[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:45
Denk ook dat de trainer veel met hem bezig is, als ex spits zijnde. En ook het team als geheel hoe hem het beste aan te spelen/ bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:27
OMX2000 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:30:
[...]

Concentratie dingetje. Kan ook met conditie te maken hebben. Feyenoord verslapt te vaak onnodig.
Ik denk dat ze rustig proberen de tijd dat ze zo kunnen voetballen als de eerste helft (kost veel energie) op te bouwen, maar ook dat het idee is om snel (eerste helft) op een voorsprong te komen in de weekenden en het dan rustig(er) uit te spelen.
Zeker met de Europese wedstrijden erbij tussendoor is het wel handig om wedstrijden snel te kunnen beslissen en dan rustig uit te voetballen, spaart enorm veel kracht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:18
Je kan ook nooit eens even lekker rustig zitten bij Feyenoord he. Ga gewoon eens met 3-0 de rust in, dat zou totaal niet geflatteerd zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:29
Wel weer een lastige ploeg gehad.

PSV en Ajax hebben amper nog linkerrijtje ploegen gehad, wij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:46:

Dan zou ik me maar zorgen gaan maken, de kleintjes kunnen je zomaar punten kosten. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:20
LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:32:
Die Larin wissel maakte het verschil. Die hield die ballen op het middenveld weer bij zich zodat de rest kon omschakelen.
Wanneer dan? Zijn eerste (?) balcontact was de assist. Daarna heb ik hem ook niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:44
donleone83 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:59:
[...]

Wanneer dan? Zijn eerste (?) balcontact was de assist. Daarna heb ik hem ook niet meer gezien.
Bleef een paar keer sterk aan de bal op het middenveld, maar misschien heb je dat gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Advizor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

Bleef een paar keer sterk aan de bal op het middenveld, maar misschien heb je dat gemist.
Ja precies, haalde daarmee de angel ook uit de countermogelijkheden van Utrecht.

Maar wel lekker. Utrecht, AZ, heerenveen en Groningen al gehad nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:34:
[...]

Iedereen inclusief ikzelf had m al afgeschreven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zASLeuRtEdxdyQUeCdR76eLiYPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lvd3KZ2J1wypAh4sEfhhrwde.jpg?f=fotoalbum_large

Echt niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor

Alleen Groningen, AZ en Utrecht.
Dus 5 uit het rechter rijtje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 22:15

Idd een lekkere start. Maar als je puur naar de stand kijkt, dan zie je gewoon dat de traditionele top 3 nog heel dicht bij elkaar staan.
Verschil met PSV en Ajax is maar 3 en 6 punten. Het is wel goed om te zien dat we een scorende spits hebben.
Als Moussa en Sauer nog los komen dan kunnen we mooie dingen tegemoet zien.
Gebrek aan CV is echt wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Russel88 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Idd een lekkere start. Maar als je puur naar de stand kijkt, dan zie je gewoon dat de traditionele top 3 nog heel dicht bij elkaar staan.
Verschil met PSV en Ajax is maar 3 en 6 punten. Het is wel goed om te zien dat we een scorende spits hebben.
Wij krijgen nu Heracles (dat moet gewoon 3 punten zijn, die staan laatste. Elke andere uitslag zou een schande zijn), PSV en daarna Volendam.

Ajax krijgt nu AZ, Twente, Heerenveen en Utrecht. PSV krijgt GAE, ons, Fortuna en AZ.

Beide ploegen gaan nu lastigere tegenstanders krijgen dan wat ze tot nu toe hebben gehad. Die gaan punten laten liggen. De pot tussen PSV en Feyenoord zal een beetje 50/50 zijn. Als Feyenoord spel op de mat legt zoals tegen AV en vandaag de eerste helft pakken wij m.

Wij gaan nu een makkelijker deel van het programma in en PSV en vooral Ajax gaan nu lastige ploegen krijgen. Het ziet er goed uit voor ons voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Russel88 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Verschil is dat we vorige 2 seizoenen al op minstens 4/5 punten achterstand stonden en nooit meer dichterbij kwamen omdat PSV maar bleef winnen. Over 3 weken Feyenoord-PSV :7

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:14:
[...]

Wij krijgen nu Heracles (dat moet gewoon 3 punten zijn, die staan laatste. Elke andere uitslag zou een schande zijn), PSV en daarna Volendam.

Ajax krijgt nu AZ, Twente, Heerenveen en Utrecht. PSV krijgt GAE, ons, Fortuna en AZ.

Beide ploegen gaan nu lastigere tegenstanders krijgen dan wat ze tot nu toe hebben gehad. Die gaan punten laten liggen. De pot tussen PSV en Feyenoord zal een beetje 50/50 zijn. Als Feyenoord spel op de mat legt zoals tegen AV en vandaag de eerste helft pakken wij m.

Wij gaan nu een makkelijker deel van het programma in en PSV en vooral Ajax gaan nu lastige ploegen krijgen. Het ziet er goed uit voor ons voor nu.
Dit is wel het moment om PSV te pakken inderdaad, die zitten er niet lekker in.
Ik blijf me vast houden aan dat vorig jaar de kleintjes ook lastig waren en dat het moeilijke rijtje juist de opstanding was. Ik weet het, beetje naïef, laat me maar. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DutchOwnage schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

Verschil is dat we vorige 2 seizoenen al op minstens 4/5 punten achterstand stonden en nooit meer dichterbij kwamen omdat PSV maar bleef winnen.
Nou dat is niet helemaal waar, Feyenoord liet ook gewoon een hoop liggen en er was een tijd om zelfs aan plek drie te twijfelen. Zo goed was het allemaal niet in die fase.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Gonadan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:26:
[...]

Nou dat is niet helemaal waar, Feyenoord liet ook gewoon een hoop liggen en er was een tijd om zelfs aan plek drie te twijfelen. Zo goed was het allemaal niet in die fase.
In mijn beleving was Feyenoord vol in de achtervolging en zette goede reeksen neer op den duur, maar mocht niet meer baten vanwege dat puntenverlies aan het begin. Maar correct me if i'm wrong. Waarschijnlijk was dat onder het laatste seizoen van Slot bedenk ik me net en niet het afgelopen seizoen.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2025 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DutchOwnage schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:29:
[...]

In mijn beleving was Feyenoord vol in de achtervolging en zette goede reeksen neer op den duur, maar mocht niet meer baten vanwege dat puntenverlies aan het begin. Maar correct me if i'm wrong. Waarschijnlijk was dat onder het laatste seizoen van Slot bedenk ik me net en niet het afgelopen seizoen.
Klopt, onder Slot was een heel andere race dan afgelopen seizoen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:20
LZ86 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:05:
[...]

Ja precies, haalde daarmee de angel ook uit de countermogelijkheden van Utrecht.

Maar wel lekker. Utrecht, AZ, heerenveen en Groningen al gehad nu.
@Advizor Ik kan het oprecht ook verkeerd gezien hebben want probeerde tegelijkertijd een kleuter te vermaken maar die assist was toch zijn eerste balcontact koud in het veld ongeveer?

Ik vind het dan een beetje overdreven om zijn inbreng het kantelpunt te noemen omdat Feyenoord daarna wel kon omschakelen. Dat doet vermoeden dat we door Larin weer aan voetballen toe kwamen en daaruit uiteindelijk die goal volgde. Na die goal gebeurde er überhaupt weinig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

OMX2000

By any means necessary...

D-e-n schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:31:
[...]

Maar op het eind kunnen ze het weer wel
Vooral Larin is steeds heel nuttig!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:39

Agent47

I always close my contracts.

Ja hallo ik zit helemaal onder de blauwe plekken. Ging van rij 16 naar 3 :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Ron Jans effect trouwens ook uitgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:39
Advizor schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:15:
Ron Jans effect trouwens ook uitgewerkt?
Ze missen ook echt Cathline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10:50
Harribo schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:32:
[...]

Ze missen ook echt Cathline
Voeg daar Victor Jensen ook maar bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Godts last van de hamstrings, gaat niet mee naar Jong België. Blessure van ongeveer precies één interland periode? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:07
Toch wel interessant het verhaal van de NOS dat binnen Ajax men inmiddels vindt dat Kroes zijn werk niet goed doet, en dat men dat ook van Heitinga vindt. En dat ze dat denken te kunnen oplossen met 2 hulpjes. Nieuw hoofdstuk in het waanzin kabinet dat Ajax heet.

Ook wel grappig dat Heitinga schijnbaar te horen heeft gekregen dat die moet gaan spelen naar de kwaliteit van zijn selectie. Ik kan mij een Italiaanse trainer herinneren die door allerlei figuren in en rond de club daarvoor het leven werd zuur gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Kist schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:01:
Toch wel interessant het verhaal van de NOS dat binnen Ajax men inmiddels vindt dat Kroes zijn werk niet goed doet, en dat men dat ook van Heitinga vindt. En dat ze dat denken te kunnen oplossen met 2 hulpjes. Nieuw hoofdstuk in het waanzin kabinet dat Ajax heet.

Ook wel grappig dat Heitinga schijnbaar te horen heeft gekregen dat die moet gaan spelen naar de kwaliteit van zijn selectie. Ik kan mij een Italiaanse trainer herinneren die door allerlei figuren in en rond de club daarvoor het leven werd zuur gemaakt.
Tussen of 'men dit vindt' of dat er mensen zijn gesproken die dit (wellicht zelfs voorzichtig/ tussen de lijnen door) hebben uitgesproken zit maar een dun lijntje, zeker in Medialand. Maar op zichzelf is dit natuurlijk geen heel gek verhaal, omdat er eigenlijk de afgelopen jaren keer op keer is aangetoond dat de leidsmensen hun eigen rol in het geheel liefst bagatelliseeren.
Dus het gevolg is dat men Kroes en Heitinga niet wil ontslaan, omdat daarmee het eigen brevet van onvermogen ook pijnlijk duidelijk wordt. Simpel gezegd, als Heitinga en Kroes eruit moeten zouden ze zelf ook moeten vertrekken omdat zij (mede) verantwoordleijk waren voor het aanstellen van deze mensen.

Dus wat gebeurt er, ze zetten er mensen naast, waarmee ze eigenlijk zeggen, ze zijn er nog niet klaar voor, maar het zijn wel de juiste mensen op de juiste plek. We hebben er nog vertrouwen in dat het goed komt met Kroes aan het technische roer en Heitinga als trainer/ coach.

Zou i.mo. wel passen bij alles wat we de afgelopen jaren hebben zien gebeuren bij de club, schijnbaar is het pluche daar heel fijn en willen mensen niet weg. Misschien die stoelen maar gewoon eens vervangen voor houten stoelen (lieftst met houten poten) zodat daar ook beter aan gezaagd kan worden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:39

Agent47

I always close my contracts.

Gonadan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:21:
Godts last van de hamstrings, gaat niet mee naar Jong België. Blessure van ongeveer precies één interland periode? :D
Ik heb na gisteren ook last van de hamstring :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08

En uit het gestamel van Heitinga begreep ik dat hij een hulpje zocht voor het veldwerk. Juist Heitinga zelf blinkt uit in pionnetjes plaatsen. Het lijkt me, dat als je Heitinga laat zitten, een tactisch genie aanstellen. Beter is om ‘m vandaag op non-actief te zetten.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:38
Toch wel interessant het verhaal van de NOS
Arno Vermeulen. Misschien klopt het maar sinds de Cruijff revolutie kan ik niets van wat die man over Ajax te melden heeft nog serieus nemen. Die is zo duidelijk anti dat ie geen mogelijkheid onbenut laat om zich negatief over Ajax uit te laten.

Als Ajax niet tevreden is moeten ze die gasten gewoon wegsturen, maar iets zegt me dat ze zelf ook niet weten wie (of niemand wil).

[ Voor 10% gewijzigd door JEightyFive op 06-10-2025 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10:50
ephymerous schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

En uit het gestamel van Heitinga begreep ik dat hij een hulpje zocht voor het veldwerk. Juist Heitinga zelf blinkt uit in pionnetjes plaatsen. Het lijkt me, dat als je Heitinga laat zitten, een tactisch genie aanstellen. Beter is om ‘m vandaag op non-actief te zetten.
Ze zitten achter de ex coach van Quick Boys aan (van Duivenbode, Duivenvoorden weet ik veel) die nu assistent bij de Graafschap is, en uitblinkt in Heitinga's zwakke punt, het analyseren van de tegenstander. De Graafschap heeft al aangeven dat ze de telefoon niet op gaan nemen, Ajax geeft nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
ephymerous schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

En dan? Welke topcoach gaat dit precies omkeren met deze gemankeerde selectie. Kroes heeft Heitinga deze zomer maar liefst 1 echte versterking (Gloukh) bezorgd. De rest is lood om oud ijzer. Verder is de selectie volledig uit balans.
Ik roep dit al weken en ben blij dat dit gisteren bij ESPN en NOS ook eindelijk eens werd benoemd.

Tegelijkertijd ontbreekt het natuurlijk wel aan een tactisch plan. Farioli heeft dat vorig seizoen prima gedaan. Maar dit seizoen moest er weer aanvallend voetbal komen, want wij zijn Ajax. Dat soort geneuzel.
Nou, dat gaat natuurlijk niet met vrijwel dezelfde selectie.

Heitinga/Keizer ontslaan betekent dat je Kroes ook moet ontslaan. Wat weer betekent dat ze hoger in de boom ook fouten hebben gemaakt.

(Daarnaast hadden ze natuurlijk nooit verder moeten gaan met Kroes na dat aandelen debacle. Maar dat terzijde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:38
Alex_79 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Ze zitten achter de ex coach van Quick Boys aan (van Duivenbode, Duivenvoorden weet ik veel) die nu assistent bij de Graafschap is, en uitblinkt in Heitinga's zwakke punt, het analyseren van de tegenstander. De Graafschap heeft al aangeven dat ze de telefoon niet op gaan nemen, Ajax geeft nog niet op.
Toch ook wel bijzonder he. Er waren tijden dat trainer van Ajax zo'n beetje het hoogst haalbare was in de Eredivisie en mensen er een moord voor zouden doen. Nu moet men op de knietjes bij een trainer die net bij de amateurs vandaan komt omdat de huidige trainer een tactisch onbenul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Toch ook wel bijzonder he. Er waren tijden dat trainer van Ajax zo'n beetje het hoogst haalbare was in de Eredivisie en mensen er een moord voor zouden doen. Nu moet men op de knietjes bij een trainer die net bij de amateurs vandaan komt omdat de huidige trainer een tactisch onbenul is.
Het mooie is nog dat er iemand echt denkt dat dit het probleem oplost.
Of druk bezig is om zn eigen bordje schoon te vegen 'jamaar ik heb er alles aan gedaan kijk we hebben hem zelfs extra ondersteuning gegeven'.
Kroes ondersteuning geven als ie maar een fractie uit mag geven van wat er binnen komt en er overal geroepen wordt dat er eerst spelers weg moeten voor ie iemand mag halen.. En als ie dan iemand kan halen die perfect in het plaatje past (Alvarez) 'ja maar dat is te duur'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

En dan? Welke topcoach gaat dit precies omkeren met deze gemankeerde selectie. Kroes heeft Heitinga deze zomer maar liefst 1 echte versterking (Gloukh) bezorgd. De rest is lood om oud ijzer. Verder is de selectie volledig uit balans.
Ik roep dit al weken en ben blij dat dit gisteren bij ESPN en NOS ook eindelijk eens werd benoemd.
Wat de NOS of ESPN roept boeit me niks, die roepen maar wat net van welke kant de wind komt.
Heitinga/Keizer ontslaan betekent dat je Kroes ook moet ontslaan. Wat weer betekent dat ze hoger in de boom ook fouten hebben gemaakt.
Zou niet weten waarom Kroes dan weg zou moeten. Heitinga was niet zijn 1e keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het enige wat je Kroes wat mij betreft (deels) kunt verwijten is dat er geen ervaren vervanger voor Henderson is gehaald en dat ie Berghuis bij heeft laten tekenen.
Heitinga wilde zo nodig met Wijndal gaan werken, dan kun je niet zomaar een andere linksback halen.
Pagina: 1 ... 83 84 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken