• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:16

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

..Christiaan.. schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:12:
Dinsdag ben ik eigenaar van een Zendure 2400AC+. Is het beter om het gelijk via HA te laten lopen? Of eerst de standaard installatie en daarna de handleiding hier?
Sinds afgelopen donderdag ben ik eigenaar van 2x 2400AC+, zoals je weet. Tot nu toe draai ik die volledig op de Zendure app en software. Dat blijkt erg leerzaam!

Uiteindelijk ga ik naar volledig lokale aansturing van @gielz en @gast777, maar eerst wil ik de basis leren kennen. Ik leer nu al veel.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03:21
gast777 schreef op zondag 19 april 2026 @ 17:37:
[...]

Dit weet ik wel wat het is en dat is opgelost in de laatste Proxy versie.

Wat er gebeurt is het volgende. Je hebt twee Zendures. Bij lagere vermogens is er 1 daarvan aktief, de andere in standby. Als er gewisseld wordt van device of als je van 2 naar 1 device gaat, wordt er dus een op 0 Watt gezet. Na 5 minuten zet de proxy die op 'slaapmode' oftewel smartmode=0 oftewel 'opslaan in Flash'. Daarna heb ik hier ook gezien dat "outputPackPower" een laag vermogen aangeeft, rond de 20 Watt. Dit is Zendure gedrag en is niets aan te doen en op zichzelf geen probleem.

De huidige versie van Gielz ziet dat als Opladen met 20W, terwijl de andere Zendure aan het Ontladen is. De proxy combineert deze waarden in een device. Zo krijg je het beeld in je screenshot met laden en ontladen tegelijk.

Dat alleen is nog niet echt een probleem eigenlijk, hoewel het er wat raar uitziet. Maar ik heb gezien dat dit ook kan leiden tot wat ander incorrect gedrag omdat Gielz HA dit ziet als Opladen terwijl je eigenlijk aan het ontladen bent. Daardoor kreeg ik het fenomeen dat na een device wissel weer een wissel terug gedaan werd, wat niet de bedoeling is.

In de nieuwste Proxy versie is dit dus opgelost. De Proxy houdt nu rekening met dit Zendure gedrag en zorgt ervoor dat altijd laden of ontladen op 0 Watt is. In bovenstaande situatie wordt nu het kleine 'oplaad' getal van het grote 'ontlaad' getal afgetrokken en dan aan HA doorgegeven.

Dus ik zou aanraden om de laatste Proxy versie op je node-RED te zetten.
Sinds welke versie is dit? En kan ik ergens mijn geïnstalleerde versie vinden?
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.