Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06
Denk ook dat de trainer veel met hem bezig is, als ex spits zijnde. En ook het team als geheel hoe hem het beste aan te spelen/ bereiken.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:13
OMX2000 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:30:
[...]

Concentratie dingetje. Kan ook met conditie te maken hebben. Feyenoord verslapt te vaak onnodig.
Ik denk dat ze rustig proberen de tijd dat ze zo kunnen voetballen als de eerste helft (kost veel energie) op te bouwen, maar ook dat het idee is om snel (eerste helft) op een voorsprong te komen in de weekenden en het dan rustig(er) uit te spelen.
Zeker met de Europese wedstrijden erbij tussendoor is het wel handig om wedstrijden snel te kunnen beslissen en dan rustig uit te voetballen, spaart enorm veel kracht...

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:44
Je kan ook nooit eens even lekker rustig zitten bij Feyenoord he. Ga gewoon eens met 3-0 de rust in, dat zou totaal niet geflatteerd zijn geweest.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:59
Wel weer een lastige ploeg gehad.

PSV en Ajax hebben amper nog linkerrijtje ploegen gehad, wij wel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:46:

Dan zou ik me maar zorgen gaan maken, de kleintjes kunnen je zomaar punten kosten. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:16
LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:32:
Die Larin wissel maakte het verschil. Die hield die ballen op het middenveld weer bij zich zodat de rest kon omschakelen.
Wanneer dan? Zijn eerste (?) balcontact was de assist. Daarna heb ik hem ook niet meer gezien.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11 20:48
donleone83 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:59:
[...]

Wanneer dan? Zijn eerste (?) balcontact was de assist. Daarna heb ik hem ook niet meer gezien.
Bleef een paar keer sterk aan de bal op het middenveld, maar misschien heb je dat gemist.

• LZ86
Advizor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

Bleef een paar keer sterk aan de bal op het middenveld, maar misschien heb je dat gemist.
Ja precies, haalde daarmee de angel ook uit de countermogelijkheden van Utrecht.

Maar wel lekker. Utrecht, AZ, heerenveen en Groningen al gehad nu.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:34:
[...]

Iedereen inclusief ikzelf had m al afgeschreven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zASLeuRtEdxdyQUeCdR76eLiYPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lvd3KZ2J1wypAh4sEfhhrwde.jpg?f=fotoalbum_large

Echt niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Advizor

Alleen Groningen, AZ en Utrecht.
Dus 5 uit het rechter rijtje. ;)

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 23:13

Idd een lekkere start. Maar als je puur naar de stand kijkt, dan zie je gewoon dat de traditionele top 3 nog heel dicht bij elkaar staan.
Verschil met PSV en Ajax is maar 3 en 6 punten. Het is wel goed om te zien dat we een scorende spits hebben.
Als Moussa en Sauer nog los komen dan kunnen we mooie dingen tegemoet zien.
Gebrek aan CV is echt wel een dingetje.

• jbdeiman

• LZ86
Russel88 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Idd een lekkere start. Maar als je puur naar de stand kijkt, dan zie je gewoon dat de traditionele top 3 nog heel dicht bij elkaar staan.
Verschil met PSV en Ajax is maar 3 en 6 punten. Het is wel goed om te zien dat we een scorende spits hebben.
Wij krijgen nu Heracles (dat moet gewoon 3 punten zijn, die staan laatste. Elke andere uitslag zou een schande zijn), PSV en daarna Volendam.

Ajax krijgt nu AZ, Twente, Heerenveen en Utrecht. PSV krijgt GAE, ons, Fortuna en AZ.

Beide ploegen gaan nu lastigere tegenstanders krijgen dan wat ze tot nu toe hebben gehad. Die gaan punten laten liggen. De pot tussen PSV en Feyenoord zal een beetje 50/50 zijn. Als Feyenoord spel op de mat legt zoals tegen AV en vandaag de eerste helft pakken wij m.

Wij gaan nu een makkelijker deel van het programma in en PSV en vooral Ajax gaan nu lastige ploegen krijgen. Het ziet er goed uit voor ons voor nu.

• DutchOwnage
Russel88 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Verschil is dat we vorige 2 seizoenen al op minstens 4/5 punten achterstand stonden en nooit meer dichterbij kwamen omdat PSV maar bleef winnen. Over 3 weken Feyenoord-PSV :7

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2025 17:17 ]

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:14:
[...]

Wij krijgen nu Heracles (dat moet gewoon 3 punten zijn, die staan laatste. Elke andere uitslag zou een schande zijn), PSV en daarna Volendam.

Ajax krijgt nu AZ, Twente, Heerenveen en Utrecht. PSV krijgt GAE, ons, Fortuna en AZ.

Beide ploegen gaan nu lastigere tegenstanders krijgen dan wat ze tot nu toe hebben gehad. Die gaan punten laten liggen. De pot tussen PSV en Feyenoord zal een beetje 50/50 zijn. Als Feyenoord spel op de mat legt zoals tegen AV en vandaag de eerste helft pakken wij m.

Wij gaan nu een makkelijker deel van het programma in en PSV en vooral Ajax gaan nu lastige ploegen krijgen. Het ziet er goed uit voor ons voor nu.
Dit is wel het moment om PSV te pakken inderdaad, die zitten er niet lekker in.
Ik blijf me vast houden aan dat vorig jaar de kleintjes ook lastig waren en dat het moeilijke rijtje juist de opstanding was. Ik weet het, beetje naïef, laat me maar. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

Verschil is dat we vorige 2 seizoenen al op minstens 4/5 punten achterstand stonden en nooit meer dichterbij kwamen omdat PSV maar bleef winnen.
Nou dat is niet helemaal waar, Feyenoord liet ook gewoon een hoop liggen en er was een tijd om zelfs aan plek drie te twijfelen. Zo goed was het allemaal niet in die fase.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Gonadan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:26:
[...]

Nou dat is niet helemaal waar, Feyenoord liet ook gewoon een hoop liggen en er was een tijd om zelfs aan plek drie te twijfelen. Zo goed was het allemaal niet in die fase.
In mijn beleving was Feyenoord vol in de achtervolging en zette goede reeksen neer op den duur, maar mocht niet meer baten vanwege dat puntenverlies aan het begin. Maar correct me if i'm wrong. Waarschijnlijk was dat onder het laatste seizoen van Slot bedenk ik me net en niet het afgelopen seizoen.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2025 17:30 ]

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:29:
[...]

In mijn beleving was Feyenoord vol in de achtervolging en zette goede reeksen neer op den duur, maar mocht niet meer baten vanwege dat puntenverlies aan het begin. Maar correct me if i'm wrong. Waarschijnlijk was dat onder het laatste seizoen van Slot bedenk ik me net en niet het afgelopen seizoen.
Klopt, onder Slot was een heel andere race dan afgelopen seizoen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:05:
[...]

Ja precies, haalde daarmee de angel ook uit de countermogelijkheden van Utrecht.

Maar wel lekker. Utrecht, AZ, heerenveen en Groningen al gehad nu.
@Advizor Ik kan het oprecht ook verkeerd gezien hebben want probeerde tegelijkertijd een kleuter te vermaken maar die assist was toch zijn eerste balcontact koud in het veld ongeveer?

Ik vind het dan een beetje overdreven om zijn inbreng het kantelpunt te noemen omdat Feyenoord daarna wel kon omschakelen. Dat doet vermoeden dat we door Larin weer aan voetballen toe kwamen en daaruit uiteindelijk die goal volgde. Na die goal gebeurde er überhaupt weinig meer.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:15

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:31:
[...]

Maar op het eind kunnen ze het weer wel
Vooral Larin is steeds heel nuttig!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Ja hallo ik zit helemaal onder de blauwe plekken. Ging van rij 16 naar 3 :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Advizor
Ron Jans effect trouwens ook uitgewerkt?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:02
Advizor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:15:
Ze missen ook echt Cathline

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15:25
Harribo schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:32:
[...]

Ze missen ook echt Cathline
Voeg daar Victor Jensen ook maar bij

• Gonadan

Gonadan

Godts last van de hamstrings, gaat niet mee naar Jong België. Blessure van ongeveer precies één interland periode? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-11 20:49
Toch wel interessant het verhaal van de NOS dat binnen Ajax men inmiddels vindt dat Kroes zijn werk niet goed doet, en dat men dat ook van Heitinga vindt. En dat ze dat denken te kunnen oplossen met 2 hulpjes. Nieuw hoofdstuk in het waanzin kabinet dat Ajax heet.

Ook wel grappig dat Heitinga schijnbaar te horen heeft gekregen dat die moet gaan spelen naar de kwaliteit van zijn selectie. Ik kan mij een Italiaanse trainer herinneren die door allerlei figuren in en rond de club daarvoor het leven werd zuur gemaakt.

• jbdeiman
Kist schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:01:
Toch wel interessant het verhaal van de NOS dat binnen Ajax men inmiddels vindt dat Kroes zijn werk niet goed doet, en dat men dat ook van Heitinga vindt. En dat ze dat denken te kunnen oplossen met 2 hulpjes. Nieuw hoofdstuk in het waanzin kabinet dat Ajax heet.

Ook wel grappig dat Heitinga schijnbaar te horen heeft gekregen dat die moet gaan spelen naar de kwaliteit van zijn selectie. Ik kan mij een Italiaanse trainer herinneren die door allerlei figuren in en rond de club daarvoor het leven werd zuur gemaakt.
Tussen of 'men dit vindt' of dat er mensen zijn gesproken die dit (wellicht zelfs voorzichtig/ tussen de lijnen door) hebben uitgesproken zit maar een dun lijntje, zeker in Medialand. Maar op zichzelf is dit natuurlijk geen heel gek verhaal, omdat er eigenlijk de afgelopen jaren keer op keer is aangetoond dat de leidsmensen hun eigen rol in het geheel liefst bagatelliseeren.
Dus het gevolg is dat men Kroes en Heitinga niet wil ontslaan, omdat daarmee het eigen brevet van onvermogen ook pijnlijk duidelijk wordt. Simpel gezegd, als Heitinga en Kroes eruit moeten zouden ze zelf ook moeten vertrekken omdat zij (mede) verantwoordleijk waren voor het aanstellen van deze mensen.

Dus wat gebeurt er, ze zetten er mensen naast, waarmee ze eigenlijk zeggen, ze zijn er nog niet klaar voor, maar het zijn wel de juiste mensen op de juiste plek. We hebben er nog vertrouwen in dat het goed komt met Kroes aan het technische roer en Heitinga als trainer/ coach.

Zou i.mo. wel passen bij alles wat we de afgelopen jaren hebben zien gebeuren bij de club, schijnbaar is het pluche daar heel fijn en willen mensen niet weg. Misschien die stoelen maar gewoon eens vervangen voor houten stoelen (lieftst met houten poten) zodat daar ook beter aan gezaagd kan worden. :+

• Agent47

Agent47

Gonadan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:21:
Godts last van de hamstrings, gaat niet mee naar Jong België. Blessure van ongeveer precies één interland periode? :D
Ik heb na gisteren ook last van de hamstring :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

En uit het gestamel van Heitinga begreep ik dat hij een hulpje zocht voor het veldwerk. Juist Heitinga zelf blinkt uit in pionnetjes plaatsen. Het lijkt me, dat als je Heitinga laat zitten, een tactisch genie aanstellen. Beter is om ‘m vandaag op non-actief te zetten.

XXXVI

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:20
Toch wel interessant het verhaal van de NOS
Arno Vermeulen. Misschien klopt het maar sinds de Cruijff revolutie kan ik niets van wat die man over Ajax te melden heeft nog serieus nemen. Die is zo duidelijk anti dat ie geen mogelijkheid onbenut laat om zich negatief over Ajax uit te laten.

Als Ajax niet tevreden is moeten ze die gasten gewoon wegsturen, maar iets zegt me dat ze zelf ook niet weten wie (of niemand wil).

[ Voor 10% gewijzigd door JEightyFive op 06-10-2025 10:17 ]

• Alex_79
ephymerous schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

En uit het gestamel van Heitinga begreep ik dat hij een hulpje zocht voor het veldwerk. Juist Heitinga zelf blinkt uit in pionnetjes plaatsen. Het lijkt me, dat als je Heitinga laat zitten, een tactisch genie aanstellen. Beter is om ‘m vandaag op non-actief te zetten.
Ze zitten achter de ex coach van Quick Boys aan (van Duivenbode, Duivenvoorden weet ik veel) die nu assistent bij de Graafschap is, en uitblinkt in Heitinga's zwakke punt, het analyseren van de tegenstander. De Graafschap heeft al aangeven dat ze de telefoon niet op gaan nemen, Ajax geeft nog niet op.

• Advizor
ephymerous schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

En dan? Welke topcoach gaat dit precies omkeren met deze gemankeerde selectie. Kroes heeft Heitinga deze zomer maar liefst 1 echte versterking (Gloukh) bezorgd. De rest is lood om oud ijzer. Verder is de selectie volledig uit balans.
Ik roep dit al weken en ben blij dat dit gisteren bij ESPN en NOS ook eindelijk eens werd benoemd.

Tegelijkertijd ontbreekt het natuurlijk wel aan een tactisch plan. Farioli heeft dat vorig seizoen prima gedaan. Maar dit seizoen moest er weer aanvallend voetbal komen, want wij zijn Ajax. Dat soort geneuzel.
Nou, dat gaat natuurlijk niet met vrijwel dezelfde selectie.

Heitinga/Keizer ontslaan betekent dat je Kroes ook moet ontslaan. Wat weer betekent dat ze hoger in de boom ook fouten hebben gemaakt.

(Daarnaast hadden ze natuurlijk nooit verder moeten gaan met Kroes na dat aandelen debacle. Maar dat terzijde.)

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:20
Alex_79 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Ze zitten achter de ex coach van Quick Boys aan (van Duivenbode, Duivenvoorden weet ik veel) die nu assistent bij de Graafschap is, en uitblinkt in Heitinga's zwakke punt, het analyseren van de tegenstander. De Graafschap heeft al aangeven dat ze de telefoon niet op gaan nemen, Ajax geeft nog niet op.
Toch ook wel bijzonder he. Er waren tijden dat trainer van Ajax zo'n beetje het hoogst haalbare was in de Eredivisie en mensen er een moord voor zouden doen. Nu moet men op de knietjes bij een trainer die net bij de amateurs vandaan komt omdat de huidige trainer een tactisch onbenul is.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Toch ook wel bijzonder he. Er waren tijden dat trainer van Ajax zo'n beetje het hoogst haalbare was in de Eredivisie en mensen er een moord voor zouden doen. Nu moet men op de knietjes bij een trainer die net bij de amateurs vandaan komt omdat de huidige trainer een tactisch onbenul is.
Het mooie is nog dat er iemand echt denkt dat dit het probleem oplost.
Of druk bezig is om zn eigen bordje schoon te vegen 'jamaar ik heb er alles aan gedaan kijk we hebben hem zelfs extra ondersteuning gegeven'.
Kroes ondersteuning geven als ie maar een fractie uit mag geven van wat er binnen komt en er overal geroepen wordt dat er eerst spelers weg moeten voor ie iemand mag halen.. En als ie dan iemand kan halen die perfect in het plaatje past (Alvarez) 'ja maar dat is te duur'

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

En dan? Welke topcoach gaat dit precies omkeren met deze gemankeerde selectie. Kroes heeft Heitinga deze zomer maar liefst 1 echte versterking (Gloukh) bezorgd. De rest is lood om oud ijzer. Verder is de selectie volledig uit balans.
Ik roep dit al weken en ben blij dat dit gisteren bij ESPN en NOS ook eindelijk eens werd benoemd.
Wat de NOS of ESPN roept boeit me niks, die roepen maar wat net van welke kant de wind komt.
Heitinga/Keizer ontslaan betekent dat je Kroes ook moet ontslaan. Wat weer betekent dat ze hoger in de boom ook fouten hebben gemaakt.
Zou niet weten waarom Kroes dan weg zou moeten. Heitinga was niet zijn 1e keuze.

• toolkist
  • Niet online
Het enige wat je Kroes wat mij betreft (deels) kunt verwijten is dat er geen ervaren vervanger voor Henderson is gehaald en dat ie Berghuis bij heeft laten tekenen.
Heitinga wilde zo nodig met Wijndal gaan werken, dan kun je niet zomaar een andere linksback halen.

• jbdeiman
Alex_79 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Niet om het een of ander, maar ook met analyse van de tegenstander zie ik niet in dat de taktiek ineens wel goed gecommuniceerd en uitgevoerd wordt door de spelers. De tegenstander analyseren is 1 ding, maar het gaat er i.m.o. voor nu om dat je je eigen spelers analyseert en ze op een manier laat voetballen waar de spelers wel goed voor zijn.

Overigens (voor wat er van waar is) las ik ook dat de Graafschap niet mee wil werken, maar dat Ajax toch enorm blijft trekken om die man zsm bij de Graafschap los te weken. Geeft i.m.o. ook wel aan in hoeverre ze in paniek lijken te zijn.

• jbdeiman
JEightyFive schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Het kan verkeren inderdaad, maar naast dat het niet goed gaat momenteel is het afbreukrisico (want enorm wespennest) voor velen ook enorm. Er zullen genoeg zijn die het liefst hun vingers er niet aan willen branden en die liever in een wat stabieler omgeving willen werken.

• Gonadan

Gonadan

Ah, Arno Vermeulen had weer een stoel voor zichzelf gereserveerd op TV begrijp ik? Ik laat de pallet zout vast aanrukken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:55:
[...]

Het kan verkeren inderdaad, maar naast dat het niet goed gaat momenteel is het afbreukrisico (want enorm wespennest) voor velen ook enorm. Er zullen genoeg zijn die het liefst hun vingers er niet aan willen branden en die liever in een wat stabieler omgeving willen werken.
Andersom is er ook veel te winnen, en dat kunnen ze dan op hun conto schrijven. Zie Farioli

• wndlr
  • Registratie: September 2025
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:27:
[...]

Andersom is er ook veel te winnen, en dat kunnen ze dan op hun conto schrijven. Zie Farioli
Dat dachten ze bij ManU ook. Amorim heeft ondertussen alle negatieve records van Ten Hag 3x verbroken.

Er zijn zover bekend geen conflicten met de leiding en/of de spelersgroep en dan doet een nieuwe trainer die tijdens het seizoen instapt het zelden beter.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:44

Brevet van onvermogen voor beide. Hulpjes gaan dan ook niet helpen om iemand geschikt te maken, kunnen het misschien kort beetje verbloemen maar na tijdje zal het echte niveau weer naar boven komen.

En wie had nou kunnen bedenken dat een onervaren trainer die al eens was mislukt was en sindsdien geen extra hoofdtrainer ervaring op had gedaan zou kunnen falen /s 8)7 |:( . Zelfde voor iemand uit makelaarswereldje die alleen de financiele belangen deed voor makelaarsbedrijf dat die hopeloos zou falen in het onderhandelen van transferkosten en contracten... Niet alsof iedereen die beetje logisch nadacht en zich niet blind staart op "Ajax-DNA" die niet al tijden liep te roepen. Zou Kroes zichzelf ook al een nekklap gegeven hebben voor het hebben van maar 1 LA en 4 LV, zoals hij bij Mislintat wou doen toen het omgekeerd was?

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56
jbdeiman schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:53:
[...]

Niet om het een of ander, maar ook met analyse van de tegenstander zie ik niet in dat de taktiek ineens wel goed gecommuniceerd en uitgevoerd wordt door de spelers. De tegenstander analyseren is 1 ding, maar het gaat er i.m.o. voor nu om dat je je eigen spelers analyseert en ze op een manier laat voetballen waar de spelers wel goed voor zijn.
Als je hoog druk gaat zetten tegen Marseille en vervolgens een inzakkend middenveld opstelt en je enige creativiteit bankt voor lopers tegen Sparta dan heeft het ook een klein beetje met tactiek tegenstander te maken.

Niemand verplicht Heitinga om bewust de tegenstander in hun kracht te zetten.

• donleone83
Ik vind het verhaal over iemand toevoegen die beter is in het analyseren van de tegenstander best wel onzin. Ja, tegen Marseille werd je afgeslacht omdat je zo naïef was. Maar hoe De Zerbi het liefst speelt en wat je dan vooral niet moet doen was een paar dagen er voor al breed uitgemeten in de media. Om het dan toch te doen is pure overschatting van je selectie wat mij betreft.

Voor de rest hoor je niet (fases in de wedstrijd) zoek gespeeld te worden door pak hem beet Sparta, NAC en Telstar. Op elke positie heb je een betere speler die sneller kan handelen dan zijn directe tegenstander. Vanuit dat gegeven zou je dit soort wedstrijden altijd moeten domineren als je als team weet wat je doet. Volgens mij ontbreken dan juist patronen en duidelijke afspraken. Heeft niemand een idee hoe er precies gevoetbald moet worden als je dan aanvallend wil spelen of wie er wat doet als je een counter tegen krijgt. Dan kan je de tegenstander dood analyseren en je daar op aanpassen, maar het begint toch echt met het maximale uit je eigen team halen. En dat lukt Heitinga consequent niet.

• jbdeiman
donleone83 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:47:
Ik vind het verhaal over iemand toevoegen die beter is in het analyseren van de tegenstander best wel onzin. Ja, tegen Marseille werd je afgeslacht omdat je zo naïef was. Maar hoe De Zerbi het liefst speelt en wat je dan vooral niet moet doen was een paar dagen er voor al breed uitgemeten in de media. Om het dan toch te doen is pure overschatting van je selectie wat mij betreft.

Voor de rest hoor je niet (fases in de wedstrijd) zoek gespeeld te worden door pak hem beet Sparta, NAC en Telstar. Op elke positie heb je een betere speler die sneller kan handelen dan zijn directe tegenstander. Vanuit dat gegeven zou je dit soort wedstrijden altijd moeten domineren als je als team weet wat je doet. Volgens mij ontbreken dan juist patronen en duidelijke afspraken. Heeft niemand een idee hoe er precies gevoetbald moet worden als je dan aanvallend wil spelen of wie er wat doet als je een counter tegen krijgt. Dan kan je de tegenstander dood analyseren en je daar op aanpassen, maar het begint toch echt met het maximale uit je eigen team halen. En dat lukt Heitinga consequent niet.
Maar (onder Farioli daargelaten), dit wel aanvallen, maar in de omschakeling niet snel genoeg/ scherp genoeg zijn speelt al wel heel lang bij Ajax, eigenlijk is die tendens met Ten Hag wel een beetje ingezet, en zijn ze daar niet meer echt onderuit gekomen.
Komt dit dan omdat er teveel spelers zijn die vooruit willen voetballen, dat spelers elkaar niet corrigeren (durven) of omdat de tactiek voor geen meter klopt (en dus Heitinga zijn schuld)?
Als je kijkt, heb je met Gaaei (rechts) en Wijndal (links) spelers die vooral graag voetballen en aanvallen, maar die niet (als bijv een Dumfries) de drive hebben volle bak terug te verdedigen. Op het middenveld (Taylor, Klaasen, die eigenlijk alles spelen) een beetje hetzelfde, ze komen graag aanvallend aan de bal, maar terug-verdedigend vaak te traag.

Zo zie je bij momenten (vrije trap op 25 meter, bal kwijt en het wordt gevaarlijk) dat er teveel spelers te hoog staan, maar ook niet bij machte zijn om te corrigeren bij de tegenstoot van een tegenstander op dat moment. Ik herinner me dat Ten Hag het al vaak had over dat 'de restverdediging' niet goed was en dat gebeurt momenteel best regelmatig weer. Ik denk ook dat dit (één van) de reden(en) was dat Farioli juist die zekerheid inbobuwde. Enerzijds om te zorgen dat de restverdediging vaker / meer op orde is, en anderzijds omdat de verdediging ook weer niet van dusdanig niveau is dat het niet gelijk enorm gevaarlijk wordt als de restverdediging niet (helemaal) klopt.

• Alex_79
Inmiddels lijkt Duivenvoorde Ajax zelf te hebben afgezegd, dus die route is afgesloten.

Dus zolang de huidige situatie aanhoudt, kan Heitinga maar beter de optie "aantrekkelijk voetballen" wegstrepen, want hij loopt in dezelfde val als Steijn eerder, namelijk dat de selectie die manier van voetbal niet aankan. Juist daarom werd er Farioli voetbal gespeeld met resultaten als belangrijkste oogmerk. Het kan best dat het bestuur dat niet wil, maar je hebt er weinig aan als je iedere wedstrijd alleen op geluk of klasseflitsen moet vertrouwen

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:33
Advizor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:15:
Omdat je in de tweede helft beter bent dan de aanstaande kampioen?

Nipt verloren maar gewoon prima 2de helft op de mat neergelegd.

Die reeks die we nu neerleggen is wel bedroevend. Met 6 punten meer doe je gewoon bovenin mee. Nog niks aan de hand.

Maar we missen gewoon een goede nummer 10 (jenssen of een de wit al moet die laatste het nog wel laten zien)
En een goede 2de buitenspeler.

Bij alle andere posities hebben we vervangers die gelijkwaardig zijn of prima mee doen.

Maar een Blake of een Jonathans zijn gewoon niet goed genoeg en 2 nummer 10s die geblesseerd zijn is gewoon niet goed genoeg.

En dan ook nog voor Utrecht zijnde al 8 extra wedstrijden in de benen.
Wat ze niet gewend zijn. Dus nee dit jaar gewoon weer prima 6de worden. Moet wel lukken

• donleone83
jbdeiman schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:00:
[...]

Maar (onder Farioli daargelaten), dit wel aanvallen, maar in de omschakeling niet snel genoeg/ scherp genoeg zijn speelt al wel heel lang bij Ajax, eigenlijk is die tendens met Ten Hag wel een beetje ingezet, en zijn ze daar niet meer echt onderuit gekomen.
Komt dit dan omdat er teveel spelers zijn die vooruit willen voetballen, dat spelers elkaar niet corrigeren (durven) of omdat de tactiek voor geen meter klopt (en dus Heitinga zijn schuld)?
Als je kijkt, heb je met Gaaei (rechts) en Wijndal (links) spelers die vooral graag voetballen en aanvallen, maar die niet (als bijv een Dumfries) de drive hebben volle bak terug te verdedigen. Op het middenveld (Taylor, Klaasen, die eigenlijk alles spelen) een beetje hetzelfde, ze komen graag aanvallend aan de bal, maar terug-verdedigend vaak te traag.

Zo zie je bij momenten (vrije trap op 25 meter, bal kwijt en het wordt gevaarlijk) dat er teveel spelers te hoog staan, maar ook niet bij machte zijn om te corrigeren bij de tegenstoot van een tegenstander op dat moment. Ik herinner me dat Ten Hag het al vaak had over dat 'de restverdediging' niet goed was en dat gebeurt momenteel best regelmatig weer. Ik denk ook dat dit (één van) de reden(en) was dat Farioli juist die zekerheid inbobuwde. Enerzijds om te zorgen dat de restverdediging vaker / meer op orde is, en anderzijds omdat de verdediging ook weer niet van dusdanig niveau is dat het niet gelijk enorm gevaarlijk wordt als de restverdediging niet (helemaal) klopt.
Scherp. Alleen de restverdediging organiseren begint ook met het maken van duidelijke afspraken toch? 🙃

Dat valt mij juist bij Feyenoord zo op dit jaar: niemand schuwt verdedigende arbeid. Zelfs Hadj-Moussa en Sauer verdedigen actief mee of jagen door. En op een moment dat Utrecht bijvoorbeeld in de tegenaanval ging in de eerste helft gisteren en het 4 tegen 4 leek te worden, zag je Valente, Steijn en Targhalline als een malle terugsprinten om ze weer op te kunnen vangen rond de eigen 16.

• Pompi
Ajax heeft op dit moment gewoon een coach van het type leraar nodig, eentje die streng is en er strak op zit maar je wel zo ver kan krijgen om mee te gaan in het groepsgevoel en jezelf weg te kunnen cijferen. Precies het type dat Farioli was. Veel van de andere afgelopen coaches waren dat niet en lieten iedereen zijn gang maar gaan, ook 1 van de redenen waarom tijd terug Pasveer in interview had gezegd dat hij als een van de enigste nog krachtraining deed na trainingen terwijl de rest allemaal naar huis gingen.

Als je dan in de zomer hoort dat Heitinga in de voorbereiding weer vooral rondo's aan het spelen is in plaats van scherp en hard te trainen en die trainingen dan volgens geruchten ook alleen maar in het Nederlands voert (nogal apart voor een multinationale selectie), verbaasd het mij niks dat spelers als Taylor of Berghuis weer hun mannetje laten lopen en niet echt vuile meters willen maken voor andere terwijl vooral die eerste er vorig jaar erg sterk in was. Hans Kraay heeft recent ook nog gezegd dat de assistent Peereboom mogelijk vervangen gaat worden omdat hij zo gebrekkig Engels spreekt, niet heel gek dat sommige buitenlandse spelers geen goede indruk maken als ze de (waarschijnlijk weinige) tacktiek/instructies niet mee krijgen of begrijpen.
Met een voorbereiding die dus mogelijk nauwelijks op fitheid en conditie gericht was, is de huidige blessuregolf ook totaal niet verrassend en daar is Heitinga dan ook indirect verantwoordelijk voor aangezien het zijn idee was om zo'n voorbereiding te dragen.

Conclusie is dus ook dat er ver-professionaliseert moet worden, dat kan zoals Farioli wou zijn met extra koks, maar kan ook in de denkwijze en manier van trainen. Dus niet meer heel losjes zoals ze in de vorige eeuw misschien deden, daar in de plaats voor strakke schema's waar ook op gehandhaafd wordt en als je er niet aan kan voldoen dan maar geen basisplek meer

• Pompi
Alex_79 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:05:
Inmiddels lijkt Duivenvoorde Ajax zelf te hebben afgezegd, dus die route is afgesloten.
Alsof een net beginnende trainer die dit jaar zijn eerste jaar in betaald voetbal heeft en volgend jaar pas zijn diploma zou halen, Heitinga zou kunnen redden of ontlasten. En als dat wel zo was geweest zegt dat meer over het niveau van Heitinga en kan je beter van Heitinga de assistent maken en een andere hoofdcoach halen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Advizor schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Juist dan speel je naar vermogen van je selectie. Een volger met zogenaamd Ajax-DNA kost dan alleen maar punten.
Tegelijkertijd ontbreekt het natuurlijk wel aan een tactisch plan. Farioli heeft dat vorig seizoen prima gedaan. Maar dit seizoen moest er weer aanvallend voetbal komen, want wij zijn Ajax. Dat soort geneuzel.
Nou, dat gaat natuurlijk niet met vrijwel dezelfde selectie.

(Daarnaast hadden ze natuurlijk nooit verder moeten gaan met Kroes na dat aandelen debacle. Maar dat terzijde.)
Juist dat gebrek aan een tactisch plan, het continu wisselen van de basisopstelling, het totale gebrek aan communicatie en het voor de bus gooien van spelers betekent dat het vervangen van Heitinga vrijwel altijd positief gaat uitpakken. Onvoorstelbaar dat ie er vandaag niet uitgebonjourd is.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
wndlr schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:22:
[...]

Dat dachten ze bij ManU ook. Amorim heeft ondertussen alle negatieve records van Ten Hag 3x verbroken.

Er zijn zover bekend geen conflicten met de leiding en/of de spelersgroep en dan doet een nieuwe trainer die tijdens het seizoen instapt het zelden beter.
Man Utd haalde dan ook een trainer die wel wat kan, maar zich weigert aan te passen aan de kwaliteiten van de selectie. Die duidelijk niet bij 5-3-2 liggen ;)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

ST10©DE

Dus.............

ephymerous schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:26:
[...]

. Onvoorstelbaar dat ie er vandaag niet uitgebonjourd is.
Geef Heitinga alstjeblieft wat meer tijd! Het komt er gewoon allemaal nog niet zo lekker uit, maar ik denk dat het een hele goede coach voor Ajax is! :+

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Alex_79
donleone83 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Scherp. Alleen de restverdediging organiseren begint ook met het maken van duidelijke afspraken toch? 🙃

Dat valt mij juist bij Feyenoord zo op dit jaar: niemand schuwt verdedigende arbeid. Zelfs Hadj-Moussa en Sauer verdedigen actief mee of jagen door. En op een moment dat Utrecht bijvoorbeeld in de tegenaanval ging in de eerste helft gisteren en het 4 tegen 4 leek te worden, zag je Valente, Steijn en Targhalline als een malle terugsprinten om ze weer op te kunnen vangen rond de eigen 16.
Wat ik aan Feyenoord bijzonder vind, is dat van te voren werd geroepen dat Van Persie aanvallend wil spelen. Maar vervolgens ging men na de eerste wedstrijden in de media mopperen dat hij zijn doelstelling meteen had losgelaten. Inmiddels stellen we vast dat aantrekkelijk voetbal niet hoeft te betekenen dat je helemaal niet verdedigt. Het geroep is ook wat dat betreft verstomd

• Advizor
Joostje123 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:09:
[...]

Omdat je in de tweede helft beter bent dan de aanstaande kampioen?
Nou nou, dat viel best wel mee volgens mij.
Het had bij rust ook 3-0 kunnen staan. 2e helft kwam Utrecht beter voor de dag.

Maar de resultaten vallen best tegen toch? Ik had Utrecht wel in de top 5 verwacht.

• Advizor
Ik vind het vrij naïef om te denken dat alle problemen zijn verholpen wanneer Heitinga weg is.

• Gonadan

Gonadan

Alex_79 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:50:
Wat ik aan Feyenoord bijzonder vind, is dat van te voren werd geroepen dat Van Persie aanvallend wil spelen. Maar vervolgens ging men na de eerste wedstrijden in de media mopperen dat hij zijn doelstelling meteen had losgelaten. Inmiddels stellen we vast dat aantrekkelijk voetbal niet hoeft te betekenen dat je helemaal niet verdedigt. Het geroep is ook wat dat betreft verstomd
Geroep is altijd omgekeerd evenredig met de resultaten op het veld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:15

OMX2000

By any means necessary...

Alex_79 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:50:
[...]

Van Persie doet niet zo gek veel anders dan Slot. Alleen Slot is beter in een snelle aanpassing tijdens de wedstrijd. Van Persie herkende dus wel wat Jans in de rust had omgezet, en dat Targhaline daardoot niet meer vrij kwam, hij benoemde ook de oplossing, maar heeft dat kennelijk niet goed over weten te brengen. Op zich ben ik er blij mee en zal hij waarschijnlijk gaan uitdocteren waarom het team in de 2e helft zo terugvalt.

Maar het wordt nog leuk als alle middenvelders fit zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 23:13
OMX2000 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Van Persie doet niet zo gek veel anders dan Slot. Alleen Slot is beter in een snelle aanpassing tijdens de wedstrijd. Van Persie herkende dus wel wat Jans in de rust had omgezet, en dat Targhaline daardoot niet meer vrij kwam, hij benoemde ook de oplossing, maar heeft dat kennelijk niet goed over weten te brengen. Op zich ben ik er blij mee en zal hij waarschijnlijk gaan uitdocteren waarom het team in de 2e helft zo terugvalt.

Maar het wordt nog leuk als alle middenvelders fit zijn.
Weet je,met al dat geklaag van de Ajaxieden over Heitinga ben ik zo blij met Van Persie.
Tijdens interviews hoor je dingen terug dat hij heel specifiek traint op een bepaalde speelstijl.
Bij z'n voorganger hoorde ik alleen maar woorden als intensiteit.

Ik was niet blij toen ik hoorde dat Van Persie trainer zou worden. Maar hij heeft me inmiddels echt wel overtuigd. Hij is een beginneling met beginners fouten, maar het ziet er gewoon goed uit. Feyenoord speelt met een idee en we winnen de competitie wedstrijden.

• Advizor
toolkist schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:36:
[...]

Wat de NOS of ESPN roept boeit me niks, die roepen maar wat net van welke kant de wind komt.
[...]
Zou niet weten waarom Kroes dan weg zou moeten. Heitinga was niet zijn 1e keuze.
Dus jij vindt het een goede selectie? Die mee kan doen om de titel.

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:14:
[...]

Dus jij vindt het een goede selectie? Die mee kan doen om de titel.
Ik heb eerder deze week ook al gezegd dat ik vind dat deze selectie mee kan doen om de titel.
Vind ik de selectie goed? Dat is een heel ander verhaal ;)

• Advizor
toolkist schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:20:
[...]

Ik heb eerder deze week ook al gezegd dat ik vind dat deze selectie mee kan doen om de titel.
Vind ik de selectie goed? Dat is een heel ander verhaal ;)
Die mening mag je natuurlijk hebben. Maar dit heb ik nog geen enkele analist horen zeggen. Dus die zitten er allemaal naast?

• LZ86
Advizor schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:35:
[...]

Die mening mag je natuurlijk hebben. Maar dit heb ik nog geen enkele analist horen zeggen. Dus die zitten er allemaal naast?
Zelfs ajax websites vinden de selectie te zwak. Altijd grappig om eens die kale en kokkie te kijken . Die zijn enorm supporter, maar hebben wel wat rake opmerkingen

• Typhone
  • Laatst online: 18:59

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Natuurlijk, dat zaten ze vorig jaar ook allemaal toen Ajax met +9 punten voorsprong geen kampioen werd. Er was niemand die Ajax op 1 had voorspeld.

Dus nee ik zou analisten niet erbij halen om je mening kracht bij te zetten. Analisten moeten headlines scoren en clickbait genereren. De rest is minder belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 07-10-2025 07:59 ]

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:36:
Zelfs ajax websites vinden de selectie te zwak. Altijd grappig om eens die kale en kokkie te kijken . Die zijn enorm supporter, maar hebben wel wat rake opmerkingen
Klopt, die kunnen af en toe lekker los gaan. Ook voor wat meer zicht op de structuur en keuzes die gemaakt worden, want dar hebben ze met name kritiek op. Het presteren van de selectie staat altijd in perspectief van die keuzes.

Ik vind zo'n 'rauwe' postcast/video veel leuker dan al die gelikte podcasts die steeds commerciëler aan het worden zijn. Hebben ze bij Feyenoord niet ook zoiets? Ik kreeg laatst ook de tip over eentje met fans van verschillende clubs, die zou ook wel lekker nuchter zijn maar ik ben de naam kwijt. :$

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:04:
[...]

Klopt, die kunnen af en toe lekker los gaan. Ook voor wat meer zicht op de structuur en keuzes die gemaakt worden, want dar hebben ze met name kritiek op. Het presteren van de selectie staat altijd in perspectief van die keuzes.

Ik vind zo'n 'rauwe' postcast/video veel leuker dan al die gelikte podcasts die steeds commerciëler aan het worden zijn. Hebben ze bij Feyenoord niet ook zoiets? Ik kreeg laatst ook de tip over eentje met fans van verschillende clubs, die zou ook wel lekker nuchter zijn maar ik ben de naam kwijt. :$
Wij hebben kein geloel. Leuke podcast. Hun eerste seizoen was meteen een kampioenschap.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:58:
[...]

Natuurlijk, dat zaten ze vorig jaar ook allemaal toen Ajax met +9 punten voorsprong geen kampioen werd. Er was niemand die Ajax op 1 had voorspeld.
Maar uhm, uiteindelijk hadden die analisten toch gelijk dat Ajax niet op de eerste plaats eindigde?

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:33
Advizor schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:50:
[...]

Nou nou, dat viel best wel mee volgens mij.
Het had bij rust ook 3-0 kunnen staan. 2e helft kwam Utrecht beter voor de dag.

Maar de resultaten vallen best tegen toch? Ik had Utrecht wel in de top 5 verwacht.
Dat zeg ik toch omdat je in de 2de helft beter bent.
Bij rust had het inderdaad 3-0 kunnen staan. Maar tweede helft had utrecht ook nog gewoon de wedstrijd kunnen omdraaien.
Ja de resultaten zijn nu gewoon slecht, en het voetbal is nu ook gewoon matig.
Maar uiteindelijk wordt utrecht nog dit jaar gewoon 6de of 5de.
De concurrentie is dit jaar ook niet goed genoeg

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:36:
Zelfs ajax websites vinden de selectie te zwak.
Iedereen vindt de selectie te zwak. Ajax hoort een selectie te hebben waarmee je Feyenoord en PSV in absolute topvorm ook nog aftroeft om het kampioenschap, en waarmee je in de CL sowieso overwintert en leuk voetbal kan zien. En voor de opportunisten moet de selectie goed genoeg zijn om de CL nog een keer te kunnen winnen.
Dat de selectie te zwak is dat is een universele waarheid, maar dat is wat anders dan dat hij te zwak is om dit jaar mee te kunnen doen om de schaal in de Eredivisie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:12:
[...]

Maar uhm, uiteindelijk hadden die analisten toch gelijk dat Ajax niet op de eerste plaats eindigde?
Als analisten het hele seizoen een consistente mening hadden gehad dan had ik je gelijk kunnen geven. Helaas vind ik ze over het algemeen nogal opportunistisch. Gaat het niet goed dan is het volledig brandhout en wordt er aan alles gezaagd, gaat het prima dan is het helemaal oké en ligt de focus op ergens anders waar het niet goed gaat. Behalve dan Van Basten, die heeft altijd wat te zeiken. :P

Het lijntje is zo dun dat het soms niet eerlijk is. Dat zag je ook met Van Persie die juist lef toonde door met Heerenveen aan de gang te gaan en na één gek dingetje met een keeper helemaal afgezaagd werd. Op dit moment is het over hem relatief rustig maar er hoeven maar een paar gekke dingen te zijn of wedstrijden verloren te gaan en men zal zagen en Braga er weer bij halen. Alsof dan ineens al zijn credits verspeeld zouden zijn. Ik vind dat niet fair naar zo iemand die gewoon hard zijn best doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:21:
[...]

Iedereen vindt de selectie te zwak. Ajax hoort een selectie te hebben waarmee je Feyenoord en PSV in absolute topvorm ook nog aftroeft om het kampioenschap, en waarmee je in de CL sowieso overwintert en leuk voetbal kan zien. En voor de opportunisten moet de selectie goed genoeg zijn om de CL nog een keer te kunnen winnen.
Dat de selectie te zwak is dat is een universele waarheid, maar dat is wat anders dan dat hij te zwak is om dit jaar mee te kunnen doen om de schaal in de Eredivisie.
Het zal een combinatie zijn van de trainer en een te zwakke selectie om mee te doen. Vergeet niet: je hebt nu enkel potjes tegen promovendi en degradatiekandidaten gehad.

Vorig jaar was het al een godswonder dat ze meededen. Dit jaar op enkele plekken een betere speler (Vooral Gloukh lijkt een versterking, maar die speelt ook nog niet altijd minimaal een 6). Maar ik denk oprecht dat Ajax gaat strijden om plek 3. Die selectie is niet zo slecht dat je niet in de top 5 gaat eindigen, maar meedoen voor top 2 is echt te veel gegrepen. Dat ze nu nog maar 6 punten achterstaan komt ook vooral door het makkelijke programma wat ze tot nu toe gehad hebben. Net zoals Heerenveen daardoor laag staat. Die hebben al best wel wat moeilijke ploegen gehad. De enige pot dat Ajax enigzins acceptabel voetbal op de mat legde (net aan) was tegen PSV een helft. Heitinga eruit gooien gaat de selectie niet ineens kwalitatief beter maken, zal wellicht wel e.e.a. verbloemen als een trainer meer behouden gaat spelen.

De komende 6 weken gaan we het zien, eerst dat schijt interlandvoetbal, en dan komen er 4 lastige potten aan voor Ajax. Zou zomaar kunnen dat ze daar amper punten gaan scoren, dat zou op het moment logischer zijn dan dat ze die gaan winnen.

Mijn eigen club speelt dan wel goed voetbal, maar de frustratie bij mij zit daar vooral dat we maar niet scoren.
Tegen Aston villa 65 minuten gedomineerd, onterechte goal afgekeurd maar verder niet kunnen scoren. Tegen Utrecht idem, al was dat iets korter en voornamelijk de 1e helft. Tegen AZ ook. Dát breekt ons zo zwaar op. Het gat had al 9 punten moeten zijn, want AZ heeft dat punt gestolen.

PSV gaat alle kanten op. Dan weer een grote uitslag en ansich leuk spel, maar de week erop verliezen van Telstar.

Dit seizoen gaat de meest stabiele club de titel pakken. En op dit moment is dat Feyenoord.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 07-10-2025 08:39 ]

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:29:
[...]
Ik vind dat niet fair naar zo iemand die gewoon hard zijn best doet.
Heitinga doet toch ook hard zijn best? :+

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-11 22:46
Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:21:
Ik zal vast beschuldigd worden van het hebben van een anti-Ajax bril, maar ik denk dat als Weghorst (en wellicht Gloukh) niet meedoet er een elftal staat die niet beter is dan Utrecht, Twente, AZ etc. Ook met die selectie kan je een wonder seizoen hebben en meedoen om de schaal, maar normaal gesproken niet. PSV en Feyenoord hebben op 9 posities een betere speler.

Ik denk dat PSV zelf zn eigen grootste tegenstander is, de selectie van Feyenoord (muv het middenveld) is niet breed genoeg om een heel seizoen stabiel te blijven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LZ86
ph4ge schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:52:
[...]

Ik zal vast beschuldigd worden van het hebben van een anti-Ajax bril, maar ik denk dat als Weghorst (en wellicht Gloukh) niet meedoet er een elftal staat die niet beter is dan Utrecht, Twente, AZ etc. Ook met die selectie kan je een wonder seizoen hebben en meedoen om de schaal, maar normaal gesproken niet. PSV en Feyenoord hebben op 9 posities een betere speler.

Ik denk dat PSV zelf zn eigen grootste tegenstander is, de selectie van Feyenoord (muv het middenveld) is niet breed genoeg om een heel seizoen stabiel te blijven.
Precies. PSV heeft op papier gewoon de beste selectie. Scoren ook een stuk makkelijker dan Feyenoord.
Ons middenveld is het enige wat breed genoeg is om het seizoen mee te doen. De verdediging staat als een huis, maar 100 schietgebedjes dat Watanabe en Ahmedodzich fit blijven, anders zijn we de lul.

De aanval idem. Ueda is los, en Larin lijkt ook echt wel geschikt, maar de vleugels hebben we eigenlijk niets. Vooral linksbuiten. Rechts totaal afhankelijk van een grillige speler die goed kan zijn, maar vaak ook waardeloos is met 0 concurrentie omdat onze AD/TD voor 20 miljoen tribuneklanten haalt. Nu zit er echt wel progressie in, maar het is erg wankel.

Zonder Gloukh had Ajax verloren van Sparta en PSV. Als die geblesseerd raakt zijn ze zwaar de lul

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 07-10-2025 09:06 ]

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:38:
[...]

Het zal een combinatie zijn van de trainer en een te zwakke selectie om mee te doen. Vergeet niet: je hebt nu enkel potjes tegen promovendi en degradatiekandidaten gehad.

Vorig jaar was het al een godswonder dat ze meededen. Dit jaar op enkele plekken een betere speler (Vooral Gloukh lijkt een versterking, maar die speelt ook nog niet altijd minimaal een 6). Maar ik denk oprecht dat Ajax gaat strijden om plek 3. Die selectie is niet zo slecht dat je niet in de top 5 gaat eindigen, maar meedoen voor top 2 is echt te veel gegrepen. Dat ze nu nog maar 6 punten achterstaan komt ook vooral door het makkelijke programma wat ze tot nu toe gehad hebben. Net zoals Heerenveen daardoor laag staat. Die hebben al best wel wat moeilijke ploegen gehad. De enige pot dat Ajax enigzins acceptabel voetbal op de mat legde (net aan) was tegen PSV een helft. Heitinga eruit gooien gaat de selectie niet ineens kwalitatief beter maken, zal wellicht wel e.e.a. verbloemen als een trainer meer behouden gaat spelen.

De komende 6 weken gaan we het zien, eerst dat schijt interlandvoetbal, en dan komen er 4 lastige potten aan voor Ajax. Zou zomaar kunnen dat ze daar amper punten gaan scoren, dat zou op het moment logischer zijn dan dat ze die gaan winnen.

Mijn eigen club speelt dan wel goed voetbal, maar de frustratie bij mij zit daar vooral dat we maar niet scoren.
Tegen Aston villa 65 minuten gedomineerd, onterechte goal afgekeurd maar verder niet kunnen scoren. Tegen Utrecht idem, al was dat iets korter en voornamelijk de 1e helft. Tegen AZ ook. Dát breekt ons zo zwaar op. Het gat had al 9 punten moeten zijn, want AZ heeft dat punt gestolen.

PSV gaat alle kanten op. Dan weer een grote uitslag en ansich leuk spel, maar de week erop verliezen van Telstar.

Dit seizoen gaat de meest stabiele club de titel pakken. En op dit moment is dat Feyenoord.
Wij scoren moeilijk inderdaad. Al zat het tegen Villa ook wel weer lekker Europees tegen hoor. Schoten die geblokt werden, een goal die om wat voor reden dan ook werd afgekeurd?

Hadj Moussa uit vorm, Sauer wordt steeds beter, Ueda is los. Steijn staat altijd goed, maar is te traag. Daardoor loop je verdedigend achter. Timber/Hwang/Moder/Targhalline, allemaal goed.

Smal /Bos gaat verrassend goed, onze CV's zijn perfect, Read / Lotomba prima, Nieuwkoop tel ik niet eens mee.

Wellenreuther irriteer ik me wel weer elke week aan. Dat opbouwen gaat nog een keer fout. Hij komt steeds net overal mee weg. Bijlow gaat na de interlandperiode weer een keer keepen, hij heeft nu al 2 gele kaarten :+

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:29:
[...]Ik vind dat niet fair naar zo iemand die gewoon hard zijn best doet.
Haha sorry hoor, maar zo werkt het nou eenmaal in de top, en dat weet Heitinga zelf ook.
[...]

Ik ben het met je eens over de frustratie van het niet vaker scoren (zeker tegen Aston villa), maar ook AZ had je normaliter gewoon gewonnen als Slory niet zo facking dom had gedaan. Ik denk dat het vanzelf wel gaat komen, je ziet ten opzichte van half augustus al zo ontzettend veel verbetering, dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat je straks tegen de mindere goden niet minimaal 5/6/7x gaat scoren.

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:00:
[...]

Wij scoren moeilijk inderdaad. Al zat het tegen Villa ook wel weer lekker Europees tegen hoor. Schoten die geblokt werden, een goal die om wat voor reden dan ook werd afgekeurd?

Hadj Moussa uit vorm, Sauer wordt steeds beter, Ueda is los. Steijn staat altijd goed, maar is te traag. Daardoor loop je verdedigend achter. Timber/Hwang/Moder/Targhalline, allemaal goed.

Smal /Bos gaat verrassend goed, onze CV's zijn perfect, Read / Lotomba prima, Nieuwkoop tel ik niet eens mee.

Wellenreuther irriteer ik me wel weer elke week aan. Dat opbouwen gaat nog een keer fout. Hij komt steeds net overal mee weg. Bijlow gaat na de interlandperiode weer een keer keepen, hij heeft nu al 2 gele kaarten :+
Als Bijlow 1 keer keept breekt ie weer iets. Ik vind het ook jammer dat Wellenreuther er nog is, maar hij heeft toch wel enkele belangrijke reddingen gehad. Moet je m nageven.

Steijn is zo zo. Je moet m gebruiken zoals bij Twente. Dat doet v Persie niet, wat ik ergens wel snap, maar dan word het een soort Toornstra. Voetballend net niets maar wel harde werker, vuile arbeid en goals meepikken.

Als die goals dan wegvallen is het wel erg weinig.

• LZ86
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:03:
[...]

Haha sorry hoor, maar zo werkt het nou eenmaal in de top, en dat weet Heitinga zelf ook.

[...]

Ik ben het met je eens over de frustratie van het niet vaker scoren (zeker tegen Aston villa), maar ook AZ had je normaliter gewoon gewonnen als Slory niet zo facking dom had gedaan. Ik denk dat het vanzelf wel gaat komen, je ziet ten opzichte van half augustus al zo ontzettend veel verbetering, dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat je straks tegen de mindere goden niet minimaal 5/6/7x gaat scoren.
AZ heb je zelf weggegeven inderdaad. Maar Slory had niet uit hoeven maken als je je kansen beter benut. In de eerste helft al enkele kansen gemist die ikzelf nog had gemaakt.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-11 20:49
ph4ge schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:52:
[...]

Baas en Itakura vind ik persoonlijk beter dan wat de subtop in huis heeft. Maar goed die zitten dan weer niet opgescheept met Klaassen en Berghuis en een middenveld dat volledig uit balans is. Dus over het geheel genomen heb je gelijk.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Welke analist heb je wel eens iets zinnigs horen zeggen, waar ze ook achter blijven staan als de resultaten ineens 180graden veranderen? Ik ken er geen

• toolkist
  • Niet online
[...]

[...]

Ik ben het met je eens over de frustratie van het niet vaker scoren (zeker tegen Aston villa), maar ook AZ had je normaliter gewoon gewonnen als Slory niet zo facking dom had gedaan.
Zo werkt het natuurlijk niet, of twee kanten op.
Zoals je gelijk had gespeeld tegen Utrecht als die nr 40 niet als een krant had gespeeld? Steijn vrij in de 16, laat ik hem maar niet dekken.. Ueda laatste minuut, hoe laat je die zo de bal nog krijgen?

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Spits is het probleem, Larin lijkt (op basis van wat ik nu gezien heb) een beetje onze Weghorst te zijn, leuk als invaller maar niet voor de hele wedstrijd. Dus ja toen ik zondag Ueda na zijn hamstring zag grijpen werd ik wel bezorgd. Denk dat het heel pittig gaat worden als we opeens afhankelijk worden van Larin of zelfs Tengstedt :|

En nogmaals credits naar Ueda, ik heb echt heel veel kritiek gehad, maar lijkt erop dat hij nu echt prima is, iig voor ed niveau......goed met AV in het achterhoofd zijn we wellicht europees niet zo kansloos als ik vooraf dacht.......ben beniewd naar de komende weken/maanden.

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

LZ86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Als Bijlow 1 keer keept breekt ie weer iets. Ik vind het ook jammer dat Wellenreuther er nog is, maar hij heeft toch wel enkele belangrijke reddingen gehad. Moet je m nageven.
Degelijke keeper vs top keeper die inderdaad geblesseerd raakt als ie zijn naam op het selectie formulier ziet :(
Het is gewoon geen discussie. Vind het jammer voor Justin maar snap Van Persie's besluit volkomen.
Steijn is zo zo. Je moet m gebruiken zoals bij Twente. Dat doet v Persie niet, wat ik ergens wel snap, maar dan word het een soort Toornstra. Voetballend net niets maar wel harde werker, vuile arbeid en goals meepikken.

Als die goals dan wegvallen is het wel erg weinig.
Ik vraag me af in hoeverre Steijn idd het missende ingredient was/is voor Ueda. Dat ie Watanabe erbij heeft kan het andere zijn.......iemand noemde eerder Hwang, maar die was er vorig jaar ook al en toen deed Ueda nog niet veel goed.....

10 second ninja DONE

• DutchOwnage
Feyenoord wint z'n potjes voorlopig erg moeizaam in de ED, maar ze winnen wel. Als RVP het erin krijgt dat ze ook eerder wedstrijden gewoon moeten beslissen, kan het leuk gaan worden dit seizoen. Gelukkig benadrukt ie dat ook. En zorgen dat het verval niet zo groot is tussen 1e en 2e helft.

Voorlopig zie ik het uit gaan draaien op een intense wedloop tot het einde tussen Feyenoord en PSV.

• DutchOwnage
[b]Sagat in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026"Sagat schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @

[...]

Ik vraag me af in hoeverre Steijn idd het missende ingredient was/is voor Ueda. Dat ie Watanabe erbij heeft kan het andere zijn.......iemand noemde eerder Hwang, maar die was er vorig jaar ook al en toen deed Ueda nog niet veel goed.....
De komst van Watanabe is extreem belangrijk gebleken voor Ueda. Ze trekken in alles samen op, tot aan samen boodschappen doen aan toe. Geen grap. En zoals door anderen aangegeven, het vuile werk wat Steijn op de mat legt zorgt voor veel meer ruimte voor acties voor Ueda.

• LZ86
Sagat schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Degelijke keeper vs top keeper die inderdaad geblesseerd raakt als ie zijn naam op het selectie formulier ziet :(
Het is gewoon geen discussie. Vind het jammer voor Justin maar snap Van Persie's besluit volkomen.

[...]

Denk eerder dat Valente de missing link was voor Ueda, naast Watanabe erbij.

Valente gaat onze klapper worden over enkele jaren. Hoe die gast zich ontwikkeld is bizar.

• ph4ge
LZ86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:30:

Valente gaat onze klapper worden over enkele jaren. Hoe die gast zich ontwikkeld is bizar.
Ik vond dat Gimenez en Ueda vaak heel erg op een eiland stonden voorin. Dan stonden ze alleen tegen 2 grote centrale verdedigers en vonden we het vreemd dat ze slecht in de wedstrijd zaten. Ueda krijgt nu meer ballen die in zn kracht liggen en heeft meer spelers om hem heen die gaten trekken en aandacht afleiden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LZ86
ph4ge schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:36:
[...]

Ik vond dat Gimenez en Ueda vaak heel erg op een eiland stonden voorin. Dan stonden ze alleen tegen 2 grote centrale verdedigers en vonden we het vreemd dat ze slecht in de wedstrijd zaten. Ueda krijgt nu meer ballen die in zn kracht liggen en heeft meer spelers om hem heen die gaten trekken en aandacht afleiden.
Als nu de vleugels gaan renderen.....Pwoh

• ph4ge
LZ86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

Als nu de vleugels gaan renderen.....Pwoh
Als je Paixao gewoon aan zn 4 jarige contract had gehouden... :'(

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:30:
[...]

Wat denk je van vertrouwen en gewenning? Genoeg spelers die het 1e jaar nog niet lekker draaien omdat ze nog moeten wennen aan hun nieuwe situatie, en als ze dan ook nog niet een reeks wedstrijden achter elkaar kunnen spelen doordat de trainer die boel steeds door elkaar gooit...

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

Dan had je Ahmedhodzic wellicht niet kunnen halen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dan had je nu Borges en Tengsted niet gehad, das toch helemaal niet leuk? :+

• ph4ge
Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Dan had je Ahmedhodzic wellicht niet kunnen halen?
Lijkt mij dat Borges zn vervanger is. Daar is het grootste deel van Paixao's netto transfersom naartoe gegaan.

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:49:
[...]

Lijkt mij dat Borgez zn vervanger is. Daar is het grootste deel van Paixao's netto transfersom naartoe gegaan.
Die was toch al eerder binnen? Ik zat het lijstje chronologisch te bekijken maar wellicht kloppen die datums dan niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Dan had je nu Borges en Tengsted niet gehad, das toch helemaal niet leuk? :+
Pest ons nou niet met zulke dromen :o

• ph4ge
Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:49:
[...]

Die was toch al eerder binnen? Ik zat het lijstje chronologisch te bekijken maar wellicht kloppen die datums dan niet.
Feyenoord is inmiddels gezond genoeg om niet per se een transfersom af te wachten, maar Borges is natuurlijk de vervanger voor Paixao. Ahmedhodzic en Watanabe zijn vervangers van Hancko (en het brandhout dat ook vertrokken is van de zomer).

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 07-10-2025 11:52 ]

• Gonadan

Gonadan

@LZ86 Het was 'Versuz Fanboys'. De tip kwam blijkbaar van een collega. Heb nu de meest recente aflevering geprobeerd. Op zich wel geinig, gewoon een soort voetbalpraat met fans van de top 3 en soms ook een andere club. Weet niet of ik het regelmatig zou luisteren, maar voor een keer wel geinig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:51:
@LZ86 Het was 'Versuz Fanboys'. De tip kwam blijkbaar van een collega. Heb nu de meest recente aflevering geprobeerd. Op zich wel geinig, gewoon een soort voetbalpraat met fans van de top 3 en soms ook een andere club. Weet niet of ik het regelmatig zou luisteren, maar voor een keer wel geinig.
Thanks, ik ga eens luisteren (y)

• Gonadan

Gonadan

Ik had het over Van Persie, maar fijn dat je goed leest voordat je reageert. :D

Driessen zwamde ook al zoiets over Heitinga, maar dat iets nu eenmaal zo werkt betekent niet dat het goed is. Inhoudelijke kritiek is niets mis mee, als hij iets stoms verzint dan mag dat gewoon gezegd worden. Maar het continu op de man spelen en ridiculiseren wat velen in de media of op social media doen vind ik verre van fatsoenlijk. En als iemand daar dan een keer wat over zegt dan heeft hij daarin gewoon gelijk, dat zijn niet meteen 'huilverhalen'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Moet zeggen dat Saur ook erg lekker speelt. Had niet verwacht dat die al zo snel, 'op zijn plek' zou zijn en eigenlijk gewoon op dit moment basis speler is. 'Paxie' was beter, maar dat is het leven als club in Nederland zulke jongens raak je kwijt (en die speelde er natuurlijk ook al een tijdje! Wie weet hoe ver Sauer is over 1-2 jaar?)

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 84 ... 124 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken