Als er een directe rode kaart situatie wordt gemist dan wordt de scheidsrechter naar het scherm geroepen.ph4ge schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:22:
[...]
Maar was het een 'obvious error'?! Dat je rood of geel KAN geven betekent dat de VAR niet mag ingrijpen.
Welke Ajacied doet dan verslag op de radio? Diep donkerrood is toch echt wat anders dan hier gebeurde. Je kan rood geven, maar geel was prima, ook omdat er verder niet zoveel aan de hand was.mavaros schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:22:
Volgens het radioverslag was het een diepdonkere rode kaart. Dus dat zal best kloppen.
Het was geen smerige, met de intentie tot verwonden/ blesseren, actie, want dat is wat diep donkerrood eigenlijk suggereert.
Nee, de norm is 'clear and obvious error'. De scheidsrechter wordt absoluut niet bij elke potentiële rode kaart naar het scherm geroepen. Hij wordt geroepen als de VAR vindt dat het duidelijk rood is.tweakduke schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:24:
[...]
Als er een directe rode kaart situatie wordt gemist dan wordt de scheidsrechter naar het scherm geroepen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit kan wel de wedstrijd kantelen, zo'n domme overtreding waar je gewoon terecht rood voor kan geven.
Maarja dan had er dit weekend nog wel 10 keer rood gegeven mogen worden denk ik.
Vond in de eerste helft die gele kaart voor Ahmedhodžić ruim een minuut na het voorval en waar er alweer een tijdje werd verder gespeeld na onderbreking ook al vreemd. VAR mag toch niet voor geel in oortje fluisteren?
Maarja dan had er dit weekend nog wel 10 keer rood gegeven mogen worden denk ik.
Vond in de eerste helft die gele kaart voor Ahmedhodžić ruim een minuut na het voorval en waar er alweer een tijdje werd verder gespeeld na onderbreking ook al vreemd. VAR mag toch niet voor geel in oortje fluisteren?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat is pas na zijn eerste balcontact en directe blessure.LZ86 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:24:
Ach nee he. Komt v Persie weer met die Nieuwkoop aanzetten........
Nu staan we met 9 man
Tja, de bal was wel al weg natuurlijk. Leek mij meer op natrappen. Maar gezien het "slachtoffer" er ook niet zo moeilijk over deed, had het wat mij betreft best bij geel mogen blijven..
Missen hem nu tegen AZ uit volgende week. Das wel ruk.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ja en gezien de overtreding dan kan dat best zo beoordeeld worden. Niks nieuws aanph4ge schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:25:
[...]
Nee, de norm is 'clear and obvious error'. De scheidsrechter wordt absoluut niet bij elke potentiële rode kaart naar het scherm geroepen. Hij wordt geroepen als de VAR vindt dat het duidelijk rood is.
Hangt er vanaf. Woensdag inhaalpot tegen Fortuna. Daar mis je m nu.DutchOwnage schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:27:
Tja, de bal was wel al weg natuurlijk. Leek mij meer op natrappen. Maar gezien het "slachtoffer" er ook niet zo moeilijk over deed, had het wat mij betreft best bij geel mogen blijven..
Ow ja wacht, inhaalpotje zit er tussenLZ86 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:28:
[...]
Hangt er vanaf. Woensdag inhaalpot tegen Fortuna. Daar mis je m nu.
Ik heb geen 50 slowmo herhalingen, maar ik zat er wel bovenop. Voetballers zijn in het algemeen aanstellers, als zelfs het slachtoffer verbaast is kan ik me niet voorstellen dat het zo zwaar is als het in een slowmo kennelijk lijkt.DutchOwnage schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:27:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gewoon op Radio1.jbdeiman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:24:
[...]
Welke Ajacied doet dan verslag op de radio? Diep donkerrood is toch echt wat anders dan hier gebeurde. Je kan rood geven, maar geel was prima, ook omdat er verder niet zoveel aan de hand was.
Het was geen smerige, met de intentie tot verwonden/ blesseren, actie, want dat is wat diep donkerrood eigenlijk suggereert.
Geen fankanaal of ander gekleurd medium.
Ik zie Feyenoord hier wel puntverlies oplopen nu
Wellenreuther staat ook weer eens ouderwets te grabbelen...
Is heel snel van totaal onder controle naar enorme kutpot gegaan.
Is heel snel van totaal onder controle naar enorme kutpot gegaan.
Ik heb zo'n duister vermoeden dat het nog 25 minuten billenknijpen wordt. Tenzij de 0-2 valt.
Die valt zeer zeker niet.DutchOwnage schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:32:
Ik heb zo'n duister vermoeden dat het nog 25 minuten billenknijpen wordt. Tenzij de 0-2 valt.
Timber was volgens mij zelf ook verbaasd dat hij de band niet kreeg
Elke counter wordt met een overtreding afgebroken, daar mag ook weleens een kaart voor worden gegeven.
Iets anders: is Sliti Borges nu ook al voorbij in de pikorde?
Volgens RvP heeft Sliti het op de trainingen afgedwongen en moet Borges nog wennen aan dat trainen hier net zo intens is als wedstrijden en heeft hij wat meer tijd nodig.D-e-n schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:34:
Iets anders: is Sliti Borges nu ook al voorbij in de pikorde?
Ik zit zo dicht bij het veld dat de grensrechter het hoorde geloof ik.
Kan alleen bij direct roodLZ86 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:36:
Nu zal Higler wel op de radio komen dat het geen rood is.
Nou. 10 tegen 10 weer. Karma heeft ook z'n werk weer gedaan.
Borges had nooit gehaald moeten worden.donleone83 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:35:
[...]
Volgens RvP heeft Sliti het op de trainingen afgedwongen en moet Borges nog wennen aan dat trainen hier net zo intens is als wedstrijden en heeft hij wat meer tijd nodig.
Achterlijk veel geld voor een speler die nooit scoort als aanvallende vleugelspeler
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Deze scheidsrechter is een beste pietlut wat ik heb gezien van hem. Maar zo makkelijk de tweede geel geven als er wordt geprotesteerd. Benieuwd wat de arbitrage met de schorsing gaat doen..
Vind deze kaart verdacht veel op een goedmakertje van de var lijken eigenlijk. Was volgens mij niet bewust dat hij net op de tenen van Ueda kwam.
Maar de scheidsrechter gaf m zelf niet en leek ingegeven door Higler.
Maar de scheidsrechter gaf m zelf niet en leek ingegeven door Higler.
Nah dit was niet veel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Alle aanvallers hebben deze wedstrijd nu minuten gemaakt, behalve de 2 aankopen.donleone83 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:35:
[...]
Volgens RvP heeft Sliti het op de trainingen afgedwongen en moet Borges nog wennen aan dat trainen hier net zo intens is als wedstrijden en heeft hij wat meer tijd nodig.
Het is nog vroeg, maar dit is geen goed teken.
Dit was trouwens een 2e gele kaart ipv direct rood?
De VAR was toch niet voor mogelijk gele kaarten? Of is die regel verandert?
⏩ PVOutput☀️
Is dit niet een vorm van beïnvloeding ten faveure van Feyenoord?
Nee de Var mag zich daar niet mee bemoeien denk ikQuad schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:40:
Wat een chaos deze arbitrage joh. Ga lekker naar de amateurs.
Queue in Benny Hill tune
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik trek die besluiten niet in twijfel, dus vertrouw erop dat de regels gevolgd worden. Ik denk dat ik mogelijk iets gemist heb.sNielz123 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:40:
[...]
Nee de Var mag zich daar niet mee bemoeien denk ik
⏩ PVOutput☀️
Ik vermoed dat de scheids zn nummer niet zag omdat hij snel wegliep terwijl er een opstootje ontstond.Quad schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:40:
7 kleuren.LZ86 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:42:
Scheids heeft een vieze broek?
Kuipvrees misschien?
Klinkt plausibel. Maar ik had de indruk dat hij die hele 'overtreding' niet gezien had.ph4ge schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:42:
[...]
Ik vermoed dat de scheids zn nummer niet zag omdat hij snel wegliep terwijl er een opstootje ontstond.
⏩ PVOutput☀️
Comedy capers die arbitrage zo af en toe.
Gewoon in je string door blijven rennen, niks nieuw broekje halen
Ken de Kuip wel waarderen
Gewoon in je string door blijven rennen, niks nieuw broekje halen
Ken de Kuip wel waarderen

Dan snap ik de term diep donkerrood niet van die verslaggever. Diep donkerrood is een zaag (i.m.o.), donkerrood een gevaarlijke actie met het idee een speler te raken, of iig met (veel) risico op een blessure. Roos is lomp en onhandig.mavaros schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:31:
[...]
Gewoon op Radio1.
I.m.o. viel deze in de categorie dat je er rood voor kan geven...
Dat er nog een shirts van Feyenoord stuk zijn met hoeveel er aan getrokken word joh.
De NOS is inderdaad heel betrouwbaarmavaros schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:31:
[...]
Gewoon op Radio1.

Waar precies was de tweede kaart voor? Heb het helaas niet gezien, zit ook naar Chelsea te kijken.
Dat weet niemand..HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:46:
Waar precies was de tweede kaart voor? Heb het helaas niet gezien, zit ook naar Chelsea te kijken.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Het onderbreken van een counter. Een gele kaart die hij al 3 keer had moeten geven maar hij wachtte kennelijk even tot iemand met al geel op zak het deed.HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:46:
Weidmann kan in ieder geval een mooie schwalbe maken.JoteW schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:14:
[...]
Dat dat de oorzaken zijn is mij ook wel duidelijk, echter heeft het geen nut daar bij stil te blijven staan en moet je kijken wat je het beste kan doen met de groep die er nu staat. Weet niet hoeveel jij van Twente hebt gezien, en of je Weidmann hebt zien spelen? Maar elke modale voetballer is beter dan Verschueren
Ah okay, kennelijk komen ze na de wedstrijd met uitleg. Gek dat ze het nog niet doen zoals in de PL, met omroepen.ph4ge schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:48:
[...]
Het onderbreken van een counter. Een gele kaart die hij al 3 keer had moeten geven maar hij wachtte kennelijk even tot iemand met al geel op zak het deed.
Ja, zoiets hebben ze al in NL een keer gedaan, bij de JC schaal geloof ik.HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:48:
[...]
Ah okay, kennelijk komen ze na de wedstrijd met uitleg. Gek dat ze het nog niet doen zoals in de PL, met omroepen.
Prima toevoeging wmb, gelijk duidelijkheid mbt een gegeven beslissing.
[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 13-09-2025 22:50 ]
⏩ PVOutput☀️
Dat is toch alleen als ze naar het VAR-scherm moeten? Daar was hier geen sprake van.HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:48:
[...]
Ah okay, kennelijk komen ze na de wedstrijd met uitleg. Gek dat ze het nog niet doen zoals in de PL, met omroepen.
Zelfs met donkerrode bril kan ik hier weinig tegen in brengen.Advizor schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:49:
Wat wordt Twente geholpen door die andere topscheidsrechter.
Heel erg benieuwd naar de uitleg
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nou, nog een minuutje plus een beetje extra tijd.
Ze moeten de VAR wat minder macht geven. Hierdoor wordt NAC genaaid.
Geloof best dat hij uit balans raakt maar dit is inderdaad natuurlijk nooit een penalty. Maar als je verder naar zijn spel kijkt zie je nu denk ik zelf ook dat die jongen echt meer kwaliteit dan Verschueren heeft?Advizor schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:48:
[...]
Weidmann kan in ieder geval een mooie schwalbe maken.
Twente komt eraan!
De VAR had gelijk in dit geval.mavaros schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:52:
De VAR had hier de scheidsrechter eigenlijk terug geroepen maar hij doet er niks mee.mavaros schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:52:
Hier valt de VAR weinig aan te rekenen. Penalty was toch al gegeven
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Viel toevallig net in dat moment. Kan toch nooit een strafschop zijn dat...Advizor schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:49:
Wat wordt Twente geholpen door die andere topscheidsrechter.
Gvd nog 11 minuten naar dit theater gluren.
Geen flauw idee ik heb hem nog niet zien spelen.JoteW schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:52:
[...]
Geloof best dat hij uit balans raakt maar dit is inderdaad natuurlijk nooit een penalty. Maar als je verder naar zijn spel kijkt zie je nu denk ik zelf ook dat die jongen echt meer kwaliteit dan Verschueren heeft?
En 2-2. Gerechtigheid!
Deze gele kaart en opvolgend rood is de grootste grap van het weekend. Slaat helemaal nergens opph4ge schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:48:
[...]
Het onderbreken van een counter. Een gele kaart die hij al 3 keer had moeten geven maar hij wachtte kennelijk even tot iemand met al geel op zak het deed.
Die hele 2e helft slaat nergens op.sNielz123 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:54:
[...]
Deze gele kaart en opvolgend rood is de grootste grap van het weekend. Slaat helemaal nergens op
Ooh jij ziet alleen de doelpunten zie ik?Advizor schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:54:
[...]
Geen flauw idee ik heb hem nog niet zien spelen.
En 2-2. Gerechtigheid!
Twente komt eraan!
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat niet Timber maar Nieuwkoop de band draagt hoor. Wat is daar toch gebeurd met Timber en Van Persie vraag je je af.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 13-09-2025 22:57 ]
Was geen overtreding volgens mij dit.
Dacht ook bij een tweede geel of rode kaart. Dus ook zonder VAR.Sempy schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:50:
[...]
Dat is toch alleen als ze naar het VAR-scherm moeten? Daar was hier geen sprake van.
Timber moet daar ook weg. Hopelijk komt een mooie club voor hem in de winter of zomer.DutchOwnage schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:56:
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat niet Timber maar Nieuwkoop de band draagt hoor. Wat is daar toch gebeurd met Timber en Van Persie vraag je je af.
Wij hebben VP ook niet de aanvoerdersband afgenomen toen hij met Utd aan het praten was. Dus wel hypocriet ook van hem.
Ik heb het op de achtergrond op staan, en hoor alleen dat hij wel heel makkelijk fluit steeds.ph4ge schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:57:
Sloeg weer eens helemaal nergens op.ph4ge schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:57:
Natuurlijk Nieuwkoop weer eens geel.
Mijn god wat heeft de arbitrage deze pot kapot gemaakt. Deze 55 minuten krijg ik nooit meer terug
Mijn god wat heeft de arbitrage deze pot kapot gemaakt. Deze 55 minuten krijg ik nooit meer terug
Het is oprecht een k** potje geworden dit pfff.
Het is natuurlijk een vreemde 2e helft, maar er zit totaal geen lijn of u idee in bij Feyenoord.
Ik zap alleen even voor de goals ja ,)JoteW schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:55:
[...]
Ooh jij ziet alleen de doelpunten zie ik?
Sinds die rode kaart is alle organisatie weg. Ook omdat v persie vervolgens een stel prutsers inbrengtpiotr123 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:01:
Het is natuurlijk een vreemde 2e helft, maar er zit totaal geen lijn of u idee in bij Feyenoord.
Daarvoor was Heerenveen helemaal nergens en was het wachten op de 2-0
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 13-09-2025 23:02 ]
This didn’t age well 😂donleone83 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:19:
Feyenoord speelt serieus goed. Het wordt nog druk op het middenveld als Hwang en Moder weer fit zijn. Valente voegt echt iets toe en Targhalline verdient ook kansen.
Ach, zo dacht ik ook dat Ajax en PSV het lastig zouden krijgen en dat dit een walk over zou worden voor Feyenoord. Het kan verkeren.
Lijkt me geen corner.
Ook weer scheidsrechters op de tribune..
Ook weer scheidsrechters op de tribune..
Leek mij dat Heerenveen daar eerst een overtreding maakte. Laatste kans overleven.
Wedstrijd is echt helemaal kapot gefloten met vreemde beslissingen en daaropvolgend vreemd voetbal van beide clubs in de tweede helft.
En dat heeft Feyenoord nagelaten tot nu toe. Dat probleem heb je bij PSV eigenlijk nooit. Die schieten er voor de zekerheid gewoon vijf in.LZ86 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:01:
[...]
Sinds die rode kaart is alle organisatie weg. Ook omdat v persie vervolgens een stel prutsers inbrengt
Daarvoor was Heerenveen helemaal nergens en was het wachten op de 2-0
Ik hoor dit nu bij elke wedstrijd in de Eredivisie. Hier ook weer veel gezeur.Rubman schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:05:
Wedstrijd is echt helemaal kapot gefloten met vreemde beslissingen en daaropvolgend vreemd voetbal van beide clubs in de tweede helft.
Jaaaa verlenging!
Door tot de penaltys!!HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:06:
Hoe kan +14 nu staan?
Geef toe deze scheids fluit zeer inconsistent met als gevolg dat ook de spelers van beide clubs mag gaan doen!HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:06:
[...]
Ik hoor dit nu bij elke wedstrijd in de Eredivisie. Hier ook weer veel gezeur.
Weet niemand.HollowGamer schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:06:
Hoe kan +14 nu staan?
Wellenreuter doet 2 minuten over de uittrap en dan fluit hij af.
Deze scheids.. manman
Deze scheids.. manman
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken