[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:41:
[...]

Ik gok dat McConnel een huurconstructie heeft waarin niet spelen ineens dubbel zo duur wordt voor Ajax, dat is namelijk niet ongebruikelijk. Liverpool heeft er natuurlijk niks aan om hem naar een andere club te sturen om op de bank te zitten, die verhuren hem voor ontwikkeling/speeltijd niet voor de huursom.
Zou kunnen maar dat is nogal een aanname. Net als dat Heitinga Klaassen boven Mokio zou verkiezen. Ook dat zou kunnen maar dan hoeven we de hele discussie over dat McConnell in de weg zit ook niet te voeren.

Je lijkt nogal wat aannames te doen die gezamenlijk tot negatieve scenario's leiden. Als je op die manier redeneert snap ik dat je het allemaal wat negatief ziet. Gelukkig hoeven die aannames helemaal niet uit te komen en kan het dus ook nog een stuk positiever uitpakken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
ten Hag heeft 5 miljoen meegekregen, die hoeft het voor het geld niet meer te doen dus zou prima naar Twente kunnen.

Van mij hoeft ie ook niet perse naar Ajax. Eerst Heitinga ff goed nat laten gaan zodat die en kroes eruit kunnen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Toen hij naar Ajax ging werd dat ook al gezegd, vrij vermogende familie dus hoeft het niet voor het geld te doen.

De selectie van Twente is wel erg matig, daar valt ook weinig winst te behalen. Vanuit daar kom je dan waarschijnlijk ook niet snel bij een club in het buitenland meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Waarom zou ten Hag een dergelijke stap terug zetten, dat gaat hij niet doen.

Ik zet mijn geld op Mark van Bommel als nieuwe trainer van FC Twente, dat zie ik wel gebeuren.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:19:
[...]

Zou kunnen maar dat is nogal een aanname. Net als dat Heitinga Klaassen boven Mokio zou verkiezen. Ook dat zou kunnen maar dan hoeven we de hele discussie over dat McConnell in de weg zit ook niet te voeren.

Je lijkt nogal wat aannames te doen die gezamenlijk tot negatieve scenario's leiden. Als je op die manier redeneert snap ik dat je het allemaal wat negatief ziet. Gelukkig hoeven die aannames helemaal niet uit te komen en kan het dus ook nog een stuk positiever uitpakken.
Het zijn allemaal aannames, maar kan je nou een ding noemen waar we aan kunnen zien dat Heitinga op de goede weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Gynnad schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:53:
Waarom zou ten Hag een dergelijke stap terug zetten, dat gaat hij niet doen.

Ik zet mijn geld op Mark van Bommel als nieuwe trainer van FC Twente, dat zie ik wel gebeuren.
Omdat Ten Hag zelf graag coach van FC Twente wil worden. Komt uit de regio en zijn familie is groot FC Twente fan. Ik zou er niet raar van opkijken als hij in de komende week wordt gepresenteerd als nieuwe coach van Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

JanW schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:33:
[...]

Omdat Ten Hag zelf graag coach van FC Twente wil worden. Komt uit de regio en zijn familie is groot FC Twente fan. Ik zou er niet raar van opkijken als hij in de komende week wordt gepresenteerd als nieuwe coach van Twente.
Plus dat na Manchester en paar dagen Leverkusen zijn reputatie behoorlijke kras heeft opgelopen. Dan is een Twente mooie plek om 2 jaar te vlammen en weer grote stap zetten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:35:
ten Hag heeft 5 miljoen meegekregen, die hoeft het voor het geld niet meer te doen dus zou prima naar Twente kunnen. .
Het zal mij niks verbazen als Ten Hag geen zak met geld heeft meegekregen, maar dat hij wordt doorbetaald tot dat hij een nieuwe club heeft gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JanW schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:33:
[...]

Dan zou hij eerder terugkeren naar Ajax toch?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Player1S schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:39:
[...]

Plus dat na Manchester en paar dagen Leverkusen zijn reputatie behoorlijke kras heeft opgelopen. Dan is een Twente mooie plek om 2 jaar te vlammen en weer grote stap zetten.
Behalve dat de selectie van FC Twente niet bepaald goed is dit seizoen. Daar valt geen eer te behalen voor een trainer die zich op een hoger niveau al heeft bewezen.

Ik zie het niet gebeuren, naar miss heb ik het mis.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
basvdp1974 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:48:
[...]

Het zal mij niks verbazen als Ten Hag geen zak met geld heeft meegekregen, maar dat hij wordt doorbetaald tot dat hij een nieuwe club heeft gevonden.
Dat zijn inderdaad vaker gebruikte regelingen, gebeurde bv ook bij Man Utd.
Gonadan schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:19:
[...]

"Nogal" een aanname valt heel erg mee. Dat soort constructies zijn gewoon heel logisch vanuit de verhurende partij. Of Heitinga er een boodschap aan heeft is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
basvdp1974 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:48:
[...]

Lijkt me wel ergens begrijpelijk na 60 dagen, en zo zal het vast vaker gaan. Aan de andere kant pleegt die club contractbreuk. Diverse media melden wel dat hij 5-6 miljoen meekrijgt (waarheid zullen we waarschijnlijk nooit weten of pas nadat hij een nieuwe club heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Mog schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:50:
[...]

Lijkt me een zeker kampioenschap. Discipline is iets wat Ajax nodig heeft en niet krijgt op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Van mij mag Twente ook wel gokje wagen met Anthony Correia. Als hij met beperkte budgetten zo kan presteren bij Telstar dan ben ik wel benieuwd wat hij met deze selectie kan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:07:
[...]

Lijkt me wel ergens begrijpelijk na 60 dagen, en zo zal het vast vaker gaan. Aan de andere kant pleegt die club contractbreuk. Diverse media melden wel dat hij 5-6 miljoen meekrijgt (waarheid zullen we waarschijnlijk nooit weten of pas nadat hij een nieuwe club heeft).
Als ze gewoon doorbetalen is er toch niet echt sprake van contractbreuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
toolkist schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:21:
[...]

Als ze gewoon doorbetalen is er toch niet echt sprake van contractbreuk?
Financieel dan niet inderdaad :z , en daarom kan ik jullie ook wel volgen dat het vaker op die manier "opgelost" wordt.
Zo'n snel ontslag zal je naam als trainer natuurlijk geen goed doen, al heeft de club hier in dit geval meer schuld aan de matige prestaties dan ten Hag (tot dusver).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:16
Megupe schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:30:
[...]

Financieel dan niet inderdaad :z , en daarom kan ik jullie ook wel volgen dat het vaker op die manier "opgelost" wordt.
Zo'n snel ontslag zal je naam als trainer natuurlijk geen goed doen, al heeft de club hier in dit geval meer schuld aan de matige prestaties dan ten Hag (tot dusver).
Er gaan wel verhalen rond dat Ten Hag zijn omgang met zijn spelers nogal te wensen overliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:06:
"Nogal" een aanname valt heel erg mee. Dat soort constructies zijn gewoon heel logisch vanuit de verhurende partij. Of Heitinga er een boodschap aan heeft is een ander verhaal.
Die constructies zullen best bestaan, maar heb jij ergens een link waar geschreven wordt over signalen dat dit ook bij McConnell het geval is? Of informatie dat dit standaard beleid is van Liverpool waardoor we dit veilig aan mogen nemen?
Zo nee dan noem ik het simpelweg nogal een aanname, dan weten we het namelijk gewoon niet. En dan is het niet meer dan een aanname maken die je stelling steunt, in plaats van hem te baseren op feiten of signalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21

Sagat

Is pappa x2!

Player1S schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:18:
Van mij mag Twente ook wel gokje wagen met Anthony Correia. Als hij met beperkte budgetten zo kan presteren bij Telstar dan ben ik wel benieuwd wat hij met deze selectie kan.
Op zich snap ik je gedachte, echter volgens mij wil je na een relateif onveraren John Heitinga niet nogmaals een iemand aan het roer die (vziw corrigeer me als ik het mis heb) nog nooit een grote club getrained heeft.

edit:
aargh over Twente heen gelezen! 8)7 Ja van Telstar naar Twente vind ik dan wel weer een logische.

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 05-09-2025 09:54 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:31:
[...]

Het zijn allemaal aannames, maar kan je nou een ding noemen waar we aan kunnen zien dat Heitinga op de goede weg is?
Dat valt wel tegen helaas. Er leek een stijgende lijn in te zitten en de bezetting werd langzaam ook iets logischer, maar na dat zondagsschot van Veerman is iedereen dat weer vergeten. Maar het blijft broos, dus ik ben erg benieuwd naar het vervolg. Ik zal niet zeggen dat ik veel vertrouwen heb, maar hoopvol ben ik nog wel.

Dat is ook een beetje de essentie van iemand een kans geven, dat ook al ben. je niet meteen overtuigd toch even aankijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

PolarBear schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:31:
We zijn net uit augustus, de transfermarkt is amper gesloten, dus enige conclusie is sowieso te voorbarig naar mijn mening. De selectie is nu rond, de onrust die een transferperiode met zich meebrengt ebt langzaam weg. Ik ga pas een mening vormen medio oktober. Pas dan kan je zien wat er allemaal aan de hand is. Op de achtergrond hebben er zoveel zaken gespeeld die van invloed zijn, met name spelers die met hun hoofd ergens anders zitten, dan kan je gewoon geen fatsoenlijk oordeel geven over een team en/of manager. Komende maand gaat een veel beter beeld geven, maar eerst moet die irritante interlandperiode zijn afgelopen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:22:
[...]

We zijn net uit augustus, de transfermarkt is amper gesloten, dus enige conclusie is sowieso te voorbarig naar mijn mening. De selectie is nu rond, de onrust die een transferperiode met zich meebrengt ebt langzaam weg. Ik ga pas een mening vormen medio oktober. Pas dan kan je zien wat er allemaal aan de hand is. Op de achtergrond hebben er zoveel zaken gespeeld die van invloed zijn, met name spelers die met hun hoofd ergens anders zitten, dan kan je gewoon geen fatsoenlijk oordeel geven over een team en/of manager.
Ik sluit niet uit dat Heitinga gaat verrassen maar ik acht de kans vrij klein. Je hebt terecht punten, maar een goede trainer kan daar ook mee handelen. Je ziet echt wel of er een idee is, hoe de aansturing is, hoe een trainer communiceert. En we zijn al sinds juli bezig met de voorbereiding (2 maanden geleden). Als een trainer nu komt met teksten als " Soms moet je in je handen spugen en zorgen dat je de baas bent op het veld" of spelers publiekelijk onder de bus gooit dan zijn dat gewoon indicaties van een slechte trainer wat mij betreft.

Farioli had ook niet het beste begin, maar ging niet zijn spelers afvallen. Kwam ook met soms onbegrijpelijke teksten op persco's maar wel met een duidelijke spelopvatting. Rouleerde als een gek maar kon wel uitleggen dat het een doel had.

Je kan allerlei excuses vinden waarom het nog niet duidelijk is, maar na ruim twee maanden mag er echt wel duidelijkheid zijn over een spelopvatting (dus wat zie je terug op het veld). Dan hoeft het nog niet goed te zijn, maar dan kan je zeggen geef hem een kans, er is potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Mog schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:50:
[...]

Nee, vanwege de punten die ik noem. En Ajax heeft op dit moment geen nieuwe trainer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@PolarBear die spelopvatting was er wel -> aanvallender voetbal spelen.
Maar dat na de eerste wedstrijd meteen schrijnend duidelijk werd dat hem dat niet ging worden vind ik wel triest. Waar the f*ck ben je dan in de voorbereiding mee bezig geweest? Daar gingen ook heel wat aanvallen en kansen door het midden bij tegenstanders waar Ajax geen antwoord op had.

Dat gelul om de bühne te pleasen en het Ajax publiek in het gareel te houden mag meteen kappen. Niks zo gevaarlijk als eeuwig conservatief blijven denken en daardoor de boot te missen in het moderne voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:03:
@PolarBear die spelopvatting was er wel -> aanvallender voetbal spelen.
Dat is geroepen maar wat heb je er van terug gezien? Aanvallender voetballen doe je niet zo maar. Het lijkt meer op Steijn voetbal waar we hoopte op een individuele ingeving dan op iets waar een plan achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:06:
[...]

Dat is geroepen maar wat heb je er van terug gezien? Aanvallender voetballen doe je niet zo maar. Het lijkt meer op Steijn voetbal waar we hoopte op een individuele ingeving dan op iets waar een plan achter zit.
Ik heb een gatenkaas gezien in de voorbereiding toen er zogenaamd wat meer kansen bij elkaar werden gespeeld als onder Farioli. Maar toen heb ik één keer een berichtje neergeplempt dat het vooralsnog defensief een hele stap terug was. Ajax heeft tegen de kleintjes al veel moeite op dit moment dus ik heb er een hard hoofd in na de interlandbreak. Op basis van wat staat Ajax opeens anders opgesteld volgende week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JanW schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:57:
[...]

Nee, vanwege de punten die ik noem. En Ajax heeft op dit moment geen nieuwe trainer nodig.
Een leuk appartement in Apeldoorn en hij zit tussen Enschede en Amsterdam in ;)

Ajax heeft binnen 6 wedstrijden een nieuwe trainer nodig gok ik.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:56:
Ik sluit niet uit dat Heitinga gaat verrassen maar ik acht de kans vrij klein. Je hebt terecht punten, maar een goede trainer kan daar ook mee handelen. Je ziet echt wel of er een idee is, hoe de aansturing is, hoe een trainer communiceert. En we zijn al sinds juli bezig met de voorbereiding (2 maanden geleden). Als een trainer nu komt met teksten als " Soms moet je in je handen spugen en zorgen dat je de baas bent op het veld" of spelers publiekelijk onder de bus gooit dan zijn dat gewoon indicaties van een slechte trainer wat mij betreft.
Het zegt met name dat hij op zijn zachtst gezegd nogal matig is qua communicatieve vaardigheden. Het frappante is wel dat spelers over het algemeen zelf wel positief over hem zijn dus hij zal ergens ook iets goed doen. Ben benieuwd hoe dat in deze groep gaat lopen. Hij moet zich nu meer publiekelijk presenteren en dat brengt wel weer nieuwe valkuilen voor hem die hij niet eerder heeft ervaren.

Aan de andere kant, een Bosz kan soms ook afgrijselijk eerlijk zijn over een specifieke speler en die lijkt daar ook gewoon mee weg te komen. Zolang het maar geen patroon wordt, want dan krijg je de groep tegen je.
PolarBear schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:06:
[...]

Genoeg. Minder compact staan, backs die er overheen komen, meer op de helft van de tegenstander willen zijn. De intentie was wel duidelijk, het lukt allemaal alleen nog niet zo goed. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:19:
[...]
Genoeg. Minder compact staan, backs die er overheen komen, meer op de helft van de tegenstander willen zijn. De intentie was wel duidelijk, het lukt allemaal alleen nog niet zo goed. :+
Ach ja, echt dominant Ajax voetbal is wellicht paradoxaal ook vrij compact. De verdedigers staan dan op de middenlijn en de voorste twee linies spelen in een vrij kleine ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PolarBear schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:23:
[...]

Ach ja, echt dominant Ajax voetbal is wellicht paradoxaal ook vrij compact. De verdedigers staan dan op de middenlijn en de voorste twee linies spelen in een vrij kleine ruimte.
En daar ging het mis. Dan leverde Berghuis of FJ weer ergens een onmogelijke bal in en mocht de hele kudde in de achtervolging, waardoor de verdedigers maar wat meer achter gaan blijven en dan krijg je de geitenkaas. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:24:
[...]

En daar ging het mis. Dan leverde Berghuis of FJ weer ergens een onmogelijke bal in en mocht de hele kudde in de achtervolging, waardoor de verdedigers maar wat meer achter gaan blijven en dan krijg je de geitenkaas. :D
Ter verdediging van Heitinga, als je TD je opzadelt met kroonjuwelen als Berghuis, Klaassen en FJ wordt je leven ook niet makkelijker. Goed Heitinga heeft genoeg middenvelders en kan ze ook niet opstellen. Hij kan ook zijn tactiek aanpassen. Maar dat is met Ajax dna wel lastig natuurlijk. Met dan DNA kom je tot geniale inzichten als in je handen spugen en aanvalluh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laten we eerlijk zijn, zijn teksten zijn wellicht wat slap maar ze bevatten wel een kern van waarheid. Of had jij de indruk dat de spelers er net zo vol voor gingen zoals ze onder Farioli doen? Het ziet er af en toe ook wel uit alsof ze collectief slappekutteritis opgelopen hebben op vakantie.
En dan denk ik dat je dat Heitinga ook weer niet volledig aan kunt rekenen, daar zijn die zogenaamde ervaren krachten zelf ook bij en die moeten dan voorop gaan en de rest mee nemen.

Dus in die zin moet Heitinga ballen gaan tonen. Leuk als je een Berghuis belangrijk vindt, maar als hij weer de wandelvierdaagse gaat doen en ballen uitdelen dan laat je hem gewoon banken met de boodschap dat hij op die manier niet de ervaren kracht en aanvoerder is die het team nodig heeft. (ik noem maar een voorbeeld)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:45
Mog schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:16:
[...]

Een leuk appartement in Apeldoorn en hij zit tussen Enschede en Amsterdam in ;)

Ajax heeft binnen 6 wedstrijden een nieuwe trainer nodig gok ik.
Maar heeft Ten Hag op dit moment zin in Ajax? Want op het moment dat hij afwijkt van aanvallend 433 krijgt hij de Telegraaf meute weer over zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:52:
[...]

Maar heeft Ten Hag op dit moment zin in Ajax? Want op het moment dat hij afwijkt van aanvallend 433 krijgt hij de Telegraaf meute weer over zich heen.
Wil je niet van die confronterende vragen stellen? Volgens de gemiddelde fan moet Kroes gewoon even een type Guardiola of zo halen, want die willen echt wel bij Ajax aan de slag als je het lief vraagt. O-)

Ten Hag heeft eerder al aangegeven een terugkeer nog niet te zien zitten, hij wil meer in het buitenland doen. Het zou mij verbazen dat deze tegenvaller er ineens voor zou zorgen dat hij wel weer naar Amsterdam wil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Player1S schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:18:
Dat is altijd afwachten.
Bij Telstar lopen er ander soort spelers rond dan bij Ajax. Bij Ajax lopen er wat self made vedettes rond, dat is toch een andere benadering denk ik. Ook de druk is anders.

Heitinga zijn tactiek lijkt totaal geen idee achter te zitten maar geef die man even de tijd. Hij zit er net.
Ik ben zelf niet zo van gelijk koppen rollen.

Een goede spits als Dolberg kan ook een verschilletje maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 05-09-2025 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Harribo schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:48:
[...]

Dat is altijd afwachten.
Bij Telstar lopen er ander soort spelers rond dan bij Ajax. Bij Ajax lopen er wat self made vedettes rond, dat is toch een andere benadering denk ik. Ook de druk is anders.

Het gaat over Twente ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Tja, die Ajaxieden denken altijd dat het om hun cluppie gaat he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Harribo schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:48:
[...]

Dat is altijd afwachten.

Heitinga zijn tactiek lijkt totaal geen idee achter te zitten maar geef die man even de tijd. Hij zit er net.
Ik ben zelf niet zo van gelijk koppen rollen.

Ik vind het idee geef het de tijd zo'n raar argument. Dat snap ik als je ziet dat er een idee in geslepen wordt. Maar je zegt zelf er is niks van een idee of een lijn te zien.

Het is niet dat Heitinga al 6 weken bezig was en vervolgens 6 spelers kwijt raakte. Op Dolberg en eventueel McConnell na heeft die al zijn basisspelers al een tijdje in huis. Geen enkele reden om niks van een plan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
Kist schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:26:
[...]

Ik vind het idee geef het de tijd zo'n raar argument. Dat snap ik als je ziet dat er een idee in geslepen wordt. Maar je zegt zelf er is niks van een idee of een lijn te zien.

Het is niet dat Heitinga al 6 weken bezig was en vervolgens 6 spelers kwijt raakte. Op Dolberg en eventueel McConnell na heeft die al zijn basisspelers al een tijdje in huis. Geen enkele reden om niks van een plan te zien.
+ Tijdens zijn vorige dienstverband als hoofdtrainer deed hij het ook niet goed terwijl die toen nog spelers zoals Tadic, Alvarez en Kudus had.
Ook bij Jong Ajax deed hij het niet bijzonder, Reiziger deed het veel beter.

En dan hebben we het nog niet gehad over hoe hij omgaat met Oscar en Moro. Of dat hij een paar uren na Volendam uit doodleuk Liverpool bezoekt. Je zou toch verwachten dat er direct grondig geanalyseerd zou worden.

Ik zie geen enkele aanleiding om te denken dat Heitinga het wel op de rit gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Niet iedereen keerde meteen terug, een aantal blessures (Sutalo, Bouwman, Godts, Brobbey, Van den Boomen, Itakura zo uit mijn hoofd), veel gerommel rondom spelers en transfers. Nee, je kunt het ook weer geen rustige opbouwstart noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Resumerend blijven de meningen dus tot in de treure heen en weer gaan tussen "geef het nog even een kans" en "ik zie niets goeds dus waarom zou je?". Hoog tijd dat de competitie weer begint, dan hebben weer iets nieuws om over te praten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:15:
[...]

Tja, die Ajaxieden denken altijd dat het om hun cluppie gaat he :+
Laat Harribo nou vooral Fc Groningen fan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:34:
Laten we eerlijk zijn, zijn teksten zijn wellicht wat slap maar ze bevatten wel een kern van waarheid. Of had jij de indruk dat de spelers er net zo vol voor gingen zoals ze onder Farioli doen? Het ziet er af en toe ook wel uit alsof ze collectief slappekutteritis opgelopen hebben op vakantie.
En dan denk ik dat je dat Heitinga ook weer niet volledig aan kunt rekenen, daar zijn die zogenaamde ervaren krachten zelf ook bij en die moeten dan voorop gaan en de rest mee nemen.
Dat zouden ze moeten, maar kunnen ze niet. Tenzij er een trainer zit die dat op de een of andere manier wel voor elkaar krijgt.
Ook onder Steijn was dat niks, onder van het Schip was het niks, onder Farioli ineens wel. Blijkbaar kon die wel de goede snaar raken. Zou dat te maken hebben dat Farioli ALTIJD voor z'n team stond, hoe er ook gepresteerd werd? En spelers dus niet afgefakkeld werden zoals Heitinga nu al deed? Farioli was dan misschien een vakidioot, dat Heitinga vlak na een wedstrijd meteen doorreist naar Engeland zorgt in ieder geval voor een verkeerd beeld (net zoals Steijn eerder met z'n Ibiza trips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
toolkist schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:10:
[...]

Nou ja, ook fijn als de Groningen fans denken dat het om Ajax draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:18:
[...]

Wil je niet van die confronterende vragen stellen? Volgens de gemiddelde fan moet Kroes gewoon even een type Guardiola of zo halen, want die willen echt wel bij Ajax aan de slag als je het lief vraagt. O-)

Ten Hag heeft eerder al aangegeven een terugkeer nog niet te zien zitten, hij wil meer in het buitenland doen. Het zou mij verbazen dat deze tegenvaller er ineens voor zou zorgen dat hij wel weer naar Amsterdam wil.
Amsterdam is een soort buitenland. Engels lijkt wel de voertaal. Dus prima voor ten Hag toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Van Bommel gaat dus niet naar FC Twente.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:38:
[...]

Amsterdam is een soort buitenland. Engels lijkt wel de voertaal. Dus prima voor ten Hag toch? :+
Ging toch ook voornamelijk om dat ie dan lang niet heel die 5m afkoopsom van Leverkusen zou krijgen? En niet dat ie Twente niet zag zitten? Mij lijkt een terugkeer naar NL juist de enige manier om zn carrière nog te redden.
Maar, een jaartje wachten en dan Koeman opvolgen na het WK geef ik de grootste kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:07
Trishul schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:47:
[...]

Je zou toch verwachten dat er direct grondig geanalyseerd zou worden.
Dat had die binnen 5 min al gedaan ( geen goede spelers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bie100 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 07:26:
[...]

Wat er rondloopt is meer dan prima genoeg om van Volendam te winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:07
toolkist schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:07:
[...]

Wat er rondloopt is meer dan prima genoeg om van Volendam te winnen...
schijnbaar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 06:43:
[...]

Ging toch ook voornamelijk om dat ie dan lang niet heel die 5m afkoopsom van Leverkusen zou krijgen? En niet dat ie Twente niet zag zitten? Mij lijkt een terugkeer naar NL juist de enige manier om zn carrière nog te redden.
Maar, een jaartje wachten en dan Koeman opvolgen na het WK geef ik de grootste kans
Eens. Denk ook dar ie bondscoach zal worden. Overigens vraag ik me ernstig af of we sar moeten willen, maar conservatiever dan Koeman kan niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
bie100 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 07:26:
[...]

Deze selectie+ Henderson werd onder een fatsoenlijke trainer vorig jaar tweede. Ben wel met je eens. De analyse kan binnen 5 minuten. Trainer die in de top 3 van slechtste trainers die Ajax ooit gehad heeft thuis hoort en de rest van de technische staf kan er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Schijnbaar wel. Alleen zit er een zak hooi op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 06:43:
[...]

Zijn grootste zwakte valt dan in elk geval weg: hij kan als bondscoach geen spelers kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:26:
[...]

Zijn grootste zwakte valt dan in elk geval weg: hij kan als bondscoach geen spelers kopen :)
Maar wel oproepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
[...]

Tuurlijk, de argumenten zijn er nu. En genoeg.
Ik ben niet het type wat een coach binnen 5 wedstrijden laat vertrekken ipv verrekken. Iedereen mag een aantal maanden de kans krijgen op dit vlak. Menselijk aspect. Dan moet er uiteraard wel een verandering zichtbaar zijn. Anders zakje zout en ontslagbrief met Sinterklaas.

Vergeet niet dat voetbal ook zeer verrassend kan zijn. Stel dat het met Dolberg opeens wel gaat lopen etc, dat kan echt gebeuren, en Ajax bovenaan staat dan is heitinga opeens wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:10:
[...]

En beetje voor Ajax ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Maar als ze dan niet voldoen zit je er niet aan vast. En het lijkt me eerlijk gezegd ook geen type als Van Basten die een back uit Schubbekutteveen 1 oproept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:34:
[...]

Maar als ze dan niet voldoen zit je er niet aan vast. En het lijkt me eerlijk gezegd ook geen type als Van Basten die een back uit Schubbekutteveen 1 oproept
Denneboom! 🌲 _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:34:
[...]

Of die een speler als Ziyech negeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
toolkist schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:14:
[...]

Of die een speler als Ziyech negeert ;)
Nog steeds transfervrij geloof ik... Hij kon aan de slag in La Liga maar heeft nog niet getekend dacht ik.
Ik geloof wel dat Ziyech een upgrade zou zijn t.o.v. Berghuis. Ziyech wil natuurlijk ook nog een laatste keer vlammen in aanloop naar het WK.
Ten Hag is ook nog vrij, zijn favoriete trainer, 1+1=2 allebei naar Ajax :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:47:
[...]

Schijnbaar wel. Alleen zit er een zak hooi op de bank.
Al zat er niets op de bank, ze zouden die pot gewoon zelfstandig moeten kunnen winnen. Maar ja, ze zijn maar net gepromoveerd he, dus halfslachtig erin mag ook. Of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:02:
[...]

Nog steeds transfervrij geloof ik... Hij kon aan de slag in La Liga maar heeft nog niet getekend dacht ik.
Ik geloof wel dat Ziyech een upgrade zou zijn t.o.v. Berghuis. Ziyech wil natuurlijk ook nog een laatste keer vlammen in aanloop naar het WK.
Ten Hag is ook nog vrij, zijn favoriete trainer, 1+1=2 allebei naar Ajax :+
Ging me meer om Van Basten en Oranje. Ziyech is op dat gaat niks meer worden nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fijn zo'n "supportersvereniging" die het nog even nodig vindt om Brobbey een trap na te geven...
https://www.voetbalprimeu...iever-kwijt-dan-rijk.html
Stelletje omhoog gevallen figuren daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21
Misschien hard maar wel een kern van waarheid.
En laten we wel wezen hij en vele andere die een jeugdopleiding geniet en dan snel voor het grote gelden roem gaat om vervolgens door de mand te vallen.
Als het bij een club niet loopt begrijp ik dat soms maar bij Brain was Ajax toen de tijd goed op dreef.
Dat ene seizoen voordat hij naar Duitsland ging deed Brain het dikke prima, mooie loopacties en doelpunten en moet je nu eens kijken wat daar van overgebleven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Meer dan een kern. Het originele stuk is behoorlijk feitelijk correct toch?
De slotconclusie is wellicht wat hard geformuleerd, maar wel wat velen denken. De hele voorbereiding had hij er al geen zin meer in, tja, dan kan je inderdaad beter gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:52:
Natrappen is inderdaad niet netjes en onnodig. Alleen hebben ze wel gelijk. Dat hij niet bij de selectie zat tegen Volendam was voor mij ook een druppel die de emmer deed overlopen. Echt, wtf? Wat voor een prof ben je dan? Al met al ondankbaar gedrag wat je niet populair maakt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:08:
Misschien hard maar wel een kern van waarheid.
En laten we wel wezen hij en vele andere die een jeugdopleiding geniet en dan snel voor het grote gelden roem gaat om vervolgens door de mand te vallen.
Als het bij een club niet loopt begrijp ik dat soms maar bij Brain was Ajax toen de tijd goed op dreef.
Dat ene seizoen voordat hij naar Duitsland ging deed Brain het dikke prima, mooie loopacties en doelpunten en moet je nu eens kijken wat daar van overgebleven is.
Je vergeet het seizoen onder Steijn etc? Waar, als hij er geen 20 ingelegd had, we ergens 12e geëindigd waren? Vorig seizoen was klote, waar anderen veel beter gingen spelen onder Farioli. Ik denk absoluut dat het deels aan de gebruikte tactiek te wijten is (maar grotendeels de speler zelf, dat wel).
Han schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:45:
[...]

Natrappen is inderdaad niet netjes en onnodig. Alleen hebben ze wel gelijk. Dat hij niet bij de selectie zat tegen Volendam was voor mij ook een druppel die de emmer deed overlopen. Echt, wtf? Wat voor een prof ben je dan? Al met al ondankbaar gedrag wat je niet populair maakt.
Dat doet zo'n beetje elke prof, als er een transfer aan zit te komen. Verdient het de schoonheidsprijs? Nee. Maar dan nog verlaag je jezelf niet tot dit niveau als je jezelf ook maar een klein beetje (normaal) serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:16:
[...]

Je vergeet het seizoen onder Steijn etc?
Het seizoen onder Steijn?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
[...]

Je vergeet het seizoen onder Steijn etc? Waar, als hij er geen 20 ingelegd had, we ergens 12e geëindigd waren? Vorig seizoen was klote, waar anderen veel beter gingen spelen onder Farioli. Ik denk absoluut dat het deels aan de gebruikte tactiek te wijten is (maar grotendeels de speler zelf, dat wel).

[...]
Onzin. Brobbey heeft meer dan genoeg momenten gehad dat die in kansrijke positie voor de goal kwam. Maar meneer heeft werkelijk 0,0 functionele techniek en elke verdediger weet inmiddels wel hoe ze moeten omgaan met zijn gehang. Gewoon een simpele 1 dimensionale spits die geen seconde een optie was geweest voor Ajax of oranje als die niet uit de opleiding kwam.

Denk dat zijn prive omstandigheden ook niet hebben geholpen. Maar los daarvan is de beste man verschrikkelijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:10:
Meer dan een kern. Het originele stuk is behoorlijk feitelijk correct toch?
De slotconclusie is wellicht wat hard geformuleerd, maar wel wat velen denken. De hele voorbereiding had hij er al geen zin meer in, tja, dan kan je inderdaad beter gaan.
Natuurlijk klopt het. Daarom ook ongelooflijk dat je hem terug haalt als Ajax. Je weet wat vooor type het is. Gelukkig nu niet gratis weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
Player1S schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:47:
[...]

Oosting zat er al 2 jaar en kreeg eind vorig seizoen al nodige commentaar dus vind het niet 1 op 1 vergelijkbaar met situatie ten Hag.
Denk wel dat situatie ten Hag hier invloed op heeft gehad.
Dat denk ik niet, maar het liep voor de zomer inderdaad al niet lekker. Wel vreemd om iemand dan nog een kans te geven, terwijl de selectie er alleen maar op achteruit is gegaan.
En nog veel vreemder vind ik dat er blijkbaar ook nog geen vervanger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:35
Fijn zo'n "supportersvereniging" die het nog even nodig vindt om Brobbey een trap na te geven...
hier volgt een mening:
ik vind Brobbey geen Ajax-spits, ik vind het belachelijk dat hij gratis weggegaan is, ik vind het nog belachelijker dat hij voor veel geld teruggehaald is, ik vind hem heel slecht met aannames en balcontrole. Ik ben blij dat hij weg is. Maar ik vind dat je als supportersvereniging dit niet kunt maken. Ik zal nooit een eigen speler of ex-speler uitfluiten in het stadion, ongeacht wat ik van hem denk of van zijn kwaliteiten vind. En dit natrappen van de supp. vereniging vind ik dan ook hoogst onnodig.

Overigens zie ik hierover niets op ajaxlife.nl en dat is toch de officiele supp. vereniging van Ajax. Of kijk ik niet goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Wyke op 07-09-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

“Ajax supporters”. Verder niks meer aan besteden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wyke schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:56:
[...]

hier volgt een mening:
ik vind Brobbey geen Ajax-spits, ik vind het belachelijk dat hij gratis weggegaan is, ik vind het nog belachelijker dat hij voor veel geld teruggehaald is, ik vind hem heel slecht met aannames en balcontrole. Ik ben blij dat hij weg is. Maar ik vind dat je als supportersvereniging dit niet kunt maken. Ik zal nooit een eigen speler of ex-speler uitfluiten in het stadion, ongeacht wat ik van hem denk of van zijn kwaliteiten vind. En dit natrappen van de supp. vereniging vind ik dan ook hoogst onnodig.

Overigens zie ik hierover niets op ajaxlife.nl en dat is toch de officiele supp. vereniging van Ajax. Of kijk ik niet goed?
AFCA is de onafhankelijke, maar wel erkende, supportersvereniging. In die zin zijn er twee officiële. Al hecht ik alleen waarde aan SVA.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

[...]

[...]

Dat doet zo'n beetje elke prof, als er een transfer aan zit te komen. Verdient het de schoonheidsprijs? Nee. Maar dan nog verlaag je jezelf niet tot dit niveau als je jezelf ook maar een klein beetje (normaal) serieus neemt.
Heel erg eens met bovenstaande. Heb zelf ooit wel eens 'gezegd' hier dat ik me wat stoorde aan zijn interview stijl, maar moet toegeven dat het wel goede tv is en iig leuker dan alle grijze mediatraining muizen.

Denk dat een valide klacht is dat hij te veel gebruik maakte van zijn fysiek en dat hij daardoor te voorspelbaar was, en het is niet de traditionele ajax spits. Maar hij had absoluut skills en in het 'steijn' seizoen heeft hij wmb voldoende niveau laten zien. Ook tegen Duitsland vond ik hem in het nl 11talf prima. Maar goed als je dan een seizoen lang zo goed als niets laat zien. Dan werkt het niet en moet je elders kijken. Ik volg de pl niet (meer) maar ben zeer benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Als het mentaal goed zit en hij paar fijne wedstrijden speelt zou hij zo maar nog de (sub)top kunnen bereiken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Sagat schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:58:
[...]

Heel erg eens met bovenstaande. Heb zelf ooit wel eens 'gezegd' hier dat ik me wat stoorde aan zijn interview stijl, maar moet toegeven dat het wel goede tv is en iig leuker dan alle grijze mediatraining muizen.

Denk dat een valide klacht is dat hij te veel gebruik maakte van zijn fysiek en dat hij daardoor te voorspelbaar was, en het is niet de traditionele ajax spits. Maar hij had absoluut skills en in het 'steijn' seizoen heeft hij wmb voldoende niveau laten zien. Ook tegen Duitsland vond ik hem in het nl 11talf prima. Maar goed als je dan een seizoen lang zo goed als niets laat zien. Dan werkt het niet en moet je elders kijken. Ik volg de pl niet (meer) maar ben zeer benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Als het mentaal goed zit en hij paar fijne wedstrijden speelt zou hij zo maar nog de (sub)top kunnen bereiken.
Ik heb gemerkt dat Brobbey beter rendeert/effectiever is als hij met zijn vrienden samen speelt. Die vrienden zijn Gravenberch, Taylor, de broers Timber, Bergwijn, Lang, Hato.
In het Nederlands elftal met Gravenberch speelt hij altijd goed, die twee hebben een link die ver terug gaat in de jeugd toen ze een jaar of 10 waren.
Nadat Bergwijn vertrok bij Ajax, bleef er niet veel meer over van Brobbey, maar misschien is dat toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mbt Bergwijn, dat kan best kloppen. Die bewoog meer zonder bal dan Godts doet. En dat was denk ik meteen 1 van de problemen vorig seizoen, je had zowat niemand die een loopactie maakte zonder bal als Brobbey weer eens aan het vrijworstelen was

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Eindelijk die klote interlands voorbij. Nu weer lekker competitie.
Ben benieuwd naar dit weekend, staan een paar spannende potten op 't program

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zou fijn zijn als Ajax een keer niet een spannende pot heeft, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:50:
Zou fijn zijn als Ajax een keer niet een spannende pot heeft, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
- jullie Pec thuis, die hebben nog een aardige start gehad ook! Nog steeds verwacht je dat het kwartje wel een een keer de goede kant op valt en/of ook bij de spelers.
- Nec uit voor PSV, aanvallend tegen aanvalled, kan leuke pot worden. Maar lijkt me dat NEC hier toch tegen zijn limieten gaan aanlopen.
- Wij Heerenveen thuis, met de recente vorm van Heerenveen zou dat gegarandeerde overwinning moeten zijn, what could possibly go wrong..... :X :N

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Voor wat het waard is...
Volgens een of ander onderzoeks centrum is Feyenoord met 25.8% de grootste kanshebber op het kampioenschap dit seizoen...

Voor de complete lijst: https://football-observat...sites/b5wp/2025/wp512/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou terecht imho. Als je de geschiedenis van Brobbey even terugkijkt waarbij Ajax hem gered heeft en dan nu zegt dat je het geestelijk niet op kan brengen dan ben je geen Ajacied en mag je wegwezen. En de sentimenten bij de supporters liggen heel wat anders dan bij normale media. Geef en je wordt gewaardeerd, geef niet en je krijgt pek en veren. En daar heb je mee om te leren gaan als voetballer.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:47:
Geef en je wordt gewaardeerd, geef niet en je krijgt pek en veren.
Als dit nou 2 kanten op zou werken... Maar Brobbey heeft vaak genoeg ook wel gepresteerd wat na 2 slechtere wedstrijden dan meteen vergeten was

• Gonadan

Gonadan

Liep hij maar één op twee qua goede wedstrijden, maar dat haalde hij al niet als je het in zijn totaal bekijkt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 20:26
toolkist schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:46:
Voor wat het waard is...
Volgens een of ander onderzoeks centrum is Feyenoord met 25.8% de grootste kanshebber op het kampioenschap dit seizoen...

Voor de complete lijst: https://football-observat...sites/b5wp/2025/wp512/en/
Bijzonder lijstje wel voor Nederland. Ze schatten de kans dat NEC de titel wint op 7.1%, tegen 1.6% voor FC Utrecht. Dan moet er wel wat geks in dat model zitten.

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:58:
[...]

Bijzonder lijstje wel voor Nederland. Ze schatten de kans dat NEC de titel wint op 7.1%, tegen 1.6% voor FC Utrecht. Dan moet er wel wat geks in dat model zitten.
Kon helaas geen voorspellingen voor vorig seizoen vinden, dan had een vergelijking met de daadwerkelijke resultaten in ieder geval een soort van waarde van deze voorspellingen gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
toolkist schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:03:
[...]
Kon helaas geen voorspellingen voor vorig seizoen vinden, dan had een vergelijking met de daadwerkelijke resultaten in ieder geval een soort van waarde van deze voorspellingen gegeven.
Resultaten is een ding. Ik ben vooral benieuwd naar de rekenmethode. Ik vermoed dat de (Impect data on passes in the opponent’s half) bijzonder uitpakt voor NEC: de eerste 3 wedstrijden hebben ze tegen laagvliegers supperdominant kunnen spelen. Het volgende raadsel is dan hoe FC Twente aan negenoeg dezelfde score kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
T-MOB schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:58:
[...]

Met Feyenoord bovenaan is dit natuurlijk de beste lijst in NL. :+

Maar ik moet het ook nog maar zien. De waan van de dag omdat PSV onverwacht verliest. Ik schat PSv nog altijd hoger in qua kansen.

Maar ander nieuws, jouw cluppie krijgt w.s. v/d Brom om de oren? Neem aan dat Twentesupporters daar niet superblij mee zijn? Vond het al opvallend dat best wat trainers niet naar Twente wilden. Waar zou dat aan liggen?

• T-MOB
Er worden veel namen genoemd. Van de Brom word ik niet echt warm van, idd. Maar eerst maar zien wat er uitkomt. Er is erg slecht nagedacht over dat ontslag als je het mij vraagt. Hadden ze beter in de zomer kunnen doen, of helemaal niet. Nu moet je een vrije trainer zoeken die zin heeft om in te stappen op een selectie waar hij (of zij) geen enkele invloed op heeft gehad.

Van de trainers die niet willen is bij Van Bommel het verhaal dat Twente de 4 assistenten die hij mee wilde nemen niet kan/wil betalen. Hake is tevreden bij Feyenoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
Twente heeft op dit moment een heel matige selectie. Dit kalenderjaar amper een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. Ik betwijfel of Oosting hier volledig schuldig aan is. Ik snap wel dat niet iedere trainer staat te springen om nu in te stappen. Dan hadden ze eind van vorig seizoen Oosting al weg moeten sturen en een nieuwe trainer moeten halen voor dit seizoen. Nu gooien ze in feite het seizoen weg.

[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 11-09-2025 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Yep, ze hadden beter Streuer eruit kunnen kieperen, deze selectie is naar mijn mening echt veel te slecht voor Twente begrippen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

Eindelijk weer clubvoetbal dit weekend, die interlands mogen ze van mij eigenlijk best allemaal in een paar weken tijd ergens aan het eind van het seizoen proppen zodat ze allemaal in ene keer afgewerkt zijn.

Anyways. Ben benieuwd of we na zaterdagavond nog steeds foutloos zijn. Ik denk dat PSV het wel zwaar krijgt bij NEC en Ajax zal gezien de vorm een hele kluif aan PEC krijgen. Erg benieuwd naar!

• toolkist
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:55:
Eindelijk weer clubvoetbal dit weekend, die interlands mogen ze van mij eigenlijk best allemaal in een paar weken tijd ergens aan het eind van het seizoen proppen zodat ze allemaal in ene keer afgewerkt zijn.

Anyways. Ben benieuwd of we na zaterdagavond nog steeds foutloos zijn. Ik denk dat PSV het wel zwaar krijgt bij NEC en Ajax zal gezien de vorm een hele kluif aan PEC krijgen. Erg benieuwd naar!
PSV gaat NEC weer wat verder terugbrengen naar de realiteit. Bij Ajax gaat elke wedstrijd moeilijk zijn (zeker als ze ook nog eens met de koppies bij Inter komende week zijn) ookal moet je dit soort wedstrijden normaliter met 4-0 ofzo winnen. Momenteel teken ik voor 1-0, dat zegt genoeg lijkt me. Ben ook benieuwd of Heitinga meteen al met Dolberg durft te beginnen (vast niet). En Feyenoord? Thuis tegen Heerenveen, lijkt me kat in het bakkie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:50:
Komt eraan, volgende week tegen Inter in de CL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 21:26
PSV gaat keihard op z'n bek zul je bedoelen. Ik heb er na Telstar echt 0 vertrouwen in. Ze hebben geen scorend vermogen en bij een beetje druk zijn ze helemaal de weg kwijt.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:27:
Twente heeft op dit moment een heel matige selectie. Dit kalenderjaar amper een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. Ik betwijfel of Oosting hier volledig schuldig aan is. Ik snap wel dat niet iedere trainer staat te springen om nu in te stappen. Dan hadden ze eind van vorig seizoen Oosting al weg moeten sturen en een nieuwe trainer moeten halen voor dit seizoen. Nu gooien ze in feite het seizoen weg.
Kan zijn maar volgens mij nog steeds een betere selectie dan PEC en Excelsior lijkt me? Of je een trainer op tijd wegdoet blijkt altijd achteraf. wbt nieuwe trainers, vBommel praat overal maar stapt nergens in, wil waarschijnlijk aan alle knoppen zitten en Ten Hag heeft natuurlijk een ontzettend lekker loon wat doorbetaald wordt en hij verliest als hij bij Twente aan de slag gaat? [dat laatste gok ik maar even] Verder weet ik niet met welke trainers ze gesproken hebben? Volgens mij kun je prima instappen op dit moment met een lagere doelstelling en bouwen aan een team de komende jaren?

Only fools are enslaved by time and space.

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:16:
PSV gaat NEC weer wat verder terugbrengen naar de realiteit. Bij Ajax gaat elke wedstrijd moeilijk zijn (zeker als ze ook nog eens met de koppies bij Inter komende week zijn) ookal moet je dit soort wedstrijden normaliter met 4-0 ofzo winnen. Momenteel teken ik voor 1-0, dat zegt genoeg lijkt me. Ben ook benieuwd of Heitinga meteen al met Dolberg durft te beginnen (vast niet). En Feyenoord? Thuis tegen Heerenveen, lijkt me kat in het bakkie.
Is Dolberg wedstrijdfit? Hij zat tegen de Grieken de volle 90 minuten op de bank.

En het gemiddeld aantal doelpunten in thuiswedstrijden tegen Zwolle ligt deze eeuw iets boven 2. Tot zo ver normaliter. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heb er ook weer zin in! Lekker zaterdag de traditionele top 3 achter elkaar d:)b

Denk dat zowel PSV en Ajax het best lastig krijgen, met name PSV. Feyenoord moet natuurlijk geen probleem zijn.

Zondag leuke affiches in de Premier League. Volgende week Europese krakers. Heer-lijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hup FC Eindhoven.
Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken