[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:04

Typhone

Who Dares Wins

Hebben we de bingokaart met mogelijke blunders al klaar liggen? Wat gaat er mis? Welk vinkje wordt vergeten? Welk mailtje verlaat de server 10 seconden te laat? Welke advocaat slaapt om 23:56 al vanavond? Wie o wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:55
Typhone schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:42:
Hebben we de bingokaart met mogelijke blunders al klaar liggen? Wat gaat er mis? Welk vinkje wordt vergeten? Welk mailtje verlaat de server 10 seconden te laat? Welke advocaat slaapt om 23:56 al vanavond? Wie o wie?
Aankoop komt op tijd rond, alleen vergeten in te schrijven waardoor hij pas na de winterstop inzetbaar is.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
Typhone schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:42:
Celtic biedt op het allerlaatste moment meer dan Ajax (of Anderlecht en Ajax komen er niet uit) en Ajax gaat met alleen Weghorst als spits het seizoen in :+

[ Voor 4% gewijzigd door JEightyFive op 02-09-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 23:59
JEightyFive schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:06:
Moro, Gloukh en Itakura zijn denk ik gewoon prima aankopen ja. Dolberg, ik weet het niet, maar met een gemiddelde van 1 op 2 is de kans dat hij het beter gaat doen dan Brobbey en Weghorst wel aanwezig. Het voelt wel weer als zo'n aankoop waarbij we eerst even het lijstje oud Ajacieden afstruinen om te kijken of er nog iets tussen zit.
Ik vraag me af, is Dolberg niet het tegenovergestelde van Brobbey? Brobbey kon geen doelpunten maken maar werd gewaardeerd om wat hij aan het spel toevoegde, Dolberg kan eigenlijk alleen goals maken en zie je verder amper. Of heeft Dolberg zich ontwikkeld tot een complete spits?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
ph4ge schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:14:
[...]

Of heeft Dolberg zich ontwikkeld tot een complete spits?
Ik kan het je echt niet zeggen. Ik zag toevallig de statistiek dat hij 1 op 2 loopt. Verder volg ik de Belgische competitie niet en ik moet zelfs bekennen dat ik niet eens wist dat Dolberg inmiddels bij Anderlecht speelde.
In zijn eerste periode bij Ajax liet hij soms wel echt briljante dingen zien en ik had hele hoge verwachtingen.
Voetballend was hij imo echt wel beter dan Brobbey, bij wie zowat iedere bal van de voet schiet, en Dolberg was koelbloediger in het afronden. Iets wat zijn statistiek nu ook wel laat zien.

Als Heitinga nou eens de juiste spelers op de juiste plek zet en de aanvoer er is dan hoop ik dat we er met Dolberg wel op vooruit gaan t.o.v. Brobbey. Dat is imo toch een beetje een one trick pony met die kont erin gooien en overtredingen uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als Dolberg een bal aan kan aannemen in plaats van deze enkele meters van zijn voet af te laten schieten dan is het al een 100% verbetering. Als Dolberg ook nog eens om zijn tegenstander heen kan draaien in plaats van er tegenaan te leunen en te vallen dan is het een 200% verbetering. Dat Dolberg meer gaat scoren dan Brobbey is een zekerheidje, maar goed, dat zou zelfs Veerman van Volendam nog lukken, zie ook Weghorst.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:40
ph4ge schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:14:
[...]

Ik vraag me af, is Dolberg niet het tegenovergestelde van Brobbey? Brobbey kon geen doelpunten maken maar werd gewaardeerd om wat hij aan het spel toevoegde, Dolberg kan eigenlijk alleen goals maken en zie je verder amper. Of heeft Dolberg zich ontwikkeld tot een complete spits?
Dolberg was toch ook juist meer de meevoetballende spits dan een echte goalgetter. Waar Brobbey het van zijn fysiek moet hebben is dat bij Dolberg meer de techniek/combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
Moet eerlijk zeggen dat ik Dolberg niet meer gevolgd heb sinds hij bij Ajax is weggegaan, maar zijn functionele techniek was toen iig 100x beter dan Brobbey en Weghorst bij elkaar.
Die goal tegen Lyon die hij met buitenkant rechts raakt maar de bal draait vervolgens naar binnen staat nog zo op mn netvlies. Bergkampiaans vond ik het. Tot zover het romantische nostalgie gedeelte.
Moet het wel nog maar zien. Niks ten nadele van Anderlecht, maar hij speelt natuurlijk niet voor niks op zn 27e in de belgische competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:00
Dolberg met direct erachter Oscar op 10 ben ik wel benieuwd naar.
Alleen dat zullen we wel niet te zien krijgen om de welbekende redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

Henkie_NtA schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:36:
Moet eerlijk zeggen dat ik Dolberg niet meer gevolgd heb sinds hij bij Ajax is weggegaan, maar zijn functionele techniek was toen iig 100x beter dan Brobbey en Weghorst bij elkaar.
Die goal tegen Lyon die hij met buitenkant rechts raakt maar de bal draait vervolgens naar binnen staat nog zo op mn netvlies. Bergkampiaans vond ik het. Tot zover het romantische nostalgie gedeelte.
Moet het wel nog maar zien. Niks ten nadele van Anderlecht, maar hij speelt natuurlijk niet voor niks op zn 27e in de belgische competitie.
Je moet altijd afwachten hoe iets werkt, soms lijkt het op papier fantastisch en valt het tegen en vica versa. Maar op papier denk ik geen slechte aankoop met de financiele uitdagingen nog in het achterhoofd.

Vind het absoluut meer een ajax speler dan Brobbey, hoewel die toch ook wel leuke acties en doelpunten heeft gehad. Alleen dat recentelijk (lees vorig seizoen) gewoon niet heeft laten zien. Benieuwd hoe het voor hem gaat zijn in de PL!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
Sagat schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:44:
[...]

Je moet altijd afwachten hoe iets werkt, soms lijkt het op papier fantastisch en valt het tegen en vica versa. Maar op papier denk ik geen slechte aankoop met de financiele uitdagingen nog in het achterhoofd.

Vind het absoluut meer een ajax speler dan Brobbey, hoewel die toch ook wel leuke acties en doelpunten heeft gehad. Alleen dat recentelijk (lees vorig seizoen) gewoon niet heeft laten zien. Benieuwd hoe het voor hem gaat zijn in de PL!
Ja helemaal eens. Gezien de timing en de situatie waar Ajax in zit (waar dat dan ook door komt) denk ik dat Dolberg op zich een goede optie is. Ik gruwel persoonlijk nog steeds van Weghorst in de spits bij Ajax, los van de ontegenzeggelijke waarde die hij vorig seizoen gehad heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als de transfer van Dolberg niet snel genoeg rond komt gaat Ajax schijnbaar doorpakken met een huurspeler, zullen we dan gewoon maar voor Haaland gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:06:
Als de transfer van Dolberg niet snel genoeg rond komt gaat Ajax schijnbaar doorpakken met een huurspeler, zullen we dan gewoon maar voor Haaland gaan?
Misschien kunnen ze Akpom terughalen. Die zit na 4 speelronden op 35 minuten speeltijd aan invalbeurten tot dus ver. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:18:
[...]

Misschien kunnen ze Akpom terughalen. Die zit na 4 speelronden op 35 minuten speeltijd aan invalbeurten tot dus ver. :+
En Ipswich staat al heel wat punten achter op de directe promotie plaatsen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trishul
Toch ga ik Brobbeast wel missen. Jaja, afgelopen seizoen nauwelijks gescoord, maar er zijn ook zoveel mooie momenten. Zijn interviews waren ook altijd prachtig. Ik ga hem zeker wel volgen bij Sunderland, kijk al uit naar zijn interviews in het Engels. Hopelijk stuurt ESPN ook nog even Hans die kant op.

Ow ja, deze zal ik nooit vergeten: https://youtube.com/shorts/nC2xPXmi6gY?si=d_0P4a8ddNNfRuob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:55:
Toch ga ik Brobbeast wel missen. Jaja, afgelopen seizoen nauwelijks gescoord, maar er zijn ook zoveel mooie momenten. Zijn interviews waren ook altijd prachtig. Ik ga hem zeker wel volgen bij Sunderland, kijk al uit naar zijn interviews in het Engels. Hopelijk stuurt ESPN ook nog even Hans die kant op.

Ow ja, deze zal ik nooit vergeten: https://youtube.com/shorts/nC2xPXmi6gY?si=d_0P4a8ddNNfRuob
Ik overweeg sterk om hem in m'n Fantasy PL team te zetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26
Het is Brobbey zelf vooral gegund.
Ik hoop dat hij afgelopen jaar nu achter zich kan laten, met die bedreigingen. Dat zijn geen prive vast wat gedaan hebben en zeer vermoedelijk zijn voetbal niet positief beïnvloed.
Hopelijk knokt ie zich zo goed terug nu op afstand van zuidoost zodat we in Oranje (🤮🤮 interlands) weer een spits hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het duurt allemaal alweer veel te lang. Hoe moeilijk is het om gewoon wel of niet tot overeenstemming te komen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Han schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 06:27:
[...]

De geruchten zijn dat ze met Ziyech bezig zijn. Als dat zo is dan mogen ze wat mij betreft de scouting-tak bij Ajax wel opdoeken.
Ze zouden die eventuele ontslagvergoeding beter kunnen spenderen in een GGD onderzoek naar welke psychedelic in het water zit dat in de vereniging Ajax en de bestuurskamers van de Arena uit de kranen komt. Want er moet een reden zijn dat bestuursraad en hun vriendjes in de jaren '70 zijn blijven hangen en de RVC en bestuur in '95 en beetje in 2018. Iedereen die steeds met spelers uit dat laatste team komt als versterking voor nu heeft blijkbaar niet door dat het al 7(!!!) jaar geleden is en veel van die spelers erna niks bijzonders meer hebben bereikt.

Het is ook zo lachwekkelijk dat al die oud spelers die analyticus zijn, altijd zo enorm positief zijn over de moderne speelstijl/werkwijze (denk gebruik van data) van Europese topclubs en hoe die zich hebben aangepast aan het speelveld maar dan wel bij Ajax alles in ouderwetse manier willen. En maar verbaasd zijn dat de club steeds verder achterop raakt 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Gonadan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:38:
Het duurt allemaal alweer veel te lang. Hoe moeilijk is het om gewoon wel of niet tot overeenstemming te komen?
Hopelijk lopen de socials een beetje achter, net als met brob en bertje gisteren.
Ze hebben ook nog tot middernacht he, dus misschien komt het verlossende nieuws morgenochtend pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

Medische keuring uitgesteld?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:38:
Die komt niet. Totdat vanavond rond 23:30 het balletje weer op gang komt en de transfer morgenvroeg afgeketst blijkt te zijn. Same old story. Al zal het dit keer niet aan de raad van commissarissen liggen aangezien het geld van Brobbey een 'zekerheid' is.

Zaakwaarnemer 'kans is 50/50'. No shit sherlock. Het gaat door of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 02-09-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Het is de vraag of de transfer van Kasper Dolberg naar Ajax nog rondkomt. De onderhandelingen met Anderlecht zouden moeizaam verlopen. Naar verluidt zou Anderlecht 10 miljoen euro willen krijgen voor de 27-jarige Deen. Ajax zou graag een huurdeal willen met een verplichte koopoptie.
Als je een verplichte koopoptie wil, koop die jongen dan gewoon. Of dit is weer 1 of andere boekhoudkundige truc? 10 miljoen kan je toch wel neerleggen na de verkoop van Brobbey en Traoré.
Mocht Kroes dit verkloten dan mag hij wat mij betreft samen met Heitinga z'n spullen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:39
JEightyFive schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:18:
[...]

Als je een verplichte koopoptie wil, koop die jongen dan gewoon. Of dit is weer 1 of andere boekhoudkundige truc? 10 miljoen kan je toch wel neerleggen na de verkoop van Brobbey en Traoré.
Mocht Kroes dit verkloten dan mag hij wat mij betreft samen met Heitinga z'n spullen pakken.
Zou de RVC die 40% van de opbrengsten voor uitgaande transfers heel letterlijk nemen? Met 22,5 miljoen voor Brobbey en Traore kom je op 9 miljoen budget en dus een miljoen tekort.

Lijkt dus op een boekhoudkundig trucje om 1 jaar te huren gefinancierd uit salarisbesparing (5+ miljoen voor Brobbey en Traore) en daarna te kopen voor een iets lagere prijs die binnen het mandaat van de RVC past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:18:
[...]

Yep, puur financieel. Zo lang ze een prima alternatief hebben vind ik het prima als ze dit financieel te risicovol vinden en dus volhouden aan de eigen voorwaarden. Kroes heeft, op het aanstellen van Heitinga na, best prima werk gedaan tot nu toe (wie had gedacht dat zowat al het brandhout de deur uit zou zijn, en vaak zelfs verkocht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:16:
[...]

Zou de RVC die 40% van de opbrengsten voor uitgaande transfers heel letterlijk nemen? Met 22,5 miljoen voor Brobbey en Traore kom je op 9 miljoen budget en dus een miljoen tekort.

Lijkt dus op een boekhoudkundig trucje om 1 jaar te huren gefinancierd uit salarisbesparing (5+ miljoen voor Brobbey en Traore) en daarna te kopen voor een iets lagere prijs die binnen het mandaat van de RVC past.
Zo strak wordt er nou ook weer niet gekeken, er kan prima nog uit eerdere transfers over zijn en daarbij is het een richtlijn, geen wet ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Ajax heeft ook nog een kleine extra meevaller omdat Antony gisteren een transfer heeft gemaakt. Toch zo'n €200k voor Ajax daarvan.

[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 02-09-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:16:
[...]

Yep, puur financieel. Zo lang ze een prima alternatief hebben vind ik het prima als ze dit financieel te risicovol vinden en dus volhouden aan de eigen voorwaarden. Kroes heeft, op het aanstellen van Heitinga na, best prima werk gedaan tot nu toe (wie had gedacht dat zowat al het brandhout de deur uit zou zijn, en vaak zelfs verkocht?).
Oké, eens, tot nu toe aardig gedaan en redelijk wat verkocht inderdaad, maar je kan als Ajax zijnde niet met Weghorst als enige spits aan komen zetten. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het alternatief voor Dolberg (wat kennelijk ook weer huur is) niet de betere optie is.

Maar goed, even afwachten, Anderlecht heeft logischerwijs geen haast en Kroes probeert waarschijnlijk de meest gunstige deal eruit te slepen. Die deadline is alleen wel in het voordeel van Anderlecht dus vroeg of laat zal Kroes over de brug moeten komen of doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:55
JEightyFive schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:36:
[...]

Oké, eens, tot nu toe aardig gedaan en redelijk wat verkocht inderdaad, maar je kan als Ajax zijnde niet met Weghorst als enige spits aan komen zetten. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het alternatief voor Dolberg (wat kennelijk ook weer huur is) niet de betere optie is.

Maar goed, even afwachten, Anderlecht heeft logischerwijs geen haast en Kroes probeert waarschijnlijk de meest gunstige deal eruit te slepen. Die deadline is alleen wel in het voordeel van Anderlecht dus vroeg of laat zal Kroes over de brug moeten komen of doorschakelen.
En dat is het probleem van Kroes/Ajax... ze denken dat zij het voor het zeggen hebben terwijl Anderlecht de touwtjes in handen heeft. Nee, ik zie dit niet meer doorgaan helaas, en zal Ajax het met Weghorst moeten doen. Of loopt er bij Jong Ajax ineens stiekem een megatalent rond... dacht het niet

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-10 22:57
toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:16:
[...]
Kroes heeft, op het aanstellen van Heitinga na, best prima werk gedaan tot nu toe (wie had gedacht dat zowat al het brandhout de deur uit zou zijn, en vaak zelfs verkocht?).
Wat heeft Kroes dan prima gedaan?
Hato en Brobbey verkocht voor een goede prijs. De rest vooral verkocht met verlies (zoals Forbs) of een jaartje verhuurd.

Gehaald zijn: Itakura, lijkt me een aanwinst.
Moro voor 11 miljoen; veel te veel geld.
En Gloukh voor 15 miljoen; moeten we nog zien maar lijkt me ook geen geweldenaar.
Ervaren nr. 6 halen; niet gelukt.
De helft van de inkomsten zijn hier al aan uitgegeven, dus nu is er te weinig over voor een spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frumper schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:53:
En dat is het probleem van Kroes/Ajax... ze denken dat zij het voor het zeggen hebben terwijl Anderlecht de touwtjes in handen heeft. Nee, ik zie dit niet meer doorgaan helaas, en zal Ajax het met Weghorst moeten doen. Of loopt er bij Jong Ajax ineens stiekem een megatalent rond... dacht het niet
Als Anderlecht daadwerkelijk een uitgaande transfer nodig heeft vanwege het missen van Europees voetbal dan ligt het niet zo simpel als hier gesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:01:
[...]

Wat heeft Kroes dan prima gedaan?
Hato en Brobbey verkocht voor een goede prijs. De rest vooral verkocht met verlies (zoals Forbs) of een jaartje verhuurd.

Gehaald zijn: Itakura, lijkt me een aanwinst.
Moro voor 11 miljoen; veel te veel geld.
En Gloukh voor 15 miljoen; moeten we nog zien maar lijkt me ook geen geweldenaar.
Ervaren nr. 6 halen; niet gelukt.
De helft van de inkomsten zijn hier al aan uitgegeven, dus nu is er te weinig over voor een spits.
Er werd massaal geclaimed dat Ajax niet van die spelers af zou komen wegens de hoge salarissen.
En laten we even afwachten voordat nieuwe aankopen binnen 5 wedstrijden al afgefakkeld worden, ook nog eens met een trainer die precies niks kan. Jullie hebben het voertuig seizoen zelf ervaren met Priske ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:30
Wat Kroes fout gedaan heeft is Vos wegsturen en Heitinga aanstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:02:
[...]

Als Anderlecht daadwerkelijk een uitgaande transfer nodig heeft vanwege het missen van Europees voetbal dan ligt het niet zo simpel als hier gesteld wordt.
Ze hebben cash als tegenprestatie nodig van die uitgaande transfer, en vermoedelijk niet pas volgende zomer. Hangt nu op de huur+koopoptie constructie die Kroes wil.

https://www.hln.be/voetba...r-enkel-te-koop~ab735549/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ajax zou voor de huur van Osula van Newcastle gaan als Dolberg niet doorgaat. Nadat ik las dat ze een speler uit een grote competitie als alternatief wilde huren was dat 1 vd eerste namen waar ik aan dacht. Lijkt mij in ieder geval een geschikt alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
Feyenoord heeft Larin binnen en is klaar op de transfermarkt.

Ken de speler niet, maar slechter dan carranza kan niet.
Al is de beste "transfer" dat Timber er nog is. Die gaat belangrijk zijn dit seizoen. Hopelijk komen ze er nog uit om een seizoen te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:33:
[...]

Dolberg was toch ook juist meer de meevoetballende spits dan een echte goalgetter. Waar Brobbey het van zijn fysiek moet hebben is dat bij Dolberg meer de techniek/combinatie.
Wat op zich prima past in een voorhoede Godts/Dolberg/Moro met Gloukh er achter. Nu zit daar wel wat wensdenken in want Godts is al een tijdje matig en Moro en Gloukh moeten het nog laten zien maar in potentie is het een prima aanval. Waarbij je dan een Weghorst hebt voor het laatste kwartiertje als het echt moet.
Henkie_NtA schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:36:
Aan de andere kant, een niveau Go Ahead, Volendam, Telstar, Heracles is niet hoger dan de Belgische competitie.
toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:32:
[...]

Er werd massaal geclaimed dat Ajax niet van die spelers af zou komen wegens de hoge salarissen.
En laten we even afwachten voordat nieuwe aankopen binnen 5 wedstrijden al afgefakkeld worden, ook nog eens met een trainer die precies niks kan. Jullie hebben het voertuig seizoen zelf ervaren met Priske ;)
Zeker, Kroes heeft (eindelijk) voor een deel door geselecteerd. Eindelijk omdat hij zelf een grote bek had voordat hij begon en het wel even geduurd heeft voordat hij echt iets voor elkaar kreeg. En bij bijvoorbeeld een Mikautadze had er mogelijk echt wel meer in gezeten. Maar goed een groot aantal niet passende Mislintat aankopen zijn weg.

De aankopen ben ik vooralsnog wel gematigd enthousiast over als ik naar de individuele kwaliteiten en potentie kijk. Daar komt echter wel een probleem naar boven, de selectie is niet in balans en er is mi niet genoeg door geselecteerd.
  • Berghuis én Klaasen verlengen (en een trainer die beide ook tegelijk opstelt)
  • Regeer had echt niet gekocht worden
  • Er is geen leider a la Tadic of Henderson, is lastig maar als je ziet wat een verschil het maakt had het echt een top prio moeten zijn.
  • Eindelijk Gorter kwijt maar nog steeds Wijnal
  • Middenveld is nog steeds overvol en niet in balans
Hoop verbeterd maar er is ook een hoop waar wat mij betreft kritiek op mogelijk is.

En de keuze voor de trainer, Heitinga, ik had het sowieso nooit gedaan. Of Farioli echt een jobhopper is of er gewoon niet genoeg is gedaan om hem binnen te houden, we zullen het nooit weten. Maar als je ziet dat er toch nog redelijk is uitgegeven deze zomer had ik toch liever in de tijdlijn gezeten dat we Farioli als trainer hadden gehad. Ik denk dat we dan nu wél op 12 punten hadden gestaan.

We zijn nu weer aan het bouwen van af nul, alleen ben ik een beetje bang dat Heitinga de bouwtekeningen onderste boven heeft of niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:32:
[...]

Ik heb geen 5 wedstrijden nodig om na 2 wedstrijden te zien dat een speler zijn geld niet waard is, ongeacht de trainer. Dat geldt niet alleen voor Moro, maar bijvoorbeeld ook voor Borges en Tengstedt bij Feyenoord.
Geeft verder niks, niet alles is een schot in de roos.
Heeft Kroes een beetje puin geruimd, jazeker. Maar om nou te zeggen dat hij prima werk verricht gaat me iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:15:
[...]

Ik heb geen 5 wedstrijden nodig om na 2 wedstrijden te zien dat een speler zijn geld niet waard is, ongeacht de trainer. Dat geldt niet alleen voor Moro, maar bijvoorbeeld ook voor Borges en Tengstedt bij Feyenoord.
Heeft Kroes een beetje puin geruimd, jazeker. Maar om nou te zeggen dat hij prima werk verricht gaat me iets te ver.
Uhuh.. En wat je mening over bv Sutalo 2 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Advizor schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:15:
[...]

*knip*
Niet op de man reageren aub .

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2025 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:13
LZ86 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:54:
Feyenoord heeft Larin binnen en is klaar op de transfermarkt.

Ken de speler niet, maar slechter dan carranza kan niet.
Al is de beste "transfer" dat Timber er nog is. Die gaat belangrijk zijn dit seizoen. Hopelijk komen ze er nog uit om een seizoen te verlengen.
Met deze selectie gaan we echt wel meedoen voor het kampioenschap. Ben in mn nopjes met het nieuwe centrale duo achterin. Ueda krijgt wat vertrouwen en maakt goals. De vleugels moeten nog wat stappen maken, maar ik zie wel mogelijkheden er een mooi seizoen van te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
*knip*
Niet op de man reageren aub.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:20:
[...]
Uhuh.. En wat je mening over bv Sutalo 2 jaar geleden?
Sutalo heeft zichzelf wel verbeterd, maar ik vind het nog steeds geen topverdediger. Niet beter dan een Itakura, of wat Feyenoord en PSV hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:55:
[...]

Sutalo heeft zichzelf wel verbeterd, maar ik vind het nog steeds geen topverdediger. Niet beter dan een Itakura, of wat Feyenoord en PSV hebben staan.
Ik zou scout worden, kun je goud geld mee verdienen als je maar 2 wedstrijden nodig hebt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Moro en Oscar kunnen we beiden nog niet beoordelen. Ze hebben nauwelijks op hun echte posities gespeeld (Oscar) en Moro moest het doen met Berghuis op 10/Rechtsbuiten waardoor hij extra veel moest mee verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:40:
[...]

Met deze selectie gaan we echt wel meedoen voor het kampioenschap. Ben in mn nopjes met het nieuwe centrale duo achterin. Ueda krijgt wat vertrouwen en maakt goals. De vleugels moeten nog wat stappen maken, maar ik zie wel mogelijkheden er een mooi seizoen van te maken!
Zolang we maar niet weer een rampseizoen qua blessures gaan meemaken zoals afgelopen seizoen :X

Maar heb ook best vertrouwen. De komst van Watanabe doet Ueda ook goed, ze trekken samen op. Had altijd ook het gevoel dat de "groepsdynamiek" bij Feyenoord ook niet altijd perse gunstig was voor hem. Nu met een landgenoot die ook lekker Japans lult zal dat een stuk beter worden vermoed ik.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 02-09-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:52:
Ajax zou voor de huur van Osula van Newcastle gaan als Dolberg niet doorgaat. Nadat ik las dat ze een speler uit een grote competitie als alternatief wilde huren was dat 1 vd eerste namen waar ik aan dacht. Lijkt mij in ieder geval een geschikt alternatief.
Volgens de ambassadeur van Mora is dat grote onzin. Ook de meeting met Anderlecht zou onzin zijn. Maar nieuws had hij verder dan ook weer niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:08:
[...]

Zolang we maar niet weer een rampseizoen qua blessures gaan meemaken zoals afgelopen seizoen :X
Zal je zien dat binnen een week Timber weer geblesseerd is. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Gonadan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:12:
[...]

Zal je zien dat binnen een week Timber weer geblesseerd is. :X
Alsjeblieft niet zeg. Dat zou echt een aderlating zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:59:
[...]

Ik zou scout worden, kun je goud geld mee verdienen als je maar 2 wedstrijden nodig hebt ;)
Zoals ik dit ook al snel zag bij Mannsverk bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:13
DutchOwnage schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:08:
[...]

Dat kunnen we achterin moeilijk opvangen, maar op het middenveld zwemmen we in de opties. Nu rust in de tent van alle transfer perikelen. Timber zijn contract verlengen en eventueel aanvoerder maken. Geen discussie meer over de keeper etc. De Top 2, halve finale beker en overwinteren in de EL. Dat is echt wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Inmiddels 19:15 en nog altijd oorverdovend stil in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:15:
[...]

De Top 2, halve finale beker en overwinteren in de EL. Dat is echt wel mogelijk.
Dit lijken mij ook exact de doelstellingen. Al zullen ze altijd voor het kampioenschap moeten gaan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Maar even voor het perspectief he. Engeland geeft 3.6 miljard uit, wij 200 miljoen.... :z

Alleen de nieuwe spits van Liverpool is al 3/4 van wat wij als competitie hebben uitgegeven.

[ Voor 35% gewijzigd door DutchOwnage op 02-09-2025 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:16:
Inmiddels 19:15 en nog altijd oorverdovend stil in Amsterdam.
19:30 is er een meeting tussen Anderlecht en Ajax

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 19:27
Bij de voetbalkantine op ESPN zeggen ze net dat Tijjani Noslin misschien naar Ajax gaat (Tijjani zit in de uitzending)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:32
Bastie-88 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:43:
Bij de voetbalkantine op ESPN zeggen ze net dat Tijjani Noslin misschien naar Ajax gaat (Tijjani zit in de uitzending)
Ik ken Noslim verder niet. Maar transfermarkt zegt:

Favoriete positie:
Rechtsbuiten

Seizoen 24-25, 30 wedstrijden voor Lazio Roma, 2 doelpunten.

Volgens filosofie van Heitinga een prima spits..?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:35
Wat een armoe. Dolberg... Met deze selectie en trainer zie ik ons niet hoger eindigen dan P4. Achter Feyenoord, PSV en Utrecht/AZ. In het ergste geval eindig je nog als vijfde. Heb er helemaal geen goed gevoel over, niet over de trainer, niet over de TD met z'n grote mond en niet over de selectie die compleet uit balans lijkt en een ervaren aanjager met kwaliteit mist. Geen Berghuis of Klaassen, daar kan je niet meer mee aan komen zetten. Maar die grootheden hebben helaas verlengd :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:14:
[...]

Zoals ik dit ook al snel zag bij Mannsverk bijvoorbeeld ;)
Die gaat nog gewoon slagen (subtop PL). Heeft geen fatsoenlijke kans gehad bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:22:
[...]

Lotomba en Bos deden het prima vorige week. Komt goed ;)
Even om een punt te maken hoe 'goed' je inzicht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:16:
[...]

Dit lijken mij ook exact de doelstellingen. Al zullen ze altijd voor het kampioenschap moeten gaan natuurlijk.
Doelstelling kampioenschap, maar top 2 voor Champions League kwalificatie moet minimum zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dolberg heeft prima statistieken in Belgie, is ook scorend aan het seizoen begonnen en is beter in de spits dan elk alternatief wat Ajax nu heeft. Ben tegen bord op schoot scouting, en dat is dit ook, maar het had veel erger gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dus meer dan 10miljoen euro, dan laat Ajax zich "ringeloren".
Denk wel dat Dolberg ergens richting de 10 waard is, ze verkochten hem ook nog voor meer destijds. Maar Anderlecht stond financieel toch ook beetje met rug tegen de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ondertussen doet Noslin een open sollicitatie voor een verhuur naar Ajax... Dat lijkt me nou best een leuke speler om een jaartje te huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:23:
[...]

Dus meer dan 10miljoen euro, dan laat Ajax zich "ringeloren".
Denk wel dat Dolberg ergens richting de 10 waard is, ze verkochten hem ook nog voor meer destijds. Maar Anderlecht stond financieel toch ook beetje met rug tegen de muur?
Ajax heeft hem aan Nice verkocht voor 20 miljoen, vind 10 miljoen wel reëel. Als de bonussen CL kwalificatie, CL overwintering oid zijn vind ik het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:35
PolarBear schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:20:
[...]

Dolberg heeft prima statistieken in Belgie, is ook scorend aan het seizoen begonnen en is beter in de spits dan elk alternatief wat Ajax nu heeft. Ben tegen bord op schoot scouting, en dat is dit ook, maar het had veel erger gekund.
Daar is het me vooral om te doen. Bord op schoot. Je hebt maanden de tijd gehad om te scouten, je wist dat Brobbey weg mocht. Plus dat Dolberg weinig restwaarde heeft. Is 28, de kans is klein dat je er winst op gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Dolberg heeft een prima techniek en kan wel scoren...Brobbey zijn we gisteren al vergeten. Ik vind het een prima aankoop eigenlijk.

Godts-Dolberg-Moro
Gloukh

Heitinga moet gewoon even normaal gaan doen nu. Of sterker, waar is Marcel Keijzer, die had wel altijd kijk op het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
AMARONE schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:32:
Of sterker, waar is Marcel Keijzer, die had wel altijd kijk op het spelletje.
Lijkt mij een mythe inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:31:
[...]

Daar is het me vooral om te doen. Bord op schoot. Je hebt maanden de tijd gehad om te scouten, je wist dat Brobbey weg mocht. Plus dat Dolberg weinig restwaarde heeft. Is 28, de kans is klein dat je er winst op gaat maken.
Probleem is dat je niet de enige club bent die een spits zocht (zie alle spitsen die last minute getransfereerd zijn) en je niet kon acteren zo lang er geen daadwerkelijk bod gedaan was door een club waar Brobbey ook heen zou willen.
Er zullen echt wel meer targets geweest zijn, maar grote kans dat die inmiddels of niet meer beschikbaar waren, of reeds getransfereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:49
PolarBear schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:33:
[...]

Lijkt mij een mythe inmiddels.
Keizer zijn vorige dienstverband is ook alweer bijna 10 jaar geleden. In die tijd is voetbal nogal veranderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wel of geen Dolberg:

De aanstelling van John Heitinga als hoofdtrainer is een symptoom van wanbeleid. Zijn benoeming is niet gebaseerd op aantoonbare ervaring of bewezen kwaliteit, maar op opportunisme en gebrek aan alternatieven. Onder zijn leiding ontbreekt het aan een tactisch plan, leiderschap en de capaciteit om spelers individueel en collectief beter te maken. Heitinga levert geen duurzame bijdrage aan de sportieve of organisatorische ontwikkeling van de club en fungeert als tussenoplossing in plaats van als serieuze trainer. De aanstelling is zowel inhoudelijk als strategisch een verkeerde keuze die de neerwaartse spiraal van de club versnelt.

De komst van Alex Kroes wordt gepresenteerd als een koerswijziging richting stabiliteit en herstel. In de praktijk leidt zijn functioneren vooral tot bestuurlijke verdeeldheid, interne machtsstrijd en gebrek aan transparantie. Kroes slaagt er niet in rust te creëren of een helder strategisch plan te implementeren. Zijn handelen versterkt de bestaande fragmentatie binnen de organisatie en draagt bij aan reputatieschade van de club. Het ontbreken van duidelijk leiderschap en consistent beleid onder zijn verantwoordelijkheid maakt Ajax steeds kwetsbaarder.

Een jaar lang is Ajax defensief kwetsbaar. Komt er met Farioli een andere wind. Gooi je dat geheel eruit met een weglopende Henderson op “6” om vervolgens een mannetje van 20 te halen om op die plek te spelen waarbij je meer dan een half jaar de tijd hebt gehad om iets voor die positie te halen.

Mwaaaaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Kist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:45:
[...]

Keizer zijn vorige dienstverband is ook alweer bijna 10 jaar geleden. In die tijd is voetbal nogal veranderd.
Ja en daar heeft hij maar heel beperkt iets in gedaan. Hij heeft al weer bijna 2 jaar thuis gezeten en bij de club waar hij het langste gezeten heeft (Al-Jazira) 1,79 punt per wedstijd gehaald. Allemaal niet heel bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:51:

De aanstelling van John Heitinga als hoofdtrainer is een symptoom van wanbeleid.
Daar zijn we het denk ik snel over eens. Dat je niet met Farioli verder kan/wil is tot daar aan toe maar wie dan Heitinga/Keijzer de beste optie vond? Ajax DNA, de Ajax organisatie (bestuursraad, TD, RvC etc) daar zit het grote probleem.

JC had zich denk ik niet heel positief uitgelaten over het 'aanvallende' 'Ajax' voetbal van Heitinga nu of in zijn interim periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:12:
[...]

Even om een punt te maken hoe 'goed' je inzicht is ;)
Och och wat makkelijk scoren. Dit ging over een wedstrijd, niet of iemand een topspeler is.
Je roept al 2 jaar dat Mannsverk een geweldige speler is. Zo goed dat hij de basis van Ajax niet gehaald heeft onder 5 verschillende trainers. De PL kan ie al helemaal niet aan, daar heeft hij de motoriek niet voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Als Belg en Anderlecht supporter ben ik niet rouwig om het vertrek van Dolberg, al is er nu wel geen alternatief meer in de kern.
Ik had echt zo veel meer van hem verwacht en is toch echt een slappe spits gebleken. In topwedstrijden stond die er nooit en de meeste van zijn goals waren penalty's of intikkers.
10 miljoen is dan een goede prijs, snap niet wat Ajax nog met hem aanmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Verkocht voor 20M. Teruggehaald voor 10M. Wat met de voetbalinflatie dus ongeveer 5M zou zijn in de tijd dat ze Dolberg verkochten. Dus hij is ongeveer 4 keer zo slecht als tijdens de vorige periode van Ajax. >:) >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:19

Quad

Doof

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:49
Kroes gaat vooruit, het is hen dit jaar wel gelukt om al het papierwerk op tijd af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Gezien Dolberg zijn verleden bij Ajax waarin hij gerendeerd heeft ben ik blij met hem.
12,5M vind ik wel teveel geld eigenlijk, tenzij nu blijkt dat hij er 30 gaat inknallen dit jaar.

Missen we nog wel een fatsoenlijke trainer, linksback en verd middenvelder....
Hopelijk gaat Heitinga alle spelers op de juiste plek positioneren (incl diegenen die op de bank horen), en de jeugd inpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:35:
Verkocht voor 20M. Teruggehaald voor 10M. Wat met de voetbalinflatie dus ongeveer 5M zou zijn in de tijd dat ze Dolberg verkochten. Dus hij is ongeveer 4 keer zo slecht als tijdens de vorige periode van Ajax. >:) >:)
:O :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:31:
Als Belg en Anderlecht supporter ben ik niet rouwig om het vertrek van Dolberg, al is er nu wel geen alternatief meer in de kern.
Ik had echt zo veel meer van hem verwacht en is toch echt een slappe spits gebleken. In topwedstrijden stond die er nooit en de meeste van zijn goals waren penalty's of intikkers.
10 miljoen is dan een goede prijs, snap niet wat Ajax nog met hem aanmoet.
https://x.com/rscanderlecht/status/1962980297399562264

Als ik zo naar de reacties kijk van de Anderlecht supporters, heb je een best wel uniek standpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 23:18:
[...]

https://x.com/rscanderlecht/status/1962980297399562264

Als ik zo naar de reacties kijk van de Anderlecht supporters, heb je een best wel uniek standpunt...
Het is weer crisis in Anderlecht, Anderlecht supporters kappen al jaren op het bestuur en technische staff. Het zijn ook die fans die zeurde op hem als hij niet presteerde in topwedstrijden of ons naar Europees voetbal schoot.

Ik vermoed dat ze een spits achter de hand hebben, er is momenteel maar 1 fitte spits die niet voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

PolarBear schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:20:
[...]

Van de elf doelpunten in de huidige competitie heeft hij er één (1) gemaakt. Vier Vijf Drie wedstrijden.

De eerste twee wedstrijden zat hij op de bank. De derde wedstrijd stond hij in de basis en heeft hij gescoord. In 76e minuut er uit gehaald. Vierde en vijfde wedstrijd niet in de basis, ingewisseld in minuut 61 en 73.

[ Voor 20% gewijzigd door ST10©DE op 03-09-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
We gaan het zien. Zo op het eerste gezicht ben ik blij met Dolberg in plaats van Brobbey. Netto geld verdiend en ik gok dat Dolberg qua salaris ook goedkoper is dan Brobbey.
In zijn eerste periode heeft Dolberg imo meer klasse laten zien dan Brobbey in beide periodes bij Ajax. Met zijn bijna 28 jaar is hij nu hopelijk wat gerijpt. We gaan het zien. Meer dan 4 doelpunten maken over het hele seizoen moet toch te doen zijn.
Nu hopen dat John 'm ook gaat opstellen en niet blijft vasthouden aan Weghorst als eerste spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zoveel supporters, zoveel meningen. Ik kan niet wachten tot er weer echt gevoetbald wordt en we genoeg ronden onderweg zijn om échte conclusies te gaan trekken.

In het geval van Ajax begint het wat mij betreft nu echt. Geen spelers meer die nog weg willen, meeste spelers zijn er nu al even en heb je genoeg op de training kunnen zien. Geen reden meer om nog vreemde opstellingen te moeten doen, je kunt nu gewoon mensen op een voor hen geschikte plek zetten en gaan bouwen.

Heitinga moet nu gaan laten zien dat hij dat kan, gewoon een logische opstelling neerzetten. En als het een keer anders moet, dan heb je er een goed verhaal bij. Dan kunnen we het er mee eens zijn of niet, maar in ieder geval uitleg.
Maar vooral geen spelers onder de bus gooien als het even niet gaat zoals je wilt. Want ook al lopen er af en toe een paar slappe tubes rond, dat gaat niet beter worden door ze publiekelijk af te branden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:41:
We gaan het zien. Zo op het eerste gezicht ben ik blij met Dolberg in plaats van Brobbey. Netto geld verdiend en ik gok dat Dolberg qua salaris ook goedkoper is dan Brobbey.
In zijn eerste periode heeft Dolberg imo meer klasse laten zien dan Brobbey in beide periodes bij Ajax. Met zijn bijna 28 jaar is hij nu hopelijk wat gerijpt. We gaan het zien. Meer dan 4 doelpunten maken over het hele seizoen moet toch te doen zijn.
Nu hopen dat John 'm ook gaat opstellen en niet blijft vasthouden aan Weghorst als eerste spits.
Ongeacht de uitkomst van een objectieve kwalitatieve vergelijking tussen Brobbey en Dolberg moeten we gewoon blij zijn dat er nu een andere spits staat in plaats van Brobbey. Het ging gewoon niet meer, hij wilde niet meer, hij was mentaal op. Dit is voor zowel hem als Ajax het beste en met Dolberg heb je iemand van wie je in ieder geval niet meteen zegt dat het niets wordt dus het is al winst.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:45:
[...]

Ongeacht de uitkomst van een objectieve kwalitatieve vergelijking tussen Brobbey en Dolberg moeten we gewoon blij zijn dat er nu een andere spits staat in plaats van Brobbey. Het ging gewoon niet meer, hij wilde niet meer, hij was mentaal op. Dit is voor zowel hem als Ajax het beste en met Dolberg heb je iemand van wie je in ieder geval niet meteen zegt dat het niets wordt dus het is al winst.
En hij kent de club al. Dat is qua aanpassing denk ik ook wel een groot voordeel ten opzichte van weer een of andere huurling van begin 20.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:46:
[...]

En hij kent de club al. Dat is qua aanpassing denk ik ook wel een groot voordeel ten opzichte van weer een of andere huurling van begin 20.
Geen idee, dat moeten we gaan zien. Voor hetzelfde geld zet Heitinga hem op de bank en mag hij tot de kerst hooguit vanaf de 80e minuut invallen. Het blijft koffiedik kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:57:
[...]

Geen idee, dat moeten we gaan zien. Voor hetzelfde geld zet Heitinga hem op de bank en mag hij tot de kerst hooguit vanaf de 80e minuut invallen. Het blijft koffiedik kijken.
Ik denk dat Heitinga de grootste tegenstander is van Ajax. Naar mijn mening hebben ze de selectie nog goed op orde gekregen. Daar zit genoeg kwaliteit.

Ik hoop niet dat Heitinga mijn ongelijk gaat bewijzen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat Heitinga de grootste tegenstander is van Ajax. Naar mijn mening hebben ze de selectie nog goed op orde gekregen. Daar zit genoeg kwaliteit.

Ik hoop niet dat Heitinga mijn ongelijk gaat bewijzen. :+
Dat kan op twee manieren, en 1 ervan zal je ongetwijfeld wel bevallen (als hij aantoont dat de selectie toch niet zo goed is) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Twee vragen zullen beantwoord moeten gaan worden de komende weken. Kan Heitinga het omdraaien en blijkt hij wel geschikt te zijn als hoofdcoach? En zo nee, gaat de directie dan op tijd (h)erkennen dat hij het niet meer gaat omdraaien en niet pas ingrijpen als het seizoen weggegooid is.
Die tweede is altijd lastig, want dat kleeft ook gewoon aan de directie zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:40
Om nu steeds Heitinga te bashen... Ik ben ook niet zo overtuigd van zijn kunde hoor maar serieus Ajax heeft toch ook geen geweldige spelers (gehaald) ? Dat kan je hem niet steeds blijven aanrekenen.

Als ik naar Ajax kijk, zie ik veel 13 in een dozijn spelers, allemaal breed tikkend. Weinig actie, allemaal veilig. Op een tempo wat makkelijk te verdedigen is. Geen persoonlijkheden.

Maar je zult toch ook in de diepte moeten spelen of een man uit moeten spelen.
Wat dat betreft mis je gewoon een type Tadic, een intelligente speler die weet waar hij moet staan en kaatsen om door een verdediging heen te breken.
Het zegt toch veel dat Itakura laatst de goal moest maken en dreigend was.

En Klaassen en Berghuis... Je mag nog blij zijn dat die er zijn, die proberen nog wat diepte erin te brengen. Niet dat ik heel fan van hun ben maar vergeleken met wat er nu loopt, mag je blij met ze zijn. Hetzelfde geldt voor Weghorst.

Dolberg... Dat lijkt mij de eerste echte goede aankoop. Geen topspits maar een echte spits die ook bewezen heeft te kunnen scoren.

De rest van de aankopen verraad wel dat de scouts van Ajax er niet veel kijk op hebben. Armoe voor een grote club als Ajax. Maar misschien ontwikkelen ze zich nog.
Ik zou dan veel meer inzetten op de jeugd.

Edit : Itakura vind ik ook een goede aankoop.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 03-09-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:29:
Twee vragen zullen beantwoord moeten gaan worden de komende weken. Kan Heitinga het omdraaien en blijkt hij wel geschikt te zijn als hoofdcoach? En zo nee, gaat de directie dan op tijd (h)erkennen dat hij het niet meer gaat omdraaien en niet pas ingrijpen als het seizoen weggegooid is.
Die tweede is altijd lastig, want dat kleeft ook gewoon aan de directie zelf.
Denk dat we dit na september wel weten. Goed we hebben natuurlijk de interland break, dus laten we zeggen half oktober....als de huidige lijn wordt doorgezet is het dan echt wel klaar. Ben even te lui om uit te zoeken hoeveel en met name tegen wie er gespeeld moet worden. Denk dat een verlies tegen psv en feyenoord op moment soort van uit te leggen is. Maar de volemdam en telstar-achtige teams moeten gewoon gepakt worden, zelfs met een 'arugably' matige danwel in opbouw zijnde selectie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

We gaan het wel zien. Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe de teams buiten de top 3 met strijdplannen komen om de traditionele top 3 pijn te doen. Ik denk dat ze allemaal kwetsbaar zijn.

Qua selectie is PSV natuurlijk nummer 1, maar vanaf buiten lijkt het of de sfeer in dat team nie lekker zit. Ik denk ook dat PSV er niet verkeerd aan had gedaan om Saibari of Veerman te verkopen, mits ze een goed alternatief hadden.

Feyenoord heeft nog geen puntenverlies. Ze spelen degelijk, maar nog niet sprankelend. Ik denk dat er wel meer muziek inzit. En nog weinig lijken onder de indruk van van Persie, maar stiekem heeft ie in de competitie maar weinig wedstrijden verloren met Feyenoord.

Ik had van Ajax slimmere moves verwacht. Dus een paar echte verrassingen ala Perisic bij PSV. Maar ook het gevoel dat er een plan achter de aankopen zit. Het niveau van het team en de coach durf ik echt niet in te schatten. Ik ben niet onder de indruk van Heitinga, maar we zijn ook maar een paar wedstrijden bezig. En misschien doet ie wel “een Priske” in de CL en krijgt ie het team op die manier gemotiveerd. Maar ook daar lijkt een soort rouwsfeer in het team te heersen. En ik denk dat een aantal gasten ook echt wel naar successen snakt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bashen? Volgens mij ben ik juist van het geef Heitinga een kans comité. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:44:
[...]

Denk dat we dit na september wel weten. Goed we hebben natuurlijk de interland break, dus laten we zeggen half oktober....als de huidige lijn wordt doorgezet is het dan echt wel klaar. Ben even te lui om uit te zoeken hoeveel en met name tegen wie er gespeeld moet worden. Denk dat een verlies tegen psv en feyenoord op moment soort van uit te leggen is. Maar de volemdam en telstar-achtige teams moeten gewoon gepakt worden, zelfs met een 'arugably' matige danwel in opbouw zijnde selectie.
Verlies tegen Feyenoord is nooit uit te leggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:40
Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:45:
Bashen? Volgens mij ben ik juist van het geef Heitinga een kans comité. :?
Ik lees veel posts over bashen van heitinga.
Misschien steeds dezelfde personen die dat steeds posten :)

Vind ik ook, geef die man een kans. Misschien heeft hij bijgeleerd.
En een team met veel nieuwe spelers, dat heeft gewoon vaak tijd nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 03-09-2025 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:46:
[...]

Verlies tegen Feyenoord is nooit uit te leggen.
;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOUEs2uNKv2XLrxC9Q3v5FvZvM4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PBkhnxxfDagup5foymET1J8m.png?f=user_large

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 45 ... 85 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken