[F1 2025] Race 15 GP van Nederland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 37.207 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:27
Maarten_E schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:11:
[...]

Nou....
Suzuka 1998, na de klapband nadat hij over debris was gereden..

[Afbeelding]
Ik vergeet het nooit, nooit meer: Italie, 1999

Hakkinen die in tranen in de bosjes zat
Afbeeldingslocatie: https://news.bbcimg.co.uk/media/images/46342000/jpg/_46342454_italy1999shorthighlights_51.jpg

Nou was dat geen engine failure, maar volgens mij had hij er datzelfde jaar in 1 Spanje waarvan hij de race echt in zijn broekzak had. Laatste ronde ging ie kapot
Edit: Dat was 2001 blijkbaar

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 01-09-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
Puur kijkende naar "DNFs met tranen" zijn er natuurlijk wel meer. Hulkenberg in Duitsland 2019, vanaf een top 3 positie? van de baan glibberen en daarna uithuilen in stoeltje van een marshall.

Het ging mij voornamelijk om de combinatie met "einde WDC". Norris kost het gisteren veel punten terwijl hij al een klei e achterstand had. Hamilton in Maleisië wordt nu nog van gesproken dat die daardoor geen kampioen is geworden. Etc.

Ook in die zin kun je het dus zien als "Norris era" => "nu is get tijd dat Norris een race in tranen eindigt met een DNF dat het WDC beslist". (Voor Schumi zal dat wel vrij letterlijk Silverstone 1996? zijn geweest met gebroken been :+ Toen was het WDC ook wel in een race gedaan).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxNTj0gBkCmm7j2q0LIOB0vEfQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dXtIANMdjlnjWToDZKO8ntc.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Damian schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:29:
[...]

Komt de discussie gok ik weer, maar Hamilton heeft voornamelijk gewonnen in een overcompetatieve auto...

Ik denk dat vooral de samenwerking met de Italianen en de daarbij behorende temperament/cultuur nogal botst en vertraagd in de ontwikkeling. Goed te zien aan de communicatie met zijn engineer bijvoorbeeld.
Hamilton is het gewoon duidelijk kwijt als je hem vergelijkt met Lecrerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:53
lolgast schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:56:
[...]

Ik vergeet het nooit, nooit meer: Italie, 1999

Hakkinen die in tranen in de bosjes zat
[Afbeelding]

Nou was dat geen engine failure, maar volgens mij had hij er datzelfde jaar in 1 Spanje waarvan hij de race echt in zijn broekzak had. Laatste ronde ging ie kapot
Edit: Dat was 2001 blijkbaar
Klopt en Schumi bracht hem terug naar de pits :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:28
Pierre schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:53:
Wat een gast is het ook die Hadjar, in F2 was die soms stront vervelend. Als die zo doorgaat zit hij volgend seizoen naast Max. Wat een sprongen maakt die.
Waarom zou je Hadjar in een slechtere auto willen zetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:29
TinusXIII schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:32:
[...]

Waarom zou je Hadjar in een slechtere auto willen zetten?
Jij weet al dat de auto van RBR volgend jaar slechter is dan de auto van RB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zou liever Max in de Racing Bull willen zie komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
shoombak schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:42:
Zou liever Max in de Racing Bull willen zie komend weekend.
Voor al die gevoelens, denk ik dat de RB21 nog steeds een stuk sneller is.
Die auto is alleen quasi onbestuurbaar op volle snelheid. Dat Verstappen nu zo'n freak talent is dat hij het kan en dan ook nog eens die acties kan uitvoeren, is echt bijzonder. Want andere coureurs halen het er zelden tot nooit eruit.

Wat ik eigenlijk zou willen zien is een coureur zoals Alonso in de tweede auto. Een echte topper om te zien hoe het er dan voorstaat en dan de vergelijking maken. Maar dat lijkt nooit te gaan gebeuren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:33
Waar had LEC die telefoon vandaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:01:
[...]

Die auto is alleen quasi onbestuurbaar op volle snelheid. Dat Verstappen nu zo'n freak talent is dat hij het kan en dan ook nog eens die acties kan uitvoeren, is echt bijzonder. Want andere coureurs halen het er zelden tot nooit eruit.

Wat ik eigenlijk zou willen zien is een coureur zoals Alonso in de tweede auto. Een echte topper om te zien hoe het er dan voorstaat en dan de vergelijking maken. Maar dat lijkt nooit te gaan gebeuren.
Maar dan ben ik dus benieuwd naar jouw gevoel bij een HAM. Heeft die dit ook? Ik denk dan steeds weer, hoe dominant was het allemaal, maar in de tussentijd reed ie alle records aan gort.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:01:
[...]

Alonso had toch weer juist een hele ander rijstijl waardoor hij helemaal niet met pointy cars makkelijk goed kan rijden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:24
Danielson schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:05:
Van zijn fotograaf (Antoine), die toevallig in bocht 3 stond, dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenvde89 op 01-09-2025 15:26 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
Jeroenvde89 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:25:
[...]

Van zijn fotograaf (Antoine), die toevallig in bocht 3 stond, dacht ik.
Nooit geweten dat hij een eigen fotograaf heeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pff, ze rijden met Google maps aan toch?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:50
RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:14:
Puur kijkende naar "DNFs met tranen" zijn er natuurlijk wel meer. Hulkenberg in Duitsland 2019, vanaf een top 3 positie? van de baan glibberen en daarna uithuilen in stoeltje van een marshall.

Het ging mij voornamelijk om de combinatie met "einde WDC". Norris kost het gisteren veel punten terwijl hij al een klei e achterstand had. Hamilton in Maleisië wordt nu nog van gesproken dat die daardoor geen kampioen is geworden. Etc.

Ook in die zin kun je het dus zien als "Norris era" => "nu is get tijd dat Norris een race in tranen eindigt met een DNF dat het WDC beslist". (Voor Schumi zal dat wel vrij letterlijk Silverstone 1996? zijn geweest met gebroken been :+ Toen was het WDC ook wel in een race gedaan).
Eerlijk gezegd vond ik vorig jaar Brazilie ook zo'n mokerslag toen Verstappen won vanaf de 17e plaats en zijn voorsprong dermate uitbouwde dat Norriser niet meer bij kon. Die liet toen ook flink steken vallen in de race en was behoorlijk geknakt daarna. Zou dit net zo'n moment zijn of is hij er dit weekeinde weer wel sterk bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

We hebben nog 9 races te gaan. Piastri kan ook uitvallen. Het is nog lang niet gedaan. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:18:
[...]

Maar dan ben ik dus benieuwd naar jouw gevoel bij een HAM. Heeft die dit ook? Ik denk dan steeds weer, hoe dominant was het allemaal, maar in de tussentijd reed ie alle records aan gort.
Nee, kijk maar naar hoe het met Ferrari gaat of de latere jaren met Mercedes.
YakuzA schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:21:
[...]

Alonso had toch weer juist een hele ander rijstijl waardoor hij helemaal niet met pointy cars makkelijk goed kan rijden?
Alonso rijdt om heel wat dingen heen. Dat hij een voorkeur voor onderstuur heeft, betekent niet dat hij meteen niks kan met een oversturende auto. Leclerc zou misschien de nog betere test zijn. Maar dat gaat dus nooit gebeuren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bvanham schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:34:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik vorig jaar Brazilie ook zo'n mokerslag toen Verstappen won vanaf de 17e plaats en zijn voorsprong dermate uitbouwde dat Norriser niet meer bij kon. Die liet toen ook flink steken vallen in de race en was behoorlijk geknakt daarna. Zou dit net zo'n moment zijn of is hij er dit weekeinde weer wel sterk bij.
Ja en nee. Daar heeft Verstappen zeker een mokerslag uitgedeeld en ging het van "lastig kampioen worden" naar "vrijwel onmogelijk" (Norris moest dan bij wijze van alles winnen en Verstappen niet meer scoren?). Alleen kwam dat dus wel door de kwaliteiten en beslissingen (/het gebrek er aan) van beide coureurs. Het was dus geen mechanische DNF die er aan ter grondslag lag. Zoals Norris gisteren, Hamilton in Maleisië 2016, etc..

V.w.b. kampioenschap zelf weg gooien is er natuurlijk ook nog Vettel in 2018, Hockenheim. Hamilton die door een mechanisch probleem vroeg in de Q uit viel, Vettel die lang aan de leiding gaat, en vervolgens bij een paar druppels regen een schuiver de muur in maakt. Waarna Hamilton de race wint. I.p.v. dat Vettel fors uit liep (of in liep?) gaat Hamilton er weer met de meeste punten vandoor.
Die situatie is dus ook meer vergelijkbaar met Brazilië vorig jaar waar de coureurs het verschil maakten. En niet een mechanisch probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
AvK schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:39:
We hebben nog 9 races te gaan. Piastri kan ook uitvallen. Het is nog lang niet gedaan. :)
"All we need is one DNF". Was het Hamilton, Toto, of beiden vooraf aan Silverstone '21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:28
Shinji schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:33:
[...]

Jij weet al dat de auto van RBR volgend jaar slechter is dan de auto van RB?
Sorry, de /s vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:30
AvK schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:39:
Klopt, maar vooralsnog rijden beiden niet echt aanvallend. Althans, ze lijken niet echt de randjes op te zoeken in de race. En als ze gewoon doorblijven gaan met maximaliseren, dan loop je wellicht 7 of 9 punten in per keer, wat niet echt zoden aan de dijk zet. Dus Norris moet echt iets gaan proberen, of hopen dat het veld meer opschuift en Piastri dan ergens kostbare punten verspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:57
Sineplex schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:11:
[...]

Klopt, maar vooralsnog rijden beiden niet echt aanvallend. Althans, ze lijken niet echt de randjes op te zoeken in de race. En als ze gewoon doorblijven gaan met maximaliseren, dan loop je wellicht 7 of 9 punten in per keer, wat niet echt zoden aan de dijk zet. Dus Norris moet echt iets gaan proberen, of hopen dat het veld meer opschuift en Piastri dan ergens kostbare punten verspeelt.
Met nog 9 races te gaan en 34 punten achterstand zet 7 of 9 punten toch prima zoden aan de dijk? Ik begrijp wel dat ze niet de randjes opzoeken, want uitvallen is zo'n grote hoop punten die je weggooit, zeker aangezien ze normaal gesproken 1e en 2e (heel soms misschien 3e) worden. Dus ik zou graag zien dat de mcclaren coureurs meer risico nemen, maar voorlopig zie ik voor beiden geen reden om dat te doen. Als piastri de komende paar races wint, dan gaan we misschien zien dat Norris serieuze risico's gaat nemen omdat ie dan weinig meer te verliezen heeft (2e plek bij de coureurs en WCC komen toch niet meer in gevaar), maar tot die tijd is berekenend rijden toch echt de logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:29
Waarom eigenlijk 7 of 9? 7 of 10 kan ik me nog voorstellen (p1 vs p2 en p1 vs p3)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Reparatie of vervanging.

Isack Hadjar's broken third-place trophy is set to either be repaired or a replica issued, hopefully within the coming days, with the manufacturer in contact with Racing Bulls about the preferred option. #F1 #DutchGP

Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 1 september 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:54

Amphiebietje

In de blubber

Carkit uit zijn Ferrari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:43
Wat een race. Vanaf de boven/zijkant van de Arena tribune beide Ferrari coureurs zien treuren....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG6R8Rv15JwrZ6EdLzPLFD38D48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0pLRQAngRaQojC1IRXh3v2E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4U09KN6lQ49xfsrelF-nWReW1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUjH6ydHMrWEbqXEOgDuqJHL.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:14:

Voor mij was dat moment op Montreal. Piastri en Norris reden een veilige P1/P2 binnen, maar Norris maakt er P4/DNF van voor beiden. Hij zou dan eerst 7pt verliezen, hierdoor 12pt. Eigenlijk was die schade nog heel erg mild als je bedenkt dat Piastri's bandenstop uit voorzorg was. Als Piastri het kampioenschip wint met minder dan 5 punten verschil, dan had Norris het achteraf gezien daar vergooid.

Piastri had daarintegen z'n thuisrace (nog harder) vergooid. Dus deze redantie kan je (helaas) ook wel omdraaien of invullen. Geen enkele coureur is perfect.

Uiteindelijk een motor die ploft kan geen enkele coureur wat aan doen. Dat is domme pech. Imo rijdt Piastri dit jaar wel met het geluk van een kampioen rondt.. Norris forceert nog net iets te vaak een fout omdat hij misschien wel 'te graag' moet presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hans1990 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:06:
[...]

Voor mij was dat moment op Montreal. Piastri en Norris reden een veilige P1/P2 binnen, maar Norris maakt er P4/DNF van voor beiden. Hij zou dan eerst 7pt verliezen, hierdoor 12pt. Eigenlijk was die schade nog heel erg mild als je bedenkt dat Piastri's bandenstop uit voorzorg was. Als Piastri het kampioenschip wint met minder dan 5 punten verschil, dan had Norris het achteraf gezien daar vergooid.
Volgens mij heb jij een andere GP van Canada gezien? :p Volgens mij hebben de McLarens nooit echt aan de leiding gelegen. Als ik even een lap "chart" er bij zoek hebben ze op enig moment wel 1-2 gereden maar vervolgens ook weer teruggevallen naar 4-5, voordat Norris uit viel. Dus dat was gewoon een latere pitstop dan de rest waardoor ze tijdelijk hoger reden.
Daarnaast was dat natuurlijk geen mechanische DNF die een flinke tik in het kampioenschap geeft.
Piastri had daarintegen z'n thuisrace (nog harder) vergooid. Dus deze redantie kan je (helaas) ook wel omdraaien of invullen.
Maar dat was de eerste race en dus veel meer kans om te herstellen. Nu zijn ze al goed over de helft en staat Piastri ineens een dertigtal punten voor. Daarnaast had Piastri in Australië natuurlijk niet eens een DNF, en had die zich sterk terug gereden (die inhaalactie op Hamilton de laatste ronde :9~ ). Door eigen toedoen naar 0 punten gaan is natuurlijk zwaar ruk. Maar daarna terugvechten naar 2(?) puntjes geeft mentaal natuurlijk ook een boost.
Uiteindelijk een motor die ploft kan geen enkele coureur wat aan doen. Dat is domme pech. Imo rijdt Piastri dit jaar wel met het geluk van een kampioen rondt.. Norris forceert nog net iets te vaak een fout omdat hij misschien wel 'te graag' moet presteren.
Dat Norris fouten maakt kun je moeilijk "het geluk van de kampioen [Piastri] noemen". Piastri is gewoon consistenter en intussen regelmatig / vaak echt sneller. Vorig jaar was Norris vaak sneller/beter maar ook meer fouten. Maar aan het eind van het seizoen zag je echt wel al dat Norris een harde kluif aan Piastri zou krijgen. Wat die dit jaar ook bewijst. Ja, Norris is sommige races nog steeds sneller. Maar vaak ligt het bij elkaar of Piastri beter.

Owja, en vergeet Silverstone ook niet wat een 16 punten swing in het voordeel van Norris is. Dus hoezo heeft Piastri "het geluk van de kampioen". (Sure, Piastris eigen fout, maar het is wel ook een zeer zeldzame straf).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord