[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Snowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:54:
Vind Slot en Bosz toch echt een stuk meer aanvallend spelen en dat kan je echt niet vergelijken met Farioli imo. Bij Farioli was het meer sporadische kansen en goals, terwijl bij Slot en Bosz aanval echt een stuk meer aanwezig is. Maar goed, heb niet alle wedstrijden gezien, dus daar heb je wel gelijk in, maar van wat ik heb gezien had ik nou niet echt het idee dat hij de juiste man was (ondanks de geweldige resultaten) en zoals gezegd dat het meer een soort van Mourinho-style was. Da's gewoon wat minder leuk om te zien, denk dat betere spelers wel iets geholpen hadden, maar dat het alsnog wel allemaal heel terughoudend was geweest.
Precies, Bosz denkt alleen maar dan aanvallen dus dat gaat Farioli nooit doen. Maar een Slot denkt ook aan wat hij heeft en past de stijl aan op de tegenstander als dat nodig is. Die gaat echt niet blind aanvallen als dat niet handig is. In mijn optiek deed een Farioli dat ook, maar die was ook niet blind voor aanvallen. Aanvallend zag je ook best goede opbouw en combinaties. Het nadeel was alleen dat de selectie zo matig was (ook mentaal na het seizoen ervoor) dat er niet veel ruimte was voor echt veel spelen met pressie en balbezit.

Ik wil het bij hem wel zien met betere spelers. Het zou mij niets verbazen als daar dan een stuk meer aanval uit komt. Maar goed, die kans is geweest en het zou zomaar kunnen dat hij bij Porto juist wel gaat voor de culturele stijl daar. Dus we zullen het nooit weten, dan maar blij zijn met in ieder geval één jaartje CL nu. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Aangezien jullie het over Slot, Farioli en dergelijke trainers hebben.
Ik vind de analyse van Slot over het Ajax van Farioli en nipt mislopen van de titel afgelopen seizoen wel treffend. Slot stelde dat Farioli een goede trainer is en het heel goed gedaan is, maar dat hij net dat extra miste in zijn selectie dat PSV wel had. Namelijk scorend vermogen voorin.

En dat klopt als een bus. Want de verdediging zat wel snor en het aanvallend opbouwen van achteruit ging prima, maar er was voorin bijna nooit iemand om de trekker effectief over te halen.
Nu onder Heitinga zie je niks meer van terug, geen lijn in het spel. Technisch management van Ajax heeft het weer gepresteerd om de minste trainer aan te stellen van de 3 grote clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Trishul schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:26:
Aangezien jullie het over Slot, Farioli en dergelijke trainers hebben.
Ik vind de analyse van Slot over het Ajax van Farioli en nipt mislopen van de titel afgelopen seizoen wel treffend. Slot stelde dat Farioli een goede trainer is en het heel goed gedaan is, maar dat hij net dat extra miste in zijn selectie dat PSV wel had. Namelijk scorend vermogen voorin.

En dat klopt als een bus. Want de verdediging zat wel snor en het aanvallend opbouwen van achteruit ging prima, maar er was voorin bijna nooit iemand om de trekker effectief over te halen.
Nu onder Heitinga zie je niks meer van terug, geen lijn in het spel. Technisch management van Ajax heeft het weer gepresteerd om de minste trainer aan te stellen van de 3 grote clubs.
Hoezo weer?
Ik denk dat Farioli niet slechter is dan Bosz en beter dan wat fey vorig jaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Trishul schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:26:
Namelijk scorend vermogen voorin.
Het is niet alleen scorend vermogen, de complete aanval is al jaren ver onder de maat bij Ajax.
Echte goede buitenspelers, en vooral een echte goede spits. Leuk dat Woutje het regelmatig goed doet maar het is schijnend dat er niets anders is of aankomt vanuit de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
d-vine schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:39:
[...]

Het is niet alleen scorend vermogen, de complete aanval is al jaren ver onder de maat bij Ajax.
Echte goede buitenspelers, en vooral een echte goede spits. Leuk dat Woutje het regelmatig goed doet maar het is schijnend dat er niets anders is of aankomt vanuit de jeugd.
Het ligt aan de jeugdopleiding en het technisch management.
Vergelijk bv. de buitenspelers van AZ en PSV met die van Ajax de afgelopen jaren. AZ en PSV kiezen voor explosieve, snelle, doelgerichte buitenspelers. Bij Ajax moeten ze vooral voorzetten kunnen geven. Een aantal in Amsterdam geboren buitenspelers kiezen bv. voor AZ i.p.v. Ajax, omdat bij Ajax iets fundamenteel mis is. Bij Ajax zijn ze niet geïnteresseerd is dat type buitenspeler, en dat is best funest in het moderne voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
Megupe schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:32:
[...]

Hoezo weer?
Ik denk dat Farioli niet slechter is dan Bosz en beter dan wat fey vorig jaar had.
Denk dat ie ook niet Farioli bedoelt maar eerder een Steijn, Schreuder, Heitinga, Maduro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
JEightyFive schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

En toch heb ik in de toppers genoten van Ajax. Daar had hij het tactisch echt geweldig voor elkaar. Er zijn maar weinig seizoenen geweest waarin we die wedstrijden zo onder controle hadden.

Dat het tegen de laagvliegers vaak niet om aan te gluren was ben ik met je eens, maar laten we eerlijk zijn, aanvallend voetballen met dit elftal is gewoon zelfmoord. Dat had hij wel degelijk goed gezien.
Waarom lukt dit wel tegen de top 2, maar niet tegen de rest van de Eredivisie?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
JEightyFive schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Denk dat ie ook niet Farioli bedoelt maar eerder een Steijn, Schreuder, Heitinga, Maduro.
Is ook in een periode dat er niemand coach van ajax wilde worden (muv nota bene Bosz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
bregweb schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:20:
[...]

Ruimte versus een tegenstander die zich gewoon lekker ingraaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 12:46
Ik lees net dat Read niet meedoet tegen Fenerbahçe. Nieuwkoop ook al niet. Dat betekent dat we alleen maar Lotomba hebben. Mmhhh dat is wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:10
Russel88 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:45:
Ik lees net dat Read niet meedoet tegen Fenerbahçe. Nieuwkoop ook al niet. Dat betekent dat we alleen maar Lotomba hebben. Mmhhh dat is wel balen.
Lotomba en Bos deden het prima vorige week. Komt goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Megupe schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:32:
[...]

Hoezo weer?
Er is meer dan vorig seizoen. Schreuder, Steijn, Schip... need I say more?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:45:
Geen Nieuwkoop is alleen maar positief. Kan ie ook niks verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:34

Chrisjuh_15

Facta non verba

Advizor schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:22:
[...]

Lotomba en Bos deden het prima vorige week. Komt goed ;)
Wilde net zeggen. Al denk ik dat ie Smal opstelt zodat die de Geertruida rol kan vervullen. Mourinho gaat Hwang 100% neutraliseren en met Smal creëer je dan een extra optie op het middenveld. Denk dat Bos daar nog niet klaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

bregweb schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:20:
[...]

Omdat die willen voetballen en Farioli tactisch goed was in die wedstrijden. Daar werd 4x de sleutelpositie goed ingevuld en vanuit de sporadische kansen in die wedstrijden werd ook direct gescoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-10 19:45
[b]Maarten_E schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:33:

Edit 2: Stel je voor dat je de afgelopen maand Vitesse supporter bent. Je club failliet, en NEC tweede in de competitie.... (Ja, na 1 speelronde, etc, etc, etc, maar dan nog.)
Hoezo, Nijmegen is voor ons toch gewoon het dichtste bij qua profvoetbal? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:02
Megupe schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

Is ook in een periode dat er niemand coach van ajax wilde worden (muv nota bene Bosz).
Schreuder was in de tijd voor de zomer van Hamstelaar en de zomer van Mislintat. Toen waren er wel meer opties mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:59
ParaDroid2 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

Hoezo, Nijmegen is voor ons toch gewoon het dichtste bij qua profvoetbal? :'(
Deventer is ook niet ver, en makkelijker qua kleuren. De zwarte banen in je shirt even rood verven en klaar is de voormalig Vitesse-supporter. En als bonusaanbieding voor wie direct overstapt naar de Eagles (je zou ze vroege vogels kunnen noemen) meteen Europees voetbal in je eerste seizoen als trouwe fan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:57
Snowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:44:
[...]
En yea, onder ten Hag was het allemaal echt geweldig, zo'n team ga je de komende 25 of meer jaar waarschijnlijk niet meer krijgen, dat Ajax verdiende het gewoon om de CL te winnen en was echt echt goed, jammer dat dat niet is gebeurd. In die tijd was ik ook echt fan van Ajax in Europa iig, want dat was echt gewoon uniek. Daarbij denk ik dat ten Hag ook gewoon best een goeie coach was (al weet ik dat de meesten hier het daar niet mee eens zijn) :P
Volgens mij is hier sprake van de welbekende roze bril. Ten Hag werd ook in zijn succes periode vaak afgebrand omdat het spel er niet uitzag en meneer pas in de 80e minuut met enkel standaard wissels kwam. Zijn periode is bij de fans geen onverdeeld succes geweest. Ja dat ene seizoen in de CL was fantastisch, maar verder hield het in de eredivisie ook niet elke wedstrijd over.

En dan wordt Farioli daarentegen weer (in mijn ogen) volkomen onterecht afgebrand. Die vent heeft een wereldprestatie neergezet met het materiaal dat jij tot zijn beschikking had vorig jaar. Als Brobbey gewoon 15-18 doelpunten maakt zoals een spits bij Ajax hoort te doen, dan wordt ie nog kampioen ook met dat zooitje. Was het de laatste wedstrijden veel te verdedigend en niet om aan te gluren? Ja. Maar heeft hij in de rest van het seizoen een zeer degelijke verdediging neergezet en veel meer punten gepakt dan vooraf mocht worden verwacht? Ook ja.

Ik geef Heitinga maximaal 12 wedstrijden, dan is ie weg. Ligt ook deels aan de spelersgroep die kwaliteit ontbeert, maar hij maakt ze ook niet beter of laat ze als groep boven hun kunnen uitstijgen zoals een zekere Italiaan dat vorig jaar deed..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het voor de traditionele top3 wel raar dat je voor een onervaren trainer kiest om te gaan bouwen ook al is het een clubicoon. voorbeelden genoeg dat dat niet werkt en je moet denk ik wel een hele speciale zijn om dat wel te kunnen. Bij de top3 ligt alles wat je doet onder een vergrootglas en is dodelijk voor je carrière. Ervaring is ook geen garantie maar die kans van slagen natuurlijk een stuk groter.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
LoneRanger schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:11:
Ik vind het voor de traditionele top3 wel raar dat je voor een onervaren trainer kiest om te gaan bouwen ook al is het een clubicoon. voorbeelden genoeg dat dat niet werkt en je moet denk ik wel een hele speciale zijn om dat wel te kunnen. Bij de top3 ligt alles wat je doet onder een vergrootglas en is dodelijk voor je carrière. Ervaring is ook geen garantie maar die kans van slagen natuurlijk een stuk groter.
Interessant seizoen inderdaad met zowel van Persie als Heitinga, alleen PSV heeft een ervaren trainer. PSV gaat dan ook gewoon kampioen worden, maar daarachter kan het alle kanten op. Ook heel benieuwd hoe AZ het gaat doen, al zijn die ook behoorlijk wat spelers kwijt geraakt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
LoneRanger schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:11:
Frank de Boer was ook onervaren, werd 4 keer op rij kampioen en heeft daarna helemaal niks meer gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Gynnad schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:07:
[...]

Interessant seizoen inderdaad met zowel van Persie als Heitinga, alleen PSV heeft een ervaren trainer. PSV gaat dan ook gewoon kampioen worden, maar daarachter kan het alle kanten op. Ook heel benieuwd hoe AZ het gaat doen, al zijn die ook behoorlijk wat spelers kwijt geraakt.
PSV wordt ook kampioen zonder trainer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:22
Advizor schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Frank de Boer was ook onervaren, werd 4 keer op rij kampioen en heeft daarna helemaal niks meer gepresteerd.
Ajax werd kampioen ondanks Frank de Boer. Niet dankzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WizzlerNL schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Ajax werd kampioen ondanks Frank de Boer. Niet dankzij.
Frank de Boer had wel een visie, ook geen 'Ajax voetbal' en heel saai maar wel degelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
PolarBear schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:16:
[...]

Frank de Boer had wel een visie, ook geen 'Ajax voetbal' en heel saai maar wel degelijk genoeg.
Poe, in die jaren had ik een seizoenskaart. Het was zo matig en saai. Maar alles was vergeten en vergeven door die ene laatste wedstrijd waarin de derde ster werd veilig gesteld. Maar als je nu die selectie ziet… wow.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
ephymerous schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Poe, in die jaren had ik een seizoenskaart. Het was zo matig en saai. Maar alles was vergeten en vergeven door die ene laatste wedstrijd waarin de derde ster werd veilig gesteld. Maar als je nu die selectie ziet… wow.
Ook een team in opbouw toen.

Het is dat PSV er helemaal niks van bakte en een voorsprong van iets van 20 punten verspeelde en Feyenoord net uit een dal terug an het komen was, anders waren die never nooit kampioen geweest toen.

Minste aantal punten voor de kampioen ooit dat jaar toch? Was wel spannend, de competitie. En toen had PSV die afgrijselijke duikZweed nog, Toivonen. Kon iedereen lekker over klagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LZ86 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:02:
[...]
Minste aantal punten voor de kampioen ooit dat jaar toch? Was wel spannend, de competitie. En toen had PSV die afgrijselijke duikZweed nog, Toivonen. Kon iedereen lekker over klagen 8)
PSV is een aantal jaren daarvoor kampioen geworden met 72 en 75 punten.

Maar goed, de partij bagger die Koeman, De Boer en Ten Hag over zich heen krijgen is ongekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
ephymerous schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Haha, hier ook. God wat een partij zaadpotten hebben we toch gezien, maar inderdaad alles was vergeten en vergeven met Twente thuis. Man, wat een sfeer die dag. Bij aankomst bij het stadion al. Er hing een bepaalde sfeer, elektrisch gewoon, waardoor je ergens ook voelde: wij gaan vandaag niet verliezen.
Siem O+ Zal die ontlading van Vertonghen ook nooit meer vergeten.
Week lang mijn stem kwijt geweest. Vanuit het stadion door naar Museumplein (al was dat wat minder met al die idioten die op het van Gogh museum klommen en meer gezeik).

Edit: was het niet de week ervoor dat we nog verloren van Twente in de bekerfinale? Daar was ik toen ook bij. Die was wel zuur. Des te lekkerder toen we ze in de Arena wel versloegen voor de titel.

[ Voor 10% gewijzigd door JEightyFive op 12-08-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

PSV is een aantal jaren daarvoor kampioen geworden met 72 en 75 punten.

Maar goed, de partij bagger die Koeman, De Boer en Ten Hag over zich heen krijgen is ongekent.
Tja, dat doen ze toch alle 3 allemaal zelf.

Het verbaast mij dat Ten Hag nog geen ex-spelers heeft gekocht? Of toch wel al bij zijn nieuwe club?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36

Agent47

I always close my contracts.

Vanavond wordt vervelend ben ik bang. Ik verwacht Fenerbache dat eerst 20 minuten vol gas gaat geven. Die moet je doorkomen. Eigenlijk moet je een Milan scenario hebben: Rood voor de tegenpartij en dan rustig uitspelen.

En wat ik mis bij de Nederlandse ploegen: Pak de tegenstanders met hun eigen aanstellerij. Als de tegenstander, vaak bij de landen ter hoogte van Spanje en daaronder gaat liggen, ga zelf eens liggen. Naai een ander eens die tweede gele kaart aan. Speel het spel slim. Die Mourinho gaat vanaf minuut 1 zuigen, iedereen weet dat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JEightyFive
Maarten Wijffels denkt dat Ajax vorig seizoen met John Heitinga als hoofdtrainer kampioen was geworden, zo heeft de journalist van het Algemeen Dagblad gezegd in het ESPN-programma Voetbalpraat.

Perez vraagt zich af wat Heitinga eigenlijk bijdraagt als hoofdtrainer van Ajax, daar Marcel Keizer het tactische gedeelte op zich neemt en hij niet communicatief niet sterk is.

Daar heeft Wijffels wel een antwoord op. “Stel nou dat in de slotfase van vorig seizoen, niet Farioli de trainer was geweest, maar Heitinga. Ik denk dat Ajax zo naar de titel was gelopen, omdat hij die ervaring in de top heeft opgedaan. Een titel moet je aanvallen.”
Ik weet niet waar die Maarten aan zit maar het klinkt als zeer goed spul.
Wat hij even vergeet is dat je onder Heitinga überhaupt al nooit in die positie gekomen zou zijn (of ben ik nu te pessimistisch?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Agent47 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:18:
Vanavond wordt vervelend ben ik bang. Ik verwacht Fenerbache dat eerst 20 minuten vol gas gaat geven. Die moet je doorkomen. Eigenlijk moet je een Milan scenario hebben: Rood voor de tegenpartij en dan rustig uitspelen.

En wat ik mis bij de Nederlandse ploegen: Pak de tegenstanders met hun eigen aanstellerij. Als de tegenstander, vaak bij de landen ter hoogte van Spanje en daaronder gaat liggen, ga zelf eens liggen. Naai een ander eens die tweede gele kaart aan. Speel het spel slim. Die Mourinho gaat vanaf minuut 1 zuigen, iedereen weet dat.
Gebrek bij de Nederlandse ploegen inderdaad, maar ook bij oranje. Psv had van Bommel, toivonen en Robben, ajax had Suarez en Tadic, Feyenoord kan ik me eigenlijk niet eens herinneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwnc
  • Laatst online: 07-10 08:40
Fener is makkelijk te provoceren als het spel niet meezit. Daarnaast is het publiek verdeeld over ploeg, trainer en voorzitter. Als Feyenoord succesvol begint, is er een hele grote kans dat de tegenstander de discipline verliest en het publiek het eigen team gaat uitjouwen. Denk dat op papier Fener iets meer kans maakt op de volgende ronde maar zou er niet op durven wedden.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
nwnc schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:59:
Fener is makkelijk te provoceren als het spel niet meezit. Daarnaast is het publiek verdeeld over ploeg, trainer en voorzitter. Als Feyenoord succesvol begint, is er een hele grote kans dat de tegenstander de discipline verliest en het publiek het eigen team gaat uitjouwen. Denk dat op papier Fener iets meer kans maakt op de volgende ronde maar zou er niet op durven wedden.
Idd, dat zie je wel vaker met de drie grote Turkse clubs. Als ze een tik te verwerken krijgen, komen ze die meestal niet meer te boven. Als Steijn bv. een snelle goal maakt, kan het al afgelopen zijn met ze.
Enige zorg is hoe Mourinho het tactisch neer gaat zetten n.a.v. vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
HollowGamer schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:06:
[...]

Tja, dat doen ze toch alle 3 allemaal zelf.

Het verbaast mij dat Ten Hag nog geen ex-spelers heeft gekocht? Of toch wel al bij zijn nieuwe club?
Leverkusen heeft een betere structuur en wordt beter gerund dan Man United.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Dat deed Ajax met Tadic en Anthony en de wereld was te klein... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Dat deed Ajax met Tadic en Anthony en de wereld was te klein... :X
In de Eredivisie ja, Europees gezien tegen zulke tegenstanders moet je dat tactisch aanpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar je wil in beide competities toch winnen? Waarom in de Eredivisie dan niet ten koste van alles willen winnen?
Leuk dat Telstar afgelopen weekend zo sportief was, voor de weerstand in de Eredivisie zou het veel beter zijn als ze wat 'minder sportief' zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Ik weet niet waar die Maarten aan zit maar het klinkt als zeer goed spul.
Wat hij even vergeet is dat je onder Heitinga überhaupt al nooit in die positie gekomen zou zijn (of ben ik nu te pessimistisch?).
Dat is uit zn context getrokken, hij zei dat Heitinga met die voorsprong het kampioenschap wel had binnengehaald omdat hij als speler wist wat je daar voor nodig had. Het kwam vooral omdat Klaassen iets gezegd had dat er meer routine in de selectie moest waar juist de routine de wedstrijd in Groningen niet over de brug kregen. Daarop werd dus gezegd dat Heitinga dat wel was geluk waar Farioli het op het einde niet meer wist. Lijkt me op zich niet zo'n hele rare uitspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
LoneRanger schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:46:
[...]

Dat is uit zn context getrokken, hij zei dat Heitinga met die voorsprong het kampioenschap wel had binnengehaald omdat hij als speler wist wat je daar voor nodig had. Het kwam vooral omdat Klaassen iets gezegd had dat er meer routine in de selectie moest waar juist de routine de wedstrijd in Groningen niet over de brug kregen. Daarop werd dus gezegd dat Heitinga dat wel was geluk waar Farioli het op het einde niet meer wist. Lijkt me op zich niet zo'n hele rare uitspraak.
Al geven we Heitinga nu 34 punten voorsprong op PSV, dan nog geloof ik niet dat hij het kampioenschap binnenhaalt. Leuk dat je dat als speler een keer hebt meegemaakt, trainer zijn is wel wat anders.
Er liepen in de selectie meerdere jongens die weten wat nodig is om kampioen te worden, zelfs een CL winnaar, en nog lukte het niet. Daar had Heitinga het verschil ook niet gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door JEightyFive op 12-08-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:40:
Maar je wil in beide competities toch winnen? Waarom in de Eredivisie dan niet ten koste van alles willen winnen?
Leuk dat Telstar afgelopen weekend zo sportief was, voor de weerstand in de Eredivisie zou het veel beter zijn als ze wat 'minder sportief' zouden zijn.
Geen idee. Is ook het stukje speler dat je mist. Ik kan me weinig tot geen spelers bij huidig Feyenoord voorstellen die zulke acties uitvoeren. Hadj Moussa misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Ook een team in opbouw toen.

Het is dat PSV er helemaal niks van bakte en een voorsprong van iets van 20 punten verspeelde en Feyenoord net uit een dal terug an het komen was, anders waren die never nooit kampioen geweest toen.

Ha vergeet Mertens niet met dat gegil en duikelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:02:
[...]

Al geven we Heitinga nu 34 punten voorsprong op PSV, dan nog geloof ik niet dat hij het kampioenschap binnenhaalt. Leuk dat je dat als speler een keer hebt meegemaakt, trainer zijn is wel wat anders.
Er liepen in de selectie meerdere jongens die weten wat nodig is om kampioen te worden, zelfs een CL winnaar, en nog lukte het niet. Daar had Heitinga het verschil ook niet gemaakt.
34 is wel erg veel hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Ik ben niet zo heel optimistisch over onze kansen met de huidige technische staf, maar ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:10:
[...]

Ik ben niet zo heel optimistisch over onze kansen met de huidige technische staf, maar ik laat me graag verrassen.
Gebaseerd op vorig seizoen moet hij er dan 46 halen, dan was hij 8e geëindigd. Dat lijkt mij niet heel onrealistisch toch? Een gebrek aan vertrouwen kan ik berst inkomen, maar tweede rijtje is wel erg extreem hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Gonadan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:12:
[...]

Gebaseerd op vorig seizoen moet hij er dan 46 halen, dan was hij 8e geëindigd. Dat lijkt mij niet heel onrealistisch toch? Een gebrek aan vertrouwen kan ik berst inkomen, maar tweede rijtje is wel erg extreem hoor. :P
Onder Steijn heeft Ajax 18e gestaan (oké met wedstrijden tegoed) en dat open huis tegen nota bene Telstar biedt mij niet veel hoop dat het nu heel veel beter zal gaan. Op deze manier verlies je weer kansloos tegen een Feyenoord of PSV. Ik moet het zelfs nog maar zien tegen GAE uit komend weekend.

Ik ben misschien wel heel negatief maar ik vrees echt dat we weer terug bij af zijn door deze aanstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-10 12:14

Ik denk ook dat het vervelend wordt inderdaad, maar ergens zou ik het niet eens zo heel erg vinden om eruit te vliegen. Volgende ronde tegen (zo goed als zeker) Benfica zie ik ons echt niet winnen. In dat potje vorig seizoen viel alles echt enorm samen, maar het niveau dat we daar haalden was echt eenmalig. De kans dat dat over een tweeluik lukt is veel minder groot lijkt me. Dan liever die 2 potjes minder spelen, want het resultaat is in beide gevallen groepsfase Europa League (wat ik dus een heel raar concept vind, maar er zal over nagedacht zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Overigens zag ik dus net dat Feyenoord geen wedstrijd hoeft te spelen in het weekend van 23 en 24 augustus. Dat zal natuurlijk met het oog op de play-offs zijn, maar iemand die weet of dat weekend wel ingevuld wordt als Feyenoord er vanavond uit vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:02:
[...]

Wat je zegt is net zo min weerlegbaar als dat hij het wel zou redden, de gedachte achter het relaas was niet heel gek. Het punt was vooral dat dingen uit zn context waren getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:03:
[...]

Ha vergeet Mertens niet met dat gegil en duikelen :+
En good old Manolev.

Toen VI nog over voetbal ging en leuk was. Wat afgelachen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:02:
[...]

Geen idee. Is ook het stukje speler dat je mist. Ik kan me weinig tot geen spelers bij huidig Feyenoord voorstellen die zulke acties uitvoeren. Hadj Moussa misschien.
Die heeft daar geen tijd voor. Is te druk met naar zichzelf kijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:24:
Overigens zag ik dus net dat Feyenoord geen wedstrijd hoeft te spelen in het weekend van 23 en 24 augustus. Dat zal natuurlijk met het oog op de play-offs zijn, maar iemand die weet of dat weekend wel ingevuld wordt als Feyenoord er vanavond uit vliegt?
99% zeker dat dit zo blijft en later wordt ingehaald, ongeacht het resultaat vanavond. Wel zo duidelijk voor supporters en tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
toolkist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

99% zeker dat dit zo blijft en later wordt ingehaald, ongeacht het resultaat vanavond. Wel zo duidelijk voor supporters en tegenstander.
Dacht ik al ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:37
Vld1989 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:21:
[...]
Dan liever die 2 potjes minder spelen, want het resultaat is in beide gevallen groepsfase Europa League (wat ik dus een heel raar concept vind, maar er zal over nagedacht zijn).
In mijn herinnering moet je bij verlies naar de playoffs EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
D-e-n schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:52:
[...]

In mijn herinnering moet je bij verlies naar de playoffs EL
Dat is vreemd genoeg alleen bij de kampioensroute zo, de niet-kampioenen zijn al zeker van groepsfase EL.

Is blijkbaar al jaren zo, maar ik kwam daar ook een paar weken geleden pas achter :+

[ Voor 13% gewijzigd door Vld1989 op 12-08-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:37
Vld1989 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:15:
[...]

Dat is vreemd genoeg alleen bij de kampioensroute zo, de niet-kampioenen zijn al zeker van groepsfase EL.

Is blijkbaar al jaren zo, maar ik kwam daar ook een paar weken geleden pas achter :+
Ik dacht het ergens te hebben gelezen maar kan het nu niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
D-e-n schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:18:
[...]

Ik dacht het ergens te hebben gelezen maar kan het nu niet terugvinden.
Omdat het niet zo is: https://www.uefa.com/uefa...es-dates-results-how-it-/

Dit is blijkbaar al jarenlang de opzet en ik vind het ook niet logisch, maar het is wel fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Toch maar beter gewoon lekker door in CL als je het mij vraagt. Benfica zien we dan wel weer.

Hup Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
DutchOwnage schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:54:
Toch maar beter gewoon lekker door in CL als je het mij vraagt. Benfica zien we dan wel weer.

Hup Feyenoord.
Yep, van te voren denk ik van "kan ergens leven met verlies" maar zodra de wedstrijd begonnen is blijft daar niks meer van over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:54:

Hup Feyenoord.
Uiteraard. Je hebt nooit bij voorbaat verloren. Zie vorig jaar tegen Bayern en City ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
Is de term heksenketel al gevallen? #fenfey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54

ST10©DE

Dus.............

Waar komt die scheids vandaan? Lijkt een oost Europeaan? Oei….

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:58:
Waar komt die scheids vandaan? Lijkt een oost Europeaan? Oei….
En ik maar denken dat die wedstrijd om 21.00 zou beginnen... Goed dat ik hier nog even keek :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-10 18:08
LZ86 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

En good old Manolev.

Toen VI nog over voetbal ging en leuk was. Wat afgelachen toen.
Toen was het niveau al laag en werd Manolev als speler en als persoon vakkundig kapot gemaakt door de heren. Manolev heeft later ook aangegeven dat hij er die periode erg veel last van heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Oef, dat tenue van Feyenoord. Klopt mijn tv niet of is het echt zo foeilelijk?
Mousa zucht

Mooie plek om een gele prent te pakken |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Megupe op 12-08-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Aardige counter van Feyenoord en Hadj-Moussa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Megupe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:07:
Mousa zucht
Zou mijn keuze ook niet geweest zijn nee. Veel liever het 4e(fankeuze) tenue.

Feyenoord begint weer best oké.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mousa zucht

Had ook even iets van hun hebben ze nog trainings hesjes aan ofzo.
Van dichtbij wel mooi, maar zonder shirt eronder. Met die lange mouwen wordt het beuh.

Het is vooral hopen dat ze zich niet gek laten maken in de "heksenketel" die moet stil te krijgen zijn.
@DutchOwnage vind dat 4e shirt dus weer echt heel lelijk. Snap de link met tunnel enzo maar nee niet voor mij

[ Voor 9% gewijzigd door Rubman op 12-08-2025 19:16 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Mousa zucht

Hup Trabzonspor

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Daar had ook wel iets van geel bij genoemd met 2 van die benen zo de lucht in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:07
Die heetgebakerde turkjes in de dugout kunnen nu al niet meer gewoon stilzitten 😂

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dit was ook wel een gele kaart hoor.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Bao_mi1 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:01:
[...]

Toen was het niveau al laag en werd Manolev als speler en als persoon vakkundig kapot gemaakt door de heren. Manolev heeft later ook aangegeven dat hij er die periode erg veel last van heeft gehad.
En de PSV supporters hadden op hun beurt weer last van Manolev

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Feyenoord kan wel wat lastig de bal vasthouden, Fener zit er overal direct bovenop. Gelukkig zelf ook weinig lange bezit momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 13:15
En laten we de discussie Bijlow - Wellenreuther nog eens voeren ;-)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Fenerbahçe is de gevaarlijkste ploeg vanavond, dit is nog niet gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Eric H schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:25:
En laten we de discussie Bijlow - Wellenreuther nog eens voeren ;-)
Dat is toch geen discussie? Wellenreuther zoveel meer betrouwbaar. Had vorig jaar tegen Ajax 1 momentje, maar dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Gynnad schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:25:
Fenerbahçe is de gevaarlijkste ploeg vanavond, dit is nog niet gespeeld
Eens hoor.
Feyenoord moet ook niet in de val lopen om achterover te gaan leunen (want 1-2)

En zoe ze gelukkig ook best hoog deuk zetten, maar dan loop je wel weer het gevaar om tegen een counter aan te lopen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Oosterwolde komt hier heel goed weg imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

Oef mazzel Feyenoord

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Geef eens vaker geel aan hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Mja Fenerbahçe is erg slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Megupe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Dat is toch geen discussie? Wellenreuther zoveel meer betrouwbaar. Had vorig jaar tegen Ajax 1 momentje, maar dat is niet erg.
Sommgen verkiezen nog steeds Bijlow boven Wellenreuther.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:15:
Het is vooral hopen dat ze zich niet gek laten maken in de "heksenketel" die moet stil te krijgen zijn.
Zoveel gekker is het toch niet dan als de Kuip los gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

OMX2000

By any means necessary...

Rubman schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:27:
Oosterwolde komt hier heel goed weg imho
Ze maken sowieso veel overtredingen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Feyenoord voorin ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Beide ploegen zijn slordig maar Fener is gretiger heb ik het idee.
Wel weer allemaal opgefokt op de bank of beter gezegd voor de dug out

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
De clown is ook weer vd partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Mooi hoe Mourinho juicht voor buitenspel 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wat een nare kerel is die Mourinho ook.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

toolkist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:27:
[...]

Zoveel gekker is het toch niet dan als de Kuip los gaat?
Kuip houd het minder lang zo heftig vol heb ik altijd het idee maar daar kan het ook lekker gaan. Wel anders als je ze mee hebt iov tegen

Gelukkig echt buitenspel maar Feyenoord moet oppassen, het is zeker nog niet gespeeld hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Was duidelijk buitenspel, geen discussie mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Dat hele ploeg is opgefokt door de doping.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Nou, gelijk die 0-1 maken dan. Kan Mourinho ook weer zitten.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Mourinho is het levende bewijs dat genialiteit grenst aan waanzin :-)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jezus Feyenoord wat doe je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Tikkie terug Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Oi oi oi oi Feyenoord….

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dat ging maar net goed, ze moeten nu niet angstig worden

Pagina: 1 ... 24 ... 85 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken