[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58

Sagat

Is pappa x2!

Russel88 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:49:
Ik vind het een beetje vreemd dat ik steeds vaker lees dat Feyenoord nog een spits zoekt. En dat Tengstad gezien wordt als een vervanger van Caranza.

Sinds wanneer kunnen we 7 miljoen uitgeven voor een 2e of 3e spits?
En dan heb ik het niet eens over de 10 miljoen voor die Portugees. Gast heeft in 4 wedstrijden pas 1 keer mogen invallen.
Tengstad heeft nog niet echt een kans gehad maar eerste indrukken houden niet over. Voor de rest het is allemaal drama. Maar Ueda zowaar een degelijkse start met 2 doelpuntjes, dus ik eet deze woorden graag op, maar ik vrees dat het een uitzondering is en geen start van een opleving. Mogelijk een Larsson-achtig scenario waar wanneer je hem verkoopt dat hij opeens europees topscorer word....goed ben geen fan van 'schoen opeet' uitspraken....maar daar wil ik wel een kratje bier opzetten dat dit never nooit niet gebeurd :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:44
Sagat schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Tengstad heeft nog niet echt een kans gehad maar eerste indrukken houden niet over. Voor de rest het is allemaal drama. Maar Ueda zowaar een degelijkse start met 2 doelpuntjes, dus ik eet deze woorden graag op, maar ik vrees dat het een uitzondering is en geen start van een opleving. Mogelijk een Larsson-achtig scenario waar wanneer je hem verkoopt dat hij opeens europees topscorer word....goed ben geen fan van 'schoen opeet' uitspraken....maar daar wil ik wel een kratje bier opzetten dat dit never nooit niet gebeurd :P
Ja een start met 2 doelpunten waar een goede spits met de kansen die hij verprutst heeft er wel 5-6 had gemaakt.

Ueda matcht gewoon niet met Feyenoord. Mist net dat stukje balcontrole in het aannemen en heeft een fractie teveel tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Ja een start met 2 doelpunten waar een goede spits met de kansen die hij verprutst heeft er wel 5-6 had gemaakt.

Ueda matcht gewoon niet met Feyenoord. Mist net dat stukje balcontrole in het aannemen en heeft een fractie teveel tijd nodig.
Steel jij de Brobbey fiets? Converteer ik hem wel naar waterfiets zodat we Ueda wereldwijd kunnen droppen.

Dus ja echt, helemaal met je eens, ik ga de beste man niet missen bij een eventuele verkoop. MAAR als je mij gezegd had dat hij zou starten met 1 op een lopen na 2 wedstrijden dan had ik hard gelachen. Dus een klein lichtpuntje in de duisternis.
Maar TLDR, graag een GOEDE spits erbij, en niet eentje die op de bank zou zitten bij Spakenburg zoals Carrenza en zoals het er op dit moment uitziet Tongstad (nogmaals wel vroeg dag om hem al af te schrijven....maar die eerste indruk :S )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Sagat schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:49:
[...]

Steel jij de Brobbey fiets? Converteer ik hem wel naar waterfiets zodat we Ueda wereldwijd kunnen droppen.

Dus ja echt, helemaal met je eens, ik ga de beste man niet missen bij een eventuele verkoop. MAAR als je mij gezegd had dat hij zou starten met 1 op een lopen na 2 wedstrijden dan had ik hard gelachen. Dus een klein lichtpuntje in de duisternis.
Maar TLDR, graag een GOEDE spits erbij, en niet eentje die op de bank zou zitten bij Spakenburg zoals Carrenza en zoals het er op dit moment uitziet Tongstad (nogmaals wel vroeg dag om hem al af te schrijven....maar die eerste indruk :S )
Carranza mag vertrekken en zit niet meer bij de wedstrijdselectie.
Volgens de insiders gaat Feyenoord nog een spits en een linksbenige CV halen en zou daarna klaar zijn.

Wat me bevreemd. Want linksbuiten ontbreekt het ons echt nog aan kwaliteit. Ik zou dat eerlijk gezegd boven de CV versterken.

Sauer, Diarra, Borges, Slory en Valente allemaal daar al gespeeld. Aangezien v Persie daar dus 5 verschillende spelers uitprobeert zal het toch betekenen dat ie daar niet tevreden is. Borges had Feyenoord never nooit moeten halen, Slory mag van mij ook in de verkoop en over Diarra heb ik hevige twijfels.

Sauer is over 1 a 2 jaar er wellicht wel klaar voor, maar nu nog niet. Valente is geen flankspeler. Dus daar ontbreekt het aan een duidelijke keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:23:
Vervelend voor Ajax is dat PSV ook op de markt is voor een spits. Plea gaat de komende maanden niet meer beschikbaar zijn, wellicht pas ver in de 2e helft van het seizoen weer en is 32. Denk dat de 2 clubs beetje bij dezelfde spelers uit gaan komen.

En momenteel is het een no brainer om dan voor PSV te kiezen.
Natuurlijk. :D

't Schijnt dat PSV eerst gaat wachten waar Feyenoord naar op zoek is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Carranza mag vertrekken en zit niet meer bij de wedstrijdselectie.
Jammer voor hem persoonlijk, maar ik snap het, mogelijk nog kandidaat voor een middenmoot club of degradatie kandidaat ofzo....
Volgens de insiders gaat Feyenoord nog een spits en een linksbenige CV halen en zou daarna klaar zijn.

Wat me bevreemd. Want linksbuiten ontbreekt het ons echt nog aan kwaliteit. Ik zou dat eerlijk gezegd boven de CV versterken.

Sauer, Diarra, Borges, Slory en Valente allemaal daar al gespeeld. Aangezien v Persie daar dus 5 verschillende spelers uitprobeert zal het toch betekenen dat ie daar niet tevreden is. Borges had Feyenoord never nooit moeten halen, Slory mag van mij ook in de verkoop en over Diarra heb ik hevige twijfels.

Sauer is over 1 a 2 jaar er wellicht wel klaar voor, maar nu nog niet. Valente is geen flankspeler. Dus daar ontbreekt het aan een duidelijke keuze.
Linksbuiten
Mja eens dat deze spelers er nog niets zijn. Maar (en misschien ben ik hier dan wat te geduldig....CL is natuurlijk alweer verprutst) denk dat ik het beleid snap dat je daar dan iemand wil laten groeien. Voornamelijk Sauer en Slory verwacht ik groei. Diarra nog niet echt goed gezien. Denk dat hier het idee dan is om een van de spelers te laten rijpen en lekker te kunnen verkopen uiteindelijk.

CV:
Die verbaasd me ook, dacht dat er nu met Watanbe en Ahmedhodzic 2 nieuwe waren en dan Beelen en Trauner nog achter de hand? Nog een erbij lijkt van wat overdreven. Goed ik neem voorkeursvoet niet mee hierbij...en Trauner is en blessure gevoelig en kan sowieso niet te veel spelen en mogelijk nu echt te oud aan het worden (hoewel ik hem wanneer hij speelde over het algemeen nog degelijk vond spelen vorige seizoen)

Spits:
Belangrijkste van het spelletje is toch doelpunten. Dus ja dit juich ik wel toe. Kunnen we onze mexicaan niet terughuren van ac milaan? Hoewel die natuurlijk ook een slechte periode heeft gekend :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

Ik weiger dit te plussen :(

Maar ik moest wel lachen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Han schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:21:
Blind vertoeft op dit moment al in Amsterdam, ijsje eten met de familie Klaassen. Dus ik vrees het ergste. Dat Alvarez niet door gaat ben ik niet rouwig om, maar het alternatief wat voor handen ligt geeft mij rillingen.
Blind is fantastisch. Geweldig overzicht, prachtige trap, oog voor passes door meerdere linies heen. Dat zou een fantastische keuze zijn voor een voetballende zes. Geen twijfel over.

Tot je moet omschakelen. Dan heeft 'ie een draaicirkel van een Scania en een startsnelheid alsof de handrem er nog op staat. :/

Het is de vraag wat het technisch kader nu gaat zoeken. Een echt slot op de deur, of toch een meer voetballende zes. Misschien iets minder voor het tegen houden, maar wel beter in de opbouw.
En in dat tweede geval zou ik mij afvragen of ze dat echt niet in de huidige spelers kunnen vinden. Een houthakker als slot op de deur sluit ook weer niet echt aan bij het idee dat het Ajax-voetbal moet terugkeren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:57
Wel mooi jaren riep men Ajax het nieuwe Bayern van Nederland maar we zijn het nieuwe Man Utd, alleen dan zonder de eindeloze geldstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

Oh ja, dat is waar. PSV haalt vooral Feyenoord targets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Sagat schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

Jammer voor hem persoonlijk, maar ik snap het, mogelijk nog kandidaat voor een middenmoot club of degradatie kandidaat ofzo....

[...]

Linksbuiten
Mja eens dat deze spelers er nog niets zijn. Maar (en misschien ben ik hier dan wat te geduldig....CL is natuurlijk alweer verprutst) denk dat ik het beleid snap dat je daar dan iemand wil laten groeien. Voornamelijk Sauer en Slory verwacht ik groei. Diarra nog niet echt goed gezien. Denk dat hier het idee dan is om een van de spelers te laten rijpen en lekker te kunnen verkopen uiteindelijk.

CV:
Die verbaasd me ook, dacht dat er nu met Watanbe en Ahmedhodzic 2 nieuwe waren en dan Beelen en Trauner nog achter de hand? Nog een erbij lijkt van wat overdreven. Goed ik neem voorkeursvoet niet mee hierbij...en Trauner is en blessure gevoelig en kan sowieso niet te veel spelen en mogelijk nu echt te oud aan het worden (hoewel ik hem wanneer hij speelde over het algemeen nog degelijk vond spelen vorige seizoen)

Spits:
Belangrijkste van het spelletje is toch doelpunten. Dus ja dit juich ik wel toe. Kunnen we onze mexicaan niet terughuren van ac milaan? Hoewel die natuurlijk ook een slechte periode heeft gekend :X
Trauner is wéér geblesseerd en ligt er voorlopig uit. Die man mist enorm veel wedstrijden omdat ie gewoon niet hoog belastbaar/fit is. Ik zou persoonlijk m bedanken voor de diensten en afscheid van m nemen. Beelen ontrbeekt natuurlijk voorlopig ook. Het gaat ze puur om een linkspoot inderdaad. Wat ik ergens wel snap.

Qua linksbuiten moet je nu gewoon ingrijpen. Natuurlijk voldoet Ueda niet, maar de flanken helpen m ook niet met het creeëren van kansen. Op rechts FC Moussa die met de oogkleppen op voetbalt (als die ooit oog voor medespelers krijgt gaat het een wereldtopper worden) en op links dus helemaal niks.

Ons middenveld is wel heel dik. Met meerdere opties. En onze backs zijn ook best goed. Ik snap dus wel dat ze voor de opbouw nog een linkspoot in het centrum zoeken. Los deze punten op en je hebt een kampioenselftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
Kist schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:17:
Wel mooi jaren riep men Ajax het nieuwe Bayern van Nederland maar we zijn het nieuwe Man Utd, alleen dan zonder de eindeloze geldstroom.
Dat was toen al onzin en dat is het nog steeds. Net als nu roepen dat PSV het Bayern van Nederland wordt. Ik zie het binnen Nederland überhaupt niet gebeuren dat 1 club zo dominant wordt, daarvoor ben je in Nederland gewoon te afhankelijk van de lichting die je hebt en of aankopen hit or miss zijn. De beste spelers vertrekken uiteindelijk toch weer. Dat is in het geval van Bayern wel anders.

Ajax komt er ook wel weer bovenop. Als Bosz bij PSV vertrekt is het ook nog maar weer afwachten wat ze ervoor terugkrijgen en hoe dat uitpakt en ook daar zullen uiteindelijk weer bepalende spelers vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:13:
[...]

Blind is fantastisch. Geweldig overzicht, prachtige trap, oog voor passes door meerdere linies heen. Dat zou een fantastische keuze zijn voor een voetballende zes. Geen twijfel over.

Tot je moet omschakelen. Dan heeft 'ie een draaicirkel van een Scania en een startsnelheid alsof de handrem er nog op staat. :/

Het is de vraag wat het technisch kader nu gaat zoeken. Een echt slot op de deur, of toch een meer voetballende zes. Misschien iets minder voor het tegen houden, maar wel beter in de opbouw.
En in dat tweede geval zou ik mij afvragen of ze dat echt niet in de huidige spelers kunnen vinden. Een houthakker als slot op de deur sluit ook weer niet echt aan bij het idee dat het Ajax-voetbal moet terugkeren.
Leuk dat het ajaxvoetbal moet terugkeren, maar als je daar de spelers niet voor hebt is dat natuurlijk seppuku.

Dan krijg je potjes zoals tegen Telstar, waar je de ene na de andere kans tegen krijgt.
Wel leuk voor de neutrale kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Trauner is wéér geblesseerd en ligt er voorlopig uit. Die man mist enorm veel wedstrijden omdat ie gewoon niet hoog belastbaar/fit is. Ik zou persoonlijk m bedanken voor de diensten en afscheid van m nemen.
Trauner, Bijlow, Stengs, hoeveel miljoen heeft Feyenoord al betaald aan spelers die lange tijd niet inzetbaar zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:26:
[...]

Trauner, Bijlow, Stengs, hoeveel miljoen heeft Feyenoord al betaald aan spelers die lange tijd niet inzetbaar zijn? :D
Stengs was ik al vergeten :F Maar die hebben we ook nog ja. Die mag van mij ook wel wieberen.
Dat Bijlow nog een contract heeft is ook een wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:13:
[...]

Hij kan toch aansluiten tot max middellijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Trauner is wéér geblesseerd en ligt er voorlopig uit. Die man mist enorm veel wedstrijden omdat ie gewoon niet hoog belastbaar/fit is. Ik zou persoonlijk m bedanken voor de diensten en afscheid van m nemen. Beelen ontrbeekt natuurlijk voorlopig ook. Het gaat ze puur om een linkspoot inderdaad. Wat ik ergens wel snap.

Qua linksbuiten moet je nu gewoon ingrijpen. Natuurlijk voldoet Ueda niet, maar de flanken helpen m ook niet met het creeëren van kansen. Op rechts FC Moussa die met de oogkleppen op voetbalt (als die ooit oog voor medespelers krijgt gaat het een wereldtopper worden) en op links dus helemaal niks.

Ons middenveld is wel heel dik. Met meerdere opties. En onze backs zijn ook best goed. Ik snap dus wel dat ze voor de opbouw nog een linkspoot in het centrum zoeken. Los deze punten op en je hebt een kampioenselftal.
Wow, het b woord is me alweer iets te veel gevallen de laatste tijd...nogmaals fijn dat we dit weekend vrij zijn, hoewel het de druppel op de gloeiende plaat zal zijn...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

Misschien zit ik ernaast maar zo denderend was het in Jong ook niet, toch?

Maar we gaan het zien bij Almere. Ik hoop dat hij het heel goed gaat doen en hij de kans in Ajax 1 krijgt :)
Denderend is het nooit geweest en om eerlijk te zijn vond ik het typisch een actie zoals Brobbey om hem terug te halen. Maar goed, als je dat doet dan is dat met een gedachte zou je zeggen.

Echter heeft hij in het eerste slechts 88 minuten totaal mogen spelen, verspreid over 11 wedstrijden. Dat kan ik met de beste wil van de wereld niet 'een kans geven' noemen, waarom haal je hem dan terug?
Kijkend naar zijn prestaties kan je hem niet verwijten dat hij in het eerste niets gepresteerd heeft, maar ook in Jong Ajax is het echt niet goed genoeg. Hij heeft vijftien doelpunten gemaakt, en loopt daarmee ongeveer één op drie. Maar hij heeft ook maar één assist geleverd dus op dat vlak draagt hij in principe niets bij.

Echter, als ik voortborduur op de scorebordjournalistiek dan hebben Bounida, Faberski en Banel nog minder gepresteerd en stond Rijkhoff gewoon bovenaan de topscorerslijst van Jong Ajax. Het jaar ervoor op één doelpunt na ook. Konadu heeft op papier helemaal niets gepresteerd, maar die lijkt er nu ineens dichterbij te zitten.
Dus in die zin denk ik goed dat hij nog eens verhuurd wordt om echt te laten zien wat hij kan op niveau, want echt doorbreken lukt niet maar het is ook niet echt duidelijk waarom niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Sagat schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Wow, het b woord is me alweer iets te veel gevallen de laatste tijd...nogmaals fijn dat we dit weekend vrij zijn, hoewel het de druppel op de gloeiende plaat zal zijn...
Ja ach. Het is minder gek dan vorig seizoen.

Dat Trauner geblesseerd is (en Bijlow) is meer een gegeven dan een uitzondering.

Beelen is doormidden getrapt in een oefenpot tegen Gent. Beenbreuk is natuurlijk een blessure, maar de manier waarop was wel uitermate debiel. Vorig seizoen denk ik 1 pot in de sterkste opstelling kunnen spelen. Nu is er iig backup van gelijk niveau op het middenveld, verdediging en op de rechterflank.

Dat vrije weekend is wel lekker voor v persie. Heeft ie 10 dagen op t trainingsveld met al die nieuwe lui om ze daadwerkelijk goed in te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:25:
[...]

Leuk dat het ajaxvoetbal moet terugkeren, maar als je daar de spelers niet voor hebt is dat natuurlijk seppuku.

Dan krijg je potjes zoals tegen Telstar, waar je de ene na de andere kans tegen krijgt.
Wel leuk voor de neutrale kijker.
Afdeling open deuren, met Leon. ;)

Het gaat nu even over het langere termijn beleid, niet dat ene potje waarin Sjon de boel danig overschat heeft (of onderschat, net hoe je kijkt). Als het beleid is dat Ajax weer naar aanvallend voetbal wil groeien dan zou ik het vreemd vinden als je nu een pure sloper op zes gaat halen. Kijk naar Itakura, dat is geen echte opbouwer, maar ook geen echte sloper, hij kan wel gewoon voetballen. Een zes halen die alleen maar ledematen afzaagt om vervolgens de bal in te moeten leveren bij iemand die wel kan voetballen zou ik niet begrijpen. Dat is ook waarom ik twijfels had bij het Álvarez verhaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Stimulate14 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Hij kan toch aansluiten tot max middellijn?
Dat kan, zodra hij dan terug is bij de zestien ligt de bal er al in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:41:
Dat kan, zodra hij dan terug is bij de zestien ligt de bal er al in.
Ik denk eerder dat het tegendoelpunt dan al twee is herhaald op Studio Sport :X

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:38:
Ja ach. Het is minder gek dan vorig seizoen.

Dat Trauner geblesseerd is (en Bijlow) is meer een gegeven dan een uitzondering.

Beelen is doormidden getrapt in een oefenpot tegen Gent. Beenbreuk is natuurlijk een blessure, maar de manier waarop was wel uitermate debiel. Vorig seizoen denk ik 1 pot in de sterkste opstelling kunnen spelen. Nu is er iig backup van gelijk niveau op het middenveld, verdediging en op de rechterflank.

Dat vrije weekend is wel lekker voor v persie. Heeft ie 10 dagen op t trainingsveld met al die nieuwe lui om ze daadwerkelijk goed in te passen.
We zijn pas net begonnen hè, weet je zeker dat je het nu al wil jinxen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Blind is niet de snelste nee (understatement) maar op 6 hoeft dat nou ook weer niet het allergrootste probleem te zijn. Schöne was nou ook niet bepaald snel of een sloper. Toch liep het middenveld met hem op 6 wel goed. Iemand die een bal vooruit kon spelen. Blind heeft die gave ook en schat ik verdedigend beter in dan een Schöne. Als CV of LB zou ik er niet meer aan beginnen als je op of over de middellijn wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Met Blind heb je een en al gatenkaas ook op het middenveld. We zijn paar jaar verder en het zal er niet beter op worden.
Laat hem lekker zitten waar hij zit maar ga niet blind staren halen in de hoop van. Het zal een grote teleurstelling worden

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 19-08-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:31
Ik hoop op Blind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:08:
Schöne was nou ook niet bepaald snel of een sloper. Toch liep het middenveld met hem op 6 wel goed.
Je vergeet voor het gemak even dat het een dubbele 6 was met Frenkie naast hem. Dat is wel een groot verschil met zowel een enkele 6 als ook een middenveld zonder Frenkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
d-vine schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:17:
Met Blind heb je een en al gatenkaas ook op het middenveld. We zijn paar jaar verder en het zal er niet beter op worden.
Laat hem lekker zitten waar hij zit maar ga niet blind staren halen in de hoop van. Het zal een grote teleurstelling worden
Hij ging weg omdat hij het op LB al niet meer kon belopen als er gecounterd werd door tegenstander en nu zou hij opeens alle gaten kunnen dicht lopen op het middenveld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:43:
[...]

We zijn pas net begonnen hè, weet je zeker dat je het nu al wil jinxen? :P
Vorig seizoen hadden we al dikke blessa's :+ Dus het is al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Pompi schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:21:
Je vergeet voor het gemak even dat het een dubbele 6 was met Frenkie naast hem. Dat is wel een groot verschil met zowel een enkele 6 als ook een middenveld zonder Frenkie.
Exact. Dus netto ben je dan net zo ver als een sloper op zes zetten. Je moet dan nóg een middenvelder inzetten om terug te zakken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Blind is niet de snelste nee (understatement) maar op 6 hoeft dat nou ook weer niet het allergrootste probleem te zijn. Schöne was nou ook niet bepaald snel of een sloper. Toch liep het middenveld met hem op 6 wel goed. Iemand die een bal vooruit kon spelen. Blind heeft die gave ook en schat ik verdedigend beter in dan een Schöne. Als CV of LB zou ik er niet meer aan beginnen als je op of over de middellijn wil spelen.
Schöne had hééééééél andere spelers om zich heen. Dat was pure luxe.
Daley Blind Lento

En inteligencia es el mejor. En velocidad y con uno menos sobre el césped sufre, y así se vio en el neerlandés, quien hizo lo que pudo.
bron
Ofwel, afgelopen wedstrijd viel zijn gebrek aan snelheid ook in Spanje weer op toen er ineens veel gerend moest worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geoslogos
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-10 15:32
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

Schöne had hééééééél andere spelers om zich heen. Dat was pure luxe.
Tsja, Schöne stond in een bizar goed team met allemaal mensen die iets konden met de bal. Tegenstanders durfden niet eens druk te zetten, want dan werden ze helemaal zoekgetikt. Bayern probeerde het, toen werd het 3-3 in een prachtige wedstrijd.

Opstelling in die tijd:
Mazraoui-De Ligt-Blind-Tagliafico
Schone-vd Beek-De Jong
Ziyech-Tadic-Neres

Werkelijk allemaal technisch vaardige spelers die zeer goed met de bal overweg kunnen. Waardoor je nooit in de situatie kwam dat je onder druk kwam te staan. Totdat Tottenham besloot er een overload aan fysiek in te gooien, toen pas ging het mis.

Je zou nu met een middenveld Blind-Gloukh-Taylor kunnen spelen, mocht Blind komen. Of Regeer-Gloukh-Taylor, of Mokio-Gloukh-Taylor, of wellicht Baas-Gloukh-Taylor. Allemaal voetbalvaardige middenvelders. Met daarachter een centrum van Sutalo-Itakura zit het verdedigend wel goed. Alleen mis je dan eigenlijk 2 technisch vaardige en snelle backs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

En Henderson om maar wat te noemen.. Dat Blind niet snel is was al jaren duidelijk, maar je hoeft voor een goede 6 niet snel te zijn. Het gaat om het inzicht, je moet eerder starten. Blind heeft dit spelinzicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

bron
Ofwel, afgelopen wedstrijd viel zijn gebrek aan snelheid ook in Spanje weer op toen er ineens veel gerend moest worden.
Staat hij daar op 6 of CV/LB? Want in de laatste linie moet je 'm sowieso niet meer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

Staat hij daar op 6 of CV/LB? Want in de laatste linie moet je 'm sowieso niet meer willen hebben.
Altijd LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Dat is dan ook wel vragen om problemen ja :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
Stimulate14 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

En Henderson om maar wat te noemen.. Dat Blind niet snel is was al jaren duidelijk, maar je hoeft voor een goede 6 niet snel te zijn. Het gaat om het inzicht, je moet eerder starten. Blind heeft dit spelinzicht wel.
Hm maar Henderson had wel een beter fysiek en kon nog aardig rennen voor zijn leeftijd.

Bij Blind zie ik nog de beelden van jaren geleden in de Arena voor me; langzaam achteruit sjokkend terug naar basis positie en eigenlijk nooit sympathiek richting zijn medespelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Trishul schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:49:
[...]

Hm maar Henderson had wel een beter fysiek en kon nog aardig rennen voor zijn leeftijd.

Bij Blind zie ik nog de beelden van jaren geleden in de Arena voor me; langzaam achteruit sjokkend terug naar basis positie en eigenlijk nooit sympathiek richting zijn medespelers.
Ik herken dit niet, maar goed ik zie ook niet alles he. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

ST10©DE

Dus.............

Ik zou het ook dikke prima vinden als Ajax voor Blind kiest!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Ik proef hier sarcasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:16:
By the way, ik ben het nagenoeg nooit eens met Valentijn Driessen, maar deze week heb ik hem toch betrapt op twee uitspraken waarvan ik zoiets had van 'dat snijdt hout'. Mocht Ajax Brobbey voor 20 miljoen weten te slijten dan zouden ze volgens Driessen direct moeten doorschakelen naar Meerdink van AZ, her-investeer dat bedrag maar in hem, dan heb je een spits die doelpunten gaat maken. En een andere uitspraak ging over de nummer 6 positie; haal Kodai Sano van NEC naar Ajax. Jonge talentvolle speler die tweebenig is en prima uit de voeten kan op die positie. Ik zeg het niet graag, maar Kroes moet deze beide tips gewoon opvolgen :)
Sano heeft ook niet de ervaring die nodig is, dus laat dan Mokio gewoon staan.
Meerdink laat AZ echt niet voor minder dan 20 naar Ajax vertrekken, dus te duur. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als backup linksback/linker centrale verdediger/verdedigende middenvelder in 1 sure, indien niet te duur. Maar wat mij betreft niet voor de basis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Trishul schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:49:
[...]

Bij Blind zie ik nog de beelden van jaren geleden in de Arena voor me; langzaam achteruit sjokkend terug naar basis positie
Dat leek misschien zo maar dat was gewoon een volle sprint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:20:
[...]

Dat leek misschien zo maar dat was gewoon een volle sprint ;)
Haha hou op. Ik zie het nog zo voor me, achteruit sjokkend met vuisten en duimpjes omhoog kijkend om zich heen. Van geen kwaad bewust, terwijl hij veeeel te laat terug was waardoor een gevaarlijke counter kon ontstaan.

Het is zo ziek he, maar Blind zal wel komen aangezien zijn vader in de RvC zit en zich behoorlijk laat gelden. Hopelijk verlangt Girona een transfersom, dat zou dan nog een obstakel kunnen opwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Een Blind zal echt nog wel een versterking zijn voor het Ajax in de huidige fase. Een bijkomend voordeel is dat hij minder de ontwikkeling van jeugd in de weg hoeft te zitten, mits hij bereid is om ook af en toe te banken.
Eigenlijk wil je nu helemaal niet iemand voor een langere periode halen, want dan valt er ook weinig talent te proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 06:46
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:20:
Een Blind zal echt nog wel een versterking zijn voor het Ajax in de huidige fase. Een bijkomend voordeel is dat hij minder de ontwikkeling van jeugd in de weg hoeft te zitten, mits hij bereid is om ook af en toe te banken.
Eigenlijk wil je nu helemaal niet iemand voor een langere periode halen, want dan valt er ook weinig talent te proberen.
Ik volg Ajax niet zo. Maar een elftal met Blind en Berghuis, is dat niet vragen om problemen als je de bal kwijtraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Russel88 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:43:
Ik volg Ajax niet zo. Maar een elftal met Blind en Berghuis, is dat niet vragen om problemen als je de bal kwijtraakt?
Lees even terug, dan zie je wat ik al over Blind gezegd heb op dat vlak.

Overigens zou ik het ook niet verkeerd vinden als ze eens Baas op zes zouden proberen. Die kan op zich wel opbouwen en schat ik serieuzer en bereidwilliger in dan andere opties die ik tot nu toe langs heb zien komen.
En dan kan je achterin gewoon Sutalo en Itakura zetten die dan wellicht iets minder meters in de rug open hoeven te laten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17

Shabbaman

Got love?

[...]

En dan kan hij ook weer in Oranje, iedereen blij.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Blijft toch grappig dat iedereen zo over Blind blijft praten alsof het een amateur is, nee hij is niet de snelste, maar ik heel veel spelers die niet het snelste zijn.

Afgelopen 2 jaren gewoon 68 competitiewedstrijden gespeeld met Girona, CL wedstrijden gespeeld, maar joh ook die trainer zal wel gek zijn geweest om hem op te stellen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:57:
Blijft toch grappig dat iedereen zo over Blind blijft praten alsof het een amateur is, nee hij is niet de snelste, maar ik heel veel spelers die niet het snelste zijn.

Afgelopen 2 jaren gewoon 68 competitiewedstrijden gespeeld met Girona, CL wedstrijden gespeeld, maar joh ook die trainer zal wel gek zijn geweest om hem op te stellen ;)
Dus Ajax moet wat jou betreft het niveau Girona nastreven?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:40
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:20:
Aan een Blind zonder bal heb je niks. En dat is nou net het probleem van Ajax; wanneer ze de bal niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:00
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:48:
[...]

Lees even terug, dan zie je wat ik al over Blind gezegd heb op dat vlak.

Overigens zou ik het ook niet verkeerd vinden als ze eens Baas op zes zouden proberen. Die kan op zich wel opbouwen en schat ik serieuzer en bereidwilliger in dan andere opties die ik tot nu toe langs heb zien komen.
En dan kan je achterin gewoon Sutalo en Itakura zetten die dan wellicht iets minder meters in de rug open hoeven te laten.
Gekke gedachte hier, Regeer op 6?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Advizor schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:39:
[...]

Aan een Blind zonder bal heb je niks. En dat is nou net het probleem van Ajax; wanneer ze de bal niet hebben.
Precies. En daarbovenop lijkt Berghuis altijd te moeten spelen, nog zo'n speler waar je niks aan hebt zonder bal. Tegen GAE deed hij zelfs op een afstand van 1 meter van de bal in bezit van GAE niks, echt absurd.

Dan zit je straks met 2 spelers die niet lopen of druk zetten, de horror.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:27:
[...]

Gekke gedachte hier, Regeer op 6?
Ja, dat is gek. Geen ervaring, geen leider (waar ze naar op zoek zijn), dus dan kun je Mokio ook opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Mannsverk vermoedelijk op huurbasis naar Praag. Heeft het door blessures niet waar kunnen maken bij Ajax, maar voor mijn gevoel ook nooit een echte kans gehad. Ga hem niet perse missen, maar wie weet wat hij had kunnen betekenen mits fit.

En psv gaat blijkbaar een grote sponsor van de Oostenrijkse wintersporters binnenhalen. Heerlijke koekjes zijn dat 🤤
Kleine correctie; speler is met w, de koekjes met een m.

[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 19-08-2025 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Die spelen lang niet zo ver naar voren met de verdediging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
Stimulate14 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

Toch is Blind nooit een goede 6 geweest. Er is wel eerder gesproken Blind op 6, ook wel geprobeerd. Maar die plek ligt hem minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Iedereen heeft het ook over snelheid. Maar het gaat ook over inhoud. Zeg van Henderson wat je wil maar die gast ging wel de hele wedstrijd. Vraag me af of Blind dat nog kan als 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Trishul schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:53:
[...]

Precies. En daarbovenop lijkt Berghuis altijd te moeten spelen, nog zo'n speler waar je niks aan hebt zonder bal. Tegen GAE deed hij zelfs op een afstand van 1 meter van de bal in bezit van GAE niks, echt absurd.

Dan zit je straks met 2 spelers die niet lopen of druk zetten, de horror.
Klaassen is defensief ook zeer zwak. Denk nog als in de f'jes dat je naar voren moet rennen en scoren. En dat dat alles is wat bij voetbal hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:56:
Mannsverk vermoedelijk op huurbasis naar Praag. Heeft het door blessures niet waar kunnen maken bij Ajax, maar voor mijn gevoel ook nooit een echte kans gehad. Ga hem niet perse missen, maar wie weet wat hij had kunnen betekenen mits fit.
Mannsverk heeft de laatste 15 wedstrijden van 2023/24 in de basis gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kist schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:59:
[...]

Klaassen is defensief ook zeer zwak. Denk nog als in de f'jes dat je naar voren moet rennen en scoren. En dat dat alles is wat bij voetbal hoort.
Zeker, hij maakt elke wedstrijd als 6 veel fouten. Hij gaf zelfs toe na afloop van de wedstrijd tegen GAE voor de camera dat hij fouten had gemaakt.

Tijd begint te dringen voor een goede 6. Misschien dan toch Baas proberen op 6. Wijndal tijdelijk vervangen door Rosa dan maar.
Ik ben ervan overtuigd dat het weghalen van Berghuis en Wijndal uit de basis quick wins zijn. Als Klaassen ook nog vervangen kan worden is dat nog beter. Evt. kan hij gebruikt worden als valse 9, maar niet op 10 want daar hoort Oscar te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:00:
[...]

Mannsverk heeft de laatste 15 wedstrijden van 2023/24 in de basis gestaan.
oeps. Maar misschien zegt het wel iets dat me dat niet is bijgebleven.
Aan de andere kant, dat was wel de betere helft van dat seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:30
Had liever gehad dat mansverk was gebleven en een kans kreeg op 6.
Want mokio komt voorlopig te kort, misschien word het als 6 nooit wat.

En aub geen blind.
Vind het qua Scouting toch wel armoe dat ze aankomen met Alvarez of Blind

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:58:
Had liever gehad dat mansverk was gebleven en een kans kreeg op 6.
Want mokio komt voorlopig te kort, misschien word het als 6 nooit wat.

En aub geen blind.
Vind het qua Scouting toch wel armoe dat ze aankomen met Alvarez of Blind
Op de blauwe ogen van Tim Duijn van VI is Blind geen optie voor 6.
Alvarez is aangeboden door v. Kooperen.
De transfervrije Matic is aangeboden door zijn zaakwaarnemer.

De namen die op de scoutinglijstjes staan lees je vooralsnog niet in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:13:
[...]

Op de blauwe ogen van Tim Duijn van VI is Blind geen optie voor 6.
Alvarez is aangeboden door v. Kooperen.
De transfervrije Matic is aangeboden door zijn zaakwaarnemer.

De namen die op de scoutinglijstjes staan lees je vooralsnog niet in de media.
Klopt en het schijnt dat ze flink scouten in Spanje.
Een van de droom kandidaten zou Blanco zijn van Real Madrid B, maar zulke spelers kun je niet makkelijk losweken.

Ajax heeft ook een hele interessante jonge 6 overgenomen uit de Barça jeugd trouwens, Eloi Gomez. Die mocht weg omdat hij niet aan spelen toe gaat komen natuurlijk met al die middenvelders daar. Maar ik denk dat hij dit seizoen zal aansluiten bij Jong Ajax, Ajax 1 komt nog een beetje te vroeg, hij is 16 of 17 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Goh, Forbs doet het weer prima bij Club...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:39:
Omdat hij nu niet vanaf dag één door de media de grond wordt ingeboord en deel uit maakt van een beladen transferperiode door een gemankeerd TD’er, om nog maar te zwijgen van alle commotie rondom Ajax.

Vertrouwen of het gebrek er aan doet rare dingen met voetballers. Het zal mij niet verbazen dat een groot deel van de vergruisde spelers die moesten vertrekken prima voetballers blijken te zijn bij hun nieuwe club.

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 20-08-2025 10:51 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:39:
Verbaasd mij niks, je kon wel zien dat hij talent had maar dat het om een of andere reden er niet uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Hoe zijn de financien van PSV? Want las dat ze nu mogelijk Zirkzee willen huren, maar die zal vast geen salaris hebben bij United en kan mij ook niet voorstellen dat een Perisic of Plea lage salarissen hebben met hun staat van dienst. Veerman en Schouten zullen vast ook wel redelijk wat verdienen met hoe lang die bij PSV zitten en hoe grote rol zij hebben. Neemt PSV nou veel risico in hun budget met gok op CL/kampioenschap of hebben ze genoeg reserves dat dit allemaal kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze Zirkzee willen huren als Pepi bijna weer fit is. Zirkzee zal niet voor de bank komen en Pepi op de bank zetten is nogal kapitaalvernietiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:03:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze Zirkzee willen huren als Pepi bijna weer fit is. Zirkzee zal niet voor de bank komen en Pepi op de bank zetten is nogal kapitaalvernietiging.
Plea wordt toch pas eind dit jaar mogelijk begin volgend jaar terug verwacht? En alleen Pepi als spits voor aantal maanden is natuurlijk wel gevaarlijk, ook omdat hij net terug komt van lange blessure en dus mogelijk (nog) niet veel hele wedstrijden kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:02:
Hoe zijn de financien van PSV? Want las dat ze nu mogelijk Zirkzee willen huren, maar die zal vast geen salaris hebben bij United en kan mij ook niet voorstellen dat een Perisic of Plea lage salarissen hebben met hun staat van dienst. Veerman en Schouten zullen vast ook wel redelijk wat verdienen met hoe lang die bij PSV zitten en hoe grote rol zij hebben. Neemt PSV nou veel risico in hun budget met gok op CL/kampioenschap of hebben ze genoeg reserves dat dit allemaal kan?
Maar er zijn met De Jong, Tilman, Lang, Bakayoko, Boscagli en Benitez ook nog al wat grootverdieners vertrokken. Reken ik Kasdrop en Malacia niet mee omdat ik die constructie niet ken. Peresic was er vorig seizoen ook al natuurlijk.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:50:
[...]

Omdat hij nu niet vanaf dag één door de media de grond wordt ingeboord en deel uit maakt van een beladen transferperiode door een gemankeerd TD’er, om nog maar te zwijgen van alle commotie rondom Ajax.

Vertrouwen of het gebrek er aan doet rare dingen met voetballers. Het zal mij niet verbazen dat een groot deel van de vergruisde spelers die moesten vertrekken prima voetballers blijken te zijn bij hun nieuwe club.
2x basis, 4x invaller in 7 wedstrijden. Tot dus ver niet meer dan een rotatiespeler.

Van alle door Mislintat aangetrokken en weer vertrokken spelers speelt alleen Mikautadze basis op een niveau beter of gelijk aan de top Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Stade Rennes weet inmiddels welk bedrag Ajax verlangt: inclusief bonussen 25 miljoen euro én een percentage bij doorverkoop. Een akkoord lijkt aanstaande.
Aldus de T: https://www.telegraaf.nl/...-aanstaande/84717634.html

Er zal dus nog een spits bij moeten. Hopelijk 1 die wel kan voetballen en scoren en dan Weghorst lekker op de bank en als pinchhitter. In die rol zie ik nog wel toegevoegde waarde. Absoluut geen basismateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:06:
[...]

Plea wordt toch pas eind dit jaar mogelijk begin volgend jaar terug verwacht? En alleen Pepi als spits voor aantal maanden is natuurlijk wel gevaarlijk, ook omdat hij net terug komt van lange blessure en dus mogelijk (nog) niet veel hele wedstrijden kan spelen
Dat je een backup nodig hebt lijkt me logisch. Maar je wil ook niet in de situatie komen dat je 2 spelers hebt die zo'n beetje de beste 2 uit je selectie zijn die op dezelfde plek spelen terwijl er maar ruimte is voor 1. En al helemaal niet als het je spits is.
Zirkzee gaat nooit naar PSV om daar op de bank te gaan zitten. Daar heeft ie meer dan genoeg andere opties voor waar ie wel veel gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:43

Dat weet niemand, maar Blind sr. zit ook bij Girona in de RvB.. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEightyFive schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Aldus de T: https://www.telegraaf.nl/...-aanstaande/84717634.html

Er zal dus nog een spits bij moeten. Hopelijk 1 die wel kan voetballen en scoren en dan Weghorst lekker op de bank en als pinchhitter. In die rol zie ik nog wel toegevoegde waarde. Absoluut geen basismateriaal.
Hoeveel is 40% van 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Dan reken je nog optimistisch want 25 is inclusief bonussen. Maar met alleen Weghorst gaan we ook niet ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
LoneRanger schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Maar er zijn met De Jong, Tilman, Lang, Bakayoko, Boscagli en Benitez ook nog al wat grootverdieners vertrokken. Reken ik Kasdrop en Malacia niet mee omdat ik die constructie niet ken. Peresic was er vorig seizoen ook al natuurlijk.
Oh ja dat is natuurlijk zo, maar was het salarishuis vorig jaar dan niet al enorm? Je neemt zo wel enig risico, zoals op moment duidelijk te zien is bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Een jonge ambitieuze spits voor rond de €10m moet wel op te halen zijn in Oost-Europa, Zuid-Amerika, Afrika of Scandinavië.
Edvardsen zou ook nog kunnen spelen in de spits eventueel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Trishul schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:01:
Dit is toch armoe troef als Ajax zijnde? ;w
Je mag toch hopen dat er uiteindelijk gewoon een degelijke spits loopt. Ik snap dat het financieel een uitdaging wordt maar dit is wel heel triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:12
Trishul schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:01:
Een jonge ambitieuze spits voor rond de €10m moet wel op te halen zijn in Oost-Europa, Zuid-Amerika, Afrika of Scandinavië.
Behalve dat er geen 10 miljoen over blijft, prioriteit is eerst een verdedigende middenvelder, wat evt over blijft gaat naar een spits.

Ik verwacht dat Ajax het met Weghorst en Konadu gaat doen...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:03:
[...]

Je mag toch hopen dat er uiteindelijk gewoon een degelijke spits loopt. Ik snap dat het financieel een uitdaging wordt maar dit is wel heel triest.
Dan beter gewoon niet verkopen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Wellicht tijd dat ik mijn kicksen weer uit het vet trek en bij Ajax in de spits ga spelen.
Ff overleggen welk bedrag mijn leidinggevende verlangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:11:
[...]

Behalve dat er geen 10 miljoen over blijft, prioriteit is eerst een verdedigende middenvelder, wat evt over blijft gaat naar een spits.

Ik verwacht dat Ajax het met Weghorst en Konadu gaat doen...
Geloof ik niks van. Dan zullen ze op z'n minst een speler gaan huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:12:
Wellicht tijd dat ik mijn kicksen weer uit het vet trek en bij Ajax in de spits ga spelen.
Ff overleggen welk bedrag mijn leidinggevende verlangt
3 tientjes en een bos wortelen werd me net ingefluisterd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
JEightyFive schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:03:
[...]

Het is natuurlijk niet ideaal, maar zou een optie kunnen zijn. Ik zie Edvardsen in de punt van de aanval tussen Godts en Moro meer doelpunten maken dan Konadu bijvoorbeeld.

Eventueel is voor die positie Traore ook nog een optie.
Maar ik ben het ermee eens dat het niet ideaal is, de spoeling in de spits is zo erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:22:
[...]

Het is natuurlijk niet ideaal, maar zou een optie kunnen zijn. Ik zie Edvardsen in de punt van de aanval tussen Godts en Moro meer doelpunten maken dan Konadu bijvoorbeeld.

Maar ik ben het ermee eens dat het niet ideaal is, de spoeling in de spits is zo erg dun.
Dan geef je bij voorbaat het kampioenschap (en 2e plek) al op, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:43
Als het echt Weghorst en Konadu met Traore als backup gaat worden op 9 gaat het weer een heel lang frustrerend seizoen worden vrees ik. Weghorst gaat echt wel zn goals maken, maar voetballend blijft het gewoon pijn aan je ogen doen. Konadu is voor zover ik dat nu kan beoordelen niet goed genoeg en Traore, tja Traore blijft Traore.
Moet echt een spits bij als Brobbey echt weggaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:22:
[...]

Edvardsen is geen spits
Traore is geen spits
Konadu is hooguit een reserve spits op dit moment.
Weghorst is op zijn best als pinchhitter. Als starter gewoon matig.

Er is geen spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
toolkist schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:39:
[...]

Dan geef je bij voorbaat het kampioenschap (en 2e plek) al op, wat mij betreft.
Dat is al opgegeven met het aanstellen van Heitinga.
Op het moment dat je als Ajax zijnde Heitinga, onbewezen trainer nummer zoveel, aanstelt, weet je dat de ambities laag liggen. Natuurlijk speelt ook het old boys netwerk rond Ajax mee, maar Heitinga als trainer, dan ga je niet voor het kampioenschap.

Een stevige nummer 6 zie ik nu als prioriteit, maar in de aanval zit je dan met een probleem. Om te beginnen worden de spelers die je al hebt, niet gebruikt en daarnaast ontbreekt het aan een technische afmaker. Als Ajax echt geen geld gaat herinvesteren in de spits dan zul je het moeten doen met de middelen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
PolarBear schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

Edvardsen is geen spits
Traore is geen spits

Er is geen spits.
Ben het met je eens hoor, maar als Ajax niet wil herinvesteren in de spits positie, dan zijn dat de alternatieven. Uiteraard niet ideaal en al helemaal CL onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
PolarBear schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

Edvardsen is geen spits
Traore is geen spits

Er is geen spits.
Weghorst is een prima spits. Je zult wel naar zijn kwaliteiten moeten gaan spelen dan. Dat wil zeggen, zorgen dat de aanvoer is geregeld :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

Ik geloof best dat Weghorst basis kan zijn, maar zoals gezegd moet de aanvoer er wel zijn. Hij moet niet in de bal komen net over de middenlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:43:
[...]

Weghorst is een prima spits. Je zult wel naar zijn kwaliteiten moeten gaan spelen dan. Dat wil zeggen, zorgen dat de aanvoer is geregeld :)
Ja en als je dat gaat doen dan scoort Weghorst er ook nog maar 5 of 6 in een seizoen. Het spelletje van Weghorst is namelijk prima te verdedigen door een tegenstander die zich voorbereid. Je hebt dan ook niet meer het voordeel van een frisse Weghorst die de laatste 15 min invalt, hij heeft er dan ook een hele wedstrijd op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
PolarBear schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Ja en als je dat gaat doen dan scoort Weghorst er ook nog maar 5 of 6 in een seizoen. Het spelletje van Weghorst is namelijk prima te verdedigen door een tegenstander die zich voorbereid. Je hebt dan ook niet meer het voordeel van een frisse Weghorst die de laatste 15 min invalt, hij heeft er dan ook een hele wedstrijd op zitten.
Idd, je zag dat eigenlijk al tegen Telstar. Moro gaf hem toch een aantal keer mooi voor, maar Weghorst was telkens makkelijk te verdedigen. Hij is bijna 2 meter lang, maar toch kunnen verdedigers korter dan hij hem prima verdedigen wegens gebrek aan snelheid, lenigheid en redelijk eenvoudig uit balans te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:20:
[...]

Ben het met je eens hoor, maar als Ajax niet wil herinvesteren in de spits positie, dan zijn dat de alternatieven. Uiteraard niet ideaal en al helemaal CL onwaardig.
Dan is het alternatief Brobbey niet verkopen. De oplossing kan soms zo makkelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:00:
[...]

Dan is het alternatief Brobbey niet verkopen. De oplossing kan soms zo makkelijk zijn.
Ik denk dat Brobbey het wel kan maar heeft het afgelopen seizoen als een vaatdoek gespeeld, alleen nog maar hangen tegen je directe tegenstander en is op een zijspoor gezet door Heitinga (al dan niet door de vertrekwens?).

Ik denk dat je 100x meer hebt in Brobbey nog een keer aan de gang proberen te krijgen dan dat (weer) met Wijndal te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Ik hoop het, zoals @PolarBear ook aangeeft, Brobbey aan de praat krijgen heb je meer aan en meer potentie in dan een Wijndal.
Brobbey hoeft van mij zeker niet weg, maar als hij zelf wil en het €25M oplevert, dan is hij lastig houdbaar. Aan de andere kant verdient hij in Amsterdam ook royaal en heeft hij zijn familie om de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

Dit. Ik ben absoluut niet tegen een verkoop van Brobbey, integendeel, maar dan moet er wel een eerste spits gehaald worden als vervanging.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 34 ... 85 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken