[F1 2025] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:03
De Ferrari's hebben niks te verliezen, Norris alles, dus die zouden na bocht 1 op P1 en P2 moeten zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:54
Het F1 2025 gevoel is na de kwalificatie weer helemaal terug, Red Bull kansloos als vanouds.
Als Norris deze wint en Max weet niet op het podium te eindigen, dan is het kampioenschap wel ver verkeken. Natuurlijk kan er in de praktijk nog wat geks gebeuren, maar die kans is wel erg klein als de McLaren zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:53

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hopen dat de Ferrari's Norris lang zat kunnen tegen werken dat Max in iedergeval aan kan sluiten. En hopen dat de race pace beter is dan de Q pace.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:57
TheBrut3 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:46:
Het F1 2025 gevoel is na de kwalificatie weer helemaal terug, Red Bull kansloos als vanouds.
Als Norris deze wint en Max weet niet op het podium te eindigen, dan is het kampioenschap wel ver verkeken. Natuurlijk kan er in de praktijk nog wat geks gebeuren, maar die kans is wel erg klein als de McLaren zo snel is.
De McLaren is misschien snel, maar Norris is niet foutloos. De pitcrew ook niet. Er kan van alles gebeuren, Norris kan bijvoorbeeld na de start ingehaald worden door de Ferraris. Om maar eens wat te noemen. Of van de baan geveegd worden bij een crash in bocht 1. Of geen pace hebben met een volle tank op mediums.

Max kan ook wat overkomen waardoor hij een DNF heeft.

Dus... rustig wachten en als de vlag valt is het pas klaar.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
JB schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Een “one-off” kunnen ze nog hebben wellicht, maar dit helpt allemaal niet.
Dat zeker niet maar laten we wel wezen elk weekend zou perfect moeten verlopen om het kampioenschap te pakken.
Dat de afgelopen races zo goed gingen door Max zijn toe doen was al heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51
Ik zou RBR nog niet helemaal uitvlakken. Mexico is in dat opzicht wel gewoon een bijzondere baan. Als bij de volgende races de goede afstelling wel wordt gevonden + de nieuwe bodem blijkt goed te werken dan kan het zomaar zijn dat Max nog een paar GPs wint. Alleen is het te waarschijnlijk te weinig voor de eindoverwinning. Dan moet er toch wel iets heel geks gebeuren (als in: een crash van Norris, mazzel met de rode vlag/SC) en dat heb je gewoon zelf niet in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:54
asing schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:52:
De McLaren is misschien snel, maar Norris is niet foutloos. De pitcrew ook niet. Er kan van alles gebeuren, Norris kan bijvoorbeeld na de start ingehaald worden door de Ferraris. Om maar eens wat te noemen. Of van de baan geveegd worden bij een crash in bocht 1. Of geen pace hebben met een volle tank op mediums.

Max kan ook wat overkomen waardoor hij een DNF heeft.

Dus... rustig wachten en als de vlag valt is het pas klaar.
Dat zeg ik, er kan wat geks gebeuren. Als je naar de DNF's kijkt van de top 6 dit jaar, dan zijn dat er maar 6. Wil er iemand van die groep de streep niet halen, dan is dat dus al wat geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Klopt, als dit de eindstand is kan Max alles winnen, maar dan nog is de kans klein dat hij het alsnog voor elkaar krijgt. Dan heb je afhankelijk van een Piastri die het weer voor elkaar krijgt of Ferrari/Mercedes die zich in de top 3 mengt. Een beetje waar ik al bang voor was, Norris die in elk geval 1 race wint maakt de kansen voor Max wel heel minimaal. Aan de andere kant, Norris zijn onzekerheid en gebrek aan concentratie doen mij wel twijfelen of hij de komende 7 (sprint) races wel kan maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ben heel benieuwd of het misschien nog goed gaat komen voor Verstappen, maar zoals het nu lijkt ziet het er voor hem niet goed uit. Wel voor Norris, dit kampioenschap word nu alleen nog maar spannender door dit soort dingen, dus lets go!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:03
Het is gewoon koffiedik kijken, op dit moment lijkt voor mij het gunstigste scenario dat LEC/HAM de leiding pakt na de start en dmv de hogere topsnelheid de winst pakken en max wonderbaarlijk naar P3 kan klimmen, de grootste pijn is dan weg (3pnt uitloop ipv 7pnt).

Echter:
- Norris zijn longrun was op de soft, wat gaat er gebeuren als die naar de mediums gaat.

- Verstappen heeft in FP3 nog een wat langere run op de mediums gedaan, hebben ze zich op de race gefocust?

Al met al blijft het spannend tot de race gedaan is vnv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59

SuBBaSS

-has Ryzen

Vuvuzela schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:40:
Hoop niet dat een gefrustreerde Max met Russel botst.. Dan is het echt ff gedaan.
Maak me meer zorgen om instabielewis die er ineens tussen staat en rare bokkensprongen (evt. met toedoen van max) gaat maken. :X

Kijk iig. erg uit naar de race.
Ben verder niet zo gevoelig voor die "Piastri wordt genaaid" gedachtenspinsels. Zie daar werkelijk geen (sportieve) reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SuBBaSS schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Maak me meer zorgen om instabielewis die er ineens tussen staat en rare bokkensprongen (evt. met toedoen van max) gaat maken. :X

Kijk iig. erg uit naar de race.
Ben verder niet zo gevoelig voor die "Piastri wordt genaaid" gedachtenspinsels. Zie daar werkelijk geen (sportieve) reden voor.
Sportieve niet, maar iedereen weet dan Lando Zak z'n favoriet is.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Mad-Matt schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:31:
[...]

Sportieve niet, maar iedereen weet dan Lando Zak z'n favoriet is.
Dat horen/ lezen we regelmatig idd.
Ik vind dat, ondanks dat ik zijn voornaam heel treffend vind, toch moeilijk te geloven in zo'n miljoenen-industrie. Dat zou de man toch niet erg geschikt in zijn positie maken of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:29
DoubleDutch schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 00:10:
Hopelijk is de auto van Norris afgesteld op de Q en rookt hij morgen zijn bandjes op. 🫣
Een ”plof” is ook prima >:)
Lijkt me sowieso waarschijnlijker dan een McLaren die de banden opvreet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:10
NoFearCreations schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:48:
Hopen dat de Ferrari's Norris lang zat kunnen tegen werken dat Max in iedergeval aan kan sluiten. En hopen dat de race pace beter is dan de Q pace.
Helmut denkt van wel, ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:05
SuBBaSS schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Dat horen/ lezen we regelmatig idd.
Ik vind dat, ondanks dat ik zijn voornaam heel treffend vind, toch moeilijk te geloven in zo'n miljoenen-industrie. Dat zou de man toch niet erg geschikt in zijn positie maken of zie ik dat verkeerd?
Nou... alleen al, wie is de manager van Norris: jawel Zak Brown :)
Natuurlijk wilt de manager dat zijn klant wint.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik acht de kans zeer groot dat er iets gaat gebeuren bij de start. Lando die uiteraard koste wat het kost zijn positie wil behouden (maar niet bekend staat als een top starter). Beide Ferrari's die über hongerig zijn voor een winst(en geen kampioenschapdruk voelen) en dan Russel die nog wel eens dingen doet die niet kunnen. Ik verwacht sws nog wel een of twee (v)sc momenten in de race... kortom genoeg om naar uit te kijken ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ryur schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:35:
[...]

Point taken.

[ Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 26-10-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Harrie

NederVlaming

Robkazoe schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:55:
[...]

Ik zou RBR nog niet helemaal uitvlakken. Mexico is in dat opzicht wel gewoon een bijzondere baan. Als bij de volgende races de goede afstelling wel wordt gevonden + de nieuwe bodem blijkt goed te werken dan kan het zomaar zijn dat Max nog een paar GPs wint. Alleen is het te waarschijnlijk te weinig voor de eindoverwinning. Dan moet er toch wel iets heel geks gebeuren (als in: een crash van Norris, mazzel met de rode vlag/SC) en dat heb je gewoon zelf niet in de hand.
Misschien als Tsunoda ook de snelheid van de RB21 vind :+ En zo punten van McLaren af kan snoepen. Iets veel gekkers kan ik niet bedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 26-10-2025 13:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:38
Ik zie het nog wel gebeuren dat er bij winst voor Norris en poeprace van Piastri (m.a.w. Norris gaat aan de leiding van het WDC), er ineens wel een directive komt vanuit McLaren om te focussen op het vaststellen van WDC voor de kampioenschapsleider…

Lijkt mij dat Mexico gewoon een one-off is obv uitzonderlijke hoge downforce. Daar staat McLaren bekend om en RBR juist niet. Aero-efficiency is op deze baan ook niet echt een voordeel, kijkend naar de topsnelheid van RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:00
Zodra Norris P1 staat zullen ze Norris inderdaad wel steunen voor het WDC.

Benieuwd hoe Piastri zich dan voelt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hopen dat het zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
saikol schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:20:
Het is gewoon koffiedik kijken, op dit moment lijkt voor mij het gunstigste scenario dat LEC/HAM de leiding pakt na de start en dmv de hogere topsnelheid de winst pakken en max wonderbaarlijk naar P3 kan klimmen, de grootste pijn is dan weg (3pnt uitloop ipv 7pnt).

Echter:
- Norris zijn longrun was op de soft, wat gaat er gebeuren als die naar de mediums gaat.

- Verstappen heeft in FP3 nog een wat langere run op de mediums gedaan, hebben ze zich op de race gefocust?

Al met al blijft het spannend tot de race gedaan is vnv
de theorie van FP3 kan door het putje.
Na FP3 verstappen gewisseld naar een achtervleugel met meer Downforce. Dezelfde die Tsunoda er op had zitten. Hierdoor was de setup een soort gok voor de Q, en dus is FP1-3 ook niet meer representatief. Als je terug kijkt naar de Q zie je bij verstappen dat hij elke keer een zware correctie moet toepassen van bocht 8 naar 9. Later bleek dat dat daar een kuil in de weg zit en hij daar bottomed waardoor hij de controlle verliest. Met een zware auto vol benzine gaat dat natuurlijk niet beter worden. Waar ik eerder op hoop is dat leclerc en Ham ervoorbij gaan in de eerste ronde en dat Norris koelingsproblemen krijgt. Als je ziet wat de RB heeft gedaan met betrekking tot de koeling en Mclaren (en Mercedes) hebben hier niets aan gedaan, dan heb je veel vertrouwen, of heb je een onnodig risico genomen. Het kan natuurlijk ook met budget te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Thinlanet schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:39:
Ik zie het nog wel gebeuren dat er bij winst voor Norris en poeprace van Piastri (m.a.w. Norris gaat aan de leiding van het WDC), er ineens wel een directive komt vanuit McLaren om te focussen op het vaststellen van WDC voor de kampioenschapsleider…

Lijkt mij dat Mexico gewoon een one-off is obv uitzonderlijke hoge downforce. Daar staat McLaren bekend om en RBR juist niet. Aero-efficiency is op deze baan ook niet echt een voordeel, kijkend naar de topsnelheid van RBR.
Dat gaat Piastri / Webber nooit accepteren. Hij voelt zich al gepiepeld in eerdere wedstrijden. Roept dat het weer goed zit maar schroomt ook niet om radicaile beslissingen te nemen. Anders had hij nu bij Alpine gereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:00
McLaren/Mercedes hebben toch ook flinke koelingsgaten toegepast toch?

als ik dit bekijk:

d-vine in "[F1 2025] Race 20 GP van Mexico"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Mijn uitslag voor de wedstrijd met een korrel zout

norris krijgt problemen met de motor, en valt terug buiten de top 10.
Leclerc en Hamilton moeten net voorbij de helft van de wefstrijd lift en caust doen vanwege de remmen.
Russel gaat er dan voorbij, samen met verstappen.
Piastri zal ergens rond de 6de positie blijven hangen nadat hij vluegelschade krijgt door een aanrijding met Hadjar.

uitslag

1: Russel
2: Verstappen
3: Leclerc
4 Hamilton
5 : Antonelli
6 : Piastri
7 : Hadjar
8 : Tsunoda
9 : Bearman
10 : Alonso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:49
Weer zo'n nietszeggende statistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:10
Peter F schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:57:
Met een zware auto vol benzine gaat dat natuurlijk niet beter worden.
Op de een of andere manier denkt Mr. Helmut dat het juist opgelost zou moeten zijn. Omdat je dan minder snel door die bochten gaat en minder naar het asfalt gezogen wordt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24
Ryur schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:35:
[...]

Waar heb je die info vandaan? Ik vind op internet andere informatie: https://www.kymillman.com...9BFoomKMZlYpXBLPe-LPvBGpv

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruDUEmgnlXB-Oy_pNI-uO5vKFcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reQdfHRL51rmpIuM02RyFLhC.jpg?f=fotoalbum_large

Wat trok Norris toch een flink gat :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:38
Hmtsjmftsch schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

Waar heb je die info vandaan? Ik vind op internet andere informatie: https://www.kymillman.com...9BFoomKMZlYpXBLPe-LPvBGpv
Belangen van Norris en Brown zijn wel zo romig en verstrengeld als een spaghetti carbonara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDPMlULdApRAlMxXbNzrjSmouvE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/V0z9SiZ9F9zbUXH8K0K8ZBPV.jpg?f=user_large

Uhh, het is jouw beurt O-)
spoiler:
:+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord