal even doorbijten zijn maar de echte overlast zal in de praktijk dan reuze meevallen.
Dat zijn zo ongeveer allemaal maatregelen waar geld voor nodig is. En met bezuinigingspartij VVD is het altijd maar afwachten of de portemonnee wordt getrokken. Verder heeft de VVD ook gewoon belangen bij het hebben van gedoe rondom asielzoekers, dat leidt namelijk mooi af van alle arbeidsmigranten.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ypuh schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Lijkt me de enige hoop als je voor links gestemt hebt, maar ben er bang voor. Lijkt me eigenlijk onmogelijk.

Ik zie (helaas) eerder PVV nog een keer aanschuiven of JA21, boven GL/PVDA. Zo bijzonder dat zelfs de armste mensen een hekel hebben aan een sociale coalitie.
PVV en D66 gaan echt niet samen. Er is weinig waar de PVV meer een hekel aan heeft dan D66.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 01:19

n3z

Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

Yesilgoz zal haar huid duur verkopen mocht d66 gl/pvda opdringen. Jetten moet hetzelfde doen voor ja21. De brug voor Jetten is groter om te overbruggen dan andersom. Ondanks dat Yesilgoz dat elke keer zo hard loopt te verkondigen.
Exact. Geef de VVD een aantal gewilde ministeries zoals Ministerie van Financiën of Veligheid en Justitie en ik zie ze echt wel meeregeren.

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:22
Coenradie roept nog maar even dat JA21 een fatsoenlijke keuze is.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

MazeWing

The plot thickens...

RegularJohn schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:34:
Kan GL/PvdA ook nog weer splitsen?

D66, VVD, CDA en PvdA misschien nog wel acceptabel?
PVDA is gekaapt door GL. Er is echt behoefte aan een "klassieke" arbeiderspartij zoals de PVDA ooit was. Als die partij ook nog een een gematigd - rechts - asielbeleid zou hebben en op bepaalde gebieden in een "progressief rechts" vak zou vallen dan denk ik dat ze behoorlijk wat zetels zouden kunnen scoren.

Het is wat dat betreft bedroevend en ronduit vreemd dat een arbeider met een inkomen rond het minimumloon op een partij zoals de VVD stemt vanwege bijvoorbeeld het asielbeleid terwijl diezelfde arbeider daarmee ook gewoon tegen zijn eigen portemonnee stemt en op dat gebied veel beter af zou zijn met bijvoorbeeld een GL-PVDA. Maarja, diezelfde arbeid hecht meer waarde aan een bepaald asielbeleid en minder aan klimaat....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-11 20:08
RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

Iedereen met 76+ doet eer aan de uitslag, al maak je D66 en de 20 dwergen als kabinet, een meerderheid is een meerderheid.
Idd, ik snap dat soort opmerkingen nooit. Als de grootste partij of grootste winnaar niet in het kabinet zit, betekent dat niet dat de democratie niet meer werkt. In een parlementaire democratie draait het nu eenmaal om meerderheden op basis van gedeelde standpunten, niet om wie de meeste zetels heeft. Zolang je 76 zetels haalt kun je met je groep aan de slag. Zulke opmerkingen komen volgens mij vooral voort uit teleurstelling en de weigering te erkennen dat jouw ideeën niet breed genoeg gedragen worden om een coalitie mee te vormen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:28
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:42:
Op klimaat zal JA21 zich dan helemaal koest moeten houden.
Of juist D66...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
MazeWing schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:39:
[...]

en hoop zelf op een centrum-links kabinet van D66, GL-PVDA en CDA.
Dan had GL-PVDA groter moeten zijn.

• jdh009
MazeWing schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:43:
[...]

PVDA is gekaapt door GL. Er is echt behoefte aan een "klassieke" arbeiderspartij zoals de PVDA ooit was. Als die partij ook nog een een gematigd - rechts - asielbeleid zou hebben en op bepaalde gebieden in een "progressief rechts" vak zou vallen dan denk ik dat ze behoorlijk wat zetels zouden kunnen scoren.
Is dat zo? Heb je daar wat meer onderbouwing voor? Ik heb juist zelf het idee dat GroenLinks redelijk weg lijkt te vallen. Mogelijk het perspectief hoe je kijkt naar de samenwerking?

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 29-10-2025 21:44 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:50

Amphiebietje

In de blubber

D66, CDA, VVD, JA21 samen ook 78 he. Misschien gaat dat de enige werkbare coalitie zijn.
Dus D66 in de rol van het NSC en Ja21 in de rol van de PVV. Mooi, zijn we bij de volgende verkiezingen (over minder dan 4 jaar) van D66 af.

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:05
dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
Maarja. Stel over 4 jaar verliest links weer veel en komen ze in totaal rond de 10 zetels. Dan vraag ik me toch wie the usual suspects dan de schuld gaan geven van alle ellende.
De meest linkse partij die dan nog over is. Dus straks D66, daarna CDA, VVD, etc...

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:56
Hoe verlies je 5 zetels terwijl je oppositie bent van het slechtste kabinet van de afgelopen hoeveel jaar? Wat een flop zeg. Gewoon meer ingeleverd dan de VVD.

[ Voor 12% gewijzigd door Lynix op 29-10-2025 21:45 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:35
PvdA-GL kan niet echt veel beters doen eigenlijk.
Ze hebben social media enorm tegen dankzij hun progressieve standpunten en de rechtsstatelijkheid van Timmermans. Voor (extreem)rechts is dat de perfecte rode lap, dat zie je ook in de VS. Daar gaat social media ook tekeer tegen de progressieve Democraten.

Zuivering van de politiek is mogelijk, als we social media verbieden. Want via social media wordt de massa enorm gemanipuleerd in de rechtse bubbels. Vandaar dat veel mensen zomaar een hekel hebben aan Timmermans. Natuurlijk ook door framing van Wilders en Yesilgöz.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Het is wat dat betreft bedroevend en ronduit vreemd dat een arbeider met een inkomen rond het minimumloon op een partij zoals de VVD stemt vanwege bijvoorbeeld het asielbeleid terwijl diezelfde arbeider daarmee ook gewoon tegen zijn eigen portemonnee stemt en op dat gebied veel beter af zou zijn met bijvoorbeeld een GL-PVDA. Maarja, diezelfde arbeid hecht meer waarde aan een bepaald asielbeleid en minder aan klimaat....
Nouja, de SP is nu 3 zetels, dat is exact de partij die jij beschrijft.

Mensen willen het gewoon niet.

People as things, that’s where it starts.

• jdh009
skimine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:44:
[...]

De meest linkse partij die dan nog over is. Dus straks D66, daarna CDA, VVD, etc...
Ik hoor dat D66 regelmatig links genoemd wordt. En gezien het progressieve karakter van die partij kun je er vanuit rechts-conservatief perspectief nog genoeg boemannen naartoe projecteren. Er is altijd wel iets te vinden, helaas, om andere bang mee te maken.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:17
skimine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:42:
[...]

Dat zijn zo ongeveer allemaal maatregelen waar geld voor nodig is. En met bezuinigingspartij VVD is het altijd maar afwachten of de portemonnee wordt getrokken. Verder heeft de VVD ook gewoon belangen bij het hebben van gedoe rondom asielzoekers, dat leidt namelijk mooi af van alle arbeidsmigranten.
Dat laatste zal het vooral zijn. Dat geld is er nl wel als je een simpele berekening maakt van de huidige kosten, inclusief noodopvang e.d. vs. de normale kosten als je het gelijk goed regelt. Je ziet dan dat je met de 2e optie minder kwijt bent.

[removed]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
NSC zou op nul zetels komen volgens een exitpoll.
En terecht. Twijfelkonterij, zeggen iets te doen voor rechtszekerheid / bestaanszekerheid. Opkomen voor de grondwet. Maar dan wel met pvv in zee gaan |:(

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
GL/PvdA zal eerst goed na moeten gaan denken hoe het verder moet met die fusie partij voordat ze aan een centrum links kabinet zouden gaan meedoen. Hoe is het mogelijk dat ze niet geprofiteerd hebben van de puinhoop van dit laatste rechtse kabinet? Misschien moet die wethouder uit Amsterdam het stokje maar overnemen en echt een nieuwe start maken?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:32
Ik vraag me af of er iets is waar D66 en JA21 het eens over zijn....
Niet over hypotheekrente, niet over milieu, niet over gaswinning, niet over onderwijs en ook niet over wonen.

Ik hoop dat deze partijen er niet uitkomen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:15
Lynix schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:44:
Hoe verlies je 5 zetels terwijl je oppositie bent van het slechtste kabinet van de afgelopen hoeveel jaar? Wat een flop zeg. Gewoon meer ingeleverd dan de VVD.
Ik denk door de ""strategische"" stemmers...tenminste, dat vrees ik.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dilan feliciteert Rob Jetten, Henri Bontebal en Joost Eerdmans.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:36

St@m

@ Your Service

saikol schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:38:
[...]

Laten we hopen dat de foutmarge er straks voor zorgt dat de JA21 optie vervalt.
Laten we het niet hopen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53
Dilan doet een Trump. Nooit je verlies toegeven.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:31
ik gok op de "voor het land"-coalitie...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwnadAWhuwndaVmZtyM4j067WPc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cZsOvZbM5qm2BVI8GozD3mHv.png?f=user_large
De VVD lekker asiel/migratie laten regelen in deze coalitie, en dan kan de rest vaart maken met relevante(re) zaken.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-11 23:13

d0s

sssst

Wat je ook denkt van de VVD.. Mooi om de blijdschap en opluchting bij Dilan te zien. Ze is echt euforisch.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PVDA en GL moeten gewoon zo snel mogelijk weer uit elkaar. Wat een keuze is dat geweest zeg...

Op 1 na slechtste uitslag voor de beide in 50 jaar. Dat krijg je, als je geen eigen geluid kan hebben, omdat je eigenlijk een coalitie bent die de flanken tevreden moet houden.

• jdh009
eric.1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:47:
[...]

Ik denk door de ""strategische"" stemmers...tenminste, dat vrees ik.
Begreep dat er veel wisseling was in de peiling van gisteren. Dus inderdaad, die peilingen zorgen voor extra sprongen die mogelijk niet gemaakt zouden worden zonder:
https://eenvandaag.avrotr...pvv-daalt-5-zetels-161768

• Helixes
nocalimero schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:47:
[...]

Ik vraag me af of er iets is waar D66 en JA21 het eens over zijn....
Niet over hypotheekrente, niet over milieu, niet over gaswinning, niet over onderwijs en ook niet over wonen.

Ik hoop dat deze partijen er niet uitkomen.
We hebben eerder gezien dat Eerdmans best bereid is water bij de wijn te doen. D66 heeft ook een handje van schipperen.

Ik weet echt niet welke kant dit kwartje uitvalt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:36
Janpietertje89 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:31:
Nou hopen dat D66 voet bij stuk houdt en weigert met oerconservatief JA21 te gaan.

Brede coalitie D66, GL/PvdA, CDA en VVD wat mij betreft.
Inderdaad, ik denk dat ze anders alvast mogen tekenen voor een NSC gehalte uitslag weer in 2027 als ze daarbij instappen

NL: Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

jdh009 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:44:
[...]

Is dat zo? Heb je daar wat meer onderbouwing voor? Ik heb juist zelf het idee dat Groen-Links redelijk weg lijkt te vallen. Mogelijk het perspectief hoe je kijkt naar de samenwerking?
Verschillende prominenten binnen de PVDA die zich tegen de fusie hebben uitgesproken (Ad Melkert, Gertie Verbeet en anderen) hebben verschillende argumenten gegeven waarom GL en PVDA dusdanig verschillend zijn dat ze gewoon niet horen te fuseren. Vandaar ook Rood Vooruit als een soort platform/danktank.

PVDA heeft een te grote ruk richting Groen-Links gemaakt en dat zie je ook terug in de klassieke achterban. Anno 2025 is het voornamelijk de hoger opgeleide intellectueel die op die partij stemt. De lager opgeleide arbeider is naar andere partijen gegaan waarbij er genoeg naar de PVV zijn gegaan vanwege problematiek die zich voordoet in de wijk en waar GL-PVDA onvoldoende oog voor had/heeft.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Rukapul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:49:
Dilan doet een Trump. Nooit je verlies toegeven.
Het gejoel over de "linkse" coalitie, en het gejuich. Ik blijf dat raar vinden voor de VVD.

• D-e-n
[...]

PVDA is gekaapt door GL. Er is echt behoefte aan een "klassieke" arbeiderspartij zoals de PVDA ooit was.
Inhoudelijk is het eerder andersom. Veel klassieke GL-ers waren helemaal niet blij met wat Timmermans zei over migratie. En vergeet niet: al die mensen die nu om de oude PvdA roepen hebben daar ook niet op gestemd.

• jdh009
Eerste uitslag binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wA89ZQFMWGyfzOOz1ABawV9lr8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YDEMtKeDS9va7brPLl0duILq.png?f=fotoalbum_large

• Joosie200
  • Niet online
En dan wordt het regeren = halveren voor D66.
Nee kom dan maar met een minderheidskabinet CDA, JA21 en VVD.

Niet mijn partijen maar rechts regeert al 25 jaar en blijft dat doen.

• Lynix
olympusdenk schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:50:
[...]

Inderdaad, ik denk dat ze anders alvast mogen tekenen voor een NSC gehalte uitslag weer in 2027 als ze daarbij instappen
En wat als de VVD blijft weigeren om met Gl/PvdA te gaan?

• Helixes
Het enige dat me opvalt is dat VVD ten opzichte van de polls onevenredig veel verliest hier.

• D-e-n
MazeWing schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:50:
[...]

Verschillende prominenten binnen de PVDA die zich tegen de fusie hebben uitgesproken (Ad Melkert, Gertie Verbeet en anderen) hebben verschillende argumenten gegeven waarom GL en PVDA dusdanig verschillend zijn dat ze gewoon niet horen te fuseren.
Ik was geen voorstander van de fusie maar juist de grote tegenstanders van de fusie, zoals Melkert, hebben de partij met rechts beleid naar de kloten geholpen

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

d0s schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:49:
Wat je ook denkt van de VVD.. Mooi om de blijdschap en opluchting bij Dilan te zien. Ze is echt euforisch.
Ja, anders was ze haar baan kwijt en haar naam besmeurd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• jdh009
Lynix schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:51:
[...]

Ze kunnen nu wel als slap excuus gebruiken dat de GL/PVDA zetels verloor en dus nu eerst andere opties willen verkennen.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:31
Maurice de hond had dit keer gelijk met VVD

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10 22:42
[...]

Tja, die fusie was natuurlijk ook niet uit luxe en daarnaast gaat het met de SP nou ook niet bepaald lekker. Vraag me echt af of die behoefte er daadwerkelijk is.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Helixes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:52:
[...]

Het enige dat me opvalt is dat VVD ten opzichte van de polls onevenredig veel verliest hier.
Small sample size circus

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:46:
[...]

Nouja, de SP is nu 3 zetels, dat is exact de partij die jij beschrijft.

Mensen willen het gewoon niet.
Nee want de SP heeft een te mild/zwak asielbeleid voor velen. Om het even te chargeren: de gemiddelde arbeider met een lager dan modaal inkomen woont in de soort wijk die ook oververtegenwoordigd is met overlastgevende asielzoekers. Voor die arbeider is er eigenlijk geen partij die zowel de portemonnee van die arbeider weet te behartigen alsmede het probleem met overlastgevende asielzoekers te erkennen en daadwerkelijk op te lossen.

De PVV is te extreem waardoor ze dan maar voor de VVD stemmen, met alle gevolgen voor hun portemonnee...

Als er een PVDA zou zijn met een asielbeleid dat lijkt op dat van de VVD. Hoe zou dat zijn voor diezelfde arbeider?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zie, GLPVdA is nog wel de grootste!

Ik ga gewoon naar Schier en daar mijn eigen republiek beginnen :+ Wat ze in Transnistria kunnen, kan ik ook.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jeetje wat een knullige opkomst van Henri.
Wel fatsoenlijk

• Joosie200
  • Niet online
Deruxian schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:54:
Wel fatsoenlijk
Twee woorden negen letters.
Duurt lang.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deruxian schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:54:
Wel fatsoenlijk
Hele vervelende vent. Lijkt net een sekte.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• D-e-n
MazeWing schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:53:
[...]

Nee want de SP heeft een te mild/zwak asielbeleid voor velen. Om het even te chargeren: de gemiddelde arbeider met een lager dan modaal inkomen woont in de soort wijk die ook oververtegenwoordigd is met overlastgevende asielzoekers. Voor die arbeider is er eigenlijk geen partij die zowel de portemonnee van die arbeider weet te behartigen alsmede het probleem met overlastgevende asielzoekers te erkennen en daadwerkelijk op te lossen.

De PVV is te extreem waardoor ze dan maar voor de VVD stemmen, met alle gevolgen voor hun portemonnee...

Als er een PVDA zou zijn met een asielbeleid dat lijkt op dat van de VVD. Hoe zou dat zijn voor diezelfde arbeider?
Ik word een beetje moe van alle betweters die exact weten hoe links er weer bovenop te helpen. Je ziet het toch overal? Iedereen die echt een winnend recept zou hebben zou schatrijk moeten zijn

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:30
RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:54:
Ik ga gewoon naar Schier en daar mijn eigen republiek beginnen :+ Wat ze in Transnistria kunnen, kan ik ook.
Ga je dat ook samen met het Russisch leger doen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dag Henri, Frans is belangrijker :+

Lekker gedaan NOS :+

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 23:15
Laten we eerlijk zijn het grootste deel van de wederopstanding van het cda komt door Pieter Omzigt .

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:55:
[...]

Hele vervelende vent. Lijkt net een sekte.
Waar haal jij die livestream naar FvD vandaan dan? :+

• Rukapul
Bij Timmermans mis ik nog net de kist naast hem op het podium in de aula :?

Zelfs de aanwezigen reageren eerst niet op wat hij zegt, zo slecht sluit het aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 29-10-2025 21:57 ]

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:36
[...]

Sowieso zou die arbeider een ander beeld van migratie hebben als dat niet de gemakkelijkste zwarte piet voor rechts zou zijn.

• jdh009
Helixes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:52:
[...]

Losse uitslagen zeggen vaak weinig, zeker bij zo’n kleine gemeente. Was er, zover ik me nu kan herinneren, niet eens een van die schiereilanden waar toevallig een groepje naartoe was gegaan om een effect te hebben op de uitslag daar omdat ze met genoeg man waren?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:56:
[...]

Ga je dat ook samen met het Russisch leger doen?
Die zijn druk bezig.

Ik ga Maia even bellen :P

En arme Frans, ik snap dat ie nog zijn best doet, maar het is wel duidelijk einde verhaal voor hem.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:48
Rukapul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:56:
Bij Timmermans mis ik nog net de kist naast hem op het podium in de aula :?

Zelfs de aanwezigen reageren eerst niet op wat hij zegt, zo slecht sluit het aan.
Idd.. lijkt wel of ie op omvallen staat.. PvdA/gl sowieso wel

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Joosie200
  • Niet online
Vrietje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:56:
Laten we eerlijk zijn het grootste deel van de wederopstanding van het cda komt door Pieter Omzigt .
Vind ik dus ook geen herrijzen ala Jezus.
Die 20 zetels achterban deed stuivertje wisselen. Gaven Omtzigt de kans, faliekant mislukt. En nu weer terug op het honk.

En ja als Bontenbal langzaam op komt lopen hup door naar Frans.

• PatrickC
  • Nu online
Echt schandalig wat de NOS hier doet… Bontenbal was zijn speech net begonnen en dan schakelen ze gewoon naar Timmermans? NOS bekent hier toch wel kleur…

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 02:25
Hahaha wat een zure zielige vent toch die Timmermans. Alleen met veel moeite het CDA feliciteren :+

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• breew
live bij de NOS:de afscheidsspeech van Timmermans

• Joosie200
  • Niet online
Nou de laatste speech van Timmermans? Denk dat ie klaar is met oppositie voeren. Premier worden zit er niet in. Dus afzwaaien?

• rik86
  • Laatst online: 08:25
Hij stapt op ja

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jammer

• breew
breew schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:58:
live bij de NOS:de afscheidsspeech van Timmermans
called it :)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:29
Jeroenvde89 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:58:
Hahaha wat een zure zielige vent toch die Timmermans. Alleen met veel moeite het CDA feliciteren :+
Ik zal wel iets anders hebben gehoord, want hij leek toch alle partijen (nou ja, bijna) te feliciteren). Vraag mij toch altijd af wat het is dat Timmermans doet om deze rode lap te verdienen.

[ Voor 11% gewijzigd door cheiron op 29-10-2025 22:00 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:30
Yes! Nu is de avond helemaal geslaagd! En dag hoor...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Joosie200 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:59:
Nou de laatste speech van Timmermans? Denk dat ie klaar is met oppositie voeren. Premier worden zit er niet in. Dus afzwaaien?
Ja, we zien het nu live.

Had het niet zo snel verwacht.

Maar, als GL'er: Het moest wel. Gewoon niet de juiste man op de juiste plek.

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:21

ko9

PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:58:
Echt schandalig wat de NOS hier doet… Bontenbal was zijn speech net begonnen en dan schakelen ze gewoon naar Timmermans? NOS bekent hier toch wel kleur…
NOS wist of voelde mogelijk aan wat Timmermans ging aankondigen ?

• Trishul
Naja, eens kijken wie het volgende slachtoffer wordt van framing door rechts

• PatrickC
  • Nu online
En nu de beelden van gisteravond nog even laten zien zometeen over dat einde tijdperk Wilders… nou dat klopt inderdaad, maar het is toch echt het einde tijdperk Timmermans geworden.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Ja, we zien het nu live.

Het trieste is dat hij dat nou juist eigenlijk net wel was.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:29
Helaas, niet de juiste persoon op de juiste plek, maar hij heeft ook wel een enorm moeilijke opdracht om deze partij in deze tijd vooruit te helpen.

Flickr PSN ID= cheironnl

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Een van de betere premiers die Nederland nooit heeft gehad wat mij betreft. Wat een talent, helaas op zn PVV’s gezegd “tegengewerkt” door de rechtse mediabubbels.

• Lynix
Trishul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:00:
Volgens mij was Timmermans ook niet heel populair bij de linkse groep.

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:36
[...]

VVD draait altijd wel, en elke verkiezingen weten ze altijd wel last minute zichzelf met gratis bier over de finishlijn te trekken dit keer krijgt iedereen 1000 euro wordt je HRA gered :Y) Maar despereer niet, zonder jubelton zullen je (klein)kinderen tot een tiny-house als permanent verblijf veroordeeld zijn, op zuidas zal champagne opengetrokken worden vanavond bij overalle succesvolle decimatie en demonisatie campagne tegen vereniging van politiek links Nederland.

[ Voor 42% gewijzigd door olympusdenk op 29-10-2025 22:47 ]

NL: Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

• PatrickC
  • Nu online
ko9 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Dat zou de enige reden mogen zijn, want anders is het gewoon onbeschoft.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:31
Het lijkt erop dat Timmermans ook inziet dat het D66, CDA VVD JA21 gaat worden

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:32
PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:01:
En nu de beelden van gisteravond nog even laten zien zometeen over dat einde tijdperk Wilders… nou dat klopt inderdaad, maar het is toch echt het einde tijdperk Timmermans geworden.
Tja, dat zat er aan te komen. Had het nog niet vanavond verwacht.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Rukapul
[...]

Ja, we zien het nu live.

Nou heb ik gisteren de personen op de lijst doorgenomen maar zag geen duidelijke kandidaat als opvolger met smoel en zonder bloedgroepproblemen.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:03
Ik snap die haat jegens Timmermans echt niet hoor, ook meerdere reacties hier.

• rik86
  • Laatst online: 08:25
Zonde; niet mijn partij, maar ik denk dat hij echt een heel goede premier zou zijn geweest

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ErnstH schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:01:
[...]

Het trieste is dat hij dat nou juist eigenlijk net wel was.
Ja, maar nee.

Ja als in zoals @CyBeRSPiN zegt: De premier die we nooit zullen hebben.

Maar nee: Als je als linkse oppositie kan verliezen als 3 rechtse kabinetten het rij op rij verklooien, dan doe je echt iets goed fout. Zelfs al ben je de juiste man.

• Joosie200
  • Niet online
[...]
Ja, we zien het nu live.

Ik had dit dus bij VVD verwacht.
Maarja met deze exitpoll geen aanleiding toe.

En Timmermans is net zoals Cohen een prima bestuurder maar geen goede partijleider die een brede groep aanspreekt. Ze hadden iemand nodig als Rob Jetten bij D66. Denk een Jesse Klaver, Marjolein Moorman. Al heb ik zelf op Lisa Westerveld gestemd.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:56
[...]

VVD kan nu mooi draaien naar "we wouden niet met Timmermans" en dan GLPVDA na wat tegenstribbelen toch accepteren.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:59:
Het is (extreem) rechts gelukt om een klont modder op Timmermans te gooien waardoor het hem niet lukt om stemmen te trekken, dus hopen ze met een vers gezicht straks wel weer stemmen te kunnen trekken. Ik moet zelf ook zeggen dat hij in mijn ogen het charisma net te veel ontbrak.

• D-e-n
[...]

Dat dus. Als de NPO echt een voorkeur had gehad voor Timmermans hadden ze de debatten wel meer gestuurd zoals ze bij SBS doen

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bied anders ff excuses aan NOS aan Bontebal

En knappe speech van Timmermans.

• Trishul
Lynix schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:01:
[...]

Volgens mij was Timmermans ook niet heel populair bij de linkse groep.
Jawel hoor, misschien niet bij de nep-links. Nep-links zijn bv mensen die zeggen dat de PVV links beleid uitvoert.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 21:10
Mooi zo die splitview op RTL met Sharon!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Trishul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:00:
Timmermans was gewoon een zeer onhandige keuze, en het slachtofferschap aannemen is dat ook.Er valt veel te leren voor PvdA-GL vanuit deze verkiezing. Ik denk dat de aanval op de middenklasse vooral kiezers heeft gekost richting D66. Wellicht dat ze volgende keer GL achterban meer onder controle kunnen houden en zich meer kunnen richten op alle werkende Nederlanders.

• D-e-n
Richh schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:03:
[...]

VVD kan nu mooi draaien naar "we wouden niet met Timmermans" en dan GLPVDA na wat tegenstribbelen toch accepteren.
Als linkse kiezer zou ik GL-PVDA adviseren daar niet in te trappen

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Wow ik had echt niet verwacht dat Timmermans nu zou opstappen...

Benieuwd wat dit voor het bouwen van een coalitie betekend...

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• Morrar
  • Laatst online: 01-11 07:22
[...]

Uiteraard. Dat soort stappen laten ze heus wel doorschemeren.

Maar lijkt me goed besluit; Timmermans was niet bepaald de charismatische leider die goed past bij hun achterban.

En verder natuurlijk ook teveel kapotgemaakt door de haatzaaierij uit de ultra rechtse en fascistische hoek.

Grootste verrassing vind ik toch wel de VVD; daar nog op stemmen na zo'n bagger campagne. Waarschijnlijk toch de HRA angst?

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:36
Superman schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:02:
Het lijkt erop dat Timmermans ook inziet dat het D66, CDA VVD JA21 gaat worden
Of dat men pvda gl wel als optie ziet wanneer de lijsttrekker iemand anders is/wordt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Joosie200 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:03:
[...]

Ik had dit dus bij VVD verwacht.
Maarja met deze exitpoll geen aanleiding toe.

En Timmermans is net zoals Cohen een prima bestuurder maar geen goede partijleider die een brede groep aanspreekt. Ze hadden iemand nodig als Rob Jetten bij D66. Denk een Jesse Klaver, Marjolein Moorman. Al heb ik zelf op Lisa Westerveld gestemd.
Westerveld was ook mijn keuze.

Framing van de NOS over de radicale GL is ook weer typisch

Pagina: 1 ... 27 ... 53 Laatste