Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het was alleen wel de reserve spitsGonadan schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:33:
[...]
Bij Como had hij serieuze concurrentie, bij Sunderland is er onverwacht een spits verdwenen en hebben ze Brobbey hard nodig. Brobbey houdt er niet zo van als hij niet het volledige vertrouwen en speeltijd heeft.
Volendam gaat Ajax leren hoe te voetballenMegupe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:50:
En Ajax gaat samenwerken met Volendam.
Wellicht dan Veerman of Muhren halen voor de spits.
Had ik toch liever een samenwerking met Telstar aangegaantoolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:50:
[...]
Volendam gaat Ajax leren hoe te voetballen
Dat hebben we gisteren gezien ja. 0 dreiging voorin, en dat kwam niet door Fitz Jim (en dat ik dat zeg.....)ephymerous schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:24:
Met Weghorst, Traore en een willekeurige jeugdspeler kan je gewoon competitief zijn in de Eredivisie. Zonder versterking op zes wordt het helemaal niets. Over de CL zwijg ik maar, daar krijg ik Napoli-thuis vibes van.
Die samenwerking was er al, ze hebben de punten netjes gedeeld afgelopen weekendMegupe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:50:
En Ajax gaat samenwerken met Volendam.
Wellicht dan Veerman of Muhren halen voor de spits.
Denk ook dat hij nu gewoon eieren voor zijn geld kiest. Como was nog lang voor het einde van de transferdeadline, nu is het Sunderland of Ajax vermoed ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dat lukte met de wonderdokter van vorig seizoen al niet.ephymerous schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:24:
Met Weghorst, Traore en een willekeurige jeugdspeler kan je gewoon competitief zijn in de Eredivisie. Zonder versterking op zes wordt het helemaal niets. Over de CL zwijg ik maar, daar krijg ik Napoli-thuis vibes van.
Puntverlies in vijf van de negen wedstrijden met Weghorst in de basis .
En puntverlies in alledrie de wedstrijden waarin ook Traore basis stond.
Ik kan mij die kritiek nog herinneren van VI en andere die hem uitlachten daarover.Trishul schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:35:
[...]
In het Nederlands nog altijd beter dan Heitinga. En hij is geen trainer die al binnen een maand nieuw aangekochte spelers onder de bus gooit. Enige overeenkomst is dat ze allebei Berghuis opstellen.
Niet alleen Timber, heel Duitsland al. Een artikel van gisteren.toolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:19:
Dit heeft Quinten Timber overigens 100% al geweten gisteren, toen de interesse van Leverkusen ineens niet meer concreet was.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
In een beetje fatsoenlijke selectie zouden Weghorst en Traore bij Ajax niet verder dan wisselspeler zijn. Traore is te wispelturig en Weghorst te beperkt. Traore zou je in zetten om je vast rechtsbuiten wat rust te gunnen bij een voorsprong en Weghorst in een wedstrijd waar je nog iets moet forceren na 75 minuten.Verwijderd schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:11:
[...]
Dat lukte met de wonderdokter van vorig seizoen al niet.
Dolberg is qua scouting niet creatief maar als ik naar de statistieken kijken is Dolberg aardig aan het ballen in Belgie. Met Godts (hoewel die wel wat stappen moet gaan maken), Dolberg en Moro in de aanval zie ik meer dan Moro, Weghorst, Berghuis.
Verwijderd schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:11:
[...]
Dat lukte met de wonderdokter van vorig seizoen al niet.
Weghorst is ook niet mijn ideale spits. Maar als je met ‘m speelt moet je de aanvoer fixen. Meer een tactisch probleem imho.toolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:52:
[...]
Dat hebben we gisteren gezien ja. 0 dreiging voorin, en dat kwam niet door Fitz Jim (en dat ik dat zeg.....)
[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 01-09-2025 14:54 ]
XXXVI
volgens mij kan Dolberg prima linksachter.ephymerous schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:52:
Ajax lijkt nu voor Dolberg te gaan. Over bord op schoot scouting gesproken. Misschien ziet Heitinga een zes in ‘m
[...]
[...]
Weghorst is ook niet mijn ideale spits. Maar als je met ‘m speelt moet je de aanvoer fixen. Meer een tactisch probleem imho.
En als 3e keeper kan ie ook nog wel door.
Ik had liever Tillman nog in de selectie gehad. Pff. Garanties heb je niet, maar ik durf wel te stellen dat we tegen Telstar in ieder geval nog uit het niets een goal hadden kunnen maken.Trishul schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:23:
[...]
Eredivisie moet ten Hag wel dankbaar zijn, heeft in zijn korte tijd bij Leverkusen toch PSV en AZ weer snel gespekt.
Nooit van de speler gehoord...Maar Feyenoord is klaar nu wat betreft aankopen/huren. Aan de uitgaande kant speelt er nog wel het een en ander.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 01-09-2025 16:18 ]
Of pardon the pun, nog paniek voetbal als Timber toch gaat....?DutchOwnage schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:16:
Centrum verdediger is ook binnen. De 20 jarige Malcolm Jeng wordt gehuurd van Stade Reims.
Nooit van de speler gehoord...Maar Feyenoord is klaar nu wat betreft aankopen/huren. Aan de uitgaande kant speelt er nog wel het een en ander.
10 second ninja DONE
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Timber gaat niet meer.Sagat schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:30:
[...]
Of pardon the pun, nog paniek voetbal als Timber toch gaat....?
En toen was Ten Hag alweer vrij… tssss.Russel88 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:17:
[...]
Ik snap dat je als Ajacied teleurgesteld bent. Maar met Farioli werd een bepaald voetbal gespeeld, wat niet des Ajax is.
Nu met een nieuwe trainer kost het gewoon tijd om voetbal erin te slijpen. En het is vrij naïef om dan te denken dat je de resultaten van vorig seizoen dan ook enigszins benadert.
Het is niet goed, maar ook weer niet zo dramatisch. Zeker als je het met de voorganger van Farioli vergelijkt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Laat dit waar zijnAjax kan niet alleen Brian Brobbey, maar ook Bertrand Traoré nog verkopen aan Sunderland. De Premier League-promovendus heeft zich in Amsterdam gemeld voor de 29-jarige Burkinees. Dat meldt ESPN.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus nu gaan ze hem kopenGonadan schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:20:
Volgens de geruchten heeft Ajax nog geprobeerd Dolberg te huren.
Liever dat dan met 4 linksbuitens, 1 spits, Berghuis en lamzak TraoréKist schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:30:
[...]
Dan eindigen met 4 linksbuiten, 1 spits en Berghuis in de aanval
Helaas alweer ontkracht.
🚨 EXCL: Sunderland explored a move for Ajax winger Bertrand Traoré last night but decided against proceeding.
Ik bedoel meer dat als je huren als optie ziet hoef je niet bij Dolberg uit te komen toch?
Al besef ik me dat het met name trucjes zijn om er financieel beter voor lijken te staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mja ik zie toch liever Traore op rechtsbuiten dan Berghuis... Met Berghuis op rechtsbuiten speel je bij balverlies standaard met een man minder.
Traore had afgelopen seizoen ook nog best wat G/A.
Koop onze twee aanvallers en krijg de trainer er gratis bij!Quad schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:37:
[...]
40M voor beiden denk/hoop ik.
Ofja, Traoré mag van mij met geld toe nog weg.
XXXVI
Moro moet gewoon rechtsbuiten en anders nog liever Edvardsen.Trishul schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:50:
Mja ik zie toch liever Traore op rechtsbuiten dan Berghuis... Met Berghuis op rechtsbuiten speel je bij balverlies standaard met een man minder.
Traore had afgelopen seizoen ook nog best wat G/A.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eej Fransie hier.ephymerous schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:52:
[...]
Koop onze twee aanvallers en krijg de trainer er gratis bij!
⏩ PVOutput☀️
Dat zou nog beter zijn inderdaad. Helaas zal Heitinga een bepaalde speler, Berghuis, nooit passeren.Gonadan schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:53:
[...]
Moro moet gewoon rechtsbuiten en anders nog liever Edvardsen.
Berghuis die niet speelt zorgt voor onrust. Als klap op de vuurpijl las ik net dat de zaakwaarnemer van Berghuis de welbekende Guido Albers is.
Die staat gewoon op tien vrees ik.Trishul schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:02:
[...]
Dat zou nog beter zijn inderdaad. Helaas zal Heitinga een bepaalde speler, Berghuis, nooit passeren.
Berghuis die niet speelt zorgt voor onrust. Als klap op de vuurpijl las ik net dat de zaakwaarnemer van Berghuis de welbekende Guido Albers is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind dit altijd wel wat opportunistisch altijd. Wellicht dat jij die ene uitzondering bent, maar ik ken geen enkele Feyenoord-supporter die structureel naar Real Mallorca kijkt en deze gast kent. Hoogstens z'n naam een keer gezien in een opstelling op Livescore. Zelfde geldt voor Tengstedt (al zou een beetje spits inmiddels Ueda wel uit de basis gespeeld hebben), laten we dit soort gasten eerst eens een kans geven.donleone83 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:32:
En met de komst van Larin geeft Feyenoord deze window 10 miljoen uit aan beperkte spitsen die de concurrentie moeten zijn van een andere spits van 10 miljoen die de twijfels de afgelopen twee jaar nooit weg kon nemen. Toch bijzonder. Laten we hopen dat Ueda zijn huidige ontwikkeling doorzet. Anders hebben we drie net-niet spitsen dit seizoen.
Blijkbaar toch nog steeds mogelijk, al wordt het wel heel krap qua tijd. 25min nog, zou om een transfersom van een kleine 3m gaan.
⏩ PVOutput☀️
Het zal voor Dordt lastig worden om daar een (goede) vervanger voor te halen.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Als opvolger voor Verdonk (naar Lille) denk ik?nocalimero schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:01:
NEC blijft goed bezig. Die halen Fonville op bij FC Dordrecht. Die was de laatste wedstrijden echt goed aan het spelen.
Het zal voor Dordt lastig worden om daar een (goede) vervanger voor te halen.
⏩ PVOutput☀️
Dat klopt. Of Fonville er meteen staat? Dat weet ik niet, maar voor de toekomst kan het echt een goede speler zijn.Quad schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:04:
[...]
Als opvolger voor Verdonk (naar Lille) denk ik?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Verwijderd
Teams will have an extra two hours to complete any deals that are still in progress .toolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:36:
[...]
Blijkbaar toch nog steeds mogelijk, al wordt het wel heel krap qua tijd. 25min nog, zou om een transfersom van een kleine 3m gaan.
Ja alleen bij gebruik van dealsheet.Verwijderd schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:10:
[...]
Teams will have an extra two hours to complete any deals that are still in progress .
Die moet wel voor 20u NL tijd worden ingediend.

What is a deal sheet?
Clubs sometimes conclude deals at the last minute and it is not always easy for them to get everything completed and sent over by the deadline/
The deal sheet allows a club to confirm that a deal has been reached in order to allow for additional time to submit the remaining documentation.
Once the sheet arrives, clubs have got another two hours, or until 01:00, in which to submit the full paperwork.
[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 01-09-2025 20:15 ]
⏩ PVOutput☀️
Vorige keren duurde officiële berichtgeving ook lang, dat is niet hun hoogste prioriteit nuQuad schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:00:
Nog niets officieels gezien. Wordt krap, al hoeft dat niets te zeggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als dit klopt mogen ze Blind er van mij meteen uit donderen. Die heeft geen zak te maken met wie er wel of niet verhuurd worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het voelt bijna alsof het een niet te zware jongen mag zijn omdat het er anders te dik boven op ligt dat Weghorst geen basis moet zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Brobbey en Taylor zijn in goede doen gewoon sleutelspelers. Die laat je nu gaan, begrijpelijk. Maar wat haal/krijg je terug. Dolberg als spits, vind ik meh. Maar ok, maar dan zou Ajax al opties op het oog moeten hebben…Gynnad schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:34:
Benieuwd of ze Taylor nog laten gaan na morgen. Window in Portugal is open tot 15 september.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Voor de spits schijnen ze (slechte bron) minimaal vijf namen te hebben. Als Dolberg dan met stip bovenaan staat dan vraag ik mij echt af wie die andere namen dan zijn. Gewoon de mail historie door scrollen of zo?OMX2000 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:05:
[...]
Brobbey en Taylor zijn in goede doen gewoon sleutelspelers. Die laat je nu gaan, begrijpelijk. Maar wat haal/krijg je terug. Dolberg als spits, vind ik meh. Maar ok, maar dan zou Ajax al opties op het oog moeten hebben…
Een serieus lijstje voor Taylor lijkt mij dan ook sterk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heel veel van de namen die langskomen onder Kroes zijn Fc Kaartenbak. Het lijkt soms echt alsof er niet meer gescout is na Overmars.Gonadan schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:07:
[...]
Voor de spits schijnen ze (slechte bron) minimaal vijf namen te hebben. Als Dolberg dan met stip bovenaan staat dan vraag ik mij echt af wie die andere namen dan zijn. Gewoon de mail historie door scrollen of zo?
Een serieus lijstje voor Taylor lijkt mij dan ook sterk.
Gaat een mooi tandem worden met Gloukh, let maar op.
En Traore weg… de avond wordt mooier en mooier
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Scoort veel in Belgie, dus dat moet in NL ook prima lukken dan. Ik vind het ook wel een prima optie zo.Han schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:15:
Ben ik dan de enige die blij is met de komst van Dolberg? Heeft zich prima ontwikkeld en is beweeglijker en koeler dan Brobbey![]()
En Traore weg… de avond wordt mooier en mooier
Is dat verleden tijd of heb ik het mis?
⏩ PVOutput☀️
Ueda scoorde ook veel on België. Dolberg vond ik toen al niet echt sterk. Als je inmiddels in België bent beland, wat toch een mindere competitie is dan de NLe, wil da t ook wel iets zeggentoolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:21:
[...]
Scoort veel in Belgie, dus dat moet in NL ook prima lukken dan. Ik vind het ook wel een prima optie zo.
Is die minder dan NL dan? Union en Club bv doen hier ook gewoon bovenin mee (top 5 dan ineens)LZ86 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:24:
[...]
Ueda scoorde ook veel on België. Dolberg vond ik toen al niet echt sterk. Als je inmiddels in België, wat toch een mindere competitie is dan de NLe, wil da t ook wel iets zeggen
En daarom zit Club in pot 2 en onze clubs in pot 3LZ86 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:26:
Telkens als een Belgische club tegen een NL e uitkomt in EU verband trekken "wij" aan het langste eind.
Tijd dat Mourinho een Belgische club gaat trainenLZ86 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:26:
Telkens als een Belgische club tegen een NL e uitkomt in EU verband trekken "wij" aan het langste eind.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Waar het mij om gaat is dat je veel geld uitgeeft aan nieuwe twijfelgevallen terwijl er twijfels zijn over je eerste spits. Als je kijkt hoeveel spitsen er de afgelopen jaren gekocht zijn is het schieten met hagel.Vld1989 schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:11:
[...]
Ik vind dit altijd wel wat opportunistisch altijd. Wellicht dat jij die ene uitzondering bent, maar ik ken geen enkele Feyenoord-supporter die structureel naar Real Mallorca kijkt en deze gast kent. Hoogstens z'n naam een keer gezien in een opstelling op Livescore. Zelfde geldt voor Tengstedt (al zou een beetje spits inmiddels Ueda wel uit de basis gespeeld hebben), laten we dit soort gasten eerst eens een kans geven.
Ik ben sowieso blij met zijn komst maar ik ben wel teleurgesteld dat er wéér naar oude bekenden gekeken wordt.Han schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:15:
Ben ik dan de enige die blij is met de komst van Dolberg? Heeft zich prima ontwikkeld en is beweeglijker en koeler dan Brobbey![]()
Koeler dan Brobbey is niet moeilijk, maar ik herinner mij ook genoeg wedstrijden waar Dolberg er verdwaald bij liep omdat hij te weinig gevonden werd.
Een combinatie met Gloukh zou inderdaad mooi kunnen zijn, maar vanaf linksbuiten wel lastiger denk ik. Tijd voor de tien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wordt tijd voor Godts links Moro rechts Gloukh op 10.Gonadan schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:45:
[...]
Ik ben sowieso blij met zijn komst maar ik ben wel teleurgesteld dat er wéér naar oude bekenden gekeken wordt.
Koeler dan Brobbey is niet moeilijk, maar ik herinner mij ook genoeg wedstrijden waar Dolberg er verdwaald bij liep omdat hij te weinig gevonden werd.
Een combinatie met Gloukh zou inderdaad mooi kunnen zijn, maar vanaf linksbuiten wel lastiger denk ik. Tijd voor de tien.
Parrot is voorlopig geblesseerd dus Meerdink is gewoon 1e spits van AZ. Daarnaast heeft hij in april nog bijgetekend tot 2030.Han schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:41:
[...]
Als Meerdink 1e spits zou kunnen worden bij Ajax dan zal hij dat met twee handen aangrijpen.
Geen idee waar je dit dus vandaan haalt, lijkt me vooral wishful thinking.
Beste transfer ooit..ik stoorde mij zo ontzettend aan die gozer. Als je bij het warm schieten al elke bal de tribune in schiet dan weet je dat het gewoon nooit iets gaat worden.
Dolberg is dan een prima vervanger en was juist ontzettend goed bij Ajax imo. Prima.
Nu Traore nog weg en wmb Taylor ook en het lijkt ergens op, mits onze Heitinga de poppetjes goed zet of Marcel maar laat beslissen.
Dat roep ik al een tijdje, maar heb jij het nummer van Sjon?toolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:05:
[...]
Wordt tijd voor Godts links Moro rechts Gloukh op 10.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
113 toch?Gonadan schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:22:
[...]
Dat roep ik al een tijdje, maar heb jij het nummer van Sjon?
Dolberg liep bij Ajax al 1 op 2 ongeveer, en doet dat nog steeds, is nu 27 dus in z’n beste jaren als het goed is.LZ86 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:24:
[...]
Ueda scoorde ook veel on België. Dolberg vond ik toen al niet echt sterk. Als je inmiddels in België bent beland, wat toch een mindere competitie is dan de NLe, wil da t ook wel iets zeggen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Martinusz schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:16:
Kasper Dolberg maar terughalen? (liep bij Ajax 1 op 2, bij Anderlecht nu ook..)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Schijnbaar gaat dat niet door:Gonadan schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:36:
Waar blijft het akkoord van Bertje?
🚨 EXCL: Sunderland explored a move for Ajax winger Bertrand Traoré last night but decided against proceeding.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://x.com/skysports_k...&t=wdPaZhMO3jFe7w6q__su4A
https://www.voetbalprimeu...ajax-naar-sunderland.html
Naast Sunderland meldt Ajax het nu ook: https://www.ajax.nl/club/...ord-over-bertrand-traore/
1 jaar contract met optie voor nog een jaar. Geen mededeling over de transfersom.
[ Voor 47% gewijzigd door Quad op 01-09-2025 23:07 ]
⏩ PVOutput☀️
edit: wat betreft transfersom zou het 2,5M + 0,5M bonussen zijn. (bron is Verweij dus doe er mee wat je wil)
[ Voor 44% gewijzigd door gws24 op 01-09-2025 23:14 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Voorhoede wordt dan Godts-Weghorst/Dolberg-Moro met Oscar erachter op 10.
En bij blessuregevallen nog Edvardsen, Berghuis achter de hand. Spoeling wordt dan een beetje dun.
Twee jonge buitenspelers uit de jeugd zijn al verhuurd.
Weinig? Contract voor een jaar en geen basis. Dit is 100% winstTrishul schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:23:
€3M max voor Traore is wel weinig, wat haal je daarvoor?
Voorhoede wordt dan Godts-Weghorst/Dolberg-Moro met Oscar erachter op 10.
En bij blessuregevallen nog Edvardsen, Berghuis achter de hand. Spoeling wordt dan een beetje dun.
Twee jonge buitenspelers uit de jeugd zijn al verhuurd.
Sowieso heeft elke positie zo dubbele bezetting of meer, als Dolberg (of een andere spits) tenminste rond komt.
Dolberg/Weghorst/Konadu
Godts/Moro/Gloukh/Edvardsen
Gloukh/Berghuis/Bounida
Moro//Berghuis/Edvardsen
[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 01-09-2025 23:30 ]
⏩ PVOutput☀️
De winst zit er meer in dat Hetinga hem ook niet meer kan opstellen of inbrengentoolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:26:
[...]
Weinig? Contract voor een jaar en geen basis. Dit is 100% winst
Vast van toen ie bij Villa speelde.Quad schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:29:
Ik ben benieuwd welke beelden Sunderland heeft bekeken van Traoré, maar ik wens ze veel plezier ermee. Ajax heeft een dissonant minder.
En voor 2.5m kunnen ze daar nog wel eens een gokje nemen
Het is wel wat natuurlijk, maar een vervanging kan je er niet echt voor halen. Ik krijg al de rillingen als ik Berghuis 2x in dat lijstje zie staan, en dat Heitinga hem standaard opstelt. Hij speelt zelf ook graag op 10, en zit dan Oscar in de weg. Op Rechtsbuiten heb je eigenlijk ook niet zoveel meer aan hem. Zo zonde dat zijn contract verlengd is.toolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:26:
[...]
Weinig? Contract voor een jaar en geen basis. Dit is 100% winst
Sowieso heeft elke positie zo dubbele bezetting of meer, als Dolberg (of een andere spits) tenminste rond komt.
Dolberg/Weghorst/Konadu
Godts/Moro/Gloukh/Edvardsen
Gloukh/Berghuis/Bounida
Moro//Berghuis/Edvardsen
Ik had ook liever dat ie uit zn contact was gelopen eind vorig seizoen maar ja, hij is er nog. En met dit lijstje denk ik niet dat er nog een vervanger gaat komen voor Traoré.Trishul schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:37:
[...]
Het is wel wat natuurlijk, maar een vervanging kan je er niet echt voor halen. Ik krijg al de rillingen als ik Berghuis 2x in dat lijstje zie staan, en dat Heitinga hem standaard opstelt. Hij speelt zelf ook graag op 10, en zit dan Oscar in de weg. Op Rechtsbuiten heb je eigenlijk ook niet zoveel meer aan hem. Zo zonde dat zijn contract verlengd is.
Oh ja, fj en/of Taylor mogen ook nog weg, genoeg spelers op die plek.
Hij had een leuke actie hier en daar, maar vaak was het de speler die me het meest liet vloeken.. dat nonchalante.. dat (onnodige) balversies waar hij toch meester in was.
Bertje, het ga je goed!
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik denk dat ze aan de sterke drank zaten daar bij zowel Brobbey als TraoreQuad schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:29:
Ik ben benieuwd welke beelden Sunderland heeft bekeken van Traoré, maar ik wens ze veel plezier ermee. Ajax heeft een dissonant minder.
De geruchten zijn dat ze met Ziyech bezig zijn. Als dat zo is dan mogen ze wat mij betreft de scouting-tak bij Ajax wel opdoeken. Niet dat ik niet blij zou zijn met Ziyech als vervanger van Bertje (ik schat Ziyech hoger in), maar het is een linkspoot en op links hebben we al Moro en Godts. Of je moet Ziyech voor de bank halen, waar daarvoor verlangt hij vermoedelijk te veel.toolkist schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:47:
En met dit lijstje denk ik niet dat er nog een vervanger gaat komen voor Traoré.
Ziyech? De Ziyech die overal na Ajax geflopt is? De Ziyech die tegenwoordig van glas is? De Ziyech die zelfs in Qatar geen indruk maakt? Die is nog slechter dan Traore.Han schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 06:27:
[...]
De geruchten zijn dat ze met Ziyech bezig zijn. Als dat zo is dan mogen ze wat mij betreft de scouting-tak bij Ajax wel opdoeken. Niet dat ik niet blij zou zijn met Ziyech als vervanger van Bertje (ik schat Ziyech hoger in), maar het is een linkspoot en op links hebben we al Moro en Godts. Of je moet Ziyech voor de bank halen, waar daarvoor verlangt hij vermoedelijk te veel.
Echt hef niet alleen de scouting maar ook gewoon maar de hele club op als die komt. Wat een idioot beleid.
[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 02-09-2025 06:44 ]
Ziyech is aangeboden, dat is wat anders dan dat ze die gescout hebben.Han schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 06:27:
[...]
De geruchten zijn dat ze met Ziyech bezig zijn. Als dat zo is dan mogen ze wat mij betreft de scouting-tak bij Ajax wel opdoeken. Niet dat ik niet blij zou zijn met Ziyech als vervanger van Bertje (ik schat Ziyech hoger in), maar het is een linkspoot en op links hebben we al Moro en Godts. Of je moet Ziyech voor de bank halen, waar daarvoor verlangt hij vermoedelijk te veel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wordt er überhaupt nog gescout bij Ajax. Die De Lange heeft de meest chille baan ooit zo lijkt het.Gonadan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 06:57:
[...]
Ziyech is aangeboden, dat is wat anders dan dat ze die gescout hebben.
Nou ja, het is net hoe je het bekijkt. Dat een naam genoemd wordt betekent niet dat ze die actief gescout hebben, en in de media worden nogal wat namen genoemd.Kist schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:02:
Wordt er überhaupt nog gescout bij Ajax. Die De Lange heeft de meest chille baan ooit zo lijkt het.
Daarnaast moeten ze creatief zijn. Dolberg is misschien niet eens zo'n slecht idee. Regeer heb ik mijn twijfels bij maar was een financiële buitenkans (speciale terugkoop voorwaarden) toen het dun bezaaid werd. En had jij een Moro of Gloukh al bedacht voordat Ajax ermee kwam?
Ja ik vind het ook jammer dat de nieuwe Martinez of Neres nog niet gescout is maar we zijn niet de enige die die markt afstruinen en we zijn wel eens financieel daadkrachtiger geweest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Moro, Gloukh en Itakura zijn denk ik gewoon prima aankopen ja. Dolberg, ik weet het niet, maar met een gemiddelde van 1 op 2 is de kans dat hij het beter gaat doen dan Brobbey en Weghorst wel aanwezig. Het voelt wel weer als zo'n aankoop waarbij we eerst even het lijstje oud Ajacieden afstruinen om te kijken of er nog iets tussen zit.Gonadan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:23:
[...]
Nou ja, het is net hoe je het bekijkt. Dat een naam genoemd wordt betekent niet dat ze die actief gescout hebben, en in de media worden nogal wat namen genoemd.
Daarnaast moeten ze creatief zijn. Dolberg is misschien niet eens zo'n slecht idee. Regeer heb ik mijn twijfels bij maar was een financiële buitenkans (speciale terugkoop voorwaarden) toen het dun bezaaid werd. En had jij een Moro of Gloukh al bedacht voordat Ajax ermee kwam?
Ja ik vind het ook jammer dat de nieuwe Martinez of Neres nog niet gescout is maar we zijn niet de enige die die markt afstruinen en we zijn wel eens financieel daadkrachtiger geweest.
Ik denk dat het netwerk van Kroes gewoon nog niet zo denderend is als startende TD-er en vraag me af of de scouting überhaupt nog iets doet of dat er weer eens niets met die adviezen gedaan wordt. Volgens mij kwam er ook best veel uit de kokers van John Steen Olsen en Hans Veldmate in het verleden. Die zijn helaas gestopt of weg.
Moro en Gloukh kende ik niet. Naar Gloukh is al jaren geleden gescout. Die heeft ook nog met Hamstelaar gesproken. Dus die is ook niet nieuw.Gonadan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:23:
[...]
Nou ja, het is net hoe je het bekijkt. Dat een naam genoemd wordt betekent niet dat ze die actief gescout hebben, en in de media worden nogal wat namen genoemd.
Eigenlijk heeft Kroes maar twee spelers gehaald die misschien onbekend waren binnen Ajax. Rosa en Moro. Alle andere aankopen waren of al eerder gescout, oud spelers, of bord op schoot eredivisie kijken werk.
Alweer ontkracht door Ziyech zelf.Gonadan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 06:57:
[...]
Ziyech is aangeboden, dat is wat anders dan dat ze die gescout hebben.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken