Wat mij betreft wordt ie alleen verkocht als ie zelf echt weg wil. En anders de basis in, ik denk dat ie het een stuk makkelijker gaat krijgen met Moro en Gloukh in de buurt en dat de doelpunten dan wel weer gaan komen.Gonadan schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:44:
[...]
Dit. Ik ben absoluut niet tegen een verkoop van Brobbey, integendeel, maar dan moet er wel een eerste spits gehaald worden als vervanging.
Ik draai hem liever om. Van mij mag hij blijven, als hij dat zelf ook echt graag wil. En als hij er dan ook weer echt voor wil gaan. Alleen dan zie ik het nog goed kunnen komen.toolkist schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:55:
Wat mij betreft wordt ie alleen verkocht als ie zelf echt weg wil. En anders de basis in, ik denk dat ie het een stuk makkelijker gaat krijgen met Moro en Gloukh in de buurt en dat de doelpunten dan wel weer gaan komen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vaatdoeken voelen zich nu beledigd.PolarBear schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:26:
[...]
Ik denk dat Brobbey het wel kan maar heeft het afgelopen seizoen als een vaatdoek gespeeld, alleen nog maar hangen tegen je directe tegenstander en is op een zijspoor gezet door Heitinga (al dan niet door de vertrekwens?).
Ik denk dat je 100x meer hebt in Brobbey nog een keer aan de gang proberen te krijgen dan dat (weer) met Wijndal te proberen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Disclaimer, ik zit op mijn telefoon dus ik pak even de eerste hits die ik vind.Pompi schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:02:
Hoe zijn de financien van PSV? Want las dat ze nu mogelijk Zirkzee willen huren, maar die zal vast geen salaris hebben bij United en kan mij ook niet voorstellen dat een Perisic of Plea lage salarissen hebben met hun staat van dienst. Veerman en Schouten zullen vast ook wel redelijk wat verdienen met hoe lang die bij PSV zitten en hoe grote rol zij hebben. Neemt PSV nou veel risico in hun budget met gok op CL/kampioenschap of hebben ze genoeg reserves dat dit allemaal kan?
De omzet van PSV over seizoen 23/24 was 152 miljoen, met een winst van 10 miljoen, aldus de jaarcijfers die in oktober bekend zijn geworden (dan weet je meteen wanneer we de cijfers van afgelopen seizoen kunnen verwachten). Het eigen vermogen was toen 40 miljoen.
Volgens dit artikel van voetbalnieuws zijn dit de grootverdieners (iedereen boven 1 miljoen) met hun salaris:
Vertrokken spelers heb ik doorgestreept. Ik denk dus dat er best wel wat ruimte is, zeker aangezien het afgelopen jaar weer een succesvol jaar was met veel CL voetbal en goede transfers.Sergiño Dest – €3.920.000
Rick Karsdorp – €2.950.000
Ricardo Pepi – €2.350.000
Tyrell Malacia – €2.350.000
Luuk de Jong – €1.980.000
Jerdy Schouten – €1.960.000
Joey Veerman – €1.960.000
Walter Benítez – €1.680.000
Noa Lang – €1.600.000
Ivan Perisic – €1.180.000
Ryan Flamingo – €1.180.000
Guus Til – €1.080.000
Ismael Saibari – €1.020.000
Wat heeft Dest trouwens een absurd salaris, dan zou een salaris van Zirkzee er inderdaad ook nog wel af kunnen als je ook naar de vertrokken spelers kijkt.ElPaco schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:20:
[...]
Disclaimer, ik zit op mijn telefoon dus ik pak even de eerste hits die ik vind.
De omzet van PSV over seizoen 23/24 was 152 miljoen, met een winst van 10 miljoen, aldus de jaarcijfers die in oktober bekend zijn geworden (dan weet je meteen wanneer we de cijfers van afgelopen seizoen kunnen verwachten). Het eigen vermogen was toen 40 miljoen.
Volgens dit artikel van voetbalnieuws zijn dit de grootverdieners (iedereen boven 1 miljoen) met hun salaris:
[...]
Vertrokken spelers heb ik doorgestreept. Ik denk dus dat er best wel wat ruimte is, zeker aangezien het afgelopen jaar weer een succesvol jaar was met veel CL voetbal en goede transfers.
Er werd in voetbalpraat gezegd dat als Ajax 20M zou vangen voor Brobby ze de 40% weer recht hadden getrokken wbt het uitgeven van de transfer inkomsten.
Only fools are enslaved by time and space.
Geloof ik niets van. Als hij basis staat scoort hij eenvoudig rond de 20 doelpunten in de Eredivisie.PolarBear schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:41:
[...]
Ja en als je dat gaat doen dan scoort Weghorst er ook nog maar 5 of 6 in een seizoen. Het spelletje van Weghorst is namelijk prima te verdedigen door een tegenstander die zich voorbereid. Je hebt dan ook niet meer het voordeel van een frisse Weghorst die de laatste 15 min invalt, hij heeft er dan ook een hele wedstrijd op zitten.
XXXVI
Verwijderd
Vorig seizoen 10 wedstrijden basis 3 doelpunten. Twee tegen NEC en eentje tegen Almere.ephymerous schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:55:
[...]
Geloof ik niets van. Als hij basis staat scoort hij eenvoudig rond de 20 doelpunten in de Eredivisie.
Volgens mij is dat ook de standaard vanaf nu bij Ajax.LoneRanger schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:42:
[...]
Er werd in voetbalpraat gezegd dat als Ajax 20M zou vangen voor Brobby ze de 40% weer recht hadden getrokken wbt het uitgeven van de transfer inkomsten.
Dit seizoen 1 op 1Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:16:
[...]
Vorig seizoen 10 wedstrijden basis 3 doelpunten. Twee tegen NEC en eentje tegen Almere.
Zonder gekheid. Vorig seizoen was het wel erg defensief hoor. Dat wil ik niet als maatgevend nemen. We gaan het zien.
XXXVI
Maar het seizoen wat nu op basis van scorebordjournalistiek zou bepalen dat hij het wel kan was de helft ook helemaal brandhout.ephymerous schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:45:
[...]
Dit seizoen 1 op 1![]()
Zonder gekheid. Vorig seizoen was het wel erg defensief hoor. Dat wil ik niet als maatgevend nemen. We gaan het zien.
Er is altijd wel een excuus te verzinnen, maar hij heeft nog geen enkel seizoen helemaal goed gespeeld. Dat betekent niet dat hij het niet kan, maar het is om verre van zeker dat hij nu ineens wel zijn eerste hele seizoen goed gaat spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt sowieso niet. Zonder de Moro transfer zit Ajax momenteel ongeveer op die 40%(iets meer), Moro is betaald met de CL inkomsten.LoneRanger schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:42:
[...]
Als je de geruchten mag geloven dan begint er toch echt wel het nodige te bewegen rondom een eventuele transfer van Brobbey. Lille schijnt zich nu officieel bij Ajax gemeld te hebben. Subtop Frankrijk, lijkt me een prima plek voor hem als ie besluit weg te willen.
Ik zou niet zo snel naar Frankrijk gaan als ik Brobbey was. Daar wordt een stuk defensiever gespeeld, met kleine ruimtes en grote verdedigers. Ik weet niet of hij daar zo goed past. Maar voor Ajax is het simpel, geld is geld.
Het schijnt ook dat hij door de toenemende interesse minder happig is om maar meteen naar Frankrijk te gaan. Maar de mogelijke kansen voor een PL of zo hangen weer af van transfers daar.
Ik blijf vrezen dat hij pas op het allerlaatste moment vertrekt, of dat het pas op het allerlaatste moment afketst en hij weer een half jaar nodig heeft om mentaal de knop om te zetten.
Ergens hoop ik dat ze hem een ultimatum geven. Begin komende week duidelijkheid en anders blijf je maar gewoon en werk je voor je geld.
Ik blijf vrezen dat hij pas op het allerlaatste moment vertrekt, of dat het pas op het allerlaatste moment afketst en hij weer een half jaar nodig heeft om mentaal de knop om te zetten.
Ergens hoop ik dat ze hem een ultimatum geven. Begin komende week duidelijkheid en anders blijf je maar gewoon en werk je voor je geld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of in lijn met de anderen ook maar naar kleedkamer 2. Brobbey loopt gratis de deur uit, wordt voor veel geld teruggekocht en presteert vervolgens niet veel.Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:54:
Het schijnt ook dat hij door de toenemende interesse minder happig is om maar meteen naar Frankrijk te gaan. Maar de mogelijke kansen voor een PL of zo hangen weer af van transfers daar.
XXXVI
En dit is de situatie waar je eigenlijk niet op hoopt, helemaal niet met Brobbey, die best kieskeurig is. Die gaat uiteraard voor de beste optie, ook al is deze niet zeker. Grote kans dat alles op niks uit gaat draaien omdat andere partijen doorschakelen en de beste optie voor een andere spits gaat. Ik gok dat Brobbey op de laatste dag toch eieren voor zijn geld gaat kiezen waardoor Ajax met de gebakken peren zit en geen spelers meer kan aantrekken met de inkomsten.toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:36:
Als je de geruchten mag geloven dan begint er toch echt wel het nodige te bewegen rondom een eventuele transfer van Brobbey. Lille schijnt zich nu officieel bij Ajax gemeld te hebben. Subtop Frankrijk, lijkt me een prima plek voor hem als ie besluit weg te willen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
In de beoordeling van Brobbey is wat je gisteren zei niet van toepassing?ephymerous schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:02:
Of in lijn met de anderen ook maar naar kleedkamer 2. Brobbey loopt gratis de deur uit, wordt voor veel geld teruggekocht en presteert vervolgens niet veel.
Die 16 miljoen van 2022 levert nu een transferwinst op als het doorgaat.Zonder gekheid. Vorig seizoen was het wel erg defensief hoor. Dat wil ik niet als maatgevend nemen. We gaan het zien.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2025 10:15 ]
Ik geloof niet dat Kroes dat toe gaat staan, tenzij er een heel dik bod gedaan wordt (dus ruim meer dan 25) wat me niet waarschijnlijk lijkt. En dat er keuze is, prima. Liever dan dat er 1 optie is, die ook nog eens lager gaan bieden wegens geen concurrentie.Han schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:05:
[...]
En dit is de situatie waar je eigenlijk niet op hoopt, helemaal niet met Brobbey, die best kieskeurig is. Die gaat uiteraard voor de beste optie, ook al is deze niet zeker. Grote kans dat alles op niks uit gaat draaien omdat andere partijen doorschakelen en de beste optie voor een andere spits gaat. Ik gok dat Brobbey op de laatste dag toch eieren voor zijn geld gaat kiezen waardoor Ajax met de gebakken peren zit en geen spelers meer kan aantrekken met de inkomsten.
Maar van mij hoeft ie echt niet weg, mits ie gemotiveerd is om te blijven.
Kroes heeft niet zoveel te willen. Je kunt het dan weigeren, maar als hij écht wil en hij is zwaar ontevreden als hij blijft heb je er toch niets meer aan. Mentaal kan hij het dan echt niet opbrengen om er nog echt voor te gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kroes heeft alles te willen. Brobbey, of net welke andere speler, heeft zelf ook wel door dat een jaar lang op de bank zitten z'n carrière geen goed doet.Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:41:
Kroes heeft niet zoveel te willen. Je kunt het dan weigeren, maar als hij écht wil en hij is zwaar ontevreden als hij blijft heb je er toch niets meer aan. Mentaal kan hij het dan echt niet opbrengen om er nog echt voor te gaan.
Ik snap echt niet hoe je dat zo positief kunt zien. Sommige spelers kunnen de knop omzetten, veel niet, en veel beginnen zelfs een zaak om alsnog weg te komen. Dat laatste denk ik niet dat Brobbey doet, maar ik schat hem niet in dat hij zo even de knop om zet en vrolijk vol vertrouwen doorspeelt.toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:44:
Kroes heeft alles te willen. Brobbey, of net welke andere speler, heeft zelf ook wel door dat een jaar lang op de bank zitten z'n carrière geen goed doet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mannsverk in ieder geval definitief verhuurd aan Sparta Praag voor 1 seizoen.
Verdient schijnbaar 2,5 miljoen per jaar. Stevig salaris voor een gemankeerde wisselspeler.
Verdient schijnbaar 2,5 miljoen per jaar. Stevig salaris voor een gemankeerde wisselspeler.
Vind dit moeilijk te geloven. Hij is 1 van de Mislintat aankopen toch? Mislintat heeft weinig goed gedaan maar hij deelde, zover ik weet, geen idiote salarissen meer uit.Advizor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:28:
Ik snap juist niet dat alles wat Brobbey doet of juist niet doet, zo negatiet bekeken word. Zelfs als ie nog geen woord ergens over gerept heeft en het alleen om geruchten gaat.Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:53:
[...]
Ik snap echt niet hoe je dat zo positief kunt zien. Sommige spelers kunnen de knop omzetten, veel niet, en veel beginnen zelfs een zaak om alsnog weg te komen. Dat laatste denk ik niet dat Brobbey doet, maar ik schat hem niet in dat hij zo even de knop om zet en vrolijk vol vertrouwen doorspeelt.
Brobbey zegt niets en dan moeten we op de feiten af gaan. Feit is dat hij bij eerdere interesse alles heeft afgewezen, feit is dat hij in de jaren dat hij wel succesvol was lang nodig had om op stoom te komen, feit is dat hij vaker blijk heeft gegeven van mentale uitdagingen binnen zijn prestaties, feit is dat hij qua lichaamstaal met regelmaat niet uitstraalt er veel zin in te hebben.toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:31:
Ik snap juist niet dat alles wat Brobbey doet of juist niet doet, zo negatiet bekeken word. Zelfs als ie nog geen woord ergens over gerept heeft en het alleen om geruchten gaat.
Een wijs man zei laatst dat positief doen om het positief doen geen zin heeft, en ik zie niet heel veel aanknopingspunten om heel veel vertrouwen te hebben dat het hem niets doet als alles wéér mis gaat qua transfer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik geloof er helemaal niks van dat hij €2,5 miljoen per jaar zou verdienen.Advizor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:28:
Klinkt als de Telegraaf die weer eens (bewust) gehele looptijd salaris en jaarsalaris door elkaar gehusseld heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Trishul op 21-08-2025 11:59 ]
Verwijderd
Mannsverk mag al sinds vorige zomer voor een beperkte transfersom verkassen. Waarom is er ogenschijnlijk dan zo weinig interesse? Een miljoen aan jaarsalaris pak je bij een beetje club ook wel.Trishul schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:58:
Ik geloof er helemaal niks van dat hij €2,5 miljoen per jaar zou verdienen.
Klinkt als de Telegraaf die weer eens (bewust) gehele looptijd salaris en jaarsalaris door elkaar gehusseld heeft.
Een jaar geleden schreven al die sites nog dat Mannsverk ruim zeven ton zou verdienen, en dat zou nu ineens 2,5 miljoen zijn? Net als @Trishul geloof ik er ook helemaal niets van.
De CL bonus zal zeker voor hogere salarissen gezorgd hebben, maar niet met zo'n factor. Volgens de berichtgeving zou Brobbey nu ook ineens op 4,5 miljoen zitten. Ook dat voelt een beetje als proberen in een slecht daglicht te zetten. (ook al zit Brobbey daadwerkelijk wel flink hoog qua salaris)
De CL bonus zal zeker voor hogere salarissen gezorgd hebben, maar niet met zo'n factor. Volgens de berichtgeving zou Brobbey nu ook ineens op 4,5 miljoen zitten. Ook dat voelt een beetje als proberen in een slecht daglicht te zetten. (ook al zit Brobbey daadwerkelijk wel flink hoog qua salaris)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat kun je ook allemaal omdraaien.Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:54:
[...]
Brobbey zegt niets en dan moeten we op de feiten af gaan. Feit is dat hij bij eerdere interesse alles heeft afgewezen, feit is dat hij in de jaren dat hij wel succesvol was lang nodig had om op stoom te komen, feit is dat hij vaker blijk heeft gegeven van mentale uitdagingen binnen zijn prestaties, feit is dat hij qua lichaamstaal met regelmaat niet uitstraalt er veel zin in te hebben.
Een wijs man zei laatst dat positief doen om het positief doen geen zin heeft, en ik zie niet heel veel aanknopingspunten om heel veel vertrouwen te hebben dat het hem niets doet als alles wéér mis gaat qua transfer.
Feit is dat ie zich nooit negatief uitgelaten heeft over bv z'n vele wisselbeurten/60min speeltijd wedstrijden.
Feit is dat lichaamstaal helemaal geen zak zegt.
Feit is dat bovenstaande post allemaal aannames zijn omdat, zoals je zelf al zegt, hij zelf nooit iets zegt.
1 seizoen was ie heel goed, 1 seizoen met een andere speelstijl heel slecht.
Dit is wat mij betreft eerder negatief doen om het negatief doen, dan andersom.
En doe ik dan hetzelfde bij Heitinga? Wellicht. Alleen heeft hij nog nooit laten zien het wel te kunnen, zoals Brobbey 2 seizoenen geleden wel deed.
Die 4m heb ik 1-2 jaar terug al voorbij horen komen dus die zou zomaar kunnen kloppen.Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:20:. Volgens de berichtgeving zou Brobbey nu ook ineens op 4,5 miljoen zitten. Ook dat voelt een beetje als proberen in een slecht daglicht te zetten. (ook al zit Brobbey daadwerkelijk wel flink hoog qua salaris)
Vanwege zijn lange blessureleed en geen goede prestaties. Ik geloof best dat Mannsverk richting de 1M zal zitten, maar absoluut niet 2,5M. De Telegraaf doet dit wel vaker. Ze zouden eens wat objectiever nieuws moeten verslaan, te beginnen met het objectief weergeven van de feiten over hun eigen rotzooi met figuren zoals Van Wely, Duk, enz.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:16:
[...]
Mannsverk mag al sinds vorige zomer voor een beperkte transfersom verkassen. Waarom is er ogenschijnlijk dan zo weinig interesse? Een miljoen aan jaarsalaris pak je bij een beetje club ook wel.
Lijkt me ook iets overtrokken. Maar met de Mislintat 50% CL salaris clausule zit het al gauw op 1,5 miljoen.JEightyFive schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:30:
[...]
Vind dit moeilijk te geloven. Hij is 1 van de Mislintat aankopen toch? Mislintat heeft weinig goed gedaan maar hij deelde, zover ik weet, geen idiote salarissen meer uit.
Als dat 50% is ja, en niet 25% bv wat veel logischer lijkt.Advizor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:47:
[...]
Lijkt me ook iets overtrokken. Maar met de Mislintat 50% CL salaris clausule zit het al gauw op 1,5 miljoen.
Maar 1,5 is geen 2,5, en ik geloof niet dat de Mislintat clausule nu ineens voor een verhoging van 350% zorgt.Advizor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:47:
[...]
Lijkt me ook iets overtrokken. Maar met de Mislintat 50% CL salaris clausule zit het al gauw op 1,5 miljoen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Brobbey heeft maar een half jaar goed gepresteerd, ook in dat 'heel goede' seizoen hebben we lang moeten wachten tot hij er eindelijk een beetje in kwam.toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:41:
Dat kun je ook allemaal omdraaien.
Feit is dat ie zich nooit negatief uitgelaten heeft over bv z'n vele wisselbeurten/60min speeltijd wedstrijden.
Feit is dat lichaamstaal helemaal geen zak zegt.
Feit is dat bovenstaande post allemaal aannames zijn omdat, zoals je zelf al zegt, hij zelf nooit iets zegt.
1 seizoen was ie heel goed, 1 seizoen met een andere speelstijl heel slecht.
Dit is wat mij betreft eerder negatief doen om het negatief doen, dan andersom.
En doe ik dan hetzelfde bij Heitinga? Wellicht. Alleen heeft hij nog nooit laten zien het wel te kunnen, zoals Brobbey 2 seizoenen geleden wel deed.
Je maakt het nu allemaal weer veel groter dan het is. Ik heb al eerder aangegeven dat ik hem best een kans zou willen geven, mits hij dat zelf ook wil, want dan denk ik dat hij best wat kan brengen. Ook al heeft hij zich nog niet echt bewezen.
Nu stel ik alleen dat ik dat vertrouwen niet heb als hij tegen zijn zin gedwongen wordt om te blijven. Dat negatief doen om het negatief doen noemen vind ik zwaar overtrokken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat heb ik net op zitten zoeken, toen werd 3 miljoen genoemd.toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:42:
[...]
Die 4m heb ik 1-2 jaar terug al voorbij horen komen dus die zou zomaar kunnen kloppen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die wilde niet teveel inleveren van zijn Barcelona salaris (6M) gok ik.Pompi schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:37:
[...]
Wat heeft Dest trouwens een absurd salaris, dan zou een salaris van Zirkzee er inderdaad ook nog wel af kunnen als je ook naar de vertrokken spelers kijkt.
Perisic doet blijkbaar aan liefdadigheid daarentegen....
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Van Brobbey herinner ik me veel meer gemiste kansen en slechte wedstrijden. In tegenstelling tot Weghorst, die was als invaller echt beslissendVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:14:
[...]
In de beoordeling van Brobbey is wat je gisteren zei niet van toepassing?
[...]
Die 16 miljoen van 2022 levert nu een transferwinst op als het doorgaat.
Overigens snap ik volkomen dat zijn privé omstandigheden flink van invloed waren en zijn. Des te meer reden om snel Amsterdam te verlaten.
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 21-08-2025 15:31 ]
XXXVI
Wel opvallend dat de gehele klassieke top 3 een spitsen probleem heeft. Kan me dit toch niet herinneren uit de laatste jaren...?
10 second ninja DONE
Ajax heeft al 30 jaar een spitsenprobleem.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik herinner me vooral die goal tegen Feyenoord medio februari. Die ook beslissend was (want, 2-1 gewonnen).ephymerous schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:29:
[...]
Van Brobbey herinner ik me veel meer gemiste kansen en slechte wedstrijden. In tegenstelling tot Weghorst, die was als invaller echt beslissend
Daarnaast de 1-0 tegen PEC (wat 2-0 werd) en tegen Go Ahead (wat ook 2-0 werd). Dus tis maar net wat je je wel of niet herinnert
Met Tadic als spits ging het anders best aardigGonadan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:46:
Ajax heeft al 30 jaar een spitsenprobleem.
Een slim gevonden workaround die 'Tadic variant', maar gaf juist aan dat een echte spits niet voorhanden was.toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:52:
Met Tadic als spits ging het anders best aardig
Al was mijn opmerking wel met een knipoog, genoeg spitsen die goed gepresteerd hebben in de tussentijd. Maar als je sommigen mag geloven was Kluivert de laatste echt goede die bij Ajax rond liep.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kasper Dolberg maar terughalen? (liep bij Ajax 1 op 2, bij Anderlecht nu ook..)
[ Voor 43% gewijzigd door Martinusz op 21-08-2025 16:17 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Samen met Messi
als je dit dan zo leest:
Er werd al 2,74 miljard euro uitgegeven door Engelse clubs deze transferwindow

Float like a butterfly, sting like a bee.
Te duur gok ik zo. En vraag me af of ie in het spel past, was toch meer een spits die veel de diepte ingestuurd moest kunnen worden. Mijn voorkeur zou iig uit gaan naar een ander type spits.Martinusz schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:16:
Kasper Dolberg maar terughalen? (liep bij Ajax 1 op 2, bij Anderlecht nu ook..)
Wel veel "intern" geschuif met geld:Martinusz schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:28:
[...]
Samen met Messi![]()
als je dit dan zo leest:
[...]
:strip_exif()/f/image/TkwkkousDhyk67f7WdgEfikw.png?f=user_large)
Huntelaar deed het ook wel aardig volgens mij..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hup AZ en FCU.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Utrecht krijgt een makkelijke penalty mee ...
Maar goed cadeautjes moet je aannemen en uitpakken. 0-1 voor Utrecht!
Maar goed cadeautjes moet je aannemen en uitpakken. 0-1 voor Utrecht!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Hmm, bij de NOS word me nog niet duidelijk hoe de tussenstanden zijn:
[/quote]
ZRI-UTR | 39' Goal AZ!
Min schiet raak: 0-1 voor Utrecht! Al zit de keeper er nog wel aan.
Zrinjski Mostar - FC Utrecht: 0-1
[quote]
[/quote]
ZRI-UTR | 39' Goal AZ!
Min schiet raak: 0-1 voor Utrecht! Al zit de keeper er nog wel aan.
Zrinjski Mostar - FC Utrecht: 0-1
[quote]
Utrecht voor dus, mooi
Vind Levski - Az tot nu toe wat saai
Wel betere entourage
Vind Levski - Az tot nu toe wat saai
Wel betere entourage
Die ziekenwagens in dat stadion bij de wedstrijd van AZ hebben ze denk ik neergezet zodat als je ze raakt met de bal, dat je dan eindelijk met recht kan zeggen: het was een ziekenhuis bal
Study everything, You'll find something you can use
Gewoon 6 Nederlandse clubs in Europa komend seizoen. Moest ook wel met Portugal en België achter ons aan maar wel mooi hoor dit.
AZ moeten we even de wedstrijd van volgende week nog afwachten.Holdem_NL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:33:
Gewoon 6 Nederlandse clubs in Europa komend seizoen. Moest ook wel met Portugal en België achter ons aan maar wel mooi hoor dit.
⏩ PVOutput☀️
Utrecht heeft uitstekende kansen op de Europa League.
Nooit verwacht maar alles zit mee.

⏩ PVOutput☀️
CD Santa Clara (Por) heeft thuis met 2-1 verloren in de Conference League, zou mooi zijn als die er nog uitvliegen.Holdem_NL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:33:
Overigens voor de supporters wel een mooie reis, hun thuishaven is namelijk op de Azoren.
[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 22-08-2025 06:32 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik had het gisteren even gemist, maar twee keer een 0-2 uitzege! Heel netjes van FC Utrecht en AZ, hulde!! En ja, bij europees voetbal gaat om de uitslag, niet om het spel. Dus even scorebordcommentaar
FC Eindhoven is fantatisch begonnen. Beter kan niet.
Negen punten uit drie wedstrijden, inclusief RKC over de knie leggen is veel stoerder, dan PSV dat eventjes met 5-1 de volgende wedstrijd gaat winnen.
Ik hoop nog altijd dat we ooit met twee stadsteams in de eredisie gaan voetballen.
Dit gaat een wild voetbalseizoen worden.
Negen punten uit drie wedstrijden, inclusief RKC over de knie leggen is veel stoerder, dan PSV dat eventjes met 5-1 de volgende wedstrijd gaat winnen.
Ik hoop nog altijd dat we ooit met twee stadsteams in de eredisie gaan voetballen.
Ik vond Willem II uit winnen knapper van ze. Maar ze starten lekker ja. Ik vrees dat het verval nog wel komt, maar heerlijk om te starten met overwinningen op degradanten!mavaros schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 03:13:
FC Eindhoven is fantatisch begonnen. Beter kan niet.
Zo'n soort uitslag gaan we in Groningen ook vanuit.mavaros schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 03:13:
... , dan PSV dat eventjes met 5-1 de volgende wedstrijd gaat winnen...
Eindhoven is knap maar de kunst is om dat een heel lang seizoen in de kkd vol te houden.
Een periodetitel is genoeg, maar ik ben het er helemaal mee eens dat het natuurlijk het hele seizoen goed moet zijn. Ook in de KKD.Harribo schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:40:
[...]
Zo'n soort uitslag gaan we in Groningen ook vanuit.
Eindhoven is knap maar de kunst is om dat een heel lang seizoen in de kkd vol te houden.
Das een aardige sliding met hoofd en handen eerst!
Sparta droogt GAE even af. Sjohnnie kijk je mee?
XXXVI
Misschien is Maurice Steijn iets voor Ajax.ephymerous schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:26:
Sparta droogt GAE even af. Sjohnnie kijk je mee?
⏩ PVOutput☀️
Hoe slecht Steijn ook was bij Ajax, die aanstelling was 100x logischer dan die van Sjonnie.Quad schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:27:
[...]
Misschien is Maurice Steijn iets voor Ajax.
Absoluut. Dat was meer een ongelukkig huwelijk.Kist schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:50:
[...]
Hoe slecht Steijn ook was bij Ajax, die aanstelling was 100x logischer dan die van Sjonnie.
Maar goed, PSV speelt nu en komt alweer op voorsprong.
⏩ PVOutput☀️
Lucky. Maar die tellen ook. Dus BAM!
Kowet weigert mijn punten te laten scoren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
4-0 voor, jammer dat Dowman ‘m dan zelf niet mag nemen
maargoed, het is topsport uiteindelijk
Twente komt eraan!
Verkeerde topic, excuus
[ Voor 70% gewijzigd door JoteW op 23-08-2025 20:29 ]
Twente komt eraan!
Ze hebben een indrukwekkende selectie, maar zijn ook slordig en kwetsbaar.LZ86 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:26:
PSV heel even bang, maar stelt nu wel hard orde op zaken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
En het hadden er meer moeten zijn voor zover ik het mee kreeg.tiswat schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:35:
2 goals tegen, is niet best.
Ben ik als Groningen fan wel tevreden over.
Verlies was volgens mij wel terecht.
Psv moest misschien wennen met die nieuwe namen
Veel individuele fouten bij PSV, goal 1 fout van Flamingo en goal 2 is gewoon een blunder van de keeper. Ze winnen in die 20 minuten na rust omdat ze simpelweg veel meer individuele kwaliteit hebben.
Het was bij tijd en wijle inderdaad slordig en daar moet nog wel aan gewerkt worden, maar gezien de blessures en "nood" spits Perisic natuurlijk niet de ideale opstelling. Wel verdiend gewonnen uiteindelijk.
Dubbel leuk was dat ik voor het eerst met mijn zoontjes van 8 en 10 naar de wedstrijd ben gegaan. McDonalds vooraf vlak bij het station, met de andere supporters het loopje naar het stadion, daar nog even de fanshop bezocht en daarna het stadion in. Heerlijk om die open monden te zien als ze eenmaal het stadion binnen lopen
De anderhalf uur reistijd helpt niet echt mee, maar dit gaan we denk ik vaker doen. Ze hebben een fantastische avond gehad en dan maken die slordigheidjes niet zoveel meer uit
Dubbel leuk was dat ik voor het eerst met mijn zoontjes van 8 en 10 naar de wedstrijd ben gegaan. McDonalds vooraf vlak bij het station, met de andere supporters het loopje naar het stadion, daar nog even de fanshop bezocht en daarna het stadion in. Heerlijk om die open monden te zien als ze eenmaal het stadion binnen lopen
De anderhalf uur reistijd helpt niet echt mee, maar dit gaan we denk ik vaker doen. Ze hebben een fantastische avond gehad en dan maken die slordigheidjes niet zoveel meer uit
Ben je een volwassen kerel, ga je boos lopen doen op een speler en gooi je een beker met inhoud die kant op.
Ik zal het nooit begrijpen.
⏩ PVOutput☀️
Was toch naar de grensrechter? Maar hij stond wel mooi vol in beeld...Quad schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:55:
Ben je een volwassen kerel, ga je boos lopen doen op een speler en gooi je een beker met inhoud die kant op.
Zou ook kunnen die ging ook aan de kant. Maar dacht de speler. Doet er ook niet toe eigenlijk.JustSomeone schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:01:
[...]
Was toch naar de grensrechter? Maar hij stond wel mooi vol in beeld...
Inderdaad, die hoeft de rest van het seizoen het stadion niet meer in.
⏩ PVOutput☀️
Doelpunten van Psv waren erg gelukkig.Sineplex schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:53:
Veel individuele fouten bij PSV, goal 1 fout van Flamingo en goal 2 is gewoon een blunder van de keeper. Ze winnen in die 20 minuten na rust omdat ze simpelweg veel meer individuele kwaliteit hebben.
Ik had het nog wel willen zien als Groningen wel hun grote kansen afmaakten. Maar dat is al tijden het manco van deze ploeg. Van Bergen, Resink... Jongens dat soort ballen moeten er wel in! Zit elke wedstrijd vol verbazing steeds te kijken naar dat slappe afwerken.
Blij dat Willemson dat wel kan, scoren.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 24-08-2025 09:54 ]
Groningen lijkt echt wel weer een beetje op de weg terug hè? Leuk om ze weer weer bij te hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat was er gelukkig aan de derde goal van PSV?Harribo schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:52:
[...]
Doelpunten van Psv waren erg gelukkig.
Ik had het nog wel willen zien als Groningen wel hun grote kansen afmaakten. Maar dat is al tijden het manco van deze ploeg. Van Bergen, Resink... Jongens dat soort ballen moeten er wel in! Zit elke wedstrijd vol verbazing steeds te kijken naar dat slappe afwerken.
Is HEE-TWE het niveau onder de top 3/4? Het is echt heel slecht en langzaam tempo.. al helpt het snel fluiten voor alles ook niet mee.
Het is vooral een typische Hee-Twe westrijd, kan alle kanten op meestal.HollowGamer schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:39:
Is HEE-TWE het niveau onder de top 3/4? Het is echt heel slecht en langzaam tempo.. al helpt het snel afsluiten voor alles ook niet mee.
Ik Enschede is het vaak wel zo dat Twente volledig domineert.
⏩ PVOutput☀️
Vind je dat echt? Hoe zijn team afviel vond ik echt een dieptepunt van leiderschap en noem ik incompetent.Quad schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:51:
[...]
Absoluut. Dat was meer een ongelukkig huwelijk.
XXXVI
Ja, want hij had ook met andere mensen te maken waar niet mee samen te werken viel. Voor Ajax gewoon geen geschikt figuur.
Utrecht veruit de betere tegenover Excelsior. Ik denk dat het niet bij 1-0 blijft.
Utrecht veruit de betere tegenover Excelsior. Ik denk dat het niet bij 1-0 blijft.
⏩ PVOutput☀️
Echt heel slecht nieuws voor Ajax, ik las enkel niet fit, is er bekend wat er met hem is? Vond hem vorige week een van de betere.Kist schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:42:
Itakura geblesseerd bij Ajax. Vorig jaar zo fit, nu nog meer blessures dan Feyenoord onder Priske.
Nou, dat slappe afwerken heeft PSV ook, dus als je dat tegen elkaar wegstreept....Harribo schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:52:
[...]
Doelpunten van Psv waren erg gelukkig.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik hoop zo erg dat Fitz-Jim enorm goed gaat spelen op 6.
Positief wel om te zien dat Oscar eindelijk mag starten.
Positief wel om te zien dat Oscar eindelijk mag starten.
Dat krijg je als je de berichten mag geloven de coach de teugels laat vieren in plaats van vorig jaar zoals een topclub beaamt er strak bovenop zit. En alles aan de aan de spelers laat om zelf te beslissen.Kist schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:42:
Itakura geblesseerd bij Ajax. Vorig jaar zo fit, nu nog meer blessures dan Feyenoord onder Priske.
Betreffende Itakura, is dat niet meer klein terugslagje vanuit niet fit en zonder echte voorbereiding opeens (langer) moeten spelen. Denk dus dat je het niet echt als blessure blessure kan beschouwen, maar meer ongemak dat voorkomt dat hij kan spelen.
Je zou bijna zeggen dat Priske stiekem bij ajax bezig is ja.Kist schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:42:
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken