Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1 2025] Race 23 GP van Qatar Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
Razr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:59:
Stel dat een TSU toch af en toe tussen VER en de McLarens was geeindigd..
Als... :+

Die die domme actie niet had gedaan in Spanje had die al 14 punten extra gehad. Dat is ~4x Tsunoda ertussen en leverde dus meer op. (Na P2 is het gat maximaal 3 punten?). En als... vervolgens Antonelli niet met hem had gecrasht in Oostenrijk stond Verstappen waarschijnlijk op P1. (Met die 14 punten in Spanje stond hij er nu 10 achter. Dus had die hoger dan een P5 in Oostenrijk moeten finishen, niet onhaalbaar (en met een P5 gelijk in punten)).

• RobertMe
saikol schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:09:
Mijn voorspelling voor dit weekend:
sprint:
1. VER
2. PIA
3. RUS
DNF NOR

race:
1. VER
2. PIA
3. NOR

Gaan we naar AD met de top 3 binnen 7 punten en krijgen we een thriller om het kampioenschap
Volgens mij is dit geen voorspelling maar wensdenken? ;)

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als Max nou kampioen wordt, zeg je dan dat hij 100+ achterstand had op Piastri en dat heeft ingelopen of 80+ punten op Norris? Er is voor beide wat te zeggen, want hij heeft ze beide in moeten halen.

Of hangt dit af van wie er tweede wordt?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Mog schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:05:
Lando moet gewoon Max en Oscar voor laten gaan. Laat ze maar stoeien om P1 en P2. Drie keer derde worden = wereldkampioen.
Dat is buiten Charles, George en Kimi gerekend. ;)

"When you grow up your heart dies"

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14
squashedraven schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:01:
[...]

Bij het lappen van Tsunoda kan ook veel gebeuren natuurlijk
Ik heb Tsunoda nog geen een keer op een defensieve move kunnen betrappen....

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:17
RobertMe schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:13:
[...]

Die die domme actie niet had gedaan in Spanje had die al 14 punten extra gehad. Dat is ~4x Tsunoda ertussen en leverde dus meer op. (Na P2 is het gat maximaal 3 punten?). En als... vervolgens Antonelli niet met hem had gecrasht in Oostenrijk stond Verstappen waarschijnlijk op P1. (Met die 14 punten in Spanje stond hij er nu 10 achter. Dus had die hoger dan een P5 in Oostenrijk moeten finishen, niet onhaalbaar (en met een P5 gelijk in punten)).
Antonelli was buiten Verstappens controle, net als de vloer van Norris en Piastri. Die kunnen we tegen elkaar wegstrepen.

Spanje is een ander verhaal. Het is - als ik het wel heb - de enige keer dit jaar dat hij zijn 'cool' verloor tijdens een race. Niet onlogisch dat dit gebeurde overigens. Alles zat tegen, gedoe met het team, hij moest zich al meerdere races het snot voor de ogen rijden om te proberen de minpunten van de wagen enigszins te compenseren. En dan als klap op de vuurpijl een enorme blunder van het team bij de bandenwissel.

Niet onlogisch dus, maar was dat niet gebeurd dan had hij het nu wel zelf in de hand gehad in plaats van afhankelijk te zijn van Norris.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:53
RobertMe schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:13:
[...]

9 punten bedoel je denk ik? Hij finishte op P5 zonder straf.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:38
alexbl69 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:31:
[...]

Antonelli was buiten Verstappens controle, net als de vloer van Norris en Piastri. Die kunnen we tegen elkaar wegstrepen.
Die kun je niet wegstrepen, want een DSQ krijg je als je oneerlijk voordeel behaald. Zelfde voor die geplofte motor van Norris, dat is ook de grens opzoeken en helaas eroverheen. Beide is misschien niet de directe schuld van Norris, maar hij heeft er wel voordeel van gehad.

• RobertMe
alexbl69 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:31:
[...]

Een team fout zie ik nog steeds als "eigen" fout.
TinusXIII schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:37:
[...]

9 punten bedoel je denk ik? Hij finishte op P5 zonder straf.
Ik meen(de) derde. Maar hij lag natuurlijk derde en Leclerc ging er meteen voorbij bij de herstart doordat Verstappen driftent de laatste bocht uit kwam?

Russell reed die voor, en hoefde die naar het oordeel van de stewards zijn plek niet aan af te staan. (Alleen was dat nog niet bekend gemaakt toen het team vroeg de plek af te staan). Dus P4 / 11 punten verlies dan.

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11 19:28
BlauweFles schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:15:
Als Max nou kampioen wordt, zeg je dan dat hij 100+ achterstand had op Piastri en dat heeft ingelopen of 80+ punten op Norris? Er is voor beide wat te zeggen, want hij heeft ze beide in moeten halen.

Of hangt dit af van wie er tweede wordt?
Hij stond 100+ punten achter op nummer 1, wie dat was? Boeit geen hond. De enige nummer 1 die telt is die aan het einde van het seizoen (of met voordeel paar races eerder).

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
squashedraven schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:01:
[...]

Bij het lappen van Tsunoda kan ook veel gebeuren natuurlijk
Dat zou wel heel erg voer zijn voor complotdenkers. Dit hoop ik echt niet, zou schande zijn.

En zo vaak is dat niet gebeurd ook voor zover ik weet, Max met Ocon, maar verder weet ik het me zo niet te herinneren.

• becopol
Shinji schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:52:
[...]

Dat zou wel heel erg voer zijn voor complotdenkers. Dit hoop ik echt niet, zou schande zijn.

En zo vaak is dat niet gebeurd ook voor zover ik weet, Max met Ocon, maar verder weet ik het me zo niet te herinneren.
Schumacher eindigde met 3 wielen. Denk wel de bekendste.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

streamnl schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:00:
Het is raar jaar qua gevoelens.

Aan de ene kant hoop ik gewoon nog steeds dat Lando wint, maar aan de andere kant... wat zou het geweldig zijn als Max wint. Ik acht die kans heel klein, maar er is een kans. Episch.
Mocht Max toch nog WDC worden dan is hij de definitieve GOAT. :)F

It’s the economy, stupid!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:43
ZO veel zin in dit weekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN0y8rnHEPp3G0CVuCq1SY8e_gI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FcPpfsl8hc49v8GagMmCz2lw.png?f=user_large
AI generated

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 18:44

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G6rkSDfXgAAcTsY?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01

SomerenV

It's something!

saikol schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:09:
[...]

Racing bulls lepelt gewoon 2 nieuwe motoren bij LAW en HAD achterin om zo punten af te kunnen snoepen :+ .

Mijn voorspelling voor dit weekend:
sprint:
1. VER
2. PIA
3. RUS
DNF NOR

race:
1. VER
2. PIA
3. NOR

Gaan we naar AD met de top 3 binnen 7 punten en krijgen we een thriller om het kampioenschap
[Afbeelding]
Ik drop deze even hier:
Ik denk dat de wereld niet klaar is voor nog zo'n soort einde :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:44
becopol schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:18:
[...]

Daar is hij alleen de eerste keer mee weggekomen. De tweede keer kostte dat hem niet alleen het wereldkampioenschap, maar werd hij ook uit de einduitslag geschrapt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Shinji
becopol schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:18:
[...]

Dat is van voor mijn tijd, maar mijn punt blijft, dat gebeurd bijna nooit en zou echt een smet zijn op een eventueel kampioenschap.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:02
Joris748 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:27:
[...]

Daar is hij alleen de eerste keer mee weggekomen. De tweede keer kostte dat hem niet alleen het wereldkampioenschap, maar werd hij ook uit de einduitslag geschrapt.
Zou wat zijn als blijkt dat de Mclaren het hele jaar al illegaal is en dat het complete team uit de uitslag wordt geschrapt :|

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:02
Shinji schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:29:
[...]

Dat is van voor mijn tijd, maar mijn punt blijft, dat gebeurd bijna nooit en zou echt een smet zijn op een eventueel kampioenschap.
Ach volgens de britten is elk kampioenschap van Verstappen besmet dus nog 1 erbij heeft weinig effect :+

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:30
jaapstobbe schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:18:
[...]

Ik heb Tsunoda nog geen een keer op een defensieve move kunnen betrappen....
Precies, ze komen er allemaal heel gemakkelijk voorbij. Sowieso helemaal niks van gezien dit jaar.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
dawg schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:18:
[...]

Mocht Max toch nog WDC worden dan is hij de definitieve GOAT. :)F
Mjah, of nog >2x WDC winnen, of nog >37 races, dan kun je het cijfermatig ook onderbouwen.

Maar snap je wel hoor, zo vind ik Federer de beste tennisser ooit.

• becopol
Shinji schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:29:
[...]

In deze race klapte Schumacher op Coulthard. Was niet voor het kampioenschap, maar leverde wel mooie beelden op. Deze race heb ik live op tv gezien en het voor mij staat die in de top 3 van spektakel.

Overigens heeft Schumacher wel op zo'n soort manier gewonnen in 1994.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:01
De Qatar 2025 teaser van Canal+, T-Max is blijkbaar ingeruild voor Maxinator 8)

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik heb er zin in :p en ben benieuwd of McLaren weer de plank misslaat :+

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 14:02
RobertMe schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:46:
[...]

Een team fout zie ik nog steeds als "eigen" fout.

[...]

Ik meen(de) derde. Maar hij lag natuurlijk derde en Leclerc ging er meteen voorbij bij de herstart doordat Verstappen driftent de laatste bocht uit kwam?

Russell reed die voor, en hoefde die naar het oordeel van de stewards zijn plek niet aan af te staan. (Alleen was dat nog niet bekend gemaakt toen het team vroeg de plek af te staan). Dus P4 / 11 punten verlies dan.
Dit blijft een zeer problematische ruling, en de acties van de steward/race control ik weet niet we de meldingen bepaald. In die bocht had Russell contact met Max, Max ging of track maar hield positie. Dat betekent dat Russell niet genoeg had gedaan om daar die overtake goed te doen omdat anders Max die plek had moeten terug geven wat Max wel had gedaan maar volgens de steward documenten blijkbaar niet nodig bleek te zijn. Zou Russell dan niet een penalty moeten hebben gekregen voor het contact wat hij veroorzaakte? Hij had zijn auto niet onder controle en maakt contact dit is toch typisch een penalty.

• jaapstobbe
SomerenV schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:25:
[...]

Ik drop deze even hier:
[YouTube: [RedBull vs Mercedes] Full Live Reactions Final Lap Abu Dhabi GP 2021 F1]

Ik heb deze nu al zo'n 69 keer teruggekeken. :P

• JEightyFive
  • Laatst online: 16:26

Ik drop deze even hier:
[YouTube: [RedBull vs Mercedes] Full Live Reactions Final Lap Abu Dhabi GP 2021 F1]

Waar we in Nederland WK finale trauma's hebben, hebben ze in de UK straks F1 finale trauma's :P

Maar inderdaad, mijn hart zou nog zo'n ontknoping niet trekken denk :D

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
JEightyFive schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:08:
[...]

Waar we in Nederland WK finale trauma's hebben, hebben ze in de UK straks F1 finale trauma's :P

Maar inderdaad, mijn hart zou nog zo'n ontknoping niet trekken denk :D
Overdrijven is ook een vak. Ja, menig hart zal misschien harder gaan slaan, maar dit is wat we willen min of meer. We gaan het zien of MCL minder snel is.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik drop deze even hier:

Als Max na dit weekend nog kans op WDC heeft zou ik als ik Red Bull was Latifi in de tweede Red Bull zetten. Puur en alleen al om bij McLaren tussen de oren te gaan zitten })

• JEightyFive
Iets te letterlijk nemen ook.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
:)

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-11 15:29
[...]

Hoe zat dat ook alweer, tijdje geleden :9

• Joris748
Kadett schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:28:
[...]

Hoe zat dat ook alweer, tijdje geleden :9
De eerste keer ramde hij Hill. Hill viel uit en eindigde 1 punt achter Schumacher.

De tweede keer ramde hij Villeneuve. Hij verloor het kampioenschap, omdat Villeneuve als derde finishte en daarmee voor Schumacher in de eindstand stond. Uiteindelijk werd Schumacher zelfs uit de einduitslag geschrapt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mog schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:05:
Lando moet gewoon Max en Oscar voor laten gaan. Laat ze maar stoeien om P1 en P2. Drie keer derde worden = wereldkampioen.
Dat is ook risico nemen. Eén keer materiaalpech, pechbotsing of een sterke MER/VER kan je zomaar de titel kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 26-11-2025 14:57 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:53
Help!!!! schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:56:
[...]

Dat is ook risico nemen. Eén keer materiaalpech, pechbotsing of een sterke MER/VER kan je zomaar de titel kosten.
Nja het moet wel heel gek lopen wil het nog misgaan bij Norris.

Maar er zijn gekkere dingen gebeurd.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
Max kan ook pech krijgen :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Razr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:59:
Zó jammer dat VER dit seizoen opnieuw niet een goede tweede rijder naast zich heeft. Dat zou echt zo erg helpen om afstand (letterlijk, maar ook in punten) te creeren. Stel dat een TSU toch af en toe tussen VER en de McLarens was geeindigd..
Zou je wellicht denken, maar als je naar de uitslagen kijkt, zou dat ook zomaar pijn kunnen doen.

Maar:
Australia gaat 2e rijder er in basis niet tussen.
China staat 2e rijder eerder voor VER dan voor NOR, maar zelfs dan is maar 1 pt.
Japan gaat 2e rijder er in basis niet tussen.
Bahrain staat 2e rijder eerder voor VER dan voor NOR, maar zelfs dan is maar 1 pt.
Saudi zet 2e rijder wellicht voor NOR, voor 2 ptn.
Miami staat 2e rijder eerder voor VER dan voor NOR, maar zelfs dan is maar 1 pt.
Emelia gaat 2e rijder er in basis niet tussen.
Monaco kost eerder VER 2ptn dan dat 2e rijder even wint.
Spanje kost VER ws. een punt.
Canada maakt niet uit (NOR DNF).
Austria gaat 2e rijder er in basis niet met winst vandoor.
GB kost VER eerder 2 ptn dan dat 2e rijder wint.
België staat 2e rijder eerder voor VER dan voor NOR, maar zelfs dan is maar 1 pt.
Hungary kost VER eerder 1 pt dan dat 2e rijder wint.
NL maakt niet uit (NOR DNF).
Monza zie ik 2e rijder niet zo gauw ertussen staan.
Azerbaijan stond TSU ervoor.
Singapore zie ik 2e rijder niet zo gauw ertussen staan.
COTA zie ik 2e rijder niet zo gauw ertussen staan.
Mexico gaat 2e rijder er in basis niet met winst vandoor.
Brazil kost eerder VER 3 ptn dan dat 2e rijder even wint.
Vegas maakt niet uit (NOR DSQ).

Erg subjectief natuurlijk, maar 2e rijder is vooral nuttig als je auto dominant is, dan rijg je de 1-2 aan elkaar.

Kan zeker helpen natuurlijk, maar tot nu toe lijkt mij niet te hebben gemist.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:23

codex

Geen OpenAI agent :)

Dit wordt toch wel erop of eronder. Waar er altijd nog iets goed te maken viel in de volgende race, is dit het weekend waar Max echt geen steken mag laten vallen. Als McLaren inderdaad heeft zitten rommelen met skids om de rijhoogte te beïnvloeden dan zal dit meteen opvallen. Peter Windsor benoemde in een video met Cameron ook nog iets wat een rol zou kunnen spelen, McLaren is onder andere sterk omdat ze veel controle hebben over de bandenslijtage en dus meer ruimte hebben om hun strategie te bepalen. Dat voordeel hebben ze in elk geval zondag niet.

Ik ben echt heel benieuwd.

• RobertMe
[...]

Volgens mij heb jij het over heeel iets anders ;)

Het ging over incidenten met lapped cars. Schumacher en Coulthard in Spa '98 dus.

Het ging niet over met Hill in Adelaide ('93? '94?) (noch over met Villeneuve in Jerez in '97?). Waarbij in beide keren de FIA niks gedaan heeft? Dus of het nu geluk / pech was? Hij was gewoon de ene keer kampioen doordat Hill uitviel en de andere keer geen kampioen doordat die zelf uitviel.

• Joris748
RobertMe schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:55:
[...]

Volgens mij heb jij het over heeel iets anders ;)

Het ging over incidenten met lapped cars. Schumacher en Coulthard in Spa '98 dus.
Ah dat incident. Was idd legendarisch.
Het ging niet over met Hill in Adelaide ('93? '94?) (noch over met Villeneuve in Jerez in '97?). Waarbij in beide keren de FIA niks gedaan heeft? Dus of het nu geluk / pech was? Hij was gewoon de ene keer kampioen doordat Hill uitviel en de andere keer geen kampioen doordat die zelf uitviel.
Voor die eerste is hij inderdaad niet bestraft, maar vriend en vijand zijn het er toch wel over eens dat Schumacher zeker niet vrijuit ging. Hill kun je verwijten dat hij naïef was over wat voor smeerlap Schumacher was en dat hij beter even had kunnen wachten.

Voor die tweede keer is hij uit de WDC eindstand geschrapt, nadat hij tweede was geworden in de eindstand.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:54
Mooie intro
Max als de Terminator

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FF geen rekening gehouden met de de sprintrace tijden en de daardoor verlate quali voor de hoofdrace..
Ach, dan kijkt het verjaardagsbezoek maar allemaal even in stilte mee!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04
pilskes schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:55:
FF geen rekening gehouden met de de sprintrace tijden en de daardoor verlate quali voor de hoofdrace..
Ach, dan kijkt het verjaardagsbezoek maar allemaal even in stilte mee!
Ik moet bij mij thuis sint (ome Wim) en z’n twee pieten (geen idee wie dat dan altijd zijn) vragen of ze even stil mee willen kijken naar de kwalificatie. :P

Grap is wel dat ome Wim jaren lang marshall op Spa is geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door ZeromaNoiS op 26-11-2025 22:16 ]

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:01
Extra grindstroken zodat de coureurs zich geen uitstapjes naast de baan kunnen permitteren.

Losail has added extra gravel strips to discourage drivers running wide during this year's event at: • Turn six, exit • Turn 10, right • Turn 14, exit (extended) • Turn 16, exit #F1 #QatarGP #RaceFans

RaceFans (@racefans.net) 26 november 2025

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08
Norris gaat er sowieso af in 1 van beide kwalificaties. De auto zal lastiger zijn als ze iets omhoog gaan en dan komen we weer op het punt wat we halverwege het seizoen zagen dat de foutjes er in sluipen. Maar deze baan is zeer hoge snelheid dus ik denk dat Norris gaat overpushen.

• ZeromaNoiS
  • Laatst online: 23:04
Lynx schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:20:
Norris gaat er sowieso af in 1 van beide kwalificaties. De auto zal lastiger zijn als ze iets omhoog gaan en dan komen we weer op het punt wat we halverwege het seizoen zagen dat de foutjes er in sluipen. Maar deze baan is zeer hoge snelheid dus ik denk dat Norris gaat overpushen.
Norris is echt geen prutser, die kan best wel een beetje sturen.
Is het een Verstappen, nee. Maar mensen waarderen hem op dit soort momenten wel wat aan de lage kant maar mijn mening.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Er zit nogal wat zandbakgeld in McL, zou me niet verbazen wanneer er nieuwe "papaya rules" afgesproken zijn na Vegas en er eentje opgeofferd wordt om iig geen Max WDC te laten worden dit seizoen.
Voor de dubbele DSQ afgelopen weekend had Max weinig te verliezen en veel te winnen maar dat begint de komende race(s) toch wel wat te veranderen.
Nu lijkt het weer 2 tegen 1 in het voordeel van McL.
Al hebben "we" ook nog 2 RB's op de baan en Yuki die indien gelapt of met een tactisch geplaatste stop een beetje roet in het eten kan gooien bij het oranje papaya team.
En ben uiteraard heel benieuwd hoe de McL's gaan presteren met wat meer veiligheidsmarge in de rijhoogte.
Lowrider times are over, nogmaals een DSQ kunnen ze zich echt niet meer veroorloven.

En gelukkig ook weer live op een normaal tijdstip te bekijken.
* PalingDrone is nog steeds half gesloopt van dat nachtbraak weekendje Vegas.

• PalingDrone
  • Niet online
ZeromaNoiS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:14:
[...]

Ik moet bij mij thuis sint (ome Wim) en z’n twee pieten (geen idee wie dat dan altijd zijn dat is z'n Piet-crew ) vragen of ze even stil mee willen kijken naar de kwalificatie. :P

Grap is wel dat ome Wim jaren lang marshall op Spa is geweest.
offtopic:
En da's maar goed ook, een nuchtere marshall.
Ome Wim als marshall op Jupiler was ronduit gevaarlijk geweest. :+
Desnoods stuur je de Sint en z'n Piet-crew een uurtje naar Zolder met een kratje bier, kan jij lekker rustig de Q kijken ;)

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:28:
[...]

Norris is echt geen prutser, die kan best wel een beetje sturen.
Is het een Verstappen, nee. Maar mensen waarderen hem op dit soort momenten wel wat aan de lage kant maar mijn mening.
Norris doet het op het moment prima (al heb ik Vegas, en de start daar dus, niet gezien :p). Maar aan het begin van het seizoen (en vorig seizoen) heeft hij echt wel voldoende foutjes gemaakt in de kwalificaties en races. Voornamelijk steeds kleine lockups waarmee die tijd weggooide en een Q ronde dus klaar was (China o.a. in de voorlaatste bocht/hairpin) of in de race met achtervolgen tijd verloor (Spa bv waar die met moeite Piastri bij kwam en elke twee? drie? vier? ronde een kleine lockup had en weer 2, 3 tienden verloor en terug bij af was). Of Singapore vorig jaar waar die ruim aan de leiding rijdt en 3? keer de muur raakt.

Die momenten en aantal keren waren toch echt wel opvallend. Niet alleen ten opzichte van Verstappen, maar eigenlijk "iedereen".

• Shinji
PalingDrone schreef op donderdag 27 november 2025 @ 02:39:
Er zit nogal wat zandbakgeld in McL, zou me niet verbazen wanneer er nieuwe "papaya rules" afgesproken zijn na Vegas en er eentje opgeofferd wordt om iig geen Max WDC te laten worden dit seizoen.
Voor de dubbele DSQ afgelopen weekend had Max weinig te verliezen en veel te winnen maar dat begint de komende race(s) toch wel wat te veranderen.
Nu lijkt het weer 2 tegen 1 in het voordeel van McL.
Al hebben "we" ook nog 2 RB's op de baan en Yuki die indien gelapt of met een tactisch geplaatste stop een beetje roet in het eten kan gooien bij het oranje papaya team.
En ben uiteraard heel benieuwd hoe de McL's gaan presteren met wat meer veiligheidsmarge in de rijhoogte.
Lowrider times are over, nogmaals een DSQ kunnen ze zich echt niet meer veroorloven.

En gelukkig ook weer live op een normaal tijdstip te bekijken.
* PalingDrone is nog steeds half gesloopt van dat nachtbraak weekendje Vegas.
Zak heeft aangegeven liever WDC te verliezen dan een coureur voor te trekken.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 06:32:
[...]

Zak zegt wel vaker iets

• Shinji
Zak heeft ook iets meer inside knowledge dan een random user hier op Tweakers.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:11:
[...]

Er is wel een verschil tussen iets zeggen en iets doen, zeker bij Zak.
Die gaan echt Oscar nog wel een teamorder geven en dan hebben ze echt de hele F1 fanbase tegen zich.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:22:
Die gaan echt Oscar nog wel een teamorder geven en dan hebben ze echt de hele F1 fanbase tegen zich.
Er zijn genoeg situaties waar PIA in AD geen WDC meer kan worden, dan kan hij zonder team orders ook zelf besluiten.

Maar stel PIA ligt voor NOR bij swap is NOR kampioen, zonder swap VER. Als McLaren dan NIET swapped, dan ontploft het internet (nu ja: dit topic).

• PalingDrone
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:22:
[...]

Mogelijkheden genoeg, iets "per ongeluk" verklooien tijdens een pit stop behoort ook tot de mogelijkheden.
Teamorders hoeven niet alleen voor de coureurs te zijn, dat kan veel makkelijker naar de pit crew.

• jaapstobbe
Iedereen speculeert zich een ongeluk. Zullen we gewoon gaan kijken straks :)

• JEightyFive
Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 06:32:
[...]

Als ik de indruk van de buitenwereld zo lees her en der dan heeft hij daar redelijk in gefaald :P

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-11 14:25
Jake schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:34:
[...]

Zou je wellicht denken, maar als je naar de uitslagen kijkt, zou dat ook zomaar pijn kunnen doen.
-knip-

Erg subjectief natuurlijk, maar 2e rijder is vooral nuttig als je auto dominant is, dan rijg je de 1-2 aan elkaar.

Kan zeker helpen natuurlijk, maar tot nu toe lijkt mij niet te hebben gemist.
Met de resultaten zoals die nu zijn zijn, had een goede 2e rijder bij 6 races kunnen zorgen dat PIA en NOR minder punten hadden gehad.
Maar dan waren de races heel anders verlopen. En ook bij races waar VER achter PIA/NOS is geëindigd had een goede 2e rijder voor heel andere strategische beslissingen kunnen zorgen waardoor het resultaat anders was.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jaapstobbe schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:09:
Iedereen speculeert zich een ongeluk. Zullen we gewoon gaan kijken straks :)
Speculeren is juist toch onderdeel van de voorpret? :) als we het alleen over feiten hebben, wordt het ook maar saai.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 13:41
Ik denk niet dat McLaren uberhaupt nu een 1e rijder kan aanwijzen. Volgens geruchten heeft Piastri in zijn contract staan dat hij pas 2e rijder worden als hij mathematisch geen kans op het WK meer heeft.

Dus dat kanpas evt gebeuren als hij in de sprint race achter Norris eindigt. Wat best een grote kans is natuurlijk

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:32
Bigfoot schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:07:
Ik denk niet dat McLaren uberhaupt nu een 1e rijder kan aanwijzen. Volgens geruchten heeft Piastri in zijn contract staan dat hij pas 2e rijder worden als hij mathematisch geen kans op het WK meer heeft.

Dus dat kanpas evt gebeuren als hij in de sprint race achter Norris eindigt. Wat best een grote kans is natuurlijk
Ook als hij in de sprint achter Norris eindigt kan hij nog steeds kampioen worden. Er zijn op dat moment nog 2 hoofdraces te gaan, dus hij kan dan in theorie nog 50 punten inlopen, waarmee hij Norris nog ruim zou kunnen inhalen.

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:52
Joris748 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:06:
[...]

Ah dat incident. Was idd legendarisch.

[...]

Voor die eerste is hij inderdaad niet bestraft, maar vriend en vijand zijn het er toch wel over eens dat Schumacher zeker niet vrijuit ging. Hill kun je verwijten dat hij naïef was over wat voor smeerlap Schumacher was en dat hij beter even had kunnen wachten.
Hill heeft het het jaar erop in Sivlerstone en Monza terug gedaan, buitengewoon succesvol echter met het nadeel dat Hill zichzelf hiermee elimineerde voor het WDC. Ik weet niet of je 1994 kan spreken over een verongelijkte Schumacher (gedetermineerd was hij zeker) maar een diskwalificatie + 2 race ban obv het negeren van een zwarte vlag door het 2x inhalen van Hill (pole-position) in de opwarmronde, lijkt een wat overtrokken maatregel. Dat Schumacher het na eigen fout in Australie zo dacht op te lossen (WDC te worden) is niet goed te praten, in een ver hoekje misschien begrijpelijk. Hill had idd geduld moeten hebben zodat de crash er niet was gekomen. Of Hill dan de terechte kampioen was geweest, weet ik ook niet.
1994 was, op de auto's na, een bijzonder lelijk jaar met ongelukken, intriges, valsspel, rijderswissels en een FIA die nogal onstuimig en hard regelwijzigingen en straffen uitdeelde (bijv. Irvine's raceban na GP van Brazilie).

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:03

Major_ton

Shoot!

Nu gun ik niemand pech, maar hoe gaaf zou het zijn als de laatste race van start gaat waarbij Norris, Piastri en Verstappen hetzelfde aantal punten hebben? Het is mogelijk met dit sprint weekend, maar dan moet Norris flinke pech hebben. #dreamon

Some infinities are bigger than others.

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Major_ton schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:04:
Nu gun ik niemand pech, maar hoe gaaf zou het zijn als de laatste race van start gaat waarbij Norris, Piastri en Verstappen hetzelfde aantal punten hebben? Het is mogelijk met dit sprint weekend, maar dan moet Norris flinke pech hebben. #dreamon
ach, voor de zomerstop gaf niemand meer een kans dat verstappen uberhaupt nog een wedstrijd zou winnen, en nu is het een reeele kans dat het pas bij de laatste wedstrijd beslist wordt.

Daarnaast, en daar heb ik mezelf ook echt misgerekend, is dat Norris toch constanter is dan ik in eerste instantie dacht. Hij heeft 17 van de 22 podia's gehaald, 1 DSQ en een keer motorproblemen. Dat is dan eigenlijk 17 van de 20 races. een keer 4de een keer 7de en een keer die stomme actie richting piastri.

Waarom zou het dan realistisch zijn dat hij de volgende 2 wedstrijden niet op het podium zou rijden.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:16

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

laten we eerlijk zijn.
Waarschijnlijke scenario gaat zijn:
Norris pole voor sprint. Wint sprint en max 3e.
Norris pole voor race en wint hem. Max 3e.

Auto van RB gaat weer lastig te besturen zijn. En de Mclarens vliegen gaan weer als een raket.
Dat is nu elke keer na een succesvol weekend. Krijgen we weer hoop, wat weer kapot gemaakt in de race erna.

Huub Huub Barbatruc!

• becopol
Peter F schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:17:
[...]

ach, voor de zomerstop gaf niemand meer een kans dat verstappen uberhaupt nog een wedstrijd zou winnen, en nu is het een reeele kans dat het pas bij de laatste wedstrijd beslist wordt.

Daarnaast, en daar heb ik mezelf ook echt misgerekend, is dat Norris toch constanter is dan ik in eerste instantie dacht. Hij heeft 17 van de 22 podia's gehaald, 1 DSQ en een keer motorproblemen. Dat is dan eigenlijk 17 van de 20 races. een keer 4de een keer 7de en een keer die stomme actie richting piastri.

Waarom zou het dan realistisch zijn dat hij de volgende 2 wedstrijden niet op het podium zou rijden.
Omdat Norris een historie heeft met falen onder druk. Nu lijkt hij het dit jaar behoorlijk onder controle te hebben, maar de druk op hem is nooit groter geweest dan dit.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DNA_Saint schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:40:
laten we eerlijk zijn.
Waarschijnlijke scenario gaat zijn:
Norris pole voor sprint. Wint sprint en max 3e.
Norris pole voor race en wint hem. Max 3e.

Auto van RB gaat weer lastig te besturen zijn. En de Mclarens vliegen gaan weer als een raket.
Dat is nu elke keer na een succesvol weekend. Krijgen we weer hoop, wat weer kapot gemaakt in de race erna.
Ik vraag het me af. Qatar is wat hobbeliger dan ik dacht. Kon weleens een uitdaging worden voor McLaren. Beetje wensdenken misschien.
Ik hoop iig dat er niets technisch mis gaat.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:18
Veel wensdenken hier. Als Norris de finish niet haalt, als Norris buiten de punten valt, als Norris...

Wat als Max de finish niet haalt? Dat kan ook.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:16

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wat zou hiervan waar zijn?

Onrust binnen McLaren: "Ze praten niet meer met elkaar" | GPToday.net https://share.google/Vvbj1IWqJ7mTOqKhm

Huub Huub Barbatruc!

• JEightyFive
Mawlana schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:33:
Dan kunnen we stoppen met wensdenken :P

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 14:31
DNA_Saint schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:39:

Onrust binnen McLaren: "Ze praten niet meer met elkaar" | GPToday.net https://share.google/Vvbj1IWqJ7mTOqKhm
Ralf Schumacher kletst regelmatig uit zijn nek wat dan weer wordt overgenomen door alle clickbaitsites, ik zou het met een gigantische korrel zout nemen.

• becopol
Veel wensdenken hier. Als Norris de finish niet haalt, als Norris buiten de punten valt, als Norris...

Dat is doemdenken 8)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01

SomerenV

It's something!

Omdat het allemaal van Norris afhangt. In principe kan Max niet meer WDC worden, tenzij Norris het verkloot. Daarom 'als Norris dit en dat'. Verstappen moet vooral z'n ding doen maar is vooral een passagier in dit gevecht om de titel. Zolang Norris het niet verpest voor zichzelf is er geen verschil voor Verstappen tussen eerste en laatste worden.

Edit: dit zorgt er ook wel voor dat de druk voor Norris een héél stuk hoger is dan voor Verstappen, los van dat Verstappen al 4 titels onder z'n naam heeft. Norris weet dat alles in zijn handen ligt en dat áls ie het WDC laat ontglippen dat het niet komt doordat Verstappen goed rijdt, maar omdat hij het om wat voor reden dan ook verpest heeft. Maar ook iemand anders die hem een tik geeft kan zijn kansen compleet doen verbleken. Dus iets zoals bij Piastri tijdens de vorige race (al had ie toen enorm veel geluk) kan al aardig wat roet in het eten gooien.

En dan kijken we naar de statistieken: van de laatste 10 races heeft Russel er 1 gewonnen, Piastri 2, Norris 3 en Verstappen 4, dus Verstappen is in dat opzicht de favoriet. Dus nog meer druk voor Norris. En is er mogelijk nog Pastri die bloed ruikt.

Dus ja, er hangt enorm veel af van Norris en daardoor zijn er best veel variabelen rondom Norris.

[ Voor 55% gewijzigd door SomerenV op 27-11-2025 14:14 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• RobertMe
Geen updates voor Red Bull dit weekend:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/outdanked-by-red-bull-v0-obgplhacos3g1.jpeg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=9b639d4e69d93dfb4b10fe9cf8a80aa4aa4cf3db

• RobertMe
En een nieuwe Canal+ teaser, dit keer geen Terminator maar Jaws:

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 27-11-2025 19:20 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:33

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:33:
Geen updates voor Red Bull dit weekend:

[Afbeelding]
Dit vind ik zo mooi aan dat team :D

Mijn boefje is liev!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, dat is gewoon ordinair vragen om een ban op tweakers ;)

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:26
DNA_Saint schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:39:

Niet veel. Sinds ik heb vernomen dat GPtoday om relevant te blijven in het algoritme de meest sensationele koppen moet verzinnen en veelal alinea's van meer gerenomeerde sites opknipt tot meerdere stukjes (iets wat concullega's natuurlijk ook doen)

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 15:36
Kan niet wachten op dit weekend. Zal klaar zijn voor Max of we gaan naar de laatste race toe met nog meer hype! Let go racing!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Extigo
  • Laatst online: 17:11
--Spuitelf

[ Voor 95% gewijzigd door Extigo op 27-11-2025 17:11 ]

• d-vine
Die gasten bij Canal+ gaan helemaal los
_O-
RobertMe schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:35:
En een nieuwe Canal+ teaser, dit keer geen Terminator maar Jaws:

[Streamable: unnamed]

[ Voor 54% gewijzigd door d-vine op 27-11-2025 19:25 ]

• d-vine
sorry man overheen gelezen was verstopt onder het plaatje... ;)

my bad

• RobertMe
d-vine schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:19:
[...]

sorry man overheen gelezen was verstopt onder het plaatje... ;)

my bad
Op basis van jouw "voorbeeld" nu maar aangepast naar de embedded variant :Y)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb Lando ergens horen zeggen dat hij denkt dat de auto nu sneller gaat zijn omdat ie nu niet meer hoeft op te letten dat ie de bodem beschadigt... Cynisme of waar?

Jammer dat ik de bron niet meer kan vinden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:11:
[...]

https://x.com/formularacers_/status/1994067412392513735?s=46

:)

• Shinji

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:37:
[...]

Dat komt dan toch overeen met wat ik zei of lees ik het anders?
Zak gaf aan niemand te willen voortrekken en PIA geeft aan dat hem gevraagd is Norris te helpen. Dat is toch wel degelijk voortrekken ;)

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brummetje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:53:
[...]

Zak gaf aan niemand te willen voortrekken en PIA geeft aan dat hem gevraagd is Norris te helpen. Dat is toch wel degelijk voortrekken ;)
Misschien dat Zak het niet aan PIA heeft gevraagd, maar iemand anders? Dan kloppen ze beide :P

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Damian schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:25:
Ik heb Lando ergens horen zeggen dat hij denkt dat de auto nu sneller gaat zijn omdat ie nu niet meer hoeft op te letten dat ie de bodem beschadigt... Cynisme of waar?

Jammer dat ik de bron niet meer kan vinden.
YouTube: F1 Pre Race Drivers Interviews | Qatar Grand Prix 2025

Deze?

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:45
Redelijk off-topic, maar planningtechnisch is dit een behoorlijk slecht getimede overstap in Zwitserland komende zondag... Anderzijds, de start is natuurlijk niet precies om 17:00 uur, altijd een paar minuten later. Hopen dat het mobiele bereik op het station daar voldoende is. Geen live rondetijden dus a.s. zondag tijdens de race. :') Of de hotspot moet het in de trein de hele reis goed doen richting Chur zodat ik de laptop alsnog kan openklappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbJc_H4bQc3GQirqM62UWQfct6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEWDbm5o9u7z343FBPbNAsxs.jpg?f=fotoalbum_large

• Shinji
[...]

Dan las ik het inderdaad anders, ik las, ze hebben het er in het algemeen over gehad maar ze gaan het niet doen.

• RobertMe
IJsbeer schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:57:
[...]

Misschien dat Zak het niet aan PIA heeft gevraagd, maar iemand anders? Dan kloppen ze beide :P
Dat is natuurlijk volkomen irrelevant. Als Piastri dat op deze manier zegt, dat "hem dat gevraagd is" dan is hem dat "serieus" gevraagd door iemand uit het team. Waarbij diegene dus voor het team spreekt. En Zak is eindverantwoordelijk daarvoor. Dus degene die het hem gevraagd heeft doet dat namens / voor / in opdracht van Zak.

• alienfruit
  • Laatst online: 20:48

alienfruit

the alien you never expected

eigenlijjk nooit problemen gehad met mobiele internet in de SBB treinen

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:41
[...]

Ik zou meer vertrouwen hebben in een uitspraak van Piastri dan van zak.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Bvanham schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:53:
[...]

Ik zou meer vertrouwen hebben in een uitspraak van Piastri dan van zak.
Ik dus ook, vind Zak sowieso een naar mannetje.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:33

JB

Cédric roelt!

Als PIA uiteindelijk NOR in de weg gaat zitten, omdat het hem toch niet meer lukt :o

Mijn boefje is liev!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:13

g0tanks

Moderator CSA
StefanVerkerk schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:16:
Redelijk off-topic, maar planningtechnisch is dit een behoorlijk slecht getimede overstap in Zwitserland komende zondag... Anderzijds, de start is natuurlijk niet precies om 17:00 uur, altijd een paar minuten later. Hopen dat het mobiele bereik op het station daar voldoende is. Geen live rondetijden dus a.s. zondag tijdens de race. :') Of de hotspot moet het in de trein de hele reis goed doen richting Chur zodat ik de laptop alsnog kan openklappen.

[Afbeelding]
Ik heb afgelopen weekend toevallig Sargans - Basel SBB gedaan. Dat is 90% dezelfde route en internet was prima. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Max zijn kansen op het wereldkampioenschap berekent door ChatGPT.

Perfect — ik heb drie concrete scenario’s doorgerekend en de resultaten in een tabel gezet.

Kort (tabel):

Conservatief — 31.3%
(bookmakers-gebaseerd maar met een lichte nadelige aanpassing voor Verstappen: 10% lagere win-kans dan de marktimplied odds)

Baseline (ensemble) — 46.3%
(gewogen combinatie: 50% bookmakers-model + 50% historisch model met negatieve correlatie)

Optimistisch — 59.1%
(historisch model met negatieve correlatie én een boost van Verstappen’s top-3 kansen met 10%)

Ik heb de Monte-Carlo simulaties (≥120k runs per scenario) uitgevoerd en de percentages hierboven zijn de geschatte kansen dat Verstappen minstens 25 punten meer scoort dan Norris in de resterende sessies (Qatar sprint + Qatar GP + Abu Dhabi GP), genoeg om de 24-punts achterstand om te buigen en het kampioenschap te winnen.

Deze conclusie was wel opmerkelijk.
Resultaat: de kans omhoog naar ≈ 59.3% — omdat in veel scenario’s de correlatie maakt dat als Verstappen wint of hoog eindigt, Norris vaker ver onder eindigt waardoor Verstappen makkelijker de 25 punten inhaalt.

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord