[F1 2025] Race 23 GP van Qatar Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:09:
Weet je wat ik zelfs nog wel zou zien gebeuren (ik weet dat ik goed ben in doemdenken), maar stel de volgende situatie doet zich voor tegen het einde van de race:
P1 VER
P2 RUS
P3 ANT
P4 NOR

Dat Russel zich dan terug zou laten zakken. Het is niet echt een geheim dat hij en Verstappen elkaar niet zo lekker liggen. Toevallig scrolde ik vandaag nog langs een video waarin Russel tegen Norris zegt dat hij hem een tow had willen geven tijdens de kwali "You know, to help you win the championship".

Nu is het natuurlijk slechts een scenario, er zijn zo veel mogelijkheden waardoor Norris wint, maar ook waardoor hij niet wint. Het duurt me te lang tot zondag :P
En in dat filmpje hebben Russell en Norris een niet heel vriendelijke discussie, daar zou je dan ook wat uit op kunnen maken. :)
Het is vaak ook meer een hype vanuit de media om coureurs tegen elkaar op te zetten, bij de coureurs zelf valt dat vaak dan wel mee.

Net als dat Antonelli nu ook niet expres een fout maakte.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

schumi2004 schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:23:
Als je echt op team orders WDC zou moeten worden is ook sneu lijkt me, weet niet of je dat zou moeten willen. Zal hem altijd blijven achtervolgen ben ik bang als het überhaupt zover komt.
Ach, Kimi Raikkonen kreeg de winst kado in Brazilie 2007, Massa vocht niet om zijn thuisrace te winnen. Teamorders, vast en zeker niet...

Er zal vooral gejammerd worden vanuit bepaalde groepen, maar straks staat daar gewoon "Norris WDC 2025" en dat is alles dat telt. Mario Andretti won ook met strikte teamorders in 1978, Petersson mocht hem niet inhalen. En zo zijn er wel meer gevallen van team orders en WKs.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 01-12-2025 13:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:55
miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:04:
[...]

Waarschijnlijk, en wat voor bizarre prestatie heeft Norris dan neergezet, weergaloos gewoon. Ik bedoel ik denk letterlijk dat hij en Piastri de enige coureurs zijn met zo'n extreem dominante auto die het lukt het tot in de laatste race spannend te houden. Ieder andere coureur was minstens drie races geleden al kampioen geweest.
Max was in de McLaren allang kampioen geweest.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
desalniettemin schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:50:
[...]

Max was in de McLaren allang kampioen geweest.
Dat is inderdaad precies wat ik zeg :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• desalniettemin
gambieter schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:41:
[...]

Ach, Kimi Raikkonen kreeg de winst kado in Brazilie 2007, Massa vocht niet om zijn thuisrace te winnen. Teamorders, vast en zeker niet...

Er zal vooral gejammerd worden vanuit bepaalde groepen, maar straks staat daar gewoon "Norris WDC 2025" en dat is alles dat telt. Mario Andretti won ook met strikte teamorders in 1978, Petersson mocht hem niet inhalen. En zo zijn er wel meer gevallen van team orders en WKs.
Ik heb aan het begin van het seizoen al gezegd dat Max geen kampioen wordt dit jaar. Lando hoeft niet eens te winnen. Maar ik hoop uiteraard dat ik ongelijk krijg. Het wordt zonnig en rond de 27 graden. Is volgens mij een voordeel voor McLaren.

• desalniettemin
miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:50:
[...]

inderdaad vergeten :F

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:50:
[...]

Gevalletje 'you had me at the first part' denk ik. :P

Helemaal mee eens verder, Norris en Piastri zijn dit WDC niet waardig eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door RegularJohn op 01-12-2025 13:55 ]

• desalniettemin
Ik was inderdaad vergeten erbij te zetten :)F

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55

Mystikal

It never hurts to help!

Leuk al die speculaties over wat zal Piastri doen, maar in mijn ogen 2 zaken niet genoemd:
  • Piastri laat zich terugvallen. Norris wordt 3e, maar later blijkt dat de auto van RedBull niet door de controle komt. Klein risico, maar het is er wel, dan is Norris kampioen en Piastri staat met lege handen
  • Indien Verstappen de race leidt en Norris is inderdaad 3e of 4e, zal Max het tempo proberen te drukken, zodoende dat er andere coureurs Norris kunnen naderen. Dit is al een meer gebeurd, bijvb Hamilton, Rosberg.
Echter, Norris zal gewoon kampioen worden tenzij er een kleine kans verzilvert wordt, maar daar hoeven we echt niet vanuit te gaan.

Basement Bios ---- Exo-S

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Ik heb 'm nog niet voorbij zien komen...

• miicker
  • Niet online
Mystikal schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:59:
Leuk al die speculaties over wat zal Piastri doen, maar in mijn ogen 2 zaken niet genoemd:
  • Piastri laat zich terugvallen. Norris wordt 3e, maar later blijkt dat de auto van RedBull niet door de controle komt. Klein risico, maar het is er wel, dan is Norris kampioen en Piastri staat met lege handen
  • Indien Verstappen de race leidt en Norris is inderdaad 3e of 4e, zal Max het tempo proberen te drukken, zodoende dat er andere coureurs Norris kunnen naderen. Dit is al een meer gebeurd, bijvb Hamilton, Rosberg.
Echter, Norris zal gewoon kampioen worden tenzij er een kleine kans verzilvert wordt, maar daar hoeven we echt niet vanuit te gaan.
De eerste optie die je schetst zou niet veel uitmaken. Wat loopt Piastri dan mis? Een GP overwinning of een podium? Lekker boeiend. Het is niet dat Piastri het WDC wint als hij eerste wordt en Norris 4e.

2e, ja kan, maar zelfs dan kan Piastri zich net voor de finish terug laten zakken.

• miicker
  • Niet online
Van mij mag die uitgemolken meuk ook vooral lekker op YouTube blijven in plaats van in dit topic.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

gambieter schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:41:
[...]

Buiten dat is dit nog wel de meest begrijpelijke teamorder. Of je doet wat het team wil en je teammate is kampioen, of je doet het niet en je staat beide met lege handen. Dan moet je al van te voren weten dat je nooit meer terug wil komen in F1 want op zo'n manier je team naaien gaat nooit iemand vergeten.

Dit is niet Schumacher die de winst afpakt van z'n teammate in een seizoen waar hij met 300 punten verschil kampioen wordt en zelfs op dat moment al mijlen ver vooruit liep dus waar het compleet niet nodig was.

blup

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:05:
Van mij mag die uitgemolken meuk ook vooral lekker op YouTube blijven in plaats van in dit topic.
Noted en onderaan de stapel (het commentaar hè) d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 01-12-2025 14:42 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/l5syry2euk4g1.jpeg

Jammer dat soort statements tegenwoordig schijnbaar nodig zijn omdat F1 'Fans' (ik zou het geen fan willen noemen), schijnbaar zover gaan om mensen met de dood te bedreigen op basis van een losse flodder van een race engineer. Die natuurlijk ook beter zou moeten weten en zo'n insinuatie niet zou moeten doen over de radio, doe dat lekker als je alle info hebt bij de debrief.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23

Nemean

3:16

Ik vraag mij eerder af wat McLaren gaat doen met de motoren die zij nu hebben. Een vijfde in de pool stoppen betekend een penalty. Gaan ze dit volgende week nog doen bij beide coureurs en proberen een inhaal race te beginnen? Of gaan ze de gok nemen en de oude motoren gebruiken met de kans op...

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:17
Dennism schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:36:
[Afbeelding]

Jammer dat soort statements tegenwoordig schijnbaar nodig zijn omdat F1 'Fans' (ik zou het geen fan willen noemen), schijnbaar zover gaan om mensen met de dood te bedreigen op basis van een losse flodder van een race engineer. Die natuurlijk ook beter zou moeten weten en zo'n insinuatie niet zou moeten doen over de radio, doe dat lekker als je alle info hebt bij de debrief.
Ja, dat viel mij tegen van Lambiase, zo ken ik hem niet echt eigenlijk. Maar goed, dit zit natuurlijk ook in zijn hoofd met de kampioenschap, dus best kans dat de emoties even wat hoger oplopen op zo'n moment.

• maussert
  • Registratie: September 2012
miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:09:
Weet je wat ik zelfs nog wel zou zien gebeuren (ik weet dat ik goed ben in doemdenken), maar stel de volgende situatie doet zich voor tegen het einde van de race:
P1 VER
P2 RUS
P3 ANT
P4 NOR

Dat Russel zich dan terug zou laten zakken. Het is niet echt een geheim dat hij en Verstappen elkaar niet zo lekker liggen. Toevallig scrolde ik vandaag nog langs een video waarin Russel tegen Norris zegt dat hij hem een tow had willen geven tijdens de kwali "You know, to help you win the championship".

Nu is het natuurlijk slechts een scenario, er zijn zo veel mogelijkheden waardoor Norris wint, maar ook waardoor hij niet wint. Het duurt me te lang tot zondag :P
Ik heb juist ergens gehoord/gelezen dat Russell liever Verstappen WDC ziet worden dan dat hij Norris als landgenoot het WDC ziet pakken. En wel om de reden dat hij de eerste Brit wilt zijn die na Hamilton WDC wordt.

Dat vind ik persoonlijk niet zo'n gekke gedachte. Maargoed het blijft allemaal speculaas :+

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ZeromaNoiS schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:39:
[...]

Ja, dat viel mij tegen van Lambiase, zo ken ik hem niet echt eigenlijk. Maar goed, dit zit natuurlijk ook in zijn hoofd met de kampioenschap, dus best kans dat de emoties even wat hoger oplopen op zo'n moment.
Vind dat de FOM er ook een steentje aan bijdraagt om precies dit bericht uit te zenden.
Ze zijn er natuurlijk ook bewust van dat dit voor sensatie gaat zorgen.

Daarbij vind ik het nog steeds bijzonder vinden dat sommige "fans" zicht zo laten opfokken.

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:59

Nhz

Eigenlijk zou (volgens de 'papaya rules') McLaren de 8 verloren punten van Piastri (door hun vernaggelde pitstop strategie) terug moeten geven aan hem. Als Max aankomende race 1e ligt, en Piastri 2e, dan kan dat alleen maar door Norris 5e te laten worden.

Ik zeg Max WK confirmed!

Groetjes

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:20

-d-

[Afbeelding]

Super triest ja - maar ook in dit topic ging er gelijk een hetze door sommigen om Kimi gelijk na die inhaalactie, waarbij volgens mij het meerendeel uberhaupt niet heeft gekeken dat het om een onschuldige fout ging van een rookie (die overigens weet ik veel hoeveel rondes Norris achter heeft kunnen houden - en daardoor had Norris ook geen kans meer had op Sainz die met een probleem aan z'n auto het laatste stuk moest uitrijden). Nou zeg ik niet dat mensen hier Kimi gaan zitten bedreigen, maar het geeft wel aan hoe snel mensen vingers wijzen.

Ja - Antonelli maakte een fout, en daardoor heeft Norris 2 extra punten gekregen.
Net zoals Hulkenberg een fout maakte en daardoor een levenslijn aan Max kunnen geven met de Safety Car. Dat is toch gewoon de sport? Soms zit het mee en soms zit het tegen.

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:26
[Afbeelding]

Het is niet JP die besluit dit uit te zenden in de live feed... Als die keuze niet was gemaakt, dan was dit statement zeer waarschijnlijk ook niet nodig geweest.

"Today is the worst day since yesterday"

• Dennism
  • Registratie: September 1999
Nukar schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:06:
[...]

Het is niet JP die besluit dit uit te zenden in de live feed... Als die keuze niet was gemaakt, dan was dit statement zeer waarschijnlijk ook niet nodig geweest.
Het is aan de FOM om het uit te zenden of niet. Maar JP maakt de fout al door überhaupt zonder, ogenschijnlijk, over alle data te beschikken deze opmerking te maken. Zeker niet wanneer je weet dat radio verkeer uitgezonden kan worden. Juist daarom zeg ik ook, al je dit zo nodig wil zeggen, zeg dat in een privé setting binnen het team zoals bij de debrief of wanneer je even na de race een 1:1 hebt met Max.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:56
[...]

Dit, en het duurde wel heeeeeel lang voor ze lieten zien wat Antonelli overkomen was.
Geen excuus om iemand persoonlijk aan te vallen uiteraard.

Haters everywhere but I don’t really care

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat ook niet helpt is dat de sky-kijker (waarvan ik er eentje was) een aantal ronden voor dat voorval nog een hele passage van de comentatoren voorgeschoteld hadden gekregen over "elkaar helpen" en dat dat niet eens team-gerelateerd hoefde te zijn.

Ik geef eerlijk toe dat ik, mede daardoor, dat voorval met ANT ook in die hoek zette. Maar ben ook niet te beroerd om toe te geven dat ik dat na nadere beschouwing fout zag.

Het was gewoon erg zuur om te zien dat ANT NOR ronde na ronde achter zich hield en dan door zo'n cockup alsnog zijn plek aan hem op moest geven.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48
Verkeerde topic, excuus.

[ Voor 89% gewijzigd door Malfunctions op 01-12-2025 15:22 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:14
Je bent (toevallig) al de tweede die dit topic met een voetbal topic verward :P Must be the water, denk ik?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002

SuBBaSS

-has Ryzen

Someone's in the wrong tab. :+

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:10
En GP is net zo hard mee aan het racen als Verstappen. Een coureur kan niet zonder engineer en andersom. Dus die ziet dat Norris er op een onlogische plek voorbij is gegaan en springt dan even in de emotie maar geeft wel de noodzakelijke info door namelijk dat Norris voorbij Antonelli voorbij is + de emotionele lading op dat moment.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:24
Jasphur schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:22:
[...]

Je bent (toevallig) al de tweede die dit topic met een voetbal topic verward :P Must be the water, denk ik?
Words of wisdom :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
-d- schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:00:
[...]
Super triest ja - maar ook in dit topic ging er gelijk een hetze door sommigen om Kimi gelijk na die inhaalactie, waarbij volgens mij het meerendeel uberhaupt niet heeft gekeken dat het om een onschuldige fout ging van een rookie (die overigens weet ik veel hoeveel rondes Norris achter heeft kunnen houden - en daardoor had Norris ook geen kans meer had op Sainz die met een probleem aan z'n auto het laatste stuk moest uitrijden). Nou zeg ik niet dat mensen hier Kimi gaan zitten bedreigen, maar het geeft wel aan hoe snel mensen vingers wijzen.
Bij de live-feed zag je dan ook alleen dat Antonelli plotseling aan een kant reed en Norris er zo voorbij kon rijden. Ik heb tot het einde van de race ook geen beter beeld voorbij zien komen waarin je zag dat Antonelli echt een foutje maakte. Ik vind de regie hier dan ook weer een fout in hebben gemaakt, zulke momenten horen ze gewoon te volgen en gelijk in de herhaling zetten.

[removed]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

Spotmatic

Ken sent me

redwing schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:30:
[...]
Bij de live-feed zag je dan ook alleen dat Antonelli plotseling aan een kant reed en Norris er zo voorbij kon rijden. Ik heb tot het einde van de race ook geen beter beeld voorbij zien komen waarin je zag dat Antonelli echt een foutje maakte. Ik vind de regie hier dan ook weer een fout in hebben gemaakt, zulke momenten horen ze gewoon te volgen en gelijk in de herhaling zetten.
Precies dit. Ik zag hetzelfde en dacht dat Antonelli simpel van het gas af ging, maar achteraf bezien snap ik het wel. Er was tijdens de laatste ronde(n) gewoon geen tijd meer om de werkelijke actie te laten zien.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:37
Spotmatic schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:33:
[...]

Precies dit. Ik zag hetzelfde en dacht dat Antonelli simpel van het gas af ging, maar achteraf bezien snap ik het wel. Er was tijdens de laatste ronde(n) gewoon geen tijd meer om de werkelijke actie te laten zien.
De replay die ze lieten zien als je hier de voorgaande 10 seconden aan had geplakt had je deze hele kunstmatige gemaakt media storm niet. Het is express voor kliks gedaan, de FOM moet zich diep schamen en hun verontschuldiging aanbieden aan Kimi. Zei zijn namelijk meer de aanstichers hiervan dan GP.

Helmut is a troll moet je niet serieus nemen.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

redwing schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:30:
[...]

Klopt. De herhaling kwam pas toen ze nog net niet waren uitgestapt, behoorlijk laat iig.

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:17
[Afbeelding]

Niet om ook maar iets aan dit mega trieste gedrag goed te praten, maar dit is van alle tijden. Denk maar bijvoorbeeld aan alle ellende richting Senna, de fluitconcerten, het uitschelden, en ook wel serieuze bedreigingen. Een luidruchtige minderheid hou je altijd.

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pendaco schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:37:
[...]

Klopt. De herhaling kwam pas toen ze nog net niet waren uitgestapt, behoorlijk laat iig.
Nou, met de track record van de fom vond ik het nog verbazingwekkend snel eigenlijk :P

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
RobertMe schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:36:
Blijkbaar heeft Helmut weer eens wat geroepen :F

[Afbeelding]
Los van de tekst, ik zie nu pas de manier waarop Toto ANT vast heeft... Ziet er meer uit als vader/zoon relatie dan als team baas/coureur. :/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:08
matthijst schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:20:
[...]

Dit, en het duurde wel heeeeeel lang voor ze lieten zien wat Antonelli overkomen was.
Geen excuus om iemand persoonlijk aan te vallen uiteraard.
Voor de JP zeggers, het is GP.

En GP heeft op zich helemaal niets bijzonders gezegd. Als je dan kritiek op RB wilt hebben dan kun je beter naar de uitspraken van Marko kijken dan naar die van GP.

Maar los daarvan, er lopen tegenwoordig gewoon een hoop sneue randdebielen op deze aardkloot die een mentale stoornis hebben waardoor ze enkel van die retarded dreigberichten naar (bekende) mensen die even iets doen wat niet in hun straatje past kunnen sturen.

• miicker
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:22:
[...]

Klopt, en de ene gebruiker heet DoeEensGek en de ander Malfunctions...
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/iyakbq639p081.jpg

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

De interviewster van ViaPlay had beter moeten weten toen ze Antonelli stond te interviewen.. Die gebruikte die quote alsof het een statement van Red Bull was. Dat men over de radio wat heen en weer kletst over wat men op dat moment dacht te zien is nog tot daaraantoe, dat een journalist dit soort uitspraken 15 minuten na de race gebruikt om haat te zaaien is wat mij betreft veel kwalijker../

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:35:
[...]

Klopt, en de ene gebruiker heet DoeEensGek en de ander Malfunctions...
[Afbeelding]
en af en toe zakt het nivo van de F1 volger blijkbaar ook naar het nivo van de voetbal hooligan af :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Killjoy

Klingon lawn products

Pendaco schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:37:
[...]

Op sky hadden ze de herhaling vrij snel volgens mij. Daar zag je de 'wobble' duidelijk in beeld gebracht vanuit de auto van Norris.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• miicker
  • Niet online
Killjoy schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:46:
[...]

Op sky hadden ze de herhaling vrij snel volgens mij. Daar zag je de 'wobble' duidelijk in beeld gebracht vanuit de auto van Norris.
Overal wordt toch gewoon dezelfde F1 feed uitgezonden?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:04

DDX

miicker schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:50:
[...]

Overal wordt toch gewoon dezelfde F1 feed uitgezonden?
Nee sky (dus niet f1tv met sky commentaar) doet soms eigen beelden.
Merk je soms ook wel dat f1tv sky commentaar (vooral bij qualify) niet klopt met beeld wat je ziet.

Al was dat nu bij Sky volgens mij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 01-12-2025 16:54 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:08
Was het slechts het camerawerk waardoor ik het mistte, of stonden er echt weinig McLaren monteurs beneden tijdens de podiumceremonie? Er was één shot van 2 man geloof ik. Echt lekker voor PIA, zo'n team.

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:29

Spotmatic

Ken sent me

Gaargod schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:18:
Was het slechts het camerawerk waardoor ik het mistte, of stonden er echt weinig McLaren monteurs beneden tijdens de podiumceremonie? Er was één shot van 2 man geloof ik. Echt lekker voor PIA, zo'n team.
Ik snap het wel. Ze hadden allerlei feestmaterialen laten aanrukken en T-Shirts besteld om het kampoenschap van Norris te vieren. Dat kon ineens linea recta in de shredder.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:47
Spotmatic schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:49:
[...]

Ik snap het wel. Ze hadden allerlei feestmaterialen laten aanrukken en T-Shirts besteld om het kampoenschap van Norris te vieren. Dat kon ineens linea recta in de shredder container naar Abu Dhabi.
Ftfy

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Spotmatic schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:49:
[...]
Ik snap het wel. Ze hadden allerlei feestmaterialen laten aanrukken en T-Shirts besteld om het kampoenschap van Norris te vieren. Dat kon ineens linea recta in de shredder.
Al de norr1s t-shirts? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Nemean schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:38:
Ik vraag mij eerder af wat McLaren gaat doen met de motoren die zij nu hebben. Een vijfde in de pool stoppen betekend een penalty. Gaan ze dit volgende week nog doen bij beide coureurs en proberen een inhaal race te beginnen? Of gaan ze de gok nemen en de oude motoren gebruiken met de kans op...
Ze hebben vorig jaar ook gewoon uitgereden zonder extra motoren dus waarom zouden ze een extra motor + straf pakken?

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:47
TinusXIII schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:25:
[...]

Ze hebben vorig jaar ook gewoon uitgereden zonder extra motoren dus waarom zouden ze een extra motor + straf pakken?
Nou, dat zou nu uitermate risicovol zijn, maar het duurde gisteren wel erg lang voordat Norris Antonelli voorbij was. Dat zag er een jaar geleden toch heel anders uit. Gaandeweg de race werd de McL alleen maar sneller. Dat is duidelijk niet meer zo en een nieuwe motor kan dan natuurlijk wel helpen. Maar dat doe je bij voorkeur niet in de laatste race.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Toke_gt schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:59:
[...]

Nou, dat zou nu uitermate risicovol zijn, maar het duurde gisteren wel erg lang voordat Norris Antonelli voorbij was. Dat zag er een jaar geleden toch heel anders uit. Gaandeweg de race werd de McL alleen maar sneller. Dat is duidelijk niet meer zo en een nieuwe motor kan dan natuurlijk wel helpen. Maar dat doe je bij voorkeur niet in de laatste race.
Norris hoeft alleen maar 3e te finishen, ongeacht wat Verstappen en Piastri dan doen, is Norris wdc. Van de overige coureurs heeft hij volgens mij niets te vrezen, dus het enige wat hem kan tegenwerken is pech of heel slechte strategie.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:39
Lando tikt Piastri er uit in bocht 1, valt zelf uit. Klaar.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

LA-384 schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:14:
[...]

Norris hoeft alleen maar 3e te finishen, ongeacht wat Verstappen en Piastri dan doen, is Norris wdc. Van de overige coureurs heeft hij volgens mij niets te vrezen, dus het enige wat hem kan tegenwerken is pech of heel slechte strategie.
Maar Piastri moet er toch wel zo ongelofelijk klaar mee zijn dat het een compleet ongeleid projectiel is. En ergens kan ik mij niet voorstellen dat er geen teamorders komen. Je wilt dit toch gewoon veiligstellen obv de stand nu?
Als je Piastri nog mee laat doen eindigt dit in tranen

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ZeromaNoiS schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:51:
[...]

Niet om ook maar iets aan dit mega trieste gedrag goed te praten, maar dit is van alle tijden. Denk maar bijvoorbeeld aan alle ellende richting Senna, de fluitconcerten, het uitschelden, en ook wel serieuze bedreigingen. Een luidruchtige minderheid hou je altijd.
Zelfs groot en deels goed gepraat onder de noemer passie, tifosi, etc.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Deruxian schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:34:
[...]

Maar Piastri moet er toch wel zo ongelofelijk klaar mee zijn dat het een compleet ongeleid projectiel is. En ergens kan ik mij niet voorstellen dat er geen teamorders komen. Je wilt dit toch gewoon veiligstellen obv de stand nu?
Als je Piastri nog mee laat doen eindigt dit in tranen
Wellicht kunnen ze het zo spelen dat ze elkaar niet treffen? Norris 3e = Norris kampioen. Als Piastri 1e of 2e kwalificeert, kan Norris voorzichtiger rijden bij de start. Pitmoment kunnen ze zelf bepalen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Met de historie van Abu Dhabi zal Piastri wel wachten tot het laatste moment als die een podium moet opgeven om Lando's WDC veilig te stellen. Ik zie Piastri ook weinig keus hebben. Het team kan hem teveel naaien in de volgende jaren anders.

Maar ik verwacht dat Lando geen 4e word. Dus heeft het weinig zin. Het zou pas een echt leuke ontknoping zijn geweest als Lando die Tankslapper niet had gehouden dit weekend. Max en Lando gelijk op punten, Piastri er slechts 4 punten achter. Man dat zou pas een finale zijn geweest! Nu moet Norris P5 eindigen (want Piastri laat hem er toch wel langs) en Max winnen. Alles kan, maar ik acht de kans niet groot. Ook omdat inhalen makkelijker is... Tenzij ze de auto echt verkeerd afstellen.

Blijft jammer dat Lando net voor die DRS trein van Alonso zat. Goede pitstop op het goede moment.... En verkeerde driver vooraan dat rijtje.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23

Nemean

3:16

TinusXIII schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:25:
[...]

Als je zekerheid wilt kan ik mij voorstellen dat je betrouwbaarheid ook hoog wilt hebben. Eén plofje voor Lando of Piastri is gelijk een stabiele factor weg.

Maar goed we gaan volgende week zien. Hun kwalificatie moet goed zijn (en dicht bij elkaar), hun pit-stops en strategieën ook. Ik heb er in ieder geval zin in.

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:53
Wat een saaie optocht moest worden werd gelukkig toch een soort spektakel met als eindresultaat een ontzettend spannende seizoensfinale (hoop ik).
Ik kijk graag lowerlaptime op youtube voor een meer technische/insider view. Vooraf en na een GP.
Op naar Abu Dhabi :)

YouTube: MAX VERSTAPPEN WAS PERFECT! 2025 F1 Qatar GP RACE Analysis

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:10
Heel erg triest weer. Internet is niet voor iedereen geschikt, teveel idioten lopen er rond!

'Socialemediakanalen Kimi Antonelli op zwart na doodsbedreigingen, Red Bull door het stof na insinuaties'

https://www.ad.nl/formule...-na-insinuaties~a8360568/

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:31
Charles Hill schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:05:
Heel erg triest weer. Internet is niet voor iedereen geschikt, teveel idioten lopen er rond!

'Socialemediakanalen Kimi Antonelli op zwart na doodsbedreigingen, Red Bull door het stof na insinuaties'

https://www.ad.nl/formule...-na-insinuaties~a8360568/
Dit is echt absurd. De eerste beelden waren wat raar om te zien, maar even daarna werd toch vrij duidelijk dat ANT niets fout deed. En trouwens, al was het wel bewust (was het niet, maar stel) dan rechtvaardigd dat het gedrag van "sommige (1100 aandragingen vanuit Mercedesbegreep ik)" nu alsnog niet. Mafklappers.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Maar dit gedrag is nu ook weer niet nieuw. Vraag maar aan Latifi en Masi. Of aan Glock.

Nee, dat betekent niet dat het prima is. En mogelijk / waarschijnlijk is het nu erger dan vroeger, want social media en anoniem online (behalve Latifi / Masi dan mogelijk. Incl. toen tijdens corona lockdown). Maar het idiote gedrag van de "fans" is wel van alle tijden en daar hoeven we ook niet perse verontwaardigd over te zijn.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Bvanham schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:30:
Lando tikt Piastri er uit in bocht 1, valt zelf uit. Klaar.
Ik denk dat als Mclaren 1-2 kwalificeert zal het wel los lopen, maar als Norris een slechte kwalificatie heeft dan zie ik het nog wel misgaan met de gebruikelijke bocht 1 situaties waar iedereen op elkaar zit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

basjuuhhh schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:06:
[...]

Dit is echt absurd. De eerste beelden waren wat raar om te zien, maar even daarna werd toch vrij duidelijk dat ANT niets fout deed. En trouwens, al was het wel bewust (was het niet, maar stel) dan rechtvaardigd dat het gedrag van "sommige (1100 aandragingen vanuit Mercedesbegreep ik)" nu alsnog niet. Mafklappers.
Na de race was er note bene nog een replay van het incident en was het duidelijk dat ie een foutje maakte, hoe zijn mensen dan nog steeds zo boos dan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Tsunoda laat zich lappen en tikt 'per ongeluk' Norris van de baan... O-)

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzSfiVNdIb19-G3WIx_7ZXJAKSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHvepSDktSxW8Un8QNn1j2Qv.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:57
Bossie schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:34:
[...]

Ik denk dat als Mclaren 1-2 kwalificeert zal het wel los lopen, maar als Norris een slechte kwalificatie heeft dan zie ik het nog wel misgaan met de gebruikelijke bocht 1 situaties waar iedereen op elkaar zit.
De Q gaat nog leuk worden. De coureurs/teams gaan elkaar beschuldigen van "impeding".

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Altijd een hoogtepuntje van deze topics :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinspire schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:37:
[...]

Na de race was er note bene nog een replay van het incident en was het duidelijk dat ie een foutje maakte, hoe zijn mensen dan nog steeds zo boos dan?
Je zult er verstelt van staan hoeveel mensen de tv uitzetten direct na de finish.

"When you grow up your heart dies"

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Heeft hij nu de track limits van Yuki gemist?

"When you grow up your heart dies"

• Marc H
  • Laatst online: 01:27

Marc H

- - Is wakker - -

sjaool schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:04:
[...]

Heeft hij nu de track limits van Yuki gemist?
Ja

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Marc H
  • Laatst online: 01:27

Marc H

- - Is wakker - -

Correctie:
Nee, zie nummer 31.

[ Voor 93% gewijzigd door Marc H op 02-12-2025 00:16 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord