Hopen dat de vroege goal wat vertrouwen geeft
Ook nog hands door het vasthouden
Edit: Ah de VAR grijpt in
[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 27-09-2025 16:44 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

K to the KillaZ
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ja precies. Echt enorm domme overtredingen.KillaZ schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:46:
De ironie is dat als hij zijn met zijn poten niet aan dat shirt trekt het ook geen hands is
Maar alsnog raar dat ie geen geel heeft gekregen.
Waarom staat Wijndal überhaupt op de spits?
Waarom heeft Wijndal überhaupt kans 25 gekregen dit seizoen?toolkist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:48:
Overigens laat dit ook ALWEER het falen van Heitinga zien.
Ja, ik begrijp niet dat de technische staf dit niet ziet. Of heb je eerst een harde nederlaag nodig?toolkist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:48:
Overigens laat dit ook ALWEER het falen van Heitinga zien.
XXXVI
Ik moet mijzelf corrigeren, ook tegen NAC kan Wijndal niet.Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:27:
[...]
Verrassend dichtbij wat ik zelf zou kiezen. Gelukkig gewoon Konadu een kans geven, Gloukh gewoon op het middenveld. Gaaei en Wijndal niet mijn voorkeur maar Baas is niet fit en tegen NAC zou het gewoon moeten kunnen. Net als Klaassen op zes.
Met een beetje mazzel gaat Sjonnie vanaf nu normaal doen en worden we gewoon kampioen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ey, Ajax is een counter ploeg 😋LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:52:
NAC is gewoon de bovenliggende partij.
Door de lucht zijn ze verdedigend zwak, moet je gebruik van maken als NAC zijnde
Nu zit ik Ajax 1 te kijken en ik vraag me echt af.. waar gaat het mis dat die principes niet terug te vinden zijn?
Hadden we maar een toptrainer met een plan die ook aanvallend kan spelen... Maar die gaven we geen steun en hebben we laten vertrekken naar Porto.
Flickr PSN ID= cheironnl
Het is al dusdanige crisis in de arena dat niet alleen het grootste deel van de RvC is vertrokken maar dat men serieus bezig is met de assistent van de Graafschap om de boel te redden.Miki schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:01:
Bij de Ajax jeugd krijg je mee dat je moet domineren. Dat geen enkele tegenstander harder mag werken dan Ajax. Het is ons veld en wij bepalen het spel.
Nu zit ik Ajax 1 te kijken en ik vraag me echt af.. waar gaat het mis dat die principes niet terug te vinden zijn?
Want Peereboom, ofwel de slechtste jong Ajax trainer ooit, is voorlopig de kop van jut om een top 3 slechtste staf ooit te beschermen.
Als Feyenoorder vind ik dat serieus storend. Farioli had een plan en kan ook aanvallend spelen met het juiste materiaal. Storend want niveau van competitie helpt het niet.Kist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:01:
[...]
Hadden we maar een toptrainer met een plan die ook aanvallend kan spelen... Maar die gaven we geen steun en hebben we laten vertrekken naar Porto.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik dacht aan buitenspel. Maar wat speelt Ajax afwachtend. Heel langzaam, beetje zoals de 7 tegen 7 bij ons op de club qua tempo.
Daarnaast ook allemaal ballen die ze niet bij een medespeler krijgen. Niet eens ballen die onder druk worden gespeeld.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hij kan dit niet.Koppensneller schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:04:
Wijndals man. Man man man.
Dat weet jij.
Dat weet ik.
Dat weet NAC.
Dat weet heel de Arena.
Op Heitinga na.
Zit nietsNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:03:
Sidney? Zit wel!!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En meteen de bal kwijt. Christus te paard wat een idioterie.
Flickr PSN ID= cheironnl
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Begin de Ajaxieden hier beter te begrijpen wat betreft Heitinga.
[ Voor 33% gewijzigd door DutchOwnage op 27-09-2025 17:07 ]
Eerst Heitinga maar eens op laten donderen. Die maakt veel meer kapot dan Wijndal in z'n eentje ooit voor elkaar zal krijgenQuad schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:05:
Mazzeltje maar pfff kinderlijk dit. En Wijndal mag echt naar jong Ajax en dan in de winterstop weg.
Omdat ze bedacht hebben dat ze in de zone verdedigen zoals grote clubs doen. Maar ja, een beetje handige spits kan dan gewoon kiezen door wie hij verdedigd wordt. De prutser Wijndal of tuinlaaf Klaassen.cheiron schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:04:
Weer Wijndal op van Hooijdonk.. waarom?!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij liep toch gewoon?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ChatGpt credits zijn op, kan bij weer bijkopen in de rust.Han schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:07:
NAC heeft continue een speler vrij achterin om onder de druk uit te spelen. Ziet Heitinga dit niet? Zet de ploeg eens goed neer man, wat triest dit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij kan Slot niet bellen, die heeft nu zelf een wedstrijd.Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:08:
[...]
ChatGpt credits zijn op, kan bij weer bijkopen in de rust.
Het heeft wel beetje de schijn alsof Heitinga wat notities van Slot uit de shredder heeft gehaald, halfbakken aan elkaar heeft geplakt en dat zijn tactisch plan heeft gemaakt.Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:07:
[...]
Omdat ze bedacht hebben dat ze in de zone verdedigen zoals grote clubs doen. Maar ja, een beetje handige spits kan dan gewoon kiezen door wie hij verdedigd wordt. De prutser Wijndal of tuinlaaf Klaassen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Daarover gesproken. Heb op andere schermen de PL aan, en ow ow ow wat ligt het tempo hier toch verschrikkelijk laagtoolkist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:09:
[...]
Hij kan Slot niet bellen, die heeft nu zelf een wedstrijd.
Maar dit is het precies, het is elke wedstrijd alsof deze 11 spelers nog nooit met elkaar hebben samengespeeld (noch dezelfde taal spreken of hetzelfde spelletje spelen overigens).Miki schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:10:
Klaassen wtf, je ziet toch dat de man op wie je wilt pasen je niet aankijkt. Echt wtf…
[ Voor 9% gewijzigd door cheiron op 27-09-2025 17:12 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
XXXVI
Onzin. Als ie die 1e had gehad was ie nu niet aan het shirt gaan hangen natuurlijk.LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:10:
Had eigenlijk de 2e geel moeten zijn voor Itakura. Die komt goed weg
Onzin… die eerdere actie was gewoon een prima ingreep, hoop theater van NAC kant maar niks aan de hand.LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:10:
Had eigenlijk de 2e geel moeten zijn voor Itakura. Die komt goed weg
De hand van Steijn is zichtbaarephymerous schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:12:
We kunnen niet zeggen dat de hand van Heitinga niet zichtbaar is

Klaassen is teveel met andere zaken (tegenstanders) bezig. Die heeft de handen vol aan zichzelf, en vergeet daardoor zijn teamgenoten. Misschien toch de aanvoerdersband maar afnemen , daar kan die niet mee omgaan...Miki schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:10:
Klaassen wtf, je ziet toch dat de man op wie je wilt pasen je niet aankijkt. Echt wtf…
Dit soort momenten zie je overigens ook in de kelder klasse nauwelijks....
Was geen zak aan de hand, hoop theater, niks meer.toolkist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:12:
Onzin. Als ie die 1e had gehad was ie nu niet aan het shirt gaan hangen natuurlijk.
Ik wou net zeggen. De commentator maakte er een heisa van maar er was niks noemenswaardigs te zienHan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:12:
[...]
Onzin… die eerdere actie was gewoon een prima ingreep, hoop theater van NAC kant maar niks aan de hand.
Hij maakt keuzes die prima uit te leggen zijn, bij een topclub met spelers van een bepaald niveau. Hij lijkt de beperkingen van spelers *kuch*wijndal*kuch* niet te zien of zo.Kist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:10:
[...]
Het heeft wel beetje de schijn alsof Heitinga wat notities van Slot uit de shredder heeft gehaald, halfbakken aan elkaar heeft geplakt en dat zijn tactisch plan heeft gemaakt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat moet ie anders, alsof ie veel meer kan na een jaartje pionnetjes neerzetten bij LiverpoolKist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:10:
[...]
Het heeft wel beetje de schijn alsof Heitinga wat notities van Slot uit de shredder heeft gehaald, halfbakken aan elkaar heeft geplakt en dat zijn tactisch plan heeft gemaakt.
Ik weet oprecht niet wie ik slechter vind hoor. Steijn nam de boel over van… Heitinga. Die heeft de puinhoop van Schreuder niet beter gemaakt. Steijn die maakte er een nog grotere puinzooi van.
Heitinga heeft nu een prima voetbalmachine overgenomen. Die zo vast laten lopen is een prestatie hoor.
XXXVI
Een linksback op de spits zetten doet geen enkele trainer van een topclub.Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:14:
[...]
Hij maakt keuzes die prima uit te leggen zijn, bij een topclub met spelers van een bepaald niveau. Hij lijkt de beperkingen van spelers *kuch*wijndal*kuch* niet te zien of zo.
Er niet van leren na eerdere voorbeelden dat het niet werkt, al helemaal niet.
Van Steijn kan je zeggen dat die op het slechtst mogelijke moment kwam. En bovendien nooit echt gesteund werd door het bestuur dat hem haalde.ephymerous schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:15:
[...]
Ik weet oprecht niet wie ik slechter vind hoor. Steijn nam de boel over van… Heitinga. Die heeft de puinhoop van Schreuder niet beter gemaakt. Steijn die maakte er een nog grotere puinzooi van.
Heitinga heeft nu een prima voetbalmachine overgenomen. Die zo vast laten lopen is een prestatie hoor.
Dat is in beide faal expedities van Heitinga absoluut niet het geval.
Triest dat dit de uitzondering is maar je hebt gelijk. Het is ook een leuke wedstrijd.jbdeiman schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:19:
Mag ook wel eens gezegd dat de scheidsrechter best een prima pot fluit tot nog toe. Op de juiste momenten wel ingrijpen, voordeel wanneer het kan (niet dood fluiten).
Ondanks dat het niet om aan te gluren was zat er wel een idee achter. Nu zit ik echt naar ongeorganiseerde chaos te kijken. Spelers lijken totaal niet begrijpen wat ze moeten doen.
De laatste weken is er zoveel gedoe om de arbitrage (bij Makkelie elke wedstrijd) dat dit wel eens een leuke uitzondering is.sNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:20:
[...]
Triest dat dit de uitzondering is maar je hebt gelijk. Het is ook een leuke wedstrijd.
Maar NAC speelt best oke, maar Ajax speelt ook wel erg slecht.
Als je zone verdedigt zet je niet iemand specifiek op de spits. Je zoekt dingen die er niet zijn. Heitinga heeft echt niet letterlijk Wijndal op de spits gezet.toolkist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:16:
[...]
Een linksback op de spits zetten doet geen enkele trainer van een topclub.
Er niet van leren na eerdere voorbeelden dat het niet werkt, al helemaal niet.
Dat klinkt sowieso als concrete instructies en daar geloof ik überhaupt niets van.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klopt, vandaar ook mijn twijfel. Maar dat is geen geldig excuus voor alle idiote keuzes en acties van ‘m. Afijn, Heitinga en Steijn zijn lood om oud ijzer als het gaat over trainerschap. Wat een explosie van armoede zeg.Kist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:18:
[...]
Van Steijn kan je zeggen dat die op het slechtst mogelijke moment kwam. En bovendien nooit echt gesteund werd door het bestuur dat hem haalde.
Ik had al enorme waardering voor ‘m. Het idiote is dat de goegemeente graag “Ajax DNA” op bank ziet. Zoals vaker genoemd, alsof de chauffeur van de wens ambulance terminaal dient te zijnMiki schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:20:
Ik krijg wel meer waardering voor Fariolli die alles uit het team heeft weten te persen. Nu sta je gewoon te stuntelen en is het iedere keer weer met samengeknepen billen voetballen.
Ondanks dat het niet om aan te gluren was zat er wel een idee achter. Nu zit ik echt naar ongeorganiseerde chaos te kijken. Spelers lijken totaal niet begrijpen wat ze moeten doen.

[ Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 27-09-2025 17:26 ]
XXXVI
Van Heitinga kan je in ieder geval nog zeggen dat hij er redelijk positief en constructief in probeert te staan en probeert er nog wat van te maken. Dat was bij Steijn absoluut niet het geval.Kist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:18:
[...]
Van Steijn kan je zeggen dat die op het slechtst mogelijke moment kwam. En bovendien nooit echt gesteund werd door het bestuur dat hem haalde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En volledig terecht, hopelijk wordt Heitinga nog deze week van de groep verwijderd. Dit was echt geen incident, bij eerdere wedstrijden zag je ook dat spelers totaal geen idee hadden wat ze moesten doen.LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:33:
Kenneth Perez fileert Ajax even zeg.
Helaas heeft hij volkomen gelijk ook nog. We zitten nu bijna in oktober, en nog steeds geen lijn, of goede ontwikkelingen te zien. Ongekend.LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:33:
Zegt niks wat niet waar is.LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:33:
Welke oud Ajax speler die nog niks heeft gepresteerd als trainer is beschikbaar? Sneijder heeft helaas zijn papieren nog niet.
Van Duijvenbode moest komen maar die mag niet weg toch?Kist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:36:
[...]
Zegt niks wat niet waar is.
Welke oud Ajax speler die nog niks heeft gepresteerd als trainer is beschikbaar? Sneijder heeft helaas zijn papieren nog niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken