Dit is sowieso historisch, hoop dat de volgende minister president Jetten zal zijn.dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:03:
Ik ben benieuwd wat Jetten nu gaat doen.
Ja het is niet te geloven….GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:04:
VVD maar zó weinig omlaag?!
formerendawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:03:
Zouden veel GL-PVDA toch nog geswitched zijn naar D66?FreakNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:04:
[...]
Ik ook niet. Behoorlijk jammer ook dit. Toch minders links zo dan ik gehoopt had…
Over links kan niet zo
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Pfff, dat is even een domper.
Vermoed veel van GL-PVDA toch naar D66 vanuit strategisch perspectief?
En VVD maar -1? Absurd...
Blijkbaar was ‘toch maar weer de VVD’ toch een goede slogan.. bijzonder
Toch maar weer een boterham met kaas
Toch maar weer een boterham met kaas
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Bizar dat VVD met zo'n mislukte campagne en zo'n falend kabinet zó weinig inlevert. Echt hoe dan.
Dat zou erg dom zijn want ook maar iets van links beleid kun je nu al helemaal op je buik schrijvenJeroenNietDoen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:04:
[...]
Zouden veel GL-PVDA toch nog geswitched zijn naar D66?
Zoiets iddTheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
D66, VVD, CDA en JA21 als coalitie?
Het ergste van deze uitslag vind ik dat Yesulgöz niet is afgestraft voor het liegen.CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:02:
Toch een hoop in het trucje van Yesilgoz getrapt.. mi niet verdiend dat VVD amper verliest na afgelopen periode.
De haat/angst jegens Timmermans heeft ze goed benut.
Nu zitten we nog steeds met haar opgescheept....
Wat een land...
Hoe gaan we dit in een kabinet stoppen?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Bizar spannend met 2 zetels marge die ook nog links of rechtsom kunnen gaan voor PVV en D66.
Hopen op de positieve krachten voor Jetten.
Hopen op de positieve krachten voor Jetten.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Doodzonde, maar dit zal het helaas wel worden. Zullen die Gl/PvdA stemmers die naar D66 zijn gegaan hopelijk spijt van krijgen.TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
En relatief kleine winsten, minder dan verwacht, voor Ja21 en CDA. Denk dat toch veel zwevers weer voor VVD kozen.GAIAjohan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:04:
VVD maar zó weinig omlaag?!
Formeren zal lastig worden denk ik.
People as things, that’s where it starts.
Duidelijk dat die PVV stemmers nog overgestapt zijn naar VVD in de hoop een kabinet meer naar rechts te trekken.Janpietertje89 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:06:
Bizar dat VVD met zo'n mislukte campagne en zo'n falend kabinet zó weinig inlevert. Echt hoe dan.
Wat wil je als de FNP al een stuk of 40 kandidaten op de lijst zet...Dennis1812 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:00:
Best bijzonder dat uitgevouwen het stembiljet niet eens in het stemhokje paste bij ons.
JA21 en D66 lijken mij toch onverenigbaar.TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Zachte landing voor Yesilgoz met maar één zetel minder. Jammer voor Henri Bontenbal, geen 20 volle zetels van het NSC teruggekaapt. En tja PvdA levert in ten gunste van D66. Gebeurt vaker: het zijn voor zwevende kiezers alternatieven voor elkaar.
D66Agent47 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
Over links kan niet zo
VVD
PvdAGL
CDA
89 zetels
Heeft JA21 capabele mensen? Misschien hooguit die kameleon Coenradie.TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
Omdat mensen aan het eind van de dag niet rationeel, maar met hun portemonnee stemmenJanpietertje89 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:06:
...
LA-384 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:04:
[...]
Ik heb het niet zo goed gevolgd, zijn er nog meer partijen die bij voorbaat al uitgesloten worden? Want dat is vooral waarom het lang kan duren. PVV hoeft het al niet eens meer te proberen waarschijnlijk, dus als het dan over links gaat, is het mogelijk sneller gefixt.
/f/image/6TGxvki93xYUCUH0beCGPNZ3.png?f=fotoalbum_large)
Die 25 zetels zijn al weggegooid geld. En die 6 van de FVD zullen ook weggegooid geld zijn. En die van de BBB is ook weggegooid geld..
Maar je wil er wel 76 hebben.
En de VVD die met links in zee moet zal teveel concessies gaan geven waardoor je een regeerakkoord krijgt wat in niks meer lijkt op partij standpunten (van beide kanten).
Nee.. het is te verdeeld om een eenlijnig kabinet te maken zoals ik het nu zie. Al ben ik zeker geen expert hoor.
Ik begrijp gewoon oprecht niet hoe de VVD zo groot kan blijven na crisis teflon mark. En alles wat ze gesloopt hebben en bedrogen en gelogen.
Ik was al 50x ontslagen. En de VVD wordt er steeds maar mee beloond.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Voor wie hem gemist heeft:
D66 - 27 zetels
PVV - 25 zetels
VVD - 23 zetels
GroenLinks-PvdA - 20 zetels
CDA - 19 zetels
JA21 - 9 zetels
FvD - 6 zetels
BBB - 4 zetels
SP - 3 zetels
Denk - 3 zetels
PvdD - 3 zetels
SGP - 3 zetels
ChristenUnie - 2 zetels
50PLUS - 2 zetels
Volt - 1 zetel
NSC - 0 zetels
D66 - 27 zetels
PVV - 25 zetels
VVD - 23 zetels
CDA - 19 zetels
JA21 - 9 zetels
FvD - 6 zetels
BBB - 4 zetels
SP - 3 zetels
Denk - 3 zetels
PvdD - 3 zetels
SGP - 3 zetels
ChristenUnie - 2 zetels
50PLUS - 2 zetels
Volt - 1 zetel
NSC - 0 zetels
Schandalig, VVD 3e partij en groter dan PVDA-GL...
Laatste vertrouwen in de bevolking verloren. Echt ongekend.
Ik ben er bang voor. Maar vandaar ook dat ik benieuwd ben wat Jetten gaat doen. Hij heeft immers gesteld dat hij het met JA21 niet ziet gebeuren. Beetje wat VVD over GLPvdA zegt.TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
Wow, moet er nog even van bijkomen.
Jetten in, Timmermans uit, zo lijkt het. Nu hopen dat de PVV geen comeback maakt vanavond, want to close to call voor wie de grootste wordt.
Jetten in, Timmermans uit, zo lijkt het. Nu hopen dat de PVV geen comeback maakt vanavond, want to close to call voor wie de grootste wordt.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dan kan Jetten al die zetels de volgende keer allemaal op zijn buik schrijven.TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
Bij dit soort gedragingen zie je ook het probleem: mensen hebben geen flauw benul van de ideologie die er achter alle mooie praatjes schuilgaat
Bizar dat de Nederlander weer met open ogen in de VVD val trapt. Hoe kan het dat die maar zo weinig zakken.......
Timmermans is wel klaar lijkt me. Eeuwig zonde. Met.gemak de meest integere en geschikte premierskandidaat. Kapotgemaakt door demonisering van rechts
Timmermans is wel klaar lijkt me. Eeuwig zonde. Met.gemak de meest integere en geschikte premierskandidaat. Kapotgemaakt door demonisering van rechts
Dat en wat 65% van de bevolking heeft een koopwoning. Hun grootste bezit. Zag op social media de leus #tochmaarweervvd...DutchOwnage schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:07:
[...]
Omdat mensen aan het eind van de dag niet rationeel, maar met hun portemonnee stemmen
...
Ik vind de 15 zetels voor FvD & FvD-light erger tenminste!Trishul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
PVDAGL en VVD gaat niet volgens Yesilgoz
Maakt dat uit?Fiber schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
Centrum Rechts… D66, VVD, CDA en JA21… 78 zetels.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Tja, het omtzigt effect. Op het moment dat die soort van opgestapt was was het al gedoemd om te mislukken. Van Heijum is een flop.miicker schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:06:
NSC van 20 naar 0...
https://app.nos.nl/nieuws/tk2025/
Voor degene die het live willen volgen qua uitslagen.
Voor degene die het live willen volgen qua uitslagen.
[ Voor 64% gewijzigd door jdh009 op 29-10-2025 21:10 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik vind het toch echt erger dat er nog steeds zo massaal op Wilders gestemd wordt die al 20 jaar niks anders doet dan schreeuwen, stoken en vooral niet met oplossingen komenTrishul schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
De middenklasse wordt niet aangemoedigd door de vrij radicale plannen rond persoonlijk vermogen en belasting die er bij verschillende partijen liggen en VVD is voor velen de veilige keuze (althans, dat gevoel hebben de kiezers) bij onzekerheid. Vooral onderwerp HRA raken veel andere partijen kiezers kwijt. Het is niet mijn partij maar het is mij ook weer niet zo verassend dat dit wéér gebeurd.Janpietertje89 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:06:
Over rechts zoals ze vaker doen. Want ik denk dat ze die laatste zetels van GL-PvdA hebben gehaald, alweer, en nu is er geen realistische coalitie over midden en links mogelijk. Nu gaan partijen zoals de VVD, CDA etc eisen dat het over rechts gaat en heeft D66 geen keuze.dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:03:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mijn god het is niet waar he, gewoon weer dezelfde fout als toen met Kaag... linkse stemmers die een rechts kabinet faciliteren.WhySoSerious schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
erutangiS
Ben het vaak met je eens maar ik vind Timmermans absoluut geen premierskandidaat. Hij heeft het gewoon niet. Ook zelf honderdduizenden kilometers gevlogen , zelf slechte voorbeeld geven.LZ86 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
Bizar dat de Nederlander weer met open ogen in de VVD val trapt. Hoe kan het dat die maar zo weinig zakken.......
Valt toch op hoe vaak kiezers zowel op links als rechts lastminute naar de winnaar switchen.
FvD, BBB, NSC, PVV en nu D66 ze hebben het recent allemaal meegemaakt, dat last minute kiezers toch naar de debatwinnaar switchen.
Uiteraard niet dat mensen opeens van PVV dan D66 stemmen maar wel bijvoorbeeld PvdA naar D66 nu.
FvD, BBB, NSC, PVV en nu D66 ze hebben het recent allemaal meegemaakt, dat last minute kiezers toch naar de debatwinnaar switchen.
Uiteraard niet dat mensen opeens van PVV dan D66 stemmen maar wel bijvoorbeeld PvdA naar D66 nu.
VVD heeft maar een zetel ingeleverd dus Yesilgoz zal zich goed voelen. En ze hebben twee keuzes.TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
D66, VVD en CDA als basis en dan met PvdA/GL of met ja21. Ik gok dat Yesilgoz niet met Timmermans wil en liever met Eerdmans. En Jetten zal precies er andersom inzitten. Wie gaat z’n zin krijgen.
Wat maakt iedereen zich toch druk om die vvd. Laten we vooral blij zijn dat geertje niet nog een keer zo'n overweldigende meerderheid haalt.
Verrassende uitslag. Niet helemaal wat ik persoonlijk had gehoopt, maar ik ben allang blij dat Timmermans een stuk lager is geëindigd dan gedacht. 100x liever Jetten dan Timmermans.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Rechts maakt er een rotzooi van (volgens de meeste mensen). Wat stemt het electoraat? Rechts.. schiet mij maar lek.. Gaaf land.,,
Veel mensen vanwege het geloof die er op stemmen. Nog steeds bizar veel.FreakNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:02:
Pfff FvD 6 zetels? Wat een gekkigheid…
Ik snap het ook niet van de VVD, nog wat last minute overstappers van JA21? Hoorde vandaag nog iemand met een WIA uitkering vol overtuiging zeggen dat hij op VVD ging stemmen, “want met links wordt alles weggegeven.”
En GL/PvdA, wat een tegenvaller!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Met een foutmarge van 2 zetels, dus het kan nog alle kanten op gaat wie betreft de grootste wordt..JeroenNietDoen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
Voor wie hem gemist heeft:
D66 - 27 zetels
PVV - 25 zetels
VVD - 23 zetels
CDA - 19 zetels
JA21 - 9 zetels
FvD - 6 zetels
BBB - 4 zetels
SP - 3 zetels
Denk - 3 zetels
PvdD - 3 zetels
SGP - 3 zetels
ChristenUnie - 2 zetels
50PLUS - 2 zetels
Volt - 1 zetel
NSC - 0 zetels
Dat gaat Jetten toch echt proberen te voorkomen. Want dan is hij gelijk weer een bak zetels kwijtPatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:09:
Centrum Rechts… D66, VVD, CDA en JA21… 78 zetels.
Dat zou het beste zijn, maar dit wil Dilan niet....
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Het is maar net in welke bubbel je je bevind.FreakNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:10:
Rechts maakt er een rotzooi van (volgens de meeste mensen). Wat stemt het electoraat? Rechts.. schiet mij maar lek.. Gaaf land.,,
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Strategisch was op PvdA stemmen veel beter. D66 moet dan toch wel meeregeren. Maar je kan tenminste extreemrechts buitensluitenWhySoSerious schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Links is nog nooit zo klein geweest, aldus de uitzending op NOS.
Ik denk het ook. Een soort wederopstanding van Rutte III/IV. Maar dan nog rechtser.DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:10:
[...]
Over rechts zoals ze vaker doen. Want ik denk dat ze die laatste zetels van GL-PvdA hebben gehaald, alweer, en nu is er geen realistische coalitie over midden en links mogelijk. Nu gaan partijen zoals de VVD, CDA etc eisen dat het over rechts gaat en heeft D66 geen keuze.
Nou, lekker de VVD gepeild jongens…PWM schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op 1 van deze 2 kantoren, is het erg stil morgenavond.
Zelfde verhaal als altijd, voor fatsoenlijke rechtse conservatieve mensen is de VVD wellicht een stretch op ‘fatsoen’-gebied, maar zijn er ook geen alternatieven.LZ86 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
Bizar dat de Nederlander weer met open ogen in de VVD val trapt. Hoe kan het dat die maar zo weinig zakken......
[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 29-10-2025 21:12 ]
Frans en GL/PvdA wordt afgestraft voor steeds maar anderen (met name PVV) aanvallen en niet hun eigen verhaal te vertellen. Zelfs gisteravond was hij daar nog mee bezig. D66 heeft dat veel slimmer aangepakt en met een positief verhaal de stemmers voor zich gewonnen.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Links is echt bizar klein inmiddels, nog een paar verkiezingen en D66 is de linkerste partijFreakNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:10:
VVD blijkt wederom de ultieme teflonpartij
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Er is niks meer over van traditioneel links. Wat een zonde.
[ Voor 3% gewijzigd door n3z op 29-10-2025 21:13 ]
Ja hoor uit eerdere analyses was al iets van 2% van de PVV stemmers geswitcht naar D66 in de peilingen.Malarky schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:10:
Valt toch op hoe vaak kiezers zowel op links als rechts lastminute naar de winnaar switchen.
En dan maar hopen dat hij zijn uitkering niet kwijtraakt....Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:11:
Ik snap het ook niet van de VVD, nog wat last minute overstappers van JA21? Hoorde vandaag nog iemand met een WIA uitkering vol overtuiging zeggen dat hij op VVD ging stemmen, “want met links wordt alles weggegeven.”
Sowieso een kutdag voor linkse politiek. AlweerEn GL/PvdA, wat een tegenvaller!
Nou nu hop de migratie op een normale manier oplossen zodat dit geen thema meer is over 4 jaar.
Toeslagendebacle deert de achterban niet van fvd, PVV, VVD. Huurmarkt kapot maken, boeit ze niet ze zitten in een koopwoning. Koopwoningen gaan jaar in, jaar uit 10% stijgen. Af van de hypotheekrenteaftrek en ja dan is het stemmen met de portemonnee.FreakNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:10:
Ik vind het jammer. Nu gaat Yesilgoz nooit vrijwillig opstappen ter faveure van iemand uit de klassiek liberale tak.
Ze hadden het over traditioneel links toch?TheBrut3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:12:
Links is nog nooit zo klein geweest, aldus de uitzending op NOS.
Maar idd niet al te best voor links, Nederland als geheel meer naar rechts.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Houden de exitpolls er rekening mee dat niet iedereen ervoor uitkomt dat hij PVV stemt? Ik houd mijn hart vast.Fiber schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:08:
Het wordt heel moeilijk om een coalitie te vormen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
*de illusie van hun portemonneeDutchOwnage schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:07:
[...]
Omdat mensen aan het eind van de dag niet rationeel, maar met hun portemonnee stemmen
...
Want laten we wel wezen, de VVD zit er toch echt alleen maar voor het grootkapitaal.
Over links is nu zeker geen optie meer met dat grote verlies van GL/PvdA.D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:11:
[...]
Dat gaat Jetten toch echt proberen te voorkomen. Want dan is hij gelijk weer een bak zetels kwijt
Rutte 1 dus?dawg schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:12:
[...]
Ik denk het ook. Een soort wederopstanding van Rutte III/IV. Maar dan nog rechtser.
Naja, eens zien wat D66 in elkaar kan flansen. Maar ik deel wel @DaniëlWW2 mening/vrees
Ik weet ook niet hoe ze dit flikken, iedere keer weer blijven ze hoog staan. VVD zal weer mee willen regeren dus dan zullen ze weer draaien. Zoals we gewend van ze zijn.ijdod schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:12:
VVD blijkt wederom de ultieme teflonpartij
Mwah. Het was gisteren juist Jetten die met Wilders in de clinch lag. Dat doet linkse kiezers echt geen kwaadPatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:12:
Frans en GL/PvdA wordt afgestraft voor steeds maar anderen (met name PVV) aanvallen en niet hun eigen verhaal te vertellen. Zelfs gisteravond was hij daar nog mee bezig. D66 heeft dat veel slimmer aangepakt en met een positief verhaal de stemmers voor zich gewonnen.
Ik wordt er persoonlijk heel verdrietig van. En dat zeg ik met x keer modaal, koophuis, gezond en vermogen…RobinHood schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:12:
[...]
Links is echt bizar klein inmiddels, nog een paar verkiezingen en D66 is de linkerste partij![]()
PVV gaat daar niks mee doen,waarom zouden ze ook , zonder asiel blijft er geen pvv overCyBeRSPiN schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:13:
Nou nu hop de migratie op een normale manier oplossen zodat dit geen thema meer is over 4 jaar.
Krijgen we dan toch premier Jetten?
D66 lijkt de winnaar van de verkiezingen. De partij wordt met 27 zetels de grootste in de exitpoll, die zojuist bekend is gemaakt door de NOS en RTL.
De PVV volgt met twee zetels minder. Belangrijk is om aan te merken dat het gaat om een exitpoll, met een foutmarge van mogelijk twee zetels. Het kan dan ook nog anders uitpakken.
De VVD is de derde partij en houdt volgens de exitpoll 23 zetels over. GroenLinks-PvdA stelt teleur met 20 zetels. CDA komt hier uit op 19 zetels. Een flinke winst ten opzichte van de vorige verkiezingsuitslag, maar gezien de premiersambities van lijsttrekker Henri Bontenbal zal ook dit als een teleurstelling voelen.
RTL, ik vind Sharon Dijksma wel erg leuk altijd!
Leuke analyst!
Leuke analyst!
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 29-10-2025 21:16 ]
Zal Timmermans opstappen? Twee verkiezingen op rij het niet waar kunnen maken.
Bij mij is vooral die slot speech van Frans blijven hangen over het einde tijdperk Wilders… het lijkt nu ook einde tijdperk Timmermans te worden. Ze hadden Klaver natuurlijk lijsttrekker moeten maken daar…D-e-n schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:14:
[...]
Mwah. Het was gisteren juist Jetten die met Wilders in de clinch lag. Dat doet linkse kiezers echt geen kwaad
Zeker. Gaat een boel tijd en gezeur schelen als D66 morgen direct het voortouw kan nemen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Die 10 steden erbij is misschien wat mensen hebben overgehaald? Maargoed je kunt niet bouwen zonder de stikstofcrisis eerst op te lossen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
VVD heeft ook alleen anderen aangevallen en is er wel voor beloond.PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:12:
Ik mag hopen van wel. Tijd voor nieuwe leider.Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
Nouja, als het dan het midden was wat gewoon heel stevig was, maar 40 zetels naar radicaal-rechts, of ergerFreakNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:14:
[...]
Ik wordt er persoonlijk heel verdrietig van. En dat zeg ik met x keer modaal, koophuis, gezond en vermogen…
Er was een tijd dat alleen de PvdA al 40 zetels trok
VVD heeft licht verloren toch tov vorige verkiezingen?Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
[...]
VVD heeft ook alleen anderen aangevallen en is er wel voor beloond.
Echt wel waanzin dat VVD er gewoon met +/- 23 zetels vandoor gaat. 1 Kabinet laten klappen op leugens en daarna anderhalf jaar in een clownskabinet niets nuttigs doen.
Ik vind het behoorlijk triest dat de linker partijen weer inleveren terwijl een partij vol waanzinnige complottheorieën als de FvD stijgt.
Ik vind het behoorlijk triest dat de linker partijen weer inleveren terwijl een partij vol waanzinnige complottheorieën als de FvD stijgt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Iets met tinaJoris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
[...]
VVD heeft ook alleen anderen aangevallen en is er wel voor beloond.
Hij moet wel, anders blijft er bij de volgende verkiezingen niks meer over. GL en PVDA moesten eigenlijk al fuseren. Maar dan de vraag, wie kan het stokje overnemen?Robkazoe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
Ik ben in ieder geval blij dat PVV niet zo veel zetels krijgt als ik dacht dat ze gingen krijgen.
Verder maakt het me allemaal niet heel veel uit en gun ik het Jetten ook wel.
We lopen altijd wel te zeiken wat er allemaal mis gaat in ons land en onze politiek maar we vergeten dat we het in Nederland allemaal rete goed voor elkaar hebben ivm andere landen. Mede door ons politieke systeem.
Verder maakt het me allemaal niet heel veel uit en gun ik het Jetten ook wel.
We lopen altijd wel te zeiken wat er allemaal mis gaat in ons land en onze politiek maar we vergeten dat we het in Nederland allemaal rete goed voor elkaar hebben ivm andere landen. Mede door ons politieke systeem.
[ Voor 60% gewijzigd door Stylze op 29-10-2025 21:21 ]
Playstation 5
1 zetel? Ondanks de asociale manier van politiek voeren door Yesilgöz en het natuurlijk continue liegen.PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:17:
[...]
VVD heeft licht verloren toch tov vorige verkiezingen?
VVD was een kleine week geleden nog de 5de partij in de polls. Met flinke achterstand op de eerste 4.PatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:17:
[...]
VVD heeft licht verloren toch tov vorige verkiezingen?
Tenzij je rijk bent moet je dan vooral niet bij de vvd zijn.DutchOwnage schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:07:
[...]
...
Ach, ik heb niet de illusie dat Klaver had kunnen ontkomen aan de bakken stront die de overheersende rechtse media over linkse politici uitstortenPatrickC schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
[...]
Bij mij is vooral die slot speech van Frans blijven hangen over het einde tijdperk Wilders… het lijkt nu ook einde tijdperk Timmermans te worden. Ze hadden Klaver natuurlijk lijsttrekker moeten maken daar…
Die man op de NOS met zijn 'strategische stem' op de PVV waardoor Timmermans minder stemmen heeft gekregen
. Wat een domheid...
We kijken naar de VS, en denken ach, die Amerikanen toch, Maar het geloof in de self-made man, wordt hier echt niet minder. Dus krijg je dit. Partijen die oog hebben voor een ander/de samenleving als geheel, die pakken per definitie af van de kiezer, want de kiezer, als individu, is de ander/samenleving niet. En zero-sum denken doet de rest.Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:11:
De peilingen de laatste dagen leken enigszins de goede weg op. PVV leek leeg te lopen, maar dat ook PvdA/GL en CDA (wat je ook van cda vind, ze presenteerden zich in elk geval als een draai naar conforme politiek) leeg zouden lopen tov eerder peilingen was niet helemaal de verwachting..
[ Voor 3% gewijzigd door Norjee op 29-10-2025 21:22 ]
Behoorlijk triest inderdaadFleximex schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:19:
Die man op de NOS met zijn 'strategische stem' op de PVV waardoor Timmermans minder stemmen heeft gekregen. Wat een domheid...
Op dit moment zou ik, als GL'er vooral, bijna zeggen: fuck de fusie, want het werkt gewoon niet.Jorah_Newstone schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:18:
[...]
Hij moet wel, anders blijft er bij de volgende verkiezingen niks meer over. GL en PVDA moesten eigenlijk al fuseren. Maar dan de vraag, wie kan het stokje overnemen?
Ja, twee partijen die tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden was niet geweldig, maar misschien is het nu wel teveel vlees noch vis.
/f/image/ttI0LF2ZVQofG6UW9dTE1KF6.png?f=fotoalbum_large)