Charles Hill schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:57:
Net de herhaling gekeken. De verwachting dat het een doodsaaie race zou worden klopte niet. Of misschien neem je met die gedachte al snel genoegen met wat acties en wisselingen vooraan.
Leuk dat Leclerc nog een tijd mee kon doen voor de podiumplaats. Maar uiteindelijk dus wel weer gewoon McLaren 1 en 2, al ging het allemaal wat anders dan verwacht voorafgaand aan dit weekend.
En ook leuk dat Alonso en Bortoleto achter de top konden eindigen.
Verstappen, tjah, gegokt en verloren, flink verloren. En dan uiteindelijk vast zitten achter de RB van Lawson 😑 wat zal Lawson allemaal gedacht hebben!
Ik merk bij mezelf dat ik de F1 steeds meer saai begin te vinden. Deze race was voor mij ook een 6, terwijl de Viaplay commentator er minstens een 8 van wilt maken.
Het gaat mij niet erom of VER op het podium staat of niet. Had het bijvoorbeeld ook prima gevonden als hij er niet was tijdens de bevalling van zijn eerste kind, dagje ziek was, .. en vind het juist goed dat er weer eens een andere op het podium staat.
Het probleem zit hem in de actie op de baan. Er gebeuren vaak wel wat overtakers, maar crashes, motoren die er spontaan mee ophouden.. het is er bijna nooit meer. Het blijft een beetje wielbangen, en vooral de top 5 in beeld houden. Dan tussendoor toon je wat VIPS en vrouwen die zich mooi hebben opgemaakt voor hun eigen carrière (vind ik).
M.a.w. de F1 wordt steeds meer voorspelbaar. Het is hetzelfde ritueel, wat niets afdoet aan de technische kant van de sport en de prestaties die er zijn. Ik vergelijk het met schaatsen, voor mij totaal niet interessant, steeds dezelfde poppetjes, en mooie acties zijn schaars (ze zijn er wel, maar stukken minder).
Snap dat mensen hier geen negativiteit willen, maar nu de VER hype ook weer wat zakt (dat gebeurt naar zoveel jaar), dan ben ik eens benieuwd wat er nog overblijft. Zo'n F1 film en die vreemde gast die altijd vooraan staat, .. ik weet niet of de sport bergafwaarts gaat, stilstaat of groet. Voor mij is het langzaam bergaf, vooral door de enorme hypes die steeds worden gecreëerd (de hele week al, en je moet F1TV maar eens checken), en uiteindelijk het altijd wel een 6 verdient - met uitzonderlijk een 7.
Ik ga er voor zitten, zie dan de race, en ga dan tussendoor maar mijn was doen of opruimen. Het voelt niet meer zo spectaculair, zeker als je kijkt naar races als de GT, die gaan ook hard, en de actie is constant. De F1 voelt zo safe.
Deze race was okay, het had zijn momenten, maar ben hem allang weer vergeten. En daar gaat het denk ik mis.
[
Voor 9% gewijzigd door
HollowGamer op 04-08-2025 10:16
]