In het begin van de wedstrijd ben ik het helemaal met je eens, later ging Feyenoord echt wel veel beter spelen en liep het allemaal lekkerder met best een aantal (grote) kansen als resultaat (ik vond het echt een periode met best sterk spel, dat hadden we al even niet gezien). HM had hem naar Ueda moeten spelen bijvoorbeeld toen die tegen de keeper opschoot, Ueda stond er beter voor.Harribo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:40:
[...]
Wat leek Feyenoord nerveus zeg. Gewoon apathisch. Ik heb wel alleen de samenvatting gekeken moet ik eerlijk bekennen.
Hoop dat rvp die jongens eens lekker laat voelen want ze leek bijna allemaal stijf van de zenuwen.
Ik zou Ueda niet verkopen als het niet hoeft. Sterker nog, Feyenoord heeft een tweede scorende spits erbij nodig. Voor de concurrentie, andere manier van spelen en als er een in cruciale wedstrijden geblesseerd raakt.Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:46:
[...]
Ueda moet je nu verkopen man. Die gaat echt niet beter spelen bij ons. Genoeg doelpunten gemaakt + een WK waar hij actief is. Die kan je in ieder geval met winst verkopen.
Wil je als team beter worden dan moet je denk ik toch proberen je sterkhouders te houden en uit te breiden met nog een paar kwalitatieve aankopen.
Je wilt toch vooruit.
Ueda wordt bij Feyenoord ook nog eens verkeerd gebruikt. Met HM die altijd de actie opzoekt en helemaal niemand op linksbuiten krijgt hij veel te weinig ballen in de ruimte of liever nog over de flanken. Als je met veel (vroege) voorzetten gaat spelen kan je zijn allersterkste punt, zijn kopkracht, nog beter inzetten. Met de rug naar de goal tegen twee verdedigers (zoals in topwedstrijden) zie je hem niet. Daar is hij niet sterk genoeg voor. Echt vanuit de omschakeling snel de diepte in mis je als heel Feyenoord de snelheid voor (zowel in de spits als op de flanken). Wat klassieker 4-3-3 met aanvallende lopers op de flanken die voorzetten in de ruimte geven denk ik dat Ueda veel meer kan scoren nog.
Overigens eens met verkopen bij een goed WK. Nadeel is dat er niet echt iemand klaarstaat om het over te nemen en ik ook niet weet wie je dan nu zou moeten halen.
Gelukkig hebben we een bewezen sterke en ervaren TD die hier al lang mee bezig is voor volgend seizoen
Overigens eens met verkopen bij een goed WK. Nadeel is dat er niet echt iemand klaarstaat om het over te nemen en ik ook niet weet wie je dan nu zou moeten halen.
Gelukkig hebben we een bewezen sterke en ervaren TD die hier al lang mee bezig is voor volgend seizoen
[ Voor 15% gewijzigd door donleone83 op 11-05-2026 10:03 ]
De spelers ala slachtoffer zien vind ik wel een heel apart inzicht. Daar kan ik het echt op geen enkele manier mee eens zijn. Minimaal een half miljoen per jaar vangen en het nog niet op kunnen brengen om elke de poten onder je lijf vandaan te rennen. Nee, zij zijn onderdeel van het probleem en zeker geen slachtoffer in mijn ogen.Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Dat is niet goed en van professionals verwacht je eigenlijk meer, maar het zijn ook mensen en die zijn ook al jaren slachtoffer van slecht beleid en worden lang niet altijd goed behandeld.
Plus dat ie alleen scoort tegen de kleinere teams. Die tellen natuurlijk ook, maar het zegt wel wat over op welk niveau Ueda speelt.Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:46:
[...]
Ueda moet je nu verkopen man. Die gaat echt niet beter spelen bij ons. Genoeg doelpunten gemaakt + een WK waar hij actief is. Die kan je in ieder geval met winst verkopen.
Zou jij harder lopen wanneer jij beloofd wordt €1.500.000 per jaar te krijgen als je harder loopt wanneer je nu €50.000 krijgt?toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:10:
[...]
De spelers ala slachtoffer zien vind ik wel een heel apart inzicht. Daar kan ik het echt op geen enkele manier mee eens zijn. Minimaal een half miljoen per jaar vangen en het nog niet op kunnen brengen om elke de poten onder je lijf vandaan te rennen. Nee, zij zijn onderdeel van het probleem en zeker geen slachtoffer in mijn ogen.
Of ga je harder lopen wanneer jou beloofd wordt €2.000.000 per jaar te krijgen wanneer je nu €1.500.000 krijgt?
Ik heb hier akelig weinig opmerkingen gezien over Godts maar heeft iemand hier gezien waar deze achterlijke gek mee bezig was gisteren? Teert lekker op zijn statistieken als het cashcowtje van Ajax maar 7 jaar geleden zou hij door Tadic harder verrot gescholden zijn dan Noa Lang ooit is geweest.
Het aparte is dat hij bij Japan wel veel scoort. Ik ben van mening dat als Hadj Moussa niet zo egoistisch was, hij er minimaal 30 in had liggen.toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:12:
[...]
Plus dat ie alleen scoort tegen de kleinere teams. Die tellen natuurlijk ook, maar het zegt wel wat over op welk niveau Ueda speelt.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Vind hem overkomen als een sympathieke jongen en zijn werklust is prima. Echter volkomen met je eens, hij is nu hot en mocht hij er een paar met het wk inschieten zal de dat prijs alleen maar beter maken.Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:46:
[...]
En voor de duidelijkheid, voor dit seizoen vond ik hem niet eens goed genoeg als back up spits. Maar hij heeft inderdaad veel gescoord, dat dat moet ik hem meegeven. Maar dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking, in de grote wedstrijden laat hij het op zijn best 'te weinig' zien en juist dan verwacht ik dat een spits het verschil maakt.
10 second ninja DONE
Wij zitten nooit rustigGonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:38:
[...]
Ik ben er van overtuigd dat de Heer van Persie zich voornamelijk door het resultaat laat leiden en als er maar een paar technische mensen in mee gaan heb je zo een risico dat er onvoldoende kritisch gekeken wordt. Als ik Feyenoorder was zou ik nog niet rustig zitten, nog lang niet.
Maar ik snap dat ze blij RVP en zijn staf blij waren. Het resultaat is behaald. De manier waarop was natuurlijk diep triest en dat is bekend. Daarom is oa advocaat als erbij gehaald. Dus ik heb weinig angst dat het probleem onderschat of zelfs niet onderkend word.
Wel angst dat het niet opgelost word.
10 second ninja DONE
Lekker zwart/wit meteen weer. Zij hebben niet voor de situatie gekozen en zijn daar wel degelijk slachtoffer van. Dat pleit ze niet volledig vrij van alle blaam, maar dat heb dan ook niet gezegd.toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:10:
[...]
De spelers ala slachtoffer zien vind ik wel een heel apart inzicht. Daar kan ik het echt op geen enkele manier mee eens zijn. Minimaal een half miljoen per jaar vangen en het nog niet op kunnen brengen om elke de poten onder je lijf vandaan te rennen. Nee, zij zijn onderdeel van het probleem en zeker geen slachtoffer in mijn ogen.
Als ik echter zie wat dergelijke jonge jongens over zich heen krijgen, wat zij aan gebrekkige begeleiding krijgen en hoe weinig lijn er in de staf en tactiek zit, hoe spelers gebruikt worden en wat er over ze geroepen wordt, dan is dat mentaal niet makkelijk hoeveel geld je ook krijgt.
De tactiek sluit niet aan bij de spelers, spelers worden op andere posities gezet dan waar ze bij vorige clubs rendeerden, de opstelling is elke week anders, nul continuïteit. Ik snap wel dat je daarmee wat gelatenheid creëert, zeker omdat er jaren geen écht perspectief is eigenlijk.
In die zin hoop ik dat Cruyff en de nieuwe trainer goed kijken naar het systeem wat je wilt spelen en welke spelers daarbij passen. Past het niet, neem dan afscheid, direct.
Wil je met ruimte in de rug spelen dan mag Sutalo vast gaan. Blijf je met die achterlijke zes spelen dan kan je Gloukh ook alvast weg doen, of kies voor een tien en dan is er prima plek voor hem. Rendeert een Dolberg ook meteen beter.
Het moet logisch gaan passen en dan zal de helft van deze groep ineens prima kunnen renderen. Zo slecht zijn veel spelers individueel gezien helemaal niet, maar je moet er wel wat van maken. En dat wordt al jaren nagelaten op een positieve fase met Farioli na.
En laten we eerlijk zijn, spelers als Baas en Regeer mochten ooit weg omdat ze het niveau gewoon niet haalden. Dat ze nu terug zijn is niet omdat het laat bloeier blijken maar omdat het niveau gewoon zo abominabel ver gedaald is dat we denken dat ze wel passen.
Hadden ze maar allemaal de mentale hardheid van een Gaaei, maar dat is helaas een positieve uitzondering.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De angst zou moeten zitten in wat RvP accepteert. Blijkbaar heeft hij al grote invloed kunnen hebben op hoe de directie überhaupt samengesteld gaat worden en hoe die mogen handelen. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat hij alles vol realisme onderkent.Sagat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Wij zitten nooit rustig
Maar ik snap dat ze blij RVP en zijn staf blij waren. Het resultaat is behaald. De manier waarop was natuurlijk diep triest en dat is bekend. Daarom is oa advocaat als erbij gehaald. Dus ik heb weinig angst dat het probleem onderschat of zelfs niet onderkend word.
Wel angst dat het niet opgelost word.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh, dat waren tijden heTyphone schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:14:
[...]
Teert lekker op zijn statistieken als het cashcowtje van Ajax maar 7 jaar geleden zou hij door Tadic harder verrot gescholden zijn dan Noa Lang ooit is geweest.
K to the KillaZ
Je hebt helemaal gelijk. Echter lees je ook verhalen dat de Feyenoord leiding nog steeds vertrouwen heeft in RvP en denkt dat de brakke resultaten komt door blessures.Sagat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:11:
[...]
Byzondere meningen heb je altijd, maar kan me niet voorstellen dat weinig mensen trots zijn op het behalen van plek 2 via een wedstrijd waar je 2 tegengoals (en ja 1afgekeurd maar manier van verdedigen!) krijgt in de eerste minuten.
Ben blij met het resultaat maar '2e plek van de armoede' lijkt me heel erg van toepassing hier.
Ik denk dat daar naar gerefereerd wordt. RvP moet gewoon ergens anders ervaring opdoen. Feyenoord is niet de plek om het vak te leren.
Ueda heeft de leeftijd bereikt dat we hem beter nu kunnen verkopen. Grote kans dat z'n vervanger het initieel minder doet, maar dat is nu eenmaal het lot van een ED club.Harribo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:54:
[...]
Ik zou Ueda niet verkopen als het niet hoeft. Sterker nog, Feyenoord heeft een tweede scorende spits erbij nodig. Voor de concurrentie, andere manier van spelen en als er een in cruciale wedstrijden geblesseerd raakt.
Wil je als team beter worden dan moet je denk ik toch proberen je sterkhouders te houden en uit te breiden met nog een paar kwalitatieve aankopen.
Je wilt toch vooruit.
Voor Feyenoord nu oprecht de zaak om zo snel mogelijk een AD en TD aan te stellen en nu al schoon schip te maken. In Augustus moet er een compleet elftal staan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Eigenlijk wil ik ook een nieuwe trainer. Met RvP hebben we geen enkele keer gewonnen tegen een top 6 ploeg. In Europese verband hebben we ook niks klaar gespeeld.Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:56:
Voor Feyenoord nu oprecht de zaak om zo snel mogelijk een AD en TD aan te stellen en nu al schoon schip te maken. In Augustus moet er een compleet elftal staan.
Dit kan gewoon niet. Nog slechter dan Priske.
Misschien moet ik open deze wedstrijd ingaan, en inderdaad niet gelijk sceptisch hier tegenover staan. We hoeven iig niet een voorronde te starten met een elftal in opbouw waar de trainer dan ook nog eens al lekker aan het rouleren is en met een vage opstelling komt.Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:56:
Maar in augustus het elftal compleet hebben? Ik zie het niet gebeuren helaas
10 second ninja DONE
Zal ongetwijfeld te zwart/wit zijn. Maar het gaat er bij mij niet in dat je als het niet draait niet minstens de basis op kunt brengen. Meelopen met je man, meeverdedigen, dat soort zaken. Met een salaris van 500k+ (en dat is nog heel voorzichtig ingeschat) moet het toch ook wel mogelijk zijn om een mental coach in te huren als je het lastig hebt met dat aspect, nog los van de discussie of dat Ajax dat zou moeten regelen.Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:29:
[...]
Lekker zwart/wit meteen weer. Zij hebben niet voor de situatie gekozen en zijn daar wel degelijk slachtoffer van. Dat pleit ze niet volledig vrij van alle blaam, maar dat heb dan ook niet gezegd.![]()
Als ik echter zie wat dergelijke jonge jongens over zich heen krijgen, wat zij aan gebrekkige begeleiding krijgen en hoe weinig lijn er in de staf en tactiek zit, hoe spelers gebruikt worden en wat er over ze geroepen wordt, dan is dat mentaal niet makkelijk hoeveel geld je ook krijgt.
De tactiek sluit niet aan bij de spelers, spelers worden op andere posities gezet dan waar ze bij vorige clubs rendeerden, de opstelling is elke week anders, nul continuïteit. Ik snap wel dat je daarmee wat gelatenheid creëert, zeker omdat er jaren geen écht perspectief is eigenlijk.
In die zin hoop ik dat Cruyff en de nieuwe trainer goed kijken naar het systeem wat je wilt spelen en welke spelers daarbij passen. Past het niet, neem dan afscheid, direct.
Wil je met ruimte in de rug spelen dan mag Sutalo vast gaan. Blijf je met die achterlijke zes spelen dan kan je Gloukh ook alvast weg doen, of kies voor een tien en dan is er prima plek voor hem. Rendeert een Dolberg ook meteen beter.
Het moet logisch gaan passen en dan zal de helft van deze groep ineens prima kunnen renderen. Zo slecht zijn veel spelers individueel gezien helemaal niet, maar je moet er wel wat van maken. En dat wordt al jaren nagelaten op een positieve fase met Farioli na.
En laten we eerlijk zijn, spelers als Baas en Regeer mochten ooit weg omdat ze het niveau gewoon niet haalden. Dat ze nu terug zijn is niet omdat het laat bloeier blijken maar omdat het niveau gewoon zo abominabel ver gedaald is dat we denken dat ze wel passen.
Hadden ze maar allemaal de mentale hardheid van een Gaaei, maar dat is helaas een positieve uitzondering.
Spelers zijn absoluut niet de enige hier die schuldig zijn aan het klote seizoen, maar ze kunnen er wel heel wat meer aan doen dat het een stuk minder aan hun zelf ligt.
Zal je zien dat ie er 2 inknikt tegen Oranjetoolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:12:
[...]
Plus dat ie alleen scoort tegen de kleinere teams. Die tellen natuurlijk ook, maar het zegt wel wat over op welk niveau Ueda speelt.
Blijf het lastig vinden. Wil hem eigenlijk pas echt beoordelen als ie langere tijd over een fitte selectie kan beschikken. En ik mag aannemen dat ie de grootste rookie fouten nu wel gemaakt heeft. Volgens mij blijft Advocaat ook nog betrokken.Russel88 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:14:
[...]
Eigenlijk wil ik ook een nieuwe trainer. Met RvP hebben we geen enkele keer gewonnen tegen een top 6 ploeg. In Europese verband hebben we ook niks klaar gespeeld.
Dit kan gewoon niet. Nog slechter dan Priske.
In beginsel wel, maar hoe lang houd je dat vol als je werkgever er keer op keer een potje van blijft maken en de verbetering steeds uitblijft?toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:44:
[...]
Zal ongetwijfeld te zwart/wit zijn. Maar het gaat er bij mij niet in dat je als het niet draait niet minstens de basis op kunt brengen. Meelopen met je man, meeverdedigen, dat soort zaken. Met een salaris van 500k+ (en dat is nog heel voorzichtig ingeschat) moet het toch ook wel mogelijk zijn om een mental coach in te huren als je het lastig hebt met dat aspect, nog los van de discussie of dat Ajax dat zou moeten regelen.
Spelers zijn absoluut niet de enige hier die schuldig zijn aan het klote seizoen, maar ze kunnen er wel heel wat meer aan doen dat het een stuk minder aan hun zelf ligt.
Zoals ik al schreef vind ik dat je van profs eigenlijk meer wilt verwachten, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen als ze daar onderhand gewoon te veel moeite mee hebben.
Zelf ben ik ook iemand die jaar in jaar uit kan blijven proberen te trekken aan onderwerpen die steeds maar moeizaam gaan, maar dat is de aard van het beestje. Er zijn ook veel mensen die daar veel sneller meer moeite mee hebben en dan wat apathisch worden. Niet goed, maar het lijkt menselijk te zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat komt dan toch precies overeen met wat ie in de Eredivisie doet?DutchOwnage schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:51:
[...]
Zal je zien dat ie er 2 inknikt tegen Oranje
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken