Baas en Janse zijn beide linksbenig. Niet heel handig als duo.418O2 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:05:
[...]
Je hoeft niet altijd te spelen he. Ik zie baas en Janse wel als centraal duo. Heb je blind als backup (en voor lb en evt cdm). Er moet gewoon ervaring bij en ik denk niet dat er veel te kiezen is
Ze kunnen wel beide voetballen, dus dat is een vooruitgangKist schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:48:
[...]
Baas en Janse zijn beide linksbenig. Niet heel handig als duo.
Baas weer terug naar links en Janse centrum?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En leiderschap is ook een kwaliteit. Dat je goed kan voetballen of oud bent maakt je geen leider. Net zoals je de beste monteur ook niet de chef-werkplaats moet maken.D-e-n schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:56:
[...]
Ik ben voor Feyenoord maar ik ben het eens met @Kist in deze. De lijst met ervaren spelers die bij terugkeer faalden omdat hun niveau teveel gezakt was (of überhaupt al te laag was) iis volgens mij vrij lang. Als jij al ervaren speler niet ook voetballend het voorbeeld kunt geven dan heb je toch te weinig overwicht.
En wat Blind betreft: hij is weggegaan bij Ajax omdat het niet meer ging, waarom zou het nu dan weer wel gaan?
Ps.
Feyenoord haalde ooit Lucius voor de "ervaring". Die was 27 ofzo en had bij PSV de nodige ervaring opgedaan. Maar dat een beetje meelopen als manusje van alles iets anders is dan andere spelers bij de hand nemen hadden de toenmalige koekebakkers bij Feyenoord niet bedacht
XXXVI
Is er een VAR bij Willem II tegen Almere?
Grens mist vermoedelijk buitenspel, maar scheids had altijd moeten fluiten en rood moeten geven
edit: gelukkig wel een var dus, maar hoe kun je die eigenlijke overtreding als scheids missen. never nooit dat ie zag dat het buitenspel was.
Grens mist vermoedelijk buitenspel, maar scheids had altijd moeten fluiten en rood moeten geven
edit: gelukkig wel een var dus, maar hoe kun je die eigenlijke overtreding als scheids missen. never nooit dat ie zag dat het buitenspel was.
[ Voor 34% gewijzigd door toolkist op 16-05-2026 20:23 ]
Ik dacht de eerste helft al... Die keeper van Almere komt altijd uit terwijl er nog genoeg verdedigers zijn, dat gaat een keer mis...
En zo geschiedde... Wat onnozele doelman... Totaal onnodig
Willem II in de finale denk ik terwijl ik ze qua spel minder vind dan Almere
En zo geschiedde... Wat onnozele doelman... Totaal onnodig
Willem II in de finale denk ik terwijl ik ze qua spel minder vind dan Almere
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 16-05-2026 21:23 ]
Wie doe je er nou nog een plezier mee om er 5 minuten bij te tellen? Ik snap dat het op papier moet door dat vuurwerk enzo, maar fluit gewoon lekker op 90:00 af. Almere gaat er echt geen 3 meer maken en in de play-offs is doelsaldo toch geen factor.
Nou... D-day voor Ajax, benieuwd of het elftal nog te motiveren is nadat Garcia de spelers publiekelijk heeft afgebrand. Mijn voorspelling; Twente speelt gelijk tegen PSV en wordt 4e, NEC wint met minimaal verschil van GAE en gaat de voorronde CL in en Ajax speelt gelijk tegen Heerenveen en gaat de playoffs in.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
PSV wint van Twente, NEC krijgt in de laatste minuut de gelijkmaker om de oren en Ajax wint 3-1. Dromen mag toch?Han schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
Nou... D-day voor Ajax, benieuwd of het elftal nog te motiveren is nadat Garcia de spelers publiekelijk heeft afgebrand. Mijn voorspelling; Twente speelt gelijk tegen PSV en wordt 4e, NEC wint met minimaal verschil van GAE en gaat de voorronde CL in en Ajax speelt gelijk tegen Heerenveen en gaat de playoffs in.
Haha, ik zou dit scenario toejuichen. De realiteit is dat dit seizoen na vandaag nog niet is afgelopen. Nog één ronde van de verfoeide nacompetitie. Ik zou lekker jong-Ajax sturen.toolkist schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:30:
[...]
PSV wint van Twente, NEC krijgt in de laatste minuut de gelijkmaker om de oren en Ajax wint 3-1. Dromen mag toch?
XXXVI
Als Ajax de voorronde CL haalt vandaag dan is dat echt mega ongunstig vanwege die idiote salarisvoorwaarden, waar hoge CL bonussen in opgenomen zijn. Dan wordt het nog lastiger om spelers te lozen. Sowieso heeft Ajax niks te zoeken in de CL en mag het wat mij betreft prima komend seizoen in de Conference League spelen gezien het spel van dit seizoen. Enige nederigheid is niet misplaatst.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax speelt hoe dan ook geen perenleague. Daarvoor moet je de playoffs “winnen”. Die kans is zo ongeveer 0.Han schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:23:
Als Ajax de voorronde CL haalt vandaag dan is dat echt mega ongunstig vanwege die idiote salarisvoorwaarden, waar hoge CL bonussen in opgenomen zijn. Dan wordt het nog lastiger om spelers te lozen. Sowieso heeft Ajax niks te zoeken in de CL en mag het wat mij betreft prima komend seizoen in de Conference League spelen gezien het spel van dit seizoen. Enige nederigheid is niet misplaatst.
XXXVI
Lekker schakelen zo met de voetjes omhoog. Wel lekker als je cluppie " al klaar" is.
Ben benieuwd wat voor verrassingen er gaan komen.
Paar daagjes Londen gehad, vermoeide benen en dus inderdaad ideaal om zonder stress met een leeg hoofd naar een scherm te starenDutchOwnage schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:39:
Lekker schakelen zo met de voetjes omhoog. Wel lekker als je cluppie " al klaar" is.
Organisatie van Ajax bij corners is nog steeds een drama.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ajax "voetbalt" als de gemiddelde kwaliteit van een songfestival nummer.....
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Jostiband...HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:05:
Ajax "voetbalt" als de gemiddelde kwaliteit van een songfestival nummer.....
Die presteren tenminste nog naar kunnen
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
PSV laat toch niet het beste spel zien tegen Twente
Wil je de Jostiband niet beledigen? Het is echt niet leuk voor ze als ze met dit Ajax worden vergeleken.
Ajax heeft het laatste kwartier eindelijk door dat vroeg druk zetten tegen dit Heerenveen echt zin heeft. Maar het veldoverwicht en kansen weten ze weer niet om te zetten in een goal, dus Heerenveen zal zo wel scoren vlak voor rust.
Weer 3 klassen beter dan de tegenstander, genoeg kansen. PSV 3 schoten en 2 goals. Het seizoen van Twente in een notendop
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ben je oprecht verbaasd? Iets van geld enzo...sNielz123 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:15:
Bijzondere keuze van uitzendingen van ESPN.
Wel PEC-Feyenoord wat nergens over gaat, maar niet Volendam Telstar uitzenden.
PEC - Feyenoord gaat natuurlijk wel ergens over.
Wordt Feyenoord de gedeeld slechtste nummer 2 of pakken ze de titel voor zichzelf?
Wordt Feyenoord de gedeeld slechtste nummer 2 of pakken ze de titel voor zichzelf?
Jij en ik zeggen eigenlijk hetzelfde, min of meer.DutchOwnage schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:29:
[...]
Denk meer iets van de grootte van de achterban.
Gaat Ajax nog ooit de 0-1 scoren? Om zo de playoffs te ontlopen of is dit het?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Nou poe. Die gasten spelen met passie en plezier. Ook is het nog eens leuk om naar te kijken. Dat kan je van Ajax niet zeggen.sNielz123 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:10:
[...]
Wil je de Jostiband niet beledigen? Het is echt niet leuk voor ze als ze met dit Ajax worden vergeleken.
XXXVI
En ze daar wel een prima dirigent voor de groep staanephymerous schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:44:
[...]
Nou poe. Die gasten spelen met passie en plezier. Ook is het nog eens leuk om naar te kijken. Dat kan je van Ajax niet zeggen.
Dit ajax "voetbalt" met een passie van -69. Al die spelers zouden tussen de 60 en 80 % korting moeten krijgen op hun te hoge jaarsalaris.ephymerous schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:44:
[...]
Nou poe. Die gasten spelen met passie en plezier. Ook is het nog eens leuk om naar te kijken. Dat kan je van Ajax niet zeggen.
PSV-FC Twente 4-1
NEC-GAE 2-1.
Spannund.
NEC-GAE 2-1.
Spannund.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Ze zijn het in de rust wel weer vergeten vrees ik.Han schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:17:
Ajax heeft het laatste kwartier eindelijk door dat vroeg druk zetten tegen dit Heerenveen echt zin heeft. Maar het veldoverwicht en kansen weten ze weer niet om te zetten in een goal, dus Heerenveen zal zo wel scoren vlak voor rust.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit Ajax verdiend de play offs niet en zeker Europees voetbal niet.
Ga maar lekker een jaartje alleen in Nederland voetballen en kijken of er een elftal te bouwen valt.
Ga maar lekker een jaartje alleen in Nederland voetballen en kijken of er een elftal te bouwen valt.
Volgens mij de 100e voor PSV dit seizoen! Lekker hoor! Mooi dat ze ook gewoon door blijven gaan terwijl ze zelf nergens meer om spelen.
Shirtje trekken kent blijkbaar ook nuance
Twente zakt nu door het ijs. Jammer, ik ben bang dat het Play Offs wordt voor de tukkers. En dat gaat waarschijnlijk ook (net) niet lukken.
Het zou wel kloppen met met hoe de wedstrijden gaan dit seizoen. Te vaak net niet ...
Het zou wel kloppen met met hoe de wedstrijden gaan dit seizoen. Te vaak net niet ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Yep was de 100eElPaco schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:52:
Volgens mij de 100e voor PSV dit seizoen! Lekker hoor! Mooi dat ze ook gewoon door blijven gaan terwijl ze zelf nergens meer om spelen.
Had toch graag Volendam- Telstar gezien op 4...
[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 17-05-2026 15:56 ]
Zolang Ajax niet scoort is er niks aan de hand voor Twente.. Je hebt ook kans dat PSV de tegels nu laat vieren omdat ze die 100e hebben.nocalimero schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:52:
Twente zakt nu door het ijs. Jammer, ik ben bang dat het Play Offs wordt voor de tukkers. En dat gaat waarschijnlijk ook (net) niet lukken.
De voetbalcommentator op Langs de Lijn zegt N-A-C ipv NAC. Ieeeeuw.
Ja, beter spreekt hij het gewoon helemaal uit, ipv zo'n afkorting van een afkorting xDMaarten_E schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:59:
De voetbalcommentator op Langs de Lijn zegt N-A-C ipv NAC. Ieeeeuw.
Die scheids wil Ajax eigenhandig in de playoffs lijkt het. Gewoon recht voor zn neus gaat Steur over het been van de tegenstander en hij fluit niet?
Ja hoor, we laten Mokio lekker staan en halen Steur er uit. Gelijk of verliezen maakt niet uit, je moet winnen
Pffffff… wat hebben we toch een KUT keeper hè?
Goed dat ze bij Ajax doorhebben hoe belangrijk deze wedstrijd is
Hoezo scoort Heerenveen niet? Jezus wat een kans.
Niet alleen vandaagTerranova schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:12:
Man man man, wat is Ajax slecht zeg vandaag
Zo in de herhaling is de kans nog groter. Echt niet te geloven. Ajax mag wel een bloemetje naar die spits sturen als ze nog scoren.
Het veld is motm bij heerenveen - ajax
Godts is toch ook vaak tegenvallend. Ik denk dat als je daar een mooi bedragje voor kan vangen dat je er ook maar vanaf moet
Dat wisten we begin van dit seizoen ook al. In het land der blinden is de degene met een oog koning he.sNielz123 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:15:
Godts is toch ook vaak tegenvallend. Ik denk dat als je daar een mooi bedragje voor kan vangen dat je er ook maar vanaf moet
XXXVI
VAR moment Volendam-Telstar, mogelijk pingel Telstar!
edit:
Pingel Telstar!
Pingel Telstar!
[ Voor 26% gewijzigd door Maarten_E op 17-05-2026 16:18 ]
Dus omdat het speelronde 34 is wordt er doorgespeeld? Bijzondere redenering wel.
XXXVI
Ehh wat doe NAC ineens??
Strafschop voor Telstar
Strafschop voor Telstar
geweldig dat Koeman de strafschop neemt...
Moet die er wel in!
Moet die er wel in!
Koeman neemt de pingel?!
Haha, het veld bij Heerenveen. Dit gaat helemaal nergens over
Flickr PSN ID= cheironnl
KOEMAN SCOORT
Koeman scoort een penalty, 1988 all over againMiki schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:19:
Haha de keeper van Telstar scoort!
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Tja KNVB wil dat vast niet want alles moet tegelijk klaar zijn(om en nabij dan)Hugo! schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:19:
Het is schandalig dat hier wordt doorgespeeld? Dit kan toch niet man
Wat een waanzin dat Koeman die penalty neemt. Als hij mist kan je bij een uitbraak alles verliezen. Leuk dat hij scoort. Maar als dit misging was je wereldnieuws geweest.
Wat een bananen competitie hebben we toch ook. Omdat het laatste kwartier is van het seizoen maar laten doorvoetballen op dit veld.
Lekker Koeman! Mooi ingeschoten ook! Mooi voor Telstar, dik verdiend!
Dat sommige mensen nog denken dat ze kunnen passen bij Heerenveen - Ajax
nog 5 minuten waterballet
Alles via de lucht, Real Madrid met Zidane vibes!HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:20:
Dat sommige mensen nog denken dat ze kunnen passen bij Heerenveen - Ajaxnog 5 minuten waterballet
Dat snap ik, maar dit heeft niks meer met voetbal te maken.Terranova schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:20:
[...]
Tja KNVB wil dat vast niet want alles moet tegelijk klaar zijn(om en nabij dan)
Gaaei breekt nog even zn enkel in het natte gras
Flickr PSN ID= cheironnl
Schakel ook even in voor voetbal wat is dit dan bij Heerenveen dat veld
Als ik Ajax kijk is het laatste waar ik aan denk Zidane.Maarten_E schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:21:
[...]
Alles via de lucht, Real Madrid met Zidane vibes!
Eerder de kelder klasse
Bekers op het veld bij Volendam. We zijn weer terug bij af
Echt te belachelijk voor woorden dit, wedstrijd had aL een dik kwartier stilgelegd moeten worden, dit heeft 0,0 met voetbal te maken. Schandalig.
Bij een schakelprogramma zie je wel weer leuk dat wat in de ene wedstrijd een overtreding is, in de andere wedstrijd gewoon doormag.
De wedstrijd is tekenend voor het seizoen van Ajax.
Alles valt in het water
Afgesloten in stijl met een bloedeloos 0-0.
Alles valt in het water
Afgesloten in stijl met een bloedeloos 0-0.
[ Voor 23% gewijzigd door d-vine op 17-05-2026 16:26 ]
Ik moest aan Zaragoza-Ajax denkenMaarten_E schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:21:
[...]
Alles via de lucht, Real Madrid met Zidane vibes!
Play offs in Volendam
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Klopt, en daarnaast zou je ook nog kunnen stilleggen voor het slechte veld.Han schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:23:
Echt te belachelijk voor woorden dit, wedstrijd had aL een dik kwartier stilgelegd moeten worden, dit heeft 0,0 met voetbal te maken. Schandalig.
Nou nacompetitie. Ik hoop dat Ajax gewoon niet komt opdagen. Gun de playoffs maar aan een ander team. Hoe sneller je dit kneuzenteam kan ontmantelen hoe beter.
Ook bizar he hoe een zon VAR moment weer zo bepalend is. En natuurlijk bijzonder dat je ieder andere wedstrijd staakt behalve de laatste. Hoezo staak je anders wel en nu niet?
Ook bizar he hoe een zon VAR moment weer zo bepalend is. En natuurlijk bijzonder dat je ieder andere wedstrijd staakt behalve de laatste. Hoezo staak je anders wel en nu niet?
[ Voor 36% gewijzigd door ephymerous op 17-05-2026 16:28 ]
XXXVI
Top uitkomst van het seizoen, imho.
PSV terecht kampioen, Feyenoord best of the rest, NEC een topseizoen, FC Twente EL kwalificatie, Ajax niet goed genoeg en Telstar blijft er in.
PSV terecht kampioen, Feyenoord best of the rest, NEC een topseizoen, FC Twente EL kwalificatie, Ajax niet goed genoeg en Telstar blijft er in.
Ze mogen die Kooi voor twee jaar schorsen, inclusief de VAR vandaag. Beiden ontzettend gefaald vandaag, bijna net zo veel als Ajax.Terranova schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:26:
Tja nu is die niet gegeven duidelijke penalty nog veel erger...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
:strip_exif()/f/image/M6SL6YY3GZwbATGv20TS46mL.jpg?f=fotoalbum_large)