[F1 2025] Race 14 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 38.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Frappuccino schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:55:
[...]

Waarom heeft met het onvermogen om dat tijdens de race te bepalen terwijl ze het wel kunnen bij Tsunoda en Hulkenberg?
Hulkenberg? Dat was een false start / auto stond niet stil. Dat is gewoon zwart wit en heeft nooit een gegronde verklaring.
Tsunoda kan ik mij zo niet herinneren wat daar mee was?
Staat me wel bij dat Gasly een straf heeft gekregen voor verdedigen / terug inhaalactie waarbij die wheelbanged. Dus daar heeft die of de auto niet onder controle of rijdt tegen iemand anders aan. Ook daar is niet perse veel opheldering bij nodig. Zeker als duidelijk is dat de andere auto "niks geks doet" (zat aan de buitenkant en stuurde niet (scherp) in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Frappuccino schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:55:
[...]

Waarom heeft met het onvermogen om dat tijdens de race te bepalen terwijl ze het wel kunnen bij Tsunoda en Hulkenberg?
Ja. Het was raak of niet raak. En zelfs als er een keer een tikje is, het blijft racen. Ze zouden van de FIA eens IndyCar moeten kijken, en ook de mensen van SKY. Mierenneuken over wel of geen minitikje. Bij IndyCar gaan de presentatoren uit hun dak van enthousiasme als een coureur zijn lijn houdt en de ander van de baan moet omdat ie weigerde eerder te remmen om er achteraan aan te sluiten, of letterlijk ellebogen uit en stevig racen, wat daar een echte duw betekend!

Maakt het F1 racen wel erg braaf allemaal. Race incidenten horen erbij, zeker zo'n situatie als tussen Verstappen en Hamilton. Was geen botsen om het botsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:08
Een aantal snelle pistops vandaag en een nieuwe snelste pitstop van het seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxcS1pzXkAA5XPs?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:11:
Een aantal snelle pistops vandaag en een nieuwe snelste pitstop van het seizoen.

[Afbeelding]
Doet Red Bull eens een sub 2 seconde pit stop, is het nog niet goed snel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:14:
[...]

Doet Red Bull eens een sub 2 seconde pit stop, is het nog niet goed snel :+.
Ik had even gemist dat McLaren twee 1.94s pitstops has gemaakt. Erg knap.

Verder vond ik de race niet zoveel aan. Ik was een robotmaaier aan het installeren en heb hele stukken gemist omdat het weer schier onmogelijk bleek om in te halen zonder een flinke "tyre offset". Dat blijft toch een probleem, want ook Piastri kon niet echt iets beginnen tegen Norris op veel versere banden...

Nu zomerstop, even wat extra tijd in het weekend :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:56
RobertMe schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:06:
[...]

Hulkenberg? Dat was een false start / auto stond niet stil. Dat is gewoon zwart wit en heeft nooit een gegronde verklaring.
Tsunoda kan ik mij zo niet herinneren wat daar mee was?
Staat me wel bij dat Gasly een straf heeft gekregen voor verdedigen / terug inhaalactie waarbij die wheelbanged. Dus daar heeft die of de auto niet onder controle of rijdt tegen iemand anders aan. Ook daar is niet perse veel opheldering bij nodig. Zeker als duidelijk is dat de andere auto "niks geks doet" (zat aan de buitenkant en stuurde niet (scherp) in).
Je hebt toch iets gemist. Er was tijdens de race een incident tussen Tsu en Hul en daar had men al relatief snel het oordeel no further action.

https://www.fia.com/syste...iver_off_of_the_track.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 03-08-2025 21:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Frappuccino schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:59:
[...]

Dat, en dat Verstappenhater Warwick, die hiervoor recent nog een tijdelijke schorsing kreeg, het zichzelf natuurlijk niet kon veroorloven om Max een straf aan te naaien.
Zelfs wanneer Verstappen geen straf krijgt ligt het nog aan de Britse bias? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
NiaX schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:58:
[...]

Zelfs wanneer Verstappen geen staf krijgt ligt het nog aan de Britse bias? :D
Je wil het niet snappen he? Alle Britten hebben altijd gelijk volgens de media en de FIA. Daarom wordt ook Piastri actief benadeeld door McLaren en in het bijzonder door Zak. Oh en Hamilton is uiteraard ook nog steeds uit op wraak. Plus, alle stewards én de rest van de FIA willen niets liever dan dat Verstappen faalt, daarom hebben ze 'm straffen aangenaaid tot ie gescho...

Wacht ff, m'n aluhoedje zit scheef... 8)7 Ik kom bij je terug :+

Ach ja, stuk race teruggekeken, prima einde, best vermaakt de laatste rondes. Aan de ene kant blij met een reset in 2026 want het is niet altijd even spannend vooraan, aan de andere kant zit het middenveld lekker dicht bij elkaar en gebeuren er wel dingen op de baan op punten-posities. Dat kan ook weer compleet anders zijn komend jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Bundin op 04-08-2025 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Grrrrrene schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:19:
[...]

Ik had even gemist dat McLaren twee 1.94s pitstops has gemaakt. Erg knap.
Die eerste van ze leek op beeld al érg snel. Commentaar op F1TV zei iets in de trant van "het leek wel alsof hij niet stil heeft gestaan" . De timing van die pitstop kwam niet in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Plenkske schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Die eerste van ze leek op beeld al érg snel. Commentaar op F1TV zei iets in de trant van "het leek wel alsof hij niet stil heeft gestaan" . De timing van die pitstop kwam niet in beeld.
Volgens mij heeft die timing wat moeite met de echt snelle stops. Is me al vaker opgevallen dat als het richting/onder de 2 seconde gaat, de timing niet meer getoond word. (Vorig jaar dan, aangezien dit de 1e sub 2seconde stops van dit jaar waren)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou het was weer een top race voor Red Bull. Ik begin me langzaam af te vragen wat Max kan doen in een Racing Bull.

En wat super tof voor Borteletto, die begint zich toch langzaam te ontpoppen als een erg leuke coureur.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:33
[...]

Was inderdaad heel apart.

IIRC was er eerst een shot vanaf de achterkant tot het moment dat hij stil stond. Daarna werd er naar een camera aan de voorkant geschakeld waarbij hij direct weg reed. Dacht ook ff 'hebben ze nou wel wat gedaan?'

Maar vermoed dat de razendsnelle stop icm dat omschakelen voor een soort optische illusie zorgde :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Die commentator van F1TV hoort te weten dat onboard beelden altijd een vertraging hebben ten opzichte van de track side camera's. Doordat ze vervolgens de onboard van Piastri hadden bij stoppen en vervolgens naar de track side camera wisselde misten we een stuk ("beeld") waardoor die ook alweer vrijwel meteen weg reed.

Dezelfde irritante situatie is er ook wel al eens geweest bij on track battles. Onboard "hij komt er naast" vervolgens track side camera en "zit er al ruim voor".

Komt allemaal doordat de onboard dus een vertraging van zeg een seconde heeft. En als vervolgens 1 seconde weg valt bij een pitstop dan zie je dus 50% niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mad-Matt schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:04:
Nou het was weer een top race voor Red Bull. Ik begin me langzaam af te vragen wat Max kan doen in een Racing Bull.
Beetje scorebord journalistiek, hetzelfde als in 2015-2020 :+
Af en toe en win scoren dit jaar dus.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 04-08-2025 09:16 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Welke zou Max nog een kans hebben? Mogelijk Monza? Gezien het succes met low DF in Silverstone? Maxico of COTA misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lynx schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:37:
Welke zou Max nog een kans hebben? Mogelijk Monza? Gezien het succes met low DF in Silverstone? Maxico of COTA misschien?
Geen enkele race, tenzij er gekke dingen gebeuren. McLaren zit er mijlen voor en ondertussen Ferrari ook flink beter.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
LZ86 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:50:
[...]
[..]

Wát een slecht seizoen zeg. Ik hoop dat 2026 regelementen flink wat verandering gaan brengen.
Hier snap ik helemaal niets van. Ik heb echt met plezier zitten kijken gisteren. Tof om LEC voorin te zien strijden en zijn best te doen.
McLaren dominant tja, het ene seizoen is redbell dominant, dan weer Mercedes een aantal jaren en nu zien we McLaren weer opkrabbelen. Als je het zo simpel bekijkt is geen enkel seizoen interessant toch?
Ik kan er wel genieten dat ineens, vanuit het niets, een Sauber in de top tien staat en dat, bijvoorbeeld een Verstappen met geen mogelijkheid voorbij komt aan Bortoleto.

F1 is meer dan VER in mijn ogen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:48:
[...]

Hier snap ik helemaal niets van. Ik heb echt met plezier zitten kijken gisteren. Tof om LEC voorin te zien strijden en zijn best te doen.
McLaren dominant tja, het ene seizoen is redbell dominant, dan weer Mercedes een aantal jaren en nu zien we McLaren weer opkrabbelen. Als je het zo simpel bekijkt is geen enkel seizoen interessant toch?
Ik kan er wel genieten dat ineens, vanuit het niets, een Sauber in de top tien staat en dat, bijvoorbeeld een Verstappen met geen mogelijkheid voorbij komt aan Bortoleto.

Je laatste zin zou niet misstaan in de topic-warning :*)

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:15
De race-pace van iedereen, door @f1bythenumbers :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqkGMivSaaqxHY-Q6taPxbeVYr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DomhoqLD6C2IcQmfEoRtaUMp.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
[...]

Keerzijde van succes. Het trekt mensen die nooit iets met de sport hebben gehad maar omdat nu ineens een Nederlander succesvol is (was) komen er hordes mensen op af. In het voetbal bekend als de successupporters.
Dat zie je hier op straat ook. Allemaal gastjes in trainingspakken van PSG, Man City, Real Madrid, terwijl ze het stadion nog nooit van binnen hebben gezien.
Voor mij ook een reden om Zandvoort niet te bezoeken met al dat carnavalspubliek.

Nu is Max ineens niet meer dominant en dan begint men te miepen want ze kwamen eigenlijk alleen een feestje vieren voor de winst. De rest van de coureurs doen er niet toe (als ze al namen kunnen noemen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Charles Hill schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:57:
Net de herhaling gekeken. De verwachting dat het een doodsaaie race zou worden klopte niet. Of misschien neem je met die gedachte al snel genoegen met wat acties en wisselingen vooraan.

Leuk dat Leclerc nog een tijd mee kon doen voor de podiumplaats. Maar uiteindelijk dus wel weer gewoon McLaren 1 en 2, al ging het allemaal wat anders dan verwacht voorafgaand aan dit weekend.

En ook leuk dat Alonso en Bortoleto achter de top konden eindigen.

Verstappen, tjah, gegokt en verloren, flink verloren. En dan uiteindelijk vast zitten achter de RB van Lawson 😑 wat zal Lawson allemaal gedacht hebben!
Ik merk bij mezelf dat ik de F1 steeds meer saai begin te vinden. Deze race was voor mij ook een 6, terwijl de Viaplay commentator er minstens een 8 van wilt maken.

Het gaat mij niet erom of VER op het podium staat of niet. Had het bijvoorbeeld ook prima gevonden als hij er niet was tijdens de bevalling van zijn eerste kind, dagje ziek was, .. en vind het juist goed dat er weer eens een andere op het podium staat.

Het probleem zit hem in de actie op de baan. Er gebeuren vaak wel wat overtakers, maar crashes, motoren die er spontaan mee ophouden.. het is er bijna nooit meer. Het blijft een beetje wielbangen, en vooral de top 5 in beeld houden. Dan tussendoor toon je wat VIPS en vrouwen die zich mooi hebben opgemaakt voor hun eigen carrière (vind ik).

M.a.w. de F1 wordt steeds meer voorspelbaar. Het is hetzelfde ritueel, wat niets afdoet aan de technische kant van de sport en de prestaties die er zijn. Ik vergelijk het met schaatsen, voor mij totaal niet interessant, steeds dezelfde poppetjes, en mooie acties zijn schaars (ze zijn er wel, maar stukken minder).

Snap dat mensen hier geen negativiteit willen, maar nu de VER hype ook weer wat zakt (dat gebeurt naar zoveel jaar), dan ben ik eens benieuwd wat er nog overblijft. Zo'n F1 film en die vreemde gast die altijd vooraan staat, .. ik weet niet of de sport bergafwaarts gaat, stilstaat of groet. Voor mij is het langzaam bergaf, vooral door de enorme hypes die steeds worden gecreëerd (de hele week al, en je moet F1TV maar eens checken), en uiteindelijk het altijd wel een 6 verdient - met uitzonderlijk een 7.

Ik ga er voor zitten, zie dan de race, en ga dan tussendoor maar mijn was doen of opruimen. Het voelt niet meer zo spectaculair, zeker als je kijkt naar races als de GT, die gaan ook hard, en de actie is constant. De F1 voelt zo safe.

Deze race was okay, het had zijn momenten, maar ben hem allang weer vergeten. En daar gaat het denk ik mis.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

Ondanks dat ik groot Max van ben ben ik het volledig eens met je laatste zin.
Ik heb gisteren ook genoten van Leclerc, Bortoleto en Alonso (saai voor hem, maar hoog in de ranglijst).
Triest hoe Ferrari het weer weggooide met Leclerc.

het nadeel is dat Mclaren het erg goed doet en ik niets heb met die 2 knurften die er zitten.
Lando vond ik tot vorig jaar best een leuk ventje, maar het Britse "entitlement" komt toch weer boven drijven als hij voor overwinningen rijdt en hij blijft maar foutjes maken.
Piastri vond ik ook een leuke gozer met z'n gekke bekken, maar het is ook een naar mannetje, vooral toen met Hulkenberg over de Lego-beker heeft bij mij veel kwaad gedaan.
Het kan me echt geen reet schelen wie van de 2 wint en dat haalt veel spanning weg.

Ik vind het super als Max wint, maar als Leclerc wint vind ik het ook erg leuk. Verder geniet ik als Bortoleto, Alonso, Hulkenberg of Sainz het goed doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:00
Zo lang ik al kijk is een 6 eigenlijk gewoon de norm.

De koe in zijn kont kijkende zijn er eigenlijk altijd al per seizoen slechts een paar op het puntje van je stoel races.

Dit was naar mijn mening een redelijk normale race. En met lando en piastri die denk ik vroeg of laat toch wel een aanvaring gaan krijgen was dit nog best wel spannend of dat het dit keer met piastri zijn dive bommetje zo zou zijn. Of dat we moeten wachten tot een volgende keer.

En f1 is altijd al voorspelbaar geweest. De enige uitschieters waren dat er vroeger vaker een technisch probleem was. Dat schumi won kon je ook de klok op gelijk zetten.

En tv kommentaar negeer ik altijd gewoon. Is het niet olav die tich ronden te laat ziet wat er gebeurt, dan is het wel sky die ontploft want iets met een brit. I don't care. Ik kijk wel zelf wat er gebeurt.

Edit: ik denk dat het vroeger ook wel hielp dat er veel minder races waren. Iets van 17. En dan zat ik toch echt wel anders voor de tv als er weer eens een was. Versus nu dat je over de races struikel.

Vroeger was ik blij dat ik een saaie race mocht zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Edgenumber op 04-08-2025 12:08 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dat is het ook maar je kunt niet ontkennen dat Max toch een soort van Maggi in de soep is. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je kunt precies zien wie er in de Alonso trein zaten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

Keerzijde van succes. Het trekt mensen die nooit iets met de sport hebben gehad maar omdat nu ineens een Nederlander succesvol is (was) komen er hordes mensen op af. In het voetbal bekend als de successupporters.
Dat zie je hier op straat ook. Allemaal gastjes in trainingspakken van PSG, Man City, Real Madrid, terwijl ze het stadion nog nooit van binnen hebben gezien.
Voor mij ook een reden om Zandvoort niet te bezoeken met al dat carnavalspubliek.

Nu is Max ineens niet meer dominant en dan begint men te miepen want ze kwamen eigenlijk alleen een feestje vieren voor de winst. De rest van de coureurs doen er niet toe (als ze al namen kunnen noemen).
Jij zit zeker tussen de Japanners in Suzuka waar iedereen er super saai uitziet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:17:
[...]

Ondanks dat ik groot Max van ben ben ik het volledig eens met je laatste zin.
Ik heb gisteren ook genoten van Leclerc, Bortoleto en Alonso (saai voor hem, maar hoog in de ranglijst).
Triest hoe Ferrari het weer weggooide met Leclerc.

het nadeel is dat Mclaren het erg goed doet en ik niets heb met die 2 knurften die er zitten.
Lando vond ik tot vorig jaar best een leuk ventje, maar het Britse "entitlement" komt toch weer boven drijven als hij voor overwinningen rijdt en hij blijft maar foutjes maken.
Piastri vond ik ook een leuke gozer met z'n gekke bekken, maar het is ook een naar mannetje, vooral toen met Hulkenberg over de Lego-beker heeft bij mij veel kwaad gedaan.
Het kan me echt geen reet schelen wie van de 2 wint en dat haalt veel spanning weg.

Ik vind het super als Max wint, maar als Leclerc wint vind ik het ook erg leuk. Verder geniet ik als Bortoleto, Alonso, Hulkenberg of Sainz het goed doet.
De strijd in 20216 tussen Rosberg en Hamilton vond ik echt super tof om te zien. Iedere race leek er wel meer spanning op te bouwen tussen die twee en kwam frustraties goed naar voren in interviews.. Werd (naar mijn idee) niet echt een hype van gemaakt door de media maar meer door Hamilton en Rosberg zelf (Hamilton die dacht dat er sabotage gepleegd werd aan z'n auto en dat ze zelfs complete teams van Ros en Ham hebben gewisseld, schitterend _/-\o_ ).

Die spanning mis ik nu compleet tussen Pia en Nor.. Zo saai en gladjes allemaal tussen die twee..

Dat Max in 2016 door de strijd tussen de Mercedes coureurs z'n kaartje af kon geven was een mooie bonus, toen kon de oranje carnaval beginnen :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

D-Ed schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

De strijd in 20216 tussen Rosberg en Hamilton vond ik echt super tof om te zien. Iedere race leek er wel meer spanning op te bouwen tussen die twee en kwam frustraties goed naar voren in interviews.. Werd (naar mijn idee) niet echt een hype van gemaakt door de media maar meer door Hamilton en Rosberg zelf (Hamilton die dacht dat er sabotage gepleegd werd aan z'n auto en dat ze zelfs complete teams van Ros en Ham hebben gewisseld, schitterend _/-\o_ ).

Die spanning mis ik nu compleet tussen Pia en Nor.. Zo saai en gladjes allemaal tussen die twee..

Dat Max in 2016 door de strijd tussen de Mercedes coureurs z'n kaartje af kon geven was een mooie bonus, toen kon de oranje carnaval beginnen :)F
Klopt, bij Rosberg en Hamilton was het smerig en hard, dat zien we graag. Nu is het te netjes, te braaf en toen gunde ik het Rosberg ook wel, nu boeit het me totaal niet.

Maar goed, we blijven kijken en hopen op verandering volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
D-Ed schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

Jij zit zeker tussen de Japanners in Suzuka waar iedereen er super saai uitziet? :+
Tsja, ik heb er gewoon weinig mee, dat volk wat weinig met de sport heeft en puur komt omdat er een Nederlander wint, gecombineerd met die carnavalssfeer (prima als je ervan houdt, ik niet zo). Als Max uit de F1 verdwijnt krijgen ze Zandvoort met geen mogelijkheid meer vol want dan blijven al die successupporters weer thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helaas ook niet in staat geweest om de hele race te kijken. Maar de race in 30 minuten viel niet tegen.
Gebeurde genoeg op de baan. Snap nog steeds niet hoe het veld in de quali zo door elkaar geschud is, maar soit.

Unpopular opinion; ik vond de actie van Max wel wat te ver gaan. Of het een straf had moeten zijn weet ik niet. Maar dit is misschien wel een beetje te makkelijk.

Wordt volledig gered door Hamilton.

Waar ik overigens inmiddels haast medelijden mee begin te krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

M.a.w. de F1 wordt steeds meer voorspelbaar. Het is hetzelfde ritueel, wat niets afdoet aan de technische kant van de sport en de prestaties die er zijn. Ik vergelijk het met schaatsen, voor mij totaal niet interessant, en steeds dezelfde poppetjes.

*knip*

ik weet niet of de sport bergafwaarts gaat, stilstaat of groet. Voor mij is het langzaam bergaf, vooral door de enorme hypes die steeds worden gecreëerd en uiteindelijk het altijd wel een 6 uiteindelijk is.
Er gebeurt nog best wat op de baan dit seizoen, maar niet altijd vooraan, ook afgelopen race. Het is vooral jammer dat veel races in de top 6 een wedstrijd bandenmanagement zijn geworden en dat in het hele veld is iets artificieels als drs nodig om nog ergens te komen (maar dus ook treintjes). Dat auto's betrouwbaarder zijn is top voor de veiligheid en een team met steeds materiaalpech kan sportief niet meedoen en dat is ook weer zonde, maar het zorgde wel voor wat extra spanning.

De rijder kan gelukkig nog steeds het verschil maken, zeker in combinatie met een designfilosofie die aansluit bij diens sterke punten, maar volle bak rammen is eigenlijk alleen een optie als je weet dat je 1-2 rondes later pit. En dat is jammer. Met de steeds toenemende optimalisatie van aero zal dirty air een steeds meer remmende factor blijven en kom je, ook met banden die het langer volhouden bij kort volgen, nooit van drs af, vrees ik (als totale leek).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 14:44
MikeyMan schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:39:
Unpopular opinion; ik vond de actie van Max wel wat te ver gaan. Of het een straf had moeten zijn weet ik niet. Maar dit is misschien wel een beetje te makkelijk.

Hamilton kwam niet eens opdagen op de briefing, want dat vond hij niet nodig.
Max gaf aan dat hij extra wijd ging omdat hij zag dat HAM toch al van de baan ging, maar dat hij anders makkelijk de bocht meer had kunnen insnijden. Dat werd geloofd door de FIA. Of het echt zo was.... of dat HAM de moed gewoon opgegeven heeft. Maar als hij 'm had willen naaien, had hij dat nu heel makkelijk kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Pat911 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Max gaf aan dat hij extra wijd ging omdat hij zag dat HAM toch al van de baan ging, maar dat hij anders makkelijk de bocht meer had kunnen insnijden. Dat werd geloofd door de FIA. Of het echt zo was.... of dat HAM de moed gewoon opgegeven heeft. Maar als hij 'm had willen naaien, had hij dat nu heel makkelijk kunnen doen.
Daar mag die hele DRS ellende ook wel in meegenomen worden. Als het allemaal zo braaf-Brits moet, rijden we lekker colonne op circuit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-09 11:10
sjaool schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Je kunt precies zien wie er in de Alonso trein zaten. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnEvDM19BU1gDdT64KW4l-uCHr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hmeG1nfKRhvsJaxmrZZByP2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat betreft de McLaren strategie, ze hebben Piastri gevraagd of hij een 1 stop zag zitten en dat bleek niet het geval. Norris werd min of meer gedwongen in de 1 stop strategie omdat hij 4de lag en maar niet voorbij kwam. Ik denk dat de 2 stop strategie de snelere was, maar omdat Piastri wel Norris op de baan voorbij moest, het toch de 'verkeerde' strategie was. Ik zie dus ook niet waarom er telkens gezegd wordt dat Piastri actief tegengewerkt wordt vanuit het team. Ik zie dat niet.

Verder een leuke race gezien. Niet super, maar wel vermakelijk. Bortoletto op P6, echt super van hem, zeker omdat hij Max nog van zich af heeft weten te houden voordat Max een 2de stop maakte. Normaal kakken die F1.5 teams halverwege te race in (al vaak gezien bij Williams, Alpine, etc), maar ditmaal hadden ze daar geen last van. Ook Alonso en Russel top gereden. De cryptische berichten van Leclerc mogen ze van mij achterwege laten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JEightyFive schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:04:
[...]
Gezien de hoeveelheid reclame voor het kopen van plekken etc is het al gedeeltelijk afgehaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-08-2025 11:29 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
Pat911 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Als er meer op het spel had gestaan (titelgevecht bijvoorbeeld) dan was HAM echt wel op komen dagen en had ie ervan gemaakt dat ie van de baan geduwd werd door Max (wat imo ook wel gebeurde). Nu lijkt het inderdaad alsof ie dacht: het zal wel, ik ga op vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik vond de bewoording van de stewards iig wel treffend met:
"the ambitious nature of the overtake attempt"

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Ik vond de bewoording van de stewards iig wel treffend met:
"the ambitious nature of the overtake attempt"
Nou ja, de inhaalactie van Max was dan ook wel ambitieus te noemen. Het is dat Lewis schrok en uitweek want anders had het zo anders kunnen lopen. Maar het is ook Max zoals we die kennen. Laat nergens ruimte of hij waagt een poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:23:
[...]

Als er meer op het spel had gestaan (titelgevecht bijvoorbeeld) dan was HAM echt wel op komen dagen en had ie ervan gemaakt dat ie van de baan geduwd werd door Max (wat imo ook wel gebeurde). Nu lijkt het inderdaad alsof ie dacht: het zal wel, ik ga op vakantie.
Volgens mij moet je mensen beoordelen op wat ze doen, niet op wat ze volgens jou mogelijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 08:27
sjaool schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Nou ja, de inhaalactie van Max was dan ook wel ambitieus te noemen. Het is dat Lewis schrok en uitweek want anders had het zo anders kunnen lopen. Maar het is ook Max zoals we die kennen. Laat nergens ruimte of hij waagt een poging.
viel allemaal wel mee hoor. Lewis leek de bocht toch al niet echt lekker aan te snijden en Verstappen dook er onderdoor. er wordt meer van gemaakt dan er gebeurde. Ik zou eerder wat strafjes willen zien voor Russel en Piastri hun divebombs ipv leclerc straffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
D-Ed schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:32:
(Hamilton die dacht dat er sabotage gepleegd werd aan z'n auto en dat ze zelfs complete teams van Ros en Ham hebben gewisseld, schitterend _/-\o_ ).
Daarvan bedacht ik mij gisteren nog.... Als Hamilton daadwerkelijk de "schuld" legt bij dat hij toen "mindere" monteurs had..., dan zegt die toch vrij letterlijk dat hij niet kampioen is geworden door de monteurs aka auto, en dus eigenlijk ook dat hij de andere jaren (ervoor) kampioen werd door die betere monteurs. Oftewel: Hamilton zegt zelf dat die kampioen werd "door de auto" en niet "door zijn rijkunsten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Snap nog steeds niet hoe het veld in de quali zo door elkaar geschud is, maar soit.
Volgens mij kwam dit doordat Q3 vrij plotseling kouder was tov daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Bvanham schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:07:
[...]

viel allemaal wel mee hoor. Lewis leek de bocht toch al niet echt lekker aan te snijden en Verstappen dook er onderdoor. er wordt meer van gemaakt dan er gebeurde. Ik zou eerder wat strafjes willen zien voor Russel en Piastri hun divebombs ipv leclerc straffen
Waarom; er is niks mis mee / verboden aan een dive bomb. Het is pas een probleem als je tegen iemand aan rijdt of iemand er vanaf drukt. Maar dan is dat het probleem (causing a collision of forcing someone off track) en niet de dive bomb. Als je een dive bomb succesvol doet is dat gewoon een geldige overtake.

Piastri heeft Norris in die ena laatste ronde niet geraakt dus er is niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

YakuzA schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Gezien de hoeveelheid reclame voor het kopen van plekken etc is het al gedeeltelijk afgehaakt.
Gisteren avond kreeg het publiek bij Vroooom allemaal een vrijkaartje voor de Max Verstappen tribunes...........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Daarvan bedacht ik mij gisteren nog.... Als Hamilton daadwerkelijk de "schuld" legt bij dat hij toen "mindere" coureurs had..., dan zegt die toch vrij letterlijk dat hij niet kampioen is geworden door de monteurs aka auto, en dus eigenlijk ook dat hij de andere jaren (ervoor) kampioen werd door die betere monteurs. Oftewel: Hamilton zegt zelf dat die kampioen werd "door de auto" en niet "door zijn rijkunsten".
Leuk filosofisch vraagstuk :)

Ik kan me niet herinneren dat hij dacht dat z'n monteurs (denk dat je dat bedoelt ipv coureurs ;) ) 'minder' waren maar dat er echt daadwerkelijk sabotage werd gepleegd.. Dus dat die moedwillig z'n auto onklaar maakte of zo.. Staat me niet meer 100% bij maar die beef tussen hen liep wel echt hoog op met dat soort uitspraken en verdachtmakingen.

Rosberg die zelfs verf van z'n helm zou halen om gewicht te sparen (in die tijd waren de coureurs ook een stuk smaller dan nu om gewicht te sparen). Het ging echt op het scherpst van de snede zo leek het.. Meer dan ik nu ervaar in ieder geval tussen de twee koplopers (inclusief psychologische oorlogsvoering onderling). Nu is het allemaal wat flauwer en uitgekauwd wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AvK schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:17:
[...]

Gisteren avond kreeg het publiek bij Vroooom allemaal een vrijkaartje voor de Max Verstappen tribunes...........
Ik moest opzoeken wat vroom was :P
Maar ja, dan wordt het inderdaad desparate.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxuNG6HgpTtvmmVj_VRFXDJYsZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xw5n6a3AMPJ0Rb49URFeaLL8.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Hoeveel inhaal acties waren er?
Ze zeggen dat je hier niet kan inhalen maar heb er toch een stuk of 20? gezien.
Prima race als afsluiter voor de zomerstop.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AvK schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:33:
Hoeveel inhaal acties waren er?
Ze zeggen dat je hier niet kan inhalen maar heb er toch een stuk of 20? gezien.
Prima race als afsluiter voor de zomerstop.
Die acties waren vooral achterin het veld. Het stokte zo'n beetje bij P8. De meeste van de inhaalacties kwamen door het verschil in strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
ik vond gister zeker niet de mooiste race

Maar heb ook een beetje het gevoel dat dit komt dat er tegenwoordig zoveel races zijn dat het een beetje te word waar ik vorige jaren alle sessie bekeek sla ik er nu met regelmaat toch we wat over/houd ik er geen rekening meer mee.

ik was blijkbaar ook toe aan een zomer break van f1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hjvg schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:11:
Maar heb ook een beetje het gevoel dat dit komt dat er tegenwoordig zoveel races zijn dat het een beetje te word waar ik vorige jaren alle sessie bekeek sla ik er nu met regelmaat toch we wat over/houd ik er geen rekening meer mee.
Dit is iets waar ik ook mee zit. Ik vind 18 races en dan op de beste circuits gereden meer dan voldoende. Het grote geld binnenharken verpest in deze dus de sport. Voor mij in ieder geval en dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
hjvg schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:11:
ik vond gister zeker niet de mooiste race

ik was blijkbaar ook toe aan een zomer break van f1
Mooier dan vorige week 😂.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
sjaool schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

Dit is iets waar ik ook mee zit. Ik vind 18 races en dan op de beste circuits gereden meer dan voldoende. Het grote geld binnenharken verpest in deze dus de sport. Voor mij in ieder geval en dat vind ik jammer.
Merk dat ook.

Wat dan ook niet meewerkt is dat de eerste 6 races niet op de (voor ons) 'normale' zondagmiddag waren, maar (extreem) vroeg of juist heel laat. De eerste zondagmiddagrace was Imola, nummer 7 op de kalender.

Gecombineerd met teveel races, waardoor je er toch een paar overslaat (met name de races met tijden die niet passen), heb je een moeilijk begin van het seizoen.

Vind het dit seizoen daarom een beetje een rommeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:42
Actie van Verstappen op Hamilton vond ik ook gedurfd maar er zat wel een aardig verschil in banden, dat zag je ook al in bocht 2 en 3.

Verder vond ik het leuk om te zien dat Verstappen vooral de chicane (bocht 6/7) koos om in te halen (en daar ook veelvuldig in slaagde). Ogenschijnlijk betere kans dan bij de DRS punten (gezien hij Bortoleto en Lawson niet voorbij kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:08
Thinlanet schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:54:
Actie van Verstappen op Hamilton vond ik ook gedurfd maar er zat wel een aardig verschil in banden, dat zag je ook al in bocht 2 en 3.

Verder vond ik het leuk om te zien dat Verstappen vooral de chicane (bocht 6/7) koos om in te halen (en daar ook veelvuldig in slaagde). Ogenschijnlijk betere kans dan bij de DRS punten (gezien hij Bortoleto en Lawson niet voorbij kwam)
Als Ham gewoon ingestuurd had dan was er contact geweest. Beetje Mad Max actie weer. Max flink pissed door weekend en strategie en dan komt er toch vaak zo’n actie helaas. Verder zeker paar mooi acties hoor maar dit is dan net jammer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:30
Inspired schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:50:
[...]
Als Ham gewoon ingestuurd had dan was er contact geweest. Beetje Mad Max actie weer. Max flink pissed door weekend en strategie en dan komt er toch vaak zo’n actie helaas. Verder zeker paar mooi acties hoor maar dit is dan net jammer.
Hoezo helaas? Jij wilt liever voorspelbare drs-inhaalacties op lange stukken? Ham stuurde niet in, gaf Max alle ruimte. Er ging niks mis, vond ook Ham. Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Als Ham gewoon ingestuurd had dan was er contact geweest.
Dat is eigenlijk bij elke inhaalactie wel het geval. Doel van de inhaalactie is dan ook vaak om het de tegenstander onmogelijk te maken om in te sturen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Toke_gt schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:04:
[...]

Hoezo helaas? Jij wilt liever voorspelbare drs-inhaalacties op lange stukken? Ham stuurde niet in, gaf Max alle ruimte. Er ging niks mis, vond ook Ham. Dus?
Ik zeg toch dat Max een paar mooie inhaalacties had? Zeker geen DRS inhaalacties, misschien heb je die gemist. Ham had andere dingen aan zijn hoofd blijkbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 05-08-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
alexbl69 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:15:
[...]

Dat is eigenlijk bij elke inhaalactie wel het geval. Doel van de inhaalactie is dan ook vaak om het de tegenstander onmogelijk te maken om in te sturen ;).
Ja, maar hier was geen ruimte eigenlijk en hij zat er ook zeker niet voor. Als Nor geschrokken was en uit was geweken had Pia hem misschien ook wel in kunnen halen in bocht 1. Maakt het echter nog heen legitieme inhaalpoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Inspired schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:45:
[...]

Ja, maar hier was geen ruimte eigenlijk en hij zat we ook zeker niet voor. Als Nor geschrokken was en uit was geweken had Pia hem misschien ook wel in kunnen halen in bocht 1. Maakt het echter nog heen legitieme inhaalpoging.
Als Norris was geschrokken en uitgeweken was het net zo goed een geldige overtake. Dat is dan toch Norris zijn keuze. Het is aan Piastri om geen botsing te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Shinji schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:49:
[...]

Als Norris was geschrokken en uitgeweken was het net zo goed een geldige overtake. Dat is dan toch Norris zijn keuze. Het is aan Piastri om geen botsing te veroorzaken.
Uh, nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Uhm, ja, zag je bij Hamilton / Verstappen toch ook? Op basis waarvan zou het dan een penalty zijn? “Ahh, ik zag hem in mijn spiegels en schrok” -> penalty. Dat wordt dan ook lekker makkelijk aanvallen afslaan, gewoon zodra iemand in de buurt komt uitwijken onder het mom van schrikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Max heeft verklaard dat hij ruimte kon geven als dat nodig geweest was. Maar omdat Hamilton van de baan af stuurde heeft hij de normale race lijn genomen om extra veel voordeel te pakken tov Hamilton. Dat staat tenimste in het FIA rapport, ik heb geen reden te twijfelen aan Max zijn statement. Dus als Hamilton gewoon ingestuurd had, dan had Max hem ruimte gegeven en waarschijnlijk iets moeilijker voorbij gekomen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
F1 is haast een jurysport aan het worden. Zeker als het om Max gaat.

Ik kijk nog steeds alle wedstrijden, maar ik geniet momenteel meer van Indycar, wat ik ook probeer te volgen.

Met weemoed denk ik terug aan bijvoorbeeld Japan 2007. Massa vs Kubica.
Dat soort dingen gaan we niet meer zien in het hedendaagse F1.

ik begin een oude zeikerd te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rudolf schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:58:
Ze rijden nu idd al niet meer in zo'n harde regen :+ En ook niet meer op Fuji overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:06

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gaat de discussie over geen of wel straf moeten geven aan Verstappen de hele zomerbreak door? :?
Vraag het voor een vriend.

:+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja, tenzij er alsnog een silly season komt, maar daar lijkt het nu niet op, dus bereid je maar vast voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sepp14 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:03:
Gaat de discussie over geen of wel straf moeten geven aan Verstappen de hele zomerbreak door? :?
Vraag het voor een vriend.

:+
Wat is het exact het doel van deze opmerking, de discussie voort blijven zetten? Aangezien dit je eerste bericht in het topic is.

Als een discussie je niet aanstaat, kun je het ook negeren en het ergens anders over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rudolf schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:58:

ik begin een oude zeikerd te worden :)
Ik heb de vingers gekruist voor volgend jaar iig, minder ground effect, dus stuk minder spray als het goed is :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:57:
[...]

Ik heb de vingers gekruist voor volgend jaar iig, minder ground effect, dus stuk minder spray als het goed is :)
En kleinere wagens. Het scheelt toch weer iets van een halve meter in de breedte op het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:11:
[...]

En kleinere wagens. Het scheelt toch weer iets van een halve meter in de breedte op het circuit.
2x 10 cm smaller als ze naast elkaar zijn is nog geen 50cm?
the width has been cut by 100mm to 1900mm.
Maar alle kleine beetjes helpen iig :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 05-08-2025 15:14 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
CARS WILL BE LIGHTER AND SMALLER

In a bid to create a more agile racing machine, the maximum wheelbase has been reduced by 200mm to 3400mm while the width has been cut by 100mm to 1900mm.

Weight has been shaved off too, with the 2026 cars set to have a minimum weight of 768kg, down 30kg on their counterparts from 2022.

The FIA also say that downforce has been reduced by 30% and drag by 55%.

Pirelli’s 18-inch wheel size introduced in 2022 will remain, however the width of the 2026-spec front tyres has been reduced by 25mm and the rears by 30mm compared to the previous generation of cars.

https://www.formula1.com/...le.75qJiYOHXgeJqsVQtDr2UB
- Kleinere wielbasis
- Smallere auto's
- Smallere banden
- 30 kilo lichter
- 55% minder drag
- 30% minder downforce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:14:
[...]

2x 10 cm smaller als ze naast elkaar zijn is nog geen 50cm?

[...]

Maar alle kleine beetjes helpen iig :)
Dan heb ik dat verkeerd gehad. Ik ging uit van iets mijn hoofd dat aan beide kanten er 150mm af ging (my bad :p ). Maar ik hoop dat het het doel is om weer richting het formaat van 2005 terug te gaan. Dat zou veel circuits ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:28:
Maar ik hoop dat het het doel is om weer richting het formaat van 2005 terug te gaan.
Gaat niet gebeuren. De hybride motoren zijn groter, en dan nog eens de "accu pack". En alle extra veiligheidsmaatregelen sinds 2005 (als in: grotere "kreukelzones").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

Gaat niet gebeuren. De hybride motoren zijn groter, en dan nog eens de "accu pack". En alle extra veiligheidsmaatregelen sinds 2005 (als in: grotere "kreukelzones").
Ik ga ervan uit dat het hybride deel met de jaren ook steeds kleiner wordt door verbetering etc. De ICE zijn namelijk ook steeds kleiner geworden. Het zal altijd iets gaan schelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord