toolkist schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:51:
[...]
Als na een jaar herstellen nu nog die excuses gebruikt moeten worden dan is dat gewoon een zwaktebod. Je hoeft echt niet elke ploeg meteen weg te spelen dan, maar zo moeilijk als tegen Telstar en Go Ahead is wel het andere uiterste.
Als ze eens begonnen waren met het neerzetten van een trainer die iets kan, niet 1 die toevallig vriendjes is met de juiste personen. Dan was je nu al een heel eind verder geweest.
We eindigden afgelopen seizoen met dit niveau, qua selectie is er goed opgeruimd maar vrij laat ingekocht en je kunt ook nog niet zeggen dat de kwaliteit daarvan nu ineens wel op het niveau ligt wat we normaal gesproken na willen streven.
Wat maakt dan dat je nu ineens een stuk beter zou moeten kunnen verwachten? Jij hebt toch ook gezien hoe het zit met financiën en mogelijkheden? Misschien zijn Heitinga en Keizer wel zo goedkoop dat je daardoor ineens Gloukh en Itakura wel kon betalen.
Telstar zal iedereen het over eens zijn dat het niet goed genoeg was. Maar vandaag was al een pak beter en sowieso meer aanvallende druk dan vorig jaar. Tegen een GAE moet je tegenwoordig gewoon je best doen, vraag maar aan PSV. Dus ja, bij Telstar zei ik gauw vergeten, bij GAE zie ik wel wat lichtpuntjes maar we zijn er nog lang niet. Zolang de lijn echter maar stijgend blijft hebben we nog wat te hopen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik verwacht ook een Ajax van een veel hoger niveau dan dit. Dit is niet de lat die ik als fan wil hanteren. Maar er is nu eenmaal een verschil tussen de lat die je wil hanteren en de lat die je kunt hanteren, op dit moment een groot verschil. En dan heb ik niet zoveel met alleen maar negatief blijven doen, daar word je zelf niet vrolijk van. Het lijkt bij sommigen wel dat Ajax überhaupt niets meer goed kan doen zolang Heitinga daar nog zit,