De gifbeker moet helemaal op de toekomst leeg. De selectie is gewoon niet goed genoeg. De enige die vandaag echt wat heeft laten zien is die Carizo die mocht invallen. Godts en Berghuis waren volledig afwezig en daarmee de slechtste van allemaal. Echt onbegrijpelijk.
Toch een gaaf seizoen, Telstar is erin gebleven!!!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Super van NEC! Ook Telstar knap opgestaan na die snelle achterstand.
Ik geniet wel van Telstar en NEC hoor. Die spelen echt alles of niets, heerlijk om er naar te mogen kijken.
PSV toch weer de grens van 100 goals gehaald, niet verwacht. Wel lekker!
Telstar niet gedegradeerd nog verrassender dan Ajax 5e
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
PSV ontvangt graag een mooie bos bloemen voor die 6 puntenhoevenpe schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:30:
En grootste verschil ooit qua punten met de nummer twee.tiswat schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:30:
PSV toch weer de grens van 100 goals gehaald, niet verwacht. Wel lekker!
Telstar>PSVElPaco schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:30:
[...]
PSV ontvangt graag een mooie bos bloemen voor die 6 punten
PSV was erg goed, maar dit ligt toch meer aan de nummer 2 dan aan de kampioen ...jan390 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:31:
[...]
En grootste verschil ooit qua punten met de nummer twee.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Volendam - Willem II, ik zet m'n geld in op de Tilburgers.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Zeg je nu dat we Telstar af moeten sturen ipv NEC?
Iedere club die op plaats 2 stond begon opeens punten te verliezen. Als neutrale toeschouwer geweldig om te zien.
Als de tegenstander er niet van af weet en een spion stiekem Velsen-Zuid ipv Nijmegen invoert in de navi, dan maakt Telstar nog kans ook!ElPaco schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:33:
[...]
Zeg je nu dat we Telstar af moeten sturen ipv NEC?
Draaien ze in dat Heerenveen stadion nou Harry Styles?
Edit: Telstar 14e, NOOIT GETWIJFELD.
Gelijk gezegd dat Telstar dit seizoen gaan verrassen. Maar 2e seizoen verwacht ik dat het voorlopig de laatste word.
Koeman wel een baas zeg! Bij 1-1 de penalty nemen. Mis je en Volendam breekt snel uit en het staat 2-1
Koeman wel een baas zeg! Bij 1-1 de penalty nemen. Mis je en Volendam breekt snel uit en het staat 2-1
[ Voor 32% gewijzigd door Player1S op 17-05-2026 16:38 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Mislintat regeert over zijn graf heen.
Nja mij een zorg, Feyenoord ook niet heel goed, maar wel de knaken en de CL.
Nja mij een zorg, Feyenoord ook niet heel goed, maar wel de knaken en de CL.
Geweldige middag gehad. Schakelprogramma als er dingen op het spel staan is het hoogtepunt van het seizoen.
Ben benieuwd of NEC in de voorrondes kan verrassen. Zou toch leuk zijn als ze in ieder geval een ronde overleven of tegen een mooie tegenstander moeten spelen.
Ben benieuwd of NEC in de voorrondes kan verrassen. Zou toch leuk zijn als ze in ieder geval een ronde overleven of tegen een mooie tegenstander moeten spelen.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Lijkt me dat ze een op papier moeilijke tegenstander krijgen, gezien hun Europese ranking.Mog schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:46:
Geweldige middag gehad. Schakelprogramma als er dingen op het spel staan is het hoogtepunt van het seizoen.
Nah, NEC gaat compleet kansloos zijn.Mog schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:46:
Feyenoord ook, maar wij hebben dan iig wel een directe plaatsing. Gaaf verder dat Telstar erin blijft, maar die zijn we volgend jaar toch wel weer kwijt vrees ik
Om de één of andere reden heb ik nul voetbalnotificaties van mijn app gehad, maar ik weet niet of ik dat erg moet vinden. Mag de rest van het seizoen wel zo blijven eigenlijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het seizoen is voorbij tenzij je nog de voetbal nacompetitie nog zou willen volgenGonadan schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:19:
Om de één of andere reden heb ik nul voetbalnotificaties van mijn app gehad, maar ik weet niet of ik dat erg moet vinden. Mag de rest van het seizoen wel zo blijven eigenlijk.
De reguliere competitie is voorbij, het seizoen nog niet.Miki schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:33:
[...]
Het seizoen is voorbij tenzij je nog de voetbal nacompetitie nog zou willen volgen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Niet per se, omdat de loting van de 3e voorronde plaats vindt voordat de 2e gespeelt wordt.Vos schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:29:
[...]
Lijkt me dat ze een op papier moeilijke tegenstander krijgen, gezien hun Europese ranking.
NEC loot tegen een winnaar van een tweeluik en in de 2e voorronde zitten ook clubs met een vergelijkbare lage ranking onder de niet geplaatste clubs
Allemaal heel erg leuk voor NEC en fantastische ervaring maar dat zie ik allemaal niet gebeuren.
Feyenoord gaat met het spel wat ze hebben geen potten breken in de CL
Momenteel is de kwaliteit van het NL voetbal ronduit matig en gaat het heel lastig worden in europa
Feyenoord gaat met het spel wat ze hebben geen potten breken in de CL
Momenteel is de kwaliteit van het NL voetbal ronduit matig en gaat het heel lastig worden in europa
Ok, ben benieuwd.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:35:
[...]
Niet per se, omdat de loting van de 3e voorronde plaats vindt voordat de 2e gespeelt wordt.
NEC loot tegen een winnaar van een tweeluik en in de 2e voorronde zitten ook clubs met een vergelijkbare lage ranking onder de niet geplaatste clubs
Wtf heeft Telstar de allesbeslissende penalty door Koeman jr laten nemen? Geniaal
De pijn gaat idd nog wat langer door.Gonadan schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:34:
[...]
De reguliere competitie is voorbij, het seizoen nog niet.
Stel, in het hypothetische geval dat Ajax de play offs wint (als de andere ploegen Ajax dus laten winnen), zouden de spelers dan durven juichen?
Hahahaha. Dat zullen we nooit weten.toolkist schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:57:
[...]
De pijn gaat idd nog wat langer door.
Stel, in het hypothetische geval dat Ajax de ay offs wint (als de andere ploegen Ajax dus laten winnen), zouden de spelers dan durven juichen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op voorhand wel ja, maar gezien het seizoens verloop absoluut niet verrassend.hoevenpe schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:30:
Dan kom je uit tegen een FC Thorshaben van de Faeroer eilanden ofzo?Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:35:
[...]
Niet per se, omdat de loting van de 3e voorronde plaats vindt voordat de 2e gespeelt wordt.
Zero compensation
Ik hoop dat dit ajax de eerste playoff wedstrijd verliest met 0-5 van Grunn. Ze hebben er niets te zoeken. 90% korting op hun jaarsalaris voor deze wanprestatie dit jaar.toolkist schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:57:
[...]
De pijn gaat idd nog wat langer door.
Stel, in het hypothetische geval dat Ajax de play offs wint (als de andere ploegen Ajax dus laten winnen), zouden de spelers dan durven juichen?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Verwijderd
Nee, NEC begint in de 3e voorronde niet-kampioenen.Internet Janny schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:00:
[...]
Dan kom je uit tegen een FC Thorshaben van de Faeroer eilanden ofzo?
Dit worden de teams in 2e voorronde. Een verrassing daar kan ook een tegenstander worden, omdat er dus vroeg geloot wordt.
Dat gaat inderdaad nogal veel uitmaken. Een Hearts uit Schotland heeft ook weinig erveraring op dit niveau. Waar een Bodo Glimt dit seizoen erg verrassend was.
Maar mooi einde van de competitie zo: PSV terechte kampioen, NEC en Telstar als verrassingen en Ajax en Feyenoord die mogen gaan verbouwen. FC Twente ook nog goed teruggekomen gedurende de competitie. Heeft van de Brom netjes gedaan.
Maar mooi einde van de competitie zo: PSV terechte kampioen, NEC en Telstar als verrassingen en Ajax en Feyenoord die mogen gaan verbouwen. FC Twente ook nog goed teruggekomen gedurende de competitie. Heeft van de Brom netjes gedaan.
Ik weet dat Telstar en Velsen-Zuid onder de rook van de Tata ligt, maar het een crematorium noemen gaat mij toch wat ver...
Hier een tevreden Twente fan. Vandaag op uitnodiging van een PSV fan in t stadion gezeten. Begin was prima, maar na rust ging t snel mis en dan is PSV opeens echt veel te goed. Wel leuk om een ergens anders weer te zijn, best een prima sfeer en een respectvol applaus voor Van Wolfswinkel.
Prima seizoen. Voetballend, na PSV, de beste ploeg denk ik, maar onvoldoende scorend vermogen om echt mee te doen en het vervolgens tegen NEC en AZ eigenlijk zelf laten liggen (en bij veel andere gelijke spelen natuurlijk ook).
Ben benieuwd naar volgend seizoen; blijven de backs? Komt Zerrouki terug (erg goed tweede seizoenshelft) en komt er een spits die scoort, wellicht naast Lammers, die een uitstekend aanspeelpunt is, maar scherpte mist voor de goal?
Prima seizoen. Voetballend, na PSV, de beste ploeg denk ik, maar onvoldoende scorend vermogen om echt mee te doen en het vervolgens tegen NEC en AZ eigenlijk zelf laten liggen (en bij veel andere gelijke spelen natuurlijk ook).
Ben benieuwd naar volgend seizoen; blijven de backs? Komt Zerrouki terug (erg goed tweede seizoenshelft) en komt er een spits die scoort, wellicht naast Lammers, die een uitstekend aanspeelpunt is, maar scherpte mist voor de goal?
Zerrouki mogen jullie houden. Die kan de druk van het presteren bij een topclub niet aan
[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 17-05-2026 22:02 ]
Zerrouki mag van mij in Enschede blijven idd. Ak dat brandhout wat geen niveau heeft asap lozen nu. En bouwen.
Ik snap dat vanuit Feyenoord perspectief, daar heeft ie het totaal niet laten zien, maar de tweede seizoenshelft was hij bij Twente beter dan de Zerrouki die voor veel geld naar Rotterdam ging.
Blijft me wel verbazen, die kuipvrees…Ik denk dat de druk bij Feyenoord (en ook bij Ajax) wel wat hoger is dan bij Twente, maar bij Twente is er ook echt geen sprake van vrijblijvendheid. Al denk ik wel dat de verwachtingen soms wat onrealistischer zijn bij Ajax en Feyenoord.
Voor het Nederlands voetbal is het goed dat PSV nog een hoog niveau weet te halen, maar zonder PSV is alles wel erg aan elkaar gewaagd, wat ook wel interessant is.
Naja, nu nog even de playoffs. Ben benieuwd, maar heel blij dat Twente die niet hoeft te spelen.
Blijft me wel verbazen, die kuipvrees…Ik denk dat de druk bij Feyenoord (en ook bij Ajax) wel wat hoger is dan bij Twente, maar bij Twente is er ook echt geen sprake van vrijblijvendheid. Al denk ik wel dat de verwachtingen soms wat onrealistischer zijn bij Ajax en Feyenoord.
Voor het Nederlands voetbal is het goed dat PSV nog een hoog niveau weet te halen, maar zonder PSV is alles wel erg aan elkaar gewaagd, wat ook wel interessant is.
Naja, nu nog even de playoffs. Ben benieuwd, maar heel blij dat Twente die niet hoeft te spelen.
Hij wilt zelf niet meer terug. Ik hoop dat Feyenoord hem aan het buitenland kan verkopen. Twente gaat niet veel betalen.
Ik zie Ajax het in de play-offs voor de voorronde Conference League niet redden. Wanneer je kijkt naar de resultaten tegen de overige ploegen in de play-offs ziet het er niet rooskleurig uit. Laat staan hoe Ajax tegen de play-offs aan kijkt tegenover de rest van de ploegen, Ajax kan hier alleen maar verliezen, terwijl juist het winnen van de play-offs voor de overige ploegen een kroon op het seizoen zet.
Ik betwijfel of ze het al redden tegen FC Groningen, gezien de uitslagen eerder dit seizoen:
Ajax - FC Groningen 2-0
FC Groningen - Ajax 3-1
Maar mocht je het redden tegen FC Groningen, dan kom je waarschijnlijk tegen FC Utrecht en dat wordt helemaal kansloos ben ik bang...
FC Utrecht - Ajax 2-1
Ajax - FC Utrecht 1-2
Ajax - sc Heerenveen 1-1
sc Heerenveen - Ajax 0-0
Overigens zou het voor het Nederlandse voetbal wel goed zijn wanneer Ajax het red, want waarschijnlijk kunnen ze daar behoorlijk wat punten halen voor Nederland, wat je een aantal jaren geleden ook met Feyenoord zag.
Daarnaast zou het voor Ajax funest zijn om een jaar geen Europees voetbal te halen, want ook voor de clubranking is het belangrljk om veel punten te pakken om zo minder zware lotingen in de toekomst te krijgen.
Ik betwijfel of ze het al redden tegen FC Groningen, gezien de uitslagen eerder dit seizoen:
Ajax - FC Groningen 2-0
FC Groningen - Ajax 3-1
Maar mocht je het redden tegen FC Groningen, dan kom je waarschijnlijk tegen FC Utrecht en dat wordt helemaal kansloos ben ik bang...
FC Utrecht - Ajax 2-1
Ajax - FC Utrecht 1-2
Ajax - sc Heerenveen 1-1
sc Heerenveen - Ajax 0-0
Overigens zou het voor het Nederlandse voetbal wel goed zijn wanneer Ajax het red, want waarschijnlijk kunnen ze daar behoorlijk wat punten halen voor Nederland, wat je een aantal jaren geleden ook met Feyenoord zag.
Daarnaast zou het voor Ajax funest zijn om een jaar geen Europees voetbal te halen, want ook voor de clubranking is het belangrljk om veel punten te pakken om zo minder zware lotingen in de toekomst te krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 18-05-2026 08:14 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Waarom zou een buitenlandse club dat wel doen dan?Russel88 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 07:52:
Hij wilt zelf niet meer terug. Ik hoop dat Feyenoord hem aan het buitenland kan verkopen. Twente gaat niet veel betalen.
Geen enkele van de clubs in de playoffs hoef je bang voor te zijn, ze zijn allemaal prima te pakken. Het nadeel is dat dat tegenwoordig ook voor Ajax geldt en ik geen enkele reden zie waarom ze nu ineens wél logisch zouden gaan spelen en hun theoretische niveau halen.Gynnad schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:12:
Ik zie Ajax het in de play-offs voor de voorronde Conference League niet redden. Wanneer je kijkt naar de resultaten tegen de overige ploegen in de play-offs ziet het er niet rooskleurig uit. Laat staan hoe Ajax tegen de play-offs aan kijkt tegenover de rest van de ploegen, Ajax kan hier alleen maar verliezen, terwijl juist het winnen van de play-offs voor de overige ploegen een kroon op het seizoen zet.
Ajax - FC Groningen 2-0
FC Groningen - Ajax 3-1
FC Utrecht - Ajax 2-1
Ajax - FC Utrecht 1-2
Ajax - sc Heerenveen 1-1
sc Heerenveen - Ajax 0-0
Sterker nog, ik denk eerder dat er gewoon weer op de zogenaamde sterkhouders gebouwd gaat worden en dat het mentaal nu helemaal een soepzooitje is. Hopelijk is de lijdensweg na woensdag feitelijk al voorbij, dan kunnen we gaan bouwen aan het nieuwe seizoen. Al zou het in theorie beter zijn wel gewoon Europees te spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
De clubranking speelt geen wezelijke rol meer bij de lotingen voor de hoofdtoernooien, omdat je twee tegenstanders krijgt uit iedere groep.Gynnad schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:12:
Voor de voorronden wel, maar de clubranking van Ajax is hoog genoeg om ook de komende jaren bij de geplaatste teams in de voorronden EL danwel ECL te horen.
Zonder Europees voetbal verlies je wel wat aantrekkingskracht om nieuwe spelers aan te trekken. Alhoewel, hoeveel spelers komen er voor de Conference League naar Nederland? Anyhow, treurig dit. De enige hoop is dat de oude spelers geloosd kunnen worden en er dan een sloot nieuwe (jonge) spelers terugkomen. Maar ook dat kost geld.Gonadan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:31:
[...]
Geen enkele van de clubs in de playoffs hoef je bang voor te zijn, ze zijn allemaal prima te pakken. Het nadeel is dat dat tegenwoordig ook voor Ajax geldt en ik geen enkele reden zie waarom ze nu ineens wél logisch zouden gaan spelen en hun theoretische niveau halen.
Sterker nog, ik denk eerder dat er gewoon weer op de zogenaamde sterkhouders gebouwd gaat worden en dat het mentaal nu helemaal een soepzooitje is. Hopelijk is de lijdensweg na woensdag feitelijk al voorbij, dan kunnen we gaan bouwen aan het nieuwe seizoen. Al zou het in theorie beter zijn wel gewoon Europees te spelen.
Ik denk dat Twente gewoon 8 miljoen moet ophoesten. Hij is voor hun van veel waarde, zit op zijn plek. Bij Feyenoord heeft ie onder 3 trainers geen goede indruk achter gelaten. En anders geloof ik dat er in het buitenland wel een club porren is om tot zo'n 10 miljoen voor hem wil ophoesten.Russel88 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 07:52:
Maar het lijkt me heeel sterk dat hij nog een balletje gaat schoppen in een Feyenoord shirt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hoewel de eindbetekenis niet veel veranderd zou iknocalimero schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:27:
Top uitkomst van het seizoen, imho.
PSV terecht kampioen, Feyenoord best of the rest, NEC een topseizoen, FC Twente EL kwalificatie, Ajax niet goed genoeg en Telstar blijft er in.
'best of the rest'
graag willen aanpassen naar
'Minst slecht van de rest'.
We gaan zien wat RVP er volgend jaar van bakt, het blijft voetbal. Gio is uiteindelijk ook kampioen geworden
[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 18-05-2026 09:58 . Reden: typo ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Dus met die 7 miljoen van drie jaar geleden was het eigenlijk een koopje? Want hij gaat nu zijn laatste contractjaar in.OMX2000 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:27:
[...]
Ik denk dat Twente gewoon 8 miljoen moet ophoesten. Hij is voor hun van veel waarde, zit op zijn plek. Bij Feyenoord heeft ie onder 3 trainers geen goede indruk achter gelaten. En anders geloof ik dat er in het buitenland wel een club porren is om tot zo'n 10 miljoen voor hem wil ophoesten.
Maar het lijkt me heeel sterk dat hij nog een balletje gaat schoppen in een Feyenoord shirt.
Helemaal geen Europees voetbal zal wel uniek zijn en moet je terug tot de jaren 60, op de straf van de jaren 90 na.Sineplex schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:52:
[...]
Zonder Europees voetbal verlies je wel wat aantrekkingskracht om nieuwe spelers aan te trekken. Alhoewel, hoeveel spelers komen er voor de Conference League naar Nederland? Anyhow, treurig dit. De enige hoop is dat de oude spelers geloosd kunnen worden en er dan een sloot nieuwe (jonge) spelers terugkomen. Maar ook dat kost geld.
Ajax heeft Europees genoeg naam en historie genoeg om 1 jaar zonder op te vangen, de grootste aantrekking kracht blijft altijd de CL
Gezien het spel verdienen ze het niet maar dat ter zijde.
90% van de selectie moet vervangen worden in mijn ogen en dat kost tijd en moet een keer in gang worden gezet want dit was 2 jaar geleden ook al de situatie.
Dat vorig jaar een italiaan het maximale er uit wist te persen was een klein wonder.
Voor die tijd, en voor Feyenoord was dat geen koopje. Wieffer was een koopjeVerwijderd schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:39:
[...]
Dus met die 7 miljoen van drie jaar geleden was het eigenlijk een koopje? Want hij gaat nu zijn laatste contractjaar in.
Prijzen in eredivisie zijn best een stuk omhoog gegaan. We hebben Steijn ook voor een stevige prijs gehaald.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
10M voor de speler van het jaar is best een koopje. Zerrouki had die status niet. Met één jaar contract en verhuurperiodes mag je als Feyenoord denk ik blij zijn dat je het aankoopbedrag terug krijgt.OMX2000 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:50:
[...]
Voor die tijd, en voor Feyenoord was dat geen koopje. Wieffer was een koopjeModer en Targalline ook.
Prijzen in eredivisie zijn best een stuk omhoog gegaan. We hebben Steijn ook voor een stevige prijs gehaald.
Dat hoop ik ook!HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:19:
[...]
Ik hoop dat dit ajax de eerste playoff wedstrijd verliest met 0-5 van Grunn.
Mmm denk dat Ajax van Groningen wel wint. Of Groningen moet echt een goede dag hebben. Niet dat Ajax top speelt maar Groningen is een middenmoot ploeg met jonkies die zeer wisselvallig zijn.
En kansen afmaken bleek ook gisteren weer een groot probleem, ze schoten er 2 in met geluk.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 18-05-2026 10:17 ]
In de fase waar ze nu zitten heb je niet per se heel veel aan gelukszoekers die je met name als springplank willen gebruiken. Tenzij je er daardoor heel veel aan verdient maar dat lijkt me sterk in deze fase.Sineplex schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:52:
[...]
Zonder Europees voetbal verlies je wel wat aantrekkingskracht om nieuwe spelers aan te trekken. Alhoewel, hoeveel spelers komen er voor de Conference League naar Nederland? Anyhow, treurig dit. De enige hoop is dat de oude spelers geloosd kunnen worden en er dan een sloot nieuwe (jonge) spelers terugkomen. Maar ook dat kost geld.
Wat je nu nodig hebt is mensen die er al willen spelen vanwege de club, en het liefst ook een paar ervaren die heel graag willen helpen bouwen aan een herstelproject. Je moet nu liefst geen spelers hebben die voor zichzelf komen, maar ja, vind die maar 'ff'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mja, maar Ajax heeft het nu al een aantal wedstrijden op rij niet op kunnen brengen om de schouders eronder te zetten en de boel goed neer te zetten zodat de playoffs gewoon ontlopen werden. Waarom zouden ze dan nu ineens wél hun best gaan doen voor die Europese plek?Harribo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:16:
[...]
Dat hoop ik ook!
Mmm denk dat Ajax van Groningen wel wint. Of Groningen moet echt een goede dag hebben. Niet dat Ajax top speelt maar Groningen is een middenmoot ploeg met jonkies die zeer wisselvallig zijn.
En kansen afmaken bleek ook gisteren weer een groot probleem, ze schoten er 2 in met geluk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu het hier toch gaat over de kwalificatie voor Europees voetbal, vroeg ik mezelf toch eens af, hoe zit dat nou precies met die voorrondes?
Even een plaatje gevonden van RTV Utrecht van vorig jaar, wellicht handig om het helemaal visueel te krijgen
Even een plaatje gevonden van RTV Utrecht van vorig jaar, wellicht handig om het helemaal visueel te krijgen
Een Algarijns international staat er altijd goed op bij Franse (sub-)toppers.toolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:14:
[...]
Waarom zou een buitenlandse club dat wel doen dan?
Ajax gaat in Volendam spelen voor de play-offs en Groningen supporters zijn niet welkom..
Het is de omgekeerde wereld zo. Ajax heeft zijn zaken niet op orde en andere supporters zijn daar de dupe van.
Ik zou gewoon in de reglementen opnemen dat als een club (om wat voor reden dan ook) niet zijn (enkele) play-off thuis-wedstrijd in eigen stadion kan "hosten" de uitspelende club het recht heeft om de wedstrijd om te draaien... Dat zou in dit geval ook veel logischer zijn, gewoon Groningen - Ajax in de Euroborg, in plaats van alle noodverbanden die nu toegepast worden....
Het is de omgekeerde wereld zo. Ajax heeft zijn zaken niet op orde en andere supporters zijn daar de dupe van.
Ik zou gewoon in de reglementen opnemen dat als een club (om wat voor reden dan ook) niet zijn (enkele) play-off thuis-wedstrijd in eigen stadion kan "hosten" de uitspelende club het recht heeft om de wedstrijd om te draaien... Dat zou in dit geval ook veel logischer zijn, gewoon Groningen - Ajax in de Euroborg, in plaats van alle noodverbanden die nu toegepast worden....
Ajax heeft gewoon een betaaldvoetbal geschikt stadion he.
Dus die verongelijkte knip reactie is onterecht.
Ze kunnen gewoon op de Toekomst spelen, weet niet of je daar blij van zou worden. Eigen stadion, maar alsnog geen uitsupporters voor Groningen.
Dus kies maar.
Utrecht supporters zijn sowieso op geen enkele locatie welkom gezien het eerdere wangedrag
Dus die verongelijkte knip reactie is onterecht.
Ze kunnen gewoon op de Toekomst spelen, weet niet of je daar blij van zou worden. Eigen stadion, maar alsnog geen uitsupporters voor Groningen.
Dus kies maar.
Utrecht supporters zijn sowieso op geen enkele locatie welkom gezien het eerdere wangedrag
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 19-05-2026 12:00 . Reden: Dit is niet nodig ]
Op de toekomst kunnen ook uitsupporters meekomen, minder maar wel mogelijk. Zie ook de Jong Ajax wedstrijden in de KKD.Terranova schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:27:
Calimero gedrag?
Ajax heeft helemaal geen geschikt stadion. Ze wijken uit naar een fietsen-stalling waar ten eerste de eigen fans niet allemaal inpassen en ten tweede de Groningen supporters nu de dupe van worden, terwijl ze part noch deel hebben aan de oorzaak van het uit-supportersverbod.
Ajax had gewoon een groter stadion moeten zoeken... Dit is echt amateurisme ten top...
Stel nou dat Feyenoord "ineens" de topper tegen Ajax op Woudesteijn gaat spelen? De wereld zou te klein zijn....
Ik blijf erbij;
Ajax heeft zijn zaakjes niet op orde. Lekker omdraaien dan die wedstrijd. En dan zijn er gewoon 600 Ajacieden welkom in het uitvak en daarmee basta.
Als ze het nou voor elkaar hadden gekregen om in Alkmaar of voor mijn part Dusseldorf te gaan spelen was het nog een andere verhaal geweest. Maar ze wijken uit naar zowat het kleinste stadion van de Eredivisie.. Het is gewoon amateuristisch.
Ajax heeft helemaal geen geschikt stadion. Ze wijken uit naar een fietsen-stalling waar ten eerste de eigen fans niet allemaal inpassen en ten tweede de Groningen supporters nu de dupe van worden, terwijl ze part noch deel hebben aan de oorzaak van het uit-supportersverbod.
Ajax had gewoon een groter stadion moeten zoeken... Dit is echt amateurisme ten top...
Stel nou dat Feyenoord "ineens" de topper tegen Ajax op Woudesteijn gaat spelen? De wereld zou te klein zijn....
Ik blijf erbij;
Ajax heeft zijn zaakjes niet op orde. Lekker omdraaien dan die wedstrijd. En dan zijn er gewoon 600 Ajacieden welkom in het uitvak en daarmee basta.
Als ze het nou voor elkaar hadden gekregen om in Alkmaar of voor mijn part Dusseldorf te gaan spelen was het nog een andere verhaal geweest. Maar ze wijken uit naar zowat het kleinste stadion van de Eredivisie.. Het is gewoon amateuristisch.
[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2026 12:08 ]
Je denkt toch niet dat Utrecht supporters mee zouden mogen, ook niet in de ArenA.Napo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:32:
[...]
Op de toekomst kunnen ook uitsupporters meekomen, minder maar wel mogelijk. Zie ook de Jong Ajax wedstrijden in de KKD.
Groningen supporters zijn ook risico gezien de laatste potjes.
Dus nee gek is het niet.
Ja calimero gedrag, als je een beetje had nagedacht dan had je geweten dat Ajax gewoon 2 betaald voetbal stadions heeft.FreakNL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:33:
Calimero gedrag?
Ik blijf erbij;
Als ze het nou voor elkaar hadden gekregen om in Alkmaar of Utrecht te gaan spelen was het nog een andere verhaal geweest. Maar ze wijken uit naar zowat het kleinste stadion van de Eredivisie.. Het is gewoon amateuristisch.
Dus als je strikt volgens de door jou gestelde regels kijkt kunnen ze op De Toekomst spelen zonder gevolgen voor Ajax.
Maar je gaat alleen af op de zogenaamd negatieve gevolgen die er toch al zouden komen. Denk je nou echt dat de Groningen supporters na die nutteloze paar minuten bij Ajax - Groningen, zich gaan gedragen, zeker omdat ze het daarvoor bij Groningen - Ajax ook al niet konden.
Utrecht supporters zijn per definitie geweerd. Dus alleen voor Heerenveen supporters zou het kunnen, maar die zijn ook niet geweerd
Zerrouki is een geweldige speler voor Twente maar hoop niet dat ze zulke bedragen voor hem gaan neer leggen tenzij een Nijstad of Mats Rots opeens voor 25+ miljoen vertrekt.OMX2000 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:27:
[...]
Ik denk dat Twente gewoon 8 miljoen moet ophoesten. Hij is voor hun van veel waarde, zit op zijn plek. Bij Feyenoord heeft ie onder 3 trainers geen goede indruk achter gelaten. En anders geloof ik dat er in het buitenland wel een club porren is om tot zo'n 10 miljoen voor hem wil ophoesten.
Voor die 8 miljoen kan Twente ook 2-3 andere spelers halen die ook toegevoegde waarde hebben voor Twente.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik snap je passief aggresieve toon hier niet zo goed. Als Ajax in de Arena had gespeelt, waren zowel Groningen als Utrecht supporters welkom geweest. Nu moeten ze uitwijken en heeft de driehoek in Volendam hier geen rekening mee gehouden. Daar hebben Groningen en Utrecht part nog deel aan. Het wangedrag dit jaar bij de combinatie Ajax/Groningen kwam toch echt bij de Ajax aanhang vandaan.Terranova schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:43:
[...]
Ja calimero gedrag, als je een beetje had nagedacht dan had je geweten dat Ajax gewoon 2 betaald voetbal stadions heeft.
Dus als je strikt volgens de door jou gestelde regels kijkt kunnen ze op De Toekomst spelen zonder gevolgen voor Ajax.
Maar je gaat alleen af op de zogenaamd negatieve gevolgen die er toch al zouden komen. Denk je nou echt dat de Groningen supporters na die nutteloze paar minuten bij Ajax - Groningen, zich gaan gedragen, zeker omdat ze het daarvoor bij Groningen - Ajax ook al niet konden.
Utrecht supporters zijn per definitie geweerd. Dus alleen voor Heerenveen supporters zou het kunnen, maar die zijn ook niet geweerd
In dit geval had de KNVB natuurlijk al een plan B klaar hebben moeten liggen, waarbij de wedstrijden dan of in Groningen/Utrecht of op neutraal terrein gespeeld hadden moeten worden. Dat hebben ze natuurlijk niet gedaan, waardoor ze nu onder het mom van overmacht (wat het gewoon niet is, dit is weken aan te zien komen), toch gewoon doorgaat.
Overigens ook wel interessant dat de driehoek zondagavond bij elkaar kwam. Ook wel een lekker vooruitziende blik. Dit had vorige week in de openheid als besproken moeten worden. Ongeregeldheden na nota bene een thuis wedstrijd van Volendam horen hier geen rol te spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 18-05-2026 11:56 ]
Voor de eredivisie moet het stadion beschikken over 3000 zitplaatsen, daar komt de Toekomst niet aan dus dat is niet geschikt voor deze wedstrijd. De rest van je post bestaat puur uit aannames en gissen over supporters die wel of niet toegestaan worden.Terranova schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:43:
[...]
Ja calimero gedrag, als je een beetje had nagedacht dan had je geweten dat Ajax gewoon 2 betaald voetbal stadions heeft.
Groningen heeft heel het seizoen gevoetbald om de play offs te halen en krijgt nu te horen dat haar eigen supporters niet mee mogen, ik snap heel goed dat ze hier verbolgen over zijn en ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt.
Het zal mij aan mijn reet oxideren wat de gevolgen zijn voor Ajax. Daarbij is je voorstel om op de Toekomst te spelen lachwekkend, zelfs als het wel aan de regels zou voldoen.Terranova schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:43:
[...]
Dat Utrecht supporters per definitie geweerd worden kan ik niet 1-2-3 vinden maar het gaat in 1e instantie om Groningen. En daarna kan het ook gewoon Heerenveen worden ipv Utrecht maar zelfs de Heerenveen supporters (daar gebeurt echt nooit wat) zijn niet welkom...
Ik vind niet dat de Groningen en straks Utrecht/Heerenveen supporters de dupe mogen zijn van wanbeleid bij Ajax.
disclaimer:
Ik ben noch voor Groningen, noch voor Utrecht, noch voor Heerenveen, noch voor Ajax, noch voor Feyenoord. En ook niet tegen. Ik bekijk het puur vanuit de supporter en heb verder geen belang bij welke van deze clubs....
[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2026 12:11 ]
Die teams kunnen ook rekenen. 1-jarig contract, geen toekomst bij Feyenoord, top 3 NL was al te moeilijk voor hem.Chrisjuh_15 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:54:
[...]
Een Algarijns international staat er altijd goed op bij Franse (sub-)toppers.
Zo simpel kon het zijn. Helaas is "simpel voetballen het moeilijkste dat er is", dat bewijst de KNVB in deze wel weer.FreakNL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:23:
Ik zou gewoon in de reglementen opnemen dat als een club (om wat voor reden dan ook) niet zijn (enkele) play-off thuis-wedstrijd in eigen stadion kan "hosten" de uitspelende club het recht heeft om de wedstrijd om te draaien
XXXVI
Voor die uitsupporters die toch al niet welkom zijn, net zoals die lieverdjes van Groningen (ze hebben ook een reputatie he...) nu niet welkom zijn?FreakNL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:33:
Is het wel goed als Halsema nu zou zeggen 'in Amsterdam zij de Groningen fans wegens hun gedrag niet welkom'?
Maar waarom zijn die uitsupporters niet welkom neem je dan totaal niet mee in die beoordeling. Dus dan wordt eigen wangedrag beloond met een thuiswedstrijd?ephymerous schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:24:
[...]
Zo simpel kon het zijn. Helaas is "simpel voetballen het moeilijkste dat er is", dat bewijst de KNVB in deze wel weer.
Als we dan toch dit soort what-ifs bij gaan halen;
Het had zomaar gekund dat de tegenstanders van Ajax respectievelijk Sparta en Heerenveen waren geweest ….
Omdat het nu toevallig tegenstanders zijn waarbij de aanhang niet van onbesproken gedrag is zou Ajax ineens off-the-hook zijn?
In de kern is het gewoon Ajax die zijn zaken niet op orde heeft, de rest is ruis.
Het had zomaar gekund dat de tegenstanders van Ajax respectievelijk Sparta en Heerenveen waren geweest ….
Omdat het nu toevallig tegenstanders zijn waarbij de aanhang niet van onbesproken gedrag is zou Ajax ineens off-the-hook zijn?
In de kern is het gewoon Ajax die zijn zaken niet op orde heeft, de rest is ruis.
Het gaat me meer om dat Ajax -of wie dan ook- niet in het eigen stadion kan spelen. Al het daaruit voortvloeiende gedoe is daarmee toch opgelost?toolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:26:
[...]
Maar waarom zijn die uitsupporters niet welkom neem je dan totaal niet mee in die beoordeling. Dus dan wordt eigen wangedrag beloond met een thuiswedstrijd?
XXXVI
De uitsupporters van Heerenveen zijn ook niet welkom.toolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:26:
[...]
Maar waarom zijn die uitsupporters niet welkom neem je dan totaal niet mee in die beoordeling. Dus dan wordt eigen wangedrag beloond met een thuiswedstrijd?
Het is puur de driehoek in Volendam die dat verbiedt. Niet omdat de Heerenveen supporters de boel verzieken, gewoon omdat ze niet willen.
Ik stel voor dat Feyenoord - Ajax gewoon op Woudesteijn wordt gespeeld in het vervolg. Zonder Ajax supporters. Niet omdat ze de boel verzieken maar gewoon omdat dat “makkelijker” is. Dat de Ajax supporters daarvan de dupe zijn? Lekker belangrijk..*
* dit is natuurlijk niet serieus en net zo belachelijk als Ajax die nu in Volendam gaat spelen.
Ik zou overigens eerder stellen dat Ajax gestraft wordt met een uitwedstrijd (omdat ze de zaken niet op orde hebben) ipv te zeggen dat Groningen/Utrecht beloont wordt met een thuiswedstrijd
[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2026 12:36 ]
Top 2. Bij NEC redt ie het weltoolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:21:
[...]
Die teams kunnen ook rekenen. 1-jarig contract, geen toekomst bij Feyenoord, top 3 NL was al te moeilijk voor hem.
Overigens vind ik, net als bijvoorbeeld bij Clasie, dat je pas in het stadion ziet hoe goed ze echt zijn.
Verwijderd
Welk gedrag? Volgens mij was het de thuisclub met vuurwerk waardoor de wedstrijd niet verder werd gespeeld. Dan kan de burgemeester beter het thuispubliek weren bij de volgende editie van Ajax - Groningen.toolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:25:
[...]
Voor die uitsupporters die toch al niet welkom zijn, net zoals die lieverdjes van Groningen (ze hebben ook een reputatie he...) nu niet welkom zijn?
Is het wel goed als Halsema nu zou zeggen 'in Amsterdam zij de Groningen fans wegens hun gedrag niet welkom'?
Boven dat, het was van begin af aan al een slecht idee om in Volendam te gaan voetballen. Wanneer je als club de zaken niet voor elkaar hebt door het stadion tijdens mogelijke wedstrijden te laten verhuren, is het eerlijker om de wedstrijd om te draaien. Als dat niet kan een uitwijklocatie of neutraal terrein zoals bij de KNVB in Zeist. Vorige week met Heerenveen ging het omdraaien ook prima omdat NAC niet thuis kon spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2026 12:42 ]
Waarom dan wel Ajax supporters en geen Groningen supporters?FreakNL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:23:
Ajax gaat in Volendam spelen voor de play-offs en Groningen supporters zijn niet welkom..
Weer ze dan allebei. Heel bijzonder dit.
Je bent de wedstrijd vergeten waar de vete begon? Groningen Ajax was als eerst gestaakt waar de Ajax supporters terecht boos waren, maar onterecht precies bij groningen thuis ook de wedstrijd lieten stakenVerwijderd schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:41:
[...]
Welk gedrag? Volgens mij was het de thuisclub met vuurwerk waardoor de wedstrijd niet verder werd gespeeld. Dan kan de burgemeester beter het thuispubliek weren bij de volgende editie van Ajax - Groningen.
Boven dat, het was van begin af aan al een slecht idee om in Volendam te gaan voetballen. Wanneer je als club de zaken niet voor elkaar hebt door het stadion tijdens mogelijke wedstrijden te laten verhuren, is het eerlijker om de wedstrijd om te draaien. Als dat niet kan een uitwijklocatie of neutraal terrein zoals bij de KNVB in Zeist. Vorige week met Heerenveen ging het omdraaien ook prima omdat NAC niet thuis kon spelen.
De Utrecht supporters waren nooit welkom geweest, waar dan ookPWM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:53:
[...]
Ik snap je passief aggresieve toon hier niet zo goed. Als Ajax in de Arena had gespeelt, waren zowel Groningen als Utrecht supporters welkom geweest. Nu moeten ze uitwijken en heeft de driehoek in Volendam hier geen rekening mee gehouden. Daar hebben Groningen en Utrecht part nog deel aan. Het wangedrag dit jaar bij de combinatie Ajax/Groningen kwam toch echt bij de Ajax aanhang vandaan.
In dit geval had de KNVB natuurlijk al een plan B klaar hebben moeten liggen, waarbij de wedstrijden dan of in Groningen/Utrecht of op neutraal terrein gespeeld hadden moeten worden. Dat hebben ze natuurlijk niet gedaan, waardoor ze nu onder het mom van overmacht (wat het gewoon niet is, dit is weken aan te zien komen), toch gewoon doorgaat.
Overigens ook wel interessant dat de driehoek zondagavond bij elkaar kwam. Ook wel een lekker vooruitziende blik. Dit had vorige week in de openheid als besproken moeten worden. Ongeregeldheden na nota bene een thuis wedstrijd van Volendam horen hier geen rol te spelen.
Verwijderd
Klopt, je doelt op de stadionbrand? Maar dat is dan toch ook geen reden om geen Ajaxsupporters in het uitvak te hebben in de volgende edities? Ajaxsupporters waren nog steeds gewoon welkom in Euroborg.Terranova schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:47:
[...]
Je bent de wedstrijd vergeten waar de vete begon? Groningen Ajax was als eerst gestaakt waar de Ajax supporters terecht boos waren, maar onterecht precies bij groningen thuis ook de wedstrijd lieten staken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2026 12:53 ]
Bron?Terranova schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:47:
[...]
De Utrecht supporters waren nooit welkom geweest, waar dan ook
Je haalt er nu vanalles bij (het woord vete valt) maar blij aub bij de feiten.
In de Arena waren Groningen en Heerenveen supporters sowieso welkom geweest. En dat Utrecht supporters niet welkom zouden zijn kan ik echt nergens terugvinden...
Je praat jezelf in een hoekje en je laat zeer duidelijk je clubvoorkeur zien. Alleen omdat het Ajax betreft vind je het allemaal prima. Ik had je weleens willen horen als de halve finale van de play-offs Feyenoord-Ajax was geweest en Feyenoord (omdat er een concert was in de Kuip) was uitgeweken naar Woudesteijn zonder uit-supporters...
De enige logische beslissing was geweest om de wedstrijd in Groningen af te werken en een eventuele finale in Utrecht of Heerenveen. Ja, dan hadden flink wat Ajacieden naast de pot gepist maar dat is nu toch ook het geval want dat stadionnetje in Volendam is klein vergeleken met de Arena... Alternatief was dat Ajax een groter stadion zou regelen, wellicht zelfs in Duitsland (Dortmund, Gladbach, Gelsenkirchen), maar ik snap dat dat laatste best lastig te regelen is. In NL is er nauwelijks een alternatief, de Kuip gaat nooit lukken, Eindhoven zal er ook niet op zitten te wachten.. Misschien was het Gelredome nog een optie geweest?
[ Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2026 13:05 ]
Nee het bewust laten staken van de wedstrijdVerwijderd schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:51:
[...]
Klopt, je doelt op de stadionbrand? Maar dat is dan toch ook geen reden om geen Ajaxsupporters in het uitvak te hebben in de volgende edities? Ajaxsupporters waren nog steeds gewoon welkom in Euroborg.
Nee, Gelredome is bezet door Suzan & Freek concertenFreakNL schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:57:
[...]
Bron?
Je haalt er nu vanalles bij (het woord vete valt) maar blij aub bij de feiten.
In de Arena waren Groningen en Heerenveen supporters sowieso welkom geweest. En dat Utrecht supporters niet welkom zouden zijn kan ik echt nergens terugvinden...
Je praat jezelf in een hoekje en je laat zeer duidelijk je clubvoorkeur zien. Alleen omdat het Ajax betreft vind je het allemaal prima. Ik had je weleens willen horen als de halve finale van de play-offs Feyenoord-Ajax was geweest en Feyenoord (omdat er een concert was in de Kuip) was uitgeweken naar Woudesteijn zonder uit-supporters...
De enige logische beslissing was geweest om de wedstrijd in Groningen af te werken en een eventuele finale in Utrecht of Heerenveen. Ja, dan hadden flink wat Ajacieden naast de pot gepist maar dat is nu toch ook het geval want dat stadionnetje in Volendam is klein vergeleken met de Arena... Alternatief was dat Ajax een groter stadion zou regelen, wellicht zelfs in Duitsland (Dortmund, Gladbach, Gelsenkirchen), maar ik snap dat dat laatste best lastig te regelen is. In NL is er nauwelijks een alternatief, de Kuip gaat nooit lukken, Eindhoven zal er ook niet op zitten te wachten.. Misschien was het Gelredome nog een optie geweest?
Wie is volgens de regels de thuisspelende club? Zie daar, je antwoord.Harribo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:42:
[...]
Waarom dan wel Ajax supporters en geen Groningen supporters?
Weer ze dan allebei. Heel bijzonder dit.
Verwijderd
Groningen wordt dit seizoen dan al voor de tweede keer gedupeerd door Ajax.JanW schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:43:
[...]
Wie is volgens de regels de thuisspelende club? Zie daar, je antwoord.
Overigens wel benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Supportersvereniging van Groningen wil donderdag gaan demonstreren in Volendam. De fanatieke supporters schijnen ook gewoon te gaan.
Amsterdam is natuurlijk ook niet ver weg. Het Kras stadion kan in vergelijking vrij weinig Ajaxsupporters kwijt. Komen er toch meer die kant op van supporters die normaal wel naar het stadion gaan, maar nu qua capaciteit niet kunnen?
Het is echt gewoon 1 grote shitshow.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:15:
[...]
Groningen wordt dit seizoen dan al voor de tweede keer gedupeerd door Ajax.
Overigens wel benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Supportersvereniging van Groningen wil donderdag gaan demonstreren in Volendam. De fanatieke supporters schijnen ook gewoon te gaan.
Amsterdam is natuurlijk ook niet ver weg. Het Kras stadion kan in vergelijking vrij weinig Ajaxsupporters kwijt. Komen er toch meer die kant op van supporters die normaal wel naar het stadion gaan, maar nu qua capaciteit niet kunnen?
De KNVB had Ajax moeten verplichten een fatsoenlijk stadion te regelen ipv dat kleine stadion in Volendam. En als Ajax dat niet zou lukken gewoon omdraaien.
Wordt het knokken dan?
Vind het wel humor hoe klein NL weer is als Ajax guttegut 'n keer moet spelen in Volendam. Bedoel hoor er al weken over...
Vind het wel humor hoe klein NL weer is als Ajax guttegut 'n keer moet spelen in Volendam. Bedoel hoor er al weken over...
Verwijderd
Mag hopen van niet, ik zit daar nooit op te wachten.Sjah schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:27:
Wordt het knokken dan?
Maar goed, dit hele gebeuren doet de naam Mickey Mousecompetitie wel weer eer aan.
Het erge is ook nog dat Willem II hiervan de dupe is. Die heeft echt geen bal te maken met Ajax. Hoe wangedrag van Volendam zorgt voor voor een voordeel voor Volendam (die spelen de 2e playoff wedstrijd thuis).
Ja, het is een shitshow, maar op dit moment zit er weinig anders op dan ermee dealen. Ajax had in de eerte plaats moeten incalculeren dat play-offs tot de mogelijkheden behoort. Ik weet niet exact wat de datums natuurlijk zijn wanneer Ajax de reservering van de Arena nog had kunnen doen. Maar het staat buiten discussie dat ze daar beter voorbereid hadden kunnen zijn. In oktober was het al duidelijk dat het geen uitgemaakte zaak zou zijn dat Ajax zich rechtreeks zou kwalificeren voor Europees voetbal, sorteer daar op voor, ga op zoek naar een fatsoenlijk alternatief. Maar goed, Ajax directie en pro-actief werken, dat matcht niet.
En de situatie is nu eenmaal zo, de Arena is niet beschikbaar en dan wordt het op korte termijn zoeken naar alternatieven. Daarbij zijn ze uitgekomen op het Kras stadion in Volendam. Voor beide partijen kut, Ajax omdat ze maar een fractie van de seizoenskaarthouders binnen kunnen laten, en het daarom moeten doen met minder steun van de fans. En voor Groningen ruk, omdat de driehoek van Volendam heeft besloten überhaupt geen uit-supporters toe te staan.
Waarom zou het Kras stadion voor 17 wedstrijden in de Eredivisie wel fastsoenlijk zijn, maar nu voor één, mogelijk twee wedstrijden play-offs ineens niet?
En de situatie is nu eenmaal zo, de Arena is niet beschikbaar en dan wordt het op korte termijn zoeken naar alternatieven. Daarbij zijn ze uitgekomen op het Kras stadion in Volendam. Voor beide partijen kut, Ajax omdat ze maar een fractie van de seizoenskaarthouders binnen kunnen laten, en het daarom moeten doen met minder steun van de fans. En voor Groningen ruk, omdat de driehoek van Volendam heeft besloten überhaupt geen uit-supporters toe te staan.
Waarom zou het Kras stadion voor 17 wedstrijden in de Eredivisie wel fastsoenlijk zijn, maar nu voor één, mogelijk twee wedstrijden play-offs ineens niet?
Netjes. Hij en Eenhoorn zo snel mogelijk aan de slag. Er is geen tijd te verliezen.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:32:
Feyenoord lijkt een nieuwe TD binnen te hengelen. bron
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 18-05-2026 15:07 ]
Berichten van de nieuwe directie bij Feyenoord bieden wat hoop.
Hopelijk is de eerste actie van de TD meteen v Persie eruit donderen.
Hopelijk is de eerste actie van de TD meteen v Persie eruit donderen.
Voor de Ajaxfan is het een win, want dan hoeven ze het spel van die ploeg niet meer te aanschouwenJanW schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:42:
Ja, het is een shitshow, maar op dit moment zit er weinig anders op dan ermee dealen. Ajax had in de eerte plaats moeten incalculeren dat play-offs tot de mogelijkheden behoort. Ik weet niet exact wat de datums natuurlijk zijn wanneer Ajax de reservering van de Arena nog had kunnen doen. Maar het staat buiten discussie dat ze daar beter voorbereid hadden kunnen zijn. In oktober was het al duidelijk dat het geen uitgemaakte zaak zou zijn dat Ajax zich rechtreeks zou kwalificeren voor Europees voetbal, sorteer daar op voor, ga op zoek naar een fatsoenlijk alternatief. Maar goed, Ajax directie en pro-actief werken, dat matcht niet.
Nee, ze worden gedupeerd door rellende Volendam supporters. Daarom heeft de lokale driehoek dit besloten, niet door Ajax (of Willem II).Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:15:
[...]
Groningen wordt dit seizoen dan al voor de tweede keer gedupeerd door Ajax.
Precies, Volendam supporters zijn hier het probleem, niet Ajax/Willem II/Groningen.Wokschotel schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:39:
Het erge is ook nog dat Willem II hiervan de dupe is. Die heeft echt geen bal te maken met Ajax. Hoe wangedrag van Volendam zorgt voor voor een voordeel voor Volendam (die spelen de 2e playoff wedstrijd thuis).
Wat mij betreft heel simpel, geen toeschouwers bij alle play off wedstrijden in Volendam.
Verwijderd
Ajax heeft zijn eigen stadion niet op orde voor de wedstrijd... Volendam is slechts een uitwijklocatie omdat Ajax het blijkbaar niet nodig vond om een optie op de Arena te leggen.toolkist schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:12:
[...]
Nee, ze worden gedupeerd door rellende Volendam supporters. Daarom heeft de lokale driehoek dit besloten, niet door Ajax (of Willem II).
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken