[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 11:45
toolkist schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:06:
[...]

Gele kaarten worden volgens mij niet geseponeerd om die reden, alleen bij persoonsverwisseling. Dus als ie duidelijk aan de verkeerde speler is gegeven.
Dat is hier toch het geval? Hij had duidelijk naar Meerdink gemoeten die zijn been er voor zette en vervolgens ging solliciteren naar een Oscar.
DutchOwnage schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:52:
Toch denk ik wel een terecht gelijkspel eerlijk gezegd, als je puur naar het voetbal kijkt. Een puntje uit bij AZ is zo verkeerd nog niet.

Op naar Portugal.
Ik denk dat jij een andere wedstrijd gezien hebt. AZ nul uitgespeelde kansen. Op die laatste van Meerdink na. Feyenoord duidelijk de betere ploeg vandaag.

[ Voor 34% gewijzigd door donleone83 op 21-09-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:21
Ik zou het wel leuk en terecht vinden als scheidsrechters net als vroeger gewoon een interview zouden geven na de wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 09:38
donleone83 schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:08:
[...]

[...]

Ik denk dat jij een andere wedstrijd gezien hebt. AZ nul uitgespeelde kansen. Op die laatste van Meerdink na. Feyenoord duidelijk de betere ploeg vandaag.
Qua wedstrijdbeeld vond ik Feyenoord niet bepaald domineren. Ik wilde meerdere keren nog typen dat we niet ongelukkig zouden moeten zijn met een gelijkspel.

Maar ook ik zit hier met een kater hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
[...]

Dat is hier toch het geval? Hij had duidelijk naar Meerdink gemoeten die zijn been er voor zette en vervolgens ging solliciteren naar een Oscar.
Zo werkt het helaas niet. Dit moment is gewoon hopeloos verkeerd beoordeeld door de scheidsrechter. De VAR zal het ook wel gezien hebben maar mocht ook niet ingrijpen. En de tweede gele kaart is, zeker in het licht van de wedstrijd en de eerste gele kaart, veel te zwaar bestraft maar ook dat is jammer.

En bijna 10m extra tijd, waar PSV Ajax maar 2 minuten waren, is ook niet uit te leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 21-09-2025 19:17 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:20
FORTUNA GAAT EUROPA IN!!! *O* *O*

Geen ander nieuws toch?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
DutchOwnage schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:13:
[...]

Qua wedstrijdbeeld vond ik Feyenoord niet bepaald domineren. Ik wilde meerdere keren nog typen dat we niet ongelukkig zouden moeten zijn met een gelijkspel.

Maar ook ik zit hier met een kater hoor.
Daar heb je ook gelijk in, alleen AZ werd ook totaal niet gevaarlijk. Ik zet het ook wat aan uit pure frustratie. Uit bij AZ 3-3 zou je normaal prima voor tekenen, alleen de manier waarop is natuurlijk vreselijk teleurstellend. En weer een scheids die meent de hoofdrol op zich te moeten nemen.
ph4ge schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:14:
[...]

Zo werkt het helaas niet. Dit moment is gewoon hopeloos verkeerd beoordeeld door de scheidsrechter. De VAR zal het ook wel gezien hebben maar mocht ook niet ingrijpen. En de tweede gele kaart is, zeker in het licht van de wedstrijd en de eerste gele kaart, veel te zwaar bestraft maar ook dat is jammer.
Weet ik uiteraard. Ik had wat smileys moeten toevoegen.

[ Voor 28% gewijzigd door donleone83 op 21-09-2025 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nee dat is niet vergelijkbaar. Het gaat dan logischerwijs over ploeggenoten die verwisseld worden, niet of een overtreding voor of tegen een ploeg gegeven had moeten worden.

edit: spuit 11, 12, 13 en 14 :X

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 21-09-2025 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:14:
[...]

En bijna 10m extra tijd, waar PSV Ajax maar 2 minuten waren, is ook niet uit te leggen.
Dat was meer een rare beslissing bij PSV-Ajax dan bij AZ-Feyenoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Overigens leef ik wel mee met Slory. Contract verlengd, kans krijgen op een doorbraak, en dan zo je doorbraak om zeep brengen. Het doet mij gelijk denken aan hoe zn vader's doorbraak ook stokte door die 2 enorme kansen tegen Ajax te missen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
ph4ge schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:25:
Overigens leef ik wel mee met Slory. Contract verlengd, kans krijgen op een doorbraak, en dan zo je doorbraak om zeep brengen. Het doet mij gelijk denken aan hoe zn vader's doorbraak ook stokte door die 2 enorme kansen tegen Ajax te missen.
Ja het is een beetje brak voor hem. Zijn debuut in de basis was vlees noch vis maar hij heeft deze invalbeurt werkelijk NIETS goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat zijn wel de momenten waarna ie dan moet laten zien uit het goede hout gesneden te zijn. En zo niet, kun je daar maar beter snel genoeg achter komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 13:56

heho

Ommen, Overijssel

donleone83 schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:27:
[...]

Ja het is een beetje brak voor hem. Zijn debuut in de basis was vlees noch vis maar hij heeft deze invalbeurt werkelijk NIETS goed gedaan.
Het balletje buitenom met de buitenkant voet waar de 2-3 uit kwam was wel goed .... O-)
Verder vind ik dat van Persie dramatisch gewisseld heeft. Je kwam steeds verder achteruit te spelen en Ueda, die geen pap meer kon zeggen, mocht blijven staan. Breng dan snelheid voorin om nog te kunnen counteren.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
DutchOwnage schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:00:
Wel balen van Ahmedhozic ja. Zeker uit tegen Groningen in deze vorm, en ook nog eens na een Europese wedstrijd..
Ik kan je gerust stellen... Hier in Groningen zijn we niet zo goed.
Tegen Utrecht waren we allemaal top maar dat was een incident.
Gisteren tegen Telstar was dramatisch. Wij hebben er teveel jonkies bij lopen die moeite hebben met het niveau.
En Willemson er niet bij.

AZ - Feyenoord mooie pot.
Psv - Ajax vond ik niet om aan te gluren ondanks de tomeloze inzet van beide kanten. Wat een hoop fouten daar en kansen die niet benut worden.

Och... Saibari... Is er ook een ranglijst kansen missen?
Ondanks zijn meditatie aan het begin van de wedstrijd zit er totaal geen rust in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22

OMX2000

By any means necessary...

heho schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:49:
[...]

Het balletje buitenom met de buitenkant voet waar de 2-3 uit kwam was wel goed .... O-)
Verder vind ik dat van Persie dramatisch gewisseld heeft. Je kwam steeds verder achteruit te spelen en Ueda, die geen pap meer kon zeggen, mocht blijven staan. Breng dan snelheid voorin om nog te kunnen counteren.
Mee eens qua wissels. Ueda kon vanaf een minuut 75 amper lopen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 04:34

Typhone

Who Dares Wins

Dat balletje van Steijn vandaag bij Feyenoord. Kijk je even mee Mika freakin Godts. Gewoon overzicht houden en niet de ego spelen en je hebt een assist op naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:52
OMX2000 schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:59:
[...]

Mee eens qua wissels. Ueda kon vanaf een minuut 75 amper lopen.
I m.o. kan dit ook best wat zeggen over wat van Persie echt vind van het niveau van potentiële vervangers in de punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:39:
Dat balletje van Steijn vandaag bij Feyenoord. Kijk je even mee Mika freakin Godts. Gewoon overzicht houden en niet de ego spelen en je hebt een assist op naam.
Hij heeft de volle aandacht op de bal nodig anders is ie hem kwijt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 13:56

heho

Ommen, Overijssel

jbdeiman schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:12:
[...]

I m.o. kan dit ook best wat zeggen over wat van Persie echt vind van het niveau van potentiële vervangers in de punt.
Je kan altijd Diarra brengen. Hard lopen kan die sowieso

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

jbdeiman schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:12:
[...]

Klopt denk ik. Tengstedt maakte geen indruk. En ik weet niet of de nieuwe spits al wedstrijd fit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Mijn vriendin komt nu thuis van werk en wil nog ff de samenvattingen zien.
3 dingen vallen me op(chronologische volgorde)
Wat is godts slecht.
Waarom heeft Joep Schreuder deze baan? Al langer duidelijk dat hij niet kan interviewen maar de vragen aan Dest ook weer beschamend.
Waarom krijgt Goes geen rood voor het slaan van ueda?
Ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Megupe schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:27:
Mijn vriendin komt nu thuis van werk en wil nog ff de samenvattingen zien.
3 dingen vallen me op(chronologische volgorde)
Wat is godts slecht.
Waarom heeft Joep Schreuder deze baan? Al langer duidelijk dat hij niet kan interviewen maar de vragen aan Dest ook weer beschamend.
Waarom krijgt Goes geen rood voor het slaan van ueda?
Ik
Hij sloeg ook Timber. Ik vind het serieus onbegrijpelijk, ik ben nu extra pissig omdat het nu tegen mijn team is. Maar mijn bloed kookt ook als ik het in andere wedstrijden zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:23
Toch ben ik als Feyenoorder wel positief gestemd over het spel vandaag. Wederom helemaal niets weggegeven. Klinkt raar met 3 tegengoals, maar 2 afstandschoten die er mooi invallen kan gebeuren. Wel erg dom hoe je dan die penalty alsnog weggeeft en zelf mag je ook wel wat meer creëeren, maar de basis vind ik gewoon goed in orde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:59
Zie net wat beelden van Wouter Goes vandaag.
Wat een naar mannetje is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Vld1989 schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:46:
Toch ben ik als Feyenoorder wel positief gestemd over het spel vandaag. Wederom helemaal niets weggegeven. Klinkt raar met 3 tegengoals, maar 2 afstandschoten die er mooi invallen kan gebeuren. Wel erg dom hoe je dan die penalty alsnog weggeeft en zelf mag je ook wel wat meer creëeren, maar de basis vind ik gewoon goed in orde.
Mensen vonden 3-3 een terechte uitslag. Ik vond Feyenoord beter, ze rondde helaas weinig af. Bij Studio Voetbal vonden ze Clasie de beste op het veld, ik vond Valente toch een tikkeltje beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Advizor schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:48:
Zie net wat beelden van Wouter Goes vandaag.
Wat een naar mannetje is dat.
Zeg maar gerust, volkomen totaalidioot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:47
Typhone schreef op maandag 22 september 2025 @ 05:14:
[...]

Zeg maar gerust, volkomen totaalidioot.
En toch denk ik dat, als hij bij Feyenoord speelde, op handen gedragen werd in Rotterdam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Holk schreef op maandag 22 september 2025 @ 06:34:
[...]

En toch denk ik dat, als hij bij Feyenoord speelde, op handen gedragen werd in Rotterdam
Niet door mij. Mensen zouden erom lachen, dat weet ik zeker ja. Maar ik trek hem gewoon heel slecht. En die onzin, dat de media een heksenjacht is op die jongen heeft is ook bullcrap. Mocht hij dit steeds bewust doen dan is die heksenjacht de minste straf. Mocht hij dit onbewust doen, dan is er een steek los en moeten een paar vars en scheidsen ff de andere kant op kijken als hij tikken terug gaat krijgen, want Pavlov reactie.

Het is gewoon raar. Hij slaat Ueda, zichtbaar op camera. Knijpt Watanabe, zichtbaar op camera. En slaat Timber bewust in het gezicht, ook duidelijk zichtbaar.

En wat dan frustrerend is, is dat tegelijkertijd Ahmedhodžić onterecht geel krijgt, sterker nog hij had een vrije trap mee moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 23:05

FreakNL

Well do ya punk?

toolkist schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:48:
[...]

Aanfluiting lijkt me nogal overdreven. Hoe vervelend het tijdens de wedstrijd ook is, wees blij dat NL teams ook irritant gaan spelen, dan leren we ons wat beter wapenen tegen de Portugese ploegen enzo.
Nee joh. Goes doet gewoon Pepe na en die wordt ook als dorpsidioot beschouwd.

Dit soort gedrag was leuk in de jaren 90 maar met de VAR en 100-duizend camera’s langs het veld kan het gewoon niet meer. Het heeft ook niks meer met voetbal te maken he. Snap ook niet zo goed waarom hij niet gewoon rood kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:25

Agent47

I always close my contracts.

Goes weet dondersgoed wat hij doet. Watanabe zat gisteren onder de knijp plekken. Je kunt voor knijpen en zelfs een duw in de bovenrug geen penalty geven. Ik heb nog nooit een scheidsrechter iemand een penalty zien geven omdat hij geknepen werd.

Makkelie had het gisteren niet in de hand en begon maar random met kaarten te smijten. Die overtreding van Slory is een typisch gevalletje aanvaller die gaat verdedigen. Gewoon niet doen. Schiet die bal lekker naar voren in de laatste seconden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:02:
Goes weet dondersgoed wat hij doet. Watanabe zat gisteren onder de knijp plekken. Je kunt voor knijpen en zelfs een duw in de bovenrug geen penalty geven. Ik heb nog nooit een scheidsrechter iemand een penalty zien geven omdat hij geknepen werd.
Dat er geen strafschop voor gegeven is maakt het niet zo dat het niet gegeven kán worden. Het is en blijft een overtreding waarvoor je een vrije trap dan wel strafschop indien in het strafschopgebied kan geven. Dat men dat snel te licht zal vinden voor een strafschop staat ook wel vast.

Als je ziet hoe veel je aan een spits mag hangen bij een hoekschop waar ook geen consequentie op staat dan gaat dit - deze acties van Goes - vrijwel nooit een fluitsignaal opleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Agent47 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:02:

Makkelie had het gisteren niet in de hand en begon maar random met kaarten te smijten. Die overtreding van Slory is een typisch gevalletje aanvaller die gaat verdedigen. Gewoon niet doen. Schiet die bal lekker naar voren in de laatste seconden.
Hij had rood kunnen geven voor die slag in de rug van Ueda. En rood voor de slag in het gezicht van Timber, en daar zou niemand, minus AZ supporters, wat op tegen hebben.

Slory hoefde helemaal niks te doen. De bal was al weg, hij had alleen die speler moeten ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 15:56
Terug van vakantie en bewust niet ingelogd op mobiel maar heb hier af en toe zitten lurken :P

Mee zitten lezen tijdens Ajax - Inter aangezien ik het niet live kon zien maar was zoals verwacht. Kansloos. Gelukkig geen grote score, maar dat doen die Italianen zelden.

Gister tegen PSV wel kunnen zien maar mijn hemel, dat hield aan beide kanten niet over zeg. Een punt gepakt ondanks Heitinga zou ik zeggen, niet dankzij. En het geluk dat Saibari teveel kansen nodig heeft om te scoren want die had er wel meer dan 1 in kunnen leggen.
Gloukh viel wel sterk in, er kwam zoveel meer voetbal in en PSV leek met moeite grip op hem te krijgen. Ik mag nu toch wel een keer hopen dat Heitinga inziet dat die jongen gewoon in de basis hoort en Klaassen op de bank.
Opmerkelijk ook dat je nu in 2 wedstrijden 4 doelpunten tegen hebt gekregen uit een voorzet/corner en men gewoon vertikt mee te lopen met zijn man. Gister kunnen ze ook weer 2x compleet vrij inkoppen. Bizar. Maar we mogen er van Sjonnie geen ding van maken.
Enerzijds blij met het punt, aangezien ik bij PSV uit eigenlijk altijd (en zeker dit seizoen) wel een nederlaag incalculeer, anderzijds zitten we dankzij Gloukh weer wat langer vast aan Heitinga.

En dan de pot in Alkmaar. Tsja, Woutertje. Rijp voor opname.
Vorig jaar na de wedstrijd tegen Ajax was ik al klaar met Goes. In Nederland lopen (helaas) geen jongens als Zlatan of Diego Costa rond maar ik had het 'm graag zien proberen. Als hij zo doorgaat krijgt ie vanzelf een keer een elleboog of een doodschop. Is het niet in Nederland dan wel in Europa.
Sommige spelers zijn vervelend wanneer je ze tegen je hebt maar fantastisch om in je team te hebben. Vroeger had ik bijvoorbeeld een gigantische hekel aan van Bommel bij PSV maar in Oranje kon ik ervan genieten, maar hij was anders vervelend dan Goes. Goes is gewoon een totale randdebiel. Kan er niks anders van maken.
Wel gunstig dat Feyenoord uiteindelijk ook nog punten verspeeld anders wordt het gat wel erg groot meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
JEightyFive schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:38:
Terug van vakantie en bewust niet ingelogd op mobiel maar heb hier af en toe zitten lurken :P

Mee zitten lezen tijdens Ajax - Inter aangezien ik het niet live kon zien maar was zoals verwacht. Kansloos. Gelukkig geen grote score, maar dat doen die Italianen zelden.

Gister tegen PSV wel kunnen zien maar mijn hemel, dat hield aan beide kanten niet over zeg. Een punt gepakt ondanks Heitinga zou ik zeggen, niet dankzij. En het geluk dat Saibari teveel kansen nodig heeft om te scoren want die had er wel meer dan 1 in kunnen leggen.
Gloukh viel wel sterk in, er kwam zoveel meer voetbal in en PSV leek met moeite grip op hem te krijgen. Ik mag nu toch wel een keer hopen dat Heitinga inziet dat die jongen gewoon in de basis hoort en Klaassen op de bank.
Opmerkelijk ook dat je nu in 2 wedstrijden 4 doelpunten tegen hebt gekregen uit een voorzet/corner en men gewoon vertikt mee te lopen met zijn man. Gister kunnen ze ook weer 2x compleet vrij inkoppen. Bizar. Maar we mogen er van Sjonnie geen ding van maken.
Enerzijds blij met het punt, aangezien ik bij PSV uit eigenlijk altijd (en zeker dit seizoen) wel een nederlaag incalculeer, anderzijds zitten we dankzij Gloukh weer wat langer vast aan Heitinga.

En dan de pot in Alkmaar. Tsja, Woutertje. Rijp voor opname.
Vorig jaar na de wedstrijd tegen Ajax was ik al klaar met Goes. In Nederland lopen (helaas) geen jongens als Zlatan of Diego Costa rond maar ik had het 'm graag zien proberen. Als hij zo doorgaat krijgt ie vanzelf een keer een elleboog of een doodschop. Is het niet in Nederland dan wel in Europa.
Sommige spelers zijn vervelend wanneer je ze tegen je hebt maar fantastisch om in je team te hebben. Vroeger had ik bijvoorbeeld een gigantische hekel aan van Bommel bij PSV maar in Oranje kon ik ervan genieten, maar hij was anders vervelend dan Goes. Goes is gewoon een totale randdebiel. Kan er niks anders van maken.
Wel gunstig dat Feyenoord uiteindelijk ook nog punten verspeeld anders wordt het gat wel erg groot meteen.
Ik heb alle 3 de beschreven wedstrijden gezien en kan alleen maar zeggen dat je de spijker op zijn kop slaat, het lastige/ verraderlijke van Inter is dat zij grote delen op een lager percentage aan inzet kunnen spelen en eigenlijk niets/ niet veel (er was immers 1 grote kans voor Ajax) weggeven, waarbij je denkt, we doen lekker mee. En dan met een paar momenten waarop het even een tempootje hoger gaat, zo'n wedstrijd beslissen en daarna 'dood maken'. Blijf ik ook wel knap vinden, al is het niet altijd even leuk om naar te kijken.

T.a.v. PSV - Ajax gisteren, dit leek een beetje de lamme tegen de blinde zeg maar. (zo noemden we het in de kantine nadat we zelf hadden gevoetbald) Inzet was er van beide kanten, maar echt een goede lijn was er niet te ontdekken. Paar wat positievere punten waren inderdaad Gloukh, maar ik vond ook dat Schouten eens een keer niet zoveel ballen inleverde, maar wel met enige regelmaat een bal veroverde. Of die weer een beetje beter gaat draaien, of dat het aan (gebrekkige) tegenstand lag, laat ik maar in het midden, want dat is van achter het toetsenbord lastig beoordelen.

Dan AZ - Feyenoord, waarbij vooraf was gezegd dat dit de eerste echte test zou zijn. De grootste test vond ik het overleven, zonder terug te slaan, schoppen of knijpen bij Wouter Goes, die hebben ze met glans doorstaan. Maar wat die jongen allemaal aan het doen is, en de Scheids (kan het wellicht vaak niet zien), wordt niet geholpen door de VAR. Maar ook de scheids knijpt gewoon 2 oogjes toe als een speler eens laat zien waar die allemaal geknepen wordt.
Spelers als van Bommel die je zelf al aanhaalt, zijn wel aan het zuigen, maar niet zo gemeen aan het doen als Wouter Goes, die gaan gewoon hard / stevig een duel in, of lopen net een beetje door tegen iemand aan, maar staan niet de hele tijd in de rug te beuken en mensen te knijpen. Een beetje smerig kan, maar deze jongen gaat i.m.o. te ver over het randje en er is niemand vanuit de arbistrage die de ballen heeft om er eens op in te grijpen.

Ik vond Feyenoord sterker ogen, maar AZ heeft vaker op goal geschoten, waarbij vooral van buiten de 16. Feyenoord daarbij ook nog eens genaaid door Goes of eigenlijk een gebrekkige arbiter) met een gele kaart voor de aanvaller van Feyenoord, maar die niet/ nauwelijks werd geraakt en toen de gele kaart werd gegeven snel weer op stond. Goas die pas héél laat een gele kaart kreeg, maar al tientallen overtredingen (incl. knijpen en slaan) had gemaakt. Ahmedhodžić die een onterechte eerste gele kaart kreeg en een heel simpele 2e. Zeker als je die 2 tegenover elkaar zet, is het echt een godswonder dat Goes de wedstrijd heeft uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:25:
[...]

Hij had rood kunnen geven voor die slag in de rug van Ueda. En rood voor de slag in het gezicht van Timber, en daar zou niemand, minus AZ supporters, wat op tegen hebben.
Hadden de slagen van Goes afdoende intensiteit?

En nee, geen voorstander van het criterium intensiteit bij natrappen of slaan maar dat is helaas wel de realiteit in de huidige regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Napo schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:08:
[...]

En nee, geen voorstander van het criterium intensiteit bij natrappen of slaan maar dat is helaas wel de realiteit in de huidige regels.
Als het zachtjes is, dan is het nog steeds geel (en 2 keer geel is ook nog steeds rood), als het gewoon was bestraft had Goes niet meer op het veld gestaan. Of dit nu was door direct rood (wat ik door dat vage criterium van intensiteit) of 2 keer geel, had i.m.o. niet zoveel uitgemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:08:
[...]

Ik zeg maar zo: een slag die voorkomt uit een normaal duel (wegduwen, breed maken, koppen) is wat anders dan dit heerschap wat in de rug van die Aziatische speler komt en hem vervolgens een soort van knijp-slaat, slaat en herhaaldelijk tikken geeft. Als je in het Pieter Baan Centrum hoort verdien je een rode kaart en heb je niks meer in een wedstrijd te zoeken. Vorig jaar is het er al genoeg over gegaan en dit jaar doet hij het weer. Ben gewoon een man als scheids en trek die rode kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Typhone schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:25:
[...]

Ik zeg maar zo: een slag die voorkomt uit een normaal duel (wegduwen, breed maken, koppen) is wat anders dan dit heerschap wat in de rug van die Aziatische speler komt en hem vervolgens een soort van knijp-slaat, slaat en herhaaldelijk tikken geeft. Als je in het Pieter Baan Centrum hoort verdien je een rode kaart en heb je niks meer in een wedstrijd te zoeken. Vorig jaar is het er al genoeg over gegaan en dit jaar doet hij het weer. Ben gewoon een man als scheids en trek die rode kaart.
Blijft erbij dat scheidsrechters enorm in het moment leven. Ueda of Watanabe werd gisteren bij een corner naar de grond gewerkt door de andere CV van AZ. Goes heeft ontelbaar keer geknepen, geduwd en getrokken in de 16. Die middenvelder van AZ, dat gastje van 18-19 die het zo goed op het EK /WK 0-19 , schopte de bal weg, geen geel. Zowel Feyenoord als AZ komen meerdere spelers klagen bij de scheidsrechter, dat mocht alleen de aanvoerder toch? Ook allemaal geel geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Napo schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:16:
[...]
Dat er geen strafschop voor gegeven is maakt het niet zo dat het niet gegeven kán worden. Het is en blijft een overtreding waarvoor je een vrije trap dan wel strafschop indien in het strafschopgebied kan geven. Dat men dat snel te licht zal vinden voor een strafschop staat ook wel vast.

Als je ziet hoe veel je aan een spits mag hangen bij een hoekschop waar ook geen consequentie op staat dan gaat dit - deze acties van Goes - vrijwel nooit een fluitsignaal opleveren.
Vrije trappen (en strafschoppen) kunnen alleen worden toegekend als de bal in het spel is. De enige manier om dit soort gedrag te stoppen is om kaarten uit te delen voor onsportief gedrag.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
[...]

Mwoah, spelers als De Wolf, Van Gobbel en noem dat soort types allemaal maar op werden op handen gedragen omdat ze gewoon wilden winnen en keihard waren in de duels. Als er geen bal in de buurt was waren ze helemaal niet bezig met de tegenstander. Bij Goes is het echt precies het tegenovergestelde, die is vooral bezig met z'n tegenstander en is hard en gemeen buiten de duels om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
OMX2000 schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:33:
[...]

Niet door mij. Mensen zouden erom lachen, dat weet ik zeker ja. Maar ik trek hem gewoon heel slecht. En die onzin, dat de media een heksenjacht is op die jongen heeft is ook bullcrap. Mocht hij dit steeds bewust doen dan is die heksenjacht de minste straf. Mocht hij dit onbewust doen, dan is er een steek los en moeten een paar vars en scheidsen ff de andere kant op kijken als hij tikken terug gaat krijgen, want Pavlov reactie.

Het is gewoon raar. Hij slaat Ueda, zichtbaar op camera. Knijpt Watanabe, zichtbaar op camera. En slaat Timber bewust in het gezicht, ook duidelijk zichtbaar.

En wat dan frustrerend is, is dat tegelijkertijd Ahmedhodžić onterecht geel krijgt, sterker nog hij had een vrije trap mee moeten krijgen.
Brobbey had ook steeds last van knijpen en er ook wel eens iets over gezegd in interview na de wedstrijd, alleen reageerde hij anders/meer dan ik verwacht van hoe een Japanner zou reageren door hoe hun opvoeding rondom emoties is.
Je hebt dan analisten die het van Goes goed praten onder het mom dit is wat een top verdediger ook doet, mijn inziens zegt het inzetten van dit soort "truukjes" alleen maar dat je het niet van je verdedigende kunsten kan hebben en je dus eigenlijk helemaal niet zo goed bent. Van wat ik gehoord heb is knijpen/etc. heel normaal tijdens verdedigen bij waterpolo en handbal, dus misschien moet Goes maar van sport veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Pompi schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:58:
[...]

Je hebt dan analisten die het van Goes goed praten onder het mom dit is wat een top verdediger ook doet, mijn inziens zegt het inzetten van dit soort "truukjes" alleen maar dat je het niet van je verdedigende kunsten kan hebben en je dus eigenlijk helemaal niet zo goed bent. Van wat ik gehoord heb is knijpen/etc. heel normaal tijdens verdedigen bij waterpolo en handbal, dus misschien moet Goes maar van sport veranderen.
Ik heb wel eens een interview gelezen van Jaap Stam waarin hij aangaf wel bepaalde trucjes te hebben wanneer een aanvaller tegen hem aan stond, maar dat wat Goes allemaal uithaalt is wel van een andere orde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:51

Chrisjuh_15

Facta non verba

Echt een totaalidioot die Goes. Ongekend waar hij mee weg kan komen in zo'n wedstrijd, terwijl Ahmedhodzic met 2x geel (waavan de eerste echt totaal gestoord is) kan inrukken.
Overigens komt Slory echt nog tekort voor dit niveau. Laat die penalty een hele hele dure les voor hem zijn.

Verder ben ik best tevreden van wat ik van Feyenoord gezien heb. Komt steeds meer schwung in het elftal. Valente niet meer uit de basis halen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
JEightyFive schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:02:
[...]

Ik heb wel eens een interview gelezen van Jaap Stam waarin hij aangaf wel bepaalde trucjes te hebben wanneer een aanvaller tegen hem aan stond, maar dat wat Goes allemaal uithaalt is wel van een andere orde.
Die zijn er ook wel, maar dit valt niet meer onder trucjes, maar zou je bijna onder mishandeling moeten scharen. Wat veel (ervaren) verdedigers juist doen qua trucjes is net een keer een tikkie uitdelen IN een duel (waarbij het verschil dus is dat je dit in een duel doet), of wanneer een spits wat blijft hangen en je als verdedigers wilt bijsluiten, eigenlijk net niet om die aanvaller heenlopen, maar even laten weten dat je er bent.

Wat Goes doet is het eigenlijk alleen maar bezig zijn met de tegenstander pijn doen, maar dan in letterlijke zin. Het lijkt er i.m.o. zelfs op dat het enige doel dat die heeft een speler dusdanig te irriteren dat de knoppen doorslaan en de tegenstander met een aangesmeerde rode kaart (want Goes ligt zodra hij een grassprietje voelt die hem raakt) met het veld af te krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, je mag i.m.o. als verdediger best stevig duels in gaan en best laten weten dat je er bent, maar zo extreem als Goes dat doet is niet goed te praten. (ook niet dat arbitrage daar dus helemaal niets tegen doet)
Wat mij overigens ook opvalt is dat al die momenten van Goes (tik bij Timber), met uitzondering van de actie bij Ueda, waarbij die shirtje trekt, een klap geeft en daarna nog eens, uit de samenvattingen worden gehouden. Zo lijkt het alsof het gewoon een momentje is waarop Goes zoiets doet (verslaggever in de samenvatting zegt ook 'zal er bij Goes altijd wel bij horen', maar het hoort gewoon niet bij de sport..

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 22-09-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Niet alleen Saibari. Godts had de wedstrijden al veel eerder kunnen killen. Wat is die slecht in de afronding zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

MaZo schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:26:
Godts had de wedstrijden al veel eerder kunnen killen. Wat is die slecht in de afronding zeg!
Wat op zich geen probleem hoeft te zijn, hij zou gewoon als vleugelaanvaller de spits moeten bedienen in plaats van steeds voor eigen succes gaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
jbdeiman schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:09:
[...]

Wat mij overigens ook opvalt is dat al die momenten van Goes (tik bij Timber), met uitzondering van de actie bij Ueda, waarbij die shirtje trekt, een klap geeft en daarna nog eens, uit de samenvattingen worden gehouden. Zo lijkt het alsof het gewoon een momentje is waarop Goes zoiets doet (verslaggever in de samenvatting zegt ook 'zal er bij Goes altijd wel bij horen', maar het hoort gewoon niet bij de sport..
* JEightyFive zet aluhoedje op

Arno Vermeulen is Chef Voetbal bij de NOS en AZ supporter toch? ;)

* JEightyFive zet aluhoedje af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
MaZo schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:26:
[...]
Niet alleen Saibari. Godts had de wedstrijden al veel eerder kunnen killen. Wat is die slecht in de afronding zeg!
Godts heeft zeker talent maar hij zal echt een keer moeten werken aan zijn afronding en zijn oogkleppen afdoen.
Als dat hem lukt kan het echt wel een goede speler worden (en zijn we hem waarschijnlijk ook weer snel kwijt). Een actie heeft hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:57:
[...]

Nee joh. Goes doet gewoon Pepe na en die wordt ook als dorpsidioot beschouwd.

Dit soort gedrag was leuk in de jaren 90 maar met de VAR en 100-duizend camera’s langs het veld kan het gewoon niet meer. Het heeft ook niks meer met voetbal te maken he. Snap ook niet zo goed waarom hij niet gewoon rood kreeg.
Van wat ik begreep ging het over heel AZ wat irritant was, niet specifiek Goes (die wel veel verder ging dan de rest). Daar ging mijn reactie dus ook over, niet over het wapenen tegen een jochie die denkt Pepe te moeten imiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pompi schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:58:
Dit moet je niet goed praten. Bij elke andere scheids had hij na een minuut of 20 kunnen douchen en dan zou hij de wedstrijd eigenhandig verknoeid hebben.

Dat was het vreemde aan Makkelie, hij zag het vaak wel, maar deed er niets aan. Goes kneep/krabte, Makkelijk legt het spel neer, Watanabe laat de krassen in zn hand zien van het krabben, en vervolgens even bijpraten en weer door. Even later bij Ueda precies hetzelfde, weer praten, nu echt niet meer doen. Elke corner weer even stil leggen, "nu echt niet meer duwen, he?" en weer door en vervolgens gewoon lekker met 2 handen duwen of vol beetpakken. Zelfs bij die handsbal kreeg hij weer een waarschuwing.

Je kan het Goes ook eigenlijk niet kwalijk nemen. Als je kennelijk niet bestraft kan worden moet je er maar gebruik van maken ook.

En zet dat dan eens af tegen de gele kaarten die Feyenoord kreeg, dat is wel echt frusterend. Als je nou 2 kanten op blijft waarschuwen is het tot daar aan toe, maar daar was het gelijk prijs. Nieuwkoop staat koud in het veld, gooit een ingooi even naar een medespeler, en direct geel voor tijdrekken. 0,0 waarschuwing dat ze een beetje op moesten schieten, gelijk prijs. Ahmedhodzic maakt 2 overtredingen in de westrijd, waarvan er 1 geen overtreding was en de ander betrekkelijk onschuldig -> 2x geel dus rood.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 22-09-2025 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:59
[...]

Sorry maar ik zou me kapot schamen voor dit gedrag van 'mijn' speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:35
JEightyFive schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:44:
[...]

Godts heeft zeker talent maar hij zal echt een keer moeten werken aan zijn afronding en zijn oogkleppen afdoen.
Als dat hem lukt kan het echt wel een goede speler worden (en zijn we hem waarschijnlijk ook weer snel kwijt). Een actie heeft hij wel.
Hadj moussa 0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Van Bommel zeer waarschijnlijk voor de rest van het seizoen er uit. Triest voor die jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
DutchOwnage schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:18:
Van Bommel zeer waarschijnlijk voor de rest van het seizoen er uit. Triest voor die jongen.
En het nieuwsbericht erbij

https://nos.nl/artikel/25...-missen-door-knieblessure

Zonde voor die jongen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is wel zuur hoor. Dan maak je zo'n mooie stap en ben je gelijk klaar voor de rest van het seizoen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:37:
Dat is wel zuur hoor. Dan maak je zo'n mooie stap en ben je gelijk klaar voor de rest van het seizoen.
En ook de manier waarop.

Zijn knie besloot uit zichzelf dat ie d'r genoeg van had. Niet eens een schop ofzo gehad. Dus zwak gewricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Je knie verdraaien kan iedereen overkomen, heeft niet zoveel te maken met zwakke knie of gewricht. Zuur voor die jongen, de beste speler tot nu toe bij PSV volgens mij, voor PSV ook flinke aderlating in de aanval die ze gaan missen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zoals dit gebeurde zonder concrete aanslag of duel is gewoon heel veel pech.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01
Chrisjuh_15 schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:02:
Echt een totaalidioot die Goes. Ongekend waar hij mee weg kan komen in zo'n wedstrijd, terwijl Ahmedhodzic met 2x geel (waavan de eerste echt totaal gestoord is) kan inrukken.
Overigens komt Slory echt nog tekort voor dit niveau. Laat die penalty een hele hele dure les voor hem zijn.

Verder ben ik best tevreden van wat ik van Feyenoord gezien heb. Komt steeds meer schwung in het elftal. Valente niet meer uit de basis halen! :)
Feyenoord heeft met Valente echt het koopje van de eeuw binnengehaald. Daar zit echt veel perspectief naar boven in, als voetballer en financieel.

[ Voor 6% gewijzigd door rclahsen op 22-09-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Haha, en meteen wordt Ziyech aangeboden bij PSV. Het zal toch niet.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 14:35

Stimulate14

⭐⭐⭐

ElPaco schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:51:
Haha, en meteen wordt Ziyech aangeboden bij PSV. Het zal toch niet.
Zal me niets verbazen als hij dan gelijk de grote man wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 21:05
PSV heeft toch nog genoeg flankspelers over? En anders een buitenspeler uit Jong PSV overhevelen.

Ziyech zal wel een aanwinst zijn verwacht ik, want hij wil nog een laatste keer vlammen zodat hij mee kan naar het WK volgend jaar. Maar ook een dure speler, die komt echt niet voor minder dan €2 miljoen/jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wndlr
  • Registratie: September 2025
  • Niet online
Stimulate14 schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:07:
[...]

Zal me niets verbazen als hij zichzelf heeft aangeboden zodat hij het morgen op twitter weer kan ontkennen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Het zal mij niet verbazen als ie binnen no time, net als Boadu, alweer geblesseerd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:55:
Zoals dit gebeurde zonder concrete aanslag of duel is gewoon heel veel pech.
De ernstigere blessures zijn mijn altijd domme pech waar amper of geen overtreding bij komt kijken. Wat naar voor die jongen.

Ik heb het zelf ook 2 keer mee mogen maken. Het is klote voor een amateur maar echt een ramp voor een jonge prof die aan zn doorbraak werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
rclahsen schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:42:
[...]

Feyenoord heeft met Valente echt het koopje van de eeuw binnengehaald. Daar zit echt veel perspectief naar boven in, als voetballer en financieel.
Valente is echt een goede voetballer, heb niet zoveel met Feyenoord, maar hij valt erg op, als hij zo door gaat wordt dat een hele goeie!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Blessure van van Bommel is een aderlating voor PSV. Vond hem er als enige boven uit steken tegen Union st Gilles.
Hij kon tenminste een man uitspelen.
Dat is zo belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 22-09-2025 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Trishul schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:11:
PSV heeft toch nog genoeg flankspelers over? En anders een buitenspeler uit Jong PSV overhevelen.
Esmir Bajanogwat, Dennis Man en Peresic. Houdt dus niet over.
Pepi en Driouech zijn spitsen en de rest is inmiddels stuk (Pléa, Boadu, Bommel).

Thomas uit de jeugd komt dan hopelijk over, heb je denk ik meer aan dan Ziyech. Sowieso heeft Thomas hele goede dingen laten zien in Jong PSV dit seizoen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Advizor schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:50:
[...]

Sorry maar ik zou me kapot schamen voor dit gedrag van 'mijn' speler.
Ik begrijp niet dat AZ niet ingrijpt. Dit past toch niet bij de normen en waarden die je als professionele organisatie wilt uitstralen? Je imago gaat naar de knoppen. Los daarvan, ook als trainer wil je dit niet toch? Het gaat zorgen voor afleiding en gedoe.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:22:
[...]

Ik begrijp niet dat AZ niet ingrijpt. Dit past toch niet bij de normen en waarden die je als professionele organisatie wilt uitstralen? Je imago gaat naar de knoppen. Los daarvan, ook als trainer wil je dit niet toch? Het gaat zorgen voor afleiding en gedoe.
Je hebt toch geen idee welke gesprekken er zijn tussen Martens en Goes? Los daarvan, imago van AZ? Is Inters imago kapot door Materazzi? Die van Porto/Real door Pepe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Harribo schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:12:
Blessure van van Bommel is een aderlating voor PSV. Vond hem er als enige boven uit steken tegen Union st Gilles.
Hij kon tenminste een man uitspelen.
Dat is zo belangrijk.
Klopt. En viel me ook mee, want ik was niet altijd onder de indruk van hem, kon bij AZ ook onzichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:24:
[...]

Je hebt toch geen idee welke gesprekken er zijn tussen Martens en Goes?
Het heeft alle schijn dat Martens en Goes hier niet over spreken. Of het lukt Martens in ieder geval niet Goes te laten stoppen met dit idiote gedrag. Het is natuurlijk al even aan de gang en het houdt niet op. Sterker nog, het lijkt erger te worden.
toolkist schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:24:

Los daarvan, imago van AZ? Is Inters imago kapot door Materazzi? Die van Porto/Real door Pepe?
Ja? Ik zou dat als club niet willen. Daarmee weet ik ook niet of je deze spelers kan vergelijken met Goes. Die discussie ga ik overigens ook niet voeren :>

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47

Dat ook weer niet. Ze hebben een spits van 3 bij 2 die twee corners erin knikt tja..

Doet ie overigens geweldig hoor maar ja, ik verwacht ook niet minder van de spits van Inter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
[...]

Gebaseerd waarop? Die presteert toch al jaren niet meer? Veel geblesseerd ook. Nergens het verschil gemaakt. Wel dubieuze levenskeuzes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 09:31
Even over Goes.

De meeste AZ'ers vinden wel dat het normaler moet, maar net zoals bij Weghorst is het fijn als zo iemand in je team zit.

Waar ik me veel meer aan erger is de hetze en heksenjacht op een knul van 21 die af en toe te veel en anders dan anders aan tegenstanders zit. Hij tackled niemand doormidden.

Pierre van Hooijdonk voorop die live op tv gewoon een oproep voor geweld doet, ronduit belachelijk. Vast omdat z'n zoon er in trapte tegen Goes en kon gaan douchen.

Maar Goes én AZ zouden er zeer verstandig aan doen om snel tot actie over te gaan en het gedrag snel aan te passen naar meer 'normaal'.

[ Voor 12% gewijzigd door krissie100 op 22-09-2025 19:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deed ie dat maar, dan ging het over voetbal. Knijpen stompen krabben etc heeft daar helemaal niks mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
toolkist schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:29:
[...]

Deed ie dat maar, dan ging het over voetbal. Knijpen stompen krabben etc heeft daar helemaal niks mee te maken.
Tja, iemand door midden zagen heeft ook niks met voetbal te maken, maar dat terzijde. :p

Ik geef ook maar mn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
krissie100 schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:14:
Even over Goes.

De meeste AZ'ers vinden wel dat het normaler moet, maar net zoals bij Weghorst is het fijn als zo iemand in je team zit.

Waar ik me veel meer aan erger is de hetze en heksenjacht op een knul van 21 die af en toe te veel en anders dan anders aan tegenstanders zit. Hij tackled niemand doormidden.

Pierre van Hooijdonk voorop die live op tv gewoon een oproep voor geweld doet, ronduit belachelijk. Vast omdat z'n zoon er in trapte tegen Goes en kon gaan douchen.

Maar Goes én AZ zouden er zeer verstandig aan doen om snel tot actie over te gaan en het gedrag snel aan te passen naar meer 'normaal'.
Los van de hetze, die was er vorig jaar al bij deze jongen na ik meen onderandere de wedstrijd tegen Ajax, daar gingen ze wat aan doen vanuit AZ, maar zonder succes blijkbaar.
Het zou geen hetze zijn als het wordt aangepakt (arbitrage probleem) en ook niet zo als het overtredingen tijdens een duel zijn. Ik (en ik weet zeker velen met mij) snap echt als je in duel bent dat je iemand wel eens vastpakt, en daarbij wat knijpt. Dat je met je armen wat voor je tegen iemand aanloopt op zo'n moment ook, dus dat je op die manier een 'klap' kan uitdelen. Maar deze jongen doet het zonder de bal in de buurt.

Wat van Hooijdonk doet is niet goed te praten, dit opzetten tot het blesseren van iemand. Dat is nooit goed en mag i.m.o. ook worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar buij deze goes is alles duidelijk op beelden. Daar kan de var toch ook naar kijken en oordelen?
Ik snap dat de scheids het niet (altijd) ziet, zo gewiekst is die gozer ook nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Even over Goes.

De “knul” roept dit nu over zichzelf af. Je hoeft niet van Roosmalen na te praten, want die probeert van Hooijdonk uit de tent te lokken, wat deels lukte.

Maar kap over die heksenjacht, hij weet inmiddels dat iedereen op hem let, en kiest er bewust voor om ermee door te gaan. Dit kan gewoon NIET, zelfde als dat bijten van Suarez.

En geweld… laten we elkaar geen mietjes noemen, maar soms kun je ergens te ver mee gaan en kun je een tik verwachten. Van Hooijdonk verwoordde het misschien onhandig, maar 20 jaar geleden was hij niet zonder kleerscheuren uit de catacomben gekomen, en daar had niemand een issue van gemaakt. Ik ben niet voor geweld, maar een knijpende man knul een beuk terug verkopen is wel een gevalletje Karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
OMX2000 schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:45:
[...]

De “knul” roept dit nu over zichzelf af. Je hoeft niet van Roosmalen na te praten, want die probeert van Hooijdonk uit de tent te lokken, wat deels lukte.

Maar kap over die heksenjacht, hij weet inmiddels dat iedereen op hem let, en kiest er bewust voor om ermee door te gaan. Dit kan gewoon NIET, zelfde als dat bijten van Suarez.

En geweld… laten we elkaar geen mietjes noemen, maar soms kun je ergens te ver mee gaan en kun je een tik verwachten. Van Hooijdonk verwoordde het misschien onhandig, maar 20 jaar geleden was hij niet zonder kleerscheuren uit de catacomben gekomen, en daar had niemand een issue van gemaakt. Ik ben niet voor geweld, maar een knijpende man knul een beuk terug verkopen is wel een gevalletje Karma.
Ik bepaal zelf wel wat ik zeg hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

krissie100 schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:46:
[...]

Ik bepaal zelf wel wat ik zeg hier.
Insgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Haal dat zinnetje maar weg dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

krissie100 schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:48:
[...]

Haal dat zinnetje maar weg dan :)
Jij mag zeggen wat je wil, en ik mag vinden dat je daarmee moet kappen. En ik zou mezelf in een onacceptabel korte tijd tegenspreken als ik die bewering dat het een heksenjacht nu opeens ga beamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Even over Goes.

Marc van Bommel, Weghorst, Van Nistelrooij, Tadic, Jaap Stam, we kunnen nog wel even doorgaan met de lijst van spelers die meer dan voetbal alleen gebruiken om hun tegenstanders uit het spel te brengen of ze te slim af te zijn. En dan vind ik Weghorst eigenlijk nog een slecht voorbeeld van je want die is daar niet zo bewust mee bezig, die wil gewoon op een bijna kinderlijke manier heel graag winnen.

Goes doet wat die gasten deden, maar dan gewoon veel te veel, te fanatiek en te opzichtig. Een 'vuil trucje' op zijn tijd hoort ook gewoon bij sport, maar het moet bijzaak zijn, een aanvulling, niet de hoofdmoot. En het belangrijkste, het moet bijdragen aan een positiever resultaat in de wedstrijd. En dat valt nog wel eens te betwijfelen.
Goes moet gewoon even indammen en zijn momenten kiezen, dan zakt de aandacht vanzelf weg en daar wordt hij een betere voetballer van.

Maar goed, ik snap je ergernis wel. Heksenjacht is overdreven, maar de media en praatprogramma's lopen wel erg achter elkaar aan qua onderwerpen waar de focus op ligt. En omdat je tegenwoordig tientallen Tv-programma's en podcasts hebt waarin jan en alleman hun mening over hetzelfde geeft dan zal je kritiek ook wel erg veel tegen komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Kijk eigenlijk erger ik me nog meer aan de scheidsrechters dan aan Goes. Zij horen de spelers in bescherming te nemen. Want door niet in te grijpen laat creëer je een voedingsbodem voor een escalatie. Je beschermt er zowel de slachtoffers als de dader, in dit geval Goes, mee. Ik walg dus ook van hoe zo’n Makkelie totaal respectloos Watanabe wegstuurt. En dit is zgn onze beste scheids.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
chim0 schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:49:
[...]

Dat ook weer niet. Ze hebben een spits van 3 bij 2 die twee corners erin knikt tja..

Doet ie overigens geweldig hoor maar ja, ik verwacht ook niet minder van de spits van Inter
Wat heeft Ajax gecreëerd dan waardoor het niet kansloos zou zijn? Die ene kans van Godts?
Inter heeft zich amper in hoeven spannen, knikken 2 corners erin en klaar is Kees.
Dat het misschien niet kansloos leek maakt nog niet dat het niet kansloos was. Die Italianen geven altijd het idee dat je leuk meedoet.

Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:24:
[...]

Marc van Bommel, Weghorst, Van Nistelrooij, Tadic, Jaap Stam, we kunnen nog wel even doorgaan met de lijst van spelers die meer dan voetbal alleen gebruiken om hun tegenstanders uit het spel te brengen of ze te slim af te zijn. En dan vind ik Weghorst eigenlijk nog een slecht voorbeeld van je want die is daar niet zo bewust mee bezig, die wil gewoon op een bijna kinderlijke manier heel graag winnen.

Goes doet wat die gasten deden, maar dan gewoon veel te veel, te fanatiek en te opzichtig. Een 'vuil trucje' op zijn tijd hoort ook gewoon bij sport, maar het moet bijzaak zijn, een aanvulling, niet de hoofdmoot. En het belangrijkste, het moet bijdragen aan een positiever resultaat in de wedstrijd. En dat valt nog wel eens te betwijfelen.
Goes moet gewoon even indammen en zijn momenten kiezen, dan zakt de aandacht vanzelf weg en daar wordt hij een betere voetballer van.

Maar goed, ik snap je ergernis wel. Heksenjacht is overdreven, maar de media en praatprogramma's lopen wel erg achter elkaar aan qua onderwerpen waar de focus op ligt. En omdat je tegenwoordig tientallen Tv-programma's en podcasts hebt waarin jan en alleman hun mening over hetzelfde geeft dan zal je kritiek ook wel erg veel tegen komen.
Precies dit.

De groten van vroeger deden ook vuil. Maar zonder VAR, 4k, herhalingen uit alle hoeken en geklaag viel het A; minder op en B: ze deden het niet zo enorm vaak.

In de eerste helft heeft Feyenoord een corner of 8 gehad? En bij elke corner stond ie opzichtig te knijpen, krabben, stompen en ga zo maar door. Spelers die zich meermaals met zichtbare krassen en wonden bij de scheids beklagen. Die kleine verdediger Ueda nog in een ippon naar de grond werkt.

Het is een totale schande dat AZ een punt hieraan heeft overgehouden want ze hadden in de eerste helft al 2 pingels tegen moeten hebben en met 10 of minder man komen te staan. Als je tegen een goed spelende ploeg een gelijkspel haalt kan je normaal niet klagen. Maar dit was door het gedrag van AZ wel heel heel zuur en totaal onverdiend.

Dat het zo uit de klauwen is gelopen die pot is 100% de schuld van Makkelie en de rest van de arbitrage, maar die Goes flikt dit al langer. Daar moet gewoon korte metten mee gemaakt worden. Stuur m er maar vanaf bij het geringste teken van dit soort verderfelijk gedrag. Heeft niets met voetbal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 17:03

Sagat

Is pappa x2!

Ik denk niet dat hij het doet of euh ALLEEN maar doet omdat hij het leuk vind. Ik kan me voorstellen dat het enorm afleidend en frustrerend is, waardoor je mensen dus uit de wedstrijd haalt, en ook nog een kans op een gele of rode kaart aansmeren lekker vergroot. En dat is toch een positief resultaat.

Dus ja, in een ideale wereld zou AZ of de trainer eens met hem moeten gaan babbelen, maar waarom zouden ze? Het mag schijnbaar van de scheidsrechters en heeft geen directe nadelen.

Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat hij nu de naam krijgt (voor zover hij die niet ALLANG heeft) en dat scheidsrechters hem sneller het nadeel van de twijfel zullen geven......maar tot dat moment (en dat is iig nog niet merkbaar aangebroken) snap ik dat hij lekker doorgaat.

En ja die is theoretisch, ik vind het ook zwaar irritant, en nee nooit aanzetten tot geweld, maar als iemand zo bewust en continue over de streep gaat ja dan mag je ook een tegen reactie verwachten. Ik denk dat 'we' hier in nederland over het algemeen te netjes voor zijn, maar wellicht dat hij in europa nog een keertje aan de beurt komt.

De nette manier is dat er vanuit de overige clubs iets van een protest zou moeten komen. Maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
LZ86 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:17:
[...]

Het is een totale schande dat AZ een punt hieraan heeft overgehouden want ze hadden in de eerste helft al 2 pingels tegen moeten hebben en met 10 of minder man komen te staan.
Ik vraag mij trouwens wel af of een Steijn mondig genoeg is als aanvoerder in de communicatie richting scheids. Hij lijkt mij veels te "lief". Met een Timber heb je denk ik meer kans om de scheids enigzins te kunnen beinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:23:
[...]

Ik denk niet dat hij het doet of euh ALLEEN maar doet omdat hij het leuk vind. Ik kan me voorstellen dat het enorm afleidend en frustrerend is, waardoor je mensen dus uit de wedstrijd haalt, en ook nog een kans op een gele of rode kaart aansmeren lekker vergroot. En dat is toch een positief resultaat.

Dus ja, in een ideale wereld zou AZ of de trainer eens met hem moeten gaan babbelen, maar waarom zouden ze? Het mag schijnbaar van de scheidsrechters en heeft geen directe nadelen.

Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat hij nu de naam krijgt (voor zover hij die niet ALLANG heeft) en dat scheidsrechters hem sneller het nadeel van de twijfel zullen geven......maar tot dat moment (en dat is iig nog niet merkbaar aangebroken) snap ik dat hij lekker doorgaat.

En ja die is theoretisch, ik vind het ook zwaar irritant, en nee nooit aanzetten tot geweld, maar als iemand zo bewust en continue over de streep gaat ja dan mag je ook een tegen reactie verwachten. Ik denk dat 'we' hier in nederland over het algemeen te netjes voor zijn, maar wellicht dat hij in europa nog een keertje aan de beurt komt.

De nette manier is dat er vanuit de overige clubs iets van een protest zou moeten komen. Maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Ik zeg niet dat hij het puur voor de lol doet, maar ik betwijfel of het daadwerkelijk een positief resultaat geeft. Ja je kunt mensen uit de wedstrijd halen, maar je tergt mensen ook juist waardoor ze soms een tandje extra gaan geven. Daarnaast kan het ook weer ten koste gaan van je eigen focus of die van je teammaten als je meer met andere zaken bezig bent dan zuiver voetballen.
Plus je krijgt een vergrootglas op je wat uiteindelijk tegen je gaat werken in arbitrage en omgang met andere spelers.

Ik ben er daarom nog niet zo zeker van dat het daadwerkelijk onder de streep een positief effect heeft. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:52:
[...]

Ik zeg niet dat hij het puur voor de lol doet, maar ik betwijfel of het daadwerkelijk een positief resultaat geeft. Ja je kunt mensen uit de wedstrijd halen, maar je tergt mensen ook juist waardoor ze soms een tandje extra gaan geven. Daarnaast kan het ook weer ten koste gaan van je eigen focus of die van je teammaten als je meer met andere zaken bezig bent dan zuiver voetballen.
Plus je krijgt een vergrootglas op je wat uiteindelijk tegen je gaat werken in arbitrage en omgang met andere spelers.

Ik ben er daarom nog niet zo zeker van dat het daadwerkelijk onder de streep een positief effect heeft. :)
Hoop dat je gelijk hebt, maar vrees dat we op dit moment nog in mijn scenario zitten. Heeft ie al eens tegen Weghorst gespeeld? Iets van fight fire with fire? :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
@JEightyFive PSV - Arsenal was kansloos. Dit vond ik niet "kansloos". Het is niet dat je met 10 - 0 weggespeeld bent door uitgespeelde goals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:51

Chrisjuh_15

Facta non verba

Hup de club! Laat het maar zien vanavond! Ben erg benieuwd of we de stijgende lijn qua spel door kunnen trekken.

• D-e-n
  • Laatst online: 01:14
Sagat schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:23:
[...]

Ik en dat is iig nog niet merkbaar aangebroken
Integendeel. Het was wat mij betreft bezopen dat hij na 90 min. nog op het veld stond. Misschien had Ueda ook gewoon wat meer theater moeten maken bij die tik op zijn rug, dan was Goes er door de VAR zonder pardon afgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:14
[...]

Goes doet wat die gasten deden, maar dan gewoon veel te veel, te fanatiek en te opzichtig. Een 'vuil trucje' op zijn tijd hoort ook gewoon bij sport, maar het moet bijzaak zijn, een aanvulling, niet de hoofdmoot.
Dat dus. Goes vergeet volgens mij dat de types waar hij zich aan spiegelt (ik moest meer aan gasten als Materazzi denken) dat soort gedrag echt niet elke wedstrijd lieten zien. Die doen het op momenten dat het "nodig" is, echt niet bij elke gewone competitiewedstrijd.

• jbdeiman
D-e-n schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:50:
[...]

Dat dus. Goes vergeet volgens mij dat de types waar hij zich aan spiegelt (ik moest meer aan gasten als Materazzi denken) dat soort gedrag echt niet elke wedstrijd lieten zien. Die doen het op momenten dat het "nodig" is, echt niet bij elke gewone competitiewedstrijd.
Maar die doen het ook in belangrijke wedstrijden op momenten, niet aan een stuk door. I.m.o. maakt dat ook wel een verschil tussen een top-verdediger (die pikt er momentjes uit) en een wannabe, waarbij ik niet wil ontkennen dat Goes wel enig talent heeft.

Het lijkt mij overigens wel met druk in zogenaamde top-wedstrijden te maken te hebben, of iig die waar de media druk op legt. Want tegen de kleinere ploegen bedient hij zich een stuk minder van dit vreemde gedrag.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Kunnen we spreken over een B selectie tegen Braga…vooral die voorhoede….

10 second ninja DONE

• Agent47

Agent47

Helemaal bezopen deze opstelling.

Volgens mij denk van Persie het ff 0-0 te houden tot rust en dan ff wat brengen tweede helft.

Totaal geen vertrouwen in zo

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:29
Agent47 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:26:
Helemaal bezopen deze opstelling.

Volgens mij denk van Persie het ff 0-0 te houden tot rust en dan ff wat brengen tweede helft.

Totaal geen vertrouwen in zo
Welnee joh. Er staat voor 20 miljoen aan nieuwe aanvallers op het veld. Waarvan 2 ervaring in Portugal hebben. Geef ze eerst is een kans. We hebben nog vrijwel niets van deze gasten gezien.

• LZ86
Sagat schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:14:
Kunnen we spreken over een B selectie tegen Braga…vooral die voorhoede….
Yup. Bizar. Wil hij gewoon verliezen ofzo?
Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken