• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:12
@DeadMetal Ja, die 42% efficiëntie gooit even roet in het eten.

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:13:
[...]

Top! Wat ging er mis bij jouw test?
Hij start gewoon niet altijd bij die lage vermogens. En wat je juist wilt is dat hij NOM draait en dat je niet hoeft te kijken of hij dit ook daadwerkelijk doet. Bij de Zendure HA integratie (kan het even niet vinden) was ook een discussie of het naar 50 watt kon en daar was toen ook de conclusie dat het NOM proces niet altijd start.

Als hij eenmaal bezig is kan hij wel heel laag ontladen, het is echt de start van de omvormer. Maar ik zou het gewoon lekker proberen. Mooie van de package, je kunt gewoon alles gemakkelijk zelf tweaken en veel punten komen dan weer naar de standaard package.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:21
gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:27:
[...]

Hij start gewoon niet altijd bij die lage vermogens. En wat je juist wilt is dat hij NOM draait en dat je niet hoeft te kijken of hij dit ook daadwerkelijk doet. Bij de Zendure HA integratie (kan het even niet vinden) was ook een discussie of het naar 50 watt kon en daar was toen ook de conclusie dat het NOM proces niet altijd start.

Als hij eenmaal bezig is kan hij wel heel laag ontladen, het is echt de start van de omvormer. Maar ik zou het gewoon lekker proberen. Mooie van de package, je kunt gewoon alles gemakkelijk zelf tweaken en veel punten komen dan weer naar de standaard package.
Stel ik verleg de energiemeter met + 100W.
Dan denkt de integratie dat ik altijd 100W extra verbruik dan ik in het echt doe. Dan zou hij ook eerder aan moeten springen toch? Dan zou ik eventueel +30/+50W extra op het net gooien boven mijn verbruik van circa 60W. Dan importeer ik niks, betaal in 2027 geen belasting en zou dan eventueel kleine teruglever vergoeding in de nacht ontvangen.
Dan zou ik wel op een zeer laag vermogen opwekken, maar eerder geef je daan dat de RTE dan nog steeds prima zou moeten zijn?
Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:34:
[...]

Stel ik verleg de energiemeter met + 100W.
Dan denkt de integratie dat ik altijd 100W extra verbruik dan ik in het echt doe. Dan zou hij ook eerder aan moeten springen toch? Dan zou ik eventueel +30/+50W extra op het net gooien boven mijn verbruik van circa 60W. Dan importeer ik niks, betaal in 2027 geen belasting en zou dan eventueel kleine teruglever vergoeding in de nacht ontvangen.
Dan zou ik wel op een zeer laag vermogen opwekken, maar eerder geef je daan dat de RTE dan nog steeds prima zou moeten zijn?
Het gaat hier alleen om de nacht neem ik dan even aan. Je kunt er dus ook voor kiezen om het P1 vermogen op basis van tijd of de zonnestand te verhogen.

Voorbeeldje HA;
Overdag gewoon de P1 zoals die is, en dan zodra de zon onder is de P1 vermogen met xx watt verhogen.

Voorbeeldje Buurman en Buurman;
Iedereen heeft wel een tuinlamp of voordeur lamp die op tijd aan gaat. Draai hier een halogeen in van 25-40 watt en je probleem is direct opgelost zonder heel veel moeite. En zonder dat je overdag ook die extra watt ziet.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• Henkoes
gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:38:
[...]

Het gaat hier alleen om de nacht neem ik dan even aan. Je kunt er dus ook voor kiezen om het P1 vermogen op basis van tijd of de zonnestand te verhogen.

Voorbeeldje HA;
Overdag gewoon de P1 zoals die is, en dan zodra de zon onder is de P1 vermogen met xx watt verhogen.

Voorbeeldje Buurman en Buurman;
Iedereen heeft wel een tuinlamp of voordeur lamp die op tijd aan gaat. Draai hier een halogeen in van 25-40 watt en je probleem is direct opgelost zonder heel veel moeite. En zonder dat je overdag ook die extra watt ziet.
Dat is slim!

Ik kan de meter conditioneel meer vermogen (100W) laten geven.
Als ik de sensor in YAML definieer en op basis van een tijd conditie +100W geef, vervolgens deze sensor invoeg in de integratie middels het sensor veld, dan zou het moeten werken toch?

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:09
Faraz schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:13:
[...]

De off-grid port heeft nooit aangestaan (net weer gecheckt: staat inderdaad op "Turned off"), dus dat is het niet.

De Zendure ontlaadde vanochtend netjes tot 5%, en ging daarna over op standby modus, maar daarna is er tussentijds (dus na het ontladen) nog circa 2 uur capaciteit verloren gegaan tot 2% - onder het minimum van 5%. Dus 3% in 2 uur standby tijd. Dat lijkt mij niet normaal.. Enig idee hoe dat kan?

@gielz misschien wel?
en het 'lekken' gebeurt vandaag opnieuw.. hoe kan dit toch? hebben jullie dit nooit (gehad)?
Ik heb het nu 2 keer achter elkaar gehad, vanaf zowel 6% als 5%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9XxODjN4RqMmkp-fLdTL93Ea9I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EIhA7S0OcyL1CM4os4wTEw08.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Faraz op 23-04-2026 11:42 ]

• Faraz
edit: per abuis screenshot eronder geplakt i.p.v. erin

[ Voor 140% gewijzigd door Faraz op 23-04-2026 11:43 ]

• Henkoes
Faraz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:41:
[...]

en het 'lekken' gebeurt vandaag opnieuw.. hoe kan dit toch? hebben jullie dit nooit (gehad)?

[Afbeelding]
Laad jij wel tot 100% op om te kalibreren?

• Faraz
Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:44:
[...]

Laad jij wel tot 100% op om te kalibreren?
Ja... (zoals ook te zien is in de grafiek).
[...]

[Afbeelding]
Je moet iets meer info geven, wat voor zendure configuratie heb je exact. En als je naar sensor.zendure_storage_mode kijkt wat geeft deze dan aan rond deze periode.

Je moet er ook rekening mee houden dat een Zendure 0,2kwh per dag iig gebruikt.

• Henkoes
gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:49:
[...]

Je moet iets meer info geven, wat voor zendure configuratie heb je exact. En als je naar sensor.zendure_storage_mode kijkt wat geeft deze dan aan rond deze periode.

Stel je zet een AC+ helemaal uit (stekker eruit en 6 seconden het knopje indrukken), wat is dan het idle verbruik? in de lente en herfst zal ik waarschijnlijk 1 toren minder nodig hebben. Winter en zomer weer allemaal nodig.

• Faraz
Hippe Lip schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:21:
[...]
....

Nu gebruik ik
YAML:
1
2
3
4
5
6
#
    additional_costs: >
      {% set VAT = states('input_number.btw_percentage') | float(0) %}
      {% set belasting = states('input_number.energiebelasting') | float(0) %}
      {% set opslag = states('input_number.opslag_energieleverancier') | float(0) %}
      {{ (( current_price * VAT) + (belasting * (1 + VAT)) + opslag) |float }}
En nu komt er het juiste resultaat uit *O*

Dank voor je aanhoudendheid 8)
@Hippe Lip heb je dit exact zo in de template van de Nord Pool (HACS) integratie gestopt? Of ergens anders?
En met het 'include VAT' vinkje standaard uit, toch?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:40:
[...]

Dat is slim!

Ik kan de meter conditioneel meer vermogen (100W) laten geven.
Als ik de sensor in YAML definieer en op basis van een tijd conditie +100W geef, vervolgens deze sensor invoeg in de integratie middels het sensor veld, dan zou het moeten werken toch?
Aangezien het alleen om het starten van het terugleveren gaat, kun je er zelfs voor kiezen om de +100W eenmalig maar een kwartiertje te laten draaien na zonsondergang. Als je toch bezig bent kun je er zelfs de voorwaarde aan verbinden dat de afname op dat moment meer dan 25W ofzo moet zijn.
Als je je TV aan hebt staan zit je al snel boven de 100W, dus in de praktijk zal dat niet zo snel gebeuren als je thuis bent.

50W is wel extreem weinig zeg. Heb je goed voor elkaar.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Henkoes
koboy schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:52:
[...]

Aangezien het alleen om het starten van het terugleveren gaat, kun je er zelfs voor kiezen om de +100W eenmalig maar een kwartiertje te laten draaien na zonsondergang. Als je toch bezig bent kun je er zelfs de voorwaarde aan verbinden dat de afname op dat moment meer dan 25W ofzo moet zijn.
Als je je TV aan hebt staan zit je al snel boven de 100W, dus in de praktijk zal dat niet zo snel gebeuren als je thuis bent.

Het fluctueert van 40 naar 60w. Ik heb slimme stekkers en zit dingen automatisch uit als ik ga slapen

• Faraz
gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:49:
[...]

had het eerder al beschreven, maar bij deze nog een keertje: Solarflow 2400 AC+ met een extra AB3000L batterij

storage mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkkgSjfJnYFe0rlCE8HPYDePzLU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L9N1hFdUQaeoTQIse6TYk7rq.png?f=user_large

hij staat dus in de tussentijd (afgelopen 2.5-3 uur) in Flash memory mode. Kan dat iets verklaren?

hij is nu van 6 naar 2% leeggelopen in diezelfde 2,5-3u tijd, maar dat staat toch niet in verhouding met 0.2 kWh per dag?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

[...]

[Afbeelding]
Je hebt met een relatief kleine configuratie (2400plus/pro met 1 AB3000L) ook niet zo heel veel ruimte om calibraties en balanceringen op te vangen.
De zendure al een keer opnieuw opgestart? Wat gebeurt er als je ontlaad tot 10%?

Je dumpt nu met 0,5C stroom tot een vrij laag SOC niveau. Kan goed zijn dat dat een dusdanige belasting is voor de accu dat in de periode erna hij pas goed kan meten wat de daadwerkelijke SOC is wanneer de boel een beetje bijgekomen/afgekoeld is.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Henkoes
koboy schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:52:
[...]

Ook heel slim! Dank voor de input, ga ik meenemen

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:45
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit ook een keer gehad en toen wou hij zelfs ook niet meer automatisch laden vanuit mijn zonneoverschot okal stuurde de Gielz intergratie wel de commands. Ik heb er toen voor gekozen mijn minimale capaciteit op 10% te zetten en draai nu al een paar weken zonder problemen. 10% is volgens Zendure ook een stuk beter voor de batterij. Lijkt er wel op als de batterij onder de 5% in een speciale modus gaat en niet meer lekker reageert.

[ Voor 9% gewijzigd door R1chardTM op 23-04-2026 14:25 ]

• Henkoes
@gielz blijkbaar kan je max en min cell voltages zien in andere integraties met zendure. Kan dat ook met die van jou:?
Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:16:
@gielz blijkbaar kan je max en min cell voltages zien in andere integraties met zendure. Kan dat ook met die van jou:?
Nee, zit er nu niet in. Toevoegen is geen probleem maar dan? Wat zegt het en wat gaat de gebruiker exact met deze informatie doen. Dan liever een panklare sensor zoals de WIFI dat je gewoon weet, hier moet ik wat mee.

@Devke heeft wel een sticky post met wat uitwerkingen;
Devke in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"

[ Voor 8% gewijzigd door gielz op 23-04-2026 15:31 ]

• Henkoes
gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:31:
[...]

Nee, zit er nu niet in. Toevoegen is geen probleem maar dan? Wat zegt het en wat gaat de gebruiker exact met deze informatie doen. Dan liever een panklare sensor zoals de WIFI dat je gewoon weet, hier moet ik wat mee.

@Devke heeft wel een sticky post met wat uitwerkingen;
Devke in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"
naja om te kijken of de batterij die je gekoch thebt wel gezond is.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42
Heb gezocht in dit forum maar niet kunnen vinden. Hopelijk kan iemand me de goed kant op sturen ...
Ik heb recentelijk 2 extra AB3000X accu's onder m'n SF2400 gezet en dat lijkt prima te werken. Ook zie ik in het Gielz meegeleverde dashboard nu 3 accu's staan (heb daar zelf verder niets voor gedaan) maar accu 2 en 3 geven geen data (temperatuur en laadpercentage) terwijl dat er voor accu 1 wèl is.
Ik niet snap niet ....

One cookie a day keeps the doctor away !

ppaulv schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:04:
Heb gezocht in dit forum maar niet kunnen vinden. Hopelijk kan iemand me de goed kant op sturen ...
Ik heb recentelijk 2 extra AB3000X accu's onder m'n SF2400 gezet en dat lijkt prima te werken. Ook zie ik in het Gielz meegeleverde dashboard nu 3 accu's staan (heb daar zelf verder niets voor gedaan) maar accu 2 en 3 geven geen data (temperatuur en laadpercentage) terwijl dat er voor accu 1 wèl is.
Ik niet snap niet ....
Toon even je configuratie tabblad en het tabblad waar de temperaturen op staan.

• Faraz
R1chardTM schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:21:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad en toen wou hij zelfs ook niet meer automatisch laden vanuit mijn zonneoverschot okal stuurde de Gielz intergratie wel de commands. Ik heb er toen voor gekozen mijn minimale capaciteit op 10% te zetten en draai nu al een paar weken zonder problemen. 10% is volgens Zendure ook een stuk beter voor de batterij. Lijkt er wel op als de batterij onder de 5% in een speciale modus gaat en niet meer lekker reageert.
Dank voor je reactie. Klinkt als een bekende situatie.
Ja, was ook van plan om het op 10% te zetten (en te testen). Vanavond of morgen zal ik het effect daarvan wel zien. Volgens mij gebeurde het indedaad de vorige keren niet met min SoC op 12% en 10%.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42
de 2 tabbladen, het zal wel iets doodsimpels zijn ..... maarja.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4gu_dQpkc3oqlEGtBajbt7PZ60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q9R5MY5VnEpS5mp8mc8Pb3Zk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bp1FybAS-UhicnH7PFrQt3HEVCs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jpiyM8oeOy4vFqaojbs0MjFv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkojIkIJ2Q1apeRilKFP-nJYohg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ru0AITNVLwFlN0pr54wZ1YxB.png?f=user_large

One cookie a day keeps the doctor away !

ppaulv schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Batterij volgorde staat op 1, hij gaat dus de volgorde van 1 batterij plaatsen. Maak dit leeg of vul de juiste volgorde in. En zie nog een hoop andere errors ;)

Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:34:
[...]

naja om te kijken of de batterij die je gekoch thebt wel gezond is.
Met de volgende release komt het mee als de test afgerond is. Je kunt het nu al in gebruik nemen via;

TEST Release; https://github.com/Gielz1...-zenSDK/tree/Next-release
Releasenotes; https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/pull/73

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt4ufRAmihk6NZS-ADfu2_FQNbI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zmvacPOLSXqtTISeHwrItKjW.png?f=user_large

Ja zeg, heb net je vorige testrelease weer up & running. Ik wacht wel even hoor 😄

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:06
Kan iemand mij helpen, wat moet ik nu invullen bij afwijkende P1 sensor, heb daar het IP adres van mijn Zendure P1 meter ingevuld, maar klopt dit wel?
Dit staat in de help;
"bijvoorbeeld sensor.eigen_P1 – je eigen afwijkende P1 sensor toevoegen waarbij +watt afname is en -watt teruglevering (vul je hier je eigen sensor in dan is deze altijd leidend). Ga naar WIKI voor afwijkende P1/CT API's."
Maar ik snap niet wat ik met die file moet die in die WIKI bij de Zendure P1 staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkL-ahNmTeC4iLf504zXM6Tqsk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2vNIbFx6uV3VnWi9gsQ794P1.png?f=fotoalbum_large

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:48
ppaulv schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:42:
Zo te zien moet je ook nog "apexcharts-card" installeren via HACS. Daarna worden de grafieken getoond.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• tweetyvogel
  • Laatst online: 20:59
[quote]gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:07:
[...]

Met de volgende release komt het mee als de test afgerond is. Je kunt het nu al in gebruik nemen via;

Releasenotes; https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/pull/

Nou mooi is dat test geïnstalleerd en het resultaat is…..
Vannacht maar ontladen en dan weer laden kijken of dit iets helpt….. nog andere suggesties ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eM7xn5FOMItFfgHRdLva8a_Uwo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3Oz6ltVapxMaUtpEct6Ntx56.png?f=fotoalbum_large
tweetyvogel schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:49:
[quote]gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:07:
[...]

Releasenotes; https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/pull/

Nou mooi is dat test geïnstalleerd en het resultaat is…..
Vannacht maar ontladen en dan weer laden kijken of dit iets helpt….. nog andere suggesties ??

[Afbeelding]
Ik zou nog een keer de package verversen, @Devke en ik hebben de berekening aangepast zat een fout in... door het foutief lezen van de zenSDK readme was het x10 mV.

Super bedankt voor het mee doen met testen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door gielz op 23-04-2026 19:08 ]

jannus66 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:46:
Kan iemand mij helpen, wat moet ik nu invullen bij afwijkende P1 sensor, heb daar het IP adres van mijn Zendure P1 meter ingevuld, maar klopt dit wel?
Dit staat in de help;
"bijvoorbeeld sensor.eigen_P1 – je eigen afwijkende P1 sensor toevoegen waarbij +watt afname is en -watt teruglevering (vul je hier je eigen sensor in dan is deze altijd leidend). Ga naar WIKI voor afwijkende P1/CT API's."
Maar ik snap niet wat ik met die file moet die in die WIKI bij de Zendure P1 staat.

[Afbeelding]
Voeg deze regels toe aan je configuration.yaml onderaan. Met het juiste IP van je Zendure P1;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2C702syvNmvnxgdS_UfQsbmBFY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wDdAIfNSxFpRXmYWV2lmQJwj.png?f=user_large
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
rest:
  - resource: http://<IP-ZENDURE-P1>/properties/report
    scan_interval: 1
    sensor:
      - name: "P1 Zendure API"
        value_template: "{{ value_json.total_power | float }}"
        unique_id: P1_Zendure_API
        unit_of_measurement: "W"
        device_class: power
        state_class: measurement
Vervolgens kun je hem vinden en gebruiken onder sensor.p1_zendure_api

[ Voor 6% gewijzigd door gielz op 23-04-2026 19:09 ]

• tweetyvogel
  • Laatst online: 20:59
gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:56:
[...]

Ik zou nog een keer de package verversen, @Devke en ik hebben de berekening aangepast zat een fout in... door het foutief lezen van de zenSDK readme was het x10 mV.
pfff. zo dat is een geruststelling, bedankt voor de snelle reactie. Top :)

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:06
gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:02:
[...]

Voeg deze regels toe aan je configuration.yaml onderaan. Met het juiste IP van je Zendure P1;
Gelukt, plaatje ziet er beter uit zo!
Bedankt!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

gielz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:56:
[...]

Super bedankt voor het mee doen met testen _/-\o_
Zit eens te kijken maar het klopte toch zoals het was?

Volgens de beschrijving uit jouw laatste testreleasenotes reken je het om naar millivolts.
<= 20mv: perfect
<= 40 mv: goed
etc

ZenSdk verstuurt inderdaad in stappen van 10 mV (0,01V is 10 mV) dus moet je het verschil * 10 doen om millivolts te hanteren. Volgens mij klopte je eerdere commit en nu juist niet meer.
Aardedraadje schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:21:
[...]

Zit eens te kijken maar het klopte toch zoals het was?

Volgens de beschrijving uit jouw laatste testreleasenotes reken je het om naar millivolts.
<= 20mv: perfect
<= 40 mv: goed
etc

ZenSdk verstuurt inderdaad in stappen van 10 mV (0,01V is 10 mV) dus moet je het verschil * 10 doen om millivolts te hanteren. Volgens mij klopte je eerdere commit en nu juist niet meer.
Klopt je hebt gelijk. Nu rekent hij het V verschil maar hanteert mV bij thresholds. Kan dan beter van de threshold overal een tiende van pakken. Ik ga even kijken wat andere fabrikanten doen wat ze acceptabel vinden.

Of heb jij toevallig al ergens die data?

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb net mijn 3e batterij (2400AC+ en de 3000L accu) toegevoegd, ip adres add in de proxy en eea ijkt te werken. Allen mis ik wel de batterij values van accu 7, 8 (en nummer 9 als ik die morgen binnen krijg)
Heb nu 2x 2400AC+ met beide 2 extra accu;s (16,68kWh in theorie)
1x 2400AC+ en 1x 3000L accu. Accu van deze laatste 2 lijk ik niet te zien.

Extra (en laatst) 3000L komt morgen pas binnen :D.

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 23-04-2026 20:39 ]

• R1chardTM
Tortelli schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:38:
Ik heb net mijn 3e batterij (2400AC+ en de 3000L accu) toegevoegd, ip adres add in de proxy en eea ijkt te werken. Allen mis ik wel de batterij values van accu 7 en 8.
Heb nu 2x 2400AC+ met beide 2 extra accu;s (16,68kWh in theorie)
1x 2400AC+ en 1x 3000L accu

Extra (en laatst) 3000L komt morgen pas binnen :D.
Deze vraag is al vaker voorbij gekomen. De Gielz integratie is bedoeld voor 1 omvormer, daar is de max 6 batterijen voor. De integratie ondersteund dan ook max 6 baterijen. Dat je met de proxy het met wel meer omvormers aan de praat krijgt, betekend niet dat de integratie dit ook doet.

[ Voor 11% gewijzigd door R1chardTM op 23-04-2026 20:41 ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kortom mijn 3e set gaat helemaal niet gebruikt worden? Of laat hij hem niet zien in het dashboard maar werkt alles verder gewoon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sXhP4PEbziw9KdhZt7D91ynOA8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QtLLIoCYUoyRyGN0kVJHvdiK.png?f=user_large
Onder gezondheid staat wel gewoon 8 accu's, laadpercentage is ook zichtbaar.

[ Voor 63% gewijzigd door Tortelli op 23-04-2026 20:43 ]

• R1chardTM
Tortelli schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:41:
Kortom mijn 3e set gaat helemaal niet gebruikt worden? Of laat hij hem niet zien in het dashboard maar werkt alles verder gewoon?
Als je het met de proxy aan de praat hebt, lost de proxy de uitdaging voor meerdere omvormers op. Je gaat ze alleen niet in de integratie zien. Data direct uit de SDK zal wel meer kunnen tonen, maar sommige batterij specifieke sensoren zijn hardcoded tot max 6. Heb zelf 1 omvormer, dus weet verder niet wat je moet instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door R1chardTM op 23-04-2026 20:44 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH0OSY0ft1_1LHCE13Qnf3cqTuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axCqxqahwuH725f7yEAjjTyS.jpg?f=fotoalbum_large

Ok, dit snap ik niet - ik lees ineens niks meer uit. Heb ik ergens op geklikt wat ik niet had moeten doen...? Herstart van HA werkte niet. Batterijen doen zo te zien nog wel hun werk...

• koos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Is het mogelijk om via de Gielz integratie de batterij zo te sturen dat hij om 20.00uur overschakelt naar handmatig en om 0600uur terug naar nul-op-de-meter? In de AH integratie van Zendure zelf lukt het mij wel om het te automatiseren. Maar Gielz kan ik niet vinden bij "doe dan" in de UI.
's Nachts heb ik de NOM op m'n EcoFlow zelfbouw om 's ochtens nog wat in de Zendure te hebben voor de ochtend piekjes.

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Gramser schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:00:
[Afbeelding]

Ok, dit snap ik niet - ik lees ineens niks meer uit. Heb ik ergens op geklikt wat ik niet had moeten doen...? Herstart van HA werkte niet. Batterijen doen zo te zien nog wel hun werk...
Kloppen al je IP adressen nog van je zendures? (dacht dat je er meer had)
Kun je naar deze IP adressen nog gewoon de 'report' pagina benaderen?

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

De IP-adressen kloppen nog en staan juist vermeld in de nodered van gast777. Report-pagina ken ik niet, maar hij herkent de Zendure blijkbaar niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut3WCHSLVlNKwtPS5MO62KVIjlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZORRRNANGhQjJNt5jswDtdr.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.