Newbie hier. Als ik de Gielz oplossing wil updaten, moet ik dan de hele installatie gewoon opnieuw doen of een deel daarvan? En raak ik dan geen instellingen kwijt?
Idd, alles opnieuw doen wat is geupdate door Gielz.MoreIlex schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:16:
Newbie hier. Als ik de Gielz oplossing wil updaten, moet ik dan de hele installatie gewoon opnieuw doen of een deel daarvan? En raak ik dan geen instellingen kwijt?
En nee, als je het goed doet raak je geen instellingen kwijt.
Let wel op dat je dezelfde taal installeert als dat is geïnstalleerd, anders moet je wel alles opnieuw instellen...
🇳🇱🌞10kWp🔋5.7kWh Pijnacker Oost/West
Helaas - ik heb weer een “hanger”. Een van de twee torentjes ontlaadt met 165W en luistert niet meer naar Gielz. Gielz denkt ook dat ze beiden nog 91% zijn maar de zendure app laat zien dat toren 1 24% is (en daalt) en de andere 87% op standby…
Ik ben op vakantie - er is geloof ik nog geen manier om op afstand een harde reset te doen he? Aanpassingen in HA doen niks.
Ik ben op vakantie - er is geloof ik nog geen manier om op afstand een harde reset te doen he? Aanpassingen in HA doen niks.
@Gramser Heb je geprobeerd Node-RED te herstarten. Via Settings -> Apps -> Node-RED -> Restart?
Nee! Ga ik meteen doen!ZuinigeRijder schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:36:
@Gramser Heb je geprobeerd Node-RED te herstarten. Via Settings -> Apps -> Node-RED -> Restart?
Lekker de app uit en van je vakantie genieten. Die paar centen is het niet waard om tijdens je vakantie mee bezig te zijn.Gramser schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 23:01:
Dat was ‘m helaas ook niet. Sterker nog, nu herkent Gielz m’n setup niet eens meer: “unknown”.
Morgen verder, niettemin dank!
Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.
Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey
Zoek voor andere zaken het juiste topic.
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.
Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey
Zoek voor andere zaken het juiste topic.