Zeker buitenspel
Ontneemt het zicht van de verdediger. 100% buitenspelHugo! schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:40:
Dit kan nooit buitenspel zijn.
Staat nog speler achter Godts, dit kan nooit buitenspel zijn.
Edit:
Goed gezien door de scheids
Edit:
Goed gezien door de scheids
[ Voor 23% gewijzigd door Hugo! op 27-09-2025 17:42 ]
Er moeten twee man achter staanHugo! schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:41:
Staat nog speler achter Godts, dit kan nooit buitenspel zijn.
Denk dat de positie bij het schot van Klaassen wel echt buitenspel was. Als je daar niet op affluit staat de back van NAC inderdaad buitenspel op te heffen.
Correct gehandeld van de scheids lijkt me, die linksback had nooit meer die hoge bal kunnen weghalen
Dat bestaat niet… snap dat je dat graag wilt maar dat bestaat gewoonweg niet.sNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:41:
Ontneemt het zicht van de verdediger. 100% buitenspel
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als de keeper ervoor staat moet er twee man achter de laatste aanvaller staanLZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:42:
Denk dat de positie bij het schot van Klaassen wel echt buitenspel was. Als je daar niet op affluit staat de back van NAC inderdaad buitenspel op te heffen.
Ik weet niet wat je gebruikt, maar sterk spul is het welsNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:42:
Er moeten twee man achter staan

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Buitenspel is het als er tussen de aanvaller en de goal slechts 1 speler of 1 keeper, of niemand staat op het moment van spelen.
Dqt ik hier potverdikkie buitenspel moet uit gaan leggen 😁
[ Voor 10% gewijzigd door sNielz123 op 27-09-2025 17:44 ]
Je bedoelt die verdediger die zelf z'n gezicht wegdraait als er ingeschoten wordt?sNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:41:
[...]
Ontneemt het zicht van de verdediger. 100% buitenspel

volgens mij klopt het gewoon wat er gezegd wordt...Han schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:43:
[...]
Ik weet niet wat je gebruikt, maar sterk spul is het wel
ik denk dat de verdediger zonder godts 10% kans had om hem tegen te houden, wellicht dat dat meetelt in de beoordeling
Nee, dat geldt alleen voor een keeper, niet voor een verdediger.Wyke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:45:
volgens mij klopt het gewoon wat er gezegd wordt...
nou ja, het lijkt heel wat door 4 opportunistische acties die een keer lukken... gaat zo gewoon weer inkakken richting een 2-2LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:45:
Ajax in 8 minuten nu beter gespeeld dan de hele eerste helft
0 kans bedoel je, hij had echt niet anders kunnen reageren als ie zich al wegdraait als er geschoten wordt.Wyke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:45:
[...]
volgens mij klopt het gewoon wat er gezegd wordt...
ik denk dat de verdediger zonder godts 10% kans had om hem tegen te houden, wellicht dat dat meetelt in de beoordeling
2-2, Ow nee, buitenspel
[ Voor 76% gewijzigd door Trishul op 27-09-2025 17:47 ]
NAC kan alleen gevaarlijk worden door buitenspel te lopen
Hinderlijk buiten spel geldt volgens mij voor elke tegenstander, niet alleen de keeper. Zou ook wel heel raar zijn.Han schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:46:
[...]
Nee, dat geldt alleen voor een keeper, niet voor een verdediger.
Slik je zelf het zuur even doorsNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:47:
Buitenspel telt vandaag maar aan 1 kant
Maar Godts deed niet mee in het spel..sNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:44:
[...]
Buitenspel is het als er tussen de aanvaller en de goal slechts 1 speler of 1 keeper, of niemand staat op het moment van spelen.
Dqt ik hier potverdikkie buitenspel moet uit gaan leggen 😁
ik denk dat jij iets gebruiktHan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:46:
[...]
Yup we hebben ook de software gehackt zodat ie indien nodig heel kromme lijnen trekt in het voordeel van AjaxsNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:47:
Buitenspel telt vandaag maar aan 1 kant
Comedycapers…
NAC idd weer grip op de wedstrijd, door simpel weer feller de duels in te gaan
Echt, als Ajax hier met een resultaat wegkomt mag het een wonder heten.
Telstar thuis 2.0. Onderliggende partij, wel voorsprong
Telstar thuis 2.0. Onderliggende partij, wel voorsprong
Wat is er met Sutalo gebeurd in de zomerstop? Geen schim van de stabiele verdediger van vorig seizoen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Hij moet weer voetballen.cheiron schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:57:
Wat is er met Sutalo gebeurd in de zomerstop? Geen schim van de stabiele verdediger van vorig seizoen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
FTFYcheiron schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:57:
Wat is er met Sutalo Ajax gebeurd in de zomerstop? Geen schim van de stabiele verdediger verdediging van vorig seizoen.
Ik weet niet wat je gebruikt, maar het werkt wel 😁Han schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:46:
[...]
Onwaarschijnlijk dom dit.
Flickr PSN ID= cheironnl
Wie zouden er nog meer voor de groep gezet kunnen worden naast ten Hag? Je wilt eigenlijk iemand hebben die duidelijkheid en structuur aanbrengt. Alleen ik ben bang dat ze bij Ajax geen persoon van buitenaf dulden.
Ajax heeft geluk dat NAC altijd dit soort dingen overkomt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat…. is…. gewoon….. heeeeeeeel dom
Graham Potter is ook weer vrij.Miki schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:03:
Wie zouden er nog meer voor de groep gezet kunnen worden naast ten Hag? Je wilt eigenlijk iemand hebben die duidelijkheid en structuur aanbrengt. Alleen ik ben bang dat ze bij Ajax geen persoon van buitenaf dulden.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Volgens mij was het dezelfde speler van NAC die precies dezelfde overtreding maakte op Taylor in de eerste helft (met beide armen naar beneden sleuren).
Gewoon afgedwongen met briljant spel en technische ingrepen van HeitingaLZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:03:
Ajax krijgt het cadeau.
Wat een ongelofelijk domme zet
Dit is niet iets wat je overkomt, dit doet hij toch echt zelf.OMX2000 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:03:
Ajax heeft geluk dat NAC altijd dit soort dingen overkomt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo zonde dit. Wat speelt NAC toch alleraardigst. Maar nu met 10 man zie ik Ajax gewoon de 3 puntjes pakken. Erg onverdiend, dat wel.
Vorig jaar die keeper actie ook gezien toch. Ik zeg niet dat dit door de trainer of zo komt. Maar het is typisch voor NACGonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:05:
[...]
Dit is niet iets wat je overkomt, dit doet hij toch echt zelf.
Wel team ook, voelt dat er wel wat te halen valt in de arena. Het is echt wel heel armoedig gesteld zo..sNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:06:
Nac speelt met 10 man maar staat met 6 in de 16 van Ajax.
Die wilde bij West Ham per se 5-3-2 spelen en had Kudus en Alvarez niet nodig. Dus nee dat is toch ook geen hoogvlieger gebleken
Misschien Amorim, die is waarschijnlijk ook snel beschikbaartoolkist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:08:
[...]
Die wilde bij West Ham per se 5-3-2 spelen en had Kudus en Alvarez niet nodig. Dus nee dat is toch ook geen hoogvlieger gebleken
Nog steeds geen enkel probleem voor NAC om de vrije man te vinden. Dat kan toch niet?
Flickr PSN ID= cheironnl
Moro: groeidiamant
ook zo'n 5-3-2 aanhangerMiki schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:10:
[...]
Misschien Amorim, die is waarschijnlijk ook snel beschikbaar
Zeker wel. Ajax speelt nu met Wijndal, Klaassen en Berghuis in het veld.cheiron schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:14:
Nog steeds geen enkel probleem voor NAC om de vrije man te vinden. Dat kan toch niet?
Itakura speelt ook wel met vuur, sta je gewoon nog 10 tegen 10 zo...
Was meer het verkeerd neerkomen dan echt een overtreding voor een gele kaartjbdeiman schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:17:
Itakura speelt ook wel met vuur, sta je gewoon nog 10 tegen 10 zo...
Ik zei het al zo vaak. Moro de clown van Valladolid. 10 miljoen weggegooid. Yet again, Heitinga.
Die aanname van Berghuis, hoe triest. Weg kans
Zou ik via ESPN nog een tegemoetkoming kunnen krijgen voor kijkspelbederf? Het lijkt echt helemaal nergens op wat Ajax laat zien.
Fitz-Jim anders ook al 5x balverlies sinds hij erin staatHan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:21:
Die aanname van Berghuis, hoe triest. Weg kans
Dit wordt gewoon nog 2-2 op deze manier
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik ga maar een keer naar de huisarts want zo'n lange tijd pijn in je ogen hebben is niet meer gezond.
Het is toch gewoon om te janken dit? Tegen 10 man van NAC thuis bibberend naar het einde.
Was niet het eerste momentje van hem, is ongelukkig, maar hij ging al met zijn been naar voren in de lucht, vond het een beetje een rare actie eigenlijk.Han schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:18:
[...]
Was meer het verkeerd neerkomen dan echt een overtreding voor een gele kaart
Die had duidelijk klachten, dat was bij de zijlijn alMiki schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:25:
Sutalo gaat nog even wat tijd rekken, want dat NAC is wel gevaarlijk hoor met 10 man
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de mensen die Ajax een warm hart toedragen moet feliciteren met de overwinning.
De uitslagen verbloemen echt een hele hoop, maar het voetbal is echt wel bedroevend.
De uitslagen verbloemen echt een hele hoop, maar het voetbal is echt wel bedroevend.
Zo, fluitconcert hoor.
Wat een abominabele vertoning. Geen enkel lichtpuntje.
Wat een abominabele vertoning. Geen enkel lichtpuntje.
Flickr PSN ID= cheironnl
Om je kapot te schamen… Heitinga mag vanavond nog ontslagen worden.
Nog voor ie van het veld loopt.Han schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:30:
En Taylor maar lachen op het veld, zou zich kapot moeten schamen
Voor Nac is dat goedkeuren van dat doelpunt echt zuur. In Nijmegen had Sidney hetzelfde en die werd afgekeurd.LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:30:
Denk wel de meest onterechte 3 punten van dit seizoen
Weer een treurige scheidsrechter. Was alleen de eerste helft goed.
ik ben normaal gesproken wel zo'n rood-witte-bril fan dat ik nog positieve dingen kan zien,maar mijn god. Verdedigend en aanvallen bedroevend. Zeer onverdiende punten. Eigenlijk was een verlies met maar 1 doelpunt verschil al teveel geweest voor Ajax...LZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:30:
Ik zou de nederlaag tegen Marseille maar ondertekend en wel op de post doen om verder leed te voorkomen.
Dat valt allemaal wel mee. Gisteren niet gezien zeker? Oh nee, dit is Ajax dus onterechter natuurlijkLZ86 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:30:

Dit lag niet aan de scheidsrechter, maar aan de Var. Doe vond het geen buitenspel, dus telt de goal. Die had het wel in de hand vond ik eigenlijk.sNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:31:
[...]
Voor Nac is dat goedkeuren van dat doelpunt echt zuur. In Nijmegen had Sidney hetzelfde en die werd afgekeurd.
Weer een treurige scheidsrechter. Was alleen de eerste helft goed.
De VAR riep hem naar het scherm. Dat was toch omdat de VAR het goedkeuren 100% als fout ziet.jbdeiman schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:34:
[...]
Dit lag niet aan de scheidsrechter, maar aan de Var. Doe vond het geen buitenspel, dus telt de goal. Die had het wel in de hand vond ik eigenlijk.
Edit: je bedoelde in nijmegen?
[ Voor 4% gewijzigd door sNielz123 op 27-09-2025 18:38 ]
Tactisch klopt er gewoon hè-le-maal niks van. Bijna twee maanden onderweg en het elftal staat nog steeds niet. Elke tegenstander die er vol op klapt heeft dit Ajax binnen no-time op de knieën, niet bij machte om er onderuit te spelen
Je hoort Klaassen ook zeggen dat ze eigenlijk geen idee hebben wat ze moeten doen. En dat straalt het spel ook wel uit.
Daarnaast is het op individueel niveau ook enorm slecht, dat heeft niets meer tactiek te maken.
Daarnaast is het op individueel niveau ook enorm slecht, dat heeft niets meer tactiek te maken.
Flickr PSN ID= cheironnl
Taylor is gewoon Taylor. Alleen vorig jaar kon die het opbrengen om meer dan het minimale te doen.toolkist schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:31:
[...]
Nog voor ie van het veld loopt.
En Taylor maar lachen op het veld, zou zich kapot moeten schamen
Oh, heb ik dat stukje net gemist dat de scheidsrechter naar het scherm moest.. dan zou je inderdaad kunnen stellen dat het een fout betreft, al kan ik de lezing, dat de speler eigenlijk niet hinderde best begrijpen. Maar de regel wordt helaas compleet inconsequent uitgelegd. Wanneer iets soms wel en soms niet hinderlijk is, zijn de regels i.m.o. fout.sNielz123 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:36:
[...]
De VAR riep hem naar het scherm. Dat was toch omdat de VAR het goedkeuren 100% als fout ziet.
Edit: je bedoelde in nijmegen?
Ik vind het hinderlijk als een speler in buitenspel het spel potentieel kan beïnvloeden, dus of in de baan (het zicht) van een schot staat, de bal ontvangt, maar ook op een plek staat waardoor hij potentiële invloed kan hebben (dus ook de bal raken) omdat dit de reactie van de keeper beïnvloed, die kan niet zomaar een kant kiezen.
Simpel gezegd, zou je bij de bal kunnen, is het gewoon hinderlijk buitenspel bij een schot op goal.
Met alle respect, maar je mag van iemand met de ervaring van Klaassen toch wel verwachten dat de trainer niet hoeft te vertellen wat hij moet doen in het veld?cheiron schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:46:
Je hoort Klaassen ook zeggen dat ze eigenlijk geen idee hebben wat ze moeten doen. En dat straalt het spel ook wel uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is vroeger dan eind oktober! All hail @HanHan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:30:
Dat hij ervaring heeft betekent niet dat hij zn hele team neer kan zetten als iedereen maar ergens loopt. Dit moet echt op de training en de besprekingen duidelijk gemaakt worden.Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:30:
[...]
Met alle respect, maar je mag van iemand met de ervaring van Klaassen toch wel verwachten dat de trainer niet hoeft te vertellen wat hij moet doen in het veld?
Je zag het tegen PSV in de eerste helft net als vandaag dat er niets van klopte. Wat kun je dan van 1 speler in het veld verwachten?
Flickr PSN ID= cheironnl
Dat hij geen onzin uit kraamt dat hij niet weet wat hij moet doen en gewoon de boel in het veld aanstuurt met de andere ervaren krachten.cheiron schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:59:
[...]
Dat hij ervaring heeft betekent niet dat hij zn hele team neer kan zetten als iedereen maar ergens loopt. Dit moet echt op de training en de besprekingen duidelijk gemaakt worden.
Je zag het tegen PSV in de eerste helft net als vandaag dat er niets van klopte. Wat kun je dan van 1 speler in het veld verwachten?
Zie hier hoeveel ervaring de ervaren spelers van Ajax daadwerkelijk hebben. Geen leiders, niet de mentale rust om zelf te focussen op wat moet, en kunnen de kar niet trekken. Berghuis idem.
En toch blijven ze er op bouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken