Even afwachten wat de stewards straks van het contact tussen Leclec en Russell gaan vinden.
[ Voor 35% gewijzigd door Chocoball op 31-08-2025 17:20 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 35% gewijzigd door Chocoball op 31-08-2025 17:20 ]
Als de stewards het als twee afzonderlijke bochten beoordelen (zoals ze Monza 2021 deden) dan gooit Russell nogal heel hard de deur dicht terwijl er iemand naast hem zit en de regels stellen dat hij ruimte moet laten.Chocoball schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:16:
Even afwachten wat de stewards straks van het contact tussen Leclec en Russell gaan vinden.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 31-08-2025 17:42 ]
Ik zou het doen!
Of ze hebben het te druk met anderen, of ze zijn bang wegens dat bericht over de radio...rammes schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:42:
Carlos is niet welkom bij de Stewards om zijn verhaal te vertellen, hij kreeg een bericht van ze zo vertelde hij bij SKY..
Zijn P4 en P3 van dit jaar alweer vergeten?Sineplex schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:10:
Bearman ook prima trouwens, van pitlane naar p6. Antonelli valt eigenlijk toch wel tegen als je zo naar alle rookies kijkt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Bang zullen ze niet zijn.Amphiebietje schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:54:
[...]
Of ze hebben het te druk met anderen, of ze zijn bang wegens dat bericht over de radio...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Norris is het liefdeskindje van Zak Brown duidelijk.Amaze86 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:59:
Die Brown niet happy, volgens mij is er iets niet goed tussen Pia en hem.
Ik krijg een beetje toto/ham/ros gevoel hiervan.Amaze86 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:59:
Die Brown niet happy, volgens mij is er iets niet goed tussen Pia en hem.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
In het begin is alles nieuw, ga je alles onbevangen tegemoet en voel je niet zoveel druk. Zorg maar dat ie over de finish komt aldus het team. Met een beetje geluk en wijsheid scoor je dan leuk en sta je bekend als de beste rookie van 2025.Maarten_E schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:13:
Echt, waar is Antonelli sinds Canada mee bezig?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Nu met bewegend beeld erbij https://dubz.co/c/9ce141
Chocoball schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:02:
[...]
Uh oh! 😅#F1 #DutchGP @visacashapprb pic.twitter.com/tLuHamqCtL
— Formula 1 (@F1) 31 augustus 2025
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is deze uitslag al bekend?Chocoball schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:16:
[Afbeelding]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Wat een rommel, hopelijk heeft hij het bonnetje erbij gekregenChocoball schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:02:
[...]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Nog niet. Alleen de documenten voor Antonelli staan online. 5 seconden voor te hard rijden in de pitstraat en 10 seconden plus 2 strafpunten voor de botsing met Leclerc.
Daar is weinig voor nodig zeg.Chocoball schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:02:
[...]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Kan ook zijn dat die eerder al een veel hardere tik had gehad en die toen al gebarsten was. En dit beetje puur het laatste zetje was.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het zit hem niet mee.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Nou je bent zelf verantwoordelijk voor zulke acties?
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2025 20:31 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zoiets zei Max ook in een interview.Maarten_E schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:55:
Nog even hè.
Je zusterteam, gereden door een rookie staat naast je op de startrij, en je viervoudig wereldkampioen loopt niet overtuigend van hem weg.
Schaam je, Red Bull Racing.
Zie je ook hoe goed Hadjar isMaarten_E schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:55:
Nog even hè.
Je zusterteam, gereden door een rookie staat naast je op de startrij, en je viervoudig wereldkampioen loopt niet overtuigend van hem weg.
Schaam je, Red Bull Racing.
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 31-08-2025 21:06 ]
En wat te denken over dat een klantenteam oppermachtig is, en de fabrieksteam met moeite Top 5 rijdt en op P3 in het klassement rijdt (Mclaren vs Mercedes)RobertMe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:05:
[...]
Edit:
En wat te denken van een 7-voudig wereldkampioen in een Ferrari die dit jaar al 2x achter een groene tractor, met Ferrari motor, is gefinisht.
Ja en nee. Een overstap naar een ander team betekent enorm veel veranderingen. Een andere design filosofie voor de auto, een andere manier van werken binnen het team qua processen en een andere sociale dynamiek. Ook als je enorm goed bent in een ding met 4 wielen rap over een baan laten rollen, is het wennen. Tel daarbij op dat de McLarens vaakl een stuk harder gaan dan de rest en het is een moeilijke opgave en is P3 de enige optie (DNFs of penalties voor McL uitgezonderd). En de Ferrari is niet zoveel sneller dan andere auto's dus dan moet er echt voor gewerkt worden. Leclerc, die niet in een compleet nieuwe situatie zit, heeft ook geen topseizoen. En Hamilton is 3x vierde geworden, das best in de buurt. Dus tot zover de nee.Bloodclot schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:13:
Klopt het dat Hamilton nu 14-15 Grand Prix races heeft met Ferrari zonder podium? (Spint race niet meegerekend). Charles heeft dit seizoen al 5 dacht ik.
Als ik andere statistieken opvraag lijkt Philippe massa op plek twee te staan met 5 races met Ferrari voordat hij een podium had met Ferrari .
Lewis is ook de duurste coureur ooit bij Ferrari. (Deze twee records gaan niet echt lekker samen)
Niet om Lewis te bashen, helemaal niet. Heb hem wel hoog zitten. Maar is dit niet een verschrikkelijke statistiek?
Aero is een enorm bepalende factor. Dat verklaart gemakkelijk dat een klantenteam, dat vooral een PU afneemt, weg kan rijden van een fabrieksteam.Ryur schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:33:
[...]
En wat te denken over dat een klantenteam oppermachtig is, en de fabrieksteam met moeite Top 5 rijdt en op P3 in het klassement rijdt (Mclaren vs Mercedes)
[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 31-08-2025 21:37 ]
Toto heeft al een beetje spijt dat ze motoren leveren aan de kampioenschapsleider.Ryur schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:33:
[...]
En wat te denken over dat een klantenteam oppermachtig is, en de fabrieksteam met moeite Top 5 rijdt en op P3 in het klassement rijdt (Mclaren vs Mercedes)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Als je kunt aangeven naar welke reactie je op zoek bent dan kan ik of anderen die misschien geven. Nu kan het van alles zijnZeRoC00L schreef op maandag 1 september 2025 @ 06:48:
Weinig reacties uiteindelijk hier, zegt ook wel iets….
[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 01-09-2025 07:45 ]
Hebben Senna & Schumacher ook memorabele engine failures gehad waarna ze in het gras gaan zitten?Chocoball schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:00:
@RobertMe Ik mis nog de befaamde uitspraak van Brown dat we na Senna, Schumacher en Hamilton nu het Lando Norris tijdperk ingaan.
ZeRoC00L schreef op maandag 1 september 2025 @ 06:48:
Mijn boefje is liev!
Die foto's zijn wel voor jaren later bewaard. Als Zandvoort van de lijst is: weet je nog de keer dat het kampioenschap onderling tussen Mclaren beslecht was op Zandvoort? En dan zo'n beteuterde Norris in de duinen.RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:05:
[...]
Hebben Senna & Schumacher ook memorabele engine failures gehad waarna ze in het gras gaan zitten?Van Hamilton hebben we natuurlijk Maleisië 2016, en Norris is nu aan het rijtje toegevoegd.
"Fuck, ik heb de verkeerde auto gesaboteerd. Nee toch..."
EerderAmphiebietje schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:30:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een soort van "ik moet mijn glimlach onderdrukken" gevoel er bij kreeg alsin; mooi dat WDC is hiermee een heel eind beslecht... Lando terug in je hok.Amphiebietje schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:30:
[...]
Mijn boefje is liev!
Nou van wat ik steeds hoor op de radio is Norris eigenlijk altijd vrij om Piastri aan te vallen. Bij Piastri heb ik al meerdere keren gehoord "hold positions"JB schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:33:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een soort van "ik moet mijn glimlach onderdrukken" gevoel er bij kreeg alsin; mooi dat WDC is hiermee een heel eind beslecht... Lando terug in je hok.
Benieuwd of dat brave nu eens op gaat houden bij MCL want NOR moet nu risico's gaan nemen, wil hij nog inlopen.
Ik vond het toch wel één van de leukere races dit jaar.ZeRoC00L schreef op maandag 1 september 2025 @ 06:48:
In 2016 gebeurde hetzelfde met Hamilton in Maleisië. Ook toen gingen die Mercedes PU's nauwelijks stuk.Jeroentjuh82 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:53:
was gisteren aan het bezorgen en had het wel aan dat ik het hoorde en toen lando kapot was dacht ik gelijk aan dat iemand hier schreef motors gaan ook niet meer snel kapot. Het is idd wel jammer dat het nu beslist lijkt, maar we hebben het middenveld nog
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 01-09-2025 09:17 ]
Vaak bu'j te bang!
Kortom, ze hadden geen goede camera view op die bocht en konden niet zien of Charles met 4 wielen van de baan af wasDaniëlWW2 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:27:
Ik ga niet wachten.
[Afbeelding]
Beschamende vertoning dit weer. Ruim vier uur later, waaronder meerdere uren na de race en natuurlijk een zeer slappe verklaring. Letterlijk gewoon dat ze het niet weten of Leclerc van de baan is gegaan dus geen actie.
PSN
Ja de typische “het is Monza, veel DRS makkelijk inhalen” en dan de hele race naar DRS treinen moeten kijken.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:57:
[...]
In 2016 gebeurde hetzelfde met Hamilton in Maleisië. Ook toen gingen die Mercedes PU's nauwelijks stuk.
Maar dit seizoen heeft Mercedes toch opvallende problemen. Misschien worden die motoren ook echt wat zwaarder belast omdat met al die neerwaartse druk, je sneller uit de bochten komt en eerder op het gaspedaal kan en later remmen.
Maar ik zou niet verbaast zijn als zowel Piastri als Norris in Monza een nieuwe PU hebben. Het is natuurlijk Monza, dus het halve veld zal het wel doen.
Mijn boefje is liev!
Ja, maar zonder die nieuwe PU, word je misschien wel ingehaald.meenkdrie schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:30:
[...]
Ja de typische “het is Monza, veel DRS makkelijk inhalen” en dan de hele race naar DRS treinen moeten kijken.
Nou....RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:05:
[...]
Hebben Senna & Schumacher ook memorabele engine failures gehad waarna ze in het gras gaan zitten?Van Hamilton hebben we natuurlijk Maleisië 2016, en Norris is nu aan het rijtje toegevoegd.
Hakkinen in de bosjes achter de chicane.RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:05:
[...]
PSN
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Komt de discussie gok ik weer, maar Hamilton heeft voornamelijk gewonnen in een overcompetatieve auto...Bundin schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:35:
[...]
Ja en nee. Een overstap naar een ander team betekent enorm veel veranderingen. Een andere design filosofie voor de auto, een andere manier van werken binnen het team qua processen en een andere sociale dynamiek. Ook als je enorm goed bent in een ding met 4 wielen rap over een baan laten rollen, is het wennen. Tel daarbij op dat de McLarens vaakl een stuk harder gaan dan de rest en het is een moeilijke opgave en is P3 de enige optie (DNFs of penalties voor McL uitgezonderd). En de Ferrari is niet zoveel sneller dan andere auto's dus dan moet er echt voor gewerkt worden. Leclerc, die niet in een compleet nieuwe situatie zit, heeft ook geen topseizoen. En Hamilton is 3x vierde geworden, das best in de buurt. Dus tot zover de nee.
Maar men, zeker inclusief hijzelf, zal inmiddels wel meer van hem verwacht hebben. Hij is een meervoudig kampioen met bakken aan ervaring, zowel qua winnen als meer recent moeilijke seizoenen in een auto die niet lekker werkt. Dus ja, dan is deze statistiek niet fraai. En ik denk dat het ook tussen zijn oren is gaan zitten, wat het niet makkelijker maakt naarmate het seizoen vordert.
[...]
Aero is een enorm bepalende factor. Dat verklaart gemakkelijk dat een klantenteam, dat vooral een PU afneemt, weg kan rijden van een fabrieksteam.
[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 01-09-2025 12:33 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik vergeet het nooit, nooit meer: Italie, 1999Maarten_E schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:11:
[...]
Nou....
Suzuka 1998, na de klapband nadat hij over debris was gereden..
[Afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 01-09-2025 12:58 ]
Hamilton is het gewoon duidelijk kwijt als je hem vergelijkt met Lecrerc.Damian schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:29:
[...]
Komt de discussie gok ik weer, maar Hamilton heeft voornamelijk gewonnen in een overcompetatieve auto...
Ik denk dat vooral de samenwerking met de Italianen en de daarbij behorende temperament/cultuur nogal botst en vertraagd in de ontwikkeling. Goed te zien aan de communicatie met zijn engineer bijvoorbeeld.
Klopt en Schumi bracht hem terug naar de pitslolgast schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:56:
[...]
Ik vergeet het nooit, nooit meer: Italie, 1999
Hakkinen die in tranen in de bosjes zat
[Afbeelding]
Nou was dat geen engine failure, maar volgens mij had hij er datzelfde jaar in 1 Spanje waarvan hij de race echt in zijn broekzak had. Laatste ronde ging ie kapot
Edit: Dat was 2001 blijkbaar
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Waarom zou je Hadjar in een slechtere auto willen zetten?Pierre schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:53:
Wat een gast is het ook die Hadjar, in F2 was die soms stront vervelend. Als die zo doorgaat zit hij volgend seizoen naast Max. Wat een sprongen maakt die.
Jij weet al dat de auto van RBR volgend jaar slechter is dan de auto van RB?TinusXIII schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:32:
[...]
Waarom zou je Hadjar in een slechtere auto willen zetten?
Voor al die gevoelens, denk ik dat de RB21 nog steeds een stuk sneller is.shoombak schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:42:
Zou liever Max in de Racing Bull willen zie komend weekend.
Maar dan ben ik dus benieuwd naar jouw gevoel bij een HAM. Heeft die dit ook? Ik denk dan steeds weer, hoe dominant was het allemaal, maar in de tussentijd reed ie alle records aan gort.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:01:
[...]
Voor al die gevoelens, denk ik dat de RB21 nog steeds een stuk sneller is.
Die auto is alleen quasi onbestuurbaar op volle snelheid. Dat Verstappen nu zo'n freak talent is dat hij het kan en dan ook nog eens die acties kan uitvoeren, is echt bijzonder. Want andere coureurs halen het er zelden tot nooit eruit.
Wat ik eigenlijk zou willen zien is een coureur zoals Alonso in de tweede auto. Een echte topper om te zien hoe het er dan voorstaat en dan de vergelijking maken. Maar dat lijkt nooit te gaan gebeuren.
Mijn boefje is liev!
Alonso had toch weer juist een hele ander rijstijl waardoor hij helemaal niet met pointy cars makkelijk goed kan rijden?DaniëlWW2 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:01:
[...]
Voor al die gevoelens, denk ik dat de RB21 nog steeds een stuk sneller is.
Die auto is alleen quasi onbestuurbaar op volle snelheid. Dat Verstappen nu zo'n freak talent is dat hij het kan en dan ook nog eens die acties kan uitvoeren, is echt bijzonder. Want andere coureurs halen het er zelden tot nooit eruit.
Wat ik eigenlijk zou willen zien is een coureur zoals Alonso in de tweede auto. Een echte topper om te zien hoe het er dan voorstaat en dan de vergelijking maken. Maar dat lijkt nooit te gaan gebeuren.
PSN
Van zijn fotograaf (Antoine), die toevallig in bocht 3 stond, dacht ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenvde89 op 01-09-2025 15:26 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nooit geweten dat hij een eigen fotograaf heeft!Jeroenvde89 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:25:
[...]
Van zijn fotograaf (Antoine), die toevallig in bocht 3 stond, dacht ik.
Pff, ze rijden met Google maps aan toch?
ping 127.212.23.124
Eerlijk gezegd vond ik vorig jaar Brazilie ook zo'n mokerslag toen Verstappen won vanaf de 17e plaats en zijn voorsprong dermate uitbouwde dat Norriser niet meer bij kon. Die liet toen ook flink steken vallen in de race en was behoorlijk geknakt daarna. Zou dit net zo'n moment zijn of is hij er dit weekeinde weer wel sterk bij.RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:14:
Puur kijkende naar "DNFs met tranen" zijn er natuurlijk wel meer. Hulkenberg in Duitsland 2019, vanaf een top 3 positie? van de baan glibberen en daarna uithuilen in stoeltje van een marshall.
Het ging mij voornamelijk om de combinatie met "einde WDC". Norris kost het gisteren veel punten terwijl hij al een klei e achterstand had. Hamilton in Maleisië wordt nu nog van gesproken dat die daardoor geen kampioen is geworden. Etc.
Ook in die zin kun je het dus zien als "Norris era" => "nu is get tijd dat Norris een race in tranen eindigt met een DNF dat het WDC beslist". (Voor Schumi zal dat wel vrij letterlijk Silverstone 1996? zijn geweest met gebroken beenToen was het WDC ook wel in een race gedaan).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nee, kijk maar naar hoe het met Ferrari gaat of de latere jaren met Mercedes.JB schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:18:
[...]
Maar dan ben ik dus benieuwd naar jouw gevoel bij een HAM. Heeft die dit ook? Ik denk dan steeds weer, hoe dominant was het allemaal, maar in de tussentijd reed ie alle records aan gort.
Alonso rijdt om heel wat dingen heen. Dat hij een voorkeur voor onderstuur heeft, betekent niet dat hij meteen niks kan met een oversturende auto. Leclerc zou misschien de nog betere test zijn. Maar dat gaat dus nooit gebeuren.YakuzA schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:21:
[...]
Alonso had toch weer juist een hele ander rijstijl waardoor hij helemaal niet met pointy cars makkelijk goed kan rijden?
Ja en nee. Daar heeft Verstappen zeker een mokerslag uitgedeeld en ging het van "lastig kampioen worden" naar "vrijwel onmogelijk" (Norris moest dan bij wijze van alles winnen en Verstappen niet meer scoren?). Alleen kwam dat dus wel door de kwaliteiten en beslissingen (/het gebrek er aan) van beide coureurs. Het was dus geen mechanische DNF die er aan ter grondslag lag. Zoals Norris gisteren, Hamilton in Maleisië 2016, etc..Bvanham schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:34:
[...]
Eerlijk gezegd vond ik vorig jaar Brazilie ook zo'n mokerslag toen Verstappen won vanaf de 17e plaats en zijn voorsprong dermate uitbouwde dat Norriser niet meer bij kon. Die liet toen ook flink steken vallen in de race en was behoorlijk geknakt daarna. Zou dit net zo'n moment zijn of is hij er dit weekeinde weer wel sterk bij.
"All we need is one DNF". Was het Hamilton, Toto, of beiden vooraf aan Silverstone '21?AvK schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:39:
We hebben nog 9 races te gaan. Piastri kan ook uitvallen. Het is nog lang niet gedaan.
Sorry, de /s vergeten.Shinji schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:33:
[...]
Jij weet al dat de auto van RBR volgend jaar slechter is dan de auto van RB?
Klopt, maar vooralsnog rijden beiden niet echt aanvallend. Althans, ze lijken niet echt de randjes op te zoeken in de race. En als ze gewoon doorblijven gaan met maximaliseren, dan loop je wellicht 7 of 9 punten in per keer, wat niet echt zoden aan de dijk zet. Dus Norris moet echt iets gaan proberen, of hopen dat het veld meer opschuift en Piastri dan ergens kostbare punten verspeelt.AvK schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:39:
We hebben nog 9 races te gaan. Piastri kan ook uitvallen. Het is nog lang niet gedaan.
Met nog 9 races te gaan en 34 punten achterstand zet 7 of 9 punten toch prima zoden aan de dijk? Ik begrijp wel dat ze niet de randjes opzoeken, want uitvallen is zo'n grote hoop punten die je weggooit, zeker aangezien ze normaal gesproken 1e en 2e (heel soms misschien 3e) worden. Dus ik zou graag zien dat de mcclaren coureurs meer risico nemen, maar voorlopig zie ik voor beiden geen reden om dat te doen. Als piastri de komende paar races wint, dan gaan we misschien zien dat Norris serieuze risico's gaat nemen omdat ie dan weinig meer te verliezen heeft (2e plek bij de coureurs en WCC komen toch niet meer in gevaar), maar tot die tijd is berekenend rijden toch echt de logische keuze.Sineplex schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:11:
[...]
Klopt, maar vooralsnog rijden beiden niet echt aanvallend. Althans, ze lijken niet echt de randjes op te zoeken in de race. En als ze gewoon doorblijven gaan met maximaliseren, dan loop je wellicht 7 of 9 punten in per keer, wat niet echt zoden aan de dijk zet. Dus Norris moet echt iets gaan proberen, of hopen dat het veld meer opschuift en Piastri dan ergens kostbare punten verspeelt.
Isack Hadjar's broken third-place trophy is set to either be repaired or a replica issued, hopefully within the coming days, with the manufacturer in contact with Racing Bulls about the preferred option. #F1 #DutchGP
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 1 september 2025
Voor mij was dat moment op Montreal. Piastri en Norris reden een veilige P1/P2 binnen, maar Norris maakt er P4/DNF van voor beiden. Hij zou dan eerst 7pt verliezen, hierdoor 12pt. Eigenlijk was die schade nog heel erg mild als je bedenkt dat Piastri's bandenstop uit voorzorg was. Als Piastri het kampioenschip wint met minder dan 5 punten verschil, dan had Norris het achteraf gezien daar vergooid.RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:14:
Puur kijkende naar "DNFs met tranen" zijn er natuurlijk wel meer. Hulkenberg in Duitsland 2019, vanaf een top 3 positie? van de baan glibberen en daarna uithuilen in stoeltje van een marshall.
Het ging mij voornamelijk om de combinatie met "einde WDC". Norris kost het gisteren veel punten terwijl hij al een klei e achterstand had. Hamilton in Maleisië wordt nu nog van gesproken dat die daardoor geen kampioen is geworden. Etc.
Ook in die zin kun je het dus zien als "Norris era" => "nu is get tijd dat Norris een race in tranen eindigt met een DNF dat het WDC beslist". (Voor Schumi zal dat wel vrij letterlijk Silverstone 1996? zijn geweest met gebroken beenToen was het WDC ook wel in een race gedaan).
Volgens mij heb jij een andere GP van Canada gezien?Hans1990 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:06:
[...]
Voor mij was dat moment op Montreal. Piastri en Norris reden een veilige P1/P2 binnen, maar Norris maakt er P4/DNF van voor beiden. Hij zou dan eerst 7pt verliezen, hierdoor 12pt. Eigenlijk was die schade nog heel erg mild als je bedenkt dat Piastri's bandenstop uit voorzorg was. Als Piastri het kampioenschip wint met minder dan 5 punten verschil, dan had Norris het achteraf gezien daar vergooid.
Maar dat was de eerste race en dus veel meer kans om te herstellen. Nu zijn ze al goed over de helft en staat Piastri ineens een dertigtal punten voor. Daarnaast had Piastri in Australië natuurlijk niet eens een DNF, en had die zich sterk terug gereden (die inhaalactie op Hamilton de laatste rondePiastri had daarintegen z'n thuisrace (nog harder) vergooid. Dus deze redantie kan je (helaas) ook wel omdraaien of invullen.
Dat Norris fouten maakt kun je moeilijk "het geluk van de kampioen [Piastri] noemen". Piastri is gewoon consistenter en intussen regelmatig / vaak echt sneller. Vorig jaar was Norris vaak sneller/beter maar ook meer fouten. Maar aan het eind van het seizoen zag je echt wel al dat Norris een harde kluif aan Piastri zou krijgen. Wat die dit jaar ook bewijst. Ja, Norris is sommige races nog steeds sneller. Maar vaak ligt het bij elkaar of Piastri beter.Uiteindelijk een motor die ploft kan geen enkele coureur wat aan doen. Dat is domme pech. Imo rijdt Piastri dit jaar wel met het geluk van een kampioen rondt.. Norris forceert nog net iets te vaak een fout omdat hij misschien wel 'te graag' moet presteren.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq