[F1 2025] Race 14 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.689 views

Onderwerpen

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8XWjvbJxjGqoyKd4Z0ZK39U3.png
RONDE 14: HUNGARIAN GRAND PRIX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zDKEvYVzffLpdCrQ0D5EyHG3.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrBjqzQpoKyrv7vgam6Q41Ze79U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bjmn61USMsgOmpKX6SyqLLR6.png?f=user_large
vr 1 aug
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Practice 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 2 aug
Practice 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 3 aug
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Naam: Hungaroring▸ Aantal rondes: 70
▸ Locatie: Boedapest, Hongarije▸ Lengte circuit: 4,381 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 306,63 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto,c_limit,q_auto,w_1320/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Hungary_Circuit

Bandenoverzicht

Voor de race in Boedapest zijn de volgende banden gekozen: Hard - C3, Medium - C4 en Soft - C5.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxBghvUW4AAJnt0?format=jpg&name=4096x4096

Terug naar boven

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
De grand prix van Hongarije staat al sinds 1986 onafgebroken op de Formule 1 kalender. Wel werd het tijd voor vernieuwde faciliteiten zoals een nieuw pitgebouw en grandstand.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-a-new-look-hungaroring-is-waiting-for-us-in-round-14-v0-au4zn7o79tff1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=aa7fc156fada24fbd701fa208625f09b245d5d37

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-a-new-look-hungaroring-is-waiting-for-us-in-round-14-v0-1thztqn79tff1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=4c5ffde1a0c70a1439195e66000a10b99a1ee6ac

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-a-new-look-hungaroring-is-waiting-for-us-in-round-14-v0-txptm4o79tff1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=144979b7a17a10c8639f69390e5e87fd71ba8c62

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-a-new-look-hungaroring-is-waiting-for-us-in-round-14-v0-ac4b8gp79tff1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=633c77c33e792706f6907e2143baa5967068a04f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40

Bleh!

:)

Ha dat ziet er een stuk frisser uit!
Ben benieuwd naar de race.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Bleh! schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:06:
Ha dat ziet er een stuk frisser uit!
Ben benieuwd naar de race.
Je zou bijna hopen op mooi en zonnig weer. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
sjaool schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://images.news18.com/ibnlive/uploads/2021/08/1627827776_lewis-hamilton-1600x1200.jpg
Dit was anders ook best vermakelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

[...]

Maakt niet uit, het is nu wel duidelijk dat de FIA geen regen races meer wilt?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

U heeft de keuze:
A. Verschillende bermbrandjes langs het circuit
B. Uitgestelde race door regen

Ik zie in de weersverwachting dat het vrijdag droog en zonnig is en zaterdag en zondag kans op regen dus misschien krijgen allebei wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:21
Hoewel bij mij nu alle hoop is vervlogen op een 5e titel, kijk ik nu wel uit naar de eerste titel van Piastri. Toch wel een heel goede coureur en koeler dan Norris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:14:
[...]

U heeft de keuze:
A. Verschillende bermbrandjes langs het circuit
B. Uitgestelde race door regen

Ik zie in de weersverwachting dat het vrijdag droog en zonnig is en zaterdag en zondag kans op regen dus misschien krijgen allebei wel :)
Misschien een gereguleerd buitjes met 1 of 2mm regen zo een paar keer tijdens de race. Dat moet voldoende zijn. Te droog voor intermediates en eigenlijk te nat voor slicks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:59
Legt de wedstrijdleiding de boel toch stil, want veul te gevraarlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Ik kijk wel weer met 2 uur vertraging aangezien het gaat regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
jaapstobbe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:17:
Hoewel bij mij nu alle hoop is vervlogen op een 5e titel, kijk ik nu wel uit naar de eerste titel van Piastri. Toch wel een heel goede coureur en koeler dan Norris.
*knip*
We stoppen dus met anderen de maat te nemen.

Nee die gaat geen 5e wereld titel halen.
Zonder overstap naar een ander team ook geen 6e.

Piastri gun je een wereld titel want Piastri is koeler dan Norris.

Het zal toch niets met het geboorte land van beide coureurs te maken hebben?

Speedster denkt het wel de VK haat is hier op het forum Enorm.
Wat vaak vergeten wordt is dat bijna alle F1 teams hun thuisbasis hebben in de VK.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 30-07-2025 14:12 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 01:42
Topic-start pic was vorig jaar een van de weinige spoilers op F1TV. Ik kijk de races doorgaans zondagavond waarbij ik mij prima kan afzonderen van nieuws tot we de race kijken. Tegenwoordig gebeurt het regelmatig dat bij “Watch from start” de stream begint op een willekeurig moment in de race/sessie. Vervelend maar ook daar houden we inmiddels rekening mee.

Ik hoop idd toch echt op wisselvalligheid in het weer want doorgaans is de race in Hongarije op droog een gelopen race voor de gene die de bandendegradatie op orde heeft bij warm weer. Met uitzondering van 2020 (Lewis vs Max), 1998 (Schumacher “we need 25 qualy laps”) en 1997 ( Hill/Arrows verloren winst).

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:05
Speedster schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:39:
Wat vaak vergeten wordt is dat bijna alle F1 teams hun thuisbasis hebben in de VK.
Waarom denk jij altijd te weten wat anderen denken?

Voor mijzelf kijkende: Norris maakt gewoon teveel fouten. Ook afgelopen weekend weer. Hij is dan, mogelijk door de andere strategie, wel sneller dan Piastri, maar hij liep telkens een seconde in om dan weer een fout te maken (lockup bv) en vervolgens verliest die weer een seconde. En hetzelfde bv in Singapore vorig jaar waar die ruim aan de leiding rijdt en nog twee keer een dikke lockup heeft waarbij die een keer ook nog de muur raakt. Of dan de herstart in Brazilië waar die rechtdoor zeilt. Etc etc etc.
Van Piastri kan ik mij zo'n fouten niet herinneren. Enige dat mij van hem bij staat is die SC herstart in Silverstone, en dat die in het gras staat te malen in Australië. En dat laatste dan op het moment dat het hard begon te regenen en Norris er ook af was gegaan (maar niet zo "catastrofaal").

En ook in racecraft. Kijk eens naar de inhaalacties van Piastri. Afgelopen weekend op Norris, een kans krijgt die en bam er langs, geen enkele twijfel, ernaasr zetten en klaar. Miami op Verstappen idem dito. Of in Australië dat die zich moet terugvechten en die in de laatste ronde Hamilton nog even voor paal zet (inhalen in die high speed bocht na het "rechte" stuk langs het meer). Of Baku vorig jaar op Leclerc.
Pak je vervolgens Norris, bv ook in Miami op Verstappen, heeft die er ronde lang voor nodig (en IIRC ook een foutje van Verstappen?). Of dan tegen Verstappen in Austin en Oostenrijk vorig jaar.
Piastri is er gewoon veel meer een killer in. Als die een kans krijgt neemt die hem en het gaat "altijd" goed.

Norris heeft wellicht dus wel (soms?) meer snelheid / is de snellere coureur. Maar Piastri heeft een vele malen beter racecraft en maakt minder foutjes. En daarbij uiteraard ook niet vergeten dat dit pas het derde seizoen van Piastri is, en al het 6e van Norris.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Laatst online: 04-09 13:05
[...]

*knip*

Het is bijna jammer dat je hier geen duimpjes omlaag kunt geven, man :F

Er is hier echt geen haat richting de VK. Hooguit richting bepaalde coureurs maar dat gaat niet omdat ze daar vandaan komen maar om hun gedrag. Russell bijvoorbeeld met zijn matennaaierij.
Volgens mij zijn er hier maar weinig die iets tegen Norris hebben maar is de consensus wel dat Piastri simpelweg de betere is. Zie ook de prima uitleg van @RobertMe. Helemaal mee eens. Niks met de afkomst van Norris te maken.

Men is kritisch op de Britse bias in de media en de willekeur bij de stewards (regelmatig in het voordeel van Britten). Dat jij dat als VK haat opvat ligt meer aan jou dan aan de mensen hier. Zo is men hier ook kritisch op de gigantische Max bias bij bepaalde personen in de media.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 30-07-2025 14:35 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:20:
[...]

Waarom denk jij altijd te weten wat anderen denken?

Voor mijzelf kijkende: Norris maakt gewoon teveel fouten. Ook afgelopen weekend weer. Hij is dan, mogelijk door de andere strategie, wel sneller dan Piastri, maar hij liep telkens een seconde in om dan weer een fout te maken (lockup bv) en vervolgens verliest die weer een seconde. En hetzelfde bv in Singapore vorig jaar waar die ruim aan de leiding rijdt en nog twee keer een dikke lockup heeft waarbij die een keer ook nog de muur raakt. Of dan de herstart in Brazilië waar die rechtdoor zeilt. Etc etc etc.
Van Piastri kan ik mij zo'n fouten niet herinneren. Enige dat mij van hem bij staat is die SC herstart in Silverstone, en dat die in het gras staat te malen in Australië. En dat laatste dan op het moment dat het hard begon te regenen en Norris er ook af was gegaan (maar niet zo "catastrofaal").

En ook in racecraft. Kijk eens naar de inhaalacties van Piastri. Afgelopen weekend op Norris, een kans krijgt die en bam er langs, geen enkele twijfel, ernaasr zetten en klaar. Miami op Verstappen idem dito. Of in Australië dat die zich moet terugvechten en die in de laatste ronde Hamilton nog even voor paal zet (inhalen in die high speed bocht na het "rechte" stuk langs het meer). Of Baku vorig jaar op Leclerc.
Pak je vervolgens Norris, bv ook in Miami op Verstappen, heeft die er ronde lang voor nodig (en IIRC ook een foutje van Verstappen?). Of dan tegen Verstappen in Austin en Oostenrijk vorig jaar.
Piastri is er gewoon veel meer een killer in. Als die een kans krijgt neemt die hem en het gaat "altijd" goed.

Norris heeft wellicht dus wel (soms?) meer snelheid / is de snellere coureur. Maar Piastri heeft een vele malen beter racecraft en maakt minder foutjes. En daarbij uiteraard ook niet vergeten dat dit pas het derde seizoen van Piastri is, en al het 6e van Norris.
Behalve minder foutjes en betere racecraft, lijkt Piastri ook metaal veel sterker te zijn. Je hoort hem minder klagen en malen over foutjes of dingen die oneerlijk verlopen zijn. Klaar en weer door lijkt meer Piastri's mentaliteit, waar je Norris er vaak tijdens de race op de radio en na de race in interviews er nog mee hoort zitten, terwijl Piastri een droge opmerking maakt en het er verder niet meer over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DeKaerften schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:43:
[...]

Behalve minder foutjes en betere racecraft, lijkt Piastri ook metaal veel sterker te zijn. Je hoort hem minder klagen en malen over foutjes of dingen die oneerlijk verlopen zijn. Klaar en weer door lijkt meer Piastri's mentaliteit
Behalve Silverstone dan :p Waar die op de radio vroeg om terug te wisselen als het team het ook een foute beslissing vond. En die na de race, in het interview, ook duidelijk pissed was en er niet over wilde spreken.

Maar idd, bij Norris heb je dan weer de "It's not talent, it's just luck" in Brazilië. En nog wel wat van die "domme" opmerkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:21
[...]

*knip*

*knip*
TR maken is beter aub.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 30-07-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zal waarschijnlijk weer een 1-2 voor McLaren worden. Voor het kampioenschap hopelijk Norris op 1.
Daarachter kan het alle kanten op, maar Max op het podium zal een hele opgave zijn denk ik.

We gaan het zien...

edit: NOR en PIA er samen af kan ook natuurlijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 30-07-2025 11:43 ]

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:28
albino71 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:43:
Zal waarschijnlijk weer een 1-2 voor McLaren worden. Voor het kampioenschap hopelijk Norris op 1.
Daarachter kan het alle kanten op, maar Max op het podium zal een hele opgave zijn denk ik.

We gaan het zien...

edit: NOR en PIA er samen af kan ook natuurlijk :+
Gezien het feit dat ik het heel irritant vindt hoe Norris altijd doet. (super positief als hij door geluk wint en bijna in tranen als het niet zijn kant op valt). Hoop ik dat Piastri hem echt goed de oren wast.

In Spa ook volledig de schuld aan de start geven dat hij daar geen kans had in deze condities terwijl het toch echt aan hem lag dat hij de accu al had leeggetrokken, hij meer lifte in eau rouge en dan ook nog eens in de achtervolging meerdere fouten maken.
En ik gun Zak Brown niet dat zijn uitspraken over de Lando era waar worden.

(rant over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Nu hoop ik wel dat het een beetje genieten wordt zondag. Ik bedoel met de deceptie van afgelopen zondag op Spa vers in de herinnering.
En het nieuwe pitgebouw ziet er goed uit zeg. Kan de komende 30 jaar weer mee. 8)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 08:27
Helaas is het seizoen een beetje als een nachtkaars aan het uitdove, de spanning in het racen is laag te noemen, we zitten bijna weer op het oude niveau van de oppermachtige Mercedes of RedBull. Leuk voor de winnaars maar voor het publiek is er weinig te zien. Silverstone was alleen leuk door de regen, Spa was helemaal niet leuk nu Hongarije nog en dan mag de zomerstop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Wie komen er morgen en overmorgen langs voor de FIA perconderentie.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/press-conference-schedule-2025-hungarian-gp-v0-h28xpbg0mzff1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=1fd3ed47b492e3499ab543b7e5cc65f9eaeedb17

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bvanham schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:39:
Helaas is het seizoen een beetje als een nachtkaars aan het uitdove, de spanning in het racen is laag te noemen, we zitten bijna weer op het oude niveau van de oppermachtige Mercedes of RedBull. Leuk voor de winnaars maar voor het publiek is er weinig te zien. Silverstone was alleen leuk door de regen, Spa was helemaal niet leuk nu Hongarije nog en dan mag de zomerstop.
Eigenlijk is het nog saaier dan de Mercedes of Red Bull jaren. Er gebeurt gewoon helemaal niks. Van P1 t/m P20 is het of treintje rijden of alleen rijden. Andere jaren gebeurde er, in mijmijn herinnering, in ieder geval op andere plekken nog wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13-09 10:30
RobertMe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:07:
[...]

Eigenlijk is het nog saaier dan de Mercedes of Red Bull jaren. Er gebeurt gewoon helemaal niks. Van P1 t/m P20 is het of treintje rijden of alleen rijden. Andere jaren gebeurde er, in mijmijn herinnering, in ieder geval op andere plekken nog wel iets.
Exact dit. Wat een teambaas (Vasseur?) begin dit jaar al zei, het wordt het jaar van de kwalificatie. Start je op pole dan is de kans enorm groot dat je de race ook wint. Van de 13 races die we nu gehad hebben, is 9x de race gewonnen door degene die op pole staat.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dan te bedenken dat dit alweer 4 jaar geleden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet om het een of ander, maar om een zesde keer kampioen te worden, moet je eerst een vijfde titel behaald hebben. Ik begrijp dus ook niet helemaal waarom dit allemaal zou moeten; om voor de zoveelste keer kampioen te worden, om van team te moeten wisselen... Ik snap dat de media en de "fansites" daar zo op zitten te hameren (want alles voor de clicks en de views), maar kom op, er zijn nog zoveel opties. waarom moet het altijd hierover gaan? Kunnen we hier gewoon vooruit blikken op de race van komend weekend? :) Bedankt!

Ik neem aan dat dit jouw mening is? :?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
[...]

Het wordt echt wel tijd voor de nieuwe 2026 regulations, dat zal het een en ander wel weer opschudden en hopelijk voor meer spanning zorgen.

Ik vraag me dat dan nog wel eens af hoe dat voor een f1 coureur is, om op p14 te starten, in een trein te rijden, een pitstop te doen, weer een trein te rijden en dan op p12 te eindigen omdat er 2 mensen uitgevallen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

[...]

Ik merk ook dat ik een beetje F1 moe begin te worden. Meer races dan ooit en minder spanning dan ooit. En dan nog steeds de FIA waar geen pijl op te trekken is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bartske schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:34:
Het wordt echt wel tijd voor de nieuwe 2026 regulations, dat zal het een en ander wel weer opschudden en hopelijk voor meer spanning zorgen.
Tja, dit soort zaken wordt altijd gehoopt, maar zal denk ik wel een utopie blijven om dat langdurig te hebben. Wil je zoiets wel langdurig hebben, dan moet er in de F1 veel meer gehomologeerd moeten worden, of zul je moeten gaan werken met een balance of performance, zoals de WEC dat bijvoorbeeld doet. Anders zul je altijd wel perioden houden waarin eerst het ene team oppermachtig is, daarna het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
CH4OS schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:39:
[...]
Tja, dit soort zaken wordt altijd gehoopt, maar zal denk ik wel een utopie blijven om dat langdurig te hebben. Wil je zoiets wel langdurig hebben, dan moet er in de F1 veel meer gehomologeerd moeten worden, of zul je moeten gaan werken met een balance of performance, zoals de WEC dat bijvoorbeeld doet. Anders zul je altijd wel perioden houden waarin eerst het ene team oppermachtig is, daarna het andere.
Een oppermachtig team verwacht ik wel, maar ik denk dat het in de 'f1.5' spannend genoeg gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:49
En mocht je dit seizoen dodelijk saai vinden, kijk dan Hongarije 1998 terug.
20 kwalificatierondjes van Schumi om een extra stop te kunnen maken en de McLarens te verslaan. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Maarten_E op 30-07-2025 14:43 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 08:27
Die deed in ieder geval nog aan racen ipv pacen. Dat de sport veiliger moet ok maar op dit moment slaat het wel door naar het andere uiterste. Ik, en met mij meerdere kennissen van me, beginnen serieus af te haken. Het wordt er niet leuker op, de laatste races zijn eigenlijk heel saai te noemen. Misschien hongarije eens een keer de andere kant op gaan rijden om het weer leuk te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bvanham schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:08:
Die deed in ieder geval nog aan racen ipv pacen.
Soms wel idd, liever gingen ze langzamer rijden om benzine te sparen en een pitstop minder te doen.
Maar die races herinner je je weer niet :)

De race waar Hill bijna Hongarije won in de Arrows won in 97 was ook memorabel overigens :)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 30-07-2025 15:30 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:15
Dat is toch ook van alle tijden ? het is echt niet dat ze in 2000 de hele race kwali-rondjes deden, waar dat idee dan ook vandaan komt ???

Mijn idee is wel dat vroeger de gegroefde banden veel beter/duurzamer waren dan de pirelli`s van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
mr thee schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:33:
Dat is toch ook van alle tijden ? het is echt niet dat ze in 2000 de hele race kwali-rondjes deden, waar dat idee dan ook vandaan komt ???

Mijn idee is wel dat vroeger de gegroefde banden veel beter/duurzamer waren dan de pirelli`s van tegenwoordig.
kwam toen niet een hoop strategy neer op refueling? Als ze nu die banden zouden hebben zouden alle races 1 stoppers zijn waar ze niet hoeven the managen op bandslijtage.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Benieuwd of hij dit jaar weer heel blijft.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/trophy-of-the-40th-hungarian-gp-v0-ej88dq1jkoff1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=0a10a2bfb21ce322d7b81ae1df43d5bf98bc460c

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/trophy-of-the-40th-hungarian-gp-v0-40r1kw5jkoff1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=f21ca79f10527badd8d1aca6762d57c9ccd8fe2d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:53:
Benieuwd of hij dit jaar weer heel blijft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben allang blij weer een mooie echte trofeeën te zien gebroken of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 01:42
ArgantosNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:36:
[...]

kwam toen niet een hoop strategy neer op refueling? Als ze nu die banden zouden hebben zouden alle races 1 stoppers zijn waar ze niet hoeven the managen op bandslijtage.
Idd, een heel andere dynamiek gezien je aan het einde van de stint door je banden maar ook (het gewicht van) je brandstof heen was. Ook moest je de compound vaststellen die je in de race ging gebruiken. Wel meerdere sets maar wel zelfde compound als ik mij niet vergis. Zaken als bandendegradatie en graining hoorde je veel minder. 1997 en 1998 waren ook nog de jaren van Goodyear én Bridgestone welke qua eigenschappen wel flink uit elkaar lagen, evenals dat Bridgestone en Michelin dat deden begin jaren ‘00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik ben heel benieuwd naar de race.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Meg schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:49:
Ik ben heel benieuwd naar de race.
Waarom?
McLaren 1-2 zo goed als zeker, wellicht de strijd tussen die 2, maar voor de rest staat er niet zo veel meer op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:40
Ik ben ook benieuwd naar de race B)

Oh, waarom. Nou, Hongarije is de afgelopen jaren best een leuke race gebleken. Leuker dan Spa iig. Ondanks dat het vaak als Mickey Mouse baan wordt bestempeld, weten ze in de moderne F1 auto's er toch nog wel wat van te maken. Het is een baan die zwaar leunt op de banden, voornamelijk tractie uit de langzame bochten.

Dus spannend qua overwinning? Nee, ik verwacht ook MCL 1-2. Maar heb toch goede hoop op wat leuks daarachter. Met een buitje tussendoor om de boel wakker te schudden indien nodig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
Vandaag alweer 3 jaar geleden. Verstappens P10 naar P1, de "spin it and win it" editie: https://streamain.com/en/YP2KYP5u6ZzVYHn/watch Dat zal hem dit jaar vast niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Fauna schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:03:
Ik ben ook benieuwd naar de race B)

Oh, waarom. Nou, Hongarije is de afgelopen jaren best een leuke race gebleken. Leuker dan Spa iig. Ondanks dat het vaak als Mickey Mouse baan wordt bestempeld, weten ze in de moderne F1 auto's er toch nog wel wat van te maken. Het is een baan die zwaar leunt op de banden, voornamelijk tractie uit de langzame bochten.

Dus spannend qua overwinning? Nee, ik verwacht ook MCL 1-2. Maar heb toch goede hoop op wat leuks daarachter. Met een buitje tussendoor om de boel wakker te schudden indien nodig.
uhuh!
Buitje tussendoor is rode vlag, ik heb best wat te doen zondag, helemaal geen tijd voor een rode vlag O-)

Ik denk ook weer MCL 1-2, Max waarschijnlijk 3e, met erachter Russel en Leclerc.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
iets met verkeerd plaatsen :$

[ Voor 102% gewijzigd door Chocoball op 31-07-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:01
Volgens mij loopt de rb momenteel alleen nog met low df een beetje aardig. Ik verwacht dus helemaal niets van rb dit weekend.
Dan kan het ook alleen maar meevallen:)

Daarnaast ben ik nog steeds op vakantie dus meekijken kan ik niet

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Nee, ik verwacht ook niet zoveel van de RB hier. Helaas...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
In België kon Red Bull Racing nog geen antwoord geven maar nu wel dat Gianpiero Lambiase er dit weekend weer bij is als race engineer voor Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

caspervc schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:46:
Nee, ik verwacht ook niet zoveel van de RB hier. Helaas...
Hongarije is meer een kart circuit. Maar één lang recht stuk en 1 DRS-zone. Ik hoop dat ze de setup een beetje op orde krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
sjaool schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Hongarije is meer een kart circuit. Maar één lang recht stuk en 1 DRS-zone. Ik hoop dat ze de setup een beetje op orde krijgen.
Haha ja klopt, word een leuke race! >:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Pole is denk ik erg belangrijk op deze baan. Verder zal het waarschijnlijk een optocht zijn of een strategisch spel van wie het eerste gaat pitten. Bandenmanagement zal belangrijk worden. Wie weet gebeurt er nog wat gekkigheid bij de start (Bottas de bowlingbal doet niet meer mee maar toch), en we hebben een interessante race.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

kevlar01 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:12:
Pole is denk ik erg belangrijk op deze baan. Verder zal het waarschijnlijk een optocht zijn of een strategisch spel van wie het eerste gaat pitten. Bandenmanagement zal belangrijk worden. Wie weet gebeurt er nog wat gekkigheid bij de start (Bottas de bowlingbal doet niet meer mee maar toch), en we hebben een interessante race.
Die banden zijn de laatste jaren, naar mijn mening, een groot probleem. Of ze gaan te lang mee, of ze zijn zo slecht dat ze het maar een paar ronden doen. Op zich mis ik de banden met een zogenaamde klif. Dat gaf vaak meer spanning.

Ik denk dat het ook goed zou zijn om meerdere bandenleveranciers te hebben net zoals dat er meerder brandstofleveranciers en olieleveranciers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Laatst online: 00:16
Hopen op regen of strategisch vernuft, want qua overtakes wordt het niks. Normaal is het al moeilijk om in te halen op dit circuit, dat zal nu nog wel wat lastiger zijn. Zaterdag zal interessant worden, maar dan zondag is het vooral hopen dat iemand iets geks doet. Misschien kunnen Norris en Piastri eens echt feisty worden naar elkaar toe.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verder zal het waarschijnlijk een optocht zijn of een strategisch spel van wie het eerste gaat pitten.
Het is dat het een middagrace is. Bij een avondrace was ik rond lap 10 gaan pitten. Nondeju is Hungaroring saai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13-09 10:30
Updates!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxQT2b0XIAAaS6U?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxQT2X9W8AEFzgQ?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxQT2aAWgAAJRhk?format=jpg&name=4096x4096
https://www.fia.com/syste...sentation_submissions.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door Extigo op 01-08-2025 11:08 ]

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Team Statement:
"In the days following the Belgian Grand Prix, Fernando Alonso has been managing a muscular injury in his back.

As he continues with treatment this morning, he has chosen to sit out of FP1.

Felipe Drugovich will drive in FP1 alongside Lance Stroll.

A decision will then be made on Fernando’s participation in FP2 and the remainder of the weekend in due course."

[ Voor 74% gewijzigd door basvn op 01-08-2025 11:09 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

^^ De jaren zullen toch gaan tellen...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
De eerder verwachtte regen zit nu vooral in de nacht van zaterdag op zondag. Overdag op zondag lijkt het droog te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ondanks dat Drugovich wel nog een junior / rookie is (minder dan 3 races gereden) en hij ook zo nu en dan de rookie FP1 sessie vervuld, telt deze FP1 niet mee. Waarom? Regels! Een FP1 rookie moet 7 dagen voor de sessie aan de FIA worden gemeld. En dat is in dit geval uiteraard niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:11:
Ondanks dat Drugovich wel nog een junior / rookie is (minder dan 3 races gereden) en hij ook zo nu en dan de rookie FP1 sessie vervuld, telt deze FP1 niet mee. Waarom? Regels! Een FP1 rookie moet 7 dagen voor de sessie aan de FIA worden gemeld. En dat is in dit geval uiteraard niet gebeurt.
Wel weer een typische paarse krokodil, maarja, regels zijn regels :D

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 12:53
Goedemiddag, tijd voor FP1. Ben benieuwd of we nog wat actie gaan zien. Misschien wel spannender dan de race van vorige week? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:27:
Goedemiddag, tijd voor FP1. Ben benieuwd of we nog wat actie gaan zien. Misschien wel spannender dan de race van vorige week? 8)7
Ach, dan zet je het commentaar van Viaplay of Sky F1 op. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Zondag dus een uitgestelde start... :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-HJqD8KvAmuGIyXwNFhz105FJ4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c5hN7Ee79CTB5ZcLIfA4LsNk.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Regen tijdens de race? Zal mij benieuwen...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Humma Kavula schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:29:
Ik ga er maar vanuit dat drie keer scheepsrecht is en dat ze het dit keer goed gaan hebben mocht het zondag regenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:22
Lol... Nu gaat de FIA ineens wel consequent doen he, pfff :+ en dan te beseffen dat alles maar gewoon door ons (de mensheid) is bedacht he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Anderzijds betekent het wel dat Alonso dus nog een keer moet af staan. Dus geeft een rookie een "extra" FP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Dacht even "misschien leuke race om naar toe te gaan volgend jaar" maar 1500km is toch wel een end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Humma Kavula schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:29:
De meeste regen lijkt in de ochtend te vallen, wat uiteraard voor F3/F2 nog wel regenraces kan betekenen. Gezien het in Hongarije altijd vrij snel opdroogt, zal het tegen 15:00u dan al wel weer een droge baan zijn. De enige maar is wel dat er volgens diverse modellen in de buurt van Budapest nog het een en ander aan buien aanwezig is, maar de meeste modellen laten het in de middag juist droog.

Kaartje 09:00 uur lokale tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGwOISJXg4oQIs3ViJEYc0eHtCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uaWZFwWinnKEmksh1FOS0S2.jpg?f=fotoalbum_large

Kaartje 15:00 uur lokale tijd, buien wel in de buurt, maar Budapest droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYrNp8i8D8TQBZ-q28ltB-TXQOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZXgWRNf9Z0XqrPJHHfviA3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
GP is weer terug op de teamradio bij Verstappen. Het ouderwetse vertrouwde geluid. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:05
Wel het groene lampje? Anders telt het niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:30

Marc H

- - Is wakker - -

Hee GP is er weer! :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
YakuzA schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Nu kan een rookie zich netjes voorbereiden. Als het op het laatste moment mag worden het een soort reserves die pas bij de laatste race mogen(moeten) rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marcel Br schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:43:
[...]

Nu kan een rookie zich netjes voorbereiden. Als het op het laatste moment mag worden het een soort reserves die pas bij de laatste race mogen(moeten) rijden.
Dat zijn ze nu ook toch?
FP1 in Abu Dhabi is vast weer 'vol' geboekt met rookies, net als vorig jaar :)
Six teams opted to run a young driver in place of their usual drivers for the final FP1 of the year, with Ryo Hirakawa, Arthur Leclerc, Isack Hadjar, Felipe Drugovich, Ayumu Iwasa and Luke Browning all in action for McLaren, Ferrari, Red Bull, Aston Martin, RB and Williams respectively.
https://www.formula1.com/...al.4EsiKYJ4VPfH0hKSHbGjWv

[ Voor 41% gewijzigd door YakuzA op 01-08-2025 13:54 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Monaco zonder muren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
In een licht glooiend landschap, relatief vlak vergeleken met zo'n track tussen de bomen in de Ardennen.
Vocht blijft hier echt niet zo lang als dampende mist en spray hangen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
Aron kapot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
Vroegah, opa spreekt, was Hongarije wel leuk omdat de motoren en bakken bij bosjes kapot gingen. Werd het zo'n slijtageslag in de hitte waardoor zelfs Jos een eerste podium haalde omdat Brundle stuk ging. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chocovla op 01-08-2025 14:04 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
1:16.. oeps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:38
F1 vs. F2 vibes :X

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Alvast extra vleugel voor de regensetup? lijkt mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Het is pas P1 maar wat een gaten al naar de rest van het veld van MCL.............. Het wordt een gevecht tussen Norris en Piastri dtit jaar en hoop op de laatste als winnaar.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
aveenhuysen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:43:
Het is pas P1 maar wat een gaten al naar de rest van het veld van MCL.............. Het wordt een gevecht tussen Norris en Piastri dtit jaar en hoop op de laatste als winnaar.
Ferrari lijkt ook nog redelijk sterk, Red Bull en Mercedes komen echt tekort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxRFkBHWAAAUxYQ?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Red bull zit er alvast lekker bij!

Vrees dat het weer een simpele overwinning wordt voor een McLaren. Zou voor het WK wel lekker zijn als ze elkaar een klein tikje geven zondag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ik hoop dat Ferrari voor wat spanning kan zorgen dit weekend. Ze lijken wel een stap gemaakt te hebben. Maarja FP1 he.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FP1 en McLaren komt meteen al goed uit de startblokken. De andere teams zijn nog zoekende en Red Bull is in FP1 nog niet met snelle tijden bezig. Zo heeft ieder team een andere opbouw van het weekend.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot volgend seizoen want dit seizoen gaat er niet veel meer veranderen. Of er moeten teams bij zijn die goed uit de zomerstop komen. Maar om heel eerlijk te zijn zie ik dat nu niet meer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:06:
FP1 en McLaren komt meteen al goed uit de startblokken. De andere teams zijn nog zoekende en Red Bull is in FP1 nog niet met snelle tijden bezig. Zo heeft ieder team een andere opbouw van het weekend.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot volgende seizoen want dit seizoen gaat er niet veel meer veranderen. Of er moeten teams bij zijn die goed uit de zomerstop komen. Maar om heel eerlijk te zijn zie ik dat nu niet meer gebeuren.
Williams en Alpine zijn al bezig voor 2026. Een aantal teams brengen in Hongarije de laatste upgrades voordat ze overstappen op 2026. De achtervolgers Ferrari, Red Bull en Mercedes lopen het gat op McLaren ook niet in dus heeft het weinig zin om vanaf Zandvoort met meer upgrades te blijven komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:50:
Zou voor het WK wel lekker zijn als ze elkaar een klein tikje geven zondag :P
Zou voor het WK helemaal niks doen lijkt me, kunnen ze makkelijk lijden. “We only need one DNF” gaat met deze overmacht niet op.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
Hallo da, ich bin der Franz :+
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/verstrappencom-a-look-in-the-garage-v0-0372o8yiwegf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=2668ddb60fcfee6f7fb49495385898aa450c067a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
Het is te hopen dat volgend jaar een aantal teams heel dicht bij elkaar zitten, en dat dan ook het hele seizoen lang. want dit is ook dodelijk saai :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
mr thee schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:49:
Het is te hopen dat volgend jaar een aantal teams heel dicht bij elkaar zitten, en dat dan ook het hele seizoen lang. want dit is ook dodelijk saai :O
Het is echt te hopen dat Norris en Piastri het onderling nog spannend houden, anders worden de laatste races voor spek en bonen gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

In principe zitten de teams dit jaar al heel dicht bij elkaar. Het is alleen zo dat McLaren iets gevonden heeft waar de anderen nu nog steeds niet achter zijn. Ze hebben een wagen die het op elk circuit goed doet. Ik vraag mij dan ook af wat hun grote geheim is. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
Wat een gemiep over dominantie en “gaat een saaie race worden” zeg, gaan we dit de rest van dit seizoen houden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Holk schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:58:
Wat een gemiep over dominantie en “gaat een saaie race worden” zeg, gaan we dit de rest van dit seizoen houden?
Ik vrees dat dat het geval gaat zijn. ;)

Het is alleen nog wachten op de grote clash tussen Oscar en Lando.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 01-08-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Fp1 zegt niks :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
tja stel je voor de mensen hun mening geven op een forum... ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik vrees van wel. Wel jammer voor de raceliefhebbers die een race willen zien waar je vantevoren niet weet welk team gaat winnen. Kennelijk vind jij dat geen probleem, helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

1e jaar van een regel cyclus geeft meestal de grootste spreiding tussen teams.

Dat in Q1 het hele veld binnen 1 seconde zit gaan we volgend jaar niet zien iig :)

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
Chefbierrr schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:14:
[...]

tja stel je voor de mensen hun mening geven op een forum... ofzo
Een kras op de plaat is best wel vervelend. En het is geen mening, het is elkaar napraten. De F1 is meer dan de winnaar of Max

[ Voor 15% gewijzigd door Holk op 01-08-2025 16:43 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord