Je telt het erbij, en fluit daarna direct af.
Jawel, ik weet dat.
Gaat via een computersysteem. Iemand typt dat gewoon in.
Einde eerste helft ging met die VAR check ook al van +2 naar +4 viel mij al op. Nu met de behandeling van Wellenreuther van +11 naar +14. Nieuwe regel? Dat de blessuretijd aangepast wordt?HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:06:
Hoe kan +14 nu staan?
Die 11 minuten worden er 14, Nee toch 13 want ik fluit lekker eerder af
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Wie was deze scheids? Die hoef ik niet meer te zien in de ED.
Wat een waardeloze pot is het door hem geworden. Ging in de eerste helft prima, daarna volledig kapotgefloten door deze minkukel
Wat een waardeloze pot is het door hem geworden. Ging in de eerste helft prima, daarna volledig kapotgefloten door deze minkukel
Waarom brengt hij alleen maar jeugdspelers en lichtgewichten? Er moest geknokt worden.LZ86 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:01:
[...]
Sinds die rode kaart is alle organisatie weg. Ook omdat v persie vervolgens een stel prutsers inbrengt
Daarvoor was Heerenveen helemaal nergens en was het wachten op de 2-0
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ook met deze lastige pot de winst naar Feyenoord en met 4 uit 4 zonder puntverlies. Toch netjes.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik schakel pas de laatste 10min. in, maar als het zo de hele tweede helft is geweest..Rubman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:07:
[...]
Geef toe deze scheids fluit zeer inconsistent met als gevolg dat ook de spelers van beide clubs mag gaan doen!
YupHollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:09:
[...]
Ik schakel pas de laatste 10min. in, maar als het zo de hele tweede helft is geweest..
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ongelofelijk. De top 3 wordt weer eens geholpen in eigen huis door een onervarenscheids en Higler... En die Ahmedovic oid mag wel blijven staan.
Ook met in de rug lopen enzo, hij laat dit eerst 10 keer toe, en dan ineens fluit hij er wel voor.Rubman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:07:
[...]
Geef toe deze scheids fluit zeer inconsistent met als gevolg dat ook de spelers van beide clubs mag gaan doen!
Ik vond m overigens tot de 1e rode kaart best oke fluiten, hij was daarna i.m.o. de weg kwijt. Een redelijk gefloten wedstrijd stukgemaakt door je fijne collega achter het scherm en de knoppen. Altijd leuk zo'n man die je van de wal in de sloot helpt.
dat wel inderdaad. Normaal verliest Feyenoord die knokpotjes nog. 3 punten en snel vergeten.Quad schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:09:
Ook met deze lastige pot de winst naar Feyenoord en met 4 uit 4 zonder puntverlies. Toch netjes.
Niets aan info kunnen opdoen waar we staan door die arbitrage.
Het is dan wel komisch dat je er dan niets mee doet.donleone83 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:08:
[...]
Einde eerste helft ging met die VAR check ook al van +2 naar +4 viel mij al op. Nu met de behandeling van Wellenreuther van +11 naar +14. Nieuwe regel? Dat de blessuretijd aangepast wordt?
Er staat mij inderdaad iets bij dat ze nu die klok laten lopen, maar het is wel super verwarrend.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Klopt, maar het grootste probleem is dat het niet de eerste wedstrijd is die hij kapot fluit. Hij fluit heel pietluttig als mensen niet goed staan bij een vrije trap, inworp of bijvoorbeeld een klein beetje duwen in de muur.Rubman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:07:
[...]
Gevolg is dat de wedstrijd veel te vaak en te lang wordt onderbroken en het voetbal er echt onder gaat lijden. Daarnaast groeit de irritatie onder de spelers.
Na de rode kaart ging het helemaal bergafwaarts en naast de clubs die ook niet beter gingen spelen, werd het ook onmogelijk gemaakt door deze arbitrage. Ik vraag me wel eens af hoe ze verder moeten met deze scheidsrechter.
Vanaf minuut 52 ofzo.HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:09:
[...]
Ik schakel pas de laatste 10min. in, maar als het zo de hele tweede helft is geweest..
Dat was toch diep rood? Er is geen bal in de buurt en van achter. Dat hij het niet zag is meer kwalijker.jbdeiman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:10:
[...]
Ook met in de rug lopen enzo, hij laat dit eerst 10 keer toe, en dan ineens fluit hij er wel voor.
Ik vond m overigens tot de 1e rode kaart best oke fluiten, hij was daarna i.m.o. de weg kwijt. Een redelijk gefloten wedstrijd stukgemaakt door je fijne collega achter het scherm en de knoppen. Altijd leuk zo'n man die je van de wal in de sloot helpt.
Ik zie ze dit heel vaak doen in de Eredivisie, en begrijp nog steeds niet waarom. Je ziet ook echt het verschil als je tussen de competities schakelt, en het 'gezeur' is ook bij ons velen malen hoger.tweakduke schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:11:
[...]
Klopt, maar het grootste probleem is dat het niet de eerste wedstrijd is die hij kapot fluit. Hij fluit heel pietluttig als mensen niet goed staan bij een vrije trap, inworp of bijvoorbeeld een klein beetje duwen in de muur.
Gevolg is dat de wedstrijd veel te vaak en te lang wordt onderbroken en het voetbal er echt onder gaat lijden. Daarnaast groeit de irritatie onder de spelers.
Na de rode kaart ging het helemaal bergafwaarts en naast de clubs die ook niet beter gingen spelen, werd het ook onmogelijk gemaakt door deze arbitrage. Ik vraag me wel eens af hoe ze verder moeten met deze scheidsrechter.
Misschien moet je dingen ook maar eens laten hoe ze zijn inderdaad, dan continue checken op alles, lijkt me ook weer van een scheidsrechtersbaas ofzo te komen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Toch een aantal ervaren scheidsrechters zijn gestopt in de laatste jaren en de nieuwere lichting loopt hier inderdaad meer tegenaan. Ik denk toch een stuk ervaring wat je mist. Wat je vanuit de training leert en hoe je dat toepast in de wedstrijden.HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:13:
[...]
Ik zie ze dit heel vaak doen in de Eredivisie, en begrijp nog steeds niet waarom. Je ziet ook echt het verschil als je tussen de competities schakelt, en het 'gezeur' is ook bij ons velen malen hoger.
Misschien moet je dingen ook maar eens laten hoe ze zijn inderdaad, dan continue checken op alles, lijkt me ook weer van een scheidsrechtersbaas ofzo te komen.
Je kan hem zeker geven. Wat alleen volstrekt onduidelijk is geworden is wanneer het wel rood is en wanneer niet. Bij een bewuste overtreding geldt sinds een aantal jaar de intensiteit van de uitvoer opeens als maatstaf. Zo kon Antony een aantal jaar geleden bewust Malacia met zijn vuist op zijn achterhoofd slaan in de Klassieker maar was dat geen rood omdat Antony niet hard genoeg sloeg. Onbegrijpelijk.AequitasII schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:13:
[...]
Dat was toch diep rood? Er is geen bal in de buurt en van achter. Dat hij het niet zag is meer kwalijker.
Deze actie van Hadj Moussa was volgens mij eerder lomp dan een bewuste poging hem te blesseren, maar de overtreding zelf is wel hard. Wat telt dan zwaarder? Intentie of intensiteit? Geef je hem geel omdat hij geen kwade bedoelingen leek te hebben? Of rood omdat hij wel hard inkomt?
Het is mij er allemaal niet duidelijker op geworden. Daardoor zijn dit eindeloze discussies geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 13-09-2025 23:20 ]
Als zelfs het slachtoffer verbaasd is, kan je i.m.o. niet spreken van diep rood. Maar waar het mij vooral om ging is dat vanaf dat moment de boel gewoon niet meer onder controle was.AequitasII schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:13:
[...]
Dat was toch diep rood? Er is geen bal in de buurt en van achter. Dat hij het niet zag is meer kwalijker.
Heerenveen maakte ook veel van die gemene/ kleine overtredingen, en kon daar heel lang mee door gaan, omdat er niets mee werd gedaan.
Hij zag de overtreding, een tik, terwijl de bal weg was. Met weinig intensiteit, en dat telt ook mee weten we uit ervaring.
Het slachtoffer staat ook best snel weer op en is zelf ook verbaasd dat er alsnog rood wordt gegeven. Dat zegt i.m.o. meer dan wat je in 20 slow motion herhalingen ziet.
Maargoed, eerlijkheidshalve ben ik sowieso al geen fan van Higler, dus dat maakt misschien ook een deel van de irritatie over de keuze hierop in te grijpen.
Bas Nijhuis zou bij VI zeggen, dat hij met tegenzin ging kijken en dat ze Var hier vanaf had moeten blijven.
Die pingel voor Twente ongelooflijk, zelfs na kijken bij het scherm dan nog naar de stip durven wijzen

Float like a butterfly, sting like a bee.
Zie hem nu in de samenvatting, dit is een zuivere rode kaart idd. Nul intentie om de bal te spelen, puur op de speler.AequitasII schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:13:
[...]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Bij Espn vonden ze de arbitrage bij Feyenoord ook slecht. Rood voor die schop vonden ze wel terecht. Over de rode kaart van Heerenveen was er evenveel verbazing als hier.
Op X zie je ook veel Feyenoordfans reageren die niks snappen van die tweede geel.
Op X zie je ook veel Feyenoordfans reageren die niks snappen van die tweede geel.
Ik heb het inmiddels teruggekeken, en vindt het echt een typische VAR kaart, en ook echt iets voor Higler in de Kuip.jbdeiman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:19:
Als zelfs het slachtoffer verbaasd is, kan je i.m.o. niet spreken van diep rood. Maar waar het mij vooral om ging is dat vanaf dat moment de boel gewoon niet meer onder controle was.
De overtreding heeft helemaal niet de intentie nog de intensiteit van een rode kaart, het gebeurt gewoon in het spel. Wat iedereen in het veld ook al voelde is dat het gewoon een beetje onhandig was, in een wedstrijd waar constant stevige duels werd uitgevochten. Slechts ingezoomd in de slomo lijkt het meer te zijn, omdat je dan elke context mist. De reactie van het slachtoffer spreekt boekdelen, het was ook op een onschuldige plek in het veld.
Zelfs als je rood zou kunnen geven was het geen 'clear and obvious error' en had de VAR gewoon weg moeten blijven. Laat de wedstrijd lekker de wedstrijd, hier had geen haan naar gekraaid als het bij geel was gebleven. Gewoon geel en waarschuwen dat we stevig spelen maar dit over het randje was. Ik vond bijv. het moment waar Ahmedhodzic geel voor kreeg een veel hogere intensiteit hebben.
Overigens zet ik ook mijn vraagtekens bij de lijntjes bij de afgekeurde goal van Sauer.
Die rode kaart paste ook helemaal niet in de wedstrijd. Vanaf dat moment ontspoorde het. De eerste paar minuten wilde de scheidsrechter de lijn van de eerste helft doorzetten en stevige duels toestaan, maar dat betekende wel keer op keer dat Heerenveen geen geel kreeg waar dat wel zou kunnen. Toen de scheidsrechter er (terecht) genoeg van kreeg gaf hij geel voor juist een moment wat geen geel was (overigens mist de verslaggever dat Ueda op zn enkel werd getrapt en daardoor ook gewisseld moest worden, het ging niet om het duwtje). Volgens mij had de scheids pas na het contact met de VAR door dat hij een tweede gele gaf, terwijl hij hier anders echt geen tweede gele voor zou hebben gegeven.
Vervolgens liep het uit de hand en bezweek de scheidsrechter onder de druk en werd het een foutenfestijn waar je broek van afzakt.
Gelukkig wel 3 punten voor Feyenoord, wat uiteindelijk volgens mij ook gewoon verdiend was. Eerste helft erg goed gespeeld, tweede helft de overwinning over de streep geknokt. En dat ondanks de wissels van Van Persie, die natuurlijk Targhalline had moeten brengen in plaats van 3 vlieggewichten. Heerenveen moet het hebben van spelhervattingen en hoge ballen, er moet geknokt worden, en dan breng je drie jongetjes het veld in. Af en toe een jeugdspeler een kans geven is belangrijk, maar dit was niet het moment, zeker niet alle 3.
En je speelt met 6 verschillende aanvallers, maar je 2 top aankopen van samen 18m euro komen er niet in. Daar is ook iets goed mis gegaan.
En nogmaals, wat een k** systeem met die toegangskaarten. Het was een poos geleden dat ik gewoon op de tribune zat in plaats van bij de sponsoren, maar ik had geen idee dat het zo slecht geregeld is voor gewone kaarten. Gelukkig bleef iedereen rustig.
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 14-09-2025 00:58 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Iets proberen te vergelijken met een situatie van jaren terug, met andere regels, heeft gewoon 0 zin.donleone83 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:19:
Het is mij er allemaal niet duidelijker op geworden. Daardoor zijn dit eindeloze discussies geworden.
Dus omdat een speler niet 86x om z'n as rolt is het dan maar geen rood? Dat zegt gewoon niks.jbdeiman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:19:
[...]
Als zelfs het slachtoffer verbaasd is, kan je i.m.o. niet spreken van diep rood. Maar waar het mij vooral om ging is dat vanaf dat moment de boel gewoon niet meer onder controle was.
Heerenveen maakte ook veel van die gemene/ kleine overtredingen, en kon daar heel lang mee door gaan, omdat er niets mee werd gedaan.
Hij zag de overtreding, een tik, terwijl de bal weg was. Met weinig intensiteit, en dat telt ook mee weten we uit ervaring.
Het slachtoffer staat ook best snel weer op en is zelf ook verbaasd dat er alsnog rood wordt gegeven. Dat zegt i.m.o. meer dan wat je in 20 slow motion herhalingen ziet.
Maargoed, eerlijkheidshalve ben ik sowieso al geen fan van Higler, dus dat maakt misschien ook een deel van de irritatie over de keuze hierop in te grijpen.
Bas Nijhuis zou bij VI zeggen, dat hij met tegenzin ging kijken en dat ze Var hier vanaf had moeten blijven.
Nou, net thuis uit De Kuip. Enerverende avond zo, maar blij met de punten. Snap dat Heerenveen zich enigszins genaaid voelt na die rare rode kaart voor hun, maar ze moeten ook wel zo eerlijk zijn dat de enige fatsoenlijke kans op assist van Nieuwkoop was. Wellenreuther heeft eigenlijk geen enkele "echte" redding hoeven maken. Wat dat betreft wel een verdiende overwinning.
Wel erg bizarre wissels na onze rode kaart. Een 4-3-2 met Targhalline erbij op het middenveld en veel snelheid voorin is toch veel logischer dan per se met 3 voorop willen spelen. Vond sowieso de paniek wel erg groot, het is thuis tegen Heerenveen, dan kan je ook met 10 man gewoon vooruit blijven voetballen joh. Al is het natuurlijk ook zo dat Watanabe en Ahmedhodzic allebei uitstekend zijn en je zo'n beetje 100% zeker weet dat die niets weg zullen geven en niet gaan bezwijken onder een beetje druk en opportunisme van de tegenstander.
Vond het overigens wel rood voor Hadj-Moussa, maar er is her en der toch veel discussie. Blijkbaar is het dan toch niet zo'n 100% fout geweest dus moet de VAR eraf blijven.
Waarom moest de vierde official trouwens in godsnaam mee om het broekje van de scheidsrechter te wisselen? En hoe zo'n man dan werkelijk waar terug sjokt naar z'n plek is ook wel bizar hoor. Als die dan 5 minuten later een gewisselde speler maant op te schieten met het veld verlaten kan je die toch niet meeer serieus nemen?
Wel erg bizarre wissels na onze rode kaart. Een 4-3-2 met Targhalline erbij op het middenveld en veel snelheid voorin is toch veel logischer dan per se met 3 voorop willen spelen. Vond sowieso de paniek wel erg groot, het is thuis tegen Heerenveen, dan kan je ook met 10 man gewoon vooruit blijven voetballen joh. Al is het natuurlijk ook zo dat Watanabe en Ahmedhodzic allebei uitstekend zijn en je zo'n beetje 100% zeker weet dat die niets weg zullen geven en niet gaan bezwijken onder een beetje druk en opportunisme van de tegenstander.
Vond het overigens wel rood voor Hadj-Moussa, maar er is her en der toch veel discussie. Blijkbaar is het dan toch niet zo'n 100% fout geweest dus moet de VAR eraf blijven.
Waarom moest de vierde official trouwens in godsnaam mee om het broekje van de scheidsrechter te wisselen? En hoe zo'n man dan werkelijk waar terug sjokt naar z'n plek is ook wel bizar hoor. Als die dan 5 minuten later een gewisselde speler maant op te schieten met het veld verlaten kan je die toch niet meeer serieus nemen?
Je weet best dat het mij ging om de toevoeging van intensiteit (naast intentie) aan het bepalen of iets rood is of niet. Dit moment met Antony en Malacia staat mij bij als een van de eerste keren dat dit argument gebruikt werd en groot uitgemeten om een niet gegeven, (volgens de oude regels in ieder geval) overduidelijke rode kaart uit te leggen.toolkist schreef op zondag 14 september 2025 @ 00:47:
[...]
Iets proberen te vergelijken met een situatie van jaren terug, met andere regels, heeft gewoon 0 zin.
Hoe dan ook: Feyenoord verdiend gewonnen. Ondanks dat de arbitrage de wedstrijd helemaal kapot gemaakt heeft. Die rode kaart voor Heerenveen was natuurlijk echt een aanfluiting en hoe belachelijk inconsequent er gefloten werd sloeg ook helemaal nergens op.
De groei van Feyenoord zit hem (zoals wel vaker) overduidelijk in overwicht uitdrukken in doelpunten. Nu heb je pech gisteren met twee afgekeurde goals (waarvan de tweede echt cm werk was) en moet je billenknijpen om een overwinning over de streep te trekken waar je op basis van de eerste helft (en helemaal het spel de eerste 20 minuten) ook gewoon met minimaal 3-0 had moeten winnen van Heerenveen.
Positieve verrassing is Valente die je eigenlijk niet meer de basiself uit kan halen. Benieuwd wat RvP gaat doen met een fitte Hwang en Moder straks. Steijn doet mij voetballend helaas een beetje aan Lex Immers denken: veel energie, druistig en een net te gebrekkige basistechniek. Gelukkig compenseert hij dat enigszins door wel goed te jagen en druk te zetten en is zijn doelgerichtheid een enorm wapen. Benieuwd of hij de volgende stap in zijn ontwikkeling kan maken en ook qua spel een bepalende speler kan worden. Ik twijfel nog.
[ Voor 36% gewijzigd door donleone83 op 14-09-2025 06:56 ]
Dit kan nooit lang goed gaan hoor. Leuk die 4 potjes gewonnen te hebben. Hij brengt Nieuwkoop in die of een blessure oploopt of weer eens geel pakt. Hij zet die Diarra erin wat totaal geen spits is en die jongen moet nog zo wennen hier in Europa, die loopt maar wat rond.LZ86 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:00:
Natuurlijk Nieuwkoop weer eens geel.
Mijn god wat heeft de arbitrage deze pot kapot gemaakt. Deze 55 minuten krijg ik nooit meer terug
Van persie kan echt niet wisselen. Het is dat je een super stabiel middenveld en twee goede CV’s hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Agent47 op 14-09-2025 08:23 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
De reacties op de rode kaart van Moussa doen maar blijken dat de Spaanse en Latijns Amerikaanse spelers gelijk hebben: bij elk klein contact voortaan maar een groot toneelspel opvoeren, want de graadmeter is schijnbaar de reactie van de tegenspeler.
Het is gewoon ongelofelijk dom van Moussa om zo met een been in te komen. Natuurlijk onbewust en geen intentie om te blesseren, maar wel dom.
Daarbij vond ik Feyenoord echt niet supergoed spelen. Valente was goed in de eerste helft met een paar prachtige passes, Sauer was dreigend, maar de koek leek na 30 minuten al op. Het was vooral Heerenveen welke erg onmachtig was en elke counter verprutste door onlogische keuzes of onvermogen een man uit te spelen Ik hoop voor Feyenoord dat er op Europees niveau een tandje bij kan, maar vrees t ergste met V Persie.
Het is gewoon ongelofelijk dom van Moussa om zo met een been in te komen. Natuurlijk onbewust en geen intentie om te blesseren, maar wel dom.
Daarbij vond ik Feyenoord echt niet supergoed spelen. Valente was goed in de eerste helft met een paar prachtige passes, Sauer was dreigend, maar de koek leek na 30 minuten al op. Het was vooral Heerenveen welke erg onmachtig was en elke counter verprutste door onlogische keuzes of onvermogen een man uit te spelen Ik hoop voor Feyenoord dat er op Europees niveau een tandje bij kan, maar vrees t ergste met V Persie.
Verdiend gewonnen met 10 tegen 10 ongetwijfeld, maar ik had het wel eens willen zien als de scheids die 2e gele niet gegeven haddonleone83 schreef op zondag 14 september 2025 @ 06:49:
[...]
Je weet best dat het mij ging om de toevoeging van intensiteit (naast intentie) aan het bepalen of iets rood is of niet. Dit moment met Antony en Malacia staat mij bij als een van de eerste keren dat dit argument gebruikt werd en groot uitgemeten om een niet gegeven, (volgens de oude regels in ieder geval) overduidelijke rode kaart uit te leggen.
Hoe dan ook: Feyenoord verdiend gewonnen. Ondanks dat de arbitrage de wedstrijd helemaal kapot gemaakt heeft. Die rode kaart voor Heerenveen was natuurlijk echt een aanfluiting en hoe belachelijk inconsequent er gefloten werd sloeg ook helemaal nergens op.
Overigens mogen ze van mij heel die intentie/intensiteit zooi uit de regels schrappen, als je iemand een tikje/klap/beuk geeft moet het resultaat gewoon altijd rood zijn, kunnen ze hoogstens achteraf in de strat 1/2/3/meer wedstrijden geven. Natrappen, of dit soort overtredingen als Moussa maakte idem. Rood is het sowieso, hij plant z'n noppen in iemand z'n kuit. Vind je het bewust/gemeen/kneiterhard dan geef je em 3+ wedstrijden, zien ze het als per ongeluk/etc dan 1-2.
Feyenoord speelde gewoon prima tot de rode kaart. Anders was het 2 of 3-0 geworden.AequitasII schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:29:
De reacties op de rode kaart van Moussa doen maar blijken dat de Spaanse en Latijns Amerikaanse spelers gelijk hebben: bij elk klein contact voortaan maar een groot toneelspel opvoeren, want de graadmeter is schijnbaar de reactie van de tegenspeler.
Koploper met een wedstrijd minder en slechts 1 tegengoal.
Maar sommige mensen moeten altijd iets te klagen hebben.
Dan eindig je elke wedstrijd met 7 tegen 7. Het blijft een contactsport.toolkist schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:39:
Overigens mogen ze van mij heel die intentie/intensiteit zooi uit de regels schrappen, als je iemand een tikje/klap/beuk geeft moet het resultaat gewoon altijd rood zijn, kunnen ze hoogstens achteraf in de strat 1/2/3/meer wedstrijden geven. Natrappen, of dit soort overtredingen als Moussa maakte idem. Rood is het sowieso, hij plant z'n noppen in iemand z'n kuit. Vind je het bewust/gemeen/kneiterhard dan geef je em 3+ wedstrijden, zien ze het als per ongeluk/etc dan 1-2.
De VAR moet gewoon terughoudend zijn, zo zijn de regels. De scheids en de grens hadden er zelf goed zicht op, de spelers stonden al lang klaar om verder te ballen, dan moet er echt een duidelijke fout zijn om op de lijn te komen.
Volgens mij hebben ze het moment niet eens op reguliere snelheid aan de scheidsrechter laten zien, en dat is uiteindelijk wel waar het om gaat. Ik zag op zn scherm alleen 50x het moment van heel dicht bij ingezoomd waarbij het stil stond of amper bewoog. Dan geef je geen eerlijk beeld.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 14-09-2025 09:01 ]
Ja want elke wedstrijd wordt er nagetrapt, iemand geslagen of een set noppen in de kuiten geplant... Zo dramatisch is het allemaal niet.ph4ge schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:58:
[...]
Dan eindig je elke wedstrijd met 7 tegen 7. Het blijft een contactsport.
De VAR moet gewoon terughoudend zijn, zo zijn de regels. Volgens mij hebben ze het moment niet eens op reguliere snelheid aan de scheidsrechter laten zien, en dat is uiteindelijk wel waar het om gaat. Ik zag op zn scherm alleen 50x het moment van heel dicht bij ingezoomd waarbij het stil stond of amper bewoog. Dan geef je geen eerlijk beeld.
Lijkt mij niet dat het geseponeerd wordt, maar meer dan 1 wedstrijd schorsing is ook niet op zn plaats. Hoewel aan de eis van de aanklager vaak ook geen touw vast te knopen is.Advizor schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:50:
Wel benieuwd of Moussa nu geschorst is voor komende woensdag tegen Fortuna of zondag AZ.
Je hebt het over "tikjes" met rood bestraffen, nu zeg je wat anders.toolkist schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:02:
[...]
Ja want elke wedstrijd wordt er nagetrapt, iemand geslagen of een set noppen in de kuiten geplant... Zo dramatisch is het allemaal niet.
Ben je het er niet mee eens dat inzoomen en slomo het vaak veel ernstiger doen laten lijken? De beruchte klap van Antony is in slomo dat, een dreun. Maar op reguliere snelheid is er weinig aan de hand, vooral onsportief.
Contact hoort er bij, het is geen korfbal. En we hebben niet voor niets een systeem met onofficiële en officiële waarschuwingen voordat je rood geeft.
[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 14-09-2025 09:07 ]
Daar twijfel ik ook wel aan hoor. Er wordt hem een soort nieuwe Dirk Kuijt toegedicht...Hij zal dit seizoen toch echt flinke stappen moeten maken wil ie ook maar in de buurt komen. Maar goed, energiek genoeg en een neus voor de goal, we zullen zien.donleone83 schreef op zondag 14 september 2025 @ 06:49:
[...]
. Steijn doet mij voetballend helaas een beetje aan Lex Immers denken: veel energie, druistig en een net te gebrekkige basistechniek. Gelukkig compenseert hij dat enigszins door wel goed te jagen en druk te zetten en is zijn doelgerichtheid een enorm wapen. Benieuwd of hij de volgende stap in zijn ontwikkeling kan maken en ook qua spel een bepalende speler kan worden. Ik twijfel nog.
Met tikjes bedoel ik dat iemand met z'n hand iemand slaat ja. Of een tikje geeft in z'n gezicht, of wat dan ook. Of hoofden tegen elkaar en dan 'naar voren bewegen'. Geen echte kopstoot maar een kop"duw" oid. Die situaties die echt 0,0 met normaal voetballen te maken hebben.ph4ge schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:05:
[...]
Je hebt het over "tikjes" met rood bestraffen, nu zeg je wat anders.
Ben je het er niet mee eens dat inzoomen en slomo het vaak veel ernstiger doen laten lijken? De beruchte klap van Antony is in slomo dat, een dreun. Maar op reguliere snelheid is er weinig aan de hand, vooral onsportief.
Contact hoort er bij, het is geen korfbal. En we hebben niet voor niets een systeem met onofficiële en officiële waarschuwingen voordat je rood geeft.
Ik heb het dus niet over iemand een keer net wat ongelukkig raken tijdens een tackle oid.
[edit] en of Anthony (of net wie) dus iemand een tikje of een harde klap geeft, beiden zijn voor mij rood. Waarbij je voor de ene situatie dan 1-2 wedstrijden geeft en de andere 3 of meer.
[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 14-09-2025 09:20 ]
Had toch weer een paar mooie schoten. Het is dat die keeper ze redt. Hij komt toch wel in die positie.DutchOwnage schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:13:
[...]
Daar twijfel ik ook wel aan hoor. Er wordt hem een soort nieuwe Dirk Kuijt toegedicht...Hij zal dit seizoen toch echt flinke stappen moeten maken wil ie ook maar in de buurt komen. Maar goed, energiek genoeg en een neus voor de goal, we zullen zien.
Overigens terecht dat ie gewisseld werd toen we met 10 kwamen, buiten die schoten was ie redelijk onzichtbaar.
Jammer dat v Persie besloot om 3 jonge rookies in te brengen in een knokpot. Targhelline was vorige keer erg goed, dat je die in deze pot op de bank houdt is bizar. Wellicht heeft het te maken met het programma de komende weken? Verder was Heerenveen nergens natuurlijk.
Overigens vond en vind ik nog steeds dat Hadj Moussa rood had kunnen krijgen. Alleen de manier waarop die Higler zich weer profileert als VAR waar hij hier nevernooit in had mogen grijpen stuit me ernstig tegen de borst.
En natuurlijk Heerenveenspeler genaaid. Er hadden er een hoop bij Heerenveen geel moeten hebben, maar precies die gozer die eraf ging niet.
[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 14-09-2025 09:49 ]
Mijn theorie is dat ie spelers aan het sparen is omdat we in een maand tijd iets van 8 potten spelen. Weinig rust tussendoor dus, dan tegen een tandeloos Heerenveen maar de jonkies erin en de toppers sparen voor de echte potten? Ben het overigens niet ermee eens. Was gewoon een groot risico zo te wisselen. We hebben een zeer goed bezet middenveld, dan is het waanzin om met een stel jeugdspelers aan te komen in een knokpot waarin de arbitrage zich als totale idioten gedraagtAgent47 schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:22:
[...]
Dit kan nooit lang goed gaan hoor. Leuk die 4 potjes gewonnen te hebben. Hij brengt Nieuwkoop in die of een blessure oploopt of weer eens geel pakt. Hij zet die Diarra erin wat totaal geen spits is en die jongen moet nog zo wennen hier in Europa, die loopt maar wat rond.
Van persie kan echt niet wisselen. Het is dat je een super stabiel middenveld en twee goede CV’s hebt.
Hij heeft toch aangegeven dat met het zicht op komende programma hij heel veel zal gaan rouleren. Dat bijna iedereen kan rekenen op speelminuten. Nou, dat blijkt vooralsnog.
Of het verstandig is, is een tweede natuurlijk.
Of het verstandig is, is een tweede natuurlijk.
1 wedstrijd schorsing zou idd terecht zijn, geen intentie om de bal te spelen, maar de intensiteit was niet groot/zwaar. Dus 1 wedstrijd zou in mijn ogen prima zijn.ph4ge schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:02:
[...]
Lijkt mij niet dat het geseponeerd wordt, maar meer dan 1 wedstrijd schorsing is ook niet op zn plaats. Hoewel aan de eis van de aanklager vaak ook geen touw vast te knopen is.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat lijkt me op zich ook mijn insteek. Nee, het was niet bewust, maar wel gewoon een nare overtreding en gewoon rood waardig. Het intentievraagstuk is dan relevant voor de schorsing.
Alles beter dan een interland weekLZ86 schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:34:
Nadeel dat alle grote ploegen al hebben gespeeld. Weinig interessante potten op de zondag
Hoop dat Hartman basis staat tegen Liverpool zometeen. En als toetje de Manchester derby. Genoeg te zien vandaag.LZ86 schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:34:
Nadeel dat alle grote ploegen al hebben gespeeld. Weinig interessante potten op de zondag
Sorry voor offtopic.
En ook offtopic: RIP Gerard Cox
Kunnen we dit zo verwoorden dat het gaat om tikjes die zonder duel om de bal gegeven worden, dus geen duels rondom de bal?toolkist schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:19:
[...]
Met tikjes bedoel ik dat iemand met z'n hand iemand slaat ja. Of een tikje geeft in z'n gezicht, of wat dan ook. Of hoofden tegen elkaar en dan 'naar voren bewegen'. Geen echte kopstoot maar een kop"duw" oid. Die situaties die echt 0,0 met normaal voetballen te maken hebben.
Ik heb het dus niet over iemand een keer net wat ongelukkig raken tijdens een tackle oid.
[edit] en of Anthony (of net wie) dus iemand een tikje of een harde klap geeft, beiden zijn voor mij rood. Waarbij je voor de ene situatie dan 1-2 wedstrijden geeft en de andere 3 of meer.
Want dat ben ik wel met je eens. Ik ageer ook vooral tegen het feit (rood is op zichzelf prima) dat het weer zo interpretabel is gemaakt door dat domme toevoegen van intensiteit. En dat meenemen de zou de var i.m.o. dus niet hoeven ingrijpen. Zoals al benoemd deden ze dat bij het moment van Antony (ik heb ook nog zoiets met Alvarez op mijn netvlies?) waarbij het geen rood was want het was niet heel intensief.
Ik ben net als velen van mening dat dit soort gedragingen gewoon weer altijd rood moeten zijn. Maar als dat duidelijk is, mag een var als hier heel voor gegeven wordt dus ingrijpen, want een overduidelijke fout. Doordat de regel schrijvers en bedenkers het stomme en interpretabele intensiteit element hebben opgenomen, geef je ruimte voor interpretatie.
Dat vind ik overigens bij steeds meer regels die worden aangepast. Ze zijn interpretabel en geven alleen maar ruimte en voer voor discussie.
Yep, precies dat.jbdeiman schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:22:
[...]
Kunnen we dit zo verwoorden dat het gaat om tikjes die zonder duel om de bal gegeven worden, dus geen duels rondom de bal?
Want dat ben ik wel met je eens. Ik ageer ook vooral tegen het feit (rood is op zichzelf prima) dat het weer zo interpretabel is gemaakt door dat domme toevoegen van intensiteit. En dat meenemen de zou de var i.m.o. dus niet hoeven ingrijpen. Zoals al benoemd deden ze dat bij het moment van Antony (ik heb ook nog zoiets met Alvarez op mijn netvlies?) waarbij het geen rood was want het was niet heel intensief.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken