In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja, maar nogmaals. Max wordt al sinds dag een op handen gedragen binnen de organisatie. En laat ook al sinds dag een zien dat dit terrecht is.RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:24:
[...]
En ook een individuele sportDe coureur moet toch echt zelf voor het WDC rijden, dat doet het team niet voor hem.
En genoeg andere coureurs die als het er op aan komt voor zichzelf rijden (Verstappen vaak genoegSingapore 2015, Brazilië 2022?, ...).
Edit:
@TinusXIII dikke vingers idd.
Piastri zit in een hele andere positie.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Jip. McLaren laat zien dat ze hun beste coureur niet op handen dragenEdgenumber schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:02:
[...]
Ja, maar nogmaals. Max wordt al sinds dag een op handen gedragen binnen de organisatie. En laat ook al sinds dag een zien dat dit terrecht is.
Piastri zit in een hele andere positie.
Volgens mij is F1 sowieso niet zo goed voor z’n zelfvertrouwen… Dat interview na afloop ook met die rare stiltes..dawg schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:23:
Maare, Norris is wel wat stil. Denk dat de laatste fase van de race niet echt goed is geweest voor zijn zelfvertrouwen.
McLaren probeert de strijd tussen beide coureurs zo eerlijk mogelijk te houden en heeft daar ook de ruimte voor. Ze beloven Norris dat Piastri er niet voor komt en die belofte komen ze na. Kan me niet voorstellen dat Piastri zich gigantisch gepiepeld voelt. Ook omdat hij de hele race achter de feiten aan heeft gereden.
Piastri zelf kan ook niet veel anders dan volgen. Hij heeft het team nog genoeg nodig dit seizoen en dan kun je maar beter nog iets tegoed hebben dan dat je het verpest voor jezelf door je middelvinger op te steken. Hij heeft een lekkere marge, dus nergens voor nodig om dit op het spits te drijven.
uhm...
En dit was eerlijk?Smoonshine schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:11:
McLaren probeert de strijd tussen beide coureurs zo eerlijk mogelijk te houden....
Dan hadden ze op Silverstone ook wel terug kunnen swappen...
🚨 Max Verstappen's victory in Monza was the biggest gap between P1 & P2 since Max Verstappen's victory in Brazil Monza 2025: Max wins by 19.207s Brazil 2024: Max wins by 19.477s Just insane stuff.
— Daniel Valente 🏎️ (@f1guydan.bsky.social) 7 september 2025
Ik denk dat dit de meest eerlijke oplossing was. Onderaan de streep ben je een team en was dit vooral erg ongelukkig. Piastri voor Norris houden was niet eerlijker geweest dan deze oplossing als je het mij vraagt.Het Peertje schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:20:
[...]
En dit was eerlijk?
Dan hadden ze op Silverstone ook wel terug kunnen swappen...
uhm...
Ga toch weg met je eerlijk. Dit heeft niks met racen te makenSmoonshine schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:40:
[...]
Ik denk dat dit de meest eerlijke oplossing was. Onderaan de streep ben je een team en was dit vooral erg ongelukkig. Piastri voor Norris houden was niet eerlijker geweest dan deze oplossing als je het mij vraagt.
Zoals @Drials aangeeft heeft dat niks met eerlijk te maken, en daarnaast is sport nooit eerlijk. Hoe Piastri vorig jaar in Monza Norris te kakken zette bij de start was ook niet "eerlijk" bv. En what's next? Gaat Piastri dan ook afremmen als het iemand anders is? Stel Verstappen had een slechte stop en daardoor kwam Piastri er voor, had Piastri dan ook moeten afremmen om het "eerlijk" te houden?Smoonshine schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:40:
[...]
Ik denk dat dit de meest eerlijke oplossing was. Onderaan de streep ben je een team en was dit vooral erg ongelukkig. Piastri voor Norris houden was niet eerlijker geweest dan deze oplossing als je het mij vraagt.
Dat Alonso uit viel vond ik ook niet eerlijk. Had iedereen dan maar uit sympathie ook de pits in moeten rijden? Wel zo eerlijk.
Inderdaad, dit was net zo sneu als Schumacher - Barichello in Oostenrijk 2002.Drials schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:45:
[...]
Ga toch weg met je eerlijk. Dit heeft niks met racen te maken

https://www.formula1.com/...za.7mMpbX22KFk06YjdTKTFLU
Full push!Chocoball schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:02:
Is volgens mij hier al eerder geoepen. De snelste race in de geschiedenis van de Formule 1. Het oude record dateert nog uit 2003 van Michael Schumacher, ook in Monza voor Ferrari (1:14:19.838, 247.585 km/u}
[Afbeelding]
https://www.formula1.com/...za.7mMpbX22KFk06YjdTKTFLU
Mijn boefje is liev!
Nor op 1 Pia op 2 en krijgt te horen "hold positions"Riderider schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:37:
Stel je voor: laatste race van het seizoen, PIA en NOR gelijk in aantal punten. PIA virtueel op 1 en NOR op 2, PIA heeft een langzame stop en zakt daardoor naar plek 2 met nog 5 rondes te gaan. Wat gaat er gebeuren? 😁😁😁
Nog leuker: PIA op P1 met 20 seconden voorsprong krijgt een bericht op de radio: “weet je nog die uitvalbeurt van Lando in Zandvoort? Dat was zo oneerlijk, hè? Box to retire the car.”Riderider schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:37:
Stel je voor: laatste race van het seizoen, PIA en NOR gelijk in aantal punten. PIA virtueel op 1 en NOR op 2, PIA heeft een langzame stop en zakt daardoor naar plek 2 met nog 5 rondes te gaan. Wat gaat er gebeuren? 😁😁😁
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Stel je voor, Max op 24 punten achterstand van de kampioenschapsleider (Lando of Oscar). Hij rijdt op P3 en Lando en Oscar vliegen er samen af na een mislukte inhaalactie van Lando op Oscar (of omgekeerd) terwijl ze op P1 en P2 rijden.Riderider schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:37:
"When you grow up your heart dies"
![]() | ![]() |
Verstappen gewoon oppermachtig en goed gereden, precies zoals we van hem gewend zijn! Maar dat Mclaren zo hun eigen race weg weet te gooien met die late pitstops, hoe dom..
Toen we dachten dat dit het domste was wat ze deden, lieten ze zien dat het nog dommer kon. Hoezo moet Piastri zijn positie op de baan afstaan aan Norris omdat hij een slome stop heeft gehad? What the f.. wat gebeurd er met de Formule 1, serieus dit gaat helemaal nergens meer over! Gewoon niet eens dom te noemen, maar eerder belachelijk en onbegrijpelijk.
Zelfs Verstappen had zoiets van dit ga je toch niet menen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4P3wSxYKwBOsgEotkwPPXnEL.jpg?f=user_large)
De crash tussen Sainz en Bearman eindigde gelukkig niet in de muur, direct ook de reden waarom ik meer voor dit soort circuits ben dan die krappe stratencircuits. Foutjes worden niet direct hard afgestraft
:strip_exif()/f/image/5azEFLL3FNVCmeIKwhzBbL9T.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nog even een leuk overzichtje van alle pitstops met gebruikte banden voor wie het intressant vind:
:strip_exif()/f/image/dbFNvYiogEgqt8Lt3zao8ySY.jpg?f=fotoalbum_large)
Op naar Azerbeidzjan
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan zou deze swap nog vele malen crucialer en omstreden geweest.
Serieuze vraag: waarom?Luapper schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:54:
Norris was simpelweg sneller. Als hij vorige race geen DNF had gehad, had hij in mijn ogen de beste papieren om WDC te worden
Ik vind juist dat Norris te vaak foutjes onder druk maakt. Terwijl Piastri altijd zijn hoofd koel houd en ook veel vaker als een killer rijdt (zijn inhaalactie op Norris vorig jaar Monza bv
Slappe hap hoor.
Uitstekende race van Max natuurlijk, maar dat McLaren op deze manier moet ingrijpen. Bah....
Cogitationis poenam nemo patitur
Moet Norris niet binnenkort nog wat onderdelen wisselen wat zal leiden tot een grid penalty?
Dan doen ze dat voor het eerlijke ook bij PIASineplex schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:11:
Op deze manier wordt het dus een strijd waarbij degene die de minste fouten maakt (of het minste pech heeft) uiteindelijk de titel pakt. In plaats van dat we een echt gevecht op de baan krijgen.
Moet Norris niet binnenkort nog wat onderdelen wisselen wat zal leiden tot een grid penalty?
Vorige race was volgens McLaren geen direct motor probleem (maar een probleem in het olie systeem). De motor is daarbij automatisch uit voorzorg uitgeschakeld en zou dus geen schade aan de motor hebben opgeleverd. Dus in dat geval heeft hij niet direct een nieuwe motor nodig puur op basis van die DNF.Sineplex schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:11:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Iets anders verwacht dan met 2 coureurs van hetzelfde team die met elkaar 'strijden' om het kampioenschap? Dat gaat natuurlijk nooit met het mes tussen de tanden, er zal altijd terughoudendheid zijn, en teamorders, al was dat vandaag wel belachelijk in mijn ogen. Misschien wanneer bij de allerlaatste race het verschil een paar punten is en wie wint de nieuwe wereldkampioen is, wellicht krijgen we dan vuurwerk.Sineplex schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:11:
Op deze manier wordt het dus een strijd waarbij degene die de minste fouten maakt (of het minste pech heeft) uiteindelijk de titel pakt. In plaats van dat we een echt gevecht op de baan krijgen.
En aan de Mercedes motor hoeft maar zelfden wat gedaan te worden wat een gridstraf oplevert, kijk naar vorig seizoen. Volgens mij kunnen zij met de meeste races voorzichtiger doen dan anderen, waardoor alles langer meegaat.
De laatste keer dat twee teamgenoten echt streden om het kampioenschap was 2016, kwamen toch vrij weinig teamorders aan te pasCharles Hill schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:59:
[...]
Iets anders verwacht dan met 2 coureurs van hetzelfde team die met elkaar 'strijden' om het kampioenschap?
Edit:
Of nouja, Abu Dhabi 2016 waren er ook teamorders, incl. Paddy Low die op de radio kwam om te smeken of Hamilton sneller wilde rijden. Maar ook daar werden die teamorders genegeerd.
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 07-09-2025 21:06 ]
PIA een vervelend mannetje? Hoe dan?GAIAjohan schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:18:
Ben nu de race even aan het terugkijken, maar wat begint PIA een vervelend mannetje te worden.
Mooie race van Max, maar blijft volstrekt idioot dat McLaren een hele race op medium rond rijdt zonder verval of slijtage.
Lynx schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:33:
Als Norris gewoon als eerste gepit had dan was hij met z’n outlap voor Piastri gebleven, zelfs met trage pitstop. Hij gunde Piastri een eerste stop omdat het met de achtervolgers logischer was. Terecht dat Piastri het terug geeft en gênant dat hij er over mekkert. Als ik Norris was zou ik volgende keer lekker als eerste gaan en hopen dat je “maat” tegen een undercut aanloopt.
Mooie race van Max, maar blijft volstrekt idioot dat McLaren een hele race op medium rond rijdt zonder verval of slijtage.

Misschien wel, misschien niet. Het verschil voor de stop was ongeveer 3 seconden.RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:08:
[...]
Als ze Norris eerst hadden gepit en hij had dezelfde fucked up pitstop zat Piastri er ook voor. Gat was iets van 3,x seconden en Norris verloor 4 seconden in zijn pitstop.
Nu had Piastri extra voordeel door de "undercut" en dat extra voordeel was er dan niet geweest of licht de andere kant uit gevallen. Maar ik denk wel dat het bijgedragen heeft aan de team order.
Gaat straks Pia zijn race stoppen omdat Norris ook kapot is gegaan?
Ik ben het niet eens met de beslissing van McLaren, Norris had pech door een fout van het team, moet Piastri daarvoor zijn WK punten inleveren? Er zijn vriendschappen verloren gegaan in titelkampioen schappen en zo hoort het ook te blijven imo, dit is de top, de creme de la creme van autosport.
Max had dit nooit terug gegeven, winnaarsmentaliteit als je om de titel strijd
[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 07-09-2025 21:42 ]
2007 heeft McLaren wel doen leren dit beter te managenCharles Hill schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:59:
[...]
Iets anders verwacht dan met 2 coureurs van hetzelfde team die met elkaar 'strijden' om het kampioenschap? Dat gaat natuurlijk nooit met het mes tussen de tanden, er zal altijd terughoudendheid zijn, en teamorders, al was dat vandaag wel belachelijk in mijn ogen. Misschien wanneer bij de allerlaatste race het verschil een paar punten is en wie wint de nieuwe wereldkampioen is, wellicht krijgen we dan vuurwerk.
En aan de Mercedes motor hoeft maar zelfden wat gedaan te worden wat een gridstraf oplevert, kijk naar vorig seizoen. Volgens mij kunnen zij met de meeste races voorzichtiger doen dan anderen, waardoor alles langer meegaat.
2007 is wel echt al lang geleden he. En nog belangrijker: wie is er nu nog? Ron Dennis is door Brown gewipt. Whitmarsh zit al 2? 3? jaar bij Aston Martin. En of er voor de rest na 18 jaar nog veel over is van mensen die echt te maken hebben gehad met 2007? (Dus personen die toen en nu echt een vinger in de pap hebben in teamorders/...).Holk schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:41:
[...]
2007 heeft McLaren wel doen leren dit beter te managen
Daarnaast lieten "die twee" in 2007 zich ook geen teamorders opleggen, toen niet en nu niet. Waarbij een situatie als Hongarije 100% door Hamilton kwam, en Alonso hem vervolgens keihard terug pakt (afspraken gemaakt over wie het eerste het circuit op ging, zijnde Alonso. Vervolgens regelde Hamilton even met zijn monteurs dat zij eerder het circuit op gingen waar het team absoluut not amused over was. Daarom dat Alonso toen zijn auto parkeerde bij de pitstop waardoor Hamilton helemaal geen tijd meer kon zetten).

Vraagje want bij ons thuis komt steeds dezelfde vraag terug en misschien kan iemand het ons uitleggen:Chocoball schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:09:
Nog even het pit stop kampioenschap. McLaren had toch nog 1 onder de 2 seconden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe kan een team een stop onder de 2 seconden doen, want de nieuwe regels vanuit de FIA waren toen toch dat er geen stop onder de 2 seconden meer nodig was. Omdat de monteur moest wachten op een signaal ofz
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Er is nooit een regel gekomen dat een pitstop niet sneller dan 2 seconden mocht zijn. Er zijn wel regels ingevoerd over dat een wheelgunner niet de "klaar" knop kan/mag indrukken binnen 0,1s (?) vanaf dat dat wheel gun aangeeft dat het wiel vast zit (want dan wordt er dus geanticipeerd op dat het vast zit i.p.v. bevestigd dat het vast zit). Effectief zouden dit onder de oude regels dus sub 1,8 stops kunnen zijn (ik zeg niet dat ze het zouden zijn, maar het zou wel zo kunnen zijn). Simpelweg doordat nu de hele pitstop procedure weer verbeterd is waardoor de pitstops sneller worden, ondanks dat ze dus een stukje trager zijn door die regels uit 2021.G_Dragon schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:12:
[...]
Vraagje want bij ons thuis komt steeds dezelfde vraag terug en misschien kan iemand het ons uitleggen:
Hoe kan een team een stop onder de 2 seconden doen, want de nieuwe regels vanuit de FIA waren toen toch dat er geen stop onder de 2 seconden meer nodig was. Omdat de monteur moest wachten op een signaal ofz
Dat is het jammere aan dit seizoen, als Verstappen rond hetzelfde puntenaantal van Norris had gezeten was er meer druk voor McLaren om een keuze te maken, nu komen ze er mee weg en maken ze het ‘eerlijk’ onderling.Humma Kavula schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:41:
@Lynx En waar ligt de grens dat een team zijn rijders beïnvloed?
Gaat straks Pia zijn race stoppen omdat Norris ook kapot is gegaan?
Ik ben het niet eens met de beslissing van McLaren, Norris had pech door een fout van het team, moet Piastri daarvoor zijn WK punten inleveren? Er zijn vriendschappen verloren gegaan in titelkampioen schappen en zo hoort het ook te blijven imo, dit is de top, de creme de la creme van autosport.
Max had dit nooit terug gegeven, winnaarsmentaliteit als je om de titel strijd
Mocht de RB beter gaan en VER dichterbij kruipen richting NOR/PIA ben ik benieuwd wat we daar gaat gebeuren..
FWIW, bij Sky gaven ze aan dat ze PIA op Zandvoort geinterviewd hadden en gevraagd wat hij zou doen bij een teamorder.Smoonshine schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:11:
Uiteindelijk is het toch ook gewoon logisch van alle partijen, of we dat nou “racen” vinden of niet.
McLaren probeert de strijd tussen beide coureurs zo eerlijk mogelijk te houden en heeft daar ook de ruimte voor. Ze beloven Norris dat Piastri er niet voor komt en die belofte komen ze na. Kan me niet voorstellen dat Piastri zich gigantisch gepiepeld voelt. Ook omdat hij de hele race achter de feiten aan heeft gereden.
Piastri zelf kan ook niet veel anders dan volgen. Hij heeft het team nog genoeg nodig dit seizoen en dan kun je maar beter nog iets tegoed hebben dan dat je het verpest voor jezelf door je middelvinger op te steken. Hij heeft een lekkere marge, dus nergens voor nodig om dit op het spits te drijven.
Antwoord : He made it quite clear, Oscar, that as much as he wants to win this WC, and as much as he would do everything he can to win this WC, he's not gonna do anything to go against the team.
As he says, in the future I will need this team and I will need their help. So what they ask me to do, I will comply with. Commentator vervolgt: Hence yesterday giving Norris the tow to help him in qualifying to get in Q3.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Lol, Norris heeft het hele seizoen al externe hulp nodig (gister nog in q2 tow gehad van PIA, anders was ie niet in de top 10 gekomen), had in Miami bijna PIA eraf gereden en hij zou de beste papieren hebben?Luapper schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:54:
Norris was simpelweg sneller. Als hij vorige race geen DNF had gehad, had hij in mijn ogen de beste papieren om WDC te worden.
Dan zou deze swap nog vele malen crucialer en omstreden geweest.
PIA is overduidelijk de betere van de 2. Zowel qua huidige vorm als potentie. Het is geen Verstappen, maar zo'n coureur gaan we deze generatie niet meer zien denk ik.
Mijn boefje is liev!
Duidelijker kan het niet. Piastri liet nog wel even weten het niet eens te zijn met de teamorder, maar luistert wel. Zoals verwacht en blijkbaar ook is gezegdHelp!!!! schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:19:
[...]
FWIW, bij Sky gaven ze aan dat ze PIA op Zandvoort geinterviewd hadden en gevraagd wat hij zou doen bij een teamorder.
Antwoord : He made it quite clear, Oscar, that as much as he wants to win this WC, and as much as he would do everything he can to win this WC, he's not gonna do anything to go against the team.
As he says, in the future I will need this team and I will need their help. So what they ask me to do, I will comply with. Commentator vervolgt: Hence yesterday giving Norris the tow to help him in qualifying to get in Q3.
8 ofzo? Weet het niet helemaal precies meer.JB schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:39:
Hoeveel ronden moest MCL nog voordat ze wisselden? Zijn er beelden van die medium banden? Bij Max zagen ze er slecht uit na een closeup, maar die heb ik niet gezien bij Lando en Oscar?
Monza telt 53 ronden. Piastri liet Norris in ronde 49 voorbij.JB schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:39:
Hoeveel ronden moest MCL nog voordat ze wisselden? Zijn er beelden van die medium banden? Bij Max zagen ze er slecht uit na een closeup, maar die heb ik niet gezien bij Lando en Oscar?
Hoe ze er ook uit zagen, zat daar de pace ook niet meer zo in. Het was 5.5 sec(?) tussen Verstappen en Norris toen Verstappen overging naar de harde band. Daarnaar leek Verstappen ook uit te lopen op Norris na Norris’ wissel naar de zachte band (terwijl je dat niet zou verwachten)JB schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:39:
PIA liep nog wel in op NOR op dat moment. Ging me meer over de opmerking die @Lynx ook maakte; ze konden voor mijn gevoel de race gewoon uitrijden op die mediums... Het is dat Max de pace had dit keer.Thinlanet schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:18:
[...]
Hoe ze er ook uit zagen, zat daar de pace ook niet meer zo in. Het was 5.5 sec(?) tussen Verstappen en Norris toen Verstappen overging naar de harde band. Daarnaar leek Verstappen ook uit te lopen op Norris na Norris’ wissel naar de zachte band (terwijl je dat niet zou verwachten)
Mijn boefje is liev!
Wow how gaaf, wat zouden precies oefenen?Chocoball schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:05:
Het Cadillac F1 team deed ook weer virtueel mee op Monza
[Afbeelding]
Alles. Schijnen ze al meerdere races gedaan te hebben incl. een coureur in de simulator die daadwerkelijk "mee rijdt" zeg maar. En dan dus ook meenemen strategie, pitstops etc.. Zouden ze ook al vanuit FOM alle teamradios krijgen? Of zouden ze daar met een F1TV Premium abo met max 6 streams zitten?robbertstates schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:47:
[...]
Wow how gaaf, wat zouden precies oefenen?
Dat is ook een van de redenen waarom het eens tijd werd dat ze coureurs gingen aankondigen. Omdat ze voor het eind van het seizoen nog in een (oude) Ferrari gaan rijden op circuits om volledige operations verhaal te "testen". Dus daadwerkelijk FPs, Q, races, ... op een circuit afwerken zodat monteurs, pitwall, ... "ervaring kunnen opdoen".
Uh, volgens mij heb je iets gemist, of mis ik iets?RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:52:
[...]
Dat is ook een van de redenen waarom het eens tijd werd dat ze coureurs gingen aankondigen.
https://www.formula1.com/...ac.6sqKNbUEoFjveym9YfGkxQ
Mocht RB/Max dichterbij kruipen zal Max er alles aan doen om de teamorders van McLaren te kakken te zetten zoals vandaag. Iedere race weer als die RB ‘aan gaat’..saikol schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:16:
[...]
Dat is het jammere aan dit seizoen, als Verstappen rond hetzelfde puntenaantal van Norris had gezeten was er meer druk voor McLaren om een keuze te maken, nu komen ze er mee weg en maken ze het ‘eerlijk’ onderling.
Mocht de RB beter gaan en VER dichterbij kruipen richting NOR/PIA ben ik benieuwd wat we daar gaat gebeuren..
Het totale gemiep in het begin vs Leclerc. Alsof Charles maar even de rode loper moest uitleggen
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Spijkers op laag water zoeken, want als iemand relaxed en juist niet dat type is, is het Oscar welGAIAjohan schreef op maandag 8 september 2025 @ 01:02:
[...]
Het totale gemiep in het begin vs Leclerc. Alsof Charles maar even de rode loper moest uitleggen

Mijn boefje is liev!
robbertstates schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:47:
[...]
Wow how gaaf, wat zouden precies oefenen?
Ik begrijp dat ze zelfs media momenten van de rijders simuleren, dus momenten dat rijders dan niet beschikbaar zouden zijnRobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:52:
[...]
Alles. Schijnen ze al meerdere races gedaan te hebben incl. een coureur in de simulator die daadwerkelijk "mee rijdt" zeg maar. En dan dus ook meenemen strategie, pitstops etc.. Zouden ze ook al vanuit FOM alle teamradios krijgen? Of zouden ze daar met een F1TV Premium abo met max 6 streams zitten?
Dat is ook een van de redenen waarom het eens tijd werd dat ze coureurs gingen aankondigen. Omdat ze voor het eind van het seizoen nog in een (oude) Ferrari gaan rijden op circuits om volledige operations verhaal te "testen". Dus daadwerkelijk FPs, Q, races, ... op een circuit afwerken zodat monteurs, pitwall, ... "ervaring kunnen opdoen".
Gaat erg ver. Mooi om te zien
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Waché stond inderdaad op het pordium. Ik had eigenlijk Mekies daar verwacht omdat het zijn 1e overwinning is sinds hij daar team principal is geworden. Echter is hij bescheiden en zegt dat hij niks aan dit succes te hebben bijgedragen. Waché had inderdaad een achtervleugel met meer downforce voorgesteld. Daarom hoorde je Verstappen na kwalificatie over de radio zeggen "it worked out, relax Pierre"JB schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:47:
Maar stond Wache nu gewoon op het podiumBegreep dat hij zelfs voor had gesteld om met de “grote vleugel” te rijden afgelopen weekend… wellicht is dat wat ze anders doen bij RBR? Niet meer naar hem luisteren?
Ze pakken het nu anders aan bij Red Bull. Minder luisteren wat de simulator zegt. Op vrijdag gelijk met vol vermogen rijden en niet uitrekenen wat een hogere motorstand zou doen want dat blijkt op de baan toch andere resutlaten te geven. Ook meer luisteren naar de feedback van de coureurs en dat meenemen bij de afstelling.
Hoe simpel het leek voor Max maar hoe perfect hij heeft moeten rijden om de Mclarens voor te blijven in het begin. De McLaren was de net iets snellere auto maar Max als coureur die het verschil weet te maken
[ Voor 14% gewijzigd door d-vine op 08-09-2025 08:20 ]
Ik kon het bij de qualy niet goed verstaan, maar blijkt dus idd een geruststelling richting Waché te zijn (ipv bedankje dat ik eerder dacht te horen). Anderzijds wel een nieuwe vloer die misschien meer heeft gebracht dan verwacht, waarom hij dan met Verstappen het podium op mocht. De nieuwe aanpak klinkt logisch, maar geeft ook wel pijnlijk weer dat ze naast de windtunnel ook hun simulaties niet kunnen vertrouwen (cq dat er correlatie verschillen zijn).Chocoball schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:08:
[...]
Waché stond inderdaad op het pordium. Ik had eigenlijk Mekies daar verwacht omdat het zijn 1e overwinning is sinds hij daar team principal is geworden. Echter is hij bescheiden en zegt dat hij niks aan dit succes te hebben bijgedragen. Waché had inderdaad een achtervleugel met meer downforce voorgesteld. Daarom hoorde je Verstappen na kwalificatie over de radio zeggen "it worked out, relex Pierre"
Ze pakken het nu anders aan bij Red Bull. Minder luisteren wat de simulator zegt. Op vrijdag gelijk met vol vermogen rijden en niet uitrekenen wat een hogere motorstand zou doen want dat blijkt op de baan toch andere resutlaten te geven. Ook meer luisteren naar de feedback van de coureurs en dat meenemen bij de afstelling.
Maar ook dat Wache dus niet lijkt te snappen wat Max kan/wil? Inderdaad @Chocoball nu je het zegt, kan ik me dat zinnetje "relax Pierre" ook weer herinneren en slaat het zo lijkt op de vleugelThinlanet schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:25:
[...]
Ik kon het bij de qualy niet goed verstaan, maar blijkt dus idd een geruststelling richting Waché te zijn (ipv bedankje dat ik eerder dacht te horen). Anderzijds wel een nieuwe vloer die misschien meer heeft gebracht dan verwacht, waarom hij dan met Verstappen het podium op mocht. De nieuwe aanpak klinkt logisch, maar geeft ook wel pijnlijk weer dat ze naast de windtunnel ook hun simulaties niet kunnen vertrouwen (cq dat er correlatie verschillen zijn).
Mijn boefje is liev!
Ze komen steeds met aanpassingen aan de voorvleugel en de vloer.Thinlanet schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:25:
[...]
Ik kon het bij de qualy niet goed verstaan, maar blijkt dus idd een geruststelling richting Waché te zijn (ipv bedankje dat ik eerder dacht te horen). Anderzijds wel een nieuwe vloer die misschien meer heeft gebracht dan verwacht, waarom hij dan met Verstappen het podium op mocht. De nieuwe aanpak klinkt logisch, maar geeft ook wel pijnlijk weer dat ze naast de windtunnel ook hun simulaties niet kunnen vertrouwen (cq dat er correlatie verschillen zijn).
Marko zei een tijd geleden nog dat ze in de simulator vol over de kerbstones konden gaan maar dat de werkelijkheid toch wel anders in elkaar zat. Dus ze weten al een tijdje dat ze naast de windtunnel ook een uitdaging met de simulator hebben en eigenlijk meer gaan vertrouwen wat er op de baan gebeurd.
Je mist dat mijn zin in de verleden tijd is geschrevenZeromaNoiS schreef op maandag 8 september 2025 @ 00:06:
[...]
Uh, volgens mij heb je iets gemist, of mis ik iets?![]()
https://www.formula1.com/...ac.6sqKNbUEoFjveym9YfGkxQ
Wat tof! Ziet de coureur in de simulator dan ook de daadwerkelijke posities van de auto's op de baan?RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:52:
[...]
Alles. Schijnen ze al meerdere races gedaan te hebben incl. een coureur in de simulator die daadwerkelijk "mee rijdt" zeg maar. En dan dus ook meenemen strategie, pitstops etc.. Zouden ze ook al vanuit FOM alle teamradios krijgen? Of zouden ze daar met een F1TV Premium abo met max 6 streams zitten?
Zal er aan liggen of ze de TV schermen naast de baan ook simuleren?Joop34 schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:38:
[...]
Wat tof! Ziet de coureur in de simulator dan ook de daadwerkelijke posities van de auto's op de baan?
Betere vraag is met welke auto ze uberhaupt rijden. Want ze hebben geen 2025 auto en zijn alleen bezig met een 2026 auto die dus onder totaal andere regels is gemaakt.
Wanneer zoiets gebeurt met een coureur uit een ander team is dat natuurlijk een hele andere situatie net als dat McLaren Piastri niet een wedstrijd aan de kant zet om Zandvoort te compenseren. Deze situatie was vrij eenvoudig met beide coureurs die dicht op elkaar zaten van hetzelfde team, zonder dat er ook maar dreiging was van een ander team. Dat maakt het voor McLaren mogelijk om hun belofte naar Norris na te komen en ervoor te zorgen dat hij er voor bleef na de pitstops en daarna weer vrij waren om te racen. Dat bedoel ik met eerlijk.RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:48:
[...]
Zoals @Drials aangeeft heeft dat niks met eerlijk te maken, en daarnaast is sport nooit eerlijk. Hoe Piastri vorig jaar in Monza Norris te kakken zette bij de start was ook niet "eerlijk" bv. En what's next? Gaat Piastri dan ook afremmen als het iemand anders is? Stel Verstappen had een slechte stop en daardoor kwam Piastri er voor, had Piastri dan ook moeten afremmen om het "eerlijk" te houden?
Dat Alonso uit viel vond ik ook niet eerlijk. Had iedereen dan maar uit sympathie ook de pits in moeten rijden? Wel zo eerlijk.
Dat sport niet eerlijk is weten we allemaal en racen is daar misschien wel het beste voorbeeld van qua random gebeurtenissen die je de race kunnen kosten of juist winnen. Maar binnen een team heb je nou eenmaal wel wat meer mogelijkheden om de zaken zo eerlijk mogelijk te houden tussen je beide coureurs.
Ik zie wel het probleem voor de toekomst, want wat gaat er gebeuren als hetzelfde gebeurt in Abu Dhabi. Zetten ze dan hun fout ook recht als het om de titel gaat? En luistert de betreffende coureur op dat moment ook naar de team orders?
uhm...
Mwah, het is grappig dat je met 'lol' begint.LZ86 schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:27:
[...]
Lol, Norris heeft het hele seizoen al externe hulp nodig (gister nog in q2 tow gehad van PIA, anders was ie niet in de top 10 gekomen), had in Miami bijna PIA eraf gereden en hij zou de beste papieren hebben?
PIA is overduidelijk de betere van de 2. Zowel qua huidige vorm als potentie. Het is geen Verstappen, maar zo'n coureur gaan we deze generatie niet meer zien denk ik.
Als Norris niet die Zandvoort DNF had, stonden ze nu nagenoeg gelijk in punten, dus zo veel beter is Piastri (momenteel) simpelweg niet. Op racepace heeft Lando vaak de bovenhand. Ik zie hem het gat nog wel dichten ook. Ik hoop het, puur voor een spannend seizoen.
Verder heb ik geen persoonlijke voorkeur tussen de twee, maar ik merk echt dat de haat naar Norris weer pathetische vormen aanneemt. PIA heeft dit seizoen ook 2 keer een hele close call gehad waar hij zijn verremde en Norris er bijna aftikt. Hoort bij racen. Max tikt ook vaak genoeg iemand eraf (Russel, Spanje?).
Oscar zat ook op LEC te zeuren in het begin, maar wat een koele kikker!
Maar owee als Norris iets over Max zegt, wat een kleuter!
Zouden ze daar ook niet een bestandje van Ferrari voor gekocht hebben?RobertMe schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:41:
[...]
Zal er aan liggen of ze de TV schermen naast de baan ook simuleren?(En hun coureur voldoende capaciteit heeft om op die schermen te kijken)
Betere vraag is met welke auto ze uberhaupt rijden. Want ze hebben geen 2025 auto en zijn alleen bezig met een 2026 auto die dus onder totaal andere regels is gemaakt.
Dit hebben ze vorig seizoen ook een paar keer gedaan en ik snap niet zo goed waarom ze zo lang door blijven rijden. Ze counteren pas erg laat als nummer 1 (lees: Verstappen) binnenkomt. Lijkt wel alsof de een verborgen agenda hebben om ervoor te zorgen dat hij dan niet van lap 1 tot eind aan de leiding rijdtG_Dragon schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:45:
Verstappen gewoon oppermachtig en goed gereden, precies zoals we van hem gewend zijn! Maar dat Mclaren zo hun eigen race weg weet te gooien met die late pitstops, hoe dom..
Gokken op een (V)SC.Woudloper schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:29:
[...]
Dit hebben ze vorig seizoen ook een paar keer gedaan en ik snap niet zo goed waarom ze zo lang door blijven rijden. Ze counteren pas erg laat als nummer 1 (lees: Verstappen) binnenkomt. Lijkt wel alsof de een verborgen agenda hebben om ervoor te zorgen dat hij dan niet van lap 1 tot eind aan de leiding rijdt
www.google.nl
Het is dat Sainz en Bearman door konden rijden, anders zat mclaren precies goed met pitten onder (V)SC
Inderdaad, dat is wat McLaren gisteren overduidelijk deed. Maar een (V)SC kwam er gelukkig nooit. Overigens geen rare beslissing, RBR had wellicht in die situatie hetzelfde gedaan. Ze zijn zelf immers ook niet vies van een gokje.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dan zie ik liever een Verstappen die gewoon een eikel kan zijn zoals in Brazilie 2022, en waar de persoonlijkheid nog wat ruimte heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 08-09-2025 11:39 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
McLaren is strategisch nogal zwak. Dat zien we niet echt meer omdat ze zo'n belachelijk voordeel met banden hebben in de meeste races. Maar als ze die marge niet hebben, dan maken ze steeds fouten. Max is zo vaak genoeg voor een of beide McLaren's gekomen in de afgelopen anderhalf jaar door dit soort dingen.Woudloper schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:29:
[...]
Dit hebben ze vorig seizoen ook een paar keer gedaan en ik snap niet zo goed waarom ze zo lang door blijven rijden. Ze counteren pas erg laat als nummer 1 (lees: Verstappen) binnenkomt. Lijkt wel alsof de een verborgen agenda hebben om ervoor te zorgen dat hij dan niet van lap 1 tot eind aan de leiding rijdt
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hij heeft het licht gezien
I know I've been critical of some of his passing and tactics, but there is not getting away from the fact that Max Verstappen is the driver of this age. He's a cut above in almost every respect. A phenomenon, actually. Nice job this weekend Max 👏🏼👍🏻✌🏻
— Damon Hill (@HillF1) 7 september 2025
[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 08-09-2025 12:06 ]
De fout die McLaren maakt is dat ze Norris proberen voor te trekken (al doen ze alsof dat ze niet zo is), terwijl Piastri beter zou presteren. Piastri wordt (te) vaak strategisch genaait of terug gefloten in het voordeel van Norris, maar vervolgens is Norris gewoon niet goed genoeg om daar ook echt iets mee te doen behalve een plekje eerder over de streep rijden. Een beetje hetzelfde als dat Raikkonen altijd genaait werd door Ferrari.DaniëlWW2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:40:
[...]
McLaren is strategisch nogal zwak. Dat zien we niet echt meer omdat ze zo'n belachelijk voordeel met banden hebben in de meeste races. Maar als ze die marge niet hebben, dan maken ze steeds fouten. Max is zo vaak genoeg voor een of beide McLaren's gekomen in de afgelopen anderhalf jaar door dit soort dingen.
VER is normaal gesproken altijd scherp bij SC-herstarts, dus ik denk dat zijn reactietijden wel goed zitten en dat de Honda gewoon iets minder snel vanuit stilstand wegkomt dan de Mercedes.
Maakte dat nog uit? Zat Verstappen toen niet alweer in het (V)SC window van de McLarens? Dat gat reed hij met 1 a 2 seconden per ronde dicht en zo ver zat die er ook niet achter na zijn stop (IIRC moest hij binnen 9 seconden zitten en was dat 15 na de stop?)Tinusvolkel schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:35:
[...]
Het is dat Sainz en Bearman door konden rijden, anders zat mclaren precies goed met pitten onder (V)SC
Waarbij McLaren dan uiteraard niet meteen de pitstop / "undercut" coverde omdat ze er toch weer achter zouden komen en met doorrijden ze nog wat hoop konden hebben op een (V)SC die ze wellicht ervoor bracht. Toen Verstappen ook in het (V)SC window zat zijn ze volgens mij ook relatief snel gestopt?
Dit idd. Vond vorige week na de race op Zandvoort al opvallen... Piastri had gewonnen, maar Zak Brown stond daar als boer met kiespijn. Eigenlijk de hele pitwall die vrij beteuterd keek, terwijl een van hun auto's de wedstrijd had gewonnen. Alleen kennelijk niet degene die ze wilden...ThomasG schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:23:
[...]
De fout die McLaren maakt is dat ze Norris proberen voor te trekken (al doen ze alsof dat ze niet zo is), terwijl Piastri beter zou presteren. Piastri wordt (te) vaak strategisch genaait of terug gefloten in het voordeel van Norris, maar vervolgens is Norris gewoon niet goed genoeg om daar ook echt iets mee te doen behalve een plekje eerder over de streep rijden. Een beetje hetzelfde als dat Raikkonen altijd genaait werd door Ferrari.
Het is 2025, werkelijk alles kan gebeuren in dit jaar.d-vine schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:06:
Een van de grote criticasters van Max uit zich positief.
Hij heeft het licht gezien![]()
[X]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Grand prix overwinning voor Yuki of is dat te optimistisch?DaniëlWW2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:54:
[...]
Het is 2025, werkelijk alles kan gebeuren in dit jaar.
Sky betaalt hem niet meer, nu hoeft hij niet exclusief pro-Brits en anti-Max te zijnDaniëlWW2 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:54:
Het is 2025, werkelijk alles kan gebeuren in dit jaar.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik had het idee dat ze op zich even snel reageerden maar dat de acceleratie bij RB gewoon minder is.Treveo schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:33:
Wat mij vooral opviel, is dat VER alweer wat minder snel wegkwam dan de McLarens, en ik vroeg me af of er al een analyse is gedaan naar hoe dat komt. Ligt het aan de auto/Honda die iets trager reageert qua koppeling, of aan VER die misschien een minder snelle reactietijd heeft dan de anderen?
VER is normaal gesproken altijd scherp bij SC-herstarts, dus ik denk dat zijn reactietijden wel goed zitten en dat de Honda gewoon iets minder snel vanuit stilstand wegkomt dan de Mercedes.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als je daar nu pas achter bent......d-vine schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:06:
Een van de grote criticasters van Max uit zich positief.
Hij heeft het licht gezien![]()
[X]

PC Specs
Volgens een post op Instagram van F1 zelf was Norris net iets sneller met reageren en net iets sneller in de sprint naar de 200 km/u.Help!!!! schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:55:
[...]
Ik had het idee dat ze op zich even snel reageerden maar dat de acceleratie bij RB gewoon minder is.
Reactietijd Verstappen: 0:30
Reactietijd Norris: 0:25
0 tot 200 km/u Verstappen: 4:77
0 tot 200 km/u Norris: 4:70
Bron: Instagram https://www.instagram.com...igsh=MWVkbmZ3Y2FieDg1eA==
Beetje Pietje Precies maar je moet geen dubbele punt gebruiken bij honderdsten van seconden.TinusXIII schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:02:
[...]
Volgens een post op Instagram van F1 zelf was Norris net iets sneller met reageren en net iets sneller in de sprint naar de 200 km/u.
Reactietijd Verstappen: 0:30
Reactietijd Norris: 0:25
0 tot 200 km/u Verstappen: 4:77
0 tot 200 km/u Norris: 4:70
Bron: Instagram https://www.instagram.com...igsh=MWVkbmZ3Y2FieDg1eA==
Nee, Stroll.... Kan hij mooi daarna stoppen, want beter dan dat wordt het voor hem niet.Chocoball schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:00:
[...]
Grand prix overwinning voor Yuki of is dat te optimistisch?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Klopt, maar dan zou ik dat als team met één auto doen en de andere auto laten pitten om mee te gaan met de strategie van Verstappen. Waarbij in dit geval Norris de call had mogen maken: pitten of doorrijden, en Piastri het tegenovergestelde laten doen.
https://www.instagram.com...7h/?igsh=OHNibnl2MnI2Y3lm
Blijkbaar heeft de McLaren meer tractie.
Waarom zou je dat doen? Ze liepen allebei verder geen risico (even buiten de onderlinge strijd) dus ze konden 'gratis' af blijven wachten.Sito schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:16:
[...]
Klopt, maar dan zou ik dat als team met één auto doen en de andere auto laten pitten om mee te gaan met de strategie van Verstappen. Waarbij in dit geval Norris de call had mogen maken: pitten of doorrijden, en Piastri het tegenovergestelde laten doen.
Wat @Shinji aangeeft. Strategie splitsen levert niks op. Met dezelfde strategie als Verstappen waren ze sowieso kansloos. Een undercut zou niet werken want het gat was te groot (of Verstappen moest een 5.9s stop hebbenSito schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:16:
[...]
Door met beiden door te rijden hadden ze in het geval van een (V)SC nog een kans op een 1-2 finish en anders werd het een 2-3 finish. Door de strategie te splitsen en met Verstappen mee te gaan zou het at best een 1-3 finish worden en zonder (V)SC nog steeds een 2-3. Doorrijden gaf dus een (kleine) kans op een beter resultaat zonder enig risico (niemand van achteren die iets kon).
Ik geloof daar niet in, en dit is spijkers op laag water zoeken... Zak Brown gaf tijdens het interview op het podium in Zandvoort (dus in de fanzone) al aan dat ze iedere race streven naar een 1-2, ze gaan er niet vanuit, ze weten dat er concurrentie is, maar ze weten ook dat het iedere race een realistisch doel is.. dan mag je best balen als je dat niet haalt, dat is echt niet omdat er een favoriete rijder is.Tomcatter_31 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:41:
[...]
Dit idd. Vond vorige week na de race op Zandvoort al opvallen... Piastri had gewonnen, maar Zak Brown stond daar als boer met kiespijn. Eigenlijk de hele pitwall die vrij beteuterd keek, terwijl een van hun auto's de wedstrijd had gewonnen. Alleen kennelijk niet degene die ze wilden...
De man verantwoordelijk voor de motor en olieslangen zal het meest beteuterd zijn geweest iigTomcatter_31 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:41:
[...]
Dit idd. Vond vorige week na de race op Zandvoort al opvallen... Piastri had gewonnen, maar Zak Brown stond daar als boer met kiespijn. Eigenlijk de hele pitwall die vrij beteuterd keek, terwijl een van hun auto's de wedstrijd had gewonnen. Alleen kennelijk niet degene die ze wilden...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het zou zomaar kunnen dat de hards bij Verstappen niet zouden werken (dat is wel vaker gebeurd dit seizoen), waardoor een van de McLarens meer rondes had om het gat te dichten indien die direct na Verstappen was gepit.RobertMe schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:37:
[...]
Wat @Shinji aangeeft. Strategie splitsen levert niks op. Met dezelfde strategie als Verstappen waren ze sowieso kansloos. Een undercut zou niet werken want het gat was te groot (of Verstappen moest een 5.9s stop hebben) en een ronde later pitten zou een undercut voor Verstappen betekenen dus Verstappen die uit loopt.
Nu moesten ze in een 'paar' rondes 19 sec (volgens mij?) inhalen op softs.
Tsunoda reed er ook al een tijdje op dus dat opzich wel bekend dat het niet zo dramatisch zou zijn.Sito schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:41:
[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het zou zomaar kunnen dat de hards bij Verstappen niet zouden werken (dat is wel vaker gebeurd dit seizoen), waardoor een van de McLarens meer rondes had om het gat te dichten indien die direct na Verstappen was gepit.
Nu moesten ze in een 'paar' rondes 19 sec (volgens mij?) inhalen op softs.
Zak Brown blijft voor de bühne maar zeggen dat hij niet partijdig is, maar uit zijn doen en laten blijkt steeds weer dat hij dat wel is. Zo zei hij een paar weken terug dat ze vanaf nu gewoon zonder teamorders met elkaar mogen racen: blijkt dus ook niet waar te zijn.Wyke schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:09:
[...]
Ik geloof daar niet in, en dit is spijkers op laag water zoeken... Zak Brown gaf tijdens het interview op het podium in Zandvoort (dus in de fanzone) al aan dat ze iedere race streven naar een 1-2, ze gaan er niet vanuit, ze weten dat er concurrentie is, maar ze weten ook dat het iedere race een realistisch doel is.. dan mag je best balen als je dat niet haalt, dat is echt niet omdat er een favoriete rijder is.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |