Daily driver; MB R171 SLK280
De oplossing voor dit probleem is natuurlijk makkelijk in Rusland.mir4dor schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:12:
Brandstof is toch wel een dingetje aan het worden volgens deze bron, plaatselijk misschien maar toch;
[X]
Social media verbieden/blokkeren
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is bij treinen vrij lastig: wagons vallen binnen een omgrenzingsprofiel en alles wat daar uit steekt komt vrij snel bovenleiding (+portalen), seinen, viaducten, perrons of perronkappen tegen. En door de rails die, als het goed is, onder een trein ligt is de positie van een wagon logischerwijs best voorspelbaar, waardoor er (itt. wegverkeer) nooit de noodzaak is geweest flinke marges in te bouwen.Fraggert schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:29:
[...]
Ja, toch......om de paar brandstofwagons een unit met "iets" van countermeasures zou ik toch wel verwachten.
ik bedenk me ineens dat er niet eens een (minimalistische poging tot) cope-cage op zo'n ding zit, dat zal denk ik niet lang meer op zich wachten.
Behalve die ene speciale gepantserde trein zal er niet veel extra beschermd zijn idd:onkl schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:50:
[...]
Dat is bij treinen vrij lastig: wagons vallen binnen een omgrenzingsprofiel en alles wat daar uit steekt komt vrij snel bovenleiding (+portalen), seinen, viaducten, perrons of perronkappen tegen. En door de rails die, als het goed is, onder een trein ligt is de positie van een wagon logischerwijs best voorspelbaar, waardoor er (itt. wegverkeer) nooit de noodzaak is geweest flinke marges in te bouwen.
Wikipedia: Russian armoured train Volga
PSN
Was even zoeken, maar ik wist dat er beelden van waren (wel van vóór het drone tijdperk):Fraggert schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:29:
Ja, toch......om de paar brandstofwagons een unit met "iets" van countermeasures zou ik toch wel verwachten.
https://nos.nl/video/2433...beeld-van-bewapende-trein
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
dat begrijp ik natuurlijk ook wel...maar helemaal niets doen is ook wel erg karigonkl schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:50:
[...]
Dat is bij treinen vrij lastig: wagons vallen binnen een omgrenzingsprofiel en alles wat daar uit steekt komt vrij snel bovenleiding (+portalen), seinen, viaducten, perrons of perronkappen tegen. En door de rails die, als het goed is, onder een trein ligt is de positie van een wagon logischerwijs best voorspelbaar, waardoor er (itt. wegverkeer) nooit de noodzaak is geweest flinke marges in te bouwen.
ja, zoiets inderdaad, ik meende dat soort beelden al wel eens gezien te hebben.Tens schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:46:
[...]
Was even zoeken, maar ik wist dat er beelden van waren (wel van vóór het drone tijdperk):
https://nos.nl/video/2433...beeld-van-bewapende-trein
Die brug is voor zwaar vrachtverkeer toch al uitgeschakeld - dat is waarom deze trein door Zaporizhzhia oblast dichtbij de front reed in plaats van veilig via de Krim: deze ladingen kunnen er niet meer overheen.Fanta schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:11:
[...]
En een bepaalde brug die een bepaald stuk land met Rusland verbindt...
Oslik blyat! Oslik!
🇺🇦Ukrainian Air Defence shot down:
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 21 augustus 2025
▪️546/574 Russian drones;
▪️1/4 Kinzhal missiles;
▪️0/2 Iskander-M missiles;
▪️18/19 KH-101 missiles;
▪️12/14 Kalibr missiles;
▪️0/1 unknown missile.
Missile and UAV hits were recorded at 11 locations, and downed fragments fell at 3 locations. pic.twitter.com/xkIvOjqZrM
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
We wisten dat het zou gaan komen, net als gister. Maar wàt een aantallen zeg!
Heel mooi om te zien dat Oekraïne zoveel heeft kunnen neerhalen ook, dit is toch wel een stress test op alle lagen van de luchtverdediging.
/f/image/Z6Zp3XD9ksa6FKsEIW3pUchp.png?f=fotoalbum_large)
BRON
Het volgende zou vannacht ook geraakt zijn:
One of the targets of last night's combined Russian missile strike was the Flextronics plant owned by the U.S. company "Flex", in Mukachevo, Zakarpattia Oblast. As many as 12 Kalibr cruise missiles impacted the plant, resulting in a massive fire breaking out.
— AMK Mapping 🇳🇿 (@AMK_Mapping_) 21 augustus 2025
The plant has been… https://t.co/J9NCrppt11 pic.twitter.com/S9DrB0dCAp
[ Voor 5% gewijzigd door Yakolev op 21-08-2025 10:26 ]
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Wat zou er in de fabriek gemaakt worden dat het zo'n belangrijk doelwit is voor Rusland?Yakolev schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:19:
Wel natuurlijk de vraag of de bovenstaande interceptie aantallen kloppen, want deze maand is het (volgens de officiële cijfers) slechter dan voorgaande maanden. Maar er zijn meerdere redenen te bedenken waarom dat het geval is.
[X]
Het blijft toch knap over en weer dat ze intelligence weten te verzamelen over belangrijke objecten diep in de binnenlanden.
De officiële lezing is dat het (Amerikaanse) bedrijf niks met oorlogsproductie te maken heeft. Al zullen Russen dat in twijfel trekken.gustaveau schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:27:
[...]
Wat zou er in de fabriek gemaakt worden dat het zo'n belangrijk doelwit is voor Rusland?
Het blijft toch knap over en weer dat ze intelligence weten te verzamelen over belangrijke objecten diep in de binnenlanden.
https://x.com/UkrReview/status/1958443514825470036As a result of the attack on Mukachevo, the plant of the American company Flex was destroyed.
The company was engaged in the production of electronics: fitness trackers, health monitoring devices, coffee machines, etc. It collaborated with such brands as Nike, Google, Lenovo and others. Only in April was the plant reconstructed.
At the time of the missile attack, 600 workers were at the plant. They managed to take them to shelters, but there are 15 wounded as a result of this attack.
12 raketten van 6,5 miljoen. Dat zal niet voor niets zijn geweest. Of het moet een mooie decoy geweest zijn.Tens schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:30:
[...]
De officiële lezing is dat het (Amerikaanse) bedrijf niks met oorlogsproductie te maken heeft. Al zullen Russen dat in twijfel trekken.
[...]
https://x.com/UkrReview/status/1958443514825470036
12 impacts als er hierboven wordt gesteld dat van de 14 Kalibr raketten er 12 zijn neergehaald...Yakolev schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:19:
Wel natuurlijk de vraag of de bovenstaande interceptie aantallen kloppen, want deze maand (of laatste 2 weken) is het (volgens de officiële cijfers) slechter dan voorgaande maanden. Maar er zijn meerdere redenen te bedenken waarom dat het geval is.
[Afbeelding]
BRON
[X]
Dan weet je dat i.i.g. EEN cijfer niet klopt...
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Mijn vermoeden is dat ze beide niet kloppen.Freakertje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:14:
[...]
12 impacts als er hierboven wordt gesteld dat van de 14 Kalibr raketten er 12 zijn neergehaald...
Dan weet je dat i.i.g. EEN cijfer niet klopt...
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
https://www.ukrinform.net...n-in-januaryfebruary.htmlPresident Volodymyr Zelensky has announced that successful tests of the domestically produced Flamingo missile have already taken place, and mass production is set to begin in January-February.
PSN
Misschien een dikke middelvinger naar Trump omdat die met Zelensky & Co om tafel heeft gezeten?gustaveau schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:27:
[...]
Wat zou er in de fabriek gemaakt worden dat het zo'n belangrijk doelwit is voor Rusland?
Ik zie eigenlijk niet staan dat er 12 op die fabriek zijn gegaan? in het twitter bericht staat het niet iigMikeyMan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:49:
[...]
12 raketten van 6,5 miljoen. Dat zal niet voor niets zijn geweest. Of het moet een mooie decoy geweest zijn.
/edit: ah weer in een andere twitter post. ik zie ook in de andere officiele berichten niks over aantallen raketten op die fabriek iig.
In het filmpje van de twitter post die er 12 claimt is er ook maar 1 raket te zien iig.
[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 21-08-2025 13:02 ]
PSN
Ja ik had misschien beter de post erboven kunnen quoten... Excuus...YakuzA schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:51:
[...]
Ik zie eigenlijk niet staan dat er 12 op die fabriek zijn gegaan? in het twitter bericht staat het niet iig
/edit: ah weer in een andere twitter post. ik zie ook in de andere officiele berichten niks over aantallen raketten op die fabriek iig.
Als je doorklikt kom je ook bij deze Telegram post uit waarin genoemd wordt dat er 2 missiles de Flex factory geraakt zouden hebben; https://t.me/VGlagola/13919YakuzA schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:51:
[...]
Ik zie eigenlijk niet staan dat er 12 op die fabriek zijn gegaan? in het twitter bericht staat het niet iig
Rocket strike on Mukachevo: Russians hit Flex factory
According to my sources, two Russian missiles hit the Flex factory in Mukachevo last night. This happened at around 4:30 a.m. After
the strike, the company's premises immediately caught fire. According to my information, there were people on the factory premises . There are casualties.
The night shift was working during the attack, but I am told by factory workers that during the alarm, the shift stopped working and immediately took people to the so-called "covered assembly point", which is on the territory in case of a fire.
Rescuers have been extinguishing the fire and clearing the rubble for several hours.
💥 Destruction of Russian Grad in the Pokrovsk direction!
— MAKS 25 👀🇺🇦 (@maks23.bsky.social) 21 augustus 2025
PSN
De aantallen mbt onderscheppingen ten opzichte van gelanceerde drones (over het algemeen) kloppen inderdaad niet. We hebben familie in/om Odesa. Die omgeving wordt flink getarget door de russen ivm de havens die daar liggen. Wat zij ons melden mbt impacts van drones etc komt niet overeen met de cijfers die gepubliceerd worden. Of het iedere dag niet klopt weet ik niet maar er zijn dagen geweest dat er bijvoorbeeld volgens de cijfers 5 projectielen niet onderschept waren volgens Oekraiene. Terwijl er meerdere dagen met > 5 impacts waren alleen al in dat gebied. Dus verlate rapportage leek ook onwaarschijnlijk. Ik zou alle getallen die gepubliceerd worden met een grote korel zout nemen en ze vooral gebruiken om trends te detecteren.Yakolev schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:31:
[...]
Mijn vermoeden is dat ze beide niet kloppen.
Dat betekent, stam + t .
Late onderschepping waarbij de drone ter plekke neerstort is nog steeds een onderschepping ondanks dat er wel degelijk een ontploffing is en er iets geraakt wordt. Onderscheppen betekent puur dat het originele doel niet geraakt wordt, maar er kan alsnog wel iets anders geraakt worden.Apache4u schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:37:
[...]
De aantallen mbt onderscheppingen ten opzichte van gelanceerde drones (over het algemeen) kloppen inderdaad niet. We hebben familie in/om Odesa. Die omgeving wordt flink getarget door de russen ivm de havens die daar liggen. Wat zij ons melden mbt impacts van drones etc komt niet overeen met de cijfers die gepubliceerd worden. Of het iedere dag niet klopt weet ik niet maar er zijn dagen geweest dat er bijvoorbeeld volgens de cijfers 5 projectielen niet onderschept waren volgens Oekraiene. Terwijl er meerdere dagen met > 5 impacts waren alleen al in dat gebied. Dus verlate rapportage leek ook onwaarschijnlijk. Ik zou alle getallen die gepubliceerd worden met een grote korel zout nemen en ze vooral gebruiken om trends te detecteren.
[removed]
Dat snap ik, en aangezien wij natuurlijk nooit weten wat het originele doel was kloppen de cijfers op die manier altijd. Maar als er gebouwen, haven terminals etc geraakt worden op dagen dat er weinig impacts gemeld worden , en dan heb ik het over een klein gebied, heb ik het vermoeden dat die cijfers niet kloppen. En dat neem ik UA trouwens niet kwalijk ofzo. Zij moeten wat mij betreft alles doen om te winnen. En alle mogelijke steun krijgen.redwing schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:44:
[...]
Late onderschepping waarbij de drone ter plekke neerstort is nog steeds een onderschepping ondanks dat er wel degelijk een ontploffing is en er iets geraakt wordt. Onderscheppen betekent puur dat het originele doel niet geraakt wordt, maar er kan alsnog wel iets anders geraakt worden.
Dat betekent, stam + t .
Brainfart: fog of war. We laten de Russen denken dat ze pas in januari klaar zijn, maar in werkelijkheid…. Ik sluit niet uit dat ze een stuk eerder klaar staan. Zo’n bericht wordt niet zomaar naar buiten gebracht, Zelenskyy weet heel goed dat de Russen dit ook lezen…YakuzA schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:46:
De flamingo gaat nog even duren voordat die meer in het wild wordt gezien:
[...]
https://www.ukrinform.net...n-in-januaryfebruary.html
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Nog even terug komend op dit.YakuzA schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:46:
De flamingo gaat nog even duren voordat die meer in het wild wordt gezien:
[...]
https://www.ukrinform.net...n-in-januaryfebruary.html
Ik kijk nog wel eens naar YouTube filmpjes van Tom Lassing (Beursbox). Ik heb geen idee waar hij zijn informatie vandaan haalt, maar in grote lijnen lijkt hij doorgaans geen onzin te vertellen. In een van zijn laatste filmpjes vertelt hij over de Flamingo test die geslaagd zou zijn, er zou een raffinaderij in Rostov geraakt zijn. Hij zegt ook dat UA momenteel 1 Flamingo per dag kan maken, en dat dat er in januari/februari 7 per dag moeten zijn.
Als deze informatie klopt, kan UA de Flamingo's al vaker gaan inzetten, en dat zou heel goed nieuws zijn.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
[ Voor 82% gewijzigd door teacup op 22-08-2025 12:49 ]
Binnen de defensie-industrie, heet dit LRIP; Low-rate initial production. Het idee is dat je begint met een kleine productielijn met veel handmatige stappen. Die tijd kan je gebruiken om kinderziektes op te sporen en uit te wissen; en de ervaring gebruiken om een grotere - meer geautomatiseerde - productielijn in te richten, met een veel hogere capaciteit.Fanta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:58:
Nog even terug komend op dit.
Ik kijk nog wel eens naar YouTube filmpjes van Tom Lassing (Beursbox). Ik heb geen idee waar hij zijn informatie vandaan haalt, maar in grote lijnen lijkt hij doorgaans geen onzin te vertellen. In een van zijn laatste filmpjes vertelt hij over de Flamingo test die geslaagd zou zijn, er zou een raffinaderij in Rostov geraakt zijn. Hij zegt ook dat UA momenteel 1 Flamingo per dag kan maken, en dat dat er in januari/februari 7 per dag moeten zijn.
Als deze informatie klopt, kan UA de Flamingo's al vaker gaan inzetten, en dat zou heel goed nieuws zijn.
So far so good.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
:strip_exif()/f/image/ZxAQwG8xVwE5iuI4dQycfYaE.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is voor de 2de keer een aanval uitgevoerd op de pijpleiding naar Hongarije. Bij Unecha.
Maar als ik op het kaartje kijk, zie ik dat deze pijpleiding gewoon over Oekrains grondgebied gaat. Waarom niet gewoon in Oekraine zelf de boel afsluiten?
Daarnaast dit: De leiding Northern Druzhba loopt door tot o.a. Gdansk en Leipzig. Zijn deze nog gewoon in gebruik?
Dat is inderdaad een beetje de strekking op basis van de huidig vrijgegeven informatie:Fanta schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:58:
[...]
Nog even terug komend op dit.
Tens in "Wapens en wapensystemen"
PSN
Dat is een beetje het dubbele bij een oorlog. Oorlog betekent niet dat alles ineens juridisch mag en kan. Het kan dus prima zijn dat er contracten zijn met de Oekraïense beheerder over doorgifte waar je niet zomaar een einde mag maken - daar krijg je gewoon civiele rechtszaken van.Rzaan schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:40:
[Afbeelding]
Er is voor de 2de keer een aanval uitgevoerd op de pijpleiding naar Hongarije. Bij Unecha.
Maar als ik op het kaartje kijk, zie ik dat deze pijpleiding gewoon over Oekrains grondgebied gaat. Waarom niet gewoon in Oekraine zelf de boel afsluiten?
Via legitieme oorlogshandelingen kun je zonder contractbreuk dus wel zorgen dat levering stopt, zonder dat je er zelf schadeclaims aan overhoudt...
Daarnaast heb je natuurlijk het voordeel dat er ineens geen levering überhaupt meer mogelijk is, dus afnemers worden écht gedwongen andere opties aan te boren. Het is gewoon een feit dat "goedkope energie" ervoor zorgt dat landen die tégen de oorlog zijn, deze nog steeds meefinancieren.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Vziw worden/werden deze bestaande contracten nog gevolgd inderdaad. Sinds 1 januari heeft Gazprom het contract voor gas niet verlengd dus toen was die al gestopt. Weet verder niet hoe het voor de olie contracten was.Twee Dee schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:13:
[...]
Dat is een beetje het dubbele bij een oorlog. Oorlog betekent niet dat alles ineens juridisch mag en kan. Het kan dus prima zijn dat er contracten zijn met de Oekraïense beheerder over doorgifte waar je niet zomaar een einde mag maken - daar krijg je gewoon civiele rechtszaken van.
PSN
Omdat je als je de leiding in Oekraïne afsluit Hongarije en Rusland de schuld aan Oekraïne geven.Rzaan schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:40:
[Afbeelding]
Daarnaast dit: De leiding Northern Druzhba loopt door tot o.a. Gdansk en Leipzig. Zijn deze nog gewoon in gebruik?
Plus de leiding intact laten levert inkomsten op.
Vernietig je de leiding in Rusland dan is dat een aanval op infrastructuur in een ander land.
Daar kan Hongarije hoe hard ze ook klagen niet tegen zijn.
Plus de leiding in Oekraïne blijft intact en levert nog inkomsten op.
Beetje kromme logica maar resulteert in vreemde win-win situatie
Hongarije geeft wel degelijk de schuld aan Oekraine.D-dark schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:43:
[...]
Omdat je als je de leiding in Oekraïne afsluit Hongarije en Rusland de schuld aan Oekraïne geven.
Plus de leiding intact laten levert inkomsten op.
Vernietig je de leiding in Rusland dan is dat een aanval op infrastructuur in een ander land.
Daar kan Hongarije hoe hard ze ook klagen niet tegen zijn.
Orlan-10 die als mothership voor fpv drones wordt ingezet:
Today, several Ukrainian units intercepted Russian Orlan-10 drones in the sky carrying FPV drones for long-range drops, it is reported.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated.bsky.social) 22 augustus 2025
PSN
De reactie vanuit Polen is natuurlijk wel geweldig - wij zijn net zo solidair met jullie als jullie met ons.Rzaan schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:58:
[...]
Hongarije geeft wel degelijk de schuld aan Oekraine.
[Afbeelding]
Ukrainian Air Force reports the death of Major Serhiy Bondar, MiG-29 pilot born in 1979, who was killed on the night of August 23 while returning from a combat mission. The crash occurred during landing, circumstances are under investigation. pic.twitter.com/K0E7ukAT0V
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 23 augustus 2025
Interessante informatie vanaf 09:45. Een misser van de Russische bevelhebbers hebben de 5th seperate motor riflle brigade naar voren gestuurd nadat de 5th had aangegeven dat er een andere brigade in de buurt was om het gat te vullen. Maar er was helemaal geen andere brigade.
Het resultaat :
1/2
— Sander (@SanderRegter) 24 augustus 2025
🇷🇺GOOD NEWS - Ukrainian Defense Forces, specifically fighters of the 79th Air Assault Brigade, reached the outskirts of the settlement of Myrne (4.4 km from the frontline).
Five Russian servicemen were taken prisoner in the settlement of Malynivka. pic.twitter.com/PwrTuM5goE
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MMEY7WNfrb4dNEB9MEx96gD1.jpg?f=user_large)
2/2
— Sander (@SanderRegter) 24 augustus 2025
The operation involves units of the 425th Separate Assault Regiment, 1st Separate Assault Regiment, 38th Separate Marine Brigade and 79th Air Assault Brigade.
✅ Liberated area: ≈3.42 km²
Eastern Myrnohrad update
— Mr. Thingguy (@MThingguy) 24 augustus 2025
-Myrne is still in the grey zone.
-UA general staff reported the recapture of Mykolaivka and Volodymyrivka.
-Captured ru forces claim that the UA 76th have begun to storm Malynivka.
-Novoekonomichne is contested with ru forces likely still in the North. https://t.co/EMFLcXH4UD pic.twitter.com/JeJFiFgfAL
Zou toch wat zijn als Oekraïne 24.000 Russen weten te omsingelen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
[ Voor 83% gewijzigd door Fraggert op 25-08-2025 07:14 ]
Daar hebben ze zelf ook veel mensen en materieel voor nodig. Voorlopig zie ik bij andere kaartenbakkers bij Myrne alleen een verschuiving naar 'contested', maar wellicht passen ze het vandaag aan.asing schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:19:
Zou toch wat zijn als Oekraïne 24.000 Russen weten te omsingelen.
Andere succesjes die gemeld worden: de bevrijding van Novomykhailivka en terreinwinst Vovchansk, van beide mis ik nog meerdere bronnen.
edit: ook bij Zelenyi Hai 30-40 km zuidwestelijk van Pokrovsk wordt na terreinverlies in de laatste weken wat winst gemeld. Geen ommekeer, gewoon kleine succesjes
[ Voor 28% gewijzigd door Tens op 25-08-2025 10:32 ]
https://united24media.com...33?utm_source=chatgpt.com
Ukraine has officially revealed its long-rumored long-range Neptune cruise missile, a weapon capable of striking targets up to 1,000 kilometers away. The missile—unofficially dubbed the “Long Neptune”—was shown publicly for the first time in a government video released on Independence Day.
PSN
[ Voor 84% gewijzigd door Fraggert op 26-08-2025 07:09 ]
👀❗️Satellite images (Maxar) taken on August 25 show the aftermath of the attack on the Novoshakhtinsk oil refinery in the Rostov region.
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 26 augustus 2025
At least eight oil tanks were damaged, six of which were completely destroyed and two were partially damaged. pic.twitter.com/d7dGv4lJIN
Het oppervlak is ongeveer 500.000m2, dat leg je niet plat met een paar drones. Het zou een tactiek kunnen zijn om er eerst een paar drones op af te sturen en als het is uitgebrand te bekijken of er meer drones nodig zijn om het militaire doel te halen.Tens schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:59:
resultaat van de aanval op Novoshakhtinsk. In m³ verlies aan brandstof is de schade best wel groot, aan de andere kant; slechts zes van de ruim dertig tanks zijn vernietigd.
[X]
[Afbeelding]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Good morning, Crimea!
— Saint Javelin (@saintjavelin) 26 augustus 2025
In Crimea, the railway station “Urozhayna” in the village of Krasnohvardiyske came under drone attack.
Reports also mention a strike on a substation. pic.twitter.com/Ehw6YhZmhG
💥 Ukrainian drone strikes on railway infrastructure in occupied Crimea are reported, - DroneBomber
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 26 augustus 2025
According to preliminary data, Dzhankoy and Krasnogvardeyske are under attack. pic.twitter.com/ZP9PQjdqlt
Hijzelf was als laatste aan de beurt waarbij zijn keel werd opengesneden en vervolgens bij de anderen in de pit gegooid werd en voor dood werd achtergelaten.
Het lukte hem om met z’n handen druk op de wond te houden en om z’n ondergoed als verband te gebruiken, hij is uit de put gekomen en heeft er 5 dagen kruipend over gedaan om terug te komen.
:strip_exif()/f/image/Z3rQDOnyc0GA1Vfqn813V16r.jpg?f=fotoalbum_large)
https://global.espreso.tv...o-safety-with-slit-throat
RTL Nieuwsitem: (bedankt voor de link @keuringsdienst )
https://www.rtl.nl/nieuws...f-dagen-lang-terug-vanuit
[ Voor 7% gewijzigd door gise op 27-08-2025 23:09 ]
let the past be the past.
[ Voor 74% gewijzigd door Fraggert op 28-08-2025 06:56 ]
Hoe kan je dit als mens een ander mens aan doen. Ik vind het zo onbegrijpelijk...gise schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:04:
In onderstaande link, en ook op Instagram account van SaintJavelin is het verhaal te lezen van een Oekraïense soldaat welke gevangen werd genomen waarna andere soldaten en hijzelf werden gemarteld, bij anderen werden ogen uitgestoken en oren/neus/lippen afgesneden.
Hijzelf was als laatste aan de beurt waarbij zijn keel werd opengesneden en vervolgens bij de anderen in de pit gegooid werd en voor dood werd achtergelaten.
Het lukte hem om met z’n handen druk op de wond te houden en om z’n ondergoed als verband te gebruiken, hij is uit de put gekomen en heeft er 5 dagen kruipend over gedaan om terug te komen.
[Afbeelding]
Groepsdruk, ontmenselijking van "de ander", perverse uitingen van macht over een ander. Onder de "juiste" omstandigheden zijn we allemaal in staat tot verschrikkelijke dingen. Ik kan het me van mezelf ook niet voorstellen. Maar de geschiedenis staat bol van wreedheden ten opzichte van andere mensen. Van slavernij tot holocaust, van Abu Graib tot Guantanomo Bay, Srebrenica, Rwanda, Japan. De ellende is op alle continenten en bij heel veel etniciteiten te vinden.Snow_King schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 06:51:
[...]
Hoe kan je dit als mens een ander mens aan doen. Ik vind het zo onbegrijpelijk...
Regeren is vooruitschuiven
Iedere keer weer verbaas ik mij weer over de alomtegenwoordigheid en extremiteit van de wreedheden van de Russen. Ik ben heel benieuwd hoe hier na afloop van de oorlog mee om wordt gegaan. De cynicus in mij vreest dat het overgrote merendeel van de begane misdaden nooit benoemd, erkend, laat staan bestraft zullen worden.gise schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:04:
In onderstaande link, en ook op Instagram account van SaintJavelin is het verhaal te lezen van een Oekraïense soldaat welke gevangen werd genomen waarna andere soldaten en hijzelf werden gemarteld, bij anderen werden ogen uitgestoken en oren/neus/lippen afgesneden.
[Afbeelding]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Het begint met het voeren van de massa met valse verhaallijnen. De dagelijkse dosis propaganda die kritiekloos passeertT-MOB schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:14:
[...]
Groepsdruk, ontmenselijking van "de ander", perverse uitingen van macht over een ander. Onder de "juiste" omstandigheden zijn we allemaal in staat tot verschrikkelijke dingen. Ik kan het me van mezelf ook niet voorstellen. Maar de geschiedenis staat bol van wreedheden ten opzichte van andere mensen. Van slavernij tot holocaust, van Abu Graib tot Guantanomo Bay, Srebrenica, Rwanda, Japan. De ellende is op alle continenten en bij heel veel etniciteiten te vinden.
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Off topic, maar dat is toch niet te vergelijken? Elk land kent in meer of mindere maten misstanden. Maar er zit een groot gapend gat tussen sommige acties van Trump en het doorsnijden van kelen (no pun intended)Bvanham schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:43:
Als eye-opener. Dezelfde tactiek wordt momentele ook in de USA gevoerd, ook daar kijken we voor het grootste deel over de misstanden heen tot de emmer overloopt en het te laat is.
Laten we aub wel een beetje reëel blijven.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Rusland voert droneaanval uit op Oekraïense energie-industrie in zes provincies, meldt Kyiv
Volkskrant Liveblog
10:26
Rusland voert droneaanval uit op Oekraïense energie-industrie in zes provincies, meldt Kyiv
Rusland heeft afgelopen nacht energie-infrastructuur in zes verschillende Oekraïense provincies aangevallen. Dat meldt het Oekraïense ministerie van Energie. Het gaat onder meer om installaties voor transport van gas. De complete omvang van de schade wordt nog in kaart gebracht.
De gouverneur van Poltava, Volodymyr Kohoet, meldt op Telegram dat in de centraal gelegen provincie brand uitbrak bij een energiebedrijf als gevolg van de aanval. Daardoor kwam een onbekend aantal huishoudens tijdelijk zonder stroom te zitten. Bij de verschillende getroffen locaties zijn volgens het energieministerie hulpdiensten aanwezig en worden herstelwerkzaamheden uitgevoerd.
In een later bericht op dezelfde livblog blijkt de impact wel groot te zijn:Het Kremlin heeft niet gereageerd op de berichten, zoals het doorgaans ook niet doet. Rusland voert regelmatig aanvallen uit op de Oekraïense energiesector. Kyiv heeft zich daardoor genoodzaakt gezien steeds meer elektriciteit uit het buitenland te importeren.
12:24
Zo’n 100 duizend Oekraïeners zitten vandaag zonder stroom door Russische droneaanvallen. Het gaat om inwoners van de provincies Poltava, Soemy en Tsjernihiv, schrijft de Oekraïense president Volodymyr Zelensky op X.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Drones have attacked Afipskiy oil refinery in Krasnodar Krai
Drones have attacked railway infrastructure in Petrov Val of Volgograd region
Drones have attacked Novokuybyshevskiy oil refinery in Samara region
🔥 Novokuibyshevsk, Samara Region, local oil refinery attacked again!
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 28 augustus 2025
👀 The Afipsky oil refinery in the Krasnodar region was also attacked. pic.twitter.com/9RgVePBSz3
:strip_exif()/f/image/QQ2gxxXrgVVkovlcmy1qfnq0.jpg?f=fotoalbum_large)
Filmpje, in elk geval meerdere vuurhaarden
🔥🛢️/1. Tonight there is a very large attack on the Russian Novokuybyshevsk oil refinery with a capacity of 7.9 million tons per year, Samara region of Russia.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 28 augustus 2025
According to eyewitnesses, at least dozens of drones hit the refinery. The entire territory of the Novokuybyshevsk… pic.twitter.com/p2Od01TFHL
\sinds Putin groen licht heeft gekregen van Trump is het alleen maar erger geworden.teacup schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:38:
Rusland lijkt de focus van haar luchtaanvallen weer meer op de energiesector te leggen.
Volkskrant Liveblog
The Ukrainian Air Force reports on a large-scale Russian attack at night.
Shot down:
563/598 Shahed and other type drones
1/2 Kh-47M2 Kinzhal aeroballistic missiles
7/9 Iskander-M/KN-23 ballistic missiles
18/20 Kh-101 cruise missiles
Missile and UAV hits were recorded at 13 locations, debris of shot down targets fell at 26 locations.
The Ukrainian Air Force reports on a large-scale Russian attack at night.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 28 augustus 2025
Shot down:
563/598 Shahed and other type drones
1/2 Kh-47M2 Kinzhal aeroballistic missiles
7/9 Iskander-M/KN-23 ballistic missiles
18/20 Kh-101 cruise missiles
Missile and UAV hits were recorded at 13… pic.twitter.com/9cE99CO8dr
Dit vind ik toch wel erg mooi om te lezen!
Hoewel de bevolking in Rusland waarschijnlijk zo gehersenspoeld is dat ze het toch niet geloven, is het wel een sterk staaltje!
“Today, in the Sea of Azov, attack drones of PRYMARY operators hit the carrier of Kalibr cruise missiles, a missile ship of project 21631 Buyan-M.”
Video: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/xILMNujQQy
❗️Bayraktar factory in Kyiv was hit with two Russian strikes at night.
— MAKS 25 👀🇺🇦 (@maks23.bsky.social) 28 augustus 2025
PSN
"old"-link:gise schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:41:
Oekraïne heeft met drones een Russisch schip onder vuur genomen. Op beelden lijken het dezelfde drones te zijn die we vaak gebruikt zien worden tegen AA/Radars op de Krim, ik meen dat deze vanaf varende drones gelanceerd worden?
“Today, in the Sea of Azov, attack drones of PRYMARY operators hit the carrier of Kalibr cruise missiles, a missile ship of project 21631 Buyan-M.”
Video: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/xILMNujQQy
https://old.reddit.com/r/..._id=ZqI-CxariNrrmEKOIm24D
[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 28-08-2025 14:09 ]
op de niet-reddits ook te vinden:
Ukrainian HUR forces struck a Russian Buyan-M missile ship in the Sea of Azov near occupied Crimea. Drone attacks damaged its radar and Kalibr launch system, forcing the vessel - previously in Temryuk Bay within launch range - to withdraw from its combat zone.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated.bsky.social) 28 augustus 2025
PSN
Zee van Azov is ook wel erg dichtbij, vraag me af waarom de russen dachten dat ze daar veilig waren.YakuzA schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:12:
[...]
op de niet-reddits ook te vinden:
[Bluesky]
Vooral omdat het merendeel van de zwarte Zee inmiddels Russische marine vrij is?
In principe beschouwen ze de Zee van Azov als veilig omdat ze de complete omringende kust onder controle hebben, en de kans dat een Magura ongezien onder de Krim brug door vaart is relatief klein.gustaveau schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:47:
[...]
Zee van Azov is ook wel erg dichtbij, vraag me af waarom de russen dachten dat ze daar veilig waren.
Vooral omdat het merendeel van de zwarte Zee inmiddels Russische marine vrij is?
PSN
The Ukrainian Navy confirmed the fact of a Russian strike with an unmanned surface vessel (USV) on the Lahuna-class reconnaissance ship "Simferopol" in the Danube delta last night.
— Status-6 (Military & Conflict News) (@Archer83Able) 28 augustus 2025
This is the first known successful Russian USV attack on a Ukrainian warship since the beginning… pic.twitter.com/VjpssuSgbe
Waar blijven die Bayraktar beeldenYakuzA schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:02:
Schijnbaar tussen alle civiele doden en doelwitten ook nog iets militairs geraakt:
[Bluesky]
Hier video van de aanval: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/5zfBpkVTFpYakolev schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:02:
De Oekraïense marine heeft vermoedelijk een nog slechtere dag gehad. Een relatief groot schip (naar Oekraïense maatstaven) is gekapseisd nadat het werd geraakt door een Russische zeedrone.
[X]
[Afbeelding]
Eerst een overzichtskaartje waarin de Donetsk Oblast het meest gecentreerd wordt weergegeven. Links op de kaart, in het het witte gebied, zie je de Dnipropetrovsk Oblast:
/f/image/T5QZRH29rY5ojDy6h2y1TVw7.png?f=fotoalbum_large)
In de onderste helft van het kaartje heb ik een grote vette pijl naar links getekend. Die raakt links een groen-zwart omcirkeld gebied aan. Dat is het bewuste strijdperk waar al die pers het over heeft.
Hieronder een uitvergroting van dat gebied. De plaats Vorone heb ik zelf toegevoegd omdat ze genoemd werd en niet op de kaart stond. Uit de kaart is af te leiden dat de Russen tussen de 1 en 5 kilometer gebied zouden hebben veroverd.
/f/image/4swa3Vm7ps43Pb3Y8vF6FK20.png?f=fotoalbum_large)
Wat Merkt Oekraïne precies van deze veroveringen?
Als het gaat om de militaire aanwezigheid in die gebieden ziet ISW de volgende activiteit:
Nu kan "elements" van alles zijn. Dit onderdeel laat desondanks relatief meer actie zien. Verdere activiteit behalve dat van verschillende andere onderdelen drone operators actief zijn weet ISW echter niet op te tekenen:
- Elements of the Russian 74th Motorized Rifle Brigade (41st CAA, CMD) are reportedly operating in the Dnipropetrovsk (Velykomykhailivka) direction.
Drones lijken de Russen dus als een soort artillerie 2.0 te beschouwen. Alleen 74th Motorized Rifle Brigade lijkt dus meer te doen behalve gebruik van drones. Velykomykhailivka lijkt hierbij het focuspunt. Oekraïne zou verder terugslaan ter hoogte van Vorone:
- Drone operators of the 14th Spetsnaz Brigade (Russian General Staff's Main Directorate [GRU]) are reportedly operating near Ternove (southeast of Velykomykhailivka).
- Drone operators of the 5th Tank Brigade (36th CAA, Eastern Military District [EMD]) are reportedly striking Ukrainian forces near Sosnivka (southeast of Velykomykhailivka)
- drone operators of the 30th Spetsnaz Company (reportedly of the 36th CAA) are reportedly striking Ukrainian forces near Novoselivka (east of Velykomykhailivka)
Dat de Russen vooral met drones bezig zijn betekend een sanctie op de voortgang van hun front. Drones leveren minder vuurkracht dan artillerie. Voortgang forceren lukt daarom minder. De historische context illustreert dit ook:Russian milbloggers claimed that Ukrainian forces counterattacked near Vorone.
Volkskrant: Russisch leger verovert voor het eerst gebied in Oekraïense provincie Dnipropetrovsk
volkskrant.nl
Rusland presenteert het als een belangrijke doorbraak:
De werkelijkheid is wat minder heldhaftig:Russische propagandakanalen presenteren de oversteek van de provinciegrens als signaal dat de invasie volgens plan vordert. Een analist op de Kremlingezinde nieuwssite Life.ru speculeert al over de val van de hele provincie, die ‘praktisch fataal’ zou zijn voor Oekraïne.
Oekraïne zou doende zijn het terrein terug te veroveren, Deepstate map laat echter een andere werkelijkheid zien:Maar de inname laat volgens militaire deskundigen juist zien hoe traag het Russische offensief verloopt, ondanks de inzet van grote hoeveelheden manschappen. Rusland claimde eind juni al de provincie te zijn ingetrokken. Pas nu, twee maanden later, is het daar in geslaagd.
Kijk ik zelf naar de actuele status van Deepstate krijg ik juist weer de indruk dat de weergave terughoudender is dan die van ISW gisteren, misschien zijn de Russen in het zuidelijke gedeelte (~Berezove) iets verder gekomen:De Oekraïense legerleiding stelde dinsdag dat een van de twee dorpen, Zaporizke, weer in Oekraïense handen is. De gevechten om het andere dorp, Novoheorhivka, te heroveren zijn volgens de legerleiding nog gaande.
Desalniettemin meldt DeepStateMap, een Oekraïense site die het front in kaart brengt, dat beide dorpen onder controle staan van Russische militairen.
/f/image/RKtDWYdW4Hxw90ju6vmZCIEf.png?f=fotoalbum_large)
Hoe dan ook is er een onderliggende implicatie, Oekraïne lekt grondgebied. Een verdere stabilisering van front zou Oekraïne meer controle geven en haar in de gelegenheid stellen haar verdediging beter op orde te krijgen. Zover zijn we nog niet. Maar het persbombardement over bovenstaande veroveringen is een overstatement. Daarom deze post voor de context.
👀🔥 Oryol region, locals report an attack. pic.twitter.com/2iWNuJiLFI
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 28 augustus 2025
Dat lijkt me wel, als je bedenkt hoeveel drones er dagelijks gebouwd worden. Qua menskracht stelt het ook niet gigantisch veel voor.Tens schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:14:
En gisteren Oryol; Continu aanvallen op, brandstof en logistiek. Ik hoop dat Oekraïne deze druk vol kan houden.
Ik vroeg me zelfs af of er niet een flink aantal tandjes bij zouden kunnen. Maar misschien ben ik verblind door positivisme en wishful thinking.
The US has approved a possible $825 million sale to Ukraine of up to 3,350 ERAM missiles and related equipment, DSCA reports. The deal will be funded by Denmark, the Netherlands, Norway, and US Foreign Military Financing. www.dsca.mil/Press-Media/...
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated.bsky.social) 29 augustus 2025
PSN
Prima! Niets mis mee als wij als Europa het betalen. Als de Amerikanen maar produceren en het op een schip zetten deze kant op.YakuzA schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:51:
Meer raketten voor AD betaald door Europa:
[Bluesky]
Zolang we die Russen maar klein krijgen, dan is het allemaal goed.
ik lees hier en daar wel nog het woord "proposed"......moet dat "Congress" daar nog een laatste klap op geven?YakuzA schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:51:
Meer raketten voor AD betaald door Europa:
[Bluesky]
Of is dit nu finaal akkoord en kan er geleverd worden?
[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 29-08-2025 12:59 ]
https://edition.cnn.com/2...n-mines-cheap-drones-intlUkraine has said it destroyed two bridges inside Russia by using a couple of cheap drones to hit stashes of mines and ammunition hidden there by Russian forces.
The Ukrainian military said the two bridges near the border with Ukraine’s Kharkiv region were being used by the Russian military to resupply their troops.
Because of their strategic importance, the bridges were mined – so that the Russian military had the option of blowing them up in case of a sudden Ukrainian advance.
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 29-08-2025 17:20 ]
PSN
Veelal zijn bruggen door de Russen voorzien van springladingen zodat ze die in geval van nood kunnen opblazen. Wellicht was dat hier ook het geval.YakuzA schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:19:
Explosieven opslag onder je nuttige bruggen is niet super handig:
https://old.reddit.com/r/...he_russian_bridge_in_the/
Dat staat ook letterlijk in de quote. Wat me meer verbaasd is dat Rusland schijnbaar rekening houdt met een plotseling Oekraïens offensief, in dit geval ook nog Rusland in.Rzaan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:25:
[...]
Veelal zijn bruggen door de Russen voorzien van springladingen zodat ze die in geval van nood kunnen opblazen. Wellicht was dat hier ook het geval.
Zelfs in NL hebben we dat. Misschien niet direct met aanwezige explosieven. Maar zeker wel de ruimte om er voor te zorgen dat ze niet meer bruikbaar zijn om zwaar materieel er over te vervoeren.Rzaan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:25:
[...]
Veelal zijn bruggen door de Russen voorzien van springladingen zodat ze die in geval van nood kunnen opblazen. Wellicht was dat hier ook het geval.
[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 30-08-2025 07:38 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Voorbeeldje van “vroeger” vanwege te mooi om niet te delen.Standeman schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:00:
[...]
Zelfs in NL hebben we dat. Misschien niet direct met aanwezige explosieven. Maar zeker wel de ruimte om er voor te zorgen dat ze niet meer bruikbaar zijn om zwaar materieel er over te vervoeren.
https://www.russchertekstenbeeld.nl/1934-2/
Kan deel van de recente Oekraïense campagne zijn tegen luchtverdediging op Krim
🔥 Something is smoking in three places in the area of the Saki airfield in Novofedorivka pic.twitter.com/l1ZVX5kVZc
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 30 augustus 2025
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hb3UfCLEm683xWs7iWVmLMjR.jpg?f=user_large)
ook vannacht ander doelwit:
According to unconfirmed reports, Ukraine struck a Russian S-400 air defense system north of Armyansk-Perekop in occupied Crimea. The extent of the damage is still being verified. pic.twitter.com/omErM7WIJR
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 30 augustus 2025
[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 30-08-2025 11:29 ]
🚁Yesterday, two Russian helicopters — a Mi-8 and a Mi-24 — were destroyed at Simferopol Airport in Crimea.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 31 augustus 2025
In the morning of August 30, local residents reported seeing smoke rising from the airport area. Russian authorities also stated that Crimea had come under a drone attack,… https://t.co/kiBP32WkpR pic.twitter.com/DFEb2ct3a8
wel heel snel al satellietbeeld beschikbaar:
Drie stuks kort achter elkaar, lijkt geen test maar een aanval.
water lijkt te breed voor de Dnjepr, mijn gok: over Kinburn split richting de Krim
FP-5 "Flamingo" missile launch. pic.twitter.com/oaxQ6ki5n2
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 31 augustus 2025
Gezien de launch prep een half uur schijnt te duren zou het ook best veel verder weg kunnen zijn.Tens schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:45:
filmpje van flamingo lauches (of claims van)
water lijkt te breed voor de Dnjepr, mijn gok: over Kinburn split richting de Krim
[X]
PSN
Volkskrant liveblog
Zelensky kondigt op X nieuwe aanvallen ‘diep in Rusland’ aan
15:09
Oekraïne heeft nieuwe aanvallen diep in Rusland voorbereid, meldt Volodymyr Zelensky op X in een update over de situatie aan het front. Daarin schrijft hij ook dat de Russen er voorlopig niet in slagen ‘hun strategische doelstellingen’ te behalen.
Edit, zal denk ik over deze tweet van Zelenskyy gaan:Wanneer Oekraïne van plan is om toe te slaan en op wat voor manier, heeft Zelensky logischerwijs niet gedeeld. Het is dus de vraag of Rusland moet vrezen voor een nieuwe Operatie Spinnenweb, de grootschalige droneaanval op Russische luchtmachtbasis van eerder dit jaar. Toen wisten de Oekraïners meer dan veertig vliegtuigen aan te vallen op verschillende plekken tot ver in Rusland.
Report from Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi. First and foremost, about the Pokrovsk direction, where the Russian army is concentrating its greatest efforts and, accordingly, suffering the heaviest losses. Our units continue to carry out their assigned tasks in the Donetsk…
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) 31 augustus 2025
Op zich heeft het best wel logica om een nieuw wapen aan te kondigen, en daarna niet te lang te wachten met gebruik voordat een vijand goed tegenmaatregelen heeft kunnen nemen. Dat is dan een strategisch belang. Ik heb nergens gezien dat het wapen nog niet beschikbaar zou zijn. Verbeter mij als dat anders is.
Om te stellen dat dat wapen aan het eind van het jaar breed beschikbaar komt is misschien wel ruis. Er is nog wel een psychologisch belang aan te wijzen om het vroeg aan te kondigen: het opbeurende effect dat er een gelijkmaker aankomt. Tijd gaat dat leren.
Diep in Rusland zou dan weer niet op de Krim terugslaan, maar misschien ook weer ruis. De vele activiteit op de Krim was mij via jullie posts nog wel opgevallen. Een samenhang met een Flamengo actie hoeft dan niet onwaarschijnlijk te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door teacup op 31-08-2025 18:02 ]
Vermoedelijk was dit het target: FSS Facility in Crimea Hit by Flamingo Missiles, Not Neptune — SourcesTens schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:45:
filmpje van flamingo lauches (of claims van)
[X]
Link: https://militarnyi.com/en...iles-not-neptune-sources/
FSS outpost and patrol boats in Crimea near Armyansk were struck with new Flamingo cruise missiles, not Neptune missiles.
After initial reports indicated that Neptune cruise missiles had struck the site, military sources shared with Militarnyi that the damage was caused by Flamingo cruise missiles, correcting earlier claims made by Astra.
Dan zou ik eerder verwachten dat ze zouden wachten met de aankondiging als er eenmaal een voorraad opgebouwd is en er al een paar aanvallen diep binnen Rusland geweest zijn.teacup schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:48:
Ehhmm. Een en een is twee?
Volkskrant liveblog
Zelensky kondigt op X nieuwe aanvallen ‘diep in Rusland’ aan
[...]
[...]
Op zich heeft het best wel logica om een nieuw wapen aan te kondigen, en daarna niet te lang te wachten met gebruik voordat een vijand goed tegenmaatregelen heeft kunnen nemen.
Waarom nu aankondigen?
Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze hopen dat Rusland AA batterijen terugtrekt van het front om kritieke infrastructuur binnen Rusland en in de Krim te beschermen.
Maar dan zou het alsnog logischer zijn om eerst een paar faciliteiten diep in Rusland aan te vallen terwijl Rusland het nog niet verwacht, en dan pas aan te kondigen, dat zou veel meer effekt hebben
Misschien is de aankondiging niet meer dan ruis, of Will men haar eigen bevolking en buitenlandse partners laten zien dat UA terug kan slaan.
Dit topic is gesloten.
![]()
De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
:strip_exif()/f/image/o1exRdzewUeeuwkHvAO9FlpY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I92avXW7tw1MGwpm5TbmxJE6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yReb0M2Vk5JxM3dtA0pGzocu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X7HtmrnVs3gtsL3E4NrvDZYI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CHi9nJj6XN9v5SspbEVEWyWT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XQ8qUehHrZYjycKbqIA52SHF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BlMV8bcnuWwx6Wmei5GezLkG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9CZY7YvRiClDFDxmrM7KFYtc.jpg?f=fotoalbum_large)