Er doen er 20 mee, niet alles draait om de winnaar. Raceliefhebbers snappen dat wel, fanboys minderExocet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:19:
[...]
Ik vrees van wel. Wel jammer voor de raceliefhebbers die een race willen zien waar je vantevoren niet weet welk team gaat winnen. Kennelijk vind jij dat geen probleem, helemaal prima.
Ja die clash daar wacht ik eigenlijk al een tijdje op. Ze maken beiden een serieuze kans op de titel, en ik vind het allemaal veel te mild. Laat er nou eens wat echt vuurwerk tussen die twee zijn, dat geeft het seizoen misschien nog wat spice.sjaool schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:12:
[...]
Ik vrees dat dat het geval gaat zijn.
Het is alleen nog wachten op de grote clash tussen Oscar en Lando.
Klopt, en daar gebeurt ook bijna niks. Lekker achter elkaar rijden in een DRS trein.Holk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:44:
[...]
Er doen er 20 mee, niet alles draait om de winnaar. Raceliefhebbers snappen dat wel, fanboys minder
Zolang het niet regent… anders kan regengod HAM naar voren rijden in de FerrariExocet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:39:
[...]
Klopt, en daar gebeurt ook bijna niks. Lekker achter elkaar rijden in een DRS trein.
Mijn boefje is liev!
Max wint niet dus de hele sport is "dodelijk saai"mr thee schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:49:
Het is te hopen dat volgend jaar een aantal teams heel dicht bij elkaar zitten, en dat dan ook het hele seizoen lang. want dit is ook dodelijk saai
Zucht
Red Bull zal de hele setup wel weer in de vuilnisbak gooien en overnieuw beginnen.
Dit soort circuits legt wel de zwakke blood.
Hopen dat de Aston Martins dit kunnen volhouden staan er lekker bij.
Dit soort circuits legt wel de zwakke blood.
Hopen dat de Aston Martins dit kunnen volhouden staan er lekker bij.
Haha, het gaat toch helemaal niet om Max?Sniffels schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:41:
[...]
Max wint niet dus de hele sport is "dodelijk saai"![]()
Zucht
Het gaat om het feit dat het saai is, er is amper competitie. McLaren onverslaanbaar, Mercedes, Ferrari en Red Bull komen niet in de buurt, daarom is het saai.
2022 en 2023 waren dan ook dodelijk saai?Exocet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:46:
[...]
Haha, het gaat toch helemaal niet om Max?![]()
Het gaat om het feit dat het saai is, er is amper competitie. McLaren onverslaanbaar, Mercedes, Ferrari en Red Bull komen niet in de buurt, daarom is het saai.
Er is altijd wel iets om saai te vinden denk ik.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
2023 was grotendeels ook saai ja, achteraf indrukwekkend vanwege de statistieken, maar om live te kijken niet geweldig.YakuzA schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:48:
[...]
2022 en 2023 waren dan ook dodelijk saai?
Er is altijd wel iets om saai te vinden denk ik.
Maar interessant om te lezen dat mensen de vorige race kennelijk boeiend vonden.
Max is veertiende vandaag. Ik ga wat anders kijken dit weekend. Het wk zwemmen lijkt me leuker.
Maar de regels die de laatste jaren zouden moeten zorgen voor spannendere races en meer inhaalacties lijken eerder averechts te werken.
Meeste positieverschuivingen gebeuren vanwege slechte quali t.o.v. autoprestaties (zie bijv. Ham vorige week) , schade of tijdens pitstops.
Verder zijn het voornamelijk 2 of 3 groepjes auto's die elkaar niet kunnen inhalen omdat de hele rij DRS heeft en de auto's te breed zijn om de kleine gaatjes te benutten.
Jammer ook dat juist in de koningsklasse van de autosport innovaties steeds meer verboden worden door regelementen.
Bijv. Flexwings en DAS systeem.
Mooie stukjes techniek en i.p.v. innovatie aan te moedigen waardoor andere teams zullen moeten reageren wordt het maar verboden.
Meeste positieverschuivingen gebeuren vanwege slechte quali t.o.v. autoprestaties (zie bijv. Ham vorige week) , schade of tijdens pitstops.
Verder zijn het voornamelijk 2 of 3 groepjes auto's die elkaar niet kunnen inhalen omdat de hele rij DRS heeft en de auto's te breed zijn om de kleine gaatjes te benutten.
Jammer ook dat juist in de koningsklasse van de autosport innovaties steeds meer verboden worden door regelementen.
Bijv. Flexwings en DAS systeem.
Mooie stukjes techniek en i.p.v. innovatie aan te moedigen waardoor andere teams zullen moeten reageren wordt het maar verboden.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Niet alleen dat. Maar overal is het treintje rijden. DRS / slipstream "werkt" bijna niet meer door dirty air. Dat zagen we afgelopen zaterdag en zondag wel met Piastri & Verstappen. Beiden waren wel sneller (dan Verstappen & Leclerc), maar DRS + slipstream gaf niet eens de mogelijkheid tot zelfs maar een inhaalpoging. En verder naar achteren was het niet veel anders (het Gasly treintje bv).Exocet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:46:
[...]
In Spa zijn er na de pitstops volgens mij ook gewoon geen inhaalracties meer geweest? Alleen Tsunoda die zich in de laatste ronde nog 2x laat inhalen. Maar verder?
Tsja, eigenlijk is F1 altijd al saai geweest. In de tijden van Schumacher keken we ook vaak naar saaie optochten met een halve minuut daarvooruit rijdend Schumacher. Alleen was het geluid toen beter en gingen er vaak motoren stuk waardoor de uitslag regelmatig verrassend kon zijn.
Spannendste seizoen ooit was wat mij betreft 2012. Misschien dat de F1 eens moet gaan analyseren hoe dat kwam en hoe we weer zo’n seizoen kunnen realiseren.
Verder is het gewoon enorm balen dat McLaren een of ander foefje heeft gevonden waar ze een enorm voordeel uit halen. Had me, wellicht naïef, verheugd op een seizoen met zeer kleine verschillen tussen Redbull, Mercedes, Ferrari en McLaren. Een kopie van 2012 zeg maar. Helaas klopte mijn verwachting maar voor 75%. Die eerste drie teams zijn redelijk gelijkwaardig. Het jammere is dat juist in het dominante team twee softies rijden die nauwelijks de strijd aan durven gaan met elkaar…
Spannendste seizoen ooit was wat mij betreft 2012. Misschien dat de F1 eens moet gaan analyseren hoe dat kwam en hoe we weer zo’n seizoen kunnen realiseren.
Verder is het gewoon enorm balen dat McLaren een of ander foefje heeft gevonden waar ze een enorm voordeel uit halen. Had me, wellicht naïef, verheugd op een seizoen met zeer kleine verschillen tussen Redbull, Mercedes, Ferrari en McLaren. Een kopie van 2012 zeg maar. Helaas klopte mijn verwachting maar voor 75%. Die eerste drie teams zijn redelijk gelijkwaardig. Het jammere is dat juist in het dominante team twee softies rijden die nauwelijks de strijd aan durven gaan met elkaar…
Verstappen gooit de handdoek in de (Hungaro)ring
Verstappen finds something, possibly a towel, in his cockpit and tosses it away
— Formula 1 (@F1) 1 augustus 2025
Stewards are going to take a look at this after the session #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/KtmIZWNxR8
[ Voor 21% gewijzigd door souljah1h op 01-08-2025 19:02 ]
Wou hij Mario Kart spelen ?souljah1h schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:48:
https://x.com/F1/status/1951306744539320801
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
souljah1h schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:48:
https://x.com/F1/status/1951306744539320801
5 plaatsen gridstraf incoming omdat het VER isStewards are going to take a look at this after the session
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Mclaren ongelooflijk sterk zoals elke weekend.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Alleen een waarschuwing voor Max voor het ‘handdoek-incident’.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nee, een waarschuwing voor Red Bull Racing.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:01:
Alleen een waarschuwing voor Max voor het ‘handdoek-incident’.
Sorry maar Spa was gewoon objectief een zeer matige en saaie race, zeker om de hoge verwachtingen met de voorspelde regen en het spektakel dat daar vaak bij komt kijken.Holk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:42:
[...]
Een kras op de plaat is best wel vervelend. En het is geen mening, het is elkaar napraten. De F1 is meer dan de winnaar of Max
Het is prima om daar even over te zeiken want ik denk dat er weinig mensen genoten hebben van die race. Hopelijk gaat de komende race weer wat spanning bieden (en nee dat hoeft niks Max te maken te hebben).
Een Aston Martin die t misschien heel goed gaat doen is toch ook tof om te zien? Staat je niet zo blind op Max alleen.Beterweter schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:05:
Max is veertiende vandaag. Ik ga wat anders kijken dit weekend. Het wk zwemmen lijkt me leuker.
De strijd tussen Norris en Piastri vind ik overigens ook mooi. Gun t ze allebei wel maar Piastri heeft n streepje voor omdat hij wat harder is dan Norris.
De vrijdaganalyse in de vertaling en samenvatting.
- De Hungaroring is met zijn middensnelle bochten praktisch gemaakt voor de MCL39. De concurrentie kreeg een pak rammel op zowel de medium als de soft band. Op de medium band was McLaren 5 tienden sneller dan Ferrari, 6 tienden sneller dan Mercedes en zelfs 9 tienden sneller dan Red Bull. Voor de soft band was het eigenlijk hetzelfde maar kwam Ferrari tot 4 tienden achterstand.
- Bij de longruns heeft McLaren zijn superioriteit nog niet laten zien en had men zelfs last van Sauber. Ferrari zit op een tiende achterstand en Mercedes op een tiende extra. Bij de interne strijd tussen beide McLaren coureurs is Norris sneller op een ronde en bij de longruns is de stand praktisch gelijk.
- Met de 3e plek van Leclerc lijkt het er op dat Ferrari met de nieuwe vloer en acherophaning op de goede weg zijn. Echter geldt dat alleen voor Leclerc, Hamilton levert 3 tienden in op Leclerc maar moet nog steeds aan de nieuwe rijeigenschappen wennen. In de longrun reed Leclerc een gemiddelde tijd van 1.22,213 en ongeveer een tiende langzamer dan de gemiddelde tijd van Norris met 1.22,132.
- Mercedes lijkt weer opgelucht adem te kunnen halen nadat het terug gegaan is naar de vorige specificatie van de achteras. Beide coureurs gaven aan dat de achterkant van de wagen weer rustig is. Alleen was de afstelling in de 1e training nog niet juist want beide coureurs klaagden over een slechte balans. Antonelli was in de 2e training meer tevreden met zijn wagen dan Russell. Ook de bandenslijtage is weer beter geworden maar nog niet zo goed als bij McLaren maar bijna gelijk aan Ferrari volgens teambaas Wolff. In de longrun scheelde het een tiende op Leclerc voor Antonelli en Russell was 2 tienden langzamer dan Leclerc.
- Red Bull is met een nieuwe voorvleugel en nieuwe remventilatie bij de voorzijde naar Hongarije gekomen maar na 2 trainingen kwam adviseur Marko niet opdagen voor een reactie. De resultaten liegen er ook niet om een 12e plek op de medium band en een 14e plek op de soft band. "De wagen is onbestuurbaar. Ik heb geen balans, de voor- en achteras voelen alsof ze op ijs rijden. Wat is er aan de hand?". Zo radeloos klonk de huidige wereldkampioen niet eerder en lijken de nieuwe onderdelen niet te werken. Zowel op een snelle ronde als bij de longrun was Verstappen allesbehalve competitief. Zelfs Tsunoda wist zich voor Verstappen te classificeren. Na de 2e training moest Verstappen zich ook bij de stewards melden omdat hij tijdens de 2e training een gevonden handdoek in zijn cockpit naar buiten had gewerkt. Dat kwam hem op een waarschuwing te staan.
- Alonso sloeg de 1e training door rugproblemen over, het team wou hem meer rust gunnen en daarom mocht Dtugovich in zijn plaats rijden. Daarna kwam er nog een verrassing de nieuwe vloer en kortere neus bezorgden het team een 4e 9Stroll) en 5e (Alonso) plek op de soft band. De verklaring was dat Aston Martin met minder brandstof reed en daarmee op kwalificatiestand want gridpositie is belangrijk in Hongarije.
- Bij Sauber ging het niet lekker in de 1e vrije traning. Paul Aron die Hülkenberg verving moest na 9 ronden stoppen omdat er een sensor afging en om de motor te redden moest hij langs de kant stoppen. Voor Bortoleto zat het er al na 17 ronden op door een hydraulisch lek. In de 2e traning waren beide coureurs sterk bij de longrun en wist Hülkenberg zich met een 2e plek tussen de beide McLarens te plaatsen.
Ben normaal wel voor een regenrace.StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:40:
[...]
De meeste regen lijkt in de ochtend te vallen, wat uiteraard voor F3/F2 nog wel regenraces kan betekenen. Gezien het in Hongarije altijd vrij snel opdroogt, zal het tegen 15:00u dan al wel weer een droge baan zijn. De enige maar is wel dat er volgens diverse modellen in de buurt van Budapest nog het een en ander aan buien aanwezig is, maar de meeste modellen laten het in de middag juist droog.
Kaartje 09:00 uur lokale tijd:
[Afbeelding]
Kaartje 15:00 uur lokale tijd, buien wel in de buurt, maar Budapest droog.
[Afbeelding]
Maar hoop nu toch op droog weer. Gezien ik er zondag ben met de kinderen en we geen zin in regen hebben.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik vind moeilijk te geloven dat we met Norris en Piastri een eerlijke strijd krijgen, Norris in de portefuille van het management van Zak Brown; Piastri met Mark Webber achter zich die in het verleden ook de politiek probeerde te bevechten (zowel op circuit als daarbuiten) maar nooit kunnen winnen. Ergens schuurt dat. Dat Piastri op 1 staat is daarom misschien des te knapper.Cartman! schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:41:
[...]
Een Aston Martin die t misschien heel goed gaat doen is toch ook tof om te zien? Staat je niet zo blind op Max alleen.
De strijd tussen Norris en Piastri vind ik overigens ook mooi. Gun t ze allebei wel maar Piastri heeft n streepje voor omdat hij wat harder is dan Norris.
Overigens hadden we in 2022 en 2023 best wel wat wedstrijden die Verstappen won, maar niet sec op pace. En dit waren best vermakelijke races. In de jaren van Mercedes (vooral na 2016) was Verstappen de relevatie die hegemonie wat kon doorbreken. Door keihard te ontwikkelen en te vechten werd doorbraak verzilverd. Wat ik zelf mis bij Mclaren is een stukje passie of jaren van vechten/ontwikkelen. Het lijkt nu zo klinisch, alsof Mclaren een trucje heeft gevonden en er nu niet veel meer voor hoeft te doen. Alles natuurlijk perceptie, maar het scheelt daarom wel aan het respect/waardering dat McLaren het nu zo goed doet.
De absurde tactiek van Hongarije 2024 maar ook het negeren van Hulkenberg op het podium van SIlverstone helpt niet in die perceptie.
Zou me niet eens verbazen als het met opzet was om symbolisch aan te geven dat ie de handdoek in de ring gooit.souljah1h schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:48:
[Embed]
Maarja dat kan hij natuurlijk niet hardop zeggen, dan krijgt ie wel een straf aan zijn broek.
Ach, deze beeldem blijven ze nog tientallen jaren tonen.
ICE ICE Baby
Vuurwerk gaat er niet komen, daar is Norris het persoon niet voor. Hij wilt eerlijk winnen en mist een stukje rauwheid en agressie om vol in de aanval te gaan. Waar Max en Piastri vol op de limiet kunnen rijden, gaat dat bij Norris meestal vroeg of laat fout. Als je al een clash gaat zien, is dat er eentje zoals in Canada, maar dat is niet de clash die jij bedoelt.ZeromaNoiS schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:05:
[...]
Ja die clash daar wacht ik eigenlijk al een tijdje op. Ze maken beiden een serieuze kans op de titel, en ik vind het allemaal veel te mild. Laat er nou eens wat echt vuurwerk tussen die twee zijn, dat geeft het seizoen misschien nog wat spice.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Helemaal de dagen kwijt door de vakantie en geen mogelijkheid om iets te kijken hier (behalve op de telefoon). Normaal volg ik zo goed als alles met meerdere schermen en timing..
Aan de tijden van fp1 & fp2 te zien is alles wederom zoals het al het hele seizoen is, McLaren op 1-2 en de rest op achterstand.
Ben benieuwd of er nog regen komt die iets van spanning brengt maar ik denk het niet..
Aan de tijden van fp1 & fp2 te zien is alles wederom zoals het al het hele seizoen is, McLaren op 1-2 en de rest op achterstand.
Ben benieuwd of er nog regen komt die iets van spanning brengt maar ik denk het niet..
Ik ben vrij neutrale kijker. Maar ik deel het gevoel wel. Huilen om de regen en smeken of de race wordt uitgesteld… Norris die weer in zak en as zit als hij boterhamworst ipv kaas op zijn brood heeft…Thinlanet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:54:
[...]
Ik vind moeilijk te geloven dat we met Norris en Piastri een eerlijke strijd krijgen, Norris in de portefuille van het management van Zak Brown; Piastri met Mark Webber achter zich die in het verleden ook de politiek probeerde te bevechten (zowel op circuit als daarbuiten) maar nooit kunnen winnen. Ergens schuurt dat. Dat Piastri op 1 staat is daarom misschien des te knapper.
Overigens hadden we in 2022 en 2023 best wel wat wedstrijden die Verstappen won, maar niet sec op pace. En dit waren best vermakelijke races. In de jaren van Mercedes (vooral na 2016) was Verstappen de relevatie die hegemonie wat kon doorbreken. Door keihard te ontwikkelen en te vechten werd doorbraak verzilverd. Wat ik zelf mis bij Mclaren is een stukje passie of jaren van vechten/ontwikkelen. Het lijkt nu zo klinisch, alsof Mclaren een trucje heeft gevonden en er nu niet veel meer voor hoeft te doen. Alles natuurlijk perceptie, maar het scheelt daarom wel aan het respect/waardering dat McLaren het nu zo goed doet.
De absurde tactiek van Hongarije 2024 maar ook het negeren van Hulkenberg op het podium van SIlverstone helpt niet in die perceptie.
Ik weet in ieder geval dat ik dit weekeinde gewoon plannen kan maken voor andere dingen dan de race want dit lijkt weer een simpel papaya 1-2 tje te worden met de rest een ronde erachter.
Dat is altijd zo toch? Vergeten RB, Mercedes, Ferrari dominantie?Exocet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:46:
[...]
Ik snap werkelijk niet waarom sommigen nog kijken en blijven zeuren. Kijk iets anders aub.
Ik snap je punt, alleen is het zo jammer dat die dominantie vaak veroorzaakt wordt door een of ander trucje van het betreffende team, al dan niet binnen de regels.Arjantje72 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:20:
[...]
Dat is altijd zo toch? Vergeten RB, Mercedes, Ferrari dominantie?
Ik snap werkelijk niet waarom sommigen nog kijken en blijven zeuren. Kijk iets anders aub.
Zo werd de Ferrari dominantie met name veroorzaakt door de zeer nauwe en exclusieve samenwerking met Bridgestone. Andere Bridgestone teams kregen hier de kans niet eens voor.
De dominatie van Redbull in 2011, 2013, 2022 en 2023 werd veroorzaakt door een geniale vondst van Newey. Andere teams hadden 1 of 2 seizoenen nodig om dit te kunnen kopiëren.
De dominantie van Mercedes kwam doordat ze al een berg ervaring met de hybride v6 hadden toen deze werd ingevoerd. En dankzij het gelijktijdig ingevoerde tokensysteem kregen andere teams niet eens de kans om te lopen op Mercedes.
En dan hebben we nu 1,5 seizoen het trucje van McLaren met de rem/bandenkoeling, wat in 26 verboden wordt zodat het voor de andere teams niet meer nuttig is erin te investeren en McLaren dus het kampioenschap cadeau krijgt. Beetje het Brawn-GP verhaal, alleen kregen andere teams toen wel de kans het trucje te kopiëren en werden ze bijna nog ingehaald…
Wat dat betreft is F1 natuurlijk ook een enorm lastige sport. Aan de ene kant wil je juist graag die ultieme innovatie zien wat een team een enorm voordeel kan geven. Aan de andere kant willen we spannende races. En deze twee dingen stroken niet met elkaar. Enige oplossing is wellicht dat het winnende team aan het eind van het seizoen verplicht zijn complete ontwerp moet vrijgeven om andere teams de kans te geven het te kopiëren of verbeteren…
En nu terug naar Hongarije. Ik verwacht een saaie race. Als Piastri en Norris er echt een gevecht van gaan maken en voluit gaan racen, zou het mij niet verbazen als ze bijna het hele veld op een ronde gaan zetten op dit korte baantje. Verder veel drs-treintjes vermoed ik.
Hele berg tekst en dan die laatste alinea plaatsen.. ironischGeoslogos schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:48:
[...]
Ik snap je punt, alleen is het zo jammer dat die dominantie vaak veroorzaakt wordt door een of ander trucje van het betreffende team, al dan niet binnen de regels.
Zo werd de Ferrari dominantie met name veroorzaakt door de zeer nauwe en exclusieve samenwerking met Bridgestone. Andere Bridgestone teams kregen hier de kans niet eens voor.
De dominatie van Redbull in 2011, 2013, 2022 en 2023 werd veroorzaakt door een geniale vondst van Newey. Andere teams hadden 1 of 2 seizoenen nodig om dit te kunnen kopiëren.
De dominantie van Mercedes kwam doordat ze al een berg ervaring met de hybride v6 hadden toen deze werd ingevoerd. En dankzij het gelijktijdig ingevoerde tokensysteem kregen andere teams niet eens de kans om te lopen op Mercedes.
En dan hebben we nu 1,5 seizoen het trucje van McLaren met de rem/bandenkoeling, wat in 26 verboden wordt zodat het voor de andere teams niet meer nuttig is erin te investeren en McLaren dus het kampioenschap cadeau krijgt. Beetje het Brawn-GP verhaal, alleen kregen andere teams toen wel de kans het trucje te kopiëren en werden ze bijna nog ingehaald…
Wat dat betreft is F1 natuurlijk ook een enorm lastige sport. Aan de ene kant wil je juist graag die ultieme innovatie zien wat een team een enorm voordeel kan geven. Aan de andere kant willen we spannende races. En deze twee dingen stroken niet met elkaar. Enige oplossing is wellicht dat het winnende team aan het eind van het seizoen verplicht zijn complete ontwerp moet vrijgeven om andere teams de kans te geven het te kopiëren of verbeteren…
En nu terug naar Hongarije. Ik verwacht een saaie race. Als Piastri en Norris er echt een gevecht van gaan maken en voluit gaan racen, zou het mij niet verbazen als ze bijna het hele veld op een ronde gaan zetten op dit korte baantje. Verder veel drs-treintjes vermoed ik.
(Geen verwijt, een observatie)
De innovatie die zijn weg naar straatauto's moet vinden is praktisch dood. De laatste innovatie zou de MGU-H zijn maar die was te duur en te complex gebleken. De enige straatauto met een MGU-H is de Mercedes-AMG One die niet te betalen is. Formule 1 probeert het voor volgend jaar met klimaatneutraal vervaardigde 'drop-in' brandstof zodat niet alleen Formule 1 wagens maar bijna alle straatauto's ermee kunnen rijden. Alleen klagen de teams nu al over de literprijsGeoslogos schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:48:
[...]
Toen Liberty Media in 2017 de rechten voor Formule 1 kocht wisten ze dat de serie beheerst werd door dominante periodes door 1 team. Daarom zijn ze het eerst over een andere boeg gaan gooien. Het ging niet om de techniek maar om de teams en de coureurs. Er is een hele fan base gecreëerd door gebruk van social media en de serie Drive to Survive te introduceren.
Om de sport te verbeteren werd voor 2022 grondeffect wagens geïntroduceerd om het inhalen te bevorderen. De FIA bezwoer dat het streng zou handhaven en met name als het niet in de geest van het regelement was. Na 3 jaar komt het feitelijk op neer dat de FIA alleen 'doe dat niet' kan roepen en alleen kan ingrijpen als het om veiligheid gaat. Ze hopen nu alle grijze gebieden en uitwegen van de afgelopen jaren in het 2026 regelement te hebben opgenomen maar eigenlijk lopen ze achter de feiten aan.
Elke vorm van BoP (Balance of Power) is denk ik de doodsteek voor Formule 1 omdat innovatie dan bestrraft wordt. Wil je geen dominantie dan zul je er een spec series van moeten maken en laat FIA president Ben Sulayem daar nou net over nadenken.
Sorry aan iedereen hier voor de lange off-topic in het race-topic.
Denk dat er toch nog steeds innovaties doordruppelen, zoals lichte composiet carbon, vast ook wel pirelli banden techniek voor de straat, wellicht die 360 camera in de neus, veiligheid voor overige raceklasses (halo/racepak/helm), de motor is natuurlijk de meest efficiente ooit als je per liter brandstof kijkt, en vast nog wel andere dingen.Chocoball schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:03:
[...]
De innovatie die zijn weg naar straatauto's moet vinden is praktisch dood. De laatste innovatie zou de MGU-H zijn maar die was te duur en te complex gebleken. De enige straatauto met een MGU-H is de Mercedes-AMG One die niet te betalen is. Formule 1 probeert het voor volgend jaar met klimaatneutraal vervaardigde 'drop-in' brandstof zodat niet alleen Formule 1 wagens maar bijna alle straatauto's ermee kunnen rijden. Alleen klagen de teams nu al over de literprijs
Toen Liberty Media in 2017 de rechten voor Formule 1 kocht wisten ze dat de serie beheerst werd door dominante periodes door 1 team. Daarom zijn ze het eerst over een andere boeg gaan gooien. Het ging niet om de techniek maar om de teams en de coureurs. Er is een hele fan base gecreëerd door gebruk van social media en de serie Drive to Survive te introduceren.
Om de sport te verbeteren werd voor 2022 grondeffect wagens geïntroduceerd om het inhalen te bevorderen. De FIA bezwoer dat het streng zou handhaven en met name als het niet in de geest van het regelement was. Na 3 jaar komt het feitelijk op neer dat de FIA alleen 'doe dat niet' kan roepen en alleen kan ingrijpen als het om veiligheid gaat. Ze hopen nu alle grijze gebieden en uitwegen van de afgelopen jaren in het 2026 regelement te hebben opgenomen maar eigenlijk lopen ze achter de feiten aan.
Elke vorm van BoP (Balance of Power) is denk ik de doodsteek voor Formule 1 omdat innovatie dan bestrraft wordt. Wil je geen dominantie dan zul je er een spec series van moeten maken en laat FIA president Ben Sulayem daar nou net over nadenken.
Sorry aan iedereen hier voor de lange off-topic in het race-topic.
Hahaha die McLarens. Wat een belachelijk verschil.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Die McLarens rijden morgen op deze manier het hele veld op een ronde
Yuki klonk alsof hij zelf alweer in full battlemodus zatmr thee schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:19:
Geen idee wat er nou mis/kapot was bij Tsunoda, volgensmij in een verkeerde *modus ?
En HAD een rondje
Wat een onbestuurbaar hok die RB, echt ongelofelijk hoe die auto in 1,5 jaar tijd compleet naar de knoppen is geholpen. Zonder Max hadden ze geen podium meer gehaald.
Nou zo te horen en zien is het bij Red Bull nogsteeds ruk kwa afstelling, ben benieuwd of q3 gehaald kan worden

[ Voor 23% gewijzigd door mr thee op 02-08-2025 13:23 ]
Echt zonde dat die auto bij Red Bull zo slecht gaat, hoop nog steeds dat dit seizoen na de zomerstop een spannende draai gaat krijgen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik verwacht van niet, denk dat iedereen dan zich puur gaat richten op de 26 wagen anders heb je daar weer een flinke achterstand. (Mclaren en Ferrari in *09
)
Rondjes om te zien of ze mee kunnen doen voor RBR. Mooi te zien dat Kick en AM er goed bij zitten op deze baan
Hoop is uitgestelde teleurstelling.G_Dragon schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:24:
Echt zonde dat die auto bij Red Bull zo slecht gaat, hoop nog steeds dat dit seizoen na de zomerstop een spannende draai gaat krijgen
Een mens moet hoop hebben, anders word het leven wel heel negatief
Vraag me af of Max wel een goede keus heeft gemaakt er nog een jaar aan vast te plakken bij RB.
Ze worden slechter dit seizoen in plaats van beter. Oef. Pijnlijk.
De race is nog niet gereden allen! Het kan een hele leuke race worden. Niet kijken naar het technisch superieure team alleen, maar ook naar bijzondere gevallen. Zoals bortoleto die ineens lekker gaat, Max die nu eens met een midfield prestatie onderweg is. Genoeg om van te genieten hoor!
Ik verwacht dat veel nieuwere liefhebbers die via Max zijn binnen gekomen nu een paar keer moeten slikken, maar dit is formule 1. Niet perfect, verre van dat. Maar wel stoer en gaaf en snel en een boel drama 😀
Ik verwacht dat veel nieuwere liefhebbers die via Max zijn binnen gekomen nu een paar keer moeten slikken, maar dit is formule 1. Niet perfect, verre van dat. Maar wel stoer en gaaf en snel en een boel drama 😀
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Hij heeft er geen jaar aan vastgeplakt, hij heeft gewoon een contract tot ‘28.Otto Jans schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:40:
Vraag me af of Max wel een goede keus heeft gemaakt er nog een jaar aan vast te plakken bij RB.
Kijk al sinds 1994 F1.wowly schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:41:
De race is nog niet gereden allen! Het kan een hele leuke race worden. Niet kijken naar het technisch superieure team alleen, maar ook naar bijzondere gevallen. Zoals bortoleto die ineens lekker gaat, Max die nu eens met een midfield prestatie onderweg is. Genoeg om van te genieten hoor!
Dus dat bij nieuwe regelgeving volgend jaar net zoals dit jaar 1 team dominant is, is zo goed als zeker.
Op naar 2027 voor spanning aan de kop van het veld.
Zolang beide McL coureurs elkaar mogen bevechten voor de WDC titel kan er nog van alles gebeuren

Als Max volgend jaar ergens anders had willen racen, had dat gekund. Ieder team maakt plekje vrij voor Max.TinusXIII schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:45:
[...]
Hij heeft er geen jaar aan vastgeplakt, hij heeft gewoon een contract tot ‘28.
"De race is nog niet gereden allen" de band is rond!wowly schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:41:
Ik gok zomaar McLaren en Ferrari niet.Otto Jans schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:46:
[...]
Als Max volgend jaar ergens anders had willen racen, had dat gekund. Ieder team maakt plekje vrij voor Max.
Nou RBR inderdaad drama. Maar goed als quali straks niet goed is verlies nemen pitstart doen en alles vervangen heb je weer alles in de pool zitten. En misschien gebeuren er wel vsc/rode vlag ofzo.
Iets met nachtkaars, dit seizoen voor Max.
Zoals in 2020 en ervoor. Best of the rest.albino71 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:01:
Plek 3 in het kampioensschap met deze wagen zou indrukwekkend zijn. En dat kan Max
Voor Red Bull als geheel. Yuki zal wel enorme spijt van zijn overstap hebben.albino71 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:01:
1 ding begrijp ik wel niet met Max zijn blik voor 2026.
Waarom vertrouwen in Red Bull als al ruim een jaar geen enkele maar dan ook geen enkele update succesvol is geweest?
Sinds mei / juni vorig jaar is de Red Bull gewoon niet meer het snelste team.
Je kunt loyaal zijn aan je team wat je groot heeft gemaakt. Maar dat kent zijn grenzen blijkt nu wel
Waarom vertrouwen in Red Bull als al ruim een jaar geen enkele maar dan ook geen enkele update succesvol is geweest?
Je kunt loyaal zijn aan je team wat je groot heeft gemaakt. Maar dat kent zijn grenzen blijkt nu wel
Omdat, als je overstapt je dat niet voor 1 jaar doet. Je weet niet welk team de auto met de nieuwe regels het beste voor elkaar heeft. Nu kan hij in 2026 aankijken wie er goed voor staan en in 2027 alsnog de overstap maken. Dan weet je wel wie er goed voor staat en wie niet.Otto Jans schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:15:
Denk het niet hoor, al is het maar omdat een flink aantal teams hem niet kunnen betalen. Ook McLaren zie ik ze niet overnemen.Otto Jans schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:46:
[...]
Als Max volgend jaar ergens anders had willen racen, had dat gekund. Ieder team maakt plekje vrij voor Max.
Omdat hij een contract tot en met 2028 heeft. Maar nu zegt hij zelf in ieder geval 2026.Otto Jans schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:15:
Dat is dus al anders en geeft aan dat als RBR volgend jaar niet levert, hij wel kan vertrekken. Verder weten we de details gewoon niet en is het afwachten wat er volgend jaar gebeurd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geld komen ze wel uit. Voor tien miljoen minder een goede auto vindt ie best.Bartske schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:18:
[...]
Denk het niet hoor, al is het maar omdat een flink aantal teams hem niet kunnen betalen. Ook McLaren zie ik ze niet overnemen.
Gok ook zomaar dat zelfs Zak Brown plek maakt. Zowel Norris als Piastri maken nogal wat fouten elk weekend.
Maar dan... Als ie nu had gewisseld, had ie ongetwijfeld ook voor meerdere jaren moeten tekenen. En das nogal een gok.
Er zal vast iets beklonken zijn door Max e.c.. Ongetwijfeld flink overleg met Toto gehad en dat als pressiemiddel gebruikt om het lopende contract aan te passen, zodat hij in 27 vrij is om te gaan en staan waar hij wil.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:20:
[...]
Omdat hij een contract tot en met 2028 heeft. Maar nu zegt hij zelf in ieder geval 2026.
Dat is dus al anders en geeft aan dat als RBR volgend jaar niet levert, hij wel kan vertrekken. Verder weten we de details gewoon niet en is het afwachten wat er volgend jaar gebeurd.
Eind 2026 lopen heel veel contracten af, je zult zien dat ze Russell 1 jaar geven. Eind 2026 komen dus veel plekken vrij, daar kan iemand als Max met vertrouwen in stappen, want dan is ook wel duidelijk wel team de overhand heeft. Nu tekenen bij Mercedes voor meerdere jaren is risicovol, want dan kan hij best een paar jaar voor P8 strijden.Otto Jans schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:15:
Mocht RBR het volgend jaar wel voor elkaar hebben is hij spekkoper, maar kans is groot dat in 2026 iemand anders de overhand neemt. Een sabatical had ook nog gepast maar was wat duur denk ik, want contact afkopen is best duur
Alleen heeft Verstappen een contract t/m 2028. En daar zal een leuke afkoopsom in zitten. De geruchten dat het Mercedes board toestemming gegeven heeft om dat geld op te hoesten geeft ook wel aan dat het niet om "wisselgeld" gaat.MikeyMan schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:28:
[...]
Geld komen ze wel uit. Voor tien miljoen minder een goede auto vindt ie best.
En het gaat dus niet alleen om dat teams het salaris van Verstappen niet kunnen betalen. Maar ook dat er een forse afkoopsom zal zijn.
Dat is maar de vraag. Na 2022 zag het er bij RBR ook heel veelbelovend uit en bij MCL totaal niet.Holk schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:40:
[...]
Eind 2026 komen dus veel plekken vrij, daar kan iemand als Max met vertrouwen in stappen, want dan is ook wel duidelijk wel team de overhand heeft.
In 2023 reed Max alles op een hoopje nadat hij in 2022 en ook nog in 2024 de titel pakte. Dus als hij in 2027 naar het winnende team gaat, heeft hij 2 jaar voor titelstrijd. Er zal geen rijder zijn die dat niet met 2 handen vastpaktToke_gt schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:49:
[...]
Dat is maar de vraag. Na 2022 zag het er bij RBR ook heel veelbelovend uit en bij MCL totaal niet.
Nog een goede reden om het nog een jaartje uit te zingen.RobertMe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:40:
[...]
Alleen heeft Verstappen een contract t/m 2028. En daar zal een leuke afkoopsom in zitten. De geruchten dat het Mercedes board toestemming gegeven heeft om dat geld op te hoesten geeft ook wel aan dat het niet om "wisselgeld" gaat.
En het gaat dus niet alleen om dat teams het salaris van Verstappen niet kunnen betalen. Maar ook dat er een forse afkoopsom zal zijn.
Maargoed, die afkoopsom kan ie eventueel zelf betalen.

GP: Max, headline for balance limitation, please?
— zax (@maybezax) 2 augustus 2025
Max: Rear grip, low speed and high speed and I-
GP: Okay thank you-
Max: Well I’m not done! 🙄
-
He wants to write essays about how bad this car is 😭
pic.twitter.com/lLKRpXUnDj
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 02-08-2025 15:56 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die wolken zijn ook niet veel soeps
Ja precies. Echt geen sterk weekend gaat dit wordenExocet schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:10:
Red Bull gaat Q3 niet halen
Moet q2 ook nog zienExocet schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:10:

Dat verwacht ik ook ja.Exocet schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:10:
---RAWE CEEK!!!---
Zou me ook al zorgen maken over het halen van Q2.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Laat die regen maar komen om de boel lekker in de war te schoppen
Heeft dat niet meer met track evolution te maken?Bastien schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:11:
Zou me ook al zorgen maken over het halen van Q2.
Oef dit gaat spannend worden
Hadjar op 3.

[ Voor 18% gewijzigd door Major_ton op 02-08-2025 16:21 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Oef geen goede positie voor Albon. Sainz wel door..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hadjar is mooi om te zien.
Red Bull verder tjah.. dit circuit is blijkbaar lastig, maar goed het is weer bijzonder knap dat ze dus weer totaal niet weten hoe de auto werkt.
Misschien is een wanprestatie nodig om de boel eens wakker te schudden.
Red Bull verder tjah.. dit circuit is blijkbaar lastig, maar goed het is weer bijzonder knap dat ze dus weer totaal niet weten hoe de auto werkt.
Wat was dat 😅
Een jonge dame happy met haar bordje dat haar fav driver Leclerc is. Filmen ze daarna de partner van Leclerc 😏
Een jonge dame happy met haar bordje dat haar fav driver Leclerc is. Filmen ze daarna de partner van Leclerc 😏
Wat was dat een spannende maar ook een mooie Q1!
Ik denk dat je niet helemaal een beeld hebt van wat de net worth van Max is en wat voor bedragen die afkopsommen zijn.MikeyMan schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:45:
[...]
Maargoed, die afkoopsom kan ie eventueel zelf betalen.
Nee joh, ze weten het gewoon niet. Dit gaat dit jaar niet meer omgedraaid worden.tweakduke schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:22:
Leuk dat Aston Martin er bij staat
Veel bochten kort op elkaar waarbij balans belangrijk is. Dan gaat de Red Bull het echt lastig krijgen. En blijkbaar is het dit keer niet gelukt om alsnog een goede afstelling te vinden in de nacht.tweakduke schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:22:
En Verstappen nog 2 sets nieuwe banden over. Moet het nu met één set direct goed doen anders hebben ze echt een probleem, voor zover dat niet al zo is.
Nog meer?tweakduke schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:22:
Ze lijken er dit weekend wel erg naast te zitten, en ook niet de 'normale' verbetering op zaterdag die we beetje gewend zijn.
Mischien maar goed dat dit concept na dit seizoen in de prullenbak mag. Tijd voor wat nieuws
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Regen!
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Gaan we het vandaag meemaken dat Verstappen er in Q2 uit vliegt? Nee toch..
Het gaat in ieder geval spannend worden

Het gaat in ieder geval spannend worden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |