RB kon natuurlijk niet weten dat de FIA ging wachten tot de baan kurkdroog was.ZeromaNoiS schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:20:
Hebben ze nou eigenlijk niet weer verkeerd gegokt bij RBR door ze op een high downforce setup te zetten? In het begin zou het overleven geweest zijn, maar daarna wellicht een stuk meer pace dan nu.
Ik baal wel dat de race later is gestart, want om 18:00 begint de finale van het voetbal die ik eigenlijk ook wil kijken.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Ik mag toch hopen dat t volgend seizoen niet zo slaap verwekkend is, heb de afgelopen 15 ronden op de bank geslapen
I am the great Cornholio!
Tegen die tijd is de race wel afgelopen hoor.Meg schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:22:
Ik baal wel dat de race later is gestart, want om 18:00 begint de finale van het voetbal die ik eigenlijk ook wil kijken.
"When you grow up your heart dies"
Tegen beter weten in dacht ik: oh, regen of wisselvallig: dat kan een leuke race worden. Maar de FIA hefet laatse beetje hoop wel gedood: steeds wachten ze net zo lang tot inerrs een rondje of 6 gebruikt wordne en dan slicks. De huidige regels autos en banden maken zelfs van een legendarische baan op spa een optocht. Ik snap niet dat ze bij de FIA liever een saaie race kiezen dan gokken op een leuke regenrace. Maar ook de regels geven eea geen ruimte. Ook al kiest Max en anderen voor meer vleugel, dat is het wel. De vering, dempers, alles blijft op harde afstelling. Daarom spinnen ze snel en mogelijk daarom laat FIA geen nat weer racen. Enfin, tv uit. Ik ga wat anders doen.ZeromaNoiS schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:16:
Ik heb zoiets nog nooit eerder gezegd hier op heg forum, maar ik had er zoveel van verwacht, en ik zit inmiddels bijna in slaap te vallen. Balen!
Eigenlijk is het hopen op een safety car of rode vlag.
dat was 30 jaar geleden :-DLAD93 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:23:
Waar is de tijd gebleven dat er nog weleens een motor in de top 5 plof deed
Doet het niet. Ik ben geabonneerd, maar elke keer als ik op live klik dan krijg ik steeds de melding dat ik met abonneren.
Als men al liever vrouwenvoetbal kijkt dan F1 dan weet je wel hoe spannend de race isMeg schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:22:
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Bij Viaplay vertelde ze dat het een boksgevecht is tussen beiden coureurs maar ik merk er weinig van..StefanVerkerk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:23:
NOR blijft qua interval gelijk aan PIA, verder zakt de rest van het veld enkel weg. Eigenlijk niet anders dan eerder dit seizoen.
[Afbeelding]
Ze gaan om 18u al wel gefinished zijn denk ik hoor.Meg schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:22:
Toch als er geen regen meer komt...
Het is minder dan 2 minuten per rondje, ze zijn wel rond 10 voor 6 klaar.Meg schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:22:
Hé, pas op, je vertoont F1-onwaardig gedragLAD93 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:23:

We gaan het zien. :-)
Het valt me wel mee dat er nog niemand is uitgevallen/
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Meen je dat nou jij op een ploffende motor zit te wachtenLAD93 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:23:
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Hoe moet je hier nog een keuze maken?ZeromaNoiS schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:20:
Hebben ze nou eigenlijk niet weer verkeerd gegokt bij RBR door ze op een high downforce setup te zetten? In het begin zou het overleven geweest zijn, maar daarna wellicht een stuk meer pace dan nu.
Als het net te veel regent, dan neutraliseert de FIA de boel gewoon totdat het opdroogt. Dan zit je verkeert. Maar als het net niet genoeg regent, dan ben je zo weer de sjaak.
De regenbanden zijn zo beschamend dat dit nodig is. Hierdoor gok je niet op wel of geen regen, maar of de FIA wel of niet gaat ingrijpen. Dan zou je kunnen zeggen dat je altijd op droog moet gokken omdat de FIA zo snel ingrijpt, maar dat werkte in Silverstone dus averechts.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Sinds ze een maximaal aantal motoren mogen gebruik schieten die dingen in een fai lsafe modus en stoppen er gewoon mee voordat ze kunnen ploffen. Dat ze ploffen is echt een zeldzaamheid geworden. En als het al zo is dan is het vaak niet eens de motor.LAD93 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:23:
Die lullen wel vaker uit hun nekD-Ed schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:24:
[...]
Bij Viaplay vertelde ze dat het een boksgevecht is tussen beiden coureurs maar ik merk er weinig van..
We mogen weer: https://www.formula1.com/en/page/vote
Wat zijn ze daar overdreven enthousiast, enorm storend.D-Ed schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:24:
[...]
Bij Viaplay vertelde ze dat het een boksgevecht is tussen beiden coureurs maar ik merk er weinig van..
Eigenlijk zou de stop van inter naar slick niet mee moeten tellen als 1 van de verplichte bandenwissels. Dan zouden ze na het opdrogen, en na het wisselen naar slicks, nóg een keer moeten pitten voor een andere compound. Alles beter dan bandjes proberen te managen naar het einde toe...
Ik heb Kimi gekozen. Puur omdat hij de paraplu ophield voor Lewis.
ALB, HAM of LAW.
Ik heb met alle drie niet super veel, stem maar op GAS.
Op het moment dat ze op inters rijden telt het hele bandenregelement al niet meerSomerenV schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:26:
Eigenlijk zou de stop van inter naar slick niet mee moeten tellen als 1 van de verplichte bandenwissels. Dan zouden ze na het opdrogen, en na het wisselen naar slicks, nóg een keer moeten pitten voor een andere compound. Alles beter dan bandjes proberen te managen naar het einde toe...
NOR loopt steeds een paar ronden in, en maakt dan een fout. En repeat.
Ik heb ook HAM gestemd.Erazzzer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:27:
HAM duidelijk DOTD.
Omdat hij in een Ferrari terugkomt in de top 8?Erazzzer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:27:
HAM duidelijk DOTD.
Bij VER noemen ze het dan een mislukte race als hij lager finished dan 6 in zo'n geval.
Guardian liveblog zegt precies wat volgens mij iedereen denkt:
Lap 31/44: “Looking at Lewis’s position shows how the race has been completely neutralised by starting so late,” emails Reinoud. “Pitting now would put him in a DRS train outside the top 10 – no one will take that risk, so no one is pushing for overtakes on track.
“If we’d started 15-30min earlier we’d have had more actual racing on inters, probably a pit stop for a second set of inters, and a flat-out sprint on slicks for the last 15 laps. Oh well, at least Spa is a beautiful track to look at for the next 25 minutes or so.”
Prachtige regel als het 8 laps voor het einde droog wordt.SomerenV schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:26:
Volgens mij is dat het hele punt van @SomerenVTinusXIII schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:28:
[...]
Op het moment dat ze op inters rijden telt het hele bandenregelement al niet meer
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Omdat hij een goede race rijdt en mooie dingen liet zien toen het nog wat vochtiger was.HollowGamer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:28:
[...]
Omdat hij in een Ferrari terugkomt in de top 8?
Bij VER noemen ze het dan een mislukte race als hij lager finished dan 6 in zo'n geval.
Ik heb zo'n gevoel dat ze EU langzaam gaan loslaten, en vooral meer in Amerika willen gaan doen.Scorpio861 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:26:
Met dank aan de FIA is het weer über saai
Daar kun je ook meer bekende mensen in beeld brengen, zeker als de race wat saai(er) is.
Dit is meer zo'n klassiek circuit, en minder geschikt voor de show eromheen.
Vroegâh toen betrouwbaarheid nog geen halszaak was had je altijd de toegevoegde spanning van 'zou ie het volhouden tot de finish'. Maar uitvallers zorgende met regelmaat voor gele of rode vlaggen, safety cars en weer opnieuw proberen.Speedster schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:25:
[...]
Meen je dat nou jij op een ploffende motor zit te wachten
Nu? nu is het te vaak een optocht. (maar wel lekker betrouwbaar
Is Europa nog de grootste groep kijkers?HollowGamer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:30:
[...]
Ik heb zo'n gevoel dat ze EU langzaam gaan loslaten, en vooral meer in Amerika willen gaan doen.
Daar kun je ook meer bekende mensen in beeld brengen, zeker als de race wat saai(er) is.
Wat ben ik op dit soort momenten blij dat ik geen enkele euro meer aan deze poppenkast spendeer!
Ongelofekijk maar het is de FIA toch weer gelukt: een race op dit circuit met een dik uur aan regen zo volledig te verpesten en saai te maken
Ongelofekijk maar het is de FIA toch weer gelukt: een race op dit circuit met een dik uur aan regen zo volledig te verpesten en saai te maken

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Zo'n Redbull heeft Max niet meer. Kan nu ook geen Ferrari meer inhalen. Ja kan ook gewoon eens toegeven dat hij gewoon een goede race rijdt.HollowGamer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:28:
[...]
Omdat hij in een Ferrari terugkomt in de top 8?
Ja zou toch ook verwachten dat er iets met degradatie van de banden gaat gebeuren nu, maar het lijkt wel of alle intervals aan de top al 20 rondes bevroren zijn.
De FIA is nu vooral bezig met, wie de grootste zak geld heeft krijgt een race. De kwaliteit van de race en circuits is nu ongeschikt lijkt het wel.HollowGamer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:30:
[...]
Ik heb zo'n gevoel dat ze EU langzaam gaan loslaten, en vooral meer in Amerika willen gaan doen.
Heb HAM maar driver of the day gevote.... nu weer verder slapen
Rondetijden voor ronde 36
1 | PIA | 1:46.577 |
2 | NOR | 1:45.974 |
3 | LEC | 1:47.297 |
4 | VER | 1:46.582 |
5 | RUS | 1:47.142 |
6 | ALB | 1:46.901 |
7 | HAM | 1:47.090 |
12% Leclerc? Whut?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Max gaat het nog wel proberen bij Charles.
Hij houdt al de hele race de wereldkampioen achter zichJeroenvde89 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:32:
12% Leclerc? Whut?
Behalve het gat tussen de McLarens en Leclerc, dat blijft wel toenemen volgens mij.Chefbierrr schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:32:
Ja zou toch ook verwachten dat er iets met degradatie van de banden gaat gebeuren nu, maar het lijkt wel of alle intervals aan de top al 20 rondes bevroren zijn.
Max kruipt nu ook richting de 1s achter Leclerc, die gaat misschien nog wat proberen met DRS.
Driver Of The Day is voor mij Albon, die rijdt heel stabiel
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat het aantal kijkers nog niet is zo interessant is, verkopen doen ze het wel.
In het FIFA toernooi voor Clubs keek ook niemand naar, maar toch was het een succes*.
Wat betekent dat iedereen zijn geld terug heeft en er op heeft verdient.
Ik heb al langer niet het idee dat het nog om racen gaat, en elk jaar trappen we er weer in (betere auto, korter veld, etc.). Wat ook zeker zo is, maar vergeleken met IndyCar zie ik daar wel meer actie.
Rondetijden voor ronde 37sjaool schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:33:
Max gaat het nog wel proberen bij Charles.
1 | PIA | 1:46.483 |
2 | NOR | 1:45.789 |
3 | LEC | 1:46.765 |
4 | VER | 1:46.342 |
5 | RUS | 1:46.637 |
6 | ALB | 1:47.214 |
7 | HAM | 1:47.133 |
Als de regie nou ook even doorheeft wat VER aan het doen is…
Als je de Q bottled en in de race wat langzame autos voorbij rijdt maak je een goede kans op DODT...
Prima. Wel knap als eerste naar slicks.
Prima. Wel knap als eerste naar slicks.
Waarom hebben we Norris in PIP in niemandsland terwijl Verstappen ineens op 1.2 zit?
Als NOR en PIA nou elkaar eraf tikken straks en Max nog even LEC voorbij gaat
Ik vind hem wel wat erg hard naar het team dit jaar, en vaak onnodig.G_Dragon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:33:
Driver Of The Day is voor mij Albon, die rijdt heel stabiel
Bij LEC begrijp ik dat opzicht wel, bij hem niet zo.
Tsunoda valt wel heel erg tegen hoor, rijdt nu al zoveel ronden achter Gasly
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Rondetijden voor ronde 38
1 | PIA | 1:46.347 |
2 | NOR | 1:45.686 |
3 | LEC | 1:46.347 |
4 | VER | 1:46.388 |
5 | RUS | 1:46.814 |
6 | ALB | 1:46.813 |
7 | HAM | 1:47.175 |
Ik heb hier een mooie onboard helm camera.Jasphur schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:34:
Als de regie nou ook even doorheeft wat VER aan het doen is…
De RB is gewoon langzaam op de straight. Je kunt niet inhalen. Ham op Albon ook niet...G_Dragon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:35:
Tsunoda valt wel heel erg tegen hoor, rijdt nu al zoveel ronden achter Gasly
Je moet de eerste 5 rondes inschakelen, en de laatste 5. 
(als er nu regen komt).
(als er nu regen komt).
DotD’s vind ik toch wel Palmer en Jacques van F1TV
Nou, ben precies op tijd weer wakker voor die bak water die er overheen wordt gegooid zo. Dan eindelijk een beetje spanning. Toch…toch?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Het is een beetje als Red Bull toen het bijna alles won. Nu is het omgedraait en wint Mc Laren bijna alles. Hopelijk volgend jaar beter, anders haak ik af.HaterFrame schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:23:
Ik mag toch hopen dat t volgend seizoen niet zo slaap verwekkend is, heb de afgelopen 15 ronden op de bank geslapen
Wat is er mis met Hadjar vandaag?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je bedoelt over de prijsuitreiking straks?max schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:37:
Nou, ben precies op tijd weer wakker voor die bak water die er overheen wordt gegooid zo. Dan eindelijk een beetje spanning. Toch…toch?
Op F1TV proberen ze het nog even op te hypen. Lukt niet. 😂
Het wordt vast een nat podium.max schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:37:
We mogen hier niet negatief zijn, dus opzicht zou je kunnen zeggen dat iedereen flink aan het trappen is (maar er niet voorbij komt op die manier), en er komt mogelijk nog regen aan.mikkelnl schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:38:
Ik heb nu al medelijden met de persoon die de compilatie straks voor op YouTube mag gaan maken…mikkelnl schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:38:
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Max zit bijna binnen DRS. Zitten we naar het middenveld te kijken

ja, omdat "bijna". Laatste ronde misschien nog een pogingJeroenvde89 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:39:
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Volgens mij is deze uitspraak steeds vaker.. komop regen!MazeWing schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:39:
[...]
Ik heb nu al medelijden met de persoon die de compilatie straks voor op YouTube mag gaan maken…
Trouwens, 1 lapped car maar. Is ook bijzonder.
Waardeloze regie. F*** die backmarkers!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Kom op Verstappen
Is wel een lange baan overigensErazzzer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:40:
Trouwens, 1 lapped car maar. Is ook bijzonder.
Met wat?G_Dragon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:40:
Kom op Verstappen
NOR gaat PIA ook niet pakken. Moet NOR echt veel sneller gaan rijden.
Rondetijden voor ronde 41
1 | PIA | 1:46.144 |
2 | NOR | 1:45.544 |
3 | LEC | 1:46.184 |
4 | VER | 1:46.218 |
5 | RUS | 1:46.601 |
6 | ALB | 1:47.030 |
7 | HAM | 1:46.876 |
Tja, Tsunoda zit ook al een halve race binnen DRS van Gasly...Jeroenvde89 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:39:
Waarom? Die is zo klaar en kan dan snel uitloggen.MazeWing schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:39:
[...]
Ik heb nu al medelijden met de persoon die de compilatie straks voor op YouTube mag gaan maken…
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In 2 ronden rijdt Lando echt geen 3s dicht. Dus waarom spannend maken?
Mediums die 85% van een GP kunnen uitrijden helpt de spanning ook niet echt.
Gewoon lekker veel natuur en natuurlijk heel veel slowmos van inters in de regen voor extra dramaMazeWing schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:39:
[...]
"we gaan doen of het nog spannend wordt"
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Norris komt te laat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Als Jut en Jul maar hard genoeg roepen bij Viaplay wordt het vanzelf spannend haha
Op ViaPlay ook. Haast gênant die poging om het zogenaamd spectaculair te makenmikkelnl schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:38:
Oei oei daar maak je hier op dit forum geen vrienden mee.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
MaxookQuad schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:42:
Norris komt te laat.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Het zijn er al weer 5sjaool schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:42:
In 2 ronden rijdt Lando echt geen 3s dicht. Dus waarom spannend maken?
En fout nummer 3 van Norris. Die gaat straks verslagen en chagrijnig op het podium staan
Yep. En maakt dan na paar ronden inlopen weer een fout.Quad schreef op zondag 27 juli 2025 @ 17:42:
Norris komt te laat.
Nou mensen dit was een vreselijke race... Hopelijk beter volgende keer!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |