Duidelijk iemand die in een fuik is beland op social media.Fleximex schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:19:
Die man op de NOS met zijn 'strategische stem' op de PVV waardoor Timmermans minder stemmen heeft gekregen. Wat een domheid...
Elementaire logica ontbrak daar wel jaFleximex schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:19:
Die man op de NOS met zijn 'strategische stem' op de PVV waardoor Timmermans minder stemmen heeft gekregen. Wat een domheid...
Social media heeft hier waarschijnlijk aan bijdragen Twitter vol achterlijke FVD propaganda bullshit en Wierd Duk uiteraard met zijn baggercheiron schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:18:
Echt wel waanzin dat VVD er gewoon met +/- 23 zetels vandoor gaat. 1 Kabinet laten klappen op leugens en daarna anderhalf jaar in een clownskabinet niets nuttigs doen.
Ik vind het behoorlijk triest dat de linker partijen weer inleveren terwijl een partij vol waanzinnige complottheorieën als de FvD stijgt.
En nee ik volg geen enkele rechtse partij,maar het valt wel op ineensde laatste 2 weken alleen deze bullshit voorbijkomt
Valt zelfs binnen de foutmarge van de pollTrishul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:19:
[...]
1 zetel? Ondanks de asociale manier van politiek voeren door Yesilgöz en het natuurlijk continue liegen.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Dat gebeurt in de andere richting ook… De fusie GL en PvdA is toch wel gefaald kunnen we nu concluderen.D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:19:
[...]
Ach, ik heb niet de illusie dat Klaver had kunnen ontkomen aan de bakken stront die de overheersende rechtse media over linkse politici uitstorten
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Mag ik zeggen dat het mij aan mijn reet zal roesten? Ze zoeken het maar uit. Wat mij betreft duurt het weer tien maandenFiber schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
[...]
Zeker. Gaat een boel tijd en gezeur schelen als D66 morgen direct het voortouw kan nemen.
-1PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:17:
[...]
VVD heeft licht verloren toch tov vorige verkiezingen?
Ze horen allang dezelfde uitslag als NSC te hebben..
Het is raar dat we geen wetten of regels hebben die partijen automatische opheft of buiten spel zet nadat ze X crisissen hebben veroorzaakt en groffe schandalen hebben begaan. Van toeslagen schandalen tot Groningen tot smsjes wissen tot het liegen van Yesilgoz.
De VVD zit daar enkel voor de multinational.
Maar helaas heeft de burger dat nog steeds niet door en kunnen we helaas waarschijnlijk weer niet onder ze uit in een kabinet.
Ben benieuwd wie de informateur gaat worden.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Gewoon een fact-free regering over (extreem-)rechts, naar voorbeeld van Trump. En dan de mensen die zeiken over stikstof vervangen door ja-knikkers.Jorah_Newstone schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
Die 10 steden erbij is misschien wat mensen hebben overgehaald? Maargoed je kunt niet bouwen zonder de stikstofcrisis eerst op te lossen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Ik gok dat we gewoon weer PVV en VVD met wat anders er bij krijgen, en over zes maanden weer verkiezingen.
Omdat hij de kiezers niet aan zich kan binden? Programma was niet slecht maar maakt het niet waar.CarpeVentum schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:20:
Waarom die enorme afkeer altijd maar tegen Timmermans?
In principe vult men voor de onderzoekers ook een soort stembiljet in dat daarna in een bus verdwijnt. Dus daar is ook wel een soort 'stemgeheim'.Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:14:
[...]
Houden de exitpolls er rekening mee dat niet iedereen ervoor uitkomt dat hij PVV stemt? Ik houd mijn hart vast.
Het wordt heel moeilijk om een coalitie te vormen.
Kan natuurlijk wel zijn dat mensen voor de grap wat anders invullen maar dat lijkt me sterk.
Zo zot ook nsc onder druk die nu hun prijs betaald heeftDaniëlWW2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:10:
[...]
Over rechts zoals ze vaker doen. Want ik denk dat ze die laatste zetels van GL-PvdA hebben gehaald, alweer, en nu is er geen realistische coalitie over midden en links mogelijk. Nu gaan partijen zoals de VVD, CDA etc eisen dat het over rechts gaat en heeft D66 geen keuze.
Hij stond bij een bijeenkomst van D66 toch? Of hoorde ik dat verkeerd (zit met een schuin ook te kijken)Fleximex schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:19:
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee ik doel op D66/VVD/CDAAmdwarrior schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:15:
[...]
PVV gaat daar niks mee doen,waarom zouden ze ook , zonder asiel blijft er geen pvv over
Europees migratiepact gaat komend jaar voor minder instroom zorgen.
IND meer capaciteit om sneller uit te wijzen, doorpakken met uitzetten, overlastgevers vastzetten voordat ze worden uitgezet en AZCs spreiden over het land.. Dat laatste zal even doorbijten zijn maar de echte overlast zal in de praktijk dan reuze meevallen.
Timmermans is mijn ogen zou een goede premier zijn, maar is geen campagne persoon die mensen kan overhalen om op hen te stemmen.Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:22:
[...]
Omdat hij de kiezers niet aan zich kan binden? Programma was niet slecht maar maakt het niet waar.
Huh? pvv gaat echt niet in het kabinet komen hoor nu.Amphiebietje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:22:
[...]
Gewoon een fact-free regering over (extreem-)rechts, naar voorbeeld van Trump. En dan de mensen die zeiken over stikstof vervangen door ja-knikkers.
Ik gok dat we gewoon weer PVV en VVD met wat anders er bij krijgen, en over zes maanden weer verkiezingen.
Playstation 5
Mijlenver verwijderd van zijn potentiële kiezers.CarpeVentum schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:20:
Je hoeft in hier alleen maar voor de hypotheek rente aftrek te zijn en al die wannabe miljardairs in de vinex stemmen op je. Blijkbaar.
Cynisch zeker, maar het is zo lastig om optimistisch te blijven als mensen massaal tegen hun eigen belang en toekomstige brede welvaart blijven stemmen.
Toch weer er door die vvd , doen ze goed. Dat moet gezegd worden.
Ja maar de hypotheekrenteaftrek…HollovVpo1nt schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:23:
Ik ben stomverbaasd over de stand van VVD in de exitpolls. Zelfs binnen een marge van +/- 2 zetels vind ik het echt... bijzonder dat deze club niet gestraft wordt door de kiezer voor haar falen, gedraai en leugens. Misschien dat zij de enige 'realistische' stem op rechts zijn ofzo.
Er is schijnbaar dus echt een heel groot deel van de bevolking wat het niet eens is met hoe het nu gaat (geldt dat niet voor iedereen), en dan bij wijze van protest maar een stem uitbrengt op een protest-partij met één standpunt. Zelfs als die partijen dan mogen regeren, blijkt ook gewoon dat ze incapabel zijn om breder te regeren of in belang van heel Nederland te denken i.p.v. enkel hun eigen speerpunt/parochie.
VVD ben ik het qua standpunten en leugens ook niet mee eens, maar valt ten minste nog mee te praten. Je mag wel afvragen wat erger is; liegen omdat je het niet begrijp, of het wel begrijpen en daarom juist liegen.
Dat denk ik ook. Vooral omdat het allemaal winnaars lijken te zijn. Ok, VVD niet, maar ook niet zwaar verloren.PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:09:
Centrum Rechts… D66, VVD, CDA en JA21… 78 zetels.
Dat betekent, stam + t .
Maar ja, wie kan het dan wel? Klaver is denk ook teveel yesterdays news.Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:22:
[...]
Omdat hij de kiezers niet aan zich kan binden? Programma was niet slecht maar maakt het niet waar.
Misschien iemand als Westerveld?
Maar ja, Timmermans moet gewoon weg, dit kan gewoon niet meer.
People as things, that’s where it starts.
*knip* nog altijd moeten dingen onderbouwd wordenjdh009 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:13:
[...]
Ze hadden het over traditioneel links toch?
Maar idd niet al te best voor links, Nederland als geheel meer naar rechts.
[ Voor 57% gewijzigd door darkrain op 29-10-2025 21:28 ]
Is dit sarcastisch bedoeld? We weten al vijftig jaar hoe we het stikstofprobleem moeten oplossen. De helft van de veestapel weg. Vreten we een jaar lang elke dag hamburgers en daarna is er geen stikstofcrisis meer. Maar dat weet jij net zo goed als ik lijkt meJorah_Newstone schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
Die 10 steden erbij is misschien wat mensen hebben overgehaald? Maargoed je kunt niet bouwen zonder de stikstofcrisis eerst op te lossen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Het is een pure haat campagne die al enkele jaren gaande is. De man is letterlijk kapot gemaakt. Zowel in de rechtse media met de Telegraaf voorop maar ook op social media.CarpeVentum schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:20:
Dus dan moet Jetten ja21 maar accepteren? Ik vind dat ook te makkelijk (en ongemakkelijk)
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ach, ik ben zelf wel een fan van Dick Schoof, dus die mag van mij best nog wel een jaar of wat blijven zitten. Daarna mag Jetten het overnemen.D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:21:
[...]
Mag ik zeggen dat het mij aan mijn reet zal roesten? Ze zoeken het maar uit. Wat mij betreft duurt het weer tien maanden
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jarenlang links demoniseren een frames verspreiden werpt zo z'n vruchten af...Jorah_Newstone schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:14:
[...]
Ik weet ook niet hoe ze dit flikken, iedere keer weer blijven ze hoog staan. VVD zal weer mee willen regeren dus dan zullen ze weer draaien. Zoals we gewend van ze zijn.
En doorgaans alles wat boven modaal zit stemt VVD. En wat leegloop PVV
Dat is de projectie van zn tegenstanders. Iemand die het gemaakt heeft en dan nog zo opkomen voor de zwakkeren in de samenleving behoort meer respect te krijgen.tuinïnen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:24:
[...]
Mijlenver verwijderd van zijn potentiële kiezers.
Met een “straatschoffie” als Jimmie Dijk bereik je helemaal niks op het wereldtoneel.
De vvd staat ergens voor en daarom stemmen veel mensen ook altijd vvd omdat ze zich in de standpunten herkennen. En leugens/onwaarheden zijn helaas bij veel partijen te vinden.
Net zo vreemd (of dus niet) is het dat de pvv nog 25 zetels krijgt na een clownsminister van asiel en een clownspartij.
Wat is dit voor een kul? We hebben tijden geen links beleid gehad. Al die rechtse partijen hebben niks gedaan voor de burger.
[ Voor 58% gewijzigd door darkrain op 29-10-2025 21:28 ]
Links natuurlijk. Want D66 is ook links. En daarna is CDA links, en daarna...dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
Maarja. Stel over 4 jaar verliest links weer veel en komen ze in totaal rond de 10 zetels. Dan vraag ik me toch wie the usual suspects dan de schuld gaan geven van alle ellende.
Idd, het lukt bepaalde groepen goed om Timmermans op een bepaalde manier weg te zetten dat alleen zijn eigen partij hem nog min of meer positief zien.Miki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
[...]
Het is een pure haat campagne die al enkele jaren gaande is. De man is letterlijk kapot gemaakt. Zowel in de rechtse media met de Telegraaf voorop maar ook op social media.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Waarom denk je dat een volgend kabinet er wel vier jaar zit?dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
Maarja. Stel over 4 jaar verliest links weer veel en komen ze in totaal rond de 10 zetels. Dan vraag ik me toch wie the usual suspects de schuld gaan geven van alle ellende.
De VVD zie ik het gewoon weer opblazen wanneer het hun uitkomt en daarna krijgt D66 de schuld omdat ze niks substantieels gaan bereiken van hun programma. Want dat is mij nu al duidelijk. Ze gaan niks substantieels bereiken met het CDA en de VVD.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het lijk mij ook dat Yesilgöz er nog een paar van JA21 heeft afgesnoept.Deruxian schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:26:
VVD is natuurlijk vooral behoud HRA.
En doorgaans alles wat boven modaal zit stemt VVD. En wat leegloop PVV
Maar... Slag om de arm. Ik wacht op betere polls en echte uitslagen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Als regerende partij maar 1 zetel verloren na dat chaos kabinet… dat zullen ze daar als winnen zien denk ik.Apache4u schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:24:
[...]
Dat denk ik ook. Vooral omdat het allemaal winnaars lijken te zijn. Ok, VVD niet, maar ook niet zwaar verloren.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik denk nog steeds dat VVD en GLPvdA meer verenigbaar is dan D66 en JA21. Die laatste is gewoon geen normale partij.
En dan binnen 2 jaar weer verkiezingen en een D66 die dan minder dan 10 zetels overhoud. Zo blijft er weinig progressief over.Apache4u schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:24:
[...]
Dat denk ik ook. Vooral omdat het allemaal winnaars lijken te zijn. Ok, VVD niet, maar ook niet zwaar verloren.
De uitslag begint in te dalen. Ik ben toch wel lichtelijk van slag. Blijkbaar wil Nederland geen goed bestuur.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Exitpoll is helaas behoorlijk betrouwbaar, ik verwacht geen enorme verschuivingen.Helixes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:27:
[...]
Het lijk mij ook dat Yesilgöz er nog een paar van JA21 heeft afgesnoept.
Maar... Slag om de arm. Ik wacht op betere polls en echte uitslagen.
Oh ja, 50+ terug, wtfbbq?
JA21 is gewoon extreem-rechts in een pak.ParaDroid2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:28:
[...]
Ik denk nog steeds dat VVD en GLPvdA meer verenigbaar is dan D66 en JA21. Die laatste is gewoon geen normale partij.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
*knip* niet op de persoonD-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:26:
[...]
Wat is dit voor een kul? We hebben tijden geen links beleid gehad. Al die rechtse partijen hebben niks gedaan voor de burger.
[ Voor 7% gewijzigd door darkrain op 29-10-2025 21:29 ]
Het is een typisch voorbeeld van iemand die in de fuik is gevallen van framing. Triest wel.D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:26:
[...]
Want je denkt echt dat de VVD gaat zorgen dat de minima en middeninkomens erop vooruitgaan en hun rekeningen beter kunnen betalen?
Eerder dat je ze moeilijker kan betalen. Maar dat de multinationals ze wel makkelijker of gewoon niet hoeven te betalen natuurlijk.
De VVD is er niet voor Jan Modaal, nooit geweest ook.
[ Voor 45% gewijzigd door darkrain op 29-10-2025 21:30 ]
Waarom zou je als GL-PvdA erin willen stappen? Zodat je weer afgestraft kan worden omdat de VVD gewoon niks wil? Daar mogen ze eerst ten raden hoe ze verloren hebben na dit bizar incompetente rechtse kabinet en nu onder de VVD staan.ParaDroid2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:28:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tussen wat er voor de campagne wordt gezegd en wat er echt gebeurt zit een gat, soms een groot gat. En gezien dat bepaalde partijen veel ervaring hebben met liegen end draaien kan je verwachten dat wat voor de verkiezingen een "Nee" was automagisch in een "Ja, want met die anderen kunnen we niet formeren" gaat veranderen.Stylze schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:23:
[...]
Huh? pvv gaat echt niet in het kabinet komen hoor nu.
*knip*, niet doen, ook niet als grap.D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:23:
[...]
Er is geen links equivalent van SBS/Telegraaf
[ Voor 12% gewijzigd door NMH op 29-10-2025 21:59 ]
Maar ook alleen maar de nummer 1. De nummer 2 is al compleet geschift in ideeën en uitdraging.Virtuozzo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:28:
[...]
JA21 is gewoon extreem-rechts in een pak.
Jammer van mijn partij (Volt), lijkt me slachtoffer van strategisch stemmen en de ook wel onzichtbare campagne.
Heel eerlijk? Zijn uitstraling en ik vind hem juist totaal niet passen bij een arbeiderspartij. Ik heb wel op PvdA/gl gestemd, maar niet om de partijleiders. Het programma vond ik goed, maar een Klaver of Timmermans zijn het écht niet voor mij. Als Klaver partijleider wordt stem ik er ook gewoon niet meer op.CarpeVentum schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:20:
Die mogen echt de bezem erdoorheen halen en flink gaan verjongen en zorgen dat iemand met de juiste uitstraling (geen eu weet het beter, of ander moralistisch gevoel opwekkend) maar wel vlot naar voren komt.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
We hebben geen actieve herinnering aan Rutte 2DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:29:
[...]
Waarom zou je als GL-PvdA erin willen stappen? Zodat je weer afgestraft kan worden omdat de VVD gewoon niks wil? Daar mogen ze eerst ten raden hoe ze verloren hebben na dit bizar incompetente rechtse kabinet en nu onder de VVD staan.
We gaan maar lachen, want huilen is ook zo wat
Vorige keer hadden we toch wat verrassingen in de nacht.RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:28:
[...]
Exitpoll is helaas behoorlijk betrouwbaar, ik verwacht geen enorme verschuivingen.
Oh ja, 50+ terug, wtfbbq?
Dit zal de (enige) optie zijn waar Jetten zich hard voor gaat maken. Maar dan heeft VVD weer de sleutel in handen omdat zij veel binnentrekken omdat ze GL-PVDA zo hard buitengesloten hebben.Virtuozzo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:28:
Regering van Nationale Eenheid
(Marketing Pakket Compleet)
[Afbeelding]
I know. Maar ik kon het niet laten.
Het andere alternatief wat hier gepost werd, met JA21 erbij, maakt D66 de enige partij die ook maar een beetje progressief is. Dat gaat prijzen schieten worden voor de anderen.
Wat een absolute bagger weer, onvoorstelbaar.
Brede coalitie D66, GL/PvdA, CDA en VVD wat mij betreft.
Dat denk ik ook, maar het is gissen hoelang het zal duren, dus maar 4 jaar gepakt.DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:27:
[...]
Waarom denk je dat een volgend kabinet er wel vier jaar zit?
De VVD zie ik het gewoon weer opblazen wanneer het hun uitkomt en daarna krijgt D66 de schuld omdat ze niks substantieels gaan bereiken van hun programma. Want dat is mij nu al duidelijk. Ze gaan niks substantieels bereiken met het CDA en de VVD.
De traditionele centrumpartijen hebben al 25 jaar niks substantieels voortgebracht.
Echter de glijbaan staat nu wel heel erg steil.
waarom? We hebben meerdere kabinetten met de VVD gehad waarbij ze ook ook periodes uit hebben gezeten. Onder kabinetten daarvoor met Balkenende had je ook dat een periode niet altijd werd uitgezeten. Sterker nog, ongeveer 35% van de kabinetten valt voor de 4 jaarstermijn in Nederland over de jaren heen.DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:27:
[...]
Waarom denk je dat een volgend kabinet er wel vier jaar zit?
De haat naar de VVD en andere rechtsere partijen is in dit topic echt enorm. Jullie steken elkaar aan vanuit een bubbel. Als ik om mij heen kijk hoorde ik juist vooral vvd en d66. Dus is maar net met wie je omgaat.
Ik heb helemaal geen campagne van hen gemerkt, itt bij de Europese verkiezingen. Als je zo onzichtbaar bent, doe je het jezelf aanParaDroid2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:30:
[...]
Maar ook alleen maar de nummer 1. De nummer 2 is al compleet geschift in ideeën en uitdraging.
Jammer van mijn partij (Volt), lijkt me slachtoffer van strategisch stemmen en de ook wel onzichtbare campagne.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 29-10-2025 21:32 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik hoop het. Maar de compromissen voor beide flanken worden dan wel echt heel lastig uit te leggen.Virtuozzo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:28:
Regering van Nationale Eenheid
(Marketing Pakket Compleet)
[Afbeelding]
I know. Maar ik kon het niet laten.
Dat is een kritieke overweging.DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:29:
[...]
Waarom zou je als GL-PvdA erin willen stappen? Zodat je weer afgestraft kan worden omdat de VVD gewoon niks wil? Daar mogen ze eerst ten raden hoe ze verloren hebben na dit bizar incompetente rechtse kabinet en nu onder de VVD staan.
Maar wie herinnert zich nog de Derde Weg in het medialandschap? Uitgelezen moment voor de Talkshows om daar eens bij stil te staan, wie herinnert zich nog hoe GL afgerekend werd vanuit het zogenaamde "linkse" media landschap toen ze hun hoofd niet in de strop wilden steken?
Gelukkig nog 1 zetel. Hopelijk vanuit daar verder opbouwen.ParaDroid2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:30:
[...]
Maar ook alleen maar de nummer 1. De nummer 2 is al compleet geschift in ideeën en uitdraging.
1 van de weinige realistische partijen als je het mij vraagt
[ Voor 82% gewijzigd door NMH op 29-10-2025 21:59 ]
Mogelijk met 2 zetels zodat ze wel ruzie kunnen maken
Links, antifa, en asielzoekers. Misschien daar naast ook "buitenlanders" in het algemeen.dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
Maarja. Stel over 4 jaar verliest links weer veel en komen ze in totaal rond de 10 zetels. Dan vraag ik me toch wie the usual suspects dan de schuld gaan geven van alle ellende.
Mocht D66 zich laten verleiden tot een kabinet met JA21, dan kan het zomaar dat Volt daar in de toekomst de vruchten van plukt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat een succes wordt en dat D66 stemmers daar heel blij van worden.Dennis1812 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:32:
[...]
Gelukkig nog 1 zetel. Hopelijk vanuit daar verder opbouwen.
1 van de weinige realistische partijen als je het mij vraagt
Dit blijft dus de exitpoll (aangepaste definitieve versie). Hierna komen de prognoses obv stemmen.jdh009 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:09:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2025/
Voor degene die het live willen volgen qua uitslagen.
[Afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door jdh009 op 29-10-2025 21:34 ]
Mwa, dat is zo moeilijk niet.CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:31:
[...]
Ik hoop het. Maar de compromissen voor beide flanken worden dan wel echt heel lastig uit te leggen.
Het enige wat nodig is, dat is het ophouden met liegen door een VVD / toepassingen van accelerationisme door een VVD. ("nareizigers, nareizigers -> jaar later "oh ha die cijfers")
En dat ligt volledig in de hand van het medialandschap.
Die hebben geen 2 zetels nodig voor ruzie, die kunnen nog matten met 1 zetel en verder de rest van de partij achter de schermen.Rukapul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:32:
[...]
Mogelijk met 2 zetels zodat ze wel ruzie kunnen maken
Gebeurde dat immers de vorige keer ook niet?
Maar waar ik zelfs +3 voor Forum kan begrijpen, ergens, snap ik de terugkeer van 50+ echt totaal niet
De VVD draait gewoon als het ze uitkomt hoor
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
PVV -12 -> JA21 +8 / FVD +3 -> dat is gewoon een status quo.
NSC -20 -> CDA +14 -> eveneens weinig inhoudelijke verandering.
Het werkte niet, laten we hetzelfde doen
Je kan er alles van vinden afhankelijk van je politieke kleur maar deze combinatie is natuuurlijk toch het kabinet dat het meeste eer doet aan uitslag op basis van de prognose. Ik heb er vrede mee.PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:09:
Centrum Rechts… D66, VVD, CDA en JA21… 78 zetels.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Dat moeten we maar als een positief punt zien, denk ik. Gezien hun gedraai, keiharde standpunten en eisen die vervolgens zachte zo niet vloeibare boter bleken te zijn, en hun medewerking aan het vorige kabinet.Gunner schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
NSC zou op nul zetels komen volgens een exitpoll.
En Volt lijkt opgegeten te zijn door D66...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Iedereen met 76+ doet eer aan de uitslag, al maak je D66 en de 20 dwergen als kabinet, een meerderheid is een meerderheid.Animal_X schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:35:
[...]
Je kan er alles van vinden afhankelijk van je politieke kleur maar deze combinatie is natuuurlijk toch het kabinet zijn dat het meeste eer doet aan uitslag op basis van de prognose. Ik heb er vrede mee.
Yesilgoz zal haar huid duur verkopen mocht d66 gl/pvda opdringen. Jetten moet hetzelfde doen voor ja21. De brug voor Jetten is groter om te overbruggen dan andersom. Ondanks dat Yesilgoz dat elke keer zo hard loopt te verkondigen.ParaDroid2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:33:
[...]
Mocht D66 zich laten verleiden tot een kabinet met JA21, dan kan het zomaar dat Volt daar in de toekomst de vruchten van plukt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat een succes wordt en dat D66 stemmers daar heel blij van worden.
Ik hoop het ook, maar ik heb er een hard hoofd in. Als je de macht (ook persoonlijk) ruikt, dan zijn principes en idealen opeens net iets minder belangrijk.Janpietertje89 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:31:
Nou hopen dat D66 voet bij stuk houdt en weigert met oerconservatief JA21 te gaan.
Brede coalitie D66, GL/PvdA, CDA en VVD wat mij betreft.
3 grootste winnaars met de VVD die het toch nog verrassend goed heeft gedaan.Animal_X schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:35:
[...]
Je kan er alles van vinden afhankelijk van je politieke kleur maar deze combinatie is natuuurlijk toch het kabinet zijn dat het meeste eer doet aan uitslag op basis van de prognose. Ik heb er vrede mee.
Politieke kleur heb ik weinig moeite mee...Animal_X schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:35:
[...]
Totale minachting voor de rechtstaat heb ik wel moeite mee.
Maar ik vrees het ergste.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 29-10-2025 21:37 ]
slechts 24 zetels in de 1ekamer..wordt pittig om wat gedaan te krijgen..Animal_X schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:35:
[...]
Maar dat geldt voor bijna elke coalitie...
Laten we hopen dat de foutmarge er straks voor zorgt dat de JA21 optie vervalt.Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:36:
[...]
Yesilgoz zal haar huid duur verkopen mocht d66 gl/pvda opdringen. Jetten moet hetzelfde doen voor ja21. De brug voor Jetten is groter om te overbruggen dan andersom. Ondanks dat Yesilgoz dat elke keer zo hard loopt te verkondigen.
Voor geen enkele linkse partij valt er wat te halen in die coalitie.RegularJohn schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:34:
Kan GL/PvdA ook nog weer splitsen?
D66, VVD, CDA en PvdA misschien nog wel acceptabel?
Wel om een kabinet te vormen maar meer zetels is natuurlijk meer draagvlak.RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:36:
[...]
Iedereen met 76+ doet eer aan de uitslag, al maak je D66 en de 20 dwergen als kabinet, een meerderheid is een meerderheid.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Blijft mij verbazen dat die lui zelf niet inzien dat ze daardoor te beschadigd zijn om nog als lijsttrekker/stemmentrekker te kunnen fungeren.Miki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:25:
[...]
Het is een pure haat campagne die al enkele jaren gaande is. De man is letterlijk kapot gemaakt. Zowel in de rechtse media met de Telegraaf voorop maar ook op social media.
Hoe goed ze ook zijn.
Read the f**** room...
Land/partijbelang boven de persoon.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
wordt eens tijd dat eerste kamer eens gaat doen waarvoor ze besteld zijn: wetten controleren ipv politiek voeren.breew schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:37:
[...]
slechts 24 zetels in de 1ekamer..wordt pittig om wat gedaan te krijgen..
Maar dat geldt voor bijna elke coalitie...
Je vergeet het verlies van BBB nog even er bij dus nog een extra -3 dus totaal min 4 voor de extreem rechterkanteric.1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:34:
Eigenlijk is er weinig veranderd (kwa ideologie, even los van hoe de verschuiving echts plaats heeft gevonden)...
PVV -12 -> JA21 +8 / FVD +3 -> dat is gewoon een status quo.
NSC -20 -> CDA +14 -> eveneens weinig inhoudelijke verandering.
Het werkte niet, laten we hetzelfde doen
Untappd: Louwke80
Ja, probleem is dat echter dat het een beetje laat is om daar mee te beginnen. Het was campagne-strategie van D66 om dat niet te doen, en daar worden ze nu electoraal voor beloond, maar de prijs gaat denk ik zijn dat ze door de VVD een kabinet met die engnekken ingerommeld worden.Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:36:
[...]
Yesilgoz zal haar huid duur verkopen mocht d66 gl/pvda opdringen. Jetten moet hetzelfde doen voor ja21. De brug voor Jetten is groter om te overbruggen dan andersom. Ondanks dat Yesilgoz dat elke keer zo hard loopt te verkondigen.
Doen we er gewoon 50+ ofzo bij.saikol schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:38:
[...]
Laten we hopen dat de foutmarge er straks voor zorgt dat de JA21 optie vervalt.
Heeft immers ook gewonnen.
Het is niet mijn smaak, maar wat fatsoenlijke mensen/partijen ter linker zijde vind ik wel prettig voor de balans.
Waarbij de verschillen tussen D66 en JA21 gewoon te groot en praktisch onoverbrugbaar zijn. Ik heb liever een minderheidskabinet dat stabiel is en vervolgens per onderwerp steun in de kamer moet vinden.Animal_X schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:35:
[...]
We hebben niets aan een verstandshuwelijk tussen partijen die zo enorm uit elkaar liggen en maar een marge van een paar zetels hebben om de meerheid te behouden. Het verleden heeft inmiddels vaak genoeg laten zien dat leden van de verschillende (deelnemende) partijen zich niet langer in de standpunten van hun partij kunnen vinden en opstappen met en hun zetel meenemen. Allemaal situaties die je echt niet weer wil...
Ik heb zelf gestemd op D66 en ben blij met de uitslag van die partij en hoop zelf op een centrum-links kabinet van D66, GL-PVDA en CDA. Niet zo zeer omdat ik het met alle standpunten eens ben (bij lange na niet) maar omdat dit volgens mij gewoon de meest stabiele constructie is!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Exact. En wat dat aangaat, dit D66 is tegenwoordig een D66 van grote donoren. Het masseren begint vanavond al voor JA21.ultimateharry schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:36:
[...]
Ik hoop het ook, maar ik heb er een hard hoofd in. Als je de macht (ook persoonlijk) ruikt, dan zijn principes en idealen opeens net iets minder belangrijk.
Heb vorige keer Volt gestemd en nu ook voor een deel strategisch D66. Dat hun social media posts voor een deel bestond uit het kritiek geven op Jetten en D66 sierde ze niet echt. Kan me voorstellen dat daar een beetje de doelgroep zit ook, maar had beter van ze verwacht.ParaDroid2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:30:
[...]
/f/image/j7bhptKabQpXpGmOSJQBJRwV.png?f=fotoalbum_large)