[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:45:
Bashen? Volgens mij ben ik juist van het geef Heitinga een kans comité. :?
Jij wel, ik en vele anderen niet. Volgens mij was z'n post niet specifiek op jou gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Harribo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:48:
[...]

Ik lees veel posts over bashen van heitinga.
Misschien steeds dezelfde personen die dat steeds posten :)

Vind ik ook, geef die man een kans. Misschien heeft hij bijgeleerd.
En een team met veel nieuwe spelers, dat heeft gewoon vaak tijd nodig.
Precies, hij verdient minimaal een jaar of 10 de kans. d:)b

Zonder dollen, ik deel het sentiment van de Ajacieden en denk hetzelfde over Van Persie. Beide clubs stappen ineens af van het idee een ervaren een bewezen coach aan te stellen en gaan voor een onervaren grote naam. Iets wat in het verleden zelden ergens gewerkt heeft. Ten Hag en Slot waren geen grote voetballers maar daar meten we onze huidige coaches tegen.

Natuurlijk verdienen Heitinga en Van Persie een kans, maar het is logisch dat supporters skeptisch zijn zeker omdat de eerste signalen niet best zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 03-09-2025 09:58 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:49:
[...]

Jij wel, ik en vele anderen niet. Volgens mij was z'n post niet specifiek op jou gericht.
Dat klopt wel inderdaad, maar ik vind het nu juist wel redelijk genuanceerd gaan. Scepsis over of hij het gaat halen kan ik niemand kwalijk nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Harribo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:48:
[...]

Ik lees veel posts over bashen van heitinga.
Misschien steeds dezelfde personen die dat steeds posten :)

Vind ik ook, geef die man een kans. Misschien heeft hij bijgeleerd.
En een team met veel nieuwe spelers, dat heeft gewoon vaak tijd nodig.
Als 1 van de criticasters kan ik alleen maar zeggen: die kans heeft hij al een keer gehad en ook dat was niet best, met meer kwaliteit in de selectie (Alvarez, Kudus, Tadic).
Een jaartje pylonnen neerzetten op de training van Slot gaat echt geen verschil maken. Je hebt er kijk op of niet. Wanneer je Slot hoort spreken dan hoor je een duidelijk plan en inhoudelijk gewoon een goed verhaal. Luister eens naar Heitinga. Die begint een zin zonder dat ie weet wat ie nou eigenlijk wil vertellen.

En als je een team met nieuwe spelers aan de praat wil krijgen, dan begin je met stap 1: zet ze op hun eigen plek. Hoe f*cking moeilijk kan het zijn?
En stap 2: brand ze niet publiekelijk af wanneer ze niet presteren omdat *jij* ze op de verkeerde plek neerzet.
En misschien tijdelijk even niet naar wedstrijden van Liverpool kan ook wel handig zijn om de publieke opinie niet teveel tegen je te laten keren.
We hadden Ibiza Steijn, nu hebben we Liverpool Johnny.

Het is gewoon Maurice Steijn all over again dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
JEightyFive schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:05:
[...]

Als 1 van de criticasters kan ik alleen maar zeggen: die kans heeft hij al een keer gehad en ook dat was niet best, met meer kwaliteit in de selectie (Alvarez, Kudus, Tadic).
Een jaartje pylonnen neerzetten op de training van Slot gaat echt geen verschil maken. Je hebt er kijk op of niet. Wanneer je Slot hoort spreken dan hoor je een duidelijk plan en inhoudelijk gewoon een goed verhaal. Luister eens naar Heitinga. Die begint een zin zonder dat ie weet wat ie nou eigenlijk wil vertellen.

En als je een team met nieuwe spelers aan de praat wil krijgen, dan begin je met stap 1: zet ze op hun eigen plek. Hoe f*cking moeilijk kan het zijn?
En stap 2: brand ze niet publiekelijk af wanneer ze niet presteren omdat *jij* ze op de verkeerde plek neerzet.
En misschien tijdelijk even niet naar wedstrijden van Liverpool kan ook wel handig zijn om de publieke opinie niet teveel tegen je te laten keren.

Mmm je draagt wel goede argumenten aan.
Toch verdient hij wel even de tijd. In ieder geval zou ik hem aanzien tot de kerst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Harribo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:12:
[...]

Toch verdient hij wel even de tijd. In ieder geval zou ik hem aanzien tot de kerst
Als niet Ajacied zou ik dat ook vinden ja ;)
Dan is de Europese campagne een fiasco en is het seizoen in de Eredivisie ook verloren. Al vrees ik wel dat het bestuur het met je eens is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:15
Normaal zou ik zeggen Heitinga verdient meer tijd, maar al binnen een maand nieuwe jonge spelers afbranden tijdens de wedstrijd en daarna ook nog tijdens een persconferentie publiekelijk... Tja dan ben je eigenlijk al je credits verloren als trainer wat mij betreft. En als klap op de vuurpijl geen zelfreflectie hebben.

Even een vergelijking: zag je Farioli dit doen? Die ging het seizoen in met 1(!) linksbuiten van 19 jaar en moest het daarmee doen. Die ging niet elke persco klagen over zijn selectie maar was realistisch en ging er gewoon mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29
ph4ge schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:57:
[...]

Precies, hij verdient minimaal een jaar of 10 de kans. d:)b

Zonder dollen, ik deel het sentiment van de Ajacieden en denk hetzelfde over Van Persie. Beide clubs stappen ineens af van het idee een ervaren een bewezen coach aan te stellen en gaan voor een onervaren grote naam. Iets wat in het verleden zelden ergens gewerkt heeft. Ten Hag en Slot waren geen grote voetballers maar daar meten we onze huidige coaches tegen.

Natuurlijk verdienen Heitinga en Van Persie een kans, maar het is logisch dat supporters skeptisch zijn zeker omdat de eerste signalen niet best zijn.
Ware het niet dat Heitinga het al eenkeer heeft mogen proberen. En dat was al niet best met een betere selectie dan ajax nu heeft.

Van Persie krijgt nog het voordeel van de twijfel, maar ik durf te stellen dat hij meer laat zien dan Heitinga zover. Ook al heeft Feyenoord een betere selectie dan Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:47
Lange termijn is het slopen van het vertrouwen van jonge jongens ook gewoon zorgelijk. Het is niet dat Heitinga eruit gooien dat probleem oplost. Dat hebben we na Steijn ook gezien. Kijk hoe bijvoorbeeld een Gaaei opgeleefd is onder Farioli. En hoe die worstelde onder Schip nadat Steijn hem had gesloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Harribo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:12:
[...]

Als je m tot december geeft kan je gaan strijden om p5. Bij ongeschikt blijken moet je eerder ingrijpen. Zeker als andere namen zoals Ten Hag vrij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
LZ86 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:02:
[...]

Als je m tot december geeft kan je gaan strijden om p5. Bij ongeschikt blijken moet je eerder ingrijpen. Zeker als andere namen zoals Ten Hag vrij zijn.
Als je in een andere baan een manager binnen krijgt die binnen 2 maanden het hele team voor de bus gooit, dan gooi je die er ook uit. Zou hier niet anders moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kist schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:03:
[...]

Als je in een andere baan een manager binnen krijgt die binnen 2 maanden het hele team voor de bus gooit, dan gooi je die er ook uit. Zou hier niet anders moeten zijn.
Eigenlijk niet. Althans, niet in de Zuidas cultuur waarmee Ajax ook geïnfecteerd is. Vaak zie je dat managers daar worden aangesteld om 'schoon schip' te maken (zgn. korte termijn winst) en veel personeelsleden onder de bus gegooid worden. Nu werkt een BVO iets anders, maar je ziet vergelijkbare dingen wel gebeuren in het bedrijfsleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:34:
Het zegt toch veel dat Itakura laatst de goal moest maken en dreigend was.
Ehm tegen Volendam scoorde hij toch uit een corner? Dat is niet heel ongebruikelijk voor een lange verdediger lijkt mij?
En Klaassen en Berghuis... Je mag nog blij zijn dat die er zijn, die proberen nog wat diepte erin te brengen. Niet dat ik heel fan van hun ben maar vergeleken met wat er nu loopt, mag je blij met ze zijn. Hetzelfde geldt voor Weghorst.
Eh ok. Ik zie dat denk ik anders. Klaassen kan een keer een beslissende actie maken maar is vaak ook onzichtbaar, Berghuis draait wel vaker een goede voorbereiding maar is in de grote wedstrijden al seizoenen lang onzichtbaar als het er echt om gaat. Kan een leuke pass geven maar kan net zo hard een vrije trap 20 meter over schieten. Zeker als ze beide spelen is het middenveld ontzettend kwetsbaar. Een van beide verlengen had nog wel gekund, beide verlengen zie ik de meer waarde niet van. Ook qua leiderschap zijn beide maar matig, Henderson en Tadic hebben op dat vlak veel meer laten zien.

Weghorst is een leuke pinchhitter maar ook niet meer voor Ajax.
Dolberg... Dat lijkt mij de eerste echte goede aankoop. Geen topspits maar een echte spits die ook bewezen heeft te kunnen scoren.

De rest van de aankopen verraad wel dat de scouts van Ajax er niet veel kijk op hebben. Armoe voor een grote club als Ajax. Maar misschien ontwikkelen ze zich nog.
Ik zou dan veel meer inzetten op de jeugd.
Heitinga heeft voorlopig de spelers die gehaald zijn, met uitzondering van de keeper en Itakura, niet ingezet of te weinig ingezet op de plekken waar ze goed spelen. De bezetting op de flanken rommelt steeds, Berghuis moet de hele tijd worden ingepast, waardoor Moro en Gloukh niet op hun natuurlijke positie spelen.

Ben wel benieuwd, welke positieve punten zie je bij Heitinga terug op basis van de voorbereiding en de vier wedstrijden tegen Eredivisie clubs waarvan er drie normaliter diep in het rechter rijtje terug te vinden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:21:
[...]

Eigenlijk niet. Althans, niet in de Zuidas cultuur waarmee Ajax ook geïnfecteerd is. Vaak zie je dat managers daar worden aangesteld om 'schoon schip' te maken (zgn. korte termijn winst) en veel personeelsleden onder de bus gegooid worden. Nu werkt een BVO iets anders, maar je ziet vergelijkbare dingen wel gebeuren in het bedrijfsleven.
Ik zie geen Zuidas cultuur bij Ajax. Ik zie een bestuursraad die blijft hangen in vroeger was alles beter, Ajax DNA en bitterballen en ossenworst. Ik zie veel aanstellingen op basis van dat je speler bij Ajax bent geweest ipv wat je echt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:05:
Over Ten Hag zei men precies hetzelfde. Of het oeverloos gewauwel wat hij al vooraf uit zijn hoofd geleerd leek te hebben, zelden een echt antwoord op de vraag. Of het was onsamenhangend stamelen als hij door een vraag verrast werd.
Heitinga heeft precies hetzelfde, én ook nog een niet al te intelligente uitstraling, dat helpt hem niet mee.
Ook dit kreeg een Ten Hag de eerste weken/maanden als verwijt, het liep niet en was niet logisch. Tot hij door een groep spelers in de hotelkamer overvallen werd en men tot een ander inzicht qua speelstijl kwam en is het gaan lopen.
Iedereen die nu vol lof is over Ten Hag lijkt die fase vergeten te zijn, én dat hij ook met regelmaat vreemde wissels of opstellingen had, én dat zijn spelersgroep zo achterlijk goed was dat ze zelf ook veel goed neer konden zetten.

Daarmee wil ik absoluut Heitinga niet op hetzelfde niveau plaatsen, maar het toont aan dat het niveau waarmee je start zeker niet maatgevend hoeft te zijn voor verdere prestaties.

Dit punt ben ik helemaal met je eens. Dat moet snel stoppen want op die manier ga je niet met elkaar om.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:00:
Van Persie krijgt nog het voordeel van de twijfel, maar ik durf te stellen dat hij meer laat zien dan Heitinga zover. Ook al heeft Feyenoord een betere selectie dan Ajax.
Van Persie is verbaal een stuk sterker en komt slimmer over, daar houden de verschillen vooralsnog nog wel op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

LZ86 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:00:
[...]

Alleen wint RvP wel 10 van z’n 12 potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Kortom er wordt er 1 kampioen ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:38
Het logo van Vitesse wordt veranderd van adelaar naar feniks.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:02:
[...]

Van Persie is verbaal een stuk sterker en komt slimmer over, daar houden de verschillen vooralsnog nog wel op.
+ Meer uitstraling en status dan een Heitinga...
Topspits bij Oranje en in de PL vs degelijke verdediger.
En zeker mee eens dat van Persie veel slimmer overkomt. Hij lijkt bepaalde spelers ook beter te maken, zoals Ueda.

Heitinga heb ik dat niet zien doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:02:
[...]

Over Ten Hag zei men precies hetzelfde. Of het oeverloos gewauwel wat hij al vooraf uit zijn hoofd geleerd leek te hebben, zelden een echt antwoord op de vraag. Of het was onsamenhangend stamelen als hij door een vraag verrast werd.
Heitinga heeft precies hetzelfde, én ook nog een niet al te intelligente uitstraling, dat helpt hem niet mee.

[...]

Ook dit kreeg een Ten Hag de eerste weken/maanden als verwijt, het liep niet en was niet logisch. Tot hij door een groep spelers in de hotelkamer overvallen werd en men tot een ander inzicht qua speelstijl kwam en is het gaan lopen.
Iedereen die nu vol lof is over Ten Hag lijkt die fase vergeten te zijn, én dat hij ook met regelmaat vreemde wissels of opstellingen had, én dat zijn spelersgroep zo achterlijk goed was dat ze zelf ook veel goed neer konden zetten.

Daarmee wil ik absoluut Heitinga niet op hetzelfde niveau plaatsen, maar het toont aan dat het niveau waarmee je start zeker niet maatgevend hoeft te zijn voor verdere prestaties.
Bij Ten Hag was de kritiek imo dan ook in veel gevallen onterecht en vaak gewoon op de man, puur vanwege zijn moeizame presentatie en zijn accent. Op dat vlak heb ik zelf eigenlijk nooit kritiek op hem gehad.
Dat het even duurde tot hij de juiste opstelling gevonden had, dat klopt inderdaad.
Toch had Ten Hag al echt wel wat bewezen bij o.a. Utrecht waardoor ik ook wel vertrouwen had dat hij het bij Ajax ook kon. Uiteindelijk is het zelfs vele malen beter gelopen dan ik had durven dromen.

Bij Heitinga weet je, onder andere door die eerste termijn, dat het er überhaupt niet in zit. Ik heb ook oprecht het gevoel dat het niet alleen qua uitstraling is, maar dat John gewoon echt niet zo intelligent is. Is niet erg, maar maak hem dan geen hoofdtrainer van Ajax.
Ten Hag heb ik - naar mijn weten - ook niet binnen een paar maanden al nieuwe spelers onder de bus zien smijten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:05
Ten Hag bewijst mijns inziens sinds Ajax op alle mogelijke manieren dat hij totaal geen topcoach is. Dus waren de successen die onder hem beleefd werden op zijn conto te schrijven of had Ajax gewoon een achtelijk goede spelersgroep met bizar veel jong talent en een aantal hele goede routiniers?

Ten Hag had ook geen Plan B in bijvoorbeeld de Europa League finale tegen ManU. EDIT: Logisch, want hij was toen de coach niet 😂

En in sommige van die fantastische CL overwinningen was over geluk ook totaal niet te klagen. Doet niets af aan de prestatie van het team, maar behalve de valse spits variant met Tadic blijft bij mij wel de vraag of Ten Hag tactisch echt zo goed was?

Guardiola, Mourinho in zijn hoogtijdagen maar nu ook bijvoorbeeld Slot (en op lager niveau zelfs Dick Schreuder) geven al hun teams hun eigen signatuur mee. Aan hoe er gevoetbald wordt, zie je de hand van de coach terug. Dat kan ik bij Ten Hag totaal niet ontdekken.

Ten Hag blijft daarnaast roepen dat hij overal succesvol is en refereert aan de gewonnen FA Cup met ManU (waar op Liverpool na tot de finale alleen maar geworsteld is tegen kleine teams), maar werd wel gewoon 8e in de competitie.

Nu weer de sof bij Bayern Leverkusen… je moet echt best wel je best doen om na twee competitiewedstrijden ontslagen te worden (of dickpics sturen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
donleone83 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:42:
Ten Hag had ook geen Plan B in bijvoorbeeld de Europa League finale tegen ManU.
Omdat Peter Bosz toen op de bank zat. Die heeft inderdaad geen Plan B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
JEightyFive schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:44:
[...]

Omdat Peter Bosz toen op de bank zat. Die heeft inderdaad geen Plan B.
Je hebt uiteraard gelijk. Ik pas mijn bericht aan. Had EtH dan wel een Plan B?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
donleone83 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:42:
Ten Hag bewijst mijns inziens sinds Ajax op alle mogelijke manieren dat hij totaal geen topcoach is. Dus waren de successen die onder hem beleefd werden op zijn conto te schrijven of had Ajax gewoon een achtelijk goede spelersgroep met bizar veel jong talent en een aantal hele goede routiniers?

Ten Hag had ook geen Plan B in bijvoorbeeld de Europa League finale tegen ManU. EDIT: Logisch, want hij was toen de coach niet 😂

En in sommige van die fantastische CL overwinningen was over geluk ook totaal niet te klagen. Doet niets af aan de prestatie van het team, maar behalve de valse spits variant met Tadic blijft bij mij wel de vraag of Ten Hag tactisch echt zo goed was?

Guardiola, Mourinho in zijn hoogtijdagen maar nu ook bijvoorbeeld Slot (en op lager niveau zelfs Dick Schreuder) geven al hun teams hun eigen signatuur mee. Aan hoe er gevoetbald wordt, zie je de hand van de coach terug. Dat kan ik bij Ten Hag totaal niet ontdekken.

Ten Hag blijft daarnaast roepen dat hij overal succesvol is en refereert aan de gewonnen FA Cup met ManU (waar op Liverpool na tot de finale alleen maar geworsteld is tegen kleine teams), maar werd wel gewoon 8e in de competitie.

Nu weer de sof bij Bayern Leverkusen… je moet echt best wel je best doen om na twee competitiewedstrijden ontslagen te worden (of dickpics sturen).
Eerste seizoen bij ManU werd ten Hag 3e in de PL. Dat zie ik zijn vervanger niet voor elkaar krijgen.
Het is ook niet alsof hij een geoliede machine heeft geërfd van zijn voorganger, zoals Slot dat wel geërfd heeft van Klopp. Bij Leverkusen had hij niet moeten instappen, die verkochten doodleuk hun halve basiselftal.

Het is alsnog wel een prestatie om met dat Ajax team de halve finale CL te bereiken en een paar seizoenen later de groepsfase CL af te sluiten met het maximale aantal punten. Dat is maar weinig teams gegeven, ik geloof dat geen andere NL club dat heeft bereikt in de CL.

Ten Hag is geen wonder coach, maar wel een degelijke coach en zeker wel een aantal klassen beter dan Heitinga. Ja, hij heeft wel enigzins geluk gehad dat hij prime Haller, de Ligt, Martinez, Antony, Ziyech, Neres, enz tot zijn beschikking had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:06
Maarten_E schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:54:
Het logo van Vitesse wordt veranderd van adelaar naar feniks.
Wordt nog lastig om snel een team samen te stellen. Volgens mij hebben ze momenteel nog maar 9 contractspelers. Wel leuk en goed voor de stad dat zo’n oude club behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Ik ben wel benieuwd naar de Kroaten van FC Twente en NEC. Die van NEC is een 6?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
jaguarxj16 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:05:
[...]

Wel leuk en goed voor de stad dat zo’n oude club behouden blijft.
Zolang dat dan duurt, zonder spelers en inkomsten wordt het lastig :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:16:
[...]

Bij Ten Hag was de kritiek imo dan ook in veel gevallen onterecht en vaak gewoon op de man, puur vanwege zijn moeizame presentatie en zijn accent. Op dat vlak heb ik zelf eigenlijk nooit kritiek op hem gehad.
Dat het even duurde tot hij de juiste opstelling gevonden had, dat klopt inderdaad.
Toch had Ten Hag al echt wel wat bewezen bij o.a. Utrecht waardoor ik ook wel vertrouwen had dat hij het bij Ajax ook kon. Uiteindelijk is het zelfs vele malen beter gelopen dan ik had durven dromen.
Mwah dat is ook maar met de kennis van nu. Ik herinner mij nog goed dat hij werd afgebrand om zijn gebrek aan ervaring, had niets laten zien en hij snapte er niks van. Nu was dat nog steeds meer dan Heitinga uiteraard, maar de kritiek is van alle tijden.
Ook toen speelde het 'assistent van' verhaal, alsof even op dezelfde club samengewerkt hebben met Guardiola Ten Hag ineens een goede trainer maakt.
Ik zie een hoop parallellen (en nee, we gaan met Sjon echt niet die CL zo bestormen. :+ ).
Bij Heitinga weet je, onder andere door die eerste termijn, dat het er überhaupt niet in zit. Ik heb ook oprecht het gevoel dat het niet alleen qua uitstraling is, maar dat John gewoon echt niet zo intelligent is. Is niet erg, maar maak hem dan geen hoofdtrainer van Ajax.smijten.
Of het er echt niet in zit moeten we nog zien, maar hij kan op zijn minst zijn best doen om een beetje inhoud te leveren. Zoals hij zich presenteert heb ik af en toe wel het gevoel dat hij denkt gewoon in de kantine aan de bar te zitten, maar het publiek en het journaille verwacht toch wel ietsje meer inhoud dan dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:54:
[...]
Of het er echt niet in zit moeten we nog zien, maar hij kan op zijn minst zijn best doen om een beetje inhoud te leveren. Zoals hij zich presenteert heb ik af en toe wel het gevoel dat hij denkt gewoon in de kantine aan de bar te zitten, maar het publiek en het journaille verwacht toch wel ietsje meer inhoud dan dat.
Ik reageer vooral wat ik in het stadion zie, en niet zo zeer op wat hij zegt ("in de handen spugen" etc). Ik zie gewoon een elftal wat niet klopt qua opstelling en tactiek. Wel druk willen zetten maar met enorme ruimtes tussen de linies, slechte afstemming op de flanken waardoor de back en de buiten ergens bij de cornervlag staan etc etc. Waar vorig seizoen er misschien wel teveel tactische besproken werd, eerst met het team en dan nog per linie lijken we nu de andere kant doorslaan.

Over twee weken Inter thuis, PSV uit. Ik zou het fantastisch vinden als Heitinga twee fantastische potten neer zet, zoals Farioli PSV en Feyenoord kort na elkaar won. Maar ik denk realistisch dat we twee keer hard er af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

PolarBear schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:15:
[...]

Ik reageer vooral wat ik in het stadion zie, en niet zo zeer op wat hij zegt ("in de handen spugen" etc). Ik zie gewoon een elftal wat niet klopt qua opstelling en tactiek. Wel druk willen zetten maar met enorme ruimtes tussen de linies, slechte afstemming op de flanken waardoor de back en de buiten ergens bij de cornervlag staan etc etc. Waar vorig seizoen er misschien wel teveel tactische besproken werd, eerst met het team en dan nog per linie lijken we nu de andere kant doorslaan.

Over twee weken Inter thuis, PSV uit. Ik zou het fantastisch vinden als Heitinga twee fantastische potten neer zet, zoals Farioli PSV en Feyenoord kort na elkaar won. Maar ik denk realistisch dat we twee keer hard er af gaan.
Ben het op zich met je eens, en het zijn wat open deuren achtige counter argumenten maar.
- Het team moet aan elkaar wennen, er is nogal wat vertrokken en bijgekomen.
- Het team speelt volledig anders dan vorig seizoen (was daardoor met Priske ook een geweldige start bij mijn cluppie :S )
- Het ballenrapen/pionnen uitzetten bij Liverpool heeft mogelijk nog een side effect. Want het spelniveau en de gemiddelde voetbal intellegentie is natuurlijk ook wel stukkie anders...dus mogelijk moet hij zelf ook nog wennen in hoe hij zijn spelers aanspreekt/zaken uitlegt etc.

Dus ja, slechte start, maar kijken wat de komende weken gaat brengen. Wsl word het zwaar, maar niets is onmogelijk (grimsby town anyone?) in voetbal.

Denk idd dat wel als dat het verliespotten worden maar het spel is ook dramatisch dat de shop stoel dan ernstig dichtbij komt.....maar wsl krijgt hij zelfs dan nog wat tijd. Vandaar mijn eerdere voorspelling van half oktober. Dan moeten er echt wel verbeterpunten zichtbaar zijn en het liefst gewoon keihard resultaten, anders is het einde verhaal, helemaal met ten hag beschikbaar, wat toch wel een zeer logisch alternatief lijkt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:25:
[...]

Ben het op zich met je eens, en het zijn wat open deuren achtige counter argumenten maar.
- Het team moet aan elkaar wennen, er is nogal wat vertrokken en bijgekomen.
Heel eerlijk vorig jaar met alle wisselingen en roulatie die Farioli toepaste stonden de speler 80-90% van de tijd wel gewoon hun taak uit te voeren omdat ze wisten wat er van ze verwacht werd. Uiteraard kan je daar van alles van vinden maar het zijn allemaal profs en met een beetje duidelijkheid is dat wennen aan elkaar een beetje een dooddoener. Als het nou om die ene steekpass gaat of de loopactie prima daar moet een team ingespeeld voor zijn. Maar gewoon in een organisatie voetballen moeten we ook niet complexer maken dan het is.
- Het team speelt volledig anders dan vorig seizoen (was daardoor met Priske ook een geweldige start bij mijn cluppie :S )
Klopt, en het is een beetje een Ik vertrek verhaal waarbij we zonder echt plan naar het buitenland gaan en gaande weg er achter komen dat het allemaal een stuk lastiger gaat dan we dachten. Ik mis het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:15:
Eens, dat heb ik ook gezien en dat is het enige waar ik echt naar kijk. Vandaar ook dat ik heel erg benieuwd ben naar wat er staat na de komende pauze. De afgelopen weken waren er genoeg redenen waarom je kiest voor spelers op een andere plek dan je zou verwachten (of je het daarmee eens bent is een tweede), maar dat houdt onderhand wel een beetje op. Die stijgende lijn moet nu wel gaan komen.
Ik houd mij maar heel naïef vast aan het feit dat we het vorig jaar net zo min verwachtten voor het Feyenoord PSV tweeluik. :+
PolarBear schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:08:
Heel eerlijk vorig jaar met alle wisselingen en roulatie die Farioli toepaste stonden de speler 80-90% van de tijd wel gewoon hun taak uit te voeren omdat ze wisten wat er van ze verwacht werd. Uiteraard kan je daar van alles van vinden maar het zijn allemaal profs en met een beetje duidelijkheid is dat wennen aan elkaar een beetje een dooddoener. Als het nou om die ene steekpass gaat of de loopactie prima daar moet een team ingespeeld voor zijn. Maar gewoon in een organisatie voetballen moeten we ook niet complexer maken dan het is.
Dat is natuurlijk wel flink appels met peren vergelijken. Farioli had een zeer behoudend begin, volledig uit de organisatie en compact spelen met hoop op een bevlieging voorin. Dat is retemakkelijk uit te voeren en hoef je niet voor ingespeeld te zijn.
Nu wil men meer aanvallend spel en dus niet meer dat compacte en behoudende. Heitinga voert die taak uit maar heeft niet ineens magischerwijs een selectie die heel goed aanvallend voetbal kan spelen. Ik vind het nogal raar dat hem verweten wordt dat het uitvoeren van de opdracht nu ineens voor meer risico achterin zorgt. 1+1 is toch gewoon 2? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:19:
Nu wil men meer aanvallend spel en dus niet meer dat compacte en behoudende. Heitinga voert die taak uit maar heeft niet ineens magischerwijs een selectie die heel goed aanvallend voetbal kan spelen. Ik vind het nogal raar dat hem verweten wordt dat het uitvoeren van de opdracht nu ineens voor meer risico achterin zorgt. 1+1 is toch gewoon 2? :?
Wie is men?
Als je hier 'de fans' bedoelt. euh jammer?
Als je het bestuur bedoelt dan neem ik Sjon per direct NIETS meer kwalijk. Dat is alsof ze je vragen naar de Usa te varen...met een lekke roeiboot en 1 roeispaan.

Tuurlijk, helemaal bij Ajax wil je mooi, aanvallend voetbal zien. Maar daar moet je naar toe bouwen. (wederom HELEMAAL als het seizoen ervoor de tactiek TOTAAL anders was). Eerst een stabiele basis neerzetten...?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Er is toch wel een groot verschil van verdedigend goed georganiseerd naar 'aanvallend' (heb jij aanvallend spel gezien ik niet) los zand, zoals nu. Gooi dan de boel niet in 1x rucksichtlos om zoals ie nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:37:
[...]

Wie is men?
Als je hier 'de fans' bedoelt. euh jammer?
Als je het bestuur bedoelt dan neem ik Sjon per direct NIETS meer kwalijk. Dat is alsof ze je vragen naar de Usa te varen...met een lekke roeiboot en 1 roeispaan.

Tuurlijk, helemaal bij Ajax wil je mooi, aanvallend voetbal zien. Maar daar moet je naar toe bouwen. (wederom HELEMAAL als het seizoen ervoor de tactiek TOTAAL anders was). Eerst een stabiele basis neerzetten...?
Tja, daar is hij wel op uitgezocht. Nu zal de opdracht niet letterlijk zijn om vanaf dag 1 alleen nog maar aan te vallen, dus in die zin kan je hem best wat aanrekenen. Maar feit is wel dat de keuze voor meer risico in het spel ten behoeve van aanvallende intenties een breedgedragen wens is, niet puur de nukken van Heitinga.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:41:
[...]

Tja, daar is hij wel op uitgezocht. Nu zal de opdracht niet letterlijk zijn om vanaf dag 1 alleen nog maar aan te vallen, dus in die zin kan je hem best wat aanrekenen. Maar feit is wel dat de keuze voor meer risico in het spel ten behoeve van aanvallende intenties een breedgedragen wens is, niet puur de nukken van Heitinga.
Ja precies. Je kan niet zeggen dat je niet wist wat je in huis haalde. De man heeft al aan het roer gestaan, dus je moet toch weten hoe en wat. 100% bewussie dus

Feit is, Ajax heeft een mindere selectie dan de vorige keer toen hij aan het roer stond. Nu gaat het aankomen op zijn kwaliteit als trainer, zoals Farioli het deed. Maar daar zie ik voorlopig geen positieve zaken voor Ajacieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27
En nu ogenblikkelijk die arend uit de opvang halen. Dat arme beest is immers ook een onschuldig slachtoffer geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:45:
Bashen? Volgens mij ben ik juist van het geef Heitinga een kans comité. :?
Serieuze vraag, wat is voor jou het punt waarvan je denkt, dit kan niet langer?

Ik ben wel benieuwd naar de poll hier welke coach de kerst 2025 niet haalt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:13:
[...]

Serieuze vraag, wat is voor jou het punt waarvan je denkt, dit kan niet langer?

Ik ben wel benieuwd naar de poll hier welke coach de kerst 2025 niet haalt.
Dat punt ligt sowieso altijd ruim na de échte start van de competitie, wanneer de transferperiode gesloten is.
En dan nog kan ik redelijk coulant zijn zolang er een stijgende lijn is. Het enige wat mij snel negatief zal doen stemmen is als hij de schuld bij de spelers zou blijven leggen en weigeren te reflecteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:05:
[...]

Ja precies. Je kan niet zeggen dat je niet wist wat je in huis haalde. De man heeft al aan het roer gestaan, dus je moet toch weten hoe en wat. 100% bewussie dus

Feit is, Ajax heeft een mindere selectie dan de vorige keer toen hij aan het roer stond. Nu gaat het aankomen op zijn kwaliteit als trainer, zoals Farioli het deed. Maar daar zie ik voorlopig geen positieve zaken voor Ajacieden.
Heb jij als doel gesteld in elke post die je doet proberen te benadrukken wat je vindt van de selecties van Feyenoord of Ajax? Het lijkt overal wel in verpakt te zitten. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:21:
[...]

Heb jij als doel gesteld in elke post die je doet proberen te benadrukken wat je vindt van de selecties van Feyenoord of Ajax? Het lijkt overal wel in verpakt te zitten. :D
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:20:
[...]

Dat punt ligt sowieso altijd ruim na de échte start van de competitie, wanneer de transferperiode gesloten is.
En dan nog kan ik redelijk coulant zijn zolang er een stijgende lijn is. Het enige wat mij snel negatief zal doen stemmen is als hij de schuld bij de spelers zou blijven leggen en weigeren te reflecteren.
Prima. De stand na een wedstrijd of 4 na deze interlandperiode dus. 👍

Ik heb zelf eerlijk gezegd geen idee meer. Invloed heb ik er toch niet op vanaf hier, we moeten het ermee doen wat bestuur ons voorschotelt. Daarom des te meer reden om het eens over andere dingen te gaan hebben en voorlopig Heitinga links te laten liggen.

Vitesse blijkbaar toch terug, vreemd genoeg heb ik (denk ik) geen pushberichten over gezien vanmiddag.

PVOutput☀️

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:09
Ik moet bij Johnnie Heitinga, zeker als het gaat om zijn intellect, altijd denken aan een oud filmpje van bureau Renkema. https://youtu.be/cjbM4wb7Ks8?si=TTfj_Opu4Aum2Nd0
Toen had Arjan Lubach in ieder geval niet het idee dat er een potentiële Ajax-trainer in hem zat😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Met de huidige selectie kan Ajax echt wel top 3 eindigen, mits er een goede trainer aan het roer staat.
Ik betwijfel dat dit lukt met Heitinga.

Hij is tactisch te zwak, wil het wiel opnieuw uitvinden en laat spelers dus op plekken spelen waar ze niets te zoeken hebben. De slimme keuze was geweest als de nieuwe trainer zo was verder gegaan als de vorige en dan beetje bij beetje richting iets anders was gegaan.
ten hag is de betere trainer maar vind ik ook geen topper, heeft het geweldig gedaan met een zeer sterke selectie, ik zie hem met de huidige selectie geen geweldige dingen doen.

Grote zwakte van Ten hag vind ik persoonlijk de transfers, hem moet je vind ik ver weg houden van het transfer beleid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
DaWayne schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:36:
Ik moet bij Johnnie Heitinga, zeker als het gaat om zijn intellect, altijd denken aan een oud filmpje van bureau Renkema. https://youtu.be/cjbM4wb7Ks8?si=TTfj_Opu4Aum2Nd0
Toen had Arjan Lubach in ieder geval niet het idee dat er een potentiële Ajax-trainer in hem zat😀
Met de grap dat Heitinga een van de weinige voetballers is die gewoon een Vwo-diploma gehaald heeft trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

DaWayne schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:36:
Classic! _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:09
donleone83 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:29:
[...]

Met de grap dat Heitinga een van de weinige voetballers is die gewoon een Vwo-diploma gehaald heeft trouwens.
Ik heb geen idee, maar dat filmpje paste destijds (en nog steeds) goed bij mijn beeld van hem. (Al ben ik als Feijenoorder verre van objectief)
Ik ben adhv jouw reactie wel ff gaan googlen, maar kom uit bij het volgende:

Onderwijskundige Bart Bisdom adviseert om John Heitinga uit de basis van het Nederlands elftal te laten. Verdedigers zouden een HAVO- of VWO-diploma nodig hebben en Heitinga heeft VMBO. Dat betekent dat de verdediger eerder een overtreding kan maken, die een penalty tot gevolg heeft.

Ik vind daar overigens verder niets van, en schooldiploma hoeft niet te zeggen over je talenten en mogelijkheden, dat moge duidelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
DaWayne schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:19:
[...]

Ik heb geen idee, maar dat filmpje paste destijds (en nog steeds) goed bij mijn beeld van hem. (Al ben ik als Feijenoorder verre van objectief)
Ik ben adhv jouw reactie wel ff gaan googlen, maar kom uit bij het volgende:

Onderwijskundige Bart Bisdom adviseert om John Heitinga uit de basis van het Nederlands elftal te laten. Verdedigers zouden een HAVO- of VWO-diploma nodig hebben en Heitinga heeft VMBO. Dat betekent dat de verdediger eerder een overtreding kan maken, die een penalty tot gevolg heeft.

Ik vind daar overigens verder niets van, en schooldiploma hoeft niet te zeggen over je talenten en mogelijkheden, dat moge duidelijk zijn...
Hahaha wat een grap inderdaad. Je neemt overigens de tweede link nu op Google. De eerste legt uit dat hij wel Vwo deed maar net zijn eindexamen niet gehaald had omdat hij toen doorbrak en vol op het voetbal is gaan concentreren. De waarheid ligt dus een beetje in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PolarBear schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:55:
[...]

Ehm tegen Volendam scoorde hij toch uit een corner? Dat is niet heel ongebruikelijk voor een lange verdediger lijkt mij?
Wel met je voet.
Daarvoor stoomde hij op en schoot op doel. Tenminste een poging. Anderen zouden dat eigenlijk ook moeten doen maar die zag je haast niet. De hele tijd maar dat veilig rondtikken van de meeste spelers en niet diep lopen, geen man durven te passeren etc,
Ik vind dat slaapverwekkend om naar te kijken

Daar kan Heitinga volgens mij nog best wat aan doen. Dat zijn gewoon simpele instructies van een coach. Ben benieuwd of dat gaat veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:27:
[...]

Prima. De stand na een wedstrijd of 4 na deze interlandperiode dus. 👍
Ja tegen die tijd verwacht ik zeker een mening te hebben. :P
Ik heb zelf eerlijk gezegd geen idee meer. Invloed heb ik er toch niet op vanaf hier, we moeten het ermee doen wat bestuur ons voorschotelt. Daarom des te meer reden om het eens over andere dingen te gaan hebben en voorlopig Heitinga links te laten liggen.

Vitesse blijkbaar toch terug, vreemd genoeg heb ik (denk ik) geen pushberichten over gezien vanmiddag.
Misschien het randzaken topic eens volgen? Die ging hard zat. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Die staat zeker op volgen. Maar blijkbaar heb ik vanmiddag hard gewerkt en is alles langs me heen gegaan. :P

Bijgelezen, maar kan er weinig mee. d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leuk interview met Kroes. Zijn zijn blijkbaar wel tevreden, rode draad was financieel en niet sportief. Ook al was sportief wel een thema.
En Heitinga werkt lekker mee. Snapt ook dat het belang van Ajax voorop staat.
Dus zie daar de selectie criteria: een trainer die wel een beetje Ajax stijl probeert, niet zomaar weg gaat en niet te moeilijk doet dat er weinig geld is. Die zijn schaars. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:02:
Leuk interview met Kroes. Zijn zijn blijkbaar wel tevreden, rode draad was financieel en niet sportief. Ook al was sportief wel een thema.
Dus zie daar de selectie criteria: een trainer die wel een beetje Ajax stijl probeert, niet zomaar weg gaat en niet te moeilijk doet dat er weinig geld is. Die zijn schaars. :P
Een verkapte sneer naar Farioli. Nee de trainer moet vooral naar de pijpen dansen van de directie. Jammer.

XXXVI

• Kist
Altijd al een vermoeden gehad dat Farioli als te lastig werd ervaren en er daarom uit gegooid/gewerkt is. Fijn dat Kroes dat bevestigt.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een stijl proberen die met een selectie lastig zijn te realiseren is nogal kansloos, het is gemakkelijk om achteraf in een interview nog een lichte sneer te geven maar heel handig is het niet. Wellicht kan Kroes dan meer kijken naar de transfers die hij heeft gedaan in de periode Farioli ( als de verhalen rond Regeer kloppen ) dan dat hij Farioli iets indirect moet gaan verwijten.

Je mag je ook afvragen waar een trainer op afgerekend wordt. Het type spel dat vertoond wordt of uiteindelijk de classificering aan het einde van het seizoen ( en er ligt wel ergens een balans ), 5de worden met leuk aanvallend spel of relatief behouden tweede worden ( waar je zonder de laatste inzinking eigenlijk 1ste had kunnen worden ). Zowel vanuit trainersperspectief als clubperspectief lijkt die laatste logischer voor een club in de top van de competitie.

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
In welke minuut van de video zit de sneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wie van jullie heeft het interview daadwerkelijk gekeken? Want ik kan geen van de statements hierboven plaatsen. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
https://www.nu.nl/voetbal...-halen-die-we-wilden.html
"De doelstelling is behaald", zegt de technisch directeur. "Financieel hebben we een enorme stap vooruitgezet. Sportief hebben we ook stappen gezet, al is het nog niet perfect. Maar er is wel een optimistisch gevoel. We moeten iedereen nu de tijd gunnen om de puzzelstukjes goed te leggen."
Misschien kan Kroes beginnen met uitleggen dat als je een 10 haalt, je die op 10 zet. Een linksbuiten op linksbuiten en een rechtsbuiten op rechtsbuiten. En even benadrukken dat Dolberg een spits is, voordat deze ook ineens wordt afgeschreven nadat ie op linksback wordt gezet.
Zo moeilijk is die puzzel niet.

Dat filmpje van bureau Renkema is echt prachtig _O-

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:44:
https://www.nu.nl/voetbal...-halen-die-we-wilden.html

[...]

Misschien kan Kroes beginnen met uitleggen dat als je een 10 haalt, je die op 10 zet. Een linksbuiten op linksbuiten en een rechtsbuiten op rechtsbuiten. En even benadrukken dat Dolberg een spits is, voordat deze ook ineens wordt afgeschreven nadat ie op linksback wordt gezet.
Zo moeilijk is die puzzel niet.

Dat filmpje van bureau Renkema is echt prachtig _O-
En als je een tien haalt die gewend is met een goed blok in zijn rug te spelen waardoor hij zich puur op aanvallen kan focussen en risico nemen, maar je hebt dat blok zelf nog niet staan, dan kan je als trainer die tien ook lastig op tien zetten zonder er een geitenkaas van te maken.
Zo moeilijk is het niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
Heitinga snapt dat het belang van Ajax voorop staat. Ik hoor daarin een sneer naar Farioli. Een ander wellicht wat anders ;)

XXXVI

• JEightyFive
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:55:
[...]

En als je een tien haalt die gewend is met een goed blok in zijn rug te spelen waardoor hij zich puur op aanvallen kan focussen en risico nemen, maar je hebt dat blok zelf nog niet staan, dan kan je als trainer die tien ook lastig op tien zetten zonder er een geitenkaas van te maken.
Zo moeilijk is het niet.
Met die tien op linksbuiten en al die andere kunstgrepen was het ook gatenkaas. Zet 'm dan maar gewoon op z'n eigen positie, misschien scoor je er dan in ieder geval 1 meer dan de tegenstander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Zo moeilijk is het niet.
Nou, i.p.v. Oscar zette hij Berghuis op 10. Dat is geen 10 die ook mee verdedigd zoals we wel vaker hebben gezien. Dan kan je net zo goed Oscar op 10 zetten.

Weliswaar heeft Ajax nog steeds geen echte 6, maar gebruik dan twee 6/8 en laat die niet te hoog op het veld gaan en geef ze de opdracht mee om snel door te passen naar voren. Misschien dat een combinatie Taylor en Steur dit zou kunnen. Of Taylor en Mokio waarbij Mokio dan wel goed aan de afspraak gehouden moet worden.
We gaan het zien of Heitinga het aandurft om een middenveld Taylor-Oscar-McConnel op te stellen.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Het grappige voor mij is hierbij....hoe lang kan je dit volhouden. Want op papier snap ik het. Je (bestuur) hebt een trainer die je visie gaat uitvoeren en je gaat hem supporten.

Maar helaas heb je geen normaal bedrijf. Je heb pers, fans die echt wel laten horen wat ze er van vinden en eventueel nog 'hardcore fans' die nog face to face komen discussiëren of het gekozen beleid echt wel de goed is. |:(

Dus ja die 'support' hoe eindig is die? Ten Hag was heel extreem. Helemaal icm met trainer die niet moetlijk doet en je visie wil uitdragen en het berucht dna is er extra krediet. Maar no way dat hij tot de kerst mag aanmodderen.

Maar zoals gezegd, het kan zo omslaan, Dolberg die net dat ene doelpuntje maakt of weghorst gonna weghorst en scoort in het laatste kwartiertje, je wint een paar potten en de rest verspilt hier en daar wat en hey je doet weer mee in de top.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Nu ik het zelf toch over kunstgrepen heb: het centrale duo lijkt Sutalo met Itakura te worden, indien beide fit. Baas wordt waarschijnlijk kind van de rekening, maar, zou Baas niet op 6 kunnen? Hij heeft aardig inzicht, kan opbouwen, verdedigend oké en met die andere 2 toch een aardig blok achter zich staan. Kunnen die 2 ook mooi de bal bij hem inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Victor Jensen maanden lang geblesseerd bij Utrecht.
Dat is best een aderlating voor ze. Hij scoort vrij makkelijk.
Kunnen ze niet gebruiken in de Europa League.

• Harribo
JEightyFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:29:
Nu ik het zelf toch over kunstgrepen heb: het centrale duo lijkt Sutalo met Itakura te worden, indien beide fit. Baas wordt waarschijnlijk kind van de rekening, maar, zou Baas niet op 6 kunnen? Hij heeft aardig inzicht, kan opbouwen, verdedigend oké en met die andere 2 toch een aardig blok achter zich staan. Kunnen die 2 ook mooi de bal bij hem inleveren.
Het is het proberen waard.
Toch is op nr 6 ook wel wat vereist dat je balvast bent en goed kunt draaien. Hij komt mij net te houterig over maar wie weet.
Misschien kan Itakura dat nog beter

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:11:
Met die tien op linksbuiten en al die andere kunstgrepen was het ook gatenkaas. Zet 'm dan maar gewoon op z'n eigen positie, misschien scoor je er dan in ieder geval 1 meer dan de tegenstander.
Misschien viel die geitenkaas nu nog wel mee, en was het veel erger geweest. Je weet het niet. Er leek in ieder geval wel een gedachte achter te zitten, en niet pure eigenwijsheid zoals vaak geopperd wordt.
Trishul schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:22:
Nou, i.p.v. Oscar zette hij Berghuis op 10. Dat is geen 10 die ook mee verdedigd zoals we wel vaker hebben gezien. Dan kan je net zo goed Oscar op 10 zetten.
De geruchten zijn dat Oscar nog op standje diva staat en Berghuis met stip heeft verdrongen. Maar ik was er niet bij, dus kan het ook niet hard maken.
Weliswaar heeft Ajax nog steeds geen echte 6, maar gebruik dan twee 6/8 en laat die niet te hoog op het veld gaan en geef ze de opdracht mee om snel door te passen naar voren. Misschien dat een combinatie Taylor en Steur dit zou kunnen. Of Taylor en Mokio waarbij Mokio dan wel goed aan de afspraak gehouden moet worden.
We gaan het zien of Heitinga het aandurft om een middenveld Taylor-Oscar-McConnel op te stellen.
Dat laatste hoop ik op. Je ziet dat Heitinga daar nog zoekende in is en het lijkt alsof hij eerst zekerheid wil hebben voordat hij Gloukh op tien aandurft.
Onderhand hebben we al wel gezien welke spelers niet geschikt zijn voor de zes, dus die wil ik daar dan ook gewoon niet meer zien. Ik ben erg benieuwd of een Taylor-Gloukh-McConnell combinatie een kans krijgt en of die rendeert, dat is voor mij van buitenaf de beste optie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:29:
Baas linksback a.u.b. Kan Wijndal gewoon weer de bezemkast in en behouden we Baas als opbouwende verdediger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:47:
[...]

Baas linksback a.u.b. Kan Wijndal gewoon weer de bezemkast in en behouden we Baas als opbouwende verdediger.
Kan ik ook mee leven ;)

Ik zou zelf alleen liever zien dat we die gozer van Liverpool lekker op de bank laten en met eigen spelers in de basis verschijnen. Imo is het van de zotte dat we een beetje gaan opleiden voor Liverpool, tenzij het een echte buitenkans is maar ik heb zo mijn twijfels daarbij.
Loopt er in de jeugd niet nog een talentvolle LB? Het is toch al gauw beter dan Wijndal.

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:24:
[...]

Het grappige voor mij is hierbij....hoe lang kan je dit volhouden. Want op papier snap ik het. Je (bestuur) hebt een trainer die je visie gaat uitvoeren en je gaat hem supporten.

Maar helaas heb je geen normaal bedrijf. Je heb pers, fans die echt wel laten horen wat ze er van vinden en eventueel nog 'hardcore fans' die nog face to face komen discussiëren of het gekozen beleid echt wel de goed is. |:(

Dus ja die 'support' hoe eindig is die? Ten Hag was heel extreem. Helemaal icm met trainer die niet moetlijk doet en je visie wil uitdragen en het berucht dna is er extra krediet. Maar no way dat hij tot de kerst mag aanmodderen.

Maar zoals gezegd, het kan zo omslaan, Dolberg die net dat ene doelpuntje maakt of weghorst gonna weghorst en scoort in het laatste kwartiertje, je wint een paar potten en de rest verspilt hier en daar wat en hey je doet weer mee in de top.
Dat is ook een erg lastig traject, maar wat is het alternatief?

Met een Farioli had je net zo gespeeld als vorig jaar. Gezien de geluiden aan het einde van het seizoen, denk je dat je er mee weg was gekomen bij fans en media om nog zo'n jaar in te gaan?

En stel dat je een goede trainer van buitenaf had gehaald, die dan continu teleurgesteld moet worden qua aankopen omdat het financiële herstel boven alles staat. En die dan waarschijnlijk door fans en media continu doorgezaagd wordt omdat het met beperkte middelen wellicht minder glansrijk is als iedereen zou willen. Hoe lang is dat houdbaar?

Dan maar transparant zijn? Kom bij Ajax als trainer/coach, maar we hebben bijna geen geld om spelers te kopen die je wilt. Dus als het er om gaat dan gaat de huishoudpot voor. Hoeveel goede trainers die we graag zouden willen zien happen daar op denk je?

In die zin voelt het bijna een beetje alsof ze met elkaar opgescheept zitten. En dat is ergens best een eng gevoel, want als Heitinga inderdaad niet meer te bieden heeft dan wat hij tot nu toe laat zien. Wanneer ga je dan ingrijpen? Kan je dan wel ingrijpen? Of gaan we dan maar accepteren dat het tranen met tuiten wordt?
Je moet toch op z'n minst tweede worden, want die CL is ook leuk voor het financiële verhaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:52:
[...]

Kan ik ook mee leven ;)

Ik zou zelf alleen liever zien dat we die gozer van Liverpool lekker op de bank laten en met eigen spelers in de basis verschijnen. Imo is het van de zotte dat we een beetje gaan opleiden voor Liverpool, tenzij het een echte buitenkans is maar ik heb zo mijn twijfels daarbij.
Loopt er in de jeugd niet nog een talentvolle LB? Het is toch al gauw beter dan Wijndal.
Ik dwing mijzelf te geloven dat het een onwijze buitenkans was anders zou ik het écht niet begrijpen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trishul
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:46:
[...]

Misschien viel die geitenkaas nu nog wel mee, en was het veel erger geweest. Je weet het niet. Er leek in ieder geval wel een gedachte achter te zitten, en niet pure eigenwijsheid zoals vaak geopperd wordt.

[...]

De geruchten zijn dat Oscar nog op standje diva staat en Berghuis met stip heeft verdrongen. Maar ik was er niet bij, dus kan het ook niet hard maken.

[...]

Dat laatste hoop ik op. Je ziet dat Heitinga daar nog zoekende in is en het lijkt alsof hij eerst zekerheid wil hebben voordat hij Gloukh op tien aandurft.
Onderhand hebben we al wel gezien welke spelers niet geschikt zijn voor de zes, dus die wil ik daar dan ook gewoon niet meer zien. Ik ben erg benieuwd of een Taylor-Gloukh-McConnell combinatie een kans krijgt en of die rendeert, dat is voor mij van buitenaf de beste optie.
Als dat zo is, dan is dat zorgelijk. Aan spelers die hun taken of het tactisch plan van de trainer niet uitvoeren heb je niks aan. Oscar is ook weer geen Messi die een hele elftal kan dragen en 50+ G/A in een seizoen haalt.

Aan de andere kant heb ik moeite te geloven dat hij het slechter zal doen dan Berghuis op 10. Die kan niet verdedigen, en als hij dan ingrijpt, is het bijna altijd een overtreding. Daarom doet hij niks, ook al heeft de tegenstander de bal op 1 meter afstand. Zijn schoten zijn ook niet zo bijzonder, vrije trappen gaan altijd over, kan alleen nog uit stand schieten, geen dynamiek meer, etc. Alles gaat te snel. Oscar is veel sneller en dynamischer in de 16, zelfs als hij vanaf de linkerkant naar binnen dribbelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Trishul schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:16:
Als dat zo is, dan is dat zorgelijk. Aan spelers die hun taken of het tactisch plan van de trainer niet uitvoeren heb je niks aan. Oscar is ook weer geen Messi die een hele elftal kan dragen en 50+ G/A in een seizoen haalt.
Of de speler moet gewoon nog wennen aan de nieuwe eisen omdat hij onder zijn vorige coach iets heel anders gewend was. Het hoeft niet zwart/wit te zijn, kan ook een kwestie van (korte) aanpassingstijd zijn.
Aan de andere kant heb ik moeite te geloven dat hij het slechter zal doen dan Berghuis op 10. Die kan niet verdedigen, en als hij dan ingrijpt, is het bijna altijd een overtreding. Daarom doet hij niks, ook al heeft de tegenstander de bal op 1 meter afstand. Zijn schoten zijn ook niet zo bijzonder, vrije trappen gaan altijd over, kan alleen nog uit stand schieten, geen dynamiek meer, etc. Alles gaat te snel. Oscar is veel sneller en dynamischer in de 16, zelfs als hij vanaf de linkerkant naar binnen dribbelt.
Ik ben er van overtuigd dat hij het beter gaat doen dan Berghuis, mits hij goed passend ingezet wordt. Nu misschien nog niet, maar op termijn zeker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:01:
[...]

Met een Farioli had je net zo gespeeld als vorig jaar. Gezien de geluiden aan het einde van het seizoen, denk je dat je er mee weg was gekomen bij fans en media om nog zo'n jaar in te gaan?
Maar had je nu wel 12 punten gehad. Nu zijn het er acht en hebben we een aantal oorwassingen voor de boeg in Europa en tegen PSV. Denk je dat Heitinga daar bij de fans mee wegkomt?

Het is stuitend dat Heitinga met zijn staf na een volledige voorbereiding dit op de mat weet te leggen. Kijk een of twee wedstrijden matig kan nog een keer. Nu zijn het er vier en is er geen enkele basis waarop we verbetering mogen veronderstellen. En daar is simpelweg geen excuus voor anders dan incompetentie.

Nu kan Ajax nog een maand of twee wachten maar je kan ‘m ook vanmiddag nog vervangen. Want de kans dat dit nog succesvol wordt schat ik echt in op om en nabij nul.

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trishul
Dat frame dat Farioli alleen maar behoudend voetbal speelt kan de prullenbak in. Bij Porto speelt hij aanvallend omdat hij daar wel de spelers voor heeft. Heeft ook netjes 12 punten uit 4 wedstrijden daar.

Bij Ajax moest hij het doen met èèn 19-jarige linksbuiten... Tja. Dat is bijna sabotage van je nieuwe trainer destijds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Trishul schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:41:
Dat frame dat Farioli alleen maar behoudend voetbal speelt kan de prullenbak in. Bij Porto speelt hij aanvallend omdat hij daar wel de spelers voor heeft. Heeft ook netjes 12 punten uit 4 wedstrijden daar.

Bij Ajax moest hij het doen met èèn 19-jarige linksbuiten... Tja. Dat is bijna sabotage van je nieuwe trainer destijds.
Bij Porto speelt hij net zoals bij Ajax, alleen heeft hij daar veel betere aanvallers waardoor het er al snel een stuk beter uit ziet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:46:
Ik snap echt niet dat er hier mensen zijn die hopen dat een voor 1 seizoen gehuurde speler, die 1 van je grootste talenten nu in de weg zit, in de basis gaat spelen.
Mokio heeft 60 minuten speeltijd gehad in de Eredivisie.... Geef hem gewoon eens de kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:31:
Maar had je nu wel 12 punten gehad. Nu zijn het er acht en hebben we een aantal oorwassingen voor de boeg in Europa en tegen PSV
Juist, daarom stond het Ajax van Farioli vorig seizoen na 4 wedstrijden op 7 punten na een nederlaag bij een promovendus (NAC) en een gelijkspel bij Go Ahead Eagles. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:00:
[...]

Ik snap echt niet dat er hier mensen zijn die hopen dat een voor 1 seizoen gehuurde speler, die 1 van je grootste talenten nu in de weg zit, in de basis gaat spelen.
Mokio heeft 60 minuten speeltijd gehad in de Eredivisie.... Geef hem gewoon eens de kans.
Als je heel zwart/wit kijkt snap je het niet inderdaad, maar ook al zou McConnell een belangrijke schakel blijken dan betekent dat nog helemaal niet dat Mokio geen kans krijgt. En als Mokio echt zo'n talent is als jij beweert dan zal het geen probleem zijn om voor de winter de basisplaats overgenomen te hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:31:
Maar had je nu wel 12 punten gehad. Nu zijn het er acht en hebben we een aantal oorwassingen voor de boeg in Europa en tegen PSV. Denk je dat Heitinga daar bij de fans mee wegkomt?

Het is stuitend dat Heitinga met zijn staf na een volledige voorbereiding dit op de mat weet te leggen. Kijk een of twee wedstrijden matig kan nog een keer. Nu zijn het er vier en is er geen enkele basis waarop we verbetering mogen veronderstellen. En daar is simpelweg geen excuus voor anders dan incompetentie.

Nu kan Ajax nog een maand of twee wachten maar je kan ‘m ook vanmiddag nog vervangen. Want de kans dat dit nog succesvol wordt schat ik echt in op om en nabij nul.
In mijn post zet ik juist uiteen waarom geen enkel scenario zonder nadelen is en je nergens mee weg komt. De situatie bij Ajax is gewoonweg ellendig alleen blijven fans maar denken dat het opgelost is. Kroes zei niet voor niets in het begin dat het wel drie jaar ging duren om weer echt mee te draaien, maar die tijd krijgen ze niet.

Ik denk dat het belangrijkste zal zijn hoe het binnen de spelersgroep gaat. Als Heitinga die bijeen houdt en ze achter hem staan dan zal hij er niet zomaar uit gekieperd worden. Blijft hij echter spelers voor de bus gooien en gaat de eenheid verloren dan denk ik dat hij zichzelf snel onhoudbaar maakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:00:
[...]

13 x Eredivisie, 6 x CL, 6 x jeugd-interlands en 1x beker = 26 wedstrijden tot de Kerst

McConnell noch Mokio gaat alles spelen. Tenzij je liever Klaassen of Fitz-Jim ziet. :o

• toolkist
  • Niet online
basvdp1974 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:15:
[...]

13 x Eredivisie, 6 x CL, 6 x jeugd-interlands en 1x beker = 26 wedstrijden tot de Kerst

McConnell noch Mokio gaat alles spelen. Tenzij je liever Klaassen of Fitz-Jim ziet. :o
Ik had het natuurlijk over dit seizoen, onder Heitinga. En ja ik verwacht dat Heitinga eerder Klaassen op gaat stellen dan Mokio, die gaat echt niet met een middenveld van gemiddeld 20-21 spelen. En is het niet Klaassen dan zet ie Gloukh wel op links zodat Berghuis de ervaren kracht (niet dat dat bij hem iets waard is) mag zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Zo moeilijk is het niet.
Waarde @Gonadan zou je niet zo'n logische teksten willen uitbraken hier? Dalijk leest Heitinga het nog en gaat Ajax opeens normaal voetballen. Kan niet de bedoeling zijn me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
basvdp1974 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:05:
[...]

Juist, daarom stond het Ajax van Farioli vorig seizoen na 4 wedstrijden op 7 punten na een nederlaag bij een promovendus (NAC) en een gelijkspel bij Go Ahead Eagles. |:(
Toen kwam Ajax wel uit een historisch ramp seizoen...
Daarna ging het al veel beter. Tegen NAC was ook wel een beetje pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:29:
[...]

Waarde @Gonadan zou je niet zo'n logische teksten willen uitbraken hier? Dalijk leest Heitinga het nog en gaat Ajax opeens normaal voetballen. Kan niet de bedoeling zijn me dunkt.
Gonadan als Heitinga vervanger, gaat allicht beter. Zo lang je dan maar wel belooft Mokio een kans te geven :+

• toolkist
  • Niet online
basvdp1974 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:05:
[...]

Toen moest er vanaf 0 opgebouwd worden. Nu stond er een raamwerk waarvanuit Johnny prima door had kunnen bouwen naar aantrekkelijker voetbal etc. Maar nee hij dondert alles overboord

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:07:
[...]

Als je heel zwart/wit kijkt snap je het niet inderdaad, maar ook al zou McConnell een belangrijke schakel blijken dan betekent dat nog helemaal niet dat Mokio geen kans krijgt. En als Mokio echt zo'n talent is als jij beweert dan zal het geen probleem zijn om voor de winter de basisplaats overgenomen te hebben.
Ik gok dat McConnel een huurconstructie heeft waarin niet spelen ineens dubbel zo duur wordt voor Ajax, dat is namelijk niet ongebruikelijk. Liverpool heeft er natuurlijk niks aan om hem naar een andere club te sturen om op de bank te zitten, die verhuren hem voor ontwikkeling/speeltijd niet voor de huursom.

• basvdp1974
  • Niet online
......

[ Voor 105% gewijzigd door basvdp1974 op 04-09-2025 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Oosting per direct ontslagen bij Twente vanwege slechte seizoen start.

Ten Hag incoming?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

Trishul schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:01:
[...]

Toen kwam Ajax wel uit een historisch ramp seizoen...
Daarna ging het al veel beter. Tegen NAC was ook wel een beetje pech.
5 wedstrijden te spelen, 9 punten voor, geen kampioen. Welk rampseizoen bedoel jij? :P

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Player1S schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:42:

Ten Hag incoming?
Yep, Ten Hag 100%.

PVOutput☀️

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:42:

Ten Hag incoming?
Echt een bizarre beslissing, bij kans net zo waardeloos als die van Leverkusen.
Je verliest 25 doelpunten, je vervangt het met.... niks? Geen scorende spits, geen scorende aanvallende middenvelder, het geld wat je hebt stop je in een vleugelspeler en dan vind je het raar dat het niet loopt?

• toolkist
  • Niet online
Geloof ik niks van. Die gaan ze helemaal niet kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:45:
[...]

Echt een bizarre beslissing, bij kans net zo waardeloos als die van Leverkusen.
Je verliest 25 doelpunten, je vervangt het met.... niks? Geen scorende spits, geen scorende aanvallende middenvelder, het geld wat je hebt stop je in een vleugelspeler en dan vind je het raar dat het niet loopt?
Oosting zat er al 2 jaar en kreeg eind vorig seizoen al nodige commentaar dus vind het niet 1 op 1 vergelijkbaar met situatie ten Hag.
Denk wel dat situatie ten Hag hier invloed op heeft gehad.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:46:
[...]

Geloof ik niks van. Die gaan ze helemaal niet kunnen betalen.
Hij wil zelf nog steeds keer naar Twente en welke grote(re) club gaat nu zijn handen branden aan hem na Leverkusen?

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:48:
[...]

Hij wil zelf nog steeds keer naar Twente en welke grote(re) club gaat nu zijn handen branden aan hem na Leverkusen?
Even wachten tot Heitinga gewieberd wordt en Kroes hangt aan de lijn.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:34:
[...]

Even wachten tot Heitinga gewieberd wordt en Kroes hangt aan de lijn.
of dat is waarom Twente nu al actie onderneemt :+

• Trishul
Lijntje tussen Kroes en ten Hag is erg kort, de link via SEG en ze kennen elkaar...
Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken