Waarom denk jij altijd te weten wat anderen denken?
Voor mijzelf kijkende: Norris maakt gewoon teveel fouten. Ook afgelopen weekend weer. Hij is dan, mogelijk door de andere strategie, wel sneller dan Piastri, maar hij liep telkens een seconde in om dan weer een fout te maken (lockup bv) en vervolgens verliest die weer een seconde. En hetzelfde bv in Singapore vorig jaar waar die ruim aan de leiding rijdt en nog twee keer een dikke lockup heeft waarbij die een keer ook nog de muur raakt. Of dan de herstart in Brazilië waar die rechtdoor zeilt. Etc etc etc.
Van Piastri kan ik mij zo'n fouten niet herinneren. Enige dat mij van hem bij staat is die SC herstart in Silverstone, en dat die in het gras staat te malen in Australië. En dat laatste dan op het moment dat het hard begon te regenen en Norris er ook af was gegaan (maar niet zo "catastrofaal").
En ook in racecraft. Kijk eens naar de inhaalacties van Piastri. Afgelopen weekend op Norris, een kans krijgt die en bam er langs, geen enkele twijfel, ernaasr zetten en klaar. Miami op Verstappen idem dito. Of in Australië dat die zich moet terugvechten en die in de laatste ronde Hamilton nog even voor paal zet (inhalen in die high speed bocht na het "rechte" stuk langs het meer). Of Baku vorig jaar op Leclerc.
Pak je vervolgens Norris, bv ook in Miami op Verstappen, heeft die er ronde lang voor nodig (en IIRC ook een foutje van Verstappen?). Of dan tegen Verstappen in Austin en Oostenrijk vorig jaar.
Piastri is er gewoon veel meer een killer in. Als die een kans krijgt neemt die hem en het gaat "altijd" goed.
Norris heeft wellicht dus wel (soms?) meer snelheid / is de snellere coureur. Maar Piastri heeft een vele malen beter racecraft en maakt minder foutjes. En daarbij uiteraard ook niet vergeten dat dit pas het derde seizoen van Piastri is, en al het 6e van Norris.