[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:40
toolkist schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

Itakura, Hato was verdedigend echt niet sterk.
Godts was de afgelopen half jaar 3x niks, Moro moet nog wennen maar heet bij Spanje <21 al laten zien een prima speler te zijn.

Dan heb je dus 4 versterkingen, in de basis, en idd 1 verzwakking (Henderson>wie dan ook in de huidige selectie).
Al mrt al dus prima versterkt.
Je hebt liever Itakura dan Hato? Bijzonder.

Godts was vorig seizoen een lichtpuntje.
Moro doet het leuk bij Spanje <21, maar dit is grote mannen voetbal. Kapitaalvernietiging ook want nu zit Godts op de bank.

Verder zijn er een boel miskopen verkocht, maar er is nog heel weinig terug gehaald. Kroes had beter een goede 6 kunnen halen.

Prima versterkt lijkt me dus een vrij rooskleurige omschrijving van deze selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Gonadan schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

We eindigden afgelopen seizoen met dit niveau, qua selectie is er goed opgeruimd maar vrij laat ingekocht en je kunt ook nog niet zeggen dat de kwaliteit daarvan nu ineens wel op het niveau ligt wat we normaal gesproken na willen streven.
Wat maakt dan dat je nu ineens een stuk beter zou moeten kunnen verwachten? Jij hebt toch ook gezien hoe het zit met financiën en mogelijkheden? Misschien zijn Heitinga en Keizer wel zo goedkoop dat je daardoor ineens Gloukh en Itakura wel kon betalen. ;)

Telstar zal iedereen het over eens zijn dat het niet goed genoeg was. Maar vandaag was al een pak beter en sowieso meer aanvallende druk dan vorig jaar. Tegen een GAE moet je tegenwoordig gewoon je best doen, vraag maar aan PSV. Dus ja, bij Telstar zei ik gauw vergeten, bij GAE zie ik wel wat lichtpuntjes maar we zijn er nog lang niet. Zolang de lijn echter maar stijgend blijft hebben we nog wat te hopen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik verwacht ook een Ajax van een veel hoger niveau dan dit. Dit is niet de lat die ik als fan wil hanteren. Maar er is nu eenmaal een verschil tussen de lat die je wil hanteren en de lat die je kunt hanteren, op dit moment een groot verschil. En dan heb ik niet zoveel met alleen maar negatief blijven doen, daar word je zelf niet vrolijk van. Het lijkt bij sommigen wel dat Ajax überhaupt niets meer goed kan doen zolang Heitinga daar nog zit,
Mooi verwoord. Amper versterkingen, maar wel wonderen verwachten van Heitinga is gewoon niet realistisch. Er waren vandaag al betere fases te zien ten opzichte van vorige week.
Hopelijk staat het over 4 weken beter als de CL begint. Al draaide Feyenoord vorig seizoen ook niet en vaak in de CL wel. Dat is uiteindelijk toch het podium waar je spelers meer waard worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:22

gws24

Thinking is hard!

Advizor schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:30:
[...]

Op de CV positie ben ik het eens met toolkist, daar vond ik Hato gewoon niet heel goed. Op linksback echter ben je met Wijndal tov Hato er wel op achteruit gegaan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
gws24 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:52:
[...]
Op de CV positie ben ik het eens met toolkist, daar vond ik Hato gewoon niet heel goed. Op linksback echter ben je met Wijndal tov Hato er wel op achteruit gegaan.
Heel Ajax moet terug naar de tekentafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:57
Advizor schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:39:
[...]

Mooi verwoord. Amper versterkingen, maar wel wonderen verwachten van Heitinga is gewoon niet realistisch. Er waren vandaag al betere fases te zien ten opzichte van vorige week.
Hopelijk staat het over 4 weken beter als de CL begint. Al draaide Feyenoord vorig seizoen ook niet en vaak in de CL wel. Dat is uiteindelijk toch het podium waar je spelers meer waard worden.
Ik verwacht zeker geen wonderen. Maar wel een trainer die meer bezig is met maximaliseren. Je hoort nu al verhalen dat de vele persoonlijke aandacht en de scherpe oog voor details van Farioli is weggevallen. En dat is met deze uiterst matige groep wel belangrijk.

Ik neem Heitinga ook niet kwalijk dat die is ingestapt. Maar dat je als bestuur vorig jaar voor een heel getalenteerde coach met meerdere jaren en heel veel realiteitszin en gigantische werkethos ging, en nu voor 15 in een dozijn Heitinga snap ik niet.

Kan Heitinga verder niks aan doen. Maar een trainer is met een matige staat van een club belangrijker dan als alle andere facetten fantastisch op orde zijn. Ajax kan zich eigenlijk geen missers veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:49
Als je bij Ajax werkt draait het maar om een ding heb ik het idee. Jezelf boven de club en zijn historie te stellen. Zo’n Alex Kroes wat heeft ie nou gepresteerd buiten te roepen dat ie de puinzooi van Mislintat moet opruimen.

Je haalt helemaal niks je geeft je trainer geen garanties terwijl ik er echt van overtuigd ben dat Farioli het bij het juiste eind had, en uiteindelijk ook goed heeft gezien dat ie weg moest wezen daar.

4de plek kunnen we blij zijn en de playoffs van de CL onhaalbaar…

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Amper versterkingen zijn niet mijn woorden, maar we zijn nog lang niet waar het moet zijn.
Het is te hopen dat de komende weken iedereen fit is en de staf kan werken naar een logische basis en automatismen inslijten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:13:
[...]

Ik verwacht zeker geen wonderen. Maar wel een trainer die meer bezig is met maximaliseren. Je hoort nu al verhalen dat de vele persoonlijke aandacht en de scherpe oog voor details van Farioli is weggevallen. En dat is met deze uiterst matige groep wel belangrijk.

Ik neem Heitinga ook niet kwalijk dat die is ingestapt. Maar dat je als bestuur vorig jaar voor een heel getalenteerde coach met meerdere jaren en heel veel realiteitszin en gigantische werkethos ging, en nu voor 15 in een dozijn Heitinga snap ik niet.

Kan Heitinga verder niks aan doen. Maar een trainer is met een matige staat van een club belangrijker dan als alle andere facetten fantastisch op orde zijn. Ajax kan zich eigenlijk geen missers veroorloven.
Dit ben ik weer helemaal met je eens. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:25
Tja, ik ben ook geen fan van Heitinga. Echt zo'n coach waarvan je denkt, waarom stel je die aan? Hoe gaat die dit elftal en de spelers beter maken? Maar als ik het team zie, dan vind ik het vooralsnog misschien wel minder dan vorig jaar kwalitatief gezien. En dat heeft meer te maken met aankoopbeleid. Wellicht dat het wel beter gaat draaien wanneer men op elkaar ingespeeld is, maar voorlopig moet er zowel voorin als op het middenveld nog een echt goede speler bij.

Farioli begon vorig jaar overigens ook wisselvallig, en dat stabiliseerde na een aantal wedstrijden. Maar vorig jaar heeft hij veel geroteerd in de Europa League en de beker met name om het resultaat in de competitie te maximaliseren. Maar als je CL speelt kun je dat niet doen. En dat is een tweede horde, dat heeft niet alleen met kwaliteit maar ook met diepte te maken in de selectie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:31
DutchOwnage schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:02:
Mooie aanval man. Echt een leuke ploeg dar Go Ahead.
Ja Go ahead verdient echt pluimen voor hun beleid.
Als je kijkt waar die 5 jaar geleden oid stonden en waar nu... Echt top.

Ajax had de kansen gewoon af moeten maken maar dat scheen nogal moeilijk te gaan.

Wijndal en moro... Het mag wel iets beter

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 17-08-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33

Sagat

Is pappa x2!

LZ86 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Als de beste man effectief met zijn kansen om was gegaan had ie er gisteren nog 2 ingelegd.
Hij heeft teveel tijd en kansen nodig om een schot te produceren.

Hij heeft inmiddels best lang de tijd gehad, ja natuurlijk zijn de flanken waardeloos qua aanvoer met FC Moussa en aan de andere kant een jong gassie die nog zeer wisselvallig is, maar hij heeft ook al opgelegde kansen gemist die hij gewoon had moeten maken.
Het was een bericht met een knipoog. Ueda lijkt me sympathieke gast en hij werkt hard. Maar hij scoort (als hij er meer dan 15 maakt dit seizoen lees dan scoorde) te weinig en is niet balvast. Eerste balcontact ook vaak matig en wordt makkelijk van de bal gezet. Ik hoopte al dat hij verkocht ging worden toen Slot wegging. Maar hij lijkt dus wel te klikken met Stein want de buitenspelers heeft hij idd niet veel aan…

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Ihattaren blijft een fijne speler met een geweldige linker poot. Ik hoop dat hij dit seizoen weer een stap kan maken naar de topclubs, want daar hoort ie met zijn kwaliteiten gewoon thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Laatst online: 06-10 11:38
Gister dan Ajax maar eens aangezet voor het eerst dit seizoen, maar jeetje. Moest Farioli hiervoor wijken? :')
Nou, nou, wat hebben we kunnen genieten van dat aanvallende Ajax zeg. Poe, poe. Ik ben nog steeds aan het bijkomen ervan. Ik denk dat de rest van de Eredivisie wel de bibbers krijgt van dit flitsende Ajax.
Met Moro en Gloukh erbij had Farioli hier wel aan kunnen tippen hoor. Wat een ongekend wanbeleid zeg |:(

Er moeten eigenlijk echt nog versterkingen bij. Een 6 sowieso, maar wat mij betreft ook een spits. Weghorst kan ook echt niet. Ik weet niet welke minuut het was maar ergens tweede helft had ie toch behoorlijk wat vrijheid, om vervolgens die bal met links het land uit te schieten. Alsjeblieft, hou op, schei uit. Dit is toch Ajax onwaardig. Vertrouwen in Brobbey heb ik ook niet. Als we het hiermee moeten gaan doen dit seizoen dan benijd ik de seizoenkaarthouders niet.

Itakura debuteerde oké. Ben benieuwd wat hij samen met Sutalo kan centraal. Op papier best een aardig centrum. De backs, waardeloos. Wijndal niks, Gaaei had het niet, Rosa, tsja. Regeer is geen back maar dat weigert Heitinga ook in te zien.
Klaassen, Berghuis, het kan niet meer. Als Berghuis ook maar 3 stappen achter een back aan moet zetten dan is hij al gezien. Het is geen Messi die zich dat kan permitteren doordat hij garant staat voor 50 goals per seizoen. Klaassen, scoort weer eens de 1-0 maar is later zijn man ook volledig kwijt dus die 1-0 wordt eigenlijk weer ongedaan gemaakt.
Het wordt echt tijd om door te selecteren. Klaassen eruit, Gloukh erin. Berghuis eruit en van mijn part Edvardsen erin. Die legt er tenminste wat energie in. Traore hoef ik al helemaal niet meer te zien.
Wat mij betreft spelen we met een middenveld bestaande uit Taylor, Gloukh en Mokio maar, zoals gezegd, er moet echt een (ervaren) 6 bij. Nu al leunen op Mokio lijkt me geen goed idee. Godts begon ook goed maar je ziet gewoon dat je nog niet op dat soort jongens moet willen leunen.

Komende zondag moet je winnen en mag eigenlijk geen probleem opleveren als je kijkt naar de huidige staat van Heracles. Ik ben benieuwd wat er op de mat gelegd wordt als men weer een week verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
JEightyFive schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:33:
Gister dan Ajax maar eens aangezet voor het eerst dit seizoen, maar jeetje. Moest Farioli hiervoor wijken? :')
Nou, nou, wat hebben we kunnen genieten van dat aanvallende Ajax zeg.
En bedenk dan maar eens hoe het er uit gaat zien met Alvarez de breker. Daar wordt het voetbal echt niet beter van.

Gekke berichten ook dat Ajax zoekt naar een financiële constructie (naar verluidt hoeft Ajax alleen het salaris van 6 miljoen over te nemen, Ajax wil de helft daarvan als huur boeken) om het mogelijk te maken terwijl je een veel betere 6 zomaar hebt laten gaan.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Farioli is zelf met de staart tussen de benen verdwenen toen hij zich realiseerde dat de financiële situatie niet ineens magischerwijs beter was geworden. Die wist ook wel dat vorig seizoen een ongekend verrassend goede flow was en dat het pad naar succesvol aanvallend voetbal erg lang en moeilijk gaat zijn. Als hij had gewild zat hij er nog.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:38:
Gekke berichten ook dat Ajax zoekt naar een financiële constructie (naar verluidt hoeft Ajax alleen het salaris van 6 miljoen over te nemen, Ajax wil de helft daarvan als huur boeken) om het mogelijk te maken terwijl je een veel betere 6 zomaar hebt laten gaan.
De constructie voor die veel betere 6 was nog veel gekker bij mijn weten, dus ik snap ook wel dat ze daar vanaf wilden. Om eerlijk te zijn maakt het mij weinig uit wat voor zes het nu wordt, als het maar een goede is die rust brengt en de boel organiseert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:45:
[...]

De constructie voor die veel betere 6 was nog veel gekker bij mijn weten, dus ik snap ook wel dat ze daar vanaf wilden. Om eerlijk te zijn maakt het mij weinig uit wat voor zes het nu wordt, als het maar een goede is die rust brengt en de boel organiseert.
Daar heb ik dan weer niets over gelezen. Toch vooral een voor Ajax anno nu begrippen een erg hoog salaris?

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:44:
[...]

Farioli is zelf met de staart tussen de benen verdwenen toen hij zich realiseerde dat de financiële situatie niet ineens magischerwijs beter was geworden. Die wist ook wel dat vorig seizoen een ongekend verrassend goede flow was en dat het pad naar succesvol aanvallend voetbal erg lang en moeilijk gaat zijn. Als hij had gewild zat hij er nog.
Ik heb ook geen idee waar het ophemelen van de ex-trainer vandaan komt? Het beton voetbal was niets, en ik zal het Europees avontuur laten lopen omdat je kampioen kon worden, nooit vergeten. Gelukt is het niet, en wij stonden in ons hemd als Nederlanders.

Waar was hij nu precies goed in? Discipline? Leuk, maar je gaat dat nooit volhouden, en was genoeg terecht kritiek op. Weghorst kon bijvoorbeeld niet twee wedstrijden achter elkaar spelen, stel je voor.

Verder is het pas de tweede(?) wedstrijd van Heitinga. Gisteren heeft onze spits niet goed gespeeld bij Arsenal, maar het was dus zijn eerste echte wedstrijd. Misschien zijn mensen te verwend en moeten ze eens kijken of ze zelf de eerste dagen op hun werk alles goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
HollowGamer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:53:
[...]

Ik heb ook geen idee waar het ophemelen van de ex-trainer vandaan komt? Het beton voetbal was niets, en ik zal het Europees avontuur laten lopen omdat je kampioen kon worden, nooit vergeten. Gelukt is het niet, en wij stonden in ons hemd als Nederlanders.

Waar was hij nu precies goed in? Discipline? Leuk, maar je gaat dat nooit volhouden, en was genoeg terecht kritiek op. Weghorst kon bijvoorbeeld niet twee wedstrijden achter elkaar spelen, stel je voor.

Verder is het pas de tweede(?) wedstrijd van Heitinga. Gisteren heeft onze spits niet goed gespeeld bij Arsenal, maar het was dus zijn eerste echte wedstrijd. Misschien zijn mensen te verwend en moeten ze eens kijken of ze zelf de eerste dagen op hun werk alles goed doen.
Hij heeft het maximale uit een spelersgroep gehaald die een jaar eerder nog met hangen en wurgen een plek om Europees voetbal gehaald had. Bijna kampioen geworden, het onmogelijk geachte na het historisch slechte seizoen ervoor.
Het voetbal was, op enkele wedstrijden na, inderdaad niet best, maar wees eerlijk: jij hebt er vertrouwen in dat Heitinga over, pak 'm beet, 10 wedstrijden wel mooi verzorgd aanvallend voetbal speelt met hoge druk? En meedoet om de bovenste plekken? Met Weghorst in de spits?

Ajax zit in een moeilijke financiële positie. Als ik dan mag kiezen, kies ik liever voor de trainer die het beste resultaat eruit sleept en zo de financiën weer op orde kunnen komen, dan voor de trainer die lekker popiejopie roept te zullen aanvallen en 18 kansen aan f*cking Telstar weggeeft en waarmee je aan het eind van de rit weer blij mag zijn met deelname aan de Conference League. Daarmee kom je echt verder ja.

Heitinga heeft al eerder een periode de kans gehad en ook dat hield niet over. Mijn mening is dus niet gebaseerd op enkel deze 2 wedstrijden. Een jaar meelopen onder Slot gaat echt geen wereld van verschil maken.

Edit:
En dan lees je dat Utrecht Haller overneemt.
Als ik dan had mogen kiezen tussen hem, Weghorst en Brobbey had ik het wel geweten. Goede aanwinst voor Utrecht zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 18-08-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:44
Sagat schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:57:
[...]
want de buitenspelers heeft hij idd niet veel aan…
Tegenwoordig hebben alle spitsen niks aan de buitenspelers vroeger speelde ze in dienst van voorzetjes en zo

Je heb meer aan backs die opkomen die gooien de bal wel in de 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:13
JEightyFive schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Hij heeft het maximale uit een spelersgroep gehaald die een jaar eerder nog met hangen en wurgen een plek om Europees voetbal gehaald had.
Hij heeft een zo goed als zekere landstitel in de laatste wedstrijden door het putje gespoeld (4x puntverlies in de laatste 5 speelrondes tegen vooral matige ploegen, en dan een punt tekort komen). Wat is daar maximaal aan?

Ben geen fan van Heitinga, maar het is onterecht hoe die na slecht spelen en toch winnen in eerste wedstrijd tegen Telstar al compleet afgemaakt wordt. En al helemaal hoe Farioli vervolgens onterecht op een voetstuk wordt geplaatst met zijn betonvoetbal, mazzel dat psv ff compleet instorte en vervolgens de ECL en de titel vergooien.
Als ik dan had mogen kiezen tussen hem, Weghorst en Brobbey had ik het wel geweten. Goede aanwinst voor Utrecht zeg.
16 wedstrijden, 4 doelpunten afgelopen seizoen bij Utrecht en was voor de rest ook kleurloos. Was ooit een geweldige speler, maar na zijn ziekte helaas nooit meer in de buurt gekomen van dat niveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40
Utrecht neemt Haller definitief over
https://nos.nl/artikel/25...initief-over-van-dortmund

Voor Utrecht dikke prima. Als subtopper een gedegen spits kunnen pakken lijkt me een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Sempy schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:48:
[...]

Hij heeft een zo goed als zekere landstitel in de laatste wedstrijden door het putje gespoeld (4x puntverlies in de laatste 5 speelrondes tegen vooral matige ploegen, en dan een punt tekort komen). Wat is daar maximaal aan?

Ben geen fan van Heitinga, maar het is onterecht hoe die na slecht spelen en toch winnen in eerste wedstrijd tegen Telstar al compleet afgemaakt wordt. En al helemaal hoe Farioli vervolgens onterecht op een voetstuk wordt geplaatst met zijn betonvoetbal, mazzel dat psv ff compleet instorte en vervolgens de ECL en de titel vergooien.

[...]

16 wedstrijden, 4 doelpunten afgelopen seizoen bij Utrecht en was voor de rest ook kleurloos. Was ooit een geweldige speler, maar na zijn ziekte helaas nooit meer in de buurt gekomen van dat niveau.
Als je voor het seizoen had gezegd dat hij mee zou doen om de titel en 2e zou worden had iedereen je weggelachen. In die zin is het zeker maximaal. Dat men zo in elkaar is gestort met zo'n voorsprong is vrij bizar maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het seizoen simpelweg te lang is geweest. Vergeet niet hoe vroeg ze al begonnen zijn met de voorrondes om Europees voetbal. Helaas gingen ze voor de finish op hun bek.

Ik moet het nog maar zien of Heitinga überhaupt in de buurt gaat komen van de tweede plek. Ik hoop het, maar ik zou niet weten waar het op gebaseerd moet zijn. Niet op zijn eerdere prestaties in ieder geval.

En v.w.b. Haller: 4 goals in 16 wedstrijden is nog altijd een beter moyenne dan dat van Brobbey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:13
JEightyFive schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:56:
Helaas gingen ze voor de finish op hun bek.
Voor de kerst een hele boel keer op hun bek en de laatste paar wedstrijden ook. Matig seizoen met door veel mazzel (psv bedankt) een strohalm op de laatste speeldag. Fijn voor CL-miljoenen, voor de rest seizoen en Farioli snel vergeten.
En v.w.b. Haller: 4 goals in 16 wedstrijden is nog altijd een beter moyenne dan dat van Brobbey.
Het feit dat je een nog slechtere spits hebt lopen, maakt Haller niet opeens een goede aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
HollowGamer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:53:
Misschien zijn mensen te verwend en moeten ze eens kijken of ze zelf de eerste dagen op hun werk alles goed doen.
Het is ook zijn eerste periode en de oefenwedstrijden. Geen lijn te ontdekken. Deze twee wedstrijden bevestigen hetgeen iedere supporter al dacht. Een jaar geleden was hij niet goed genoeg en een jaartje ballen rapen bij de training van Slot verandert dat echt niet.

Als je dan toch de metafoor werk wil maken… dit is als de 23 jarige junior promoveren tot hoofd van je belangrijkste divisie. Het kan goed gaan maar waarschijnlijk is het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 18-08-2025 10:08 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Sempy schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:06:
[...]

Voor de kerst een hele boel keer op hun bek en de laatste paar wedstrijden ook. Matig seizoen met door veel mazzel (psv bedankt) een strohalm op de laatste speeldag. Fijn voor CL-miljoenen, voor de rest seizoen en Farioli snel vergeten.
Ik heb liever een matig seizoen waarin je kans maakt op de titel en de CL miljoenen binnenharkt dan een matig seizoen waarin je alsnog naar slecht voetbal zit te kijken en aan het eind van de rit weer blij mag zijn met deelname aan de Conference League.

De echte weerstand moet nog komen maar ik houd mijn hart vast, met name in de Champions League straks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Advizor schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:30:
[...]

Natuurlijk heb ik liever een CV die kan verdedigen, dan Hato die elk seizoen een stuk of 5-10 grote fouten maakt. Centraal achterin was hij gewoon niet goed.
Godts was vorig seizoen een lichtpuntje.
Moro doet het leuk bij Spanje <21, maar dit is grote mannen voetbal. Kapitaalvernietiging ook want nu zit Godts op de bank.
Godts niet gezien de 2e helft van het seizoen? Hoofd omlaag, klooien met de bal en bal kwijt. Elke.keer.weer.
Nou zou ik nog steeds geen linksbuiten gehaald hebben ivm dat je daar al 2 spelers hebt, maar goed Johnny wil per se Moro op links hebben terwijl je die volgens mij ook prima op rechts kan zetten. Daarnaast mag Moro toch wel iets meer tijd krijgen om te wennen dan 2 competitiewedstrijden, zeker?
Verder zijn er een boel miskopen verkocht, maar er is nog heel weinig terug gehaald. Kroes had beter een goede 6 kunnen halen.
De transferperiode is nog niet afgelopen, en creativiteit in de selectie had terecht prioriteit.
Prima versterkt lijkt me dus een vrij rooskleurige omschrijving van deze selectie.
Mag je vinden, we zullen zien.
Liefst zou ik meer gezien hebben maar het moet wel reëel blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:59:
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik verwacht ook een Ajax van een veel hoger niveau dan dit. Dit is niet de lat die ik als fan wil hanteren. Maar er is nu eenmaal een verschil tussen de lat die je wil hanteren en de lat die je kunt hanteren, op dit moment een groot verschil. En dan heb ik niet zoveel met alleen maar negatief blijven doen, daar word je zelf niet vrolijk van. Het lijkt bij sommigen wel dat Ajax überhaupt niets meer goed kan doen zolang Heitinga daar nog zit,
Als je als trainer vakkundig weet af te breken wat vorig jaar verreweg het grootste deel van de competitie goed ging, dan ja dan ga ik niet heel positief doen nee. Ik heb een hekel aan positief doen om het positief doen, als iets ruk is mag het gewoon gezegd worden.
Als iets daadwerkelijk goed is ook, alleen is dat tot nu toe bar weinig het geval. Het idee van meer druk op de tegenstander van Heitinga vind ik in principe een goed idee, maar niet als je daardoor met 1 lange bal achterin 1 op 1 komt zoals bv vorige week tegen Telstar. Tijdens de competitie zijn niet de momenten om dat te leren, hoogstens om te verfijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:50:

Voor Utrecht dikke prima. Als subtopper een gedegen spits kunnen pakken lijkt me een goed idee
Jans vond het niet nodig, een extra spits, dus ik snap niet dat ze hem halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ten opzichte van een dramatisch slechte wedstrijd tegen Telstar zat er verbetering in... nou da's knap 8)7
Als je in het begin de lat maar laag genoeg legt... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:39:
[...]

Jans vond het niet nodig, een extra spits, dus ik snap niet dat ze hem halen.
Is dit op basis van het studio sport interview? Want mijn afdronk was daar dat hij min of meer, niet op speculatie ging reageren? Min en Ohio, zijn redelijke spelers, maar een fitte/scherpe Haller is m.i (iig op dit moment) beter? Vond hem vorig seizoen alleen niet dusdanig goed dat hij het (neem ik aan) grote prijskaartje waard gaat zijn? Maar op papier logisch w.m.b.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:36
Enige lichtpuntje is wel dat de tweede helft gisteren een stuk beter was van Ajax.
Maar ik hoop dat er snel gestopt wordt met het opstellen van Wijndal en als het kan ook Berghuis.
Wijndal kan niet verdedigen, nog minder dan Gaaei zelfs. Dat zag je gisteren ook weer, zoveel geklungel links achterin, worstelen met de buitenspelers van GAE richting de eigen achterlijn. Taylor moest heel vaak hem uit de brand helpen.

Berghuis, ik zei het gisteren al, die man had een paar momenten in de wedstrijd dat hij helemaal niks deed op 1 meter afstand van de bal, in balbezit van GAE. Echt bizar, nog nooit gezien zoiets. Ik denk dat je beter Moro rechtsbuiten kan zetten met Gaaei of Rosa erachter. Moro en Rosa hebben notabene zolang met elkaar gespeeld op de flank bij hun vorige club!

Maar er zit zeker een stijgende lijn in. Met Oscar en Edvardsen erin draaide het een stuk beter. Nu maar afwachten wanneer de ideale opstelling in het veld staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bie100 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Tegenwoordig hebben alle spitsen niks aan de buitenspelers vroeger speelde ze in dienst van voorzetjes en zo

Je heb meer aan backs die opkomen die gooien de bal wel in de 16
Ik ben het eens met wat je zegt, maar denk dat je van Moussa en vorig seizoen Paxiao NOG minder kan verwachten op dat vlak dan Slory en Saur.

Zoals in mijn vorige post aangegeven, is mijn eerste indruk wel dat hij wel goed klikt met SteiJn.
Komend weekend vrij, op zich niet vervelend in deze periode, met blessures en tijd om aan elkaar te wennen...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:38:
Als je als trainer vakkundig weet af te breken wat vorig jaar verreweg het grootste deel van de competitie goed ging, dan ja dan ga ik niet heel positief doen nee. Ik heb een hekel aan positief doen om het positief doen, als iets ruk is mag het gewoon gezegd worden.
Als iets daadwerkelijk goed is ook, alleen is dat tot nu toe bar weinig het geval. Het idee van meer druk op de tegenstander van Heitinga vind ik in principe een goed idee, maar niet als je daardoor met 1 lange bal achterin 1 op 1 komt zoals bv vorige week tegen Telstar. Tijdens de competitie zijn niet de momenten om dat te leren, hoogstens om te verfijnen.
Positief doen om het positief doen is weer het ander uiterste, maar velen zitten nu op het punt van negatief doen om het negatief doen wat mij betreft (ik doel hiermee niet specifiek op jou, maar zie het veel gebeuren)

Positief ben ik zelf ook niet, maar ik kijk graag naar inhoudelijke zaken en houd het graag bij feiten. Veel kritiek is niet op feiten gebaseerd, maar meer op een mening over Heitinga in het algemeen en dat men niet voor hem had mogen kiezen.

Wat heeft hij vakkundig afgebroken in jouw ogen? De wens van club en supporters was meer aanvallend spelen, dus een stijl zoals vorig jaar wordt überhaupt niet geaccepteerd. Dat betekent hoe dan ook meer ruimte in de rug, en dus veel meer kansen tegen. Dat zag je wel aan hoe het ging voor Farioli.
Daarnaast zijn Henderson en Hato verkocht, twee belangrijke spillen in de zekerheid van vorig jaar, en is Sutalo er nog niet bij. En met de backs die we nu hebben moet je kiezen tussen aanvallen of verdedigen, want er zijn niet echt spelers die allebei echt goed kunnen. Ik ben het met je eens dat het zeker nog niet goed genoeg is, maar welk aandeel hierin is dan van Heitinga? Het voelt nu alsof hij 100% de schuld van alles krijgt, maar dat lijkt mij niet terecht.

Het is hopen dat we nog een goede zes krijgen en wellicht nog een echte voetballende spits, dan moet er op papier toch wat mogelijk zijn. En dan verwacht ik wel dat hij de komende weken een logische basis gaat neerzetten, want die voorliefde voor Klaassen en Berghuis heb ik ook mijn twijfels bij. Zeker Berghuis is geen speler die de kar trekt. Gisteren aan de flank leek hij er niet zoveel zin in te hebben, en op tien kon hij ineens wel werken. Is dat dat omdat hij in de rust op zijn lazer gekregen heeft, of is de motivatie minder als het niet het ideale plekje is? Hoe dan ook, banken.

Zoals je zegt moeten bepaalde nieuwe spelers nog wennen dus die zullen nu misschien nog niet gebruikt worden zoals we verwachten, maar dat excuus houdt niet heel lang stand vind ik. Het mag nu wel toe gaan groeien naar een goede basis en wissels met impact (al leek het er gisteren op dat wisselen ook wel wat deed).
Net als de spelers mag Heitinga ook best even wennen, maar niet te lang. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:49:
Daar heb ik dan weer niets over gelezen. Toch vooral een voor Ajax anno nu begrippen een erg hoog salaris?
En nog wat tekengeld om het salaris op papier wat lager te kunnen houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:39
toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:32:
Godts niet gezien de 2e helft van het seizoen? Hoofd omlaag, klooien met de bal en bal kwijt. Elke.keer.weer.
Nou zou ik nog steeds geen linksbuiten gehaald hebben ivm dat je daar al 2 spelers hebt, maar goed Johnny wil per se Moro op links hebben terwijl je die volgens mij ook prima op rechts kan zetten. Daarnaast mag Moro toch wel iets meer tijd krijgen om te wennen dan 2 competitiewedstrijden, zeker?
Mee eens dat mensen Moro te snel afschrijven.
Daarnaast is hij volgens mij rechtsbenig en wordt hij op links gezet, dat lijkt me nogal lastig buitenspeler zijn aangezien je telkens terugmoet naar je rechterbeen om voorzetten af te leveren.
Daarnaast, afgelopen seizoen heeft hij toch weinig kunnen spelen door een blessure, werkt ook niet in zijn voordeel.

Godts wil ik op zich ook nog wel een kans geven, maar laat die zich eerst maar weer eens zien als invaller als de overwinning al over de streep getrokken is.

[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 18-08-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Is dit op basis van het studio sport interview? Want mijn afdronk was daar dat hij min of meer, niet op speculatie ging reageren? Min en Ohio, zijn redelijke spelers, maar een fitte/scherpe Haller is m.i (iig op dit moment) beter? Vond hem vorig seizoen alleen niet dusdanig goed dat hij het (neem ik aan) grote prijskaartje waard gaat zijn? Maar op papier logisch w.m.b.
Ging over een item wat ik 1 of 2 weken geleden, toen het gerucht voor het eerst opkwam, las.
Dat ie zelf graag met Min en Ohio wilde werken om ze beter te maken en dat een extra spits van hem dus niet hoefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:42:
Wat heeft hij vakkundig afgebroken in jouw ogen? De wens van club en supporters was meer aanvallend spelen, dus een stijl zoals vorig jaar wordt überhaupt niet geaccepteerd. Dat betekent hoe dan ook meer ruimte in de rug, en dus veel meer kansen tegen. Dat zag je wel aan hoe het ging voor Farioli.
Daarnaast zijn Henderson en Hato verkocht, twee belangrijke spillen in de zekerheid van vorig jaar, en is Sutalo er nog niet bij. En met de backs die we nu hebben moet je kiezen tussen aanvallen of verdedigen, want er zijn niet echt spelers die allebei echt goed kunnen. Ik ben het met je eens dat het zeker nog niet goed genoeg is, maar welk aandeel hierin is dan van Heitinga? Het voelt nu alsof hij 100% de schuld van alles krijgt, maar dat lijkt mij niet terecht.
Om te beginnen dat het hele elftal meeverdedigt, meelopen met je man, rand 16 verdedigen.
Dat ie een meer aanvallende stijl wil introduceren prima, maar dat doe je als je de spelers ervoor hebt. En in etappes, niet van het ene uiterste naar het andere. Je kunt wel fijn volle bak druk naar voren willen spelen, als het dan met 1 lange bal achterin totaal open ligt dan is het een stuk verstandiger die druk naar voren misschien nog even uit te stellen.
Dan de automatismen. Als je steeds spelers van plek wisselt, andere spelers opstelt, etc, dan is je team in oktober een keer op elkaar ingespeeld. Dat je dan al 6+ punten achter staat op de 1e plek...
Dan het gebruik van spelers waarvan je weet dat ze het niveau niet aan kunnen, niet aankonden, en ook niet aan gaan kunnen.
Fitz Jim (of Klaassen) op 6, serieus? Berghuis/Traoré op rechtsbuiten, tja... Wijndal op linksback? Nee nee nee, gewoon nee.
Heitinga moet nog een keer bewezen krijgen dat Wijndal op links niet gaat werken. Iets wat de rest van NL al weet. En door dit soort spelers nog een vorm van perspectief te bieden blijven ze hangen ipv eieren voor hun geld te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Sempy schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:48:
[...]
Wat een onzin, had na zijn ziekte bij Dortmund gewoon nog 9 goals en 5 assists in 18 wedstrijden.

Bij Utrecht vorig jaar niet zoveel gescoord als gehoopt, maar was wel de kapstok die het elftal nodig had. Erg blij mee dat ie wéér terug is.

[ Voor 34% gewijzigd door On_E op 18-08-2025 12:31 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:30:
[...]

Om te beginnen dat het hele elftal meeverdedigt, meelopen met je man, rand 16 verdedigen.
Dat ie een meer aanvallende stijl wil introduceren prima, maar dat doe je als je de spelers ervoor hebt. En in etappes, niet van het ene uiterste naar het andere. Je kunt wel fijn volle bak druk naar voren willen spelen, als het dan met 1 lange bal achterin totaal open ligt dan is het een stuk verstandiger die druk naar voren misschien nog even uit te stellen.
Tja, maar dat is wel de opdracht die hij mee krijgt. Niet voor niets had Farioli er geen vertrouwen in en blijkbaar heeft Heitinga dat wel (of is te stom om in te zien dat de spelers dit nog niet kunnen). Ik denk dat Kroes gewoon gezocht heeft naar een trainer die met dit soepie aanvallend durft te gaan spelen, en dan is de keuze niet heel ruim.

Qua meeverdedigen ben ik het met je eens. Het probleem is alleen dat je dat al kan voorspellen als je de namen op het veld ziet. Degenen die daar goed in waren zijn verkocht of afwezig, van wat er nu staat is er maar een beperkt aantal wat bekend staat om hun arbeid voor het grotere geheel. En van nieuwe spelers kan je dat nu nog niet helemaal verwachten.
Dan de automatismen. Als je steeds spelers van plek wisselt, andere spelers opstelt, etc, dan is je team in oktober een keer op elkaar ingespeeld. Dat je dan al 6+ punten achter staat op de 1e plek...
Dan het gebruik van spelers waarvan je weet dat ze het niveau niet aan kunnen, niet aankonden, en ook niet aan gaan kunnen.
Fitz Jim (of Klaassen) op 6, serieus? Berghuis/Traoré op rechtsbuiten, tja... Wijndal op linksback? Nee nee nee, gewoon nee.
In die zin dus niets anders van vorig seizoen, want op Wijndal na deed Farioli precies hetzelfde. Wat heeft Heitinga hierin dan afgebroken?
Heitinga moet nog een keer bewezen krijgen dat Wijndal op links niet gaat werken. Iets wat de rest van NL al weet. En door dit soort spelers nog een vorm van perspectief te bieden blijven ze hangen ipv eieren voor hun geld te kiezen
Persoonlijk ben ik er ook zeker geen voorstander van, ik zie in Wijndal geen linksback, hij verdedigt gewoon niet. Toch lijkt het wel wat te klikken met Moro. Ergens vrees ik dat het aanvallend wel leuk gaat zijn en dat ze dan nog gaan denken dat Wijndal een goede back is ook.
Hebben we straks alsnog de beste linkerflank van Europa. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Hij heeft het maximale uit een spelersgroep gehaald die een jaar eerder nog met hangen en wurgen een plek om Europees voetbal gehaald had. Bijna kampioen geworden, het onmogelijk geachte na het historisch slechte seizoen ervoor.
Het voetbal was, op enkele wedstrijden na, inderdaad niet best, maar wees eerlijk: jij hebt er vertrouwen in dat Heitinga over, pak 'm beet, 10 wedstrijden wel mooi verzorgd aanvallend voetbal speelt met hoge druk? En meedoet om de bovenste plekken? Met Weghorst in de spits?

Ajax zit in een moeilijke financiële positie. Als ik dan mag kiezen, kies ik liever voor de trainer die het beste resultaat eruit sleept en zo de financiën weer op orde kunnen komen, dan voor de trainer die lekker popiejopie roept te zullen aanvallen en 18 kansen aan f*cking Telstar weggeeft en waarmee je aan het eind van de rit weer blij mag zijn met deelname aan de Conference League. Daarmee kom je echt verder ja.

Heitinga heeft al eerder een periode de kans gehad en ook dat hield niet over. Mijn mening is dus niet gebaseerd op enkel deze 2 wedstrijden. Een jaar meelopen onder Slot gaat echt geen wereld van verschil maken.
Ik ben juist fan van het aanvallend(er) voetbal, en eindelijk hogere druk. Het met de punt naar achteren voetbal, is een vinger naar de vorige generaties die Ajax allemaal heeft gehad. Als Barca ook opeens niet meer tikken of aanvallen (Yamal mag LB gaan spelen), dan is daar ook (terecht) genoeg kritiek op.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat Ajax-fans het vorige jaar voetbal ook maar iets van leuk of goed vonden. In de Eredivisie was hij ook vorig jaar wel 2de of derde geworden, zo slecht was het materiaal niet en hij heeft genoeg punten laten liggen met zijn gelijkspellen-voetbal.

Telstar speelt niet slecht, ze hebben niet voor niets de beker gewonnen. Verder vind ik hun trainer erg goed. Vind het nogal arrogant te roepen dat het maar f* Telstar is.

Jullie vinden Heitinga geen goede opvolger.. zeg dat dan. Niet dat teruggrijpen op vorig jaar, want dat was echt niet zo goed als jullie willen geloven. Zelfs Martin Jol werd nog kampioen, dat zegt veel over het niveau van onze Eredvisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Tja, maar dat is wel de opdracht die hij mee krijgt. Niet voor niets had Farioli er geen vertrouwen in en blijkbaar heeft Heitinga dat wel (of is te stom om in te zien dat de spelers dit nog niet kunnen). Ik denk dat Kroes gewoon gezocht heeft naar een trainer die met dit soepie aanvallend durft te gaan spelen, en dan is de keuze niet heel ruim.
Alle realisme voorbij dus en puur gebaseerd op emotie.
Ja, Ajax hoort te staan voor mooi voetbal maar als je de spelers er niet voor hebt dan mag men ook wel eens wat realistischer zijn. Farioli zag in dat je het niet hoeft te proberen met dit spelersmateriaal.
Ik geloof meteen dat Heitinga niet snugger genoeg is om het in te zien en teveel jongen van de club is om nee te zeggen. Komt sowieso niet bijster intelligent over. Prima kerel hoor verder, maar heeft het wiel niet uitgevonden.

Als het weer 1 grote teleurstelling wordt dit seizoen omdat men puur op basis van emotie maar aanvallend wil voetballen dan ben ik benieuwd of die blaaskaak van een Kroes zelf ook zijn conclusies trekt.

Dat gezegd hebbende: mochten Heitinga en co mijn ongelijk bewijzen (en ik hoop het van harte) dan geef ik t.z.t graag toe dat ik er finaal naast heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Het is ook zijn eerste periode en de oefenwedstrijden. Geen lijn te ontdekken. Deze twee wedstrijden bevestigen hetgeen iedere supporter al dacht. Een jaar geleden was hij niet goed genoeg en een jaartje ballen rapen bij de training van Slot verandert dat echt niet.

Als je dan toch de metafoor werk wil maken… dit is als de 23 jarige junior promoveren tot hoofd van je belangrijkste divisie. Het kan goed gaan maar waarschijnlijk is het niet.
Wij hebben geen enkele oefenwedstrijd gewonnen, dacht enkel op één na (Arsenal dus). Wat is precies je punt?

Ik heb liever dat mensen gewoon aangeven een hekel te hebben aan Heitinga. Dat mag, kom daar dan gewoon eerlijk voor uit, niet dat hele gedoe eromheen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
HollowGamer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:48:
[...]
Zelfs Martin Jol werd nog kampioen, dat zegt veel over het niveau van onze Eredvisie.
Ik kan ernaast zitten maar Martin Jol is volgens mij nooit kampioen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Ik kan ernaast zitten maar Martin Jol is volgens mij nooit kampioen geworden.
Ah excuses, zie het inderdaad: https://afcajax.fandom.com/nl/wiki/Tijdperk_Martin_Jol
Was de beker dan? Ik kan mij herinneren dat hij ergens feest stond te vieren met de selectie.

Verder wel veel overlap met onze Italiaanse vriend. Net niet genoeg, maar kennelijk vinden mensen die dus nog beter, dan Martin Jol?

Het zal wel aan mij liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 18-08-2025 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
HollowGamer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:53:
[...]

Ah excuses, zie het inderdaad: https://afcajax.fandom.com/nl/wiki/Tijdperk_Martin_Jol

Was de beker dan? Ik kan mij herinneren dat hij ergens feest stond te vieren met de selectie.
Dat was de beker ja. Volgens mij met het beruchte Vertonghen moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
HollowGamer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

Telstar speelt niet slecht, ze hebben niet voor niets de beker gewonnen. Verder vind ik hun trainer erg goed. Vind het nogal arrogant te roepen dat het maar f* Telstar is.
Welk alternatief bekertoernooi heb jij gekeken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
HollowGamer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Wij hebben geen enkele oefenwedstrijd gewonnen, dacht enkel op één na (Arsenal dus). Wat is precies je punt?

Ik heb liever dat mensen gewoon aangeven een hekel te hebben aan Heitinga. Dat mag, kom daar dan gewoon eerlijk voor uit, niet dat hele gedoe eromheen. :)
Maar niemand heeft een hekel aan Heitinga. Als speler niet top maar in die tijd zeker geliefd in het stadion.

Het gaat ook niet alleen om verliezen. Het is een combinatie van wat ie zegt, het totale gebrek aan lijn in het spel, zijn eerdere periode, het slopen van het fundament van vorig seizoen. Hopelijk hebben we het allemaal mis. Alleen op dit moment is er nul houvast.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
HollowGamer schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:53:
[...]
Verder wel veel overlap met onze Italiaanse vriend. Net niet genoeg, maar kennelijk vinden mensen die dus nog beter, dan Martin Jol?

Het zal wel aan mij liggen.
Vergelijk de selectie van Jol eens met de selectie van Farioli :+

Overigens speelde Jol ook echt ideeëloos voetbal. Alle ballen op Suarez en dan maar hopen.

[ Voor 11% gewijzigd door JEightyFive op 18-08-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Ik geloof niet dat er iemand tegen Heitinga gezegd heeft dat ie vanaf ronde 1 meteen aantrekkelijk voetbal moet spelen. Iedereen begrijpt dat dat tijd nodig heeft, en dat als je dat goed wil doen en resultaten wil blijven behalen dat niet in 1 big bang kan gaan.
Qua meeverdedigen ben ik het met je eens. Het probleem is alleen dat je dat al kan voorspellen als je de namen op het veld ziet. Degenen die daar goed in waren zijn verkocht of afwezig, van wat er nu staat is er maar een beperkt aantal wat bekend staat om hun arbeid voor het grotere geheel. En van nieuwe spelers kan je dat nu nog niet helemaal verwachten.
Bij elke speler die weg is zal gelden dat Heitinga er z'n zegen aan heeft gegeven. Net zoals Wijndal is gebleven omdat Heitinga het met hem wilde proberen.
In die zin dus niets anders van vorig seizoen, want op Wijndal na deed Farioli precies hetzelfde. Wat heeft Heitinga hierin dan afgebroken?
Als op Wijndal en Heitinga na niks veranderd is, dan moet het toch een heel eind daar vandaan komen. En Wijndal heeft niet zoveel invloed ;)
Persoonlijk ben ik er ook zeker geen voorstander van, ik zie in Wijndal geen linksback, hij verdedigt gewoon niet. Toch lijkt het wel wat te klikken met Moro. Ergens vrees ik dat het aanvallend wel leuk gaat zijn en dat ze dan nog gaan denken dat Wijndal een goede back is ook.
Hebben we straks alsnog de beste linkerflank van Europa. :D
Ik denk dat zowat elke back die opkomt wel een klik met Moro heeft, want Moro kijkt wel naar wat er om zich heen gebeurt itt Godts bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
Megupe schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:56:
[...]
Welk alternatief bekertoernooi heb jij gekeken? :+
Ik gok de nacompetitie beker.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:50:
Alle realisme voorbij dus en puur gebaseerd op emotie.
Ja, Ajax hoort te staan voor mooi voetbal maar als je de spelers er niet voor hebt dan mag men ook wel eens wat realistischer zijn. Farioli zag in dat je het niet hoeft te proberen met dit spelersmateriaal.
Ik geloof meteen dat Heitinga niet snugger genoeg is om het in te zien en teveel jongen van de club is om nee te zeggen. Komt sowieso niet bijster intelligent over. Prima kerel hoor verder, maar heeft het wiel niet uitgevonden.

Als het weer 1 grote teleurstelling wordt dit seizoen omdat men puur op basis van emotie maar aanvallend wil voetballen dan ben ik benieuwd of die blaaskaak van een Kroes zelf ook zijn conclusies trekt.

Dat gezegd hebbende: mochten Heitinga en co mijn ongelijk bewijzen (en ik hoop het van harte) dan geef ik t.z.t graag toe dat ik er finaal naast heb gezeten.
Waarom dan bij Kroes nu meteen weer op de man spelen? Als ik even terug kijk riep alles en iedereen (club, fans, analisten en zelfs concurrentie): knap gedaan, bijna kampioen, maar volgend jaar wel weer gewoon Ajax-voetbal a.u.b.

En nee, dat vind ik ook niet bijster realistisch. Het is ook gek als daar intern heel hard op aangestuurd is omdat men eerst nog zei dat terugkomen een meerjarenplan zou worden. Het lijkt er toch wel sterk op (en dat blijft een aanname als buitenstaander) dat men intern toch wel is gaan aansturen op een koers richting Ajax-voetbal. Dat zal zeker risico's met zich meenemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:12:
Ik geloof niet dat er iemand tegen Heitinga gezegd heeft dat ie vanaf ronde 1 meteen aantrekkelijk voetbal moet spelen. Iedereen begrijpt dat dat tijd nodig heeft, en dat als je dat goed wil doen en resultaten wil blijven behalen dat niet in 1 big bang kan gaan.
Wat er intern gezegd is kan ik alleen naar gissen, maar de verwachtingen van club, supporters en buitenwacht zijn redelijk duidelijk. Misschien wil hij hierin te snel en ligt het ook aan hem, dat is lastig beoordelen. Daarnaast hebben we het nu over één wedstrijd waarin er geen schade opgelopen werd, in de tweede ging het al beter. Hoewel nog steeds niet echt goed was het wel een tandje behoudender en daarmee iets meer realisme.
Bij elke speler die weg is zal gelden dat Heitinga er z'n zegen aan heeft gegeven. Net zoals Wijndal is gebleven omdat Heitinga het met hem wilde proberen.
Nou nee, een Henderson en Hato gaan gewoon, of Heitinga dat nu wil of niet. Dat hij invloed heeft gehad op het blijven van Wijndal durf ik ook te betwijfelen. Die raakte je namelijk sowieso al aan de straatstenen niet kwijt, dus het was dit of hem voor helemaal niets betalen. Dat hij nu speelt kan je hem wel degelijk aanrekenen. In die zin ben ik benieuwd hoeveel gevoel van perspectief een Van den Boomen heeft bijvoorbeeld.

En op dit moment hoop ik nog op een slim plannetje van Kroes/Heitinga waarin ze hem zichzelf in de kijker laten spelen om hem dan alsnog te kunnen verkopen voordat het september is. Maar ik vrees dat dit naïeve hoop is. :+
Als op Wijndal en Heitinga na niks veranderd is, dan moet het toch een heel eind daar vandaan komen. En Wijndal heeft niet zoveel invloed ;)
Nu verdraai je de boel. Je komt met voorbeelden die Farioli ook al hanteerde, met eenzelfde succes qua voetballen en meeverdedigen. Dus dat diezelfde spelers nu hetzelfde gedrag vertonen als vorig jaar kan je Heitinga niet aanrekenen. Hooguit dat hij ze nog opstelt, maar het is ook weer niet dat voor al die namen al wekenlang topfitte in te passen vervangers beschikbaar zijn.
Ik denk dat zowat elke back die opkomt wel een klik met Moro heeft, want Moro kijkt wel naar wat er om zich heen gebeurt itt Godts bijvoorbeeld ;)
Oké, daar heb je wel een punt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:59:
Nou nee, een Henderson en Hato gaan gewoon, of Heitinga dat nu wil of niet. Dat hij invloed heeft gehad op het blijven van Wijndal durf ik ook te betwijfelen. Die raakte je namelijk sowieso al aan de straatstenen niet kwijt, dus het was dit of hem voor helemaal niets betalen. Dat hij nu speelt kan je hem wel degelijk aanrekenen. In die zin ben ik benieuwd hoeveel gevoel van perspectief een Van den Boomen heeft bijvoorbeeld.
Hato sure, maar Henderson is toch echt in overleg gegaan en als Heitinga hem per se had willen houden denk ik niet dat ze hem hadden laten gaan.
Mbt Wijndal, het zijn de woorden van Heitinga dat hij hem een nieuwe kans wilde geven.
En die had je zeker wel kwijtgeraakt, zelfs Medic is vertrokken.
Nu verdraai je de boel. Je komt met voorbeelden die Farioli ook al hanteerde, met eenzelfde succes qua voetballen en meeverdedigen. Dus dat diezelfde spelers nu hetzelfde gedrag vertonen als vorig jaar kan je Heitinga niet aanrekenen. Hooguit dat hij ze nog opstelt, maar het is ook weer niet dat voor al die namen al wekenlang topfitte in te passen vervangers beschikbaar zijn.
Juist niet. Tijdens Farioli werd het elftal 'geroemd' om het als een team opereren, ook bij balverlies. Daar is maar weinig van over. Nu zie je er voorin een paar druk zetten, een paar niet, op het middenveld een paar hun man loslaten, grote gatenkaas rondom de middencirkel en 1 op 1 achterin met de backs te ver naar voren. Mbt geen fitte vervangers, waarom stelt ie Gloukh nou niet eens op in de basis. Onbegrijpelijk.
Die jongen heeft meer wedstrijden gespeeld dan welke andere speler in de selectie, is dus absoluut wedstrijd fit, die wil je juist zsm integreren in de basis. Maarja waar laat ie Davy dan he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

Hato sure, maar Henderson is toch echt in overleg gegaan en als Heitinga hem per se had willen houden denk ik niet dat ze hem hadden laten gaan.
Mbt Wijndal, het zijn de woorden van Heitinga dat hij hem een nieuwe kans wilde geven.
En die had je zeker wel kwijtgeraakt, zelfs Medic is vertrokken.
Moet hij wel meewerken, en vooralsnog heeft Wijndal daar nog nul komma nul medewerking aan verleend. Ook niet toen hij vorig jaar geen perspectief had. Net als een Van den Boomen, ze zitten te lekker.

Het zijn zeker Heitinga's eigen woorden dat hij hem alwéér een een nieuwe kans wilde geven, dat wil ik ook zeker niet ontkennen. Maar ik denk niet dat die nieuwe kans het verschil had gemaakt of Wijndal er nu nog was of niet.

Henderson had Heitinga echt niets over te zeggen. Ik denk dat die zelf ook gewoon weer verder wilde. Belastingstrafperiode was voorbij, Engeland kan weer en hij wilde altijd nog weer terug.
Juist niet. Tijdens Farioli werd het elftal 'geroemd' om het als een team opereren, ook bij balverlies. Daar is maar weinig van over. Nu zie je er voorin een paar druk zetten, een paar niet, op het middenveld een paar hun man loslaten, grote gatenkaas rondom de middencirkel en 1 op 1 achterin met de backs te ver naar voren.
Sorry, maar op figuren als Fitz-Jim, Traoré en Berghuis had je afgelopen net zoveel kritiek als ze hun man weer eens kwijt waren of geen zin hadden om terug te rennen. Daarin is echt niets nieuw.
Mbt geen fitte vervangers, waarom stelt ie Gloukh nou niet eens op in de basis. Onbegrijpelijk.
Die jongen heeft meer wedstrijden gespeeld dan welke andere speler in de selectie, is dus absoluut wedstrijd fit, die wil je juist zsm integreren in de basis. Maarja waar laat ie Davy dan he...
Tja, dat lijkt een beetje een Ajax-ziekte te zijn. Mensen moeten wennen of zo? Geen idee waar die waanzin vandaan komt want Itakura staat er toch ook gewoon meteen?

Maar Gloukh is geen zes, of rechtsbuiten, of linksback, waar de gaten nu gevallen zijn. Ik ben het eens dat de spelers die gehaald zijn snel kansen moeten krijgen, maar dat lost andere problemen niet meteen op.
Al schijnt Edvardsen meer te verdedigen dan een groot aantal andere spelers. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 18-08-2025 15:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Moet hij wel meewerken, en vooralsnog heeft Wijndal daar nog nul komma nul medewerking aan verleend. Ook niet toen hij vorig jaar geen perspectief had. Net als een Van den Boomen, ze zitten te lekker.

Het zijn zeker Heitinga's eigen woorden dat hij hem alwéér een een nieuwe kans wilde geven, dat wil ik ook zeker niet ontkennen. Maar ik denk niet dat die nieuwe kans het verschil had gemaakt of Wijndal er nu nog was of niet.
Werd van Medic gezegd, van Akpom, en zie daar....
Henderson had Heitinga echt niets over te zeggen. Ik denk dat die zelf ook gewoon weer verder wilde. Belastingstrafperiode was voorbij, Engeland kan weer en hij wilde altijd nog weer terug.
Als Kroes net als in januari tegen Henderson had gezegd 'nee je gaat niet' dan had ie hier gewoon nog gespeeld.
Sorry, maar op figuren als Fitz-Jim, Traoré en Berghuis had je afgelopen net zoveel kritiek als ze hun man weer eens kwijt waren of geen zin hadden om terug te rennen. Daarin is echt niets nieuw.
En toch werd het team er vorig jaar omgeroemd. Niet om die 3, wel om Taylor, om Klaassen, etc.
Die vertikken het nu alleen ook.
Tja, dat lijkt een beetje een Ajax-ziekte te zijn. Mensen moeten wennen of zo? Geen idee waar die waanzin vandaan komt want Itakura staat er toch ook gewoon meteen?

Maar Gloukh is geen zes, of rechtsbuiten, of linksback, waar de gaten nu gevallen zijn. Ik ben het eens dat de spelers die gehaald zijn snel kansen moeten krijgen, maar dat lost andere problemen niet meteen op.
Al schijnt Edvardsen meer te verdedigen dan een groot aantal andere spelers. :D
Dat ging niet specifiek over meeverdedigen, maar om je team zsm op elkaar in te laten spelen. Zodat men weet wat ze (ook van elkaar) kunnen verwachten in de nieuwe speelwijze.
Maar meneer moest eerst tot een week voor de competitiestart nog de tombola gebruikte om te kijken wie ie zou laten spelen en op welke plek, en dan nu nog een keer weken gebruikt om de grootste aankoop in te passen.. Krijg het idee alsof ie denkt dat ie nog in de voorbereiding zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:19:
Werd van Medic gezegd, van Akpom, en zie daar....
Nee, niet op die manier. Die hebben nooit geweigerd verhuurd te worden bijvoorbeeld. Wijndal zat op het niveau Bogarde volgens mij. :P
Als Kroes net als in januari tegen Henderson had gezegd 'nee je gaat niet' dan had ie hier gewoon nog gespeeld.
Zeker, Kroes wel. Had Heitinga dat tegen Kroes gezegd dan had die gevraagd of Heitinga dan het salaris van Henderson wilde betalen vermoed ik. ;)
En toch werd het team er vorig jaar omgeroemd. Niet om die 3, wel om Taylor, om Klaassen, etc.
Die vertikken het nu alleen ook.
Je noemde die drie als voorbeeld, daarom pak ik er op door. Als je nu Taylor en Klaassen als voorbeeld noemt zeg ik: die hebben altijd dit probleem gehad. Nooit het hele seizoen 100% volle inzet. En nu Taylor nog een transferwens die hij niet krijgt en z'n mattie heeft er ook al geen zin in.
Tuurlijk is dat niet goed, maar puur door Heitinga afgebroken? Dat zie ik anders.
Dat ging niet specifiek over meeverdedigen, maar om je team zsm op elkaar in te laten spelen. Zodat men weet wat ze (ook van elkaar) kunnen verwachten in de nieuwe speelwijze.
Maar meneer moest eerst tot een week voor de competitiestart nog de tombola gebruikte om te kijken wie ie zou laten spelen en op welke plek, en dan nu nog een keer weken gebruikt om de grootste aankoop in te passen.. Krijg het idee alsof ie denkt dat ie nog in de voorbereiding zit ofzo.
Eens, zo lijkt het wel. Vorig jaar kreeg Farioli exact dezelfde kritiek en toen bleek het wel te werken. Mijn gevoel zegt dat Heitinga dat minder goed voor elkaar gaat krijgen dan Farioli.
Daarnaast is een deel van de tombola wel gedreven door late aankopen of blessures. Niet alles, maar een deel kan hij ook weer niets aan doen.

Laten we maar hopen dat het snel stabiel wordt qua spelersgroep, dan kunnen we Heitinga tenminste echt gaan beoordelen op zijn prestaties. Hopelijk valt het dan mee. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 06:46
Ik vind het een beetje vreemd dat ik steeds vaker lees dat Feyenoord nog een spits zoekt. En dat Tengstad gezien wordt als een vervanger van Caranza.

Sinds wanneer kunnen we 7 miljoen uitgeven voor een 2e of 3e spits?
En dan heb ik het niet eens over de 10 miljoen voor die Portugees. Gast heeft in 4 wedstrijden pas 1 keer mogen invallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:48:
Zeker, Kroes wel. Had Heitinga dat tegen Kroes gezegd dan had die gevraagd of Heitinga dan het salaris van Henderson wilde betalen vermoed ik. ;)
Lijkt me niet, ze zouden nu 3m huur en 3m salaris willen betalen voor een jaartje Alvarez. Niet echt een besparing dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Natuurlijk heb ik liever een CV die kan verdedigen, dan Hato die elk seizoen een stuk of 5-10 grote fouten maakt.
Dit is een statistiek die je volledig uit je duim zuigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:40:
[...]
Ten opzichte van een dramatisch slechte wedstrijd tegen Telstar zat er verbetering in... nou da's knap 8)7
Als je in het begin de lat maar laag genoeg legt... ;)
Aan de bal was het 2e helft stukken beter inderdaad ten op zichte van Telstar.
Vorig seizoen was het overigens ook bagger, maar won Ajax vaak dit soort wedstrijden nog met een gelukje. Een bal die net goed viel, of een late strafschop.
Dat geluk droogde uiteindelijk op waardoor de titel alsnog werd verloren. Heitinga heeft gewoon te maken met een zelfde matige selectie, maar ik begrijp dat het makkelijk is om daar direct de zondebok te zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
Stade Rennes heeft een bod van 20 miljoen incl bonussen gedaan op Brobbey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Kist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:27:
Crowdfunding opzetten voor als Kroes het te weinig vindt? :+

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik pomp de banden van mijn fiets vast op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:34
Strik eromheen en laten gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:13:
[...]

Lijkt me niet, ze zouden nu 3m huur en 3m salaris willen betalen voor een jaartje Alvarez. Niet echt een besparing dan ;)
Is toch de helft aan salaris. Boekhoudkundige trucjes om binnen de gestelde kaders te blijven? ;)

Overigens ben ik er niet van overtuigd dat Alvarez de juiste keuze is. Ook al was ik fan van hem en kunnen we hem goed gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:09
En Pléa is dit kalenderjaar al weer klaar, en mogelijk een deel van komend jaar.

Maar goed, Pröpper had ook de bal toen hij van achter binnen kwam glijden, dus het mag allemaal maar.

Benieuwd of PSV nog een nieuw iemand gaat halen/huren of dat Van Duiven wordt doorgeschoven.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ElPaco schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:40:
En Pléa is dit kalenderjaar al weer klaar, en mogelijk een deel van komend jaar.
[X]
Maar goed, Pröpper had ook de bal toen hij van achter binnen kwam glijden, dus het mag allemaal maar.

Benieuwd of PSV nog een nieuw iemand gaat halen/huren of dat Van Duiven wordt doorgeschoven.
Dat is ook wel zuur hoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Als ze opschieten kunnen ze Brobbey nog kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:52
Hoe kan het nou dat je jarenlang elke dag moet voetbal bezig bent en je het nog niet voor elkaar krijgt om je team beter te laten functioneren dan het eerste beste kroeg elftal?

Het draait in het moderne voetbal allemaal om het managen van de ruimtes inclusief beweging in en om die ruimtes. Waarom zien we daar bij Ajax helemaal niks van terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
LZ86 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:07:
Als ze opschieten kunnen ze Brobbey nog kopen ;)
Pierre ben jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:50:

Hij was afgelopen seizoen al niet veel meer, gaat een jaar later ook echt niet beter worden. Van Seumeren gooit wederom zijn centen in de bodemloze put.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Gonadan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:35:
[...]

Ik pomp de banden van mijn fiets vast op.
Ik kom morgen een zijspan aan je fiets lassen, help je graag mee voor 20m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:08:
[...]

Ik kom morgen een zijspan aan je fiets lassen, help je graag mee voor 20m
Veel te weinig, wat mij betreft absoluut niet verkopen voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
toolkist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:11:
[...]

Veel te weinig, wat mij betreft absoluut niet verkopen voor dat bedrag.
Dat is het bestuur schijnbaar met je eens.

Trouwens, jong Ajax wint ff 4-1 van jong AZ, toch wel verrassend uitslag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
Megupe schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:16:
[...]

Er zitten wel een paar spelers in jong Ajax die best wel meer kansen in 1 zouden mogen krijgen. Echt een gotspe dat Klaassen meer minuten maakt dan een Steur of Bounida. Of Rosa meer minuten dan Alders.

Liever middelmaat met veel potentie dan middelmaat dat alleen maar minder wordt.

Helpt ook dat Peereboom weg is bij Jong. Ook geen hoogvlieger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:15
[...]

Ik wil niet te negatief zijn, maar lijkt nogal geflatteerd. Jong Ajax had maar 36% balbezit. Jong Ajax had een expected goals van 1,88 en jong AZ 1,89. 2 doelpunten vielen in de extra tijd van de 2e helft.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Ze hoeven ook echt niet met het eerste bod akkoord te gaan, zeker niet als het klopt dat er meer interesse is.
Zolang ze maar geen onrealistische bedragen gaan eisen waar alles op stuk loopt. Blijven zitten met een teleurgestelde Brobbey heeft niemand wat aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
evleerdam schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:47:
[...]

Ik wil niet te negatief zijn, maar lijkt nogal geflatteerd. Jong Ajax had maar 36% balbezit. Jong Ajax had een expected goals van 1,88 en jong AZ 1,89. 2 doelpunten vielen in de extra tijd van de 2e helft.
Ik heb het niet gezien, maar had eigenlijk verwacht dat az deze dik zou winnen.
Uiteindelijk tellen de doelpunten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:36
Er schijnt ook nog interesse van VfB Stuttgart, AS Roma en Sunderland te zijn. Nou, laten ze maar tegen elkaar opbieden dan voor Brobbey.
Tijd wordt wel krap zo om nog een 6 en 9 (is 69) te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 19-08-2025 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 01:07:
Er schijnt ook nog interesse van VfB Stuttgart, AS Roma en Sunderland te zijn. Nou, laten ze maar tegen elkaar opbieden dan voor Brobbey.
Tijd wordt wel krap zo om nog een 6 en 9 (is 69) te halen.
Van tegen elkaar opbieden wordt doorgaans alleen de speler de beter. Zeker als een openingsbod in de buurt van de vraagprijs ligt. Met VfB Stuttgart, AS Roma en Sunderland verwacht ik dat Brobbey gewoon blijft.

Al lijkt me een scenario waarin Weghorst de enigste spits blijkt te zijn na 2 september ook wel interessant. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Stade Rennes krijgt ’nee’ van Mexx Meerdink; bod op Brian Brobbey
Stade Rennes heeft een vergeefse poging ondernomen om Mexx Meerdink (22) los te

De spits van de Alkmaarders heeft op dit moment in zijn carrière geen interesse in een overstap naar de Ligue 1, zeggen mensen rondom de Franse club, die in de speurtocht in de Eredivisie naar een nieuwe spits ook bijzonder gecharmeerd raakte van Brian Brobbey (23).
Bronnen rondom Ajax bevestigen dat er een bod is uitgebracht van ruim twintig miljoen euro, maar technisch directeur Alex Kroes verlangt een hogere transfersom voor het tot de zomer van 2027 lopende contract van de aanvaller.
Brobbey,zou twijfelen of Stade Rennes een goede volgende stap is. Stade Rennes heeft er vertrouwen in dat het weer de Brobbey krijgt te zien die twee seizoenen geleden 22 keer scoorde en 14 assists leverde.

De spits van de Alkmaarders _O-

telegraaf weer door de bocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ik snap noet dat Bronbey 20 miljoen op ka brengen. Een spits die niet scoort of speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:44:
Ik snap noet dat Bronbey 20 miljoen op ka brengen. Een spits die niet scoort of speelt
Ik begrijpt dat ook niet enige is dat Brain wel een een spits is die niet zoals andere is met zijn postuur. En ik denk dat ze gratis beelden erbij krijgen van zijn eerste succes jaar bij Ajax in Europa om het verkoopbaar te maken.
Zou best kunnen dat de man in een andere team beter tot zijn recht gaat komen dan bij Ajax.

Aan de andere kant iedereen verzuipt momenteel in de Amsterdamse vijver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:44:
Ajax brandmerk :)

Misschien moet Feyenoord haar spelers even een seizoen in Jong Ajax laten meedraaien, dat zal de marktwaarde doen verdubbelen :P

Ik snap dat het vreemd is, maar clubs zien ook dat er meer aan de hand is dan enkel een vormdip. Brobbey heeft prive een hoop sores gehad en moet gewoon weg uit zijn huidige omgeving. Clubs kijken naar het gehele plaatje, maar vooral naar de prestaties toen hij nog in vorm was. Als je dan 20mln neer tikt voor een 23 jarige international die bij Ajax is opgeleid en je krijgt hem weer op zijn oude niveau dan heb je een koopje.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

d-vine schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:53:
Aan de andere kant iedereen verzuipt momenteel in de Amsterdamse vijver.
Meer de Amsterdamse onderwereld, waar veel Ajax spelers met een bepaalde achtergrond/afkomst betrokken bij raken. Rondom bepaalde spelers hangen echt verkeerde figuren. Bekenste voorbeeld is natuurlijk Promes, maar als je leest dat Brobbey jaren lang werd afgeperst en zijn beste vriend werd beschoten dan weet je gewoon dat het niet pluis is. Een vertrek van Brobbey uit Nederland en een frisse start zal zeker gaan helpen. In de basis is het geen slechte spts maar alle randzaken maken dat hij compleet uit vorm is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

By the way, ik ben het nagenoeg nooit eens met Valentijn Driessen, maar deze week heb ik hem toch betrapt op twee uitspraken waarvan ik zoiets had van 'dat snijdt hout'. Mocht Ajax Brobbey voor 20 miljoen weten te slijten dan zouden ze volgens Driessen direct moeten doorschakelen naar Meerdink van AZ, her-investeer dat bedrag maar in hem, dan heb je een spits die doelpunten gaat maken. En een andere uitspraak ging over de nummer 6 positie; haal Kodai Sano van NEC naar Ajax. Jonge talentvolle speler die tweebenig is en prima uit de voeten kan op die positie. Ik zeg het niet graag, maar Kroes moet deze beide tips gewoon opvolgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
Han schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:16:
By the way, ik ben het nagenoeg nooit eens met Valentijn Driessen, maar deze week heb ik hem toch betrapt op twee uitspraken waarvan ik zoiets had van 'dat snijdt hout'. Mocht Ajax Brobbey voor 20 miljoen weten te slijten dan zouden ze volgens Driessen direct moeten doorschakelen naar Meerdink van AZ, her-investeer dat bedrag maar in hem, dan heb je een spits die doelpunten gaat maken. En een andere uitspraak ging over de nummer 6 positie; haal Kodai Sano van NEC naar Ajax. Jonge talentvolle speler die tweebenig is en prima uit de voeten kan op die positie. Ik zeg het niet graag, maar Kroes moet deze beide tips gewoon opvolgen :)
Tja we weten allemaal wat er gaat gebeuren. Brobbey weigert een transfer. En uiteindelijk halen wij Blind en wordt ons middenveld elke wedstrijd volledig overlopen. Want stel niet dynamische spelers die het zelfs in de eredivisie niet kunnen belopen en allemaal mee voetballers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Han schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:07:
[...]

Meer de Amsterdamse onderwereld, waar veel Ajax spelers met een bepaalde achtergrond/afkomst betrokken bij raken. Rondom bepaalde spelers hangen echt verkeerde figuren. Bekenste voorbeeld is natuurlijk Promes, maar als je leest dat Brobbey jaren lang werd afgeperst en zijn beste vriend werd beschoten dan weet je gewoon dat het niet pluis is. Een vertrek van Brobbey uit Nederland en een frisse start zal zeker gaan helpen. In de basis is het geen slechte spts maar alle randzaken maken dat hij compleet uit vorm is.
Dat zijn toevallig 2 spelers. Ik doelde meer op het volledige (selectie) beleid bij Ajax wat al jaren aan de gang is.
Structureel worden er zeer matige spelers gehaald komt er mondjes maat een talent door en al helemaal geen fatsoenlijke aanvaller meer laat staan een spits.
Je hebt nu nog steeds last van die Duitser die toen Ajax er financieel uitstekend voor stond al het geld in het putje heeft gegooid. Maar ook al was dit niet gebeurd was alles vroeg of laat wel uitgekomen met het wanbeleid.
Als drie kwart van je selectie onder de maat is moet je ook niet verwachten dat de "goede" spelers elke keer maar even goed presteren op hoog niveau.
Ander probleem wat je hierdoor creëert is dat de talenten die wel doorbreken sneller zeggen hier valt geen heil te behalen de mazzel.

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 19-08-2025 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Brobbey voor 20 miljoen daar moet je niet eens over na hoeven denken. Een niet scorende spits die ook geregeld last heeft van pijntjes en in het verleden worstelde met zijn fitheid. Zo snel mogelijk weg doen en een vervanger halen. Kan Weghorst lekker op de bank als pinchhitter. Dat is ook meer de rol die bij hem past. Het doet toch pijn aan je ogen om die in de basis van Ajax te zien lopen.

Het is jammer dat Rijkhoff tot op heden zijn belofte niet echt in lijkt te lossen. In de jeugd bij Ajax en later BVB schoot ie er toch aardig wat in. Ik had altijd verwacht dat hij wel de toekomstige nummer 1 zou worden en baalde destijds ook flink van zijn vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:56:
Het is jammer dat Rijkhoff tot op heden zijn belofte niet echt in lijkt te lossen. In de jeugd bij Ajax en later BVB schoot ie er toch aardig wat in. Ik had altijd verwacht dat hij wel de toekomstige nummer 1 zou worden en baalde destijds ook flink van zijn vertrek.
Rijkhoff die zijn belofte niet lijkt in te lossen? Wanneer dan? Hoe dan? Rijkhoff is halverwege vorig seizoen naar Ajax gekomen en heeft alleen nog maar in Jong Ajax mogen komen opdraven, zelfs toen Brobbey wedstrijd na wedstrijd er niks van bakte. Rijkhoff had het minimaal de zelfde prestatie neergezet als Brobbey als hij de kans had gekregen in Ajax 1. En ik weet wel zeker dat hij het zelfs beter had gedaan, die jongen heeft echt wel talent. Ik had het wel willen zien, Rijkhoff vijf wedstrijden achter elkaar de kans geven. Helaas paste Rijkhoff niet in de speelwijze van Farioli, die speelde liever alles op safe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
Ondertussen kan Ajax Álvarez vergeten; Deal met Fenerbahçe zo goed als rond.
Als ze straks bij Blind uitkomen is het echt armoede van de eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Han schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Rijkhoff die zijn belofte niet lijkt in te lossen? Wanneer dan? Hoe dan? Rijkhoff is halverwege vorig seizoen naar Ajax gekomen en heeft alleen nog maar in Jong Ajax mogen komen opdraven, zelfs toen Brobbey wedstrijd na wedstrijd er niks van bakte. Rijkhoff had het minimaal de zelfde prestatie neergezet als Brobbey als hij de kans had gekregen in Ajax 1. En ik weet wel zeker dat hij het zelfs beter had gedaan, die jongen heeft echt wel talent. Ik had het wel willen zien, Rijkhoff vijf wedstrijden achter elkaar de kans geven. Helaas paste Rijkhoff niet in de speelwijze van Farioli, die speelde liever alles op safe.
Misschien zit ik ernaast maar zo denderend was het in Jong ook niet, toch?

Maar we gaan het zien bij Almere. Ik hoop dat hij het heel goed gaat doen en hij de kans in Ajax 1 krijgt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Als ze bij Blind uitkomen lach ik me kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LZ86 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:18:
Als ze bij Blind uitkomen lach ik me kapot
Ach Blind komt niet... Tenzij hij vrienden bij Ajax heeft... Oh wacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Blind vertoeft op dit moment al in Amsterdam, ijsje eten met de familie Klaassen. Dus ik vrees het ergste. Dat Alvarez niet door gaat ben ik niet rouwig om, maar het alternatief wat voor handen ligt geeft mij rillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

Maar we gaan het zien bij Almere. Ik hoop dat hij het heel goed gaat doen en hij de kans in Ajax 1 krijgt :)
Inderdaad
Scoren bij Almere in de kkd is van een compleet andere orde dan scoren in de top van de eredivisie.

Ajax moet gewoon Brobbey lozen en dan gewoon een goede spits halen. Zou trouwens Parrot kopen ipv Meerdink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Vervelend voor Ajax is dat PSV ook op de markt is voor een spits. Plea gaat de komende maanden niet meer beschikbaar zijn, wellicht pas ver in de 2e helft van het seizoen weer en is 32. Denk dat de 2 clubs beetje bij dezelfde spelers uit gaan komen.

En momenteel is het een no brainer om dan voor PSV te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Han schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:21:
Blind vertoeft op dit moment al in Amsterdam, ijsje eten met de familie Klaassen. Dus ik vrees het ergste. Dat Alvarez niet door gaat ben ik niet rouwig om, maar het alternatief wat voor handen ligt geeft mij rillingen.
Matic werd ook genoemd als alternatief. Geen idee hoe goed hij nog is. Gevoelsmatig beter dan Blind :o

Doet het ook goed bij de supporters van de tegenpartij. Een IDFer en een homohater in het elftal :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JEightyFive schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:17:
Het was inderdaad wisselvallig. Maar Jong Ajax is ook niet echt een goede graadmeter, met continue wisselingen in de samenstelling. Als spits ben je ook afhankelijk van je medespelers, waar bij Jong Ajax vaak spelers voor eigen kansen gaan in plaats van de spits te bedienen.
Dit is inderdaad de eerste goede test voor hem, hem verhuren aan Almere vind ik een prima zet :)

Pagina: 1 ... 33 ... 85 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken